世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中東の羊肉市場調査レポート:食肉タイプ別(マトン(オーストラリア産マトン、ニュージーランド産マトン、インド産マトン、パキスタン産マトン、南アフリカ産マトン、その他マトン)、羊肉(オーストラリア産羊肉、ニュージーランド産羊肉、イギリス産羊肉、スペイン産羊肉、フランス産羊肉、アイルランド産羊肉、その他羊肉))、製品タイプ別(生鮮、冷凍)、性状別(在来種、放し飼い、専門種、オーガニック)、エンドユーザー別(住宅/小売、商業/HoReCa)、流通チャネル別(店舗型(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、その他)、無店舗型)、国別(UAE、サウジアラビア、ヨルダン、イラク、イラン、中東その他):2035年までの予測

中東の羊肉市場調査レポート:食肉タイプ別(マトン(オーストラリア産マトン、ニュージーランド産マトン、インド産マトン、パキスタン産マトン、南アフリカ産マトン、その他マトン)、羊肉(オーストラリア産羊肉、ニュージーランド産羊肉、イギリス産羊肉、スペイン産羊肉、フランス産羊肉、アイルランド産羊肉、その他羊肉))、製品タイプ別(生鮮、冷凍)、性状別(在来種、放し飼い、専門種、オーガニック)、エンドユーザー別(住宅/小売、商業/HoReCa)、流通チャネル別(店舗型(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、その他)、無店舗型)、国別(UAE、サウジアラビア、ヨルダン、イラク、イラン、中東その他):2035年までの予測


Middle East Ovine Market Research Report by Meat Type [Mutton (Australian Mutton, New Zealand Mutton, Indian Mutton, Pakistani Mutton, South African Mutton, Other Mutton), Lamb (Australian Lamb, New Zealand Lamb, British Lamb, Spanish Lamb, French Lamb, Irish Lamb, Other Lamb)], by Product Type (Fresh, Frozen), by Nature (Conventional, Free-Range, Specialty, Organic), by End User (Residential/Retail, Commercial/HoReCa), by Distribution Channel [Store-Based (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores, Others), Non-Store-Based], and by Country (UAE, Saudi Arabia, Jordan, Iraq, Iran, Rest of Middle East) Forecast till 2035

中東の羊肉市場は2024年に8億1360万米ドルとなり、2035年までの年平均成長率は4.68%と予測されている。Ovineとは、羊の特徴、病気、製品など、羊に関するあらゆるものを指す。獣医学や畜産学では、家畜の羊など... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2025年9月26日 US$2,950
シングルユーザライセンス(PDF/印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常2-3営業日以内 153 英語

英語原文をAI翻訳して掲載しています。


 

サマリー

中東の羊肉市場は2024年に8億1360万米ドルとなり、2035年までの年平均成長率は4.68%と予測されている。Ovineとは、羊の特徴、病気、製品など、羊に関するあらゆるものを指す。獣医学や畜産学では、家畜の羊などOvis属に属する種を表す用語としてよく使用される。

人口増加と急速な都市化が中東の羊肉市場を煽る主な要因である。人口が増え続けるにつれて、タンパク質が豊富な食事に対する需要も増え、羊肉や羊肉の消費量も増加の一途をたどっている。都市化によってライフスタイルが変化し、加工肉や高級肉製品に対する嗜好が変化することも、この需要に寄与している。スーパーマーケット、レストラン、eコマース・プラットフォームの増加により、羊肉製品はより入手しやすくなっており、この地域の進化する食事情に必要な要素となっている。

主要企業の発展
トーマス・フーズ・インターナショナル(TFI)は、完全に統合されたサプライチェーンの実行や先進的なコールドチェーン・ロジスティクスの利用といった重要な変化を通じて、世界的な影響力を拡大してきた。同社が温度管理技術、自社農園、精密品質システムに費やしているのは、世界中のさまざまな市場で製品の鮮度、安全性、信頼性を保証する方法である。

主要プレーヤー
中東の羊肉市場における主な競合他社には、Australian Lamb Company、Thomas Foods International、Silver Fern Farms、Alliance Group、Al Kabeer Group、Agro Life、Masar Meat Trading L.L.C.、Shehfe Casings Co.FZ、Golden Meat Company Ltd、Almashiaなどである。

レポート属性の詳細
- 2024年の市場規模:8億1360万米ドル
- CAGR(2024年~2035年): 4.68%
- 基準年:2023年
- 市場予測期間: 2024-2035

市場セグメント 成長
- 肉の種類別マトン:4.47%、ラム:5.12%。
- 製品タイプ別生鮮-4.81%、冷凍-4.42%。
- 性質別在来種:4.68%、放し飼い:4.76%。
- エンドユーザー別:住宅/小売:4.72%、商業/病院:4.66%。
- 流通チャネル別:店舗ベース:4.63%、無店舗ベース:4.71%。



ページTOPに戻る


目次

目次

2 市場紹介 ............................. 20
2.1 定義 ............................... 20
2.2 調査範囲 ................................ 20
2.
2.

3.1 概要
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.5.3 一次調査:対象地域 .......................... 30
3.
3.6.1 収益分析アプローチ ...... 31
3.7 データ予測 ...... 32
3.7.1 データ予測手法 ................................ 32
3.8 データモデリング ...... 33
3.
3.
3.
4 市場の背景 ............................. 37
4.1 親市場との比較 ................................ 37
4.2 卵市場に影響を与えるマクロ経済要因 ...... 38
4.3 .................................................................. 39
4.4 中東羊肉産業の発展 ............................... 40
4.5 中東羊肉市場の統計 ............................... 42
4.6 価格帯マッピング ................................ 43

5.
5.
5.2.1 人口増加と都市化 .............................. 46
5.
5.2.3 冷蔵倉庫と物流の改善 ................................ 49
5.3 阻害要因 .............................. 50
5.3.1 サプライ・チェーンの混乱と輸入依存 .................................... 51
5.
5.
5.
5.
5.
5.5.1.1 経済的影響 ................................. 61
5.
5.
5.
5.5.3.2 生産停止 ............................. 63
5.
5.5.3.4 輸出入への影響 ...................................... 64
5.
5.
5.
5.
5.
5.7 中東諸国におけるヒツジ肉規制の最新情報 ...... 67
5.
5.

6.
6.
6.
6.
6.1.4 と畜処理と食肉加工 ...............................
6.
6.
6.
6.
6.2.4 代替品の脅威 ...... 77
6.
6.
6.
6.4.1 輸入関税 ...... 79
6.
6.
6.
6.

7.1 はじめに...... 82
7.2 羊肉 ...... 83
7.

8.1 はじめに...... 86
8.
8.3 冷凍 ...... 88

9.1 はじめに...... 89
9.2 在来種 ...... 90
9.3 放し飼い .............................. 91
9.4 スペシャリティ ...... 91
9.5 有機農法 ................................. 92

10.1 はじめに ...... 94
10.
10.3 商業/ホセカ ...... 96

11.1 はじめに ...... 97
11.2 店舗型 ...... 98
11.

12.1 概要
12.2 アラブ首長国連邦 ...... 105
12.3 サウジアラビア...... 108
12.4 ヨルダン......111
12.5 イラン...... 114
12.6 イラク...... 117
12.7 その他の地域...... 120
13 競争環境 ............................. 124
13.
13.2 市場シェア分析、2023-24年 .................................
13.

14.1 マサールミートトレーディングL.L.C....... 128
14.
14.
14.
14.
14.1.5 swot分析 .................................. 129
14.1.6 主要戦略....................130
14.2 フレスコ ...... 130
14.130 2.1 会社概要.........................
14.2.2 財務概要 .............................. 131
14.
14.131 2.4 主要な開発.........................
14.
14.2.6 主要戦略 ................................ 132
14.3 ゴールデンミート社 ................................. 132
14.3.1 会社概要 ...... 132
14.
14.
14.3.4 主要な開発 ............................. 133
14.3.5 swot分析 ................................ 133
14.3.6 主要戦略 ...... 134
14.4 アルマシア農園貨物(株
14.
14.
14.
14.
14.
14.135 4.6 主要戦略............................
14.
14.
14.
14.
14.5.4 主要な開発 ............................. 138
14.5.5 swot分析 ................................ 138
14.5.6 主要戦略 ...... 139
14.
14.6.1 会社概要 .................................... 140
14.
14.6.3 提供製品 ............................. 141
14.6.4 主要な開発 ............................. 141
14.6.5 swot分析 ................................ 141
14.6.6 主要戦略 ...... 142
14.7 アグロライフ・グループ ...... 142
14.7.1 会社概要 .................................... 142
14.7.2 財務概要 .................................. 144
14.
14.
14.
14.7.6 主要戦略 ................................ 144
14.
14.8.1 会社概要 .................................. 145
14.8.2 財務概要 .......................... 145
14.
14.8.4 主要な開発 ............................. 146
14.
14.8.6 主要戦略 ................................ 146
14.9 トーマス・フーズ・インターナショナル .............................. 147
14.
14.

ページTOPに戻る



図表リスト

表のリスト
表1 市場シェア評価のためのQFDモデル 34
表2 中東における羊肉の一人当たり消費量(kg) 42
表3 kg当たりの価格(米ドル) 43
表4 中東主要国の小売・外食産業成長率 47
表5 サプライヤーのリストと所在地 78
表6 中東の羊肉・ラム肉市場における輸入関税 79
表7 輸出入時に好まれる包装タイプ 79
表8 中東における羊肉の主要輸入国 79
表9 中東への主要輸出国 79
表10 ヒツジ肉貿易の規制環境 80
表11 中東の羊肉市場、肉の種類別、2019~2035年(百万米ドル) 82
表 12 中東のヒツジ肉市場数量(肉タイプ別):2019~2035 年(トン) 83
表13 中東の羊市場、肉タイプ別、羊肉サブタイプ別、2019-2035年(百万米ドル) 83
表14 中東のヒツジ市場規模(食肉タイプ別):マトン亜タイプ別、2019~2035年(トン) 84
表 15 中東の羊肉市場、肉タイプ別、羊肉サブタイプ別、2019~2035 年 (百万米ドル) 84
表 16 中東の羊肉市場規模、肉タイプ別、羊肉サブタイプ別、2019~2035 年(トン) 84
表 17 中東の羊市場:製品タイプ別、2019年~2035年(百万米ドル) 86
表18 中東の羊市場規模、製品タイプ別、2019-2035年(トン) 86
表 19 中東のオート麦市場:性状別(2019~2035年)(百万米ドル) 89
表 20 中東のヒツジ市場数量(性質別)、2019~2035 年(トン) 89
表21 中東のエンバク市場:エンドユーザー別(2019~2035年)(百万米ドル) 94
表22 中東のヒツジ肉市場量(エンドユーザー別):2019-2035年(トン) 94
表23 中東の卵市場:流通チャネル別(2019-2035年)(百万米ドル) 97
表24 中東の卵市場流通チャネル別数量(トン)、2019-2035年 97
表25 中東の卵市場:流通チャネル別、店舗ベース(2019~2035年)(百万米ドル) 99
表 26 中東の卵市場規模(店舗ベース):2019-2035 年(トン) 99
表 27 中東の卵市場:国別、2019-2035 (百万米ドル) 101
表28 中東の卵市場規模(国別)、2019-2035年(トン) 102
表29 ウエのヒツジ肉市場:食肉タイプ別(2019~2035年)(百万米ドル) 105
表30 ウエのヒツジ肉市場量(肉タイプ別)、2019~2035年(トン) 105
表31 ウエのヒツジ市場:製品タイプ別、2019~2035年(百万米ドル) 106
表32 ウェアのヒツジ市場規模、製品タイプ別、2019~2035年(トン) 106
表33 ウエの卵市場:性状別(2019~2035年)(百万米ドル) 106
表34 ウエのヒツジ肉市場数量(性状別)、2019~2035年(トン) 106
表35 ウエの卵市場:エンドユーザー別(2019~2035年)(百万米ドル) 106
表 36 ウェアのヒツジ肉市場量(エンドユーザー別)、2019~2035 年(トン) 107
表37 ウエの卵市場:流通チャネル別(2019~2035年)(百万米ドル) 107
表38 ウエの卵市場流通チャネル別数量(トン)、2019-2035年 107
表39 サウジアラビアのヒツジ肉市場:食肉タイプ別(2019~2035年)(百万米ドル) 108
表40 サウジアラビアのヒツジ肉市場数量:食肉タイプ別(トン)、2019-2035年 108
表 41 サウジアラビアのヒツジ肉市場:製品タイプ別、2019-2035 (百万米ドル) 109
表42 サウジアラビアのヒツジ肉市場数量:製品タイプ別(トン)、2019-2035年 109
表43 サウジアラビアの卵市場、性状別、2019-2035 (百万米ドル) 109
表44 サウジアラビアのヒツジ肉市場数量:性状別(トン)、2019-2035年 109
表45 サウジアラビアの卵市場:エンドユーザー別(2019-2035年) (百万米ドル) 109
表 46 サウジアラビアの卵市場規模(エンドユーザー別)、2019-2035 (トン) 110
表47 サウジアラビアの卵市場:流通経路別(2019-2035年)(百万米ドル) 110
表48 サウジアラビアの卵市場流通チャネル別数量(トン)、2019-2035年 110
表49 ヨルダンのヒツジ肉市場:食肉タイプ別(2019~2035年)(百万米ドル) 111
表50 ヨルダンのヒツジ肉市場数量:肉タイプ別(トン)、2019-2035 111
表51 ジョルダンのヒツジ肉市場:製品タイプ別、2019-2035年(百万米ドル) 112
表 52 ジョルダンのヒツジ肉市場:製品タイプ別数量(トン)、2019-2035 112
表 53 ジョルダンのヒツジ肉市場:性状別、2019-2035 (百万米ドル) 112
表 54 ジョルダンのヒツジ肉市場数量:性状別、2019-2035 (トン) 112
表 55 ジョルダンの卵市場:エンドユーザー別(2019-2035)(百万米ドル) 112
表 56 ジョルダンのヒツジ肉市場規模(エンドユーザー別)、2019-2035 (トン) 113
表57 ジョルダンの卵市場:流通チャネル別(2019-2035年)(百万米ドル) 113
表58 ヨルダンの卵市場流通チャネル別数量(トン):2019-2035 113
表59 イランのヒツジ肉市場:食肉タイプ別(2019~2035年)(百万米ドル) 114
表60 イランヒツジ市場肉タイプ別数量(トン)、2019-2035 114
表61 イラン卵市場:製品タイプ別、2019-2035年(百万米ドル) 115
表62 イランヒツジ市場数量:製品タイプ別(トン)、2019-2035 115
表63 イラン卵巣市場:性状別、2019-2035 (百万米ドル) 115
表64 イラン卵巣市場数量:性状別(トン)、2019-2035 115
表65 イラン卵巣市場:エンドユーザー別(2019-2035年) (百万米ドル) 115
表 66 イランのヒツジ肉市場規模:エンドユーザー別(トン)、2019-2035年 116
表67 イラン卵巣市場:流通経路別(2019~2035年)(百万米ドル) 116
表68 イラン卵市場流通チャネル別数量(トン):2019-2035 116
表69 イランのヒツジ肉市場:食肉タイプ別(2019~2035年)(百万米ドル) 117
表70 イラクのヒツジ肉市場数量:食肉タイプ別(トン)、2019~2035年 117
表71 イラクのヒツジ肉市場:製品タイプ別、2019~2035年(百万米ドル) 118
表72 イラクのヒツジ肉市場数量:製品タイプ別(トン)、2019-2035 118
表73 イラクのヒツジ肉市場:性状別、2019-2035 (百万米ドル) 118
表74 イラクのヒツジ肉市場数量:性状別(トン)、2019-2035年 118
表75 イラクのヒツジ肉市場:エンドユーザー別(2019~2035年)(百万米ドル) 118
表76 イラクのヒツジ肉市場規模:エンドユーザー別(トン)、2019-2035年 119
表77 イラクのヒツジ肉市場:流通経路別(2019~2035年)(百万米ドル) 119
表78 イラクのヒツジ肉市場流通チャネル別数量(トン)、2019-2035年 119
表79 その他の地域のヒツジ肉市場:食肉タイプ別(2019~2035年)(百万米ドル) 120
表80 その他の地域のヒツジ肉市場数量:肉タイプ別(トン)、2019-2035 120
表81 その他の地域のヒツジ肉市場:製品タイプ別、2019-2035年(百万米ドル) 121
表82 その他の地域のヒツジ肉市場:製品タイプ別数量(トン)、2019-2035年 121
表83 その他の地域のヒツジ肉市場:性状別、2019-2035年(百万米ドル) 121
表84 その他の地域のヒツジ肉市場量(性状別)、2019-2035年(トン) 121
表 85 その他の地域のヒツジ肉市場:エンドユーザー別、2019-2035 (百万米ドル) 121
表86 その他の地域のヒツジ肉市場:エンドユーザー別数量(トン)、2019-2035年 122
表87 その他の地域のヒツジ肉市場:流通チャネル別、2019-2035年(百万米ドル) 122
表88 その他の地域のヒツジ肉市場流通チャネル別数量(トン)、2019-2035年 122
表89 マサールミートトレーディングL.L.C.:取扱製品 128
表90 フレスコ:取扱製品 131
表91 Golden Meat Company Ltd: 製品 133
表92 Almashia Farm Freight Ltd:提供製品 135
93表 持続可能な集約的羊生産同盟(SISPA):提供製品 138
表94 バーティックロフト・ホールディングス:提供製品 141
95表 アグロライフ・グループ:提供製品 144
96表 アルカベール:提供製品 145
表97 トーマス・フーズ・インターナショナル:提供製品 147

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Middle East Ovine Market is valued at USD 813.6 million in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 4.68% through 2035. Ovine refers to anything related to sheep, including their characteristics, diseases, or products. The term is often used in veterinary science and animal husbandry to describe species belonging to the genus Ovis, such as domestic sheep.

Population growth and rapid urbanization are major factors that fuel the Middle East Ovine Market. As the population keeps growing, so does the demand for protein-rich diets, and thus the consumption of lamb and mutton keeps going up. Urbanization contributes to this demand by changing lifestyles and preferences for processed and premium-quality meat products. The increasing number of supermarkets, restaurants, and e-commerce platforms is making ovine products more accessible, thus a necessary component of the region's evolving food landscape.

Key Company Development
Thomas Foods International (TFI) has expanded its worldwide influence through important changes such as the execution of a totally integrated supply chain and the use of advanced cold chain logistics. The company's spending on temperature-controlled technology, in-house farming, and precision quality systems is a way of guaranteeing product freshness, safety, and reliability in different markets around the globe.

Major Players
Major competitors in the Middle East ovine market include Australian Lamb Company, Thomas Foods International, Silver Fern Farms, Alliance Group, Al Kabeer Group, Agro Life, Masar Meat Trading L.L.C., Shehfe Casings Co. FZ LTD, Golden Meat Company Ltd, and Almashia.

Report Attribute Details
- Market Size 2024: USD 813.6 Million
- CAGR (2024-2035): 4.68%
- Base Year: 2023
- Market Forecast Period: 2024-2035

Market Segmentations Growth
- By Meat Type: Mutton - 4.47%, Lamb - 5.12%.
- By Product Type: Fresh - 4.81%, Frozen - 4.42%.
- By Nature: Conventional - 4.68%, Free-Range - 4.76%.
- By End User: Residential/Retail - 4.72%, Commercial/HoReCa - 4.66%.
- By Distribution Channel: Store-Based - 4.63%, Non-Store-Based - 4.71%.



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY ...... 18
2 MARKET INTRODUCTION ........ 20
2.1 DEFINITION ....... 20
2.2 SCOPE OF THE STUDY ....... 20
2.3 RESEARCH OBJECTIVE ..... 20
2.4 MARKET STRUCTURE ....... 21
3 RESEARCH METHODOLOGY ....... 22
3.1 OVERVIEW .... 22
3.2 DATA FLOW ....... 24
3.2.1 DATA MINING PROCESS ..... 24
3.3 PURCHASED DATABASE: ....... 25
3.4 SECONDARY SOURCES: ..... 26
3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW: ..... 27
3.5 PRIMARY RESEARCH: ........ 28
3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW: .... 29
3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED ........ 30
3.5.3 PRIMARY RESEARCH: REGIONAL COVERAGE .... 30
3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: ...... 31
3.6.1 REVENUE ANALYSIS APPROACH .... 31
3.7 DATA FORECASTING..... 32
3.7.1 DATA FORECASTING TECHNIQUE .... 32
3.8 DATA MODELING ....... 33
3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS: .... 33
3.8.2 DATA MODELING: ........ 34
3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION ....... 36
4 MARKET BACKGROUND .... 37
4.1 COMPARISON FROM THE PARENT MARKET ........ 37
4.2 MACROECONOMIC FACTORS IMPACTING OVINE MARKET ..... 38
4.3 ONLINE BRAND LANDSCAPE FOR THE MIDDLE EAST OVINE MEAT MARKET.... 39
4.4 EVOLUTION OF MIDDLE EAST OVINE INDUSTRY ..... 40
4.5 MIDDLE EAST OVINE MARKET STATISTICS .... 42
4.6 PRICE RANGE MAPPING ........ 43
5 MARKET DYNAMICS ...... 44
5.1 INTRODUCTION ..... 44
5.2 DRIVERS .... 46
5.2.1 POPULATION GROWTH AND URBANIZATION ....... 46
5.2.2 EXPANSION OF RETAIL & FOODSERVICE INDUSTRY ....... 47
5.2.3 IMPROVED COLD STORAGE & LOGISTICS .... 49
5.3 RESTRAINTS ..... 50
5.3.1 SUPPLY CHAIN DISRUPTIONS & IMPORT DEPENDENCY ...... 51
5.3.2 MEAT QUALITY & FOOD SAFETY REGULATIONS ....... 52
5.4 OPPORTUNITY ....... 55
5.4.1 RISING DEMAND FOR ORGANIC & HALAL MEAT ...... 55
5.5 IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 ....... 58
5.5.1 IMPACT 0N OVERALL FOOD AND BEVERAGES ........ 59
5.5.1.1 ECONOMIC IMPACT ...... 61
5.5.2 IMPACT ON MIDDLE EAST OVINE MARKET ....... 62
5.5.3 IMPACT ON SUPPLY CHAIN OF OVINE ....... 62
5.5.3.1 PRICE VARIATION OF KEY RAW MATERIALS ........ 63
5.5.3.2 PRODUCTION SHUTDOWN ..... 63
5.5.3.3 CASH FLOW CONSTRAINTS .... 63
5.5.3.4 IMPACT ON IMPORT/EXPORT ...... 64
5.5.4 IMPACT ON MARKET DEMAND OF OVINE ........ 64
5.5.4.1 IMPACT DUE TO RESTRICTIONS/LOCKDOWN ...... 65
5.5.4.2 CONSUMER SENTIMENTS .... 65
5.5.5 IMPACT ON PRICING OF THE OVINE MARKET .... 65
5.6 CONSUMER BEHAVIOR ANALYSIS FOR MIDDLE EAST OVINE ..... 66
5.7 REGULATORY UPDATE FOR MIDDLE EAST OVINE ACROSS COUNTRIES ..... 67
5.8 STRATEGY INSIGHTS ........ 69
5.9 MARKET TRENDS ..... 69
6 MARKET FACTOR ANALYSIS ....... 71
6.1 SUPPLY CHAIN ANALYSIS ........ 71
6.1.1 BREEDING AND FARMING ........ 71
6.1.2 FEED AND NUTRITION SUPPLY ....... 72
6.1.3 LIVESTOCK TRADING AND AUCTIONS .... 72
6.1.4 SLAUGHTERING AND MEAT PROCESSING .... 73
6.2 PORTER’S FIVE FORCES MODEL ........ 75
6.2.1 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS ...... 75
6.2.2 BARGAINING POWER OF BUYERS .... 76
6.2.3 THREAT OF NEW ENTRANTS ...... 76
6.2.4 THREAT OF SUBSTITUTES .... 77
6.2.5 INDUSTRY RIVALRY ........ 77
6.3 LIST OF SUPPLIERS AND THEIR LOCATION ...... 78
6.4 IMPORT AND EXPORT ANALYSIS ..... 79
6.4.1 IMPORT DUTIES ..... 79
6.4.2 PACKING TYPE PREFERRED DURING IMPORT & EXPORT ...... 79
6.4.3 KEY IMPORTING AND EXPORTING COUNTRIES ........ 79
6.4.4 KEY EXPORTING COUNTRIES TO THE MIDDLE EAST ....... 79
6.4.5 REGULATORY ENVIRONMENT FOR TRADE IN OVINE MEAT .... 80
7 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY MEAT TYPE ...... 82
7.1 INTRODUCTION ..... 82
7.2 MUTTON ........ 83
7.3 LAMB .... 84
8 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY PRODUCT TYPE ........ 86
8.1 INTRODUCTION ..... 86
8.2 FRESH/ CHILLED ........ 87
8.3 FROZEN ..... 88
9 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY NATURE ...... 89
9.1 INTRODUCTION ..... 89
9.2 CONVENTIONAL ........ 90
9.3 FREE-RANGE ..... 91
9.4 SPECIALTY ........ 91
9.5 ORGANIC ........ 92
10 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY END-USER ....... 94
10.1 INTRODUCTION ..... 94
10.2 RESIDENTIAL/RETAIL ....... 95
10.3 COMMERCIAL/HORECA .... 96
11 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL ........ 97
11.1 INTRODUCTION ..... 97
11.2 STORE-BASED ........ 98
11.3 NON-STORE BASED........ 99
12 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY COUNTRY ........ 101
12.1 OVERVIEW .... 101
12.2 UAE ........ 105
12.3 SAUDI ARABIA....... 108
12.4 JORDON ..... 111
12.5 IRAN ...... 114
12.6 IRAQ ...... 117
12.7 REST OF MEA .... 120
13 COMPETITIVE LANDSCAPE .... 124
13.1 INTRODUCTION ..... 124
13.2 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023-24 ........ 124
13.3 COMPETITOR DASHBOARD........ 126
14 COMPANY PROFILES .... 128
14.1 MASAR MEAT TRADING L.L.C. ...... 128
14.1.1 COMPANY OVERVIEW ........ 128
14.1.2 FINANCIAL OVERVIEW ....... 128
14.1.3 PRODUCTS OFFERED .... 128
14.1.4 KEY DEVELOPMENTS .... 129
14.1.5 SWOT ANALYSIS...... 129
14.1.6 KEY STRATEGIES ..... 130
14.2 FRESCO ...... 130
14.2.1 COMPANY OVERVIEW ........ 130
14.2.2 FINANCIAL OVERVIEW ....... 131
14.2.3 PRODUCTS OFFERED..... 131
14.2.4 KEY DEVELOPMENTS .... 131
14.2.5 SWOT ANALYSIS...... 131
14.2.6 KEY STRATEGIES ..... 132
14.3 GOLDEN MEAT COMPANY LTD ..... 132
14.3.1 COMPANY OVERVIEW ........ 132
14.3.2 FINANCIAL OVERVIEW ....... 133
14.3.3 PRODUCTS OFFERED .... 133
14.3.4 KEY DEVELOPMENTS .... 133
14.3.5 SWOT ANALYSIS ..... 133
14.3.6 KEY STRATEGIES ..... 134
14.4 ALMASHIA FARM FREIGHT LTD. ...... 134
14.4.1 COMPANY OVERVIEW ........ 134
14.4.2 FINANCIAL OVERVIEW ....... 135
14.4.3 PRODUCTS OFFERED .... 135
14.4.4 KEY DEVELOPMENTS .... 135
14.4.5 SWOT ANALYSIS ..... 135
14.4.6 KEY STRATEGIES ..... 135
14.5 SUSTAINABLE INTENSIVE SHEEP PRODUCTION ALLIANCE (SISPA)........ 137
14.5.1 COMPANY OVERVIEW ........ 137
14.5.2 FINANCIAL OVERVIEW ....... 137
14.5.3 PRODUCTS OFFERED .... 138
14.5.4 KEY DEVELOPMENTS .... 138
14.5.5 SWOT ANALYSIS ..... 138
14.5.6 KEY STRATEGIES ..... 139
14.6 VERTICROFT HOLDINGS ........ 140
14.6.1 COMPANY OVERVIEW ........ 140
14.6.2 FINANCIAL OVERVIEW ....... 140
14.6.3 PRODUCTS OFFERED .... 141
14.6.4 KEY DEVELOPMENTS .... 141
14.6.5 SWOT ANALYSIS ..... 141
14.6.6 KEY STRATEGIES ..... 142
14.7 AGROLIFE GROUP ...... 142
14.7.1 COMPANY OVERVIEW ........ 142
14.7.2 FINANCIAL OVERVIEW ....... 144
14.7.3 PRODUCTS OFFERED ........ 144
14.7.4 KEY DEVELOPMENTS .... 144
14.7.5 SWOT ANALYSIS ..... 144
14.7.6 KEY STRATEGIES ..... 144
14.8 AL-KABEER ....... 145
14.8.1 COMPANY OVERVIEW ........ 145
14.8.2 FINANCIAL OVERVIEW ....... 145
14.8.3 PRODUCTS OFFERED ....... 145
14.8.4 KEY DEVELOPMENTS .... 146
14.8.5 SWOT ANALYSIS ..... 146
14.8.6 KEY STRATEGIES ..... 146
14.9 THOMAS FOODS INTERNATIONAL ........ 147
14.9.1 COMPANY OVERVIEW ........ 147
14.9.2 FINANCIAL OVERVIEW ....... 147

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

LIST OF TABLES
TABLE 1 QFD MODELING FOR MARKET SHARE ASSESSMENT 34
TABLE 2 PER CAPITA CONSUMPTION (KG) OF OVINE MEAT IN MIDDLE EAST 42
TABLE 3 PRICE PER KG (USD) 43
TABLE 4 GROWTH RATE OF MAJOR MIDDLE EAST COUNTRIES ON RETAIL AND FOOD SERVICE SECTOR 47
TABLE 5 LIST OF SUPPLIERS AND THEIR LOCATION 78
TABLE 6 IMPORT DUTIES IN THE MIDDLE EAST OVINE (MUTTON AND LAMB) MARKET 79
TABLE 7 PACKING TYPE PREFERRED DURING IMPORT & EXPORT 79
TABLE 8 KEY IMPORTING COUNTRIES FOR OVINE MEAT IN THE MIDDLE EAST 79
TABLE 9 KEY EXPORTING COUNTRIES TO THE MIDDLE EAST 79
TABLE 10 REGULATORY ENVIRONMENT FOR TRADE IN OVINE MEAT 80
TABLE 11 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 82
TABLE 12 MIDDLE EAST OVINE MARKET VOLUME, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (TONS) 83
TABLE 13 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY MEAT TYPE, BY MUTTON SUBTYPES, 2019-2035 (USD MILLION) 83
TABLE 14 MIDDLE EAST OVINE MARKET VOLUME, BY MEAT TYPE, BY MUTTON SUBTYPES, 2019-2035 (TONS) 84
TABLE 15 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY MEAT TYPE, BY LAMB SUBTYPES, 2019-2035 (USD MILLION) 84
TABLE 16 MIDDLE EAST OVINE MARKET VOLUME, BY MEAT TYPE, BY LAMB SUBTYPES, 2019-2035 (TONS) 84
TABLE 17 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 86
TABLE 18 MIDDLE EAST OVINE MARKET VOLUME, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (TONS) 86
TABLE 19 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY NATURE, 2019-2035 (USD MILLION) 89
TABLE 20 MIDDLE EAST OVINE MARKET VOLUME, BY NATURE, 2019-2035 (TONS) 89
TABLE 21 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY END-USER, 2019-2035 (USD MILLION) 94
TABLE 22 MIDDLE EAST OVINE MARKET VOLUME, BY END-USER, 2019-2035 (TONS) 94
TABLE 23 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (USD MILLION) 97
TABLE 24 MIDDLE EAST OVINE MARKET VOLUME, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (TONS) 97
TABLE 25 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, THROUGH STORE BASED, 2019-2035 (USD MILLION) 99
TABLE 26 MIDDLE EAST OVINE MARKET VOLUME, THROUGH STORE BASED, 2019-2035 (TONS) 99
TABLE 27 MIDDLE EAST OVINE MARKET, BY COUNTRY, 2019-2035 (USD MILLION) 101
TABLE 28 MIDDLE EAST OVINE MARKET VOLUME, BY COUNTRY, 2019-2035 (TONS) 102
TABLE 29 UAE OVINE MARKET, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 105
TABLE 30 UAE OVINE MARKET VOLUME, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (TONS) 105
TABLE 31 UAE OVINE MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 106
TABLE 32 UAE OVINE MARKET VOLUME, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (TONS) 106
TABLE 33 UAE OVINE MARKET, BY NATURE, 2019-2035 (USD MILLION) 106
TABLE 34 UAE OVINE MARKET VOLUME, BY NATURE, 2019-2035 (TONS) 106
TABLE 35 UAE OVINE MARKET, BY END-USER, 2019-2035 (USD MILLION) 106
TABLE 36 UAE OVINE MARKET VOLUME, BY END-USER, 2019-2035 (TONS) 107
TABLE 37 UAE OVINE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (USD MILLION) 107
TABLE 38 UAE OVINE MARKET VOLUME, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (TONS) 107
TABLE 39 SAUDI ARABIA OVINE MARKET, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 108
TABLE 40 SAUDI ARABIA OVINE MARKET VOLUME, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (TONS) 108
TABLE 41 SAUDI ARABIA OVINE MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 109
TABLE 42 SAUDI ARABIA OVINE MARKET VOLUME, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (TONS) 109
TABLE 43 SAUDI ARABIA OVINE MARKET, BY NATURE, 2019-2035 (USD MILLION) 109
TABLE 44 SAUDI ARABIA OVINE MARKET VOLUME, BY NATURE, 2019-2035 (TONS) 109
TABLE 45 SAUDI ARABIA OVINE MARKET, BY END-USER, 2019-2035 (USD MILLION) 109
TABLE 46 SAUDI ARABIA OVINE MARKET VOLUME, BY END-USER, 2019-2035 (TONS) 110
TABLE 47 SAUDI ARABIA OVINE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (USD MILLION) 110
TABLE 48 SAUDI ARABIA OVINE MARKET VOLUME, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (TONS) 110
TABLE 49 JORDON OVINE MARKET, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 111
TABLE 50 JORDON OVINE MARKET VOLUME, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (TONS) 111
TABLE 51 JORDON OVINE MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 112
TABLE 52 JORDON OVINE MARKET VOLUME, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (TONS) 112
TABLE 53 JORDON OVINE MARKET, BY NATURE, 2019-2035 (USD MILLION) 112
TABLE 54 JORDON OVINE MARKET VOLUME, BY NATURE, 2019-2035 (TONS) 112
TABLE 55 JORDON OVINE MARKET, BY END-USER, 2019-2035 (USD MILLION) 112
TABLE 56 JORDON OVINE MARKET VOLUME, BY END-USER, 2019-2035 (TONS) 113
TABLE 57 JORDON OVINE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (USD MILLION) 113
TABLE 58 JORDON OVINE MARKET VOLUME, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (TONS) 113
TABLE 59 IRAN OVINE MARKET, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 114
TABLE 60 IRAN OVINE MARKET VOLUME, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (TONS) 114
TABLE 61 IRAN OVINE MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 115
TABLE 62 IRAN OVINE MARKET VOLUME, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (TONS) 115
TABLE 63 IRAN OVINE MARKET, BY NATURE, 2019-2035 (USD MILLION) 115
TABLE 64 IRAN OVINE MARKET VOLUME, BY NATURE, 2019-2035 (TONS) 115
TABLE 65 IRAN OVINE MARKET, BY END-USER, 2019-2035 (USD MILLION) 115
TABLE 66 IRAN OVINE MARKET VOLUME, BY END-USER, 2019-2035 (TONS) 116
TABLE 67 IRAN OVINE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (USD MILLION) 116
TABLE 68 IRAN OVINE MARKET VOLUME, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (TONS) 116
TABLE 69 IRAQ OVINE MARKET, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 117
TABLE 70 IRAQ OVINE MARKET VOLUME, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (TONS) 117
TABLE 71 IRAQ OVINE MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 118
TABLE 72 IRAQ OVINE MARKET VOLUME, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (TONS) 118
TABLE 73 IRAQ OVINE MARKET, BY NATURE, 2019-2035 (USD MILLION) 118
TABLE 74 IRAQ OVINE MARKET VOLUME, BY NATURE, 2019-2035 (TONS) 118
TABLE 75 IRAQ OVINE MARKET, BY END-USER, 2019-2035 (USD MILLION) 118
TABLE 76 IRAQ OVINE MARKET VOLUME, BY END-USER, 2019-2035 (TONS) 119
TABLE 77 IRAQ OVINE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (USD MILLION) 119
TABLE 78 IRAQ OVINE MARKET VOLUME, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (TONS) 119
TABLE 79 REST OF MEA OVINE MARKET, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 120
TABLE 80 REST OF MEA OVINE MARKET VOLUME, BY MEAT TYPE, 2019-2035 (TONS) 120
TABLE 81 REST OF MEA OVINE MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (USD MILLION) 121
TABLE 82 REST OF MEA OVINE MARKET VOLUME, BY PRODUCT TYPE, 2019-2035 (TONS) 121
TABLE 83 REST OF MEA OVINE MARKET, BY NATURE, 2019-2035 (USD MILLION) 121
TABLE 84 REST OF MEA OVINE MARKET VOLUME, BY NATURE, 2019-2035 (TONS) 121
TABLE 85 REST OF MEA OVINE MARKET, BY END-USER, 2019-2035 (USD MILLION) 121
TABLE 86 REST OF MEA OVINE MARKET VOLUME, BY END-USER, 2019-2035 (TONS) 122
TABLE 87 REST OF MEA OVINE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (USD MILLION) 122
TABLE 88 REST OF MEA OVINE MARKET VOLUME, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2019-2035 (TONS) 122
TABLE 89 MASAR MEAT TRADING L.L.C.: PRODUCTS OFFERED 128
TABLE 90 FRESCO: PRODUCTS OFFERED 131
TABLE 91 GOLDEN MEAT COMPANY LTD: PRODUCTS OFFERED 133
TABLE 92 ALMASHIA FARM FREIGHT LTD.: PRODUCTS OFFERED 135
TABLE 93 SUSTAINABLE INTENSIVE SHEEP PRODUCTION ALLIANCE (SISPA): PRODUCTS OFFERED 138
TABLE 94 VERTICROFT HOLDINGS: PRODUCTS OFFERED 141
TABLE 95 AGROLIFE GROUP: PRODUCTS OFFERED 144
TABLE 96 AL-KABEER: PRODUCT OFFERED 145
TABLE 97 THOMAS FOODS INTERNATIONAL: PRODUCTS OFFERED 147

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート

Market Research Future社の 食品・飲料・栄養分野 での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(meat)の最新刊レポート


よくあるご質問


Market Research Future社はどのような調査会社ですか?


マーケットリサーチフューチャー(Market Research Future)は世界市場を幅広く調査し、主要分野、地域、国レベルの調査レポートを出版しています。   下記分野については、分野毎に専... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。


詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/12/25 10:26

156.92 円

184.96 円

214.96 円

ページTOPに戻る