![]() カリフォルニア州の排ガス規制は他州のフリートにも影響するか?Do Californias Emissions Standards Affect Fleets in Other States? 連邦政府の措置によりカリフォルニア州の排出量免除措置が撤回されたことを受け、本報告書は、カリフォルニア州の車両排出基準が17州とワシントンD.C.での採用を通じて、全国的な車両 fleet の行動に引き続き... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー
連邦政府の措置によりカリフォルニア州の排出量免除措置が撤回されたことを受け、本報告書は、カリフォルニア州の車両排出基準が17州とワシントンD.C.での採用を通じて、全国的な車両 fleet の行動に引き続き影響を及ぼしている仕組みを分析しています。このレポートでは、カリフォルニア州の影響力を可能にする法的・規制枠組みを説明し、クリーンエア法(Clean Air Act)の免除制度やカリフォルニア州大気資源局(CARB)の役割を詳細に解説しています。
このレポートは、カリフォルニア州の「先進的クリーンカー・トラックプログラム」がゼロエミッション車両(ZEV)の普及を加速させた効果を強調し、コロラド州が政策の成功事例として挙げられています。ダイヤモンド・オルタナティブ・エナジー対EPA訴訟などの法的課題は、州レベルの権限と排出規制の将来を巡る緊張の高まりを浮き彫りにしています。ガイドハウス・リサーチは、規制当局が免除権限を維持するため戦略的に行動し、州が法的防御を調整し、OEMが製品計画をCARBと一致した市場に合わせることでリスクを軽減し競争力を維持するよう推奨しています。
企業
テスラ、ホンダ、BMW、フォード、フォルクスワーゲン、ステランティス
技術/テーマ
プラグインハイブリッド電気自動車、ゼロエミッション車両、電気自動車、EV充電器
地域
北米、ヨーロッパ
この報告書はどのような質問に答えますか?
この報告書は誰に役立ちますか?
Summary
このレポートでは、カリフォルニア州の影響力を可能にする法的・規制枠組みを説明し、クリーンエア法(Clean Air Act)の免除制度やカリフォルニア州大気資源局(CARB)の役割を詳細に解説しています。
Report Description
In response to recent federal actions rescinding California’s emissions waivers, this report explores how California’s vehicle emissions standards continue to shape national fleet behavior through adoption by 17 states and Washington, DC. It outlines the legal and regulatory framework that enables California’s influence, including the Clean Air Act’s waiver system and the role of the California Air Resources Board (CARB). The report highlights the effectiveness of California’s Advanced Clean Cars and Trucks programs in accelerating zero-emission vehicle (ZEV) adoption, with Colorado serving as a key example of successful policy replication. Legal challenges, such as Diamond Alternative Energy v. EPA, underscore the growing tension over state-level authority and the future of emissions regulation. Guidehouse Research recommends that regulators act strategically to preserve waiver authority, that states coordinate legal defenses, and that OEMs align product planning with CARB-aligned markets to mitigate risk and maintain competitiveness.
Companies
Tesla, Honda, BMW, Ford, Volkswagen, Stellantis
Technology/Topic
Plug-in Hybrid Electric Vehicle, Zero Emissions Vehicle, Electric vehicles, EV Chargers
Region
North America, Europe
What Questions Does This Report Answer?
How are state-level emissions standards in the U.S. set?
How do ACC II rules work in California and other states?
How effective have previous CARB emissions regulations been?
What can vehicle OEMs do about changing state-level emissions regulations?
What can states outside of California do to support state-level emissions regulations?
Who Would Benefit from This Report?
Vehicle OEMs
EV Manufacturers
Chargepoint Operators
State-level legislators
Mobility Lobbying Groups
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(スマートモビリティ)の最新刊レポート
Guidehouse (旧Navigant Research)社の Transportation分野 での最新刊レポートよくあるご質問Guidehouse (旧Navigant Research)社はどのような調査会社ですか?ガイドハウス(Guidehouse - 旧称: Navigant Research社)は、環境エネルギーなどの地球環境保護に関するクリーン技術関連市場の専門調査会社です。エネルギー産業から製品市場や... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|