【リサーチリーダーボード】自動運転システムResearch Leaderboard: Automated Driving Systems 自動運転業界15社の戦略と実行の評価 自動運転システム(ADS)は、国防高等研究計画局(DARPA)のグランドチャレンジ以来、研究と実験の焦点となってきた。継続的な関心にもかかわらず、ADSの普及には5... もっと見る
サマリー自動運転業界15社の戦略と実行の評価
自動運転システム(ADS)は、国防高等研究計画局(DARPA)のグランドチャレンジ以来、研究と実験の焦点となってきた。継続的な関心にもかかわらず、ADSの普及には5年から10年かかると考えられてきた。2025年が終わろうとしている今、自動運転はモビリティ市場における技術的なしきい値を越えたように見える。2026年は、かつて永遠に10年先と感じられた時代が、ついに訪れるかもしれない。
ADSの開発と製品発表におけるこの進歩は、いくつかの要因に起因している。主要な推進力のひとつは、開発者が大規模なデータセットを管理し、より効率的にモデルを訓練することを可能にし、ワークストリームを合理化するためにAI技術を使用することである。もう一つの要因は、ADS が出現した市場の多様化であり、これらのニッチは技術的進歩を促進し、多くの企業にとって収益を生み出す道筋を作り出している。
企業は、完全自動化と収益創出への複数のルートを追求している。最も公共性が高いのはロボットタクシーで、ライダーは小型車(LDV)を呼び出して運転手なしで目的地に到着することができる。世界的には、ウェイモとバイドゥがロボットタクシー開発のリーダーである。その他の商業展開では、オンロードとオフロードの両方でトラック輸送市場をターゲットにしており、AuroraとKodiak Roboticsが主要プレーヤーとなっている。Motionalのように、OEMと提携し、消費者向け車両に自動化を統合する企業もある。
今回のGuidehouse Research Leaderboardでは、ADSを取り巻く15社をランク付けした。すべての企業は、完全なハンズオフ、アイズオフの運転技術の実現に注力しており、ソリューションを市場に投入するために多様な経路をたどっている。
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目次
目次
第1章 エグゼクティブサマリー
1.1 市場紹介
1.2 ガイドハウスリサーチのリーダーボードグリッド
第2章 市場概要
2.1 市場定義
2.2 市場促進要因
2.3 市場の障壁
2.4 市場動向
第3章 ガイドハウス・リサーチ・リーダーボード
3.1 ガイドハウス・リサーチ・リーダーボードのカテゴリー
3.1.1 リーダー
3.1.2 候補者
3.1.3 チャレンジャー
3.1.4 フォロワー
3.2 ガイドハウス・リサーチ・リーダーボード・グリッド
第4章 企業ランキング
4.1 Leaders
4.1.1 Waymo
4.1.2 Baidu
4.1.3 NVIDIA
4.2.1 Gatik
4.2.2 Nuro
4.2.3 Autonomous A2Z
4.2.4 Aurora
4.2.5 Plus AI
4.2.6 Tesla
4.2.7 Kodiak AI
4.2.8 Motional
4.3 Challengers
4.3.1 Torc Robotics
4.3.2 May Mobility
4.3.3 Bot Auto
第5章 頭字語および略語リスト
第6章 目次
第7章 図表
第8章
8.1 調査範囲
8.2 出典および方法論
8.2.1 ベンダーの選定
8.2.2 評価尺度
8.2.2.1 スコアの計算
8.2.3 基準の定義
8.2.3.1 戦略
8.2.3.2 実行
SummaryAssessment of Strategy and Execution for 15 Companies in the Automated Driving Industry
Automated driving systems (ADS) have been a focus of research and experimentation ever since Defense Advanced Research Projects Agency’s (DARPA’s) Grand Challenge. Despite ongoing interest, ADS has long seemed to remain five to ten years away from widespread adoption. Now, as 2025 ends, automated driving appears to have crossed a technological threshold in the mobility market—one that could push it into the mainstream. The year 2026 may finally be the time that once felt perpetually a decade away.
This progress in ADS development and product launches stems from several sources. One key driver is the use of AI technologies to streamline workstreams, enabling developers to manage large datasets and train models more efficiently. Another factor is the diversification of markets where ADS has emerged, with these niches fostering technological advancement and creating a path toward revenue generation for many companies.
Companies are pursuing multiple routes to full automation and revenue generation. The most public-facing are robotaxis, where riders can summon a light-duty vehicle (LDV) to reach their destination without a driver. Globally, Waymo and Baidu are leading Robotaxi developers. Other commercial deployments target the trucking market, both on-road and off-road, with Aurora and Kodiak Robotics as major players. Some companies, such as Motional, are partnering with OEMs to integrate automation into consumer vehicles.
This edition of the Guidehouse Research Leaderboard ranks 15 companies across the ADS landscape. All are focused on achieving full hands-off, eyes-off driving technology, following diverse paths to bring their solutions to market.
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Key Market Forecasts in This Report
Table of Contents
Table of Contents
Section 1 Executive Summary
1.1 Market Introduction
1.2 The Guidehouse Research Leaderboard Grid
Section 2 Market Overview
2.1 Market Definition
2.2 Market Drivers
2.3 Market Barriers
2.4 Market Trends
Section 3 The Guidehouse Research Leaderboard
3.1 The Guidehouse Research Leaderboard Categories
3.1.1 Leaders
3.1.2 Contenders
3.1.3 Challengers
3.1.4 Followers
3.2 The Guidehouse Research Leaderboard Grid
Section 4 Company Rankings
4.1 Leaders
4.1.1 Waymo
4.1.2 Baidu
4.1.3 NVIDIA
4.1.4 Mobileye
4.2 Contenders
4.2.1 Gatik
4.2.2 Nuro
4.2.3 Autonomous A2Z
4.2.4 Aurora
4.2.5 Plus AI
4.2.6 Tesla
4.2.7 Kodiak AI
4.2.8 Motional
4.3 Challengers
4.3.1 Torc Robotics
4.3.2 May Mobility
4.3.3 Bot Auto
Section 5 Acronym and Abbreviation List
Section 6 Table of Contents
Section 7 Table of Charts and Figures
Section 8
8.1 Scope of Study
8.2 Sources and Methodology
8.2.1 Vendor Selection
8.2.2 Ratings Scale
8.2.2.1 Score Calculations
8.2.3 Criteria Definitions
8.2.3.1 Strategy
8.2.3.2 Execution
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よくあるご質問Guidehouse (旧Navigant Research)社はどのような調査会社ですか?ガイドハウス(Guidehouse - 旧称: Navigant Research社)は、環境エネルギーなどの地球環境保護に関するクリーン技術関連市場の専門調査会社です。エネルギー産業から製品市場や... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
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