![]() EV地域別予測 - 北米EV Geographic Forecast North America 北米では近年、プラグインEV(PEV)の販売台数が増加し続けており、2024年の販売台数は過去最高を記録した。このような成長にもかかわらず、インフレ率の上昇と原材料コストの長引く変動により、需要は予想よ... もっと見る
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サマリー
北米では近年、プラグインEV(PEV)の販売台数が増加し続けており、2024年の販売台数は過去最高を記録した。このような成長にもかかわらず、インフレ率の上昇と原材料コストの長引く変動により、需要は予想よりも弱かった。その結果、一部の自動車メーカーは電動化計画を見直した。しかし、2021年インフラ・雇用促進法(Infrastructure and Jobs Act of 2021)および2022年インフレ抑制法(Inflation Reduction Act of 2022)による投資によって生産能力の増強が促進され、また、バッテリーパックのコスト低下が予想されることから、PEVの初期コストの低減が見込まれるため、PEVは北米自動車市場で引き続き成長すると予想される。
PEVの成長を支えてきた政策環境は、米国の新政権下で大きな変化に直面する可能性が高い。新政権は、燃費効率を向上させる政策や、PEVおよびEV供給装置(EVSE)のサプライチェーンに対する連邦政府の資金援助を打ち切る方針を示している。自動車、自動車部品、半導体、鉄鋼に導入された関税は、ほぼすべての米国貿易相手国に対する一般的な関税とともに、北米の自動車産業に大きな混乱をもたらすことも予想される。
Guidehouse Insightsの本レポートでは、EVの技術、イノベーション、インセンティブ、政策、車両の入手可能性を分析し、米国とカナダにおけるPEVの普及を国、州または県、準州または準県レベルで予測している。この予測は、バッテリーパックや技術の革新、燃料価格、モデルの供給状況、ゼロエミッション車(ZEV)の義務化によって左右される。乗用車と小型トラックのセグメントに加え、バッテリーEV(BEV)、プラグインハイブリッドEV(PHEV)、ハイブリッドEV(HEV)のパワートレイン区分も含まれる。EVSEの導入予測は、技術別(レベル1[L1]、レベル2[L2]、DC急速充電器)と、フリート、公共施設、集合住宅(MUD)、単独住宅(SUD)、SUD共有住宅、職場などのユースケースで区分されている。
参加企業
サムスン、テスラ、パナソニック、CATL、ボルボ、メルセデス・ベンツ、ホンダ、BMW、フォード、日産、フォルクスワーゲン、シボレー、ヒュンダイ、トヨタ、リヴィアン、ルシッド・モーターズ、フィスカー、ポールスター、ステランティス、アンプリウス、LGエナジー・ソリューション・リミテッド、EVgo, Genesis, FIAT, Kia, General Motors (GM), QuantumScape, SDI, Lithium Americas Corp, POSCO Future M, Ltd, Asahi Kasei Corporation, Lexus, MINI, Canoo, Ionna, Pilot, Scout Motors, Buick, Group-14, Sila Nanotechnologies, Lucid
Technology/Topic
産業の脱炭素化, 再生可能エネルギー, 直流, 電気自動車供給設備, エネルギー貯蔵, 大型電気自動車, 水素, プラグインEV, プラグイン・ハイブリッド電気自動車、発電, 送電と配電, バッテリー電気自動車, ユーティリティのデジタル化, エネルギーIT/OT, エネルギーサービスとプロジェクトファイナンス, 代替燃料, ビルのエネルギー効率化, 電気自動車と代替燃料自動車, 充電とEVインフラ, 炭素除去技術, ビル技術, DERMSとVPP, 内燃機関自動車, レベル1, レベル2, 急速充電器
地域
北米, 米国, カナダ, 米国.米国の州、カナダの州
本レポートはどのような質問に答えているか?
2025-2034 年の小型車市場における PEV 年間シェアは?
2034 年までの北米 PEV 市場の予測規模は?
2034年までの北米におけるEVSE導入予測規模は?
パワートレイン別、車両クラス別のLDV販売台数は?
ユースケースの場所別、技術別のEVSE導入状況は?
北米でPEVとEVSEが最も普及しそうな州、県、都市はどこか?
自動車メーカーはPEVの需要と販売の変化にどのように対応すべきか?
本レポートの対象者
自動車 OEM マーケティングマネージャー
自動車アフターマーケットおよびサービス管理
ティアワン サプライヤー マーケティングマネージャー
EV 充電装置 マーケティングマネージャー
電気事業者管理
州、県、市の都市計画担当者
EV 擁護団体
投資家コミュニティ
本レポートの主要市場予測
LD PEV パワートレイン別販売台数および PEV 市場シェア(北米):2025-2034
LDV パワートレイン別販売台数(米国):2025-2034
北米:2025年~2034年
パワートレイン別LDV販売台数(米国):2025年~2034年
パワートレイン別LDV販売台数(カナダ):2025年~2034年
州・州別LD PEV販売台数(北米):2025年~2034年
クラス別LD PEV販売台数(米国):2025年~2034年
クラス別LD PEV販売台数(カナダ):2025年~2034年
州・州別充電台数(北米):2025年~2034年
技術別充電台数(米国):2025年~2034年
ユースケース別充電台数(カナダ):2025年~2034年
州・州別公共充電台数(北米):2035年~2034年
目次
第 11 節
エグゼクティブサマリー1
1.1 はじめに
1.2 市場予測 2
第 23 節
市場課題3
2.1 はじめに 3
2.2 市場促進要因、障壁、最新情報 4
2.2.1 バッテリーパック価格 .5
2.2.2 燃料価格 7
2.2.3 自動車 OEM の PEV 投資 8
2.2.4 モデル供給 .9
2.2.5 PEV の政策環境11
2.2.5.1 インセンティブ12
2.2.5.2 規制14
2.2.5.3 関税16
2.2.6 EVSE の政策環境18
3.1 競争環境20
3.2 バリューチェーンの図式化20
3.3 ビジネスモデルの進化22
3.3.1 オンショアリング生産22
3.3.2 サプライチェーンの統合23
3.4 その他の注目すべき業界の動向24
4.25
予測手法25
4.1 車両分析・シミュレーションツールモデルの概要25
4.1.1 ロングラン市場シェア:パワートレイン間の競争26
4.26
4.1.3 自動車販売台数予測とモデルキャリブレーション .27
4.1.4 地理的特異性 .27
4.2 VAST Charger Siting Module Overview 28
Section 5.29
市場予測 29
5.1 はじめに .29
5.2 米国 .30
5.2.1 PEV予測 30
5.2.2 EVSE の予測32
5.2.3 州の予測37
5.2.4 トップ 10 都市圏38
5.3 カナダ41
5.3.1 PEV の予測41
5.3.2 EVSE の予測43
5.3.3 カナダの州の予測46
5.3.4 トップ 10 都市圏48
6.50結論と提言50
6.1 3 つの大きな収穫50
6.2 提言51
6.2.1 自動車メーカー51
6.2.2 政府53
6.2.3 電池メーカー54
6.2.4 EVSEサプライヤー、オペレーター、メーカー54
6.2.5 ユーティリティ55
7.57
頭字語および略語リスト57
8.59
目次59
9.62
図表62
1064
調査範囲64
出典および方法論64
注記65
Summary
このレポートでは、EVの技術、イノベーション、インセンティブ、政策、車両の入手可能性を分析し、米国とカナダにおけるPEVの普及を国、州または県、準州または準県レベルで予測しています。
Report Description
Sales of plug-in EVs (PEVs) have continued to increase in North America during recent years, with 2024 sales setting a new high. Despite this growth, demand was weaker than expected due to higher inflation and lingering volatility in the cost of raw materials. As a result, some automakers reevaluated their electrification plans. However, PEVs are expected to continue to be a growing piece of the North American vehicle market due to increases in production capacity spurred by investments from the Infrastructure and Jobs Act of 2021 and Inflation Reduction Act of 2022, and from an expected decrease in battery pack costs, which are likely to reduce the upfront cost of PEVs.
The policy environment that has helped PEV growth is likely to face significant change under the new U.S. administration, which has indicated plans to end policies that improve fuel efficiency as well as federal funding for PEV and EV supply equipment (EVSE) supply chains. Tariffs introduced on automobiles, auto parts, semiconductors, and steel, along with general tariffs on nearly all U.S. trading partners, are also expected to cause significant disruption to the North American auto industry.
This Guidehouse Insights report analyzes EV technology, innovations, incentives, policies, and vehicle availability to forecast PEV adoption in the U.S. and Canada on the national, state or province, and sub-state or sub-province levels. The forecasts are driven by battery pack and technology innovations, fuel prices, model availability, and zero emission vehicle (ZEV) mandates. They include passenger car and light truck segmentation in addition to powertrain breakouts by battery EVs (BEVs), plug-in hybrid EVs (PHEVs), and hybrid EVs (HEVs). Forecasts for EVSE deployments are segmented by technology (Level 1 [L1], Level 2 [L2], and DC fast chargers) and use cases, including fleet, public, multiuse dwellings (MUD), single-use dwellings (SUD), SUD-shared residences, and workplace.
Companies
Samsung, Tesla, Panasonic, CATL, Volvo, Mercedes-Benz, Honda, BMW, Ford, Nissan, Volkswagen, Chevrolet, Hyundai, Toyota, Rivian, Lucid Motors, Fisker, Polestar, Stellantis, Amprius, LG Energy Solution Ltd., EVgo, Genesis, FIAT, Kia, General Motors (GM), QuantumScape, SDI, Lithium Americas Corp, POSCO Future M Co, Ltd, Asahi Kasei Corporation, Lexus, MINI, Canoo, Ionna, Pilot, Scout Motors, Buick, Group-14, Sila Nanotechnologies, Lucid
Technology/Topic
Industrial decarbonization, Renewable energy, Direct current, Electric vehicle supply equipment, Energy storage, heavy Electric Vehicle, Hydrogen, Plug-in EV, Plug-in Hybrid Electric Vehicle, Power generation, Transmission and distribution, Battery electric vehicle, Utility Digitization, Energy IT / OT, Energy Service & Project Finances, Alternative Fuels, Building Energy Efficiency, Electric & Alternative Fuel Vehicles, Charging & EV Infrastructure, Carbon Removal Technologies, Building Technologies, DERMS and VPPs, Internal Combustion Engine Vehicle, Level 1, Level 2, Fast Charger
Region
North America, United States, Canada, U.S. States, Canadian Provinces
What Questions Does This Report Answer?
What is the annual PEV share of the light duty vehicle market expected to be from 2025-2034?
What is the projected size of the North American PEV market through 2034?
What is the projected size of EVSE deployment in North America through 2034?
How will LDV sales perform by powertrain and vehicle class?
How will EVSE be deployed by use case location and technology?
Which states, provinces, and cities in North America are most likely to have the strongest penetration of PEVs and EVSE?
How should automakers react to changes in PEV demand and sales?
Who Would Benefit from This Report?
Automobile OEMs marketing managers
Vehicle aftermarket and service management
Tier One supplier marketing managers
EV charging equipment marketing managers
Electric utility management
State, province, and city urban planners
EV advocacy groups
Investor community
Key Market Forecasts in This Report
LD PEV Sales by Powertrain and PEV Market Share, North America: 2025-2034
LDV Sales by Powertrain, U.S.: 2025-2034
LDV Sales by Powertrain, Canada: 2025-2034
LD PEV sales by State or Province, North America: 2025-2034
LD PEV Sales by Class, U.S.: 2025-2034
LD PEV Sales by Class, Canada: 2025-2034
Charge Points by State or Province, North America: 2025-2034
Charge Points by Technology, U.S.: 2025-2034
Charge Points by Use Case, Canada: 2025-2034
Public Charge Points by State or Province, North America: 2035-2034
Table of Contents
Section 11
Executive Summary1
1.1 Introduction 1
1.2 Market Forecast 2
Section 23
Market Issues3
2.1 Introduction 3
2.2 Market Drivers, Barriers, and Updates 4
2.2.1 Battery Pack Prices . 5
2.2.2 Fuel Prices 7
2.2.3 Automotive OEM PEV Investment 8
2.2.4 Model Availability . 9
2.2.5 PEV Policy Environment11
2.2.5.1 Incentives 12
2.2.5.2 Regulations.14
2.2.5.3 Tariffs 16
2.2.6 EVSE Policy Environment.18
Section 3.20
Industry Value Chain .20
3.1 Competitive Landscape20
3.2 Pictorial Representation of the Value Chain 20
3.3 Business Model Evolution 22
3.3.1 Onshoring Production 22
3.3.2 Supply Chain Consolidation 23
3.4 Other Notable Industry Developments24
Section 4.25
Forecast Methodolgy .25
4.1 Vehicle Analytics and Simulation Tool Model Overview25
4.1.1 Long-Run Market Share: Competition Between Powertrains.26
4.1.2 Fueling Infrastructure and Vehicle Adoption 26
4.1.3 Vehicle Sales Forecasts and Model Calibration .27
4.1.4 Geographic Specificity27
4.2 The VAST Charger Siting Module Overview 28
Section 5.29
Market Forecasts 29
5.1 Introduction .29
5.2 U.S. .30
5.2.1 PEV Forecasts30
5.2.2 EVSE Forecasts32
5.2.3 State Forecasts37
5.2.4 Top 10 Metropolitan Areas 38
5.3 Canada41
5.3.1 PEV Forecasts41
5.3.2 EVSE Forecasts43
5.3.3 Canadian Province Forecasts 46
5.3.4 Top 10 Metropolitan Areas 48
Section 6.50
Conclusions and Recommendations 50
6.1 Three Big Takeaways.50
6.2 Recommendations 51
6.2.1 Automakers 51
6.2.2 Governments 53
6.2.3 Battery Manufacturers54
6.2.4 EVSE Suppliers, Operators, and Manufacturers .54
6.2.5 Utilities55
Section 7.57
Acronym and Abbreviation List57
Section 8.59
Table of Contents 59
Section 9.62
Table of Charts and Figures.62
Section 1064
Scope of Study .64
Sources and Methodology64
Notes65
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注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
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