【リサーチリーダーボード】チャージポイント運営企業 チャージポイント運営企業20社の戦略と実行に関する評価Research Leaderboard: Charge Point OperatorsAssessment of Strategy and Execution for 20 Companies Operating Charge Points EV充電市場は、政府、自動車メーカー、エネルギー会社が北米と欧州全域で公共充電インフラの展開を加速させているため、急速な変革期を迎えている。チャージ・ポイント・オペレーター(CPO)は、自家用充電を... もっと見る
サマリー
EV充電市場は、政府、自動車メーカー、エネルギー会社が北米と欧州全域で公共充電インフラの展開を加速させているため、急速な変革期を迎えている。チャージ・ポイント・オペレーター(CPO)は、自家用充電を利用できないドライバーのニーズを満たす充電サイトを設置・維持することで、EVの普及を可能にする極めて重要な役割を担っている。EVの販売が伸び続け、政策インセンティブが進化するにつれ、CPOのビジネスモデルと戦略の多様性が拡大し、市場参加者に新たな機会と課題を生み出しています。
ガイドハウスリサーチのリーダーボードレポートは、北米と欧州で事業を展開する20社のCPOを包括的に評価し、ピュアプレイ企業、垂直統合型メーカー、自動車メーカー、電力会社、エネルギー小売業者など、さまざまなビジネスモデルを紹介しています。本レポートでは、地理的リーチ、テクノロジー、パートナーシップ、製品ポートフォリオなど、複数の基準で各社の戦略と実行力を評価している。分析には業界リーダーへの一次インタビュー、二次調査、ガイドハウス リサーチ独自の手法を用い、客観的なデータに基づいて市場参入企業を比較しています。本レポートでは、ACおよびDCの充電技術、都市部、高速道路、目的地での充電場所を対象としています。
本レポートでは、成功するCPOとは、シームレスな充電体験を提供するために、幅広い地域カバー、信頼性の高い技術、強力なパートナーシップを組み合わせることができる企業であることを強調している。例えば、上位にランクインした企業は、何万台もの充電器を配備し、サイトホストや自動車メーカーと重要な協力関係を築いている。投資家、サイトホスト、政策立案者を含むステークホルダーは、戦略的な意思決定を行い、進化するEV充電の状況における新たなトレンドを特定するために、本レポートで実用的な洞察を得ることができる。
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目次
目次
第1章 エグゼクティブサマリー
1.1 市場紹介
1.2 ガイドハウスリサーチリーダーボード
第2章 市場概要
2.1 市場定義
2.1.1 CPOの種類
2.2 市場促進要因
2.2.1 EV人口増加に伴う公共充電需要の拡大
2.2.2 収益の可能性
2.2.3 インセンティブ
2.2.4 標準化
2.3 市場の障壁
2.3.1 グリッドの制約
2.3.2 高い機器と設置コスト
2.3.3 利用
2.3.4 許可
2.4 市場動向
第3章 ガイドハウスリサーチリーダーボード
3.1 ガイドハウスリサーチリーダーボードのカテゴリー
3.1.1 リーダー
3.1.2 コンテンダー
3.1.3 チャレンジャー
3.1.4 フォロワー
3.2 ガイドハウスリサーチリーダーボードグリッド
第4章 企業ランキング
4.2.1 FLO
4.2.2 IONITY
4.2.3 Mer
4.2.4 Blink Charging
4.2.5 Shell Recharge
4.2.6 bp pulse
4.2.7 TotalEnergies
4.2.8 EnBW
4.2.9 Electrify America
4.2.10 EVgo
4.2.11 Vattenfall
4.2.12 Powerdot
4.2.13 Fastned
4.3 Challengers
4.3.1 The Electric Circuit
4.3.2 Mercedes-Benz HPC
4.3.3 Rivian
4.3.4 IONNA
4.3.5 Francis Energy
第5章 頭字語および略語リスト
第6章 目次
第7章 図表
8.1 調査範囲
8.2 出典および方法論
8.2.1 ベンダーの選定
8.2.2 評価尺度
8.2.2.1 スコアの計算
8.2.3 基準の定義
8.2.3.1 戦略
8.2.3.2 実行
図表リスト
図表の一覧
図1-1.ガイドハウスリサーチリーダーボードのグリッド
図3-1.ガイドハウスリサーチリーダーボードグリッド
図4-1.テスラの戦略と実行スコア
図4-2.Allegoの戦略と実行スコア
図4-3.FLO 戦略と実行スコア
図4-4.IONITY 戦略と実行スコア
図4-5.メル社の戦略と実行スコア
図4-6.Blinkチャージ戦略と実行スコア
図4-7.シェル・リチャージの戦略と実行スコア
図4-8.TotalEnergies 戦略と実行スコア
図4-10.EnBW社の戦略と実行スコア
図4-11.エレクトリファイ・アメリカの戦略と実行スコア
図4-12.EVgoの戦略と実行スコア
図4-13.ヴァッテンフォールの戦略と実行スコア
図4-14.パワードットの戦略と実行スコア
図4-15.Fastnedの戦略と実行スコア
図4-16.電気サーキットの戦略と実行スコア
図4-17.メルセデス・ベンツHPCの戦略と実行スコア
図4-18.リビアンの戦略と実行スコア
図4-19.IONNA 戦略と実行スコア
図4-20.フランシス・エナジーの戦略と実行スコア
表3-1.ガイドハウスリサーチリーダーボード総合スコア
Summary
The EV charging market is undergoing rapid transformation as governments, automakers, and energy companies accelerate the deployment of public charging infrastructure across North America and Europe. Charge Point Operators (CPOs) play a pivotal role in enabling widespread EV adoption by installing and maintaining charging sites that meet the needs of drivers without access to private charging. As EV sales continue to grow and policy incentives evolve, the diversity of business models and strategies among CPOs is expanding, creating new opportunities and challenges for market participants.
Guidehouse Research’s Leaderboard report provides a comprehensive assessment of 20 CPOs operating in North America and Europe, representing a range of business models, including pure play companies, vertically integrated manufacturers, automakers, utilities, and energy retailers. The report evaluates each company’s strategy and execution across multiple criteria, such as Geographic Reach, Technology, Partnerships, and Product Portfolio. The analysis draws on primary interviews with industry leaders, secondary research, and Guidehouse Research’s proprietary methodology to deliver an objective, data-driven comparison of market participants. The scope includes both AC and DC charging technologies, with coverage of urban, highway, and destination charging locations.
The report highlights that successful CPOs are those that can combine broad geographic coverage, reliable technology, and strong partnerships to deliver a seamless charging experience. For example, the top-ranked companies have deployed tens of thousands of chargers and established significant collaborations with site hosts and automakers. Stakeholders—including investors, site hosts, and policymakers—will find actionable insights in this report to inform strategic decisions and identify emerging trends in the evolving EV charging landscape.
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Table of Contents
Table of Contents
Section 1 Executive Summary
1.1 Market Introduction
1.2 The Guidehouse Research Leaderboard Grid
Section 2 Market Overview
2.1 Market Definition
2.1.1 Types of CPOs
2.2 Market Drivers
2.2.1 Growing Demand for Public Charging as EV Population Increases
2.2.2 Revenue Potential
2.2.3 Incentives
2.2.4 Standardization
2.3 Market Barriers
2.3.1 Grid Constraints
2.3.2 High Equipment and Installation Costs
2.3.3 Utilization
2.3.4 Permitting
2.4 Market Trends
Section 3 The Guidehouse Research Leaderboard
3.1 The Guidehouse Research Leaderboard Categories
3.1.1 Leaders
3.1.2 Contenders
3.1.3 Challengers
3.1.4 Followers
3.2 The Guidehouse Research Leaderboard Grid
Section 4 Company Rankings
4.1 Leaders
4.1.1 Tesla
4.1.2 Allego
4.2 Contenders
4.2.1 FLO
4.2.2 IONITY
4.2.3 Mer
4.2.4 Blink Charging
4.2.5 Shell Recharge
4.2.6 bp pulse
4.2.7 TotalEnergies
4.2.8 EnBW
4.2.9 Electrify America
4.2.10 EVgo
4.2.11 Vattenfall
4.2.12 Powerdot
4.2.13 Fastned
4.3 Challengers
4.3.1 The Electric Circuit
4.3.2 Mercedes-Benz HPC
4.3.3 Rivian
4.3.4 IONNA
4.3.5 Francis Energy
Section 5 Acronym and Abbreviation List
Section 6 Table of Contents
Section 7 Table of Charts and Figures
Section 8
8.1 Scope of Study
8.2 Sources and Methodology
8.2.1 Vendor Selection
8.2.2 Ratings Scale
8.2.2.1 Score Calculations
8.2.3 Criteria Definitions
8.2.3.1 Strategy
8.2.3.2 Execution
List of Tables/Graphs
Table of Charts and Figures
Chart 1-1. The Guidehouse Research Leaderboard Grid
Chart 3-1. The Guidehouse Research Leaderboard Grid
Chart 4-1. Tesla Strategy and Execution Scores
Chart 4-2. Allego Strategy and Execution Scores
Chart 4-3. FLO Strategy and Execution Scores
Chart 4-4. IONITY Strategy and Execution Scores
Chart 4-5. Mer Strategy and Execution Scores
Chart 4-6. Blink Charging Strategy and Execution Scores
Chart 4-7. Shell Recharge Strategy and Execution Scores
Chart 4-8. bp pulse Strategy and Execution Scores
Chart 4-9. TotalEnergies Strategy and Execution Scores
Chart 4-10. EnBW Strategy and Execution Scores
Chart 4-11. Electrify America Strategy and Execution Scores
Chart 4-12. EVgo Strategy and Execution Scores
Chart 4-13. Vattenfall Strategy and Execution Scores
Chart 4-14. Powerdot Strategy and Execution Scores
Chart 4-15. Fastned Strategy and Execution Scores
Chart 4-16. The Electric Circuit Strategy and Execution Scores
Chart 4-17. Mercedes-Benz HPC Strategy and Execution Scores
Chart 4-18. Rivian Strategy and Execution Scores
Chart 4-19. IONNA Strategy and Execution Scores
Chart 4-20. Francis Energy Strategy and Execution Scores
Table 3-1. The Guidehouse Research Leaderboard Overall Scores
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よくあるご質問Guidehouse (旧Navigant Research)社はどのような調査会社ですか?ガイドハウス(Guidehouse - 旧称: Navigant Research社)は、環境エネルギーなどの地球環境保護に関するクリーン技術関連市場の専門調査会社です。エネルギー産業から製品市場や... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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