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ノンアルコール飲料市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

ノンアルコール飲料市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Non-alcoholic Beverages Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界のノンアルコール飲料市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年5月15日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のノンアルコール飲料市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。この調査レポートは、2025年から2032年までの世界のノンアルコール飲料市場の予測成長軌道を概説する独占データと統計を掲載しています。

主な洞察

- ノンアルコール飲料の市場規模(2025E):1兆1,181億米ドル
- 予測市場価値(2032F):1兆1,181億米ドル1兆9,411億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025~2032): 8.2%

ノンアルコール飲料市場 - レポートスコープ

ノンアルコール飲料はアルコールを含まない飲料であり、多様な消費者の嗜好に対応し、様々なフレーバー、タイプ、配合で提供されている。ノンアルコール飲料には、ボトル入り飲料水、炭酸飲料、フルーツジュース、すぐに飲めるお茶やコーヒー、機能性飲料、エナジードリンク、植物性飲料などのカテゴリーがある。同市場は世界中の幅広い消費者層にサービスを提供しており、健康志向の高まり、ライフスタイルの嗜好の変化、社交やレクリエーションの場でのノンアルコール飲料への志向の高まりが需要を牽引している。

市場成長の促進要因:

世界のノンアルコール飲料市場は、より健康的で低糖質、低カロリーの代替品への消費者シフトの増加、および水分補給、エネルギー補給、消化改善などの付加価値を提供する機能性飲料への需要の高まりによって活性化している。アルコールの過剰摂取がもたらす悪影響に対する意識の高まりと、健康志向のライフスタイルの人気が、ノンアルコール飲料の採用拡大につながった。また、植物ベースの食生活のトレンドが進行し、ビーガンやベジタリアンの選択肢の人気が高まっていることも、アーモンドミルク、オートミルク、ココナッツウォーターといった植物ベースの飲料分野の成長に寄与している。さらに、電子商取引とオンライン食料品ショッピングの台頭は、消費者が幅広い種類のノンアルコール飲料にアクセスできる新たなチャネルを提供している。

市場の阻害要因:

市場の見通しは明るいものの、特に新興経済圏ではプレミアム飲料の価格が高いなどの課題があり、成長機会は限られている。これらの地域の消費者は価格に敏感であるため、高級ノンアルコール飲料の購入が制限される可能性がある。さらに、伝統的なフルーツジュースや自家製飲料を含む数多くの代替飲料が入手可能なため、ブランド化されたノンアルコール飲料製品との競合が生じる。さらに、特に機能性飲料や植物性飲料に使用される原料の原材料費の変動は、全体的な収益性と製品価格に影響を与える可能性がある。

市場機会:

ノンアルコール飲料市場は、技術革新、製品の多様化、健康的で自然なオーガニック飲料への需要の高まりによって、大きなビジネスチャンスをもたらしている。企業は、健康志向の消費者に対応するため、新フレーバー、低カロリーバージョン、砂糖不使用製品の発売にますます力を入れるようになっている。クラフトソーダやコールドプレスジュースなど、プレミアム飲料や職人技を駆使した飲料に対する需要の高まりは、新たな成長の道を提供している。さらに、プロバイオティクス、スーパーフード、植物由来の原料を使用した飲料に対する消費者の関心の高まりは、機能的で栄養価の高い製品を開発する機会を市場関係者に与えている。新興市場、特にアジア太平洋と中南米における地域的拡大は、グローバルおよびローカル飲料企業にさらなる成長の可能性を提供する。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のノンアルコール飲料市場の成長を促す主な要因は何か?
- ノンアルコール飲料市場で最も高い需要を牽引している飲料カテゴリーと消費者層は?
- 技術革新と持続可能性はノンアルコール飲料市場の競争環境をどのように変えているか?
- ノンアルコール飲料市場に貢献している主要プレイヤーは誰で、市場の主導権を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界のノンアルコール飲料市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

コカ・コーラ社、ペプシコ社、ネスレS.A.、ダノンS.A.などの世界のノンアルコール飲料市場の大手企業は、競争力を維持するために、製品のイノベーション、製品ポートフォリオの拡大、戦略的買収に注力している。これらの企業は、高まる環境問題に対応するため、リサイクル可能なボトルや生分解性ボトルなど、持続可能なパッケージング・ソリューションに投資している。さらに、新興市場での存在感を高め、機能性飲料や植物性飲料に対する需要の高まりを取り込もうとしている。健康・ウェルネスブランドとの提携や消費者直販チャネルの拡大により、市場での地位はさらに強化されている。

主な企業

- キューティバSAB社
- ペプシコ
- コカ・コーラ
- サントリー
- ドクター・ペッパー・スナップル・グループ
- アルカ コンチネンタル SAB デ CV
- 伊藤園
- ユニプレジデントチャイナホールディングス
- モンスター・ビバレッジ
- エンボテラドーラ・アンディーナ SA
- リフレスコ・グループ NV
- ブリトビック・ピーエルシー
- ロッテ七星飲料有限公司カゴメ株式会社
- カゴメカゴメ
- DyDOグループホールディングス
- ラソンデ・インダストリーズ
- タタ・グローバル・ビバレッジズ
- マッシモ・ザネッティ・ビバレッジ・グループ SpA
- フォメント・エコノミコ・メヒカーノ・サブ・デ・CV
- フレイザー・アンド・ニーヴ・ホールディングスBhd.

カテゴリー別ノンアルコール飲料産業調査

製品タイプ別

- 炭酸飲料

- 炭酸飲料
- 低/ゼロカロリー飲料
- 低糖・無糖飲料
- その他

- 炭酸なし

- フルーツジュース
- 野菜ジュース
- 植物エキスジュース
- 発酵飲料

- RTD飲料

- RTD紅茶
- RTDコーヒー
- ホットドリンク
- 紅茶
- コーヒー
- その他

スポーツドリンク

- スポーツドリンク
- エナジードリンク

スペシャリティドリンク

- 機能性飲料
- 乳飲料
- フルーツ・野菜パンチ
- シャーベットとその他の郷土飲料

ソース別

- 果物
- 野菜
- 穀類
- 紅茶
- コーヒー
- ミルク
- ココア/チョコレート
- 植物エキス/ハーブエキス
- 微生物エキス
- ナッツ類
- 大豆
- 花エキス
- 着色料
- 甘味料
- 香料
- 保存料
- 二酸化炭素
- 水

パッケージ

- ボトル

- PETボトル
- HDPEボトル
- ガラスびん

- 金属缶
- 液体カートン
- スリムプラスチック容器
- パウチ
- テトラパック
- 小袋
- 持ち帰り用カップ&タンブラー

流通チャネル別

- ハイパーマーケット
- スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- Eコマース
- その他
- ブランドストア
- 伝統的な卸売業者

地域別

- 北米
- ラテンアメリカ
- 欧州
- 南アジア・太平洋
- 東アジア
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.ノンアルコール飲料の世界市場スナップショット、2025-2032年
1.2.市場機会評価、2025-2032年、10億米ドル
1.3.主要市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.COVID-19の影響分析
2.4.予測要因-関連性と影響
3.付加価値の洞察
3.1.バリューチェーン分析
3.2.主要市場プレイヤー
3.3.規制情勢
3.4.PESTLE分析
3.5.ポーターのファイブフォース分析
3.6.消費者行動分析
4.貿易統計(HSコード:2202、220290など)
4.1.上位輸入国
4.2.輸出上位国
5.価格動向分析、2019-2032年
5.1.製品価格に影響を与える主な要因
5.2.製品タイプ別価格動向分析
5.3.地域別価格と製品嗜好
6.ノンアルコール飲料の世界市場展望
6.1.主なハイライト
6.1.1.市場数量(KL)予測
6.1.2.市場規模(億米ドル)と前年比成長率
6.1.3.絶対額ビジネスチャンス
6.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測
6.2.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2024年
6.2.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測、2025-2032年
6.3.世界のノンアルコール飲料市場の展望製品タイプ
6.3.1.製品タイプ別の過去市場規模(10億米ドル)および数量(KL)分析、2019年~2024年
6.3.2.製品タイプ別市場規模(億米ドル)・数量(KL)分析・予測:2025-2032年
6.3.2.1.炭酸飲料
6.3.2.2.ジュース・ネクター
6.3.2.3.ボトル入り飲料水
6.3.2.4.エナジー&スポーツドリンク
6.3.2.5.乳飲料
6.3.2.6.植物性飲料
6.3.2.7.RTD紅茶・コーヒー
6.3.2.8.その他
6.3.3.市場魅力度分析製品タイプ
6.4.ノンアルコール飲料の世界市場展望:包装タイプ
6.4.1.過去の市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析、包装タイプ別、2019年~2024年
6.4.2.包装タイプ別市場規模(億米ドル)・数量(KL)分析・予測:2025-2032年
6.4.2.1.ボトル
6.4.2.2.缶
6.4.2.3.カートン
6.4.2.4.パウチ
6.4.3.市場魅力度分析:包装タイプ
6.5.ノンアルコール飲料の世界市場展望:流通チャネル
6.5.1.流通チャネル別の過去市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析、2019年~2024年
6.5.2.市場規模(億米ドル)・数量(KL)分析・予測:流通チャネル別、2025年~2032年
6.5.2.1.B2B
6.5.2.2.B2C
6.5.2.2.1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
6.5.2.2.2.専門店
6.5.2.2.3.コンビニエンスストア
6.5.2.2.4.薬局・薬店
6.5.2.2.5.オンライン小売
6.5.2.2.6.その他
6.5.3.市場魅力度分析流通チャネル
7.ノンアルコール飲料の世界市場展望:地域
7.1.過去の市場規模(10億米ドル)および数量(KL)分析、地域別、2019年~2024年
7.2.地域別市場規模(億米ドル)・数量(KL)分析・予測:2025-2032年
7.2.1.北米
7.2.2.中南米
7.2.3.ヨーロッパ
7.2.4.東アジア
7.2.5.南アジア・オセアニア
7.2.6.中東・アフリカ
7.3.市場の魅力度分析地域別
8.北米ノンアルコール飲料市場の展望
8.1.過去の市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析、市場別、2019年~2024年
8.1.1.国別
8.1.2.製品タイプ別
8.1.3.包装タイプ別
8.1.4.流通チャネル別
8.2.国別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
8.2.1.米国
8.2.2.カナダ
8.3.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、製品タイプ別、2025~2032年
8.3.1.炭酸飲料
8.3.2.ジュース・ネクター
8.3.3.ボトル入り飲料水
8.3.4.エナジー&スポーツドリンク
8.3.5.乳飲料
8.3.6.植物性飲料
8.3.7.RTD紅茶・コーヒー
8.3.8.その他
8.4.包装タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
8.4.1.ボトル
8.4.2.缶
8.4.3.カートン
8.4.4.パウチ
8.5.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、流通チャネル別、2025~2032年
8.5.1.B2B
8.5.2.B2C
8.5.2.1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
8.5.2.2.専門店
8.5.2.3.コンビニエンスストア
8.5.2.4.薬局・薬店
8.5.2.5.オンライン小売
8.5.2.6.その他
8.6.市場魅力度分析
9.欧州ノンアルコール飲料市場展望
9.1.過去の市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析、市場別、2019年~2024年
9.1.1.国別
9.1.2.製品タイプ別
9.1.3.包装タイプ別
9.1.4.流通チャネル別
9.2.国別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
9.2.1.ドイツ
9.2.2.フランス
9.2.3.イギリス
9.2.4.イタリア
9.2.5.スペイン
9.2.6.ロシア
9.2.7.その他のヨーロッパ
9.3.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、製品タイプ別、2025~2032年
9.3.1.炭酸飲料
9.3.2.ジュース・ネクター
9.3.3.ボトル入り飲料水
9.3.4.エナジー&スポーツドリンク
9.3.5.乳飲料
9.3.6.植物性飲料
9.3.7.RTD紅茶・コーヒー
9.3.8.その他
9.4.包装タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
9.4.1.ボトル
9.4.2.缶
9.4.3.カートン
9.4.4.パウチ
9.5.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、流通チャネル別、2025~2032年
9.5.1.B2B
9.5.2.B2C
9.5.2.1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
9.5.2.2.専門店
9.5.2.3.コンビニエンスストア
9.5.2.4.薬局・薬店
9.5.2.5.オンライン小売
9.5.2.6.その他
9.6.市場魅力度分析
10.東アジアのノンアルコール飲料市場展望
10.1.過去の市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析、市場別、2019年~2024年
10.1.1.国別
10.1.2.製品タイプ別
10.1.3.包装タイプ別
10.1.4.流通チャネル別
10.2.国別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
10.2.1.中国
10.2.2.日本
10.2.3.韓国
10.3.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、製品タイプ別、2025~2032年
10.3.1.炭酸飲料
10.3.2.ジュース・ネクター
10.3.3.ボトル入り飲料水
10.3.4.エナジー&スポーツドリンク
10.3.5.乳飲料
10.3.6.植物性飲料
10.3.7.RTD紅茶・コーヒー
10.3.8.その他
10.4.包装タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
10.4.1.ボトル
10.4.2.缶
10.4.3.カートン
10.4.4.パウチ
10.5.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、流通チャネル別、2025~2032年
10.5.1.B2B
10.5.2.B2C
10.5.2.1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
10.5.2.2.専門店
10.5.2.3.コンビニエンスストア
10.5.2.4.薬局・薬店
10.5.2.5.オンライン小売
10.5.2.6.その他
10.6.市場魅力度分析
11.南アジア・オセアニアのノンアルコール飲料市場展望
11.1.過去の市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析、市場別、2019年~2024年
11.1.1.国別
11.1.2.製品タイプ別
11.1.3.包装タイプ別
11.1.4.流通チャネル別
11.2.国別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
11.2.1.インド
11.2.2.インドネシア
11.2.3.タイ
11.2.4.シンガポール
11.2.5.ANZ
11.2.6.その他の南アジア・オセアニア
11.3.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、製品タイプ別、2025~2032年
11.3.1.炭酸飲料
11.3.2.ジュース・ネクター
11.3.3.ボトル入り飲料水
11.3.4.エナジー&スポーツドリンク
11.3.5.乳飲料
11.3.6.植物性飲料
11.3.7.RTD紅茶・コーヒー
11.3.8.その他
11.4.包装タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
11.4.1.ボトル
11.4.2.缶
11.4.3.カートン
11.4.4.パウチ
11.5.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、流通チャネル別、2025~2032年
11.5.1.B2B
11.5.2.B2C
11.5.2.1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
11.5.2.2.専門店
11.5.2.3.コンビニエンスストア
11.5.2.4.薬局・薬店
11.5.2.5.オンライン小売
11.5.2.6.その他
11.6.市場魅力度分析
12.ラテンアメリカのノンアルコール飲料市場展望
12.1.過去の市場規模(10億米ドル)および数量(KL)分析、市場別、2019年~2024年
12.1.1.国別
12.1.2.製品タイプ別
12.1.3.包装タイプ別
12.1.4.流通チャネル別
12.2.国別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
12.2.1.ブラジル
12.2.2.メキシコ
12.2.3.その他のラテンアメリカ
12.3.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、製品タイプ別、2025~2032年
12.3.1.炭酸飲料
12.3.2.ジュース・ネクター
12.3.3.ボトル入り飲料水
12.3.4.エナジー&スポーツドリンク
12.3.5.乳飲料
12.3.6.植物性飲料
12.3.7.RTD紅茶・コーヒー
12.3.8.その他
12.4.包装タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
12.4.1.ボトル
12.4.2.缶
12.4.3.カートン
12.4.4.パウチ
12.5.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、流通チャネル別、2025~2032年
12.5.1.B2B
12.5.2.B2C
12.5.2.1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
12.5.2.2.専門店
12.5.2.3.コンビニエンスストア
12.5.2.4.薬局・薬店
12.5.2.5.オンライン小売
12.5.2.6.その他
12.6.市場魅力度分析
13.中東・アフリカのノンアルコール飲料市場展望
13.1.過去の市場規模(10億米ドル)および数量(KL)分析、市場別、2019年~2024年
13.1.1.国別
13.1.2.製品タイプ別
13.1.3.包装タイプ別
13.1.4.流通チャネル別
13.2.国別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
13.2.1.GCC諸国
13.2.2.エジプト
13.2.3.南アフリカ
13.2.4.北アフリカ
13.2.5.その他の中東・アフリカ
13.3.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、製品タイプ別、2025~2032年
13.3.1.炭酸飲料
13.3.2.ジュース・ネクター
13.3.3.ボトル入り飲料水
13.3.4.エナジー&スポーツドリンク
13.3.5.乳飲料
13.3.6.植物性飲料
13.3.7.RTD紅茶・コーヒー
13.3.8.その他
13.4.包装タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(KL)分析と予測、2025~2032年
13.4.1.ボトル
13.4.2.缶
13.4.3.カートン
13.4.4.パウチ
13.5.市場規模(億米ドル)および数量(KL)の分析と予測、流通チャネル別、2025~2032年
13.5.1.B2B
13.5.2.B2C
13.5.2.1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
13.5.2.2.専門店
13.5.2.3.コンビニエンスストア
13.5.2.4.薬局・薬店
13.5.2.5.オンライン小売
13.5.2.6.その他
13.6.市場魅力度分析
14.競争環境
14.1.市場シェア分析、2025年
14.2.市場構造
14.2.1.市場別競争激化度マッピング
14.2.2.競争ダッシュボード
14.3.企業プロフィール(詳細 - 概要、財務、戦略、最近の動向)
14.3.1.コカ・コーラ社
14.3.1.1.概要
14.3.1.2.セグメントと製品タイプ
14.3.1.3.主要財務データ
14.3.1.4.市場動向
14.3.1.5.市場戦略
14.3.2.ペプシコ
14.3.3.キューリグ・ドクター・ペッパー社
14.3.4.デルモンテ・パシフィック・リミテッド
14.3.5.ネスレS.A.
14.3.6.ダノンS.A.
14.3.7.モンスター・ビバレッジ・コーポレーション
14.3.8.レッドブル社
14.3.9.サンオプタ
14.3.10.スターバックス・コーポレーション
14.3.11.アサヒグループホールディングス
14.3.12.サントリーホールディングス
14.3.13.アルマライ
14.3.14.農夫春
14.3.15.パーレ・アグロ
14.3.16.ヘクター・ビバレッジズ社
14.3.17.ビスレリ・インターナショナル社
14.3.18.アムール
14.3.19.リライアンス・インダストリーズ
14.3.20.リフレスコ
14.3.21.その他
15.付録
15.1.調査方法
15.2.調査の前提
15.3.頭字語および略語

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for non-alcoholic beverages. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global non-alcoholic beverages market from 2025 to 2032.

Key Insights:

• Non-Alcoholic Beverages Market Size (2025E): USD 1,118.10 Billion
• Projected Market Value (2032F): USD 1,941.10 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 8.2%

Non-Alcoholic Beverages Market – Report Scope:

Non-alcoholic beverages are drinks that do not contain alcohol and are available in a variety of flavors, types, and formulations, catering to diverse consumer preferences. These beverages encompass categories such as bottled water, carbonated soft drinks, fruit juices, ready-to-drink tea and coffee, functional beverages, energy drinks, and plant-based beverages. The market serves a wide range of consumer segments across the globe, with demand driven by increasing health consciousness, changing lifestyle preferences, and a growing inclination towards non-alcoholic alternatives in social and recreational settings.

Market Growth Drivers:

The global non-alcoholic beverages market is fueled by the increasing consumer shift towards healthier, low-sugar, and low-calorie alternatives, as well as the growing demand for functional drinks that provide added benefits such as hydration, energy, and improved digestion. Rising awareness about the harmful effects of excessive alcohol consumption and the popularity of health-focused lifestyles have led to greater adoption of non-alcoholic beverages. The ongoing trend of plant-based diets and the increasing popularity of vegan and vegetarian options also contribute to the growth of plant-based beverage segments such as almond milk, oat milk, and coconut water. Additionally, the rise of e-commerce and online grocery shopping is providing new channels for consumers to access a wide range of non-alcoholic beverages.

Market Restraints:

Despite the market’s positive outlook, challenges such as the high cost of premium beverages, especially in emerging economies, limit growth opportunities. Price sensitivity among consumers in these regions may restrict the purchase of high-end non-alcoholic drinks. Furthermore, the availability of numerous substitute beverages, including traditional fruit juices and homemade drinks, poses competition to branded non-alcoholic beverage products. Additionally, fluctuating raw material costs, particularly for ingredients used in functional and plant-based beverages, may impact overall profitability and product pricing.

Market Opportunities:

The non-alcoholic beverages market presents significant opportunities driven by innovation, product diversification, and the growing demand for healthy, natural, and organic beverages. Companies are increasingly focusing on launching new flavors, low-calorie versions, and sugar-free products to cater to the health-conscious consumer. The rise in demand for premium and artisanal beverages, such as craft sodas and cold-pressed juices, offers new avenues for growth. Moreover, expanding consumer interest in probiotics, superfoods, and plant-based ingredients in beverages presents opportunities for market players to develop functional and nutrient-rich products. Regional expansion in emerging markets, particularly in Asia Pacific and Latin America, provides additional growth potential for global and local beverage companies.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the non-alcoholic beverages market globally?
• Which beverage categories and consumer segments are driving the highest demand in the non-alcoholic beverages market?
• How are technological innovations and sustainability practices reshaping the competitive landscape of the non-alcoholic beverages market?
• Who are the key players contributing to the non-alcoholic beverages market, and what strategies are they employing to maintain market leadership?
• What are the emerging trends and future prospects in the global non-alcoholic beverages market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global non-alcoholic beverages market, such as The Coca-Cola Company, PepsiCo, Nestlé S.A., and Danone S.A., focus on product innovation, expanding their product portfolios, and strategic acquisitions to maintain a competitive edge. These companies are investing in sustainable packaging solutions, such as recyclable and biodegradable bottles, to meet growing environmental concerns. In addition, they are increasing their presence in emerging markets and tapping into the growing demand for functional and plant-based beverages. Collaborations with health and wellness brands, as well as the expansion of direct-to-consumer channels, are further strengthening their market positions.

Key Companies Profiled:

• Organizacion Cutiba SAB de CV
• PepsiCo Inc
• The Coca-Cola Co
• Suntory Beverage & Food Ltd
• Dr Pepper Snapple Group Inc
• Arca Continental SAB de CV
• ITO EN Ltd
• Uni-President China Holdings Ltd
• Monster Beverage Corp
• Embotelladora Andina SA
• Refresco Group NV
• Britvic Plc
• Lotte Chilsung Beverage Co. Ltd
• Kagome Co. Ltd
• DyDO Group Holdings Inc
• Lassonde Industries Inc
• Tata Global Beverages Ltd
• Massimo Zanetti Beverage Group SpA
• Fomento Economico Mexicano Sab de CV
• Fraser & Neave Holdings Bhd.

Non-Alcoholic Beverages Industry Research by Category

By Product Type:

• Carbonated

• Aerated
• Low/Zero Calorie Drinks
• Low Sugar/Sugar Free Drinks
• Others

• Non-Carbonated

• Fruit Juice
• Vegetable Juice
• Plant Extract Juices
• Fermented Drinks

• RTD Beverages

• RTD Tea
• RTD Coffee
• Hot Drinks
• Tea
• Coffee
• Others

Sports & Energy Drinks

• Sports Drinks
• Energy Drinks

Speciality Drinks

• Functional Beverages
• Dairy Based Beverages
• Fruit and Vegetable Punch
• Sherbet and Other Local Drinks

By Source:

• Fruits
• Vegetables
• Cereals
• Tea
• Coffee
• Milk
• Cocoa/Chocolate
• Plant Extracts/Herbal Extracts
• Microbial Extracts
• Nuts
• Soybean
• Floral Extracts
• Colorants
• Sweeteners
• Flavors
• Preservatives
• Carbon Dioxide
• Water

By Packaging:

• Bottles

• PET Bottles
• HDPE Bottles
• Glass Bottles

• Metal Can
• Liquid Carton
• Slim Plastic Containers
• Pouch
• Tetra Pack
• Sachet
• Takeaway Cups & Tumblers

By Distribution Channel:

• Hypermarkets
• Supermarket
• Convenience Stores
• E-Commerce
• Others
• Brand Stores
• Traditional Wholesalers

By Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia & Pacific
• East Asia
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Non-Alcoholic Beverages Market Snapshot, 2025-2032
1.2. Market Opportunity Assessment, 2025-2032, US$ Bn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. COVID-19 Impact Analysis
2.4. Forecast Factors - Relevance and Impact
3. Value Added Insights
3.1. Value Chain Analysis
3.2. Key Market Players
3.3. Regulatory Landscape
3.4. PESTLE Analysis
3.5. Porter’s Five Force Analysis
3.6. Consumer Behavior Analysis
4. Trade Statistics (HS code: 2202, 220290, etc)
4.1. Top Importing Countries
4.2. Top Exporting Countries
5. Price Trend Analysis, 2019-2032
5.1. Key Factors Impacting Product Prices
5.2. Pricing Analysis, By Product Type
5.3. Regional Prices and Product Preferences
6. Global Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
6.1. Key Highlights
6.1.1. Market Volume (KL) Projections
6.1.2. Market Size (US$ Bn) and Y-o-Y Growth
6.1.3. Absolute $ Opportunity
6.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast
6.2.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, 2019-2024
6.2.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, 2025-2032
6.3. Global Non-Alcoholic Beverages Market Outlook: Product Type
6.3.1. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis, By Product Type, 2019-2024
6.3.2. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
6.3.2.1. Carbonated Soft Drinks
6.3.2.2. Juices & Nectar
6.3.2.3. Bottled Water
6.3.2.4. Energy & Sports Drinks
6.3.2.5. Dairy-based Beverages
6.3.2.6. Plant-based Beverages
6.3.2.7. RTD Tea and Coffee
6.3.2.8. Others
6.3.3. Market Attractiveness Analysis: Product Type
6.4. Global Non-Alcoholic Beverages Market Outlook: Packaging Type
6.4.1. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis, By Packaging Type, 2019-2024
6.4.2. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Packaging Type, 2025-2032
6.4.2.1. Bottles
6.4.2.2. Cans
6.4.2.3. Cartons
6.4.2.4. Pouches
6.4.3. Market Attractiveness Analysis: Packaging Type
6.5. Global Non-Alcoholic Beverages Market Outlook: Distribution Channel
6.5.1. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis, By Distribution Channel, 2019-2024
6.5.2. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2025-2032
6.5.2.1. B2B
6.5.2.2. B2C
6.5.2.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
6.5.2.2.2. Specialty Stores
6.5.2.2.3. Convenience Stores
6.5.2.2.4. Pharmacies/drug stores
6.5.2.2.5. Online Retail
6.5.2.2.6. Others
6.5.3. Market Attractiveness Analysis: Distribution Channel
7. Global Non-Alcoholic Beverages Market Outlook: Region
7.1. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis, By Region, 2019-2024
7.2. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Region, 2025-2032
7.2.1. North America
7.2.2. Latin America
7.2.3. Europe
7.2.4. East Asia
7.2.5. South Asia and Oceania
7.2.6. Middle East & Africa
7.3. Market Attractiveness Analysis: Region
8. North America Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
8.1. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis, By Market, 2019-2024
8.1.1. By Country
8.1.2. By Product Type
8.1.3. By Packaging Type
8.1.4. By Distribution Channel
8.2. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
8.2.1. U.S.
8.2.2. Canada
8.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
8.3.1. Carbonated Soft Drinks
8.3.2. Juices & Nectar
8.3.3. Bottled Water
8.3.4. Energy & Sports Drinks
8.3.5. Dairy-based Beverages
8.3.6. Plant-based Beverages
8.3.7. RTD Tea and Coffee
8.3.8. Others
8.4. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Packaging Type, 2025-2032
8.4.1. Bottles
8.4.2. Cans
8.4.3. Cartons
8.4.4. Pouches
8.5. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2025-2032
8.5.1. B2B
8.5.2. B2C
8.5.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
8.5.2.2. Specialty Stores
8.5.2.3. Convenience Stores
8.5.2.4. Pharmacies/drug stores
8.5.2.5. Online Retail
8.5.2.6. Others
8.6. Market Attractiveness Analysis
9. Europe Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
9.1. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis, By Market, 2019-2024
9.1.1. By Country
9.1.2. By Product Type
9.1.3. By Packaging Type
9.1.4. By Distribution Channel
9.2. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
9.2.1. Germany
9.2.2. France
9.2.3. U.K.
9.2.4. Italy
9.2.5. Spain
9.2.6. Russia
9.2.7. Rest of Europe
9.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
9.3.1. Carbonated Soft Drinks
9.3.2. Juices & Nectar
9.3.3. Bottled Water
9.3.4. Energy & Sports Drinks
9.3.5. Dairy-based Beverages
9.3.6. Plant-based Beverages
9.3.7. RTD Tea and Coffee
9.3.8. Others
9.4. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Packaging Type, 2025-2032
9.4.1. Bottles
9.4.2. Cans
9.4.3. Cartons
9.4.4. Pouches
9.5. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2025-2032
9.5.1. B2B
9.5.2. B2C
9.5.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
9.5.2.2. Specialty Stores
9.5.2.3. Convenience Stores
9.5.2.4. Pharmacies/drug stores
9.5.2.5. Online Retail
9.5.2.6. Others
9.6. Market Attractiveness Analysis
10. East Asia Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
10.1. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis, By Market, 2019-2024
10.1.1. By Country
10.1.2. By Product Type
10.1.3. By Packaging Type
10.1.4. By Distribution Channel
10.2. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
10.2.1. China
10.2.2. Japan
10.2.3. South Korea
10.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
10.3.1. Carbonated Soft Drinks
10.3.2. Juices & Nectar
10.3.3. Bottled Water
10.3.4. Energy & Sports Drinks
10.3.5. Dairy-based Beverages
10.3.6. Plant-based Beverages
10.3.7. RTD Tea and Coffee
10.3.8. Others
10.4. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Packaging Type, 2025-2032
10.4.1. Bottles
10.4.2. Cans
10.4.3. Cartons
10.4.4. Pouches
10.5. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2025-2032
10.5.1. B2B
10.5.2. B2C
10.5.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
10.5.2.2. Specialty Stores
10.5.2.3. Convenience Stores
10.5.2.4. Pharmacies/drug stores
10.5.2.5. Online Retail
10.5.2.6. Others
10.6. Market Attractiveness Analysis
11. South Asia & Oceania Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
11.1. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis, By Market, 2019-2024
11.1.1. By Country
11.1.2. By Product Type
11.1.3. By Packaging Type
11.1.4. By Distribution Channel
11.2. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
11.2.1. India
11.2.2. Indonesia
11.2.3. Thailand
11.2.4. Singapore
11.2.5. ANZ
11.2.6. Rest of South Asia & Oceania
11.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
11.3.1. Carbonated Soft Drinks
11.3.2. Juices & Nectar
11.3.3. Bottled Water
11.3.4. Energy & Sports Drinks
11.3.5. Dairy-based Beverages
11.3.6. Plant-based Beverages
11.3.7. RTD Tea and Coffee
11.3.8. Others
11.4. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Packaging Type, 2025-2032
11.4.1. Bottles
11.4.2. Cans
11.4.3. Cartons
11.4.4. Pouches
11.5. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2025-2032
11.5.1. B2B
11.5.2. B2C
11.5.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
11.5.2.2. Specialty Stores
11.5.2.3. Convenience Stores
11.5.2.4. Pharmacies/drug stores
11.5.2.5. Online Retail
11.5.2.6. Others
11.6. Market Attractiveness Analysis
12. Latin America Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
12.1. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis, By Market, 2019-2024
12.1.1. By Country
12.1.2. By Product Type
12.1.3. By Packaging Type
12.1.4. By Distribution Channel
12.2. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
12.2.1. Brazil
12.2.2. Mexico
12.2.3. Rest of Latin America
12.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
12.3.1. Carbonated Soft Drinks
12.3.2. Juices & Nectar
12.3.3. Bottled Water
12.3.4. Energy & Sports Drinks
12.3.5. Dairy-based Beverages
12.3.6. Plant-based Beverages
12.3.7. RTD Tea and Coffee
12.3.8. Others
12.4. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Packaging Type, 2025-2032
12.4.1. Bottles
12.4.2. Cans
12.4.3. Cartons
12.4.4. Pouches
12.5. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2025-2032
12.5.1. B2B
12.5.2. B2C
12.5.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
12.5.2.2. Specialty Stores
12.5.2.3. Convenience Stores
12.5.2.4. Pharmacies/drug stores
12.5.2.5. Online Retail
12.5.2.6. Others
12.6. Market Attractiveness Analysis
13. Middle East & Africa Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
13.1. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis, By Market, 2019-2024
13.1.1. By Country
13.1.2. By Product Type
13.1.3. By Packaging Type
13.1.4. By Distribution Channel
13.2. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
13.2.1. GCC Countries
13.2.2. Egypt
13.2.3. South Africa
13.2.4. Northern Africa
13.2.5. Rest of Middle East & Africa
13.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
13.3.1. Carbonated Soft Drinks
13.3.2. Juices & Nectar
13.3.3. Bottled Water
13.3.4. Energy & Sports Drinks
13.3.5. Dairy-based Beverages
13.3.6. Plant-based Beverages
13.3.7. RTD Tea and Coffee
13.3.8. Others
13.4. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Packaging Type, 2025-2032
13.4.1. Bottles
13.4.2. Cans
13.4.3. Cartons
13.4.4. Pouches
13.5. Market Size (US$ Bn) and Volume (KL) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2025-2032
13.5.1. B2B
13.5.2. B2C
13.5.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
13.5.2.2. Specialty Stores
13.5.2.3. Convenience Stores
13.5.2.4. Pharmacies/drug stores
13.5.2.5. Online Retail
13.5.2.6. Others
13.6. Market Attractiveness Analysis
14. Competition Landscape
14.1. Market Share Analysis, 2025
14.2. Market Structure
14.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
14.2.2. Competition Dashboard
14.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
14.3.1. The Coca-Cola Company
14.3.1.1. Overview
14.3.1.2. Segments and Product Type
14.3.1.3. Key Financials
14.3.1.4. Market Developments
14.3.1.5. Market Strategy
14.3.2. PepsiCo, Inc.
14.3.3. Keurig Dr Pepper Inc.
14.3.4. Del Monte Pacific Limited
14.3.5. Nestlé S.A.
14.3.6. Danone S.A.
14.3.7. Monster Beverage Corporation
14.3.8. Red Bull GmbH
14.3.9. SunOpta Inc.
14.3.10. Starbucks Corp.
14.3.11. Asahi Group Holdings
14.3.12. Suntory Holdings Limited
14.3.13. Almarai
14.3.14. Nongfu Spring
14.3.15. Parle Agro
14.3.16. Hector Beverages Private Limited
14.3.17. Bisleri International Pvt. Ltd.
14.3.18. AMUL
14.3.19. Reliance Industries
14.3.20. Refresco
14.3.21. Others
15. Appendix
15.1. Research Methodology
15.2. Research Assumptions
15.3. Acronyms and Abbreviations

 

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2025/07/04 10:27

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