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白熱照明製品市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析

白熱照明製品市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析


Incandescent Lighting Product Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031

白熱灯製品の市場動向と予測 世界の白熱照明製品市場の将来性は、住宅、商業、産業、屋外市場でのビジネスチャンスで有望視されている。世界の白熱照明製品市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率5.8%で... もっと見る

 

 

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Lucintel
ルシンテル
2025年6月13日 US$3,850
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サマリー

白熱灯製品の市場動向と予測
世界の白熱照明製品市場の将来性は、住宅、商業、産業、屋外市場でのビジネスチャンスで有望視されている。世界の白熱照明製品市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率5.8%で成長すると予測される。この市場の主な促進要因は、温かみのある照明に対する消費者の嗜好の高まり、持続可能性とエネルギーへの注目の高まり、革新的なデザインの利用可能性の増加である。

- Lucintelの予測によると、タイプ別では、都市化の進展、エネルギー効率基準などの要因により、一般照明が予測期間中に高い成長を遂げる見込みである。
- 用途別では、住宅における照明ソリューションに対する消費者の需要が多いことから、住宅用照明が最も高い成長が見込まれる。
- 地域別では、北米が、住宅および商業空間における伝統的な照明製品に対する需要の高さから、予測期間中に最も高い成長が見込まれる。

白熱灯製品市場の新たな動向
白熱照明製品市場は、技術の更新や規制、より質の高い照明を求める消費者の内部ニーズによって変化している。省エネ電球の普及に伴い、白熱電球の分野でも新たな展開が見られる。以上、アナリストが指摘する5大トレンドを紹介した。
- エネルギー効率規制による需要の減少:本コンテクスト・レポートを通して指摘されているように、白熱電球はほぼすべての地域で消費量が増加している。消費者行動に影響を与える最も重要な傾向の一つは、エネルギー消費を監視する法律が世界中で厳しくなっていることである。EU、米国、中国といった大国主導の地域では、照明器具の効率低下に関してさらに高い要件を課している。低水準の電球がより多くの国から排除されるにつれて、古典的な白熱電球の販売も減少している。
- ニッチ・アプリケーションの継続:白熱電球は、規制のために避けられているが、一部の市場では、ヴィンテージ照明、特殊照明、装飾照明にまだ適用されている。一部の小売店、ホテル、レストランは、その温かみのある光質により、白熱電球の美的魅力を好む。同様に、後付けランプやペンダントライトに白熱電球を求める消費者もいる。なぜなら、それらの器具には白熱電球だけが提供できる特別な光質が必要だからである。
- 温かみのある照明を好む消費者:白熱電球から発せられる温かみのある快適な光は、LEDが普及するにつれて、LEDが提供する光よりも消費者に好まれている。これは、装飾用や住宅用に使用される光とともに、一部の地域では白熱電球市場を存続させるのに役立っている。ハロゲン白熱電球は、通常の白熱電球よりも効率的でありながら、白熱電球と同じ温かみのある光を提供するため、メーカーは白熱電球市場にハロゲン白熱電球を追加した。
- 白熱電球の技術的進歩:LEDと比較すると、白熱電球は効率面で劣るが、その性能に影響を与える技術的変化があった。ハロゲン電球と呼ばれる白熱電球の新しいバージョンが製造されており、暖かい光を維持しながら、より効率的で長持ちする。このような改良により、顧客は白熱電球を使いやすくなり、LEDとは対照的に特定の用途に適した製品となっている。
- 持続可能性への圧力:環境への関心が高まる中、照明器具を含む白熱電球を使用するすべての製品は、より持続可能であることが期待されている。ほとんどの購買層がLEDに切り替えた一方で、メーカーは白熱電球をリサイクルしやすくし、製造時の二酸化炭素排出量を減らすことで、持続可能性の問題を解決しようとしている。このような変化は、従来の白熱灯照明の中で、より環境に優しい選択肢を考えようと業界を奮い立たせている。
これらの変化は、より環境にやさしく、費用対効果の高い統合照明ソリューションに対する既存のニーズと、白熱電球が作り出す光の質に対する顧客のニーズとの間の葛藤の概要を示している。標準的な白熱灯の使用範囲は減少しているかもしれないが、特定のケースではまだ価値を提供している。

白熱照明製品市場における最近の動き
消費者動向、新技術の発明、政策変更の組み合わせは、白熱灯業界に何らかの影響を与えている。以下は、現在市場に影響を与え、将来も影響を与えるであろう5つの動向である:
- 政府による白熱電球の段階的廃止:白熱電球は北米と日本(EUを含む)で廃止され、他の地域でも徐々に廃止されつつある。消費者は現在、代わりにLEDなどの省エネ機器を購入するよう奨励されている。その結果、業務用、住宅用ともに白熱灯製品の入手が非常に困難になっている。より多くのサプライヤーが、要求される電力効率基準を満たすことに重点を移している。
- ハロゲン白熱電球の発明:白熱電球特有の温かみのある光の質を維持すると同時に、エネルギー消費への関心の高まりに応えるため、メーカーはハロゲン白熱電球を設計した。通常の白熱電球よりも省エネであるだけでなく、寿命や照度も優れている。これらのハロゲン電球は現在、特殊照明、自動車産業、その他多くの分野で、従来の白熱電球に代わる主流となっている。
- 省エネオプションの採用:白熱電球やコンパクト蛍光灯(CFL)からLEDへの置き換えが急増している。LEDは、白熱電球に比べエネルギーを大幅に節約でき、寿命もはるかに長く、環境への影響も少ない。そのため、消費者や企業は、特にエネルギー効率要件が高い地域で、白熱電球の代わりにLED照明を購入している。
- ビンテージスタイルの照明に対する需要の増加:政策規制の一部が効率化と省エネ技術の使用を促進する傾向にあるとはいえ、ビンテージスタイルの白熱電球の市場はまだ存在する。レストラン、ホテル、小売店などで使用される白熱電球の温かみのある外観を好む消費者は、今でもこのような製品を求めており、ビジネスチャンスとして存続している。このため、レトロスタイルの照明器具の市場が拡大していることから、ビンテージ照明を模倣したデザインの白熱電球の新ラインナップが登場している。
- 環境問題と持続可能性への取り組み:持続可能性やその他の影響が注目されるにつれ、メーカーは白熱電球の二酸化炭素排出量を減らす方法を模索し始めた。この問題をさらに深刻にするため、業界は同時に、より環境に優しいものに変えることができる新素材や新技術を模索している。これには、よりエネルギー効率に優れ、リサイクル性やより環境に優しい製造方法を向上させるハロゲン電球も含まれている。
このようなシフトは、規制の適応、消費者ニーズの進化、技術の向上による白熱照明製品市場の照明化を示している。全体的な需要の減少にもかかわらず、このカテゴリーにはニッチ市場とイノベーションの中で成長する機会がまだたくさんある。

白熱照明製品市場における戦略的成長機会
白熱照明製品市場には課題が山積しているが、未開拓の分野もある。その中から5つの機会を以下に挙げる。
- 特殊装飾照明:一般照明における白熱電球の使用量が減少しているとはいえ、これらの製品はまだ装飾照明においてある程度の有用性を持っている。これらの製品は、さらなる美的感覚と温かみのある心地よい光を提供し、シャンデリアやペンダントライトに適している。顧客や企業がよりカスタマイズされた照明オプションを求め続ける中、メーカーは美的な照明を提供することで、この機会を活用することができる。
- ヴィンテージ&レトロ照明のトレンドヴィンテージとレトロのムーブメントが大きく盛り上がる中、白熱灯の装飾電球はホスピタリティや小売業界では欠かせない選択肢となっている。各業界では、古い電球に似せた白熱灯製品を採用するケースが増えている。これにより、メーカーは高品質の装飾的なビンテージスタイルの白熱電球でニッチ市場をターゲットにすることで、売上を増やすことができます。
- 自動車照明アプリケーション:ヘッドライトや室内灯のある車に目をつぶってみると、その多くがハロゲン白熱電球を使っていることに気づくだろう。インドや中国のような現在の新興市場を見ると、自動車市場は拡大し続けている。企業は、ヘッドライトや室内照明用の白熱灯を生産することで、この分野に投資することができる。とはいえ、LEDを使用する自動車もあるが、ハロゲン白熱電球の使用が依然としてリードしている。
- カスタムでアーティスティックな照明デザイン多くの人々は、優れた電球を高く評価し、記念品として購入する。これは、芸術家、インテリアデザイナー、装飾家、その他の創造的な専門家など、多くの人々である。マーケティング担当者は、このような特別な要求を満たす特別設計の白熱灯の製造を奨励することで、その手助けをすることができる。
- ニッチな住宅照明アプリケーション:白熱電球は、発光ダイオード電球と比較すると時代遅れの技術だと考えられている。しかし、調光や居心地の良い光が必要な場合など、白熱電球の方が適している特定のケースもある。そのため、寝室やリビングルーム、アンビエント・ライト・スペースに適した電球の開発など、白熱灯製品のさらなる発展が必要なニッチ市場が残されている。
省エネルギーの選択肢が増えたとはいえ、白熱灯製品は消費者感情に合わせた生産が可能である。特殊な用途やニッチ市場に特化することで、メーカーはこの移り変わりの激しい業界で利益を得ることができる。

白熱灯製品の市場促進要因と課題
白熱照明市場は、技術、経済、さらには規制の絶え間ない変化の影響を大きく受ける。これらの要因は、消費者の消費能力、問題の技術、市場全体の成長に影響を与える。以下は、この市場に影響を与える主な推進要因と課題である:
白熱灯製品市場を牽引する要因には以下のようなものがある:
1.温かみのある光に対する消費者の嗜好:省エネの選択肢は増えたが、他の選択肢よりも純粋に白熱電球を好む消費者はまだ多い。特に住宅照明や装飾照明では、白熱灯の快適さと温かみのある雰囲気が好まれるため、この需要は依然として残っている。
2.エネルギー効率に対する規制圧力:世界各国の政府は、白熱電球の使用禁止とエネルギー効率の高いLEDへの移行を目指し、新たな規制を導入し始めている。その結果、白熱電球製品の需要は減少している。とはいえ、これはまた、規制に適合する、よりエネルギー効率の高いハロゲン電球や白熱電球に関連する技術革新の動機付けにもなっている。
3.白熱灯技術の向上:白熱電球をよりエネルギー効率が高く、より長寿命にする新製品の開発により、白熱照明の分野では努力が続けられている。ハロゲン電球の開発やその他の進歩により、自動車や装飾照明における白熱電球の競争力は高まっている。
4.ビンテージ照明と美的照明の動向:接客業や小売業における装飾用途は、最近人気を集めているヴィンテージやレトロスタイルの装飾に傾倒しているようです。白熱電球は、他の照明技術にはない古風な感覚と魅力を提供するため、通常、こうした用途に最適な選択肢と認識されています。
5.コストへの配慮:最近、よりエネルギー効率の高い技術の使用が急増しているが、白熱電球は多くのタイプの消費者、特にインドや中国などの発展途上国の消費者にとって、依然として費用対効果の高い選択肢である。初期費用が安いため、他のエネルギー効率の高い技術が市場で大きなシェアを占めるようになっても、より多くの人々に購入されている。

白熱照明製品市場の課題は以下の通り:
1.LEDによる市場競争の激化:LEDによる市場競争の激化:住宅用、商業用、工業用でLEDが広く受け入れられているため、白熱電球は、その優れたエネルギー効率、長寿命、環境への影響の低さから市場シェアを失いつつある。このため、LED製品との競争が激化し、白熱灯メーカーが市場のニーズを満たすことが難しくなっている。
2.環境規制:地域によっては、白熱電球のようなエネルギー非弾力的な製品の使用を急減させる高度な基準が設定されている。政府は、より使用しやすい目標を設定し、白熱灯がいくつかの地域で市場シェアを維持するのを難しくする競争を押しつぶすことによって、非効率的な照明ソリューションを捕捉しようとしている。
3.生産コストの上昇:原材料コストや製造コストの上昇により、LEDやCFLなどの安価な選択肢と比較すると、白熱電球の使用は問題外となっている。コストを管理しながら環境基準を満たそうと努力することは、すでに崩壊しつつある白熱電球メーカーにとって、アイデアを出すか、より安価な実用的選択肢に負けるかという余計なプレッシャーとなる。
白熱灯製品は、温かみのある質の高い照明を求める消費者、エネルギー消費効率に重点を置く規制機関、そして現代的な技術革新が共存している。白熱電球の市場が着実に縮小する中、ヴィンテージ照明や装飾照明を魅了するニッチ市場にはまだ希望がある。しかし、他のメーカーと同様、LED技術、厳しい環境規制、製造コストの増大という課題がある。市場は変化しているかもしれないが、技術革新に焦点を当て、特定の消費者に対応することで拡大する余地はまだある。

白熱照明製品企業リスト
この市場の企業は、提供する製品の品質で競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。このような戦略により、白熱灯メーカーは需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートに掲載されている白熱照明製品企業は以下の通り。
- GE照明
- フィリップスNV
- パナソニック株式会社
- オスラム リヒト AG
- シュナイダーエレクトリック
- Cree INC
- シチズン電子
- ルメリカ
- ハベルズインディア
- LEDtronics

白熱灯製品のセグメント別市場
この調査レポートは、白熱灯製品の世界市場をタイプ別、用途別、地域別に予測しています。
白熱灯照明製品のタイプ別市場【2019年から2031年までの金額
- 一般照明
- 自動車用照明
- その他

白熱照明製品の用途別市場【2019年から2031年までの金額
- 住宅用
- 商業用
- 産業用
- 屋外用
- その他

白熱灯製品の地域別市場【2019年から2031年までの金額
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

白熱照明製品市場の国別展望
主に消費者の嗜好の変化、政策、省エネ照明技術の革新により、白熱電球市場は過去10年間で大きく変化した。LEDやコンパクト蛍光灯のような、より環境に優しい選択肢への世界的なシフトがあっても、白熱電球はその低コストと柔らかい光のおかげで、まだある程度の需要を見つけることができる。世界の多くの地域で白熱電球の使用量が減少しているとはいえ、装飾照明、ビンテージスタイルの電球、さまざまな産業における特殊用途など、特定の用途における白熱電球の需要は依然として存在する。
- アメリカ米国における白熱電球の使用は、最近のLED電球のような省エネ製品への切り替えなど、政府の規制の高まりとともに急速に減少している。白熱電球の販売が制限されたのは、2007年にエネルギー自立・安全保障法(EISA)が導入され、電球にエネルギー充足条件が義務付けられたためである。現在、白熱電球は、装飾照明やビンテージスタイルのアプリケーションなど、特定のニッチ市場で使用され続けている。しかし、よりエネルギー効率の高い技術が開発されるにつれ、その需要は減少の一途をたどっている。
- 中国白熱電球の最大消費国・生産国のひとつである中国には、課題もあればチャンスもある。かつては白熱電球の需要が高かったが、政府の政策によりLED照明の採用が奨励されるようになった。こうした変化にもかかわらず、特に実用性が優先される農村部では、依然として白熱電球のニーズがある。中国も環境政策の一環として、白熱電球の生産を減らし、エネルギー効率に優れた代替品の生産に力を入れ始めている。
- ドイツヨーロッパのエネルギー効率先進国であるドイツは、白熱灯を禁止し、より効率的な照明技術に置き換える政策を実施している。エネルギー効率の高い照明に関するドイツのEU指令は、二酸化炭素排出量削減へのドイツのコミットメントと相まって、白熱電球からLEDやその他のエネルギー効率の高い代替品への段階的な切り替えを促進した。白熱電球の使用はほとんどの分野からほぼ姿を消したが、ホスピタリティ、ヴィンテージ、装飾照明の分野ではまだニッチな市場が残っている。時が経ち、環境規制が厳しくなるにつれ、白熱電球の供給は減り続けるだろう。
- インドインド政府は、白熱電球に代わる安価なLED電球を提供するUJALA(Unnat Jyoti by Affordable LEDs for All)プログラムなどの省エネイニシアチブを実施している。一部の未開拓地域や後発開発途上地域では、初期費用が少なく、広く受け入れられているため、こうしたアイドル電球がいまだに主流となっている。政府が白熱電球の使用を廃止するよう働きかけても、特に僻地では、コスト重視で白熱電球に頼り続ける人々がいる。
- 日本:日本は、経済政策を研究する上で興味深い国である。日本では、LEDのような持続可能な照明への移行が急ピッチで進んでいるが、環境に関して厳しい政策をとっていることで知られ、また非常に高い電気料金に直面している国であるため、これは驚くべきことではない。日本政府はLEDを普及させるためにさまざまな優遇措置や補助金を提供しており、これによって白熱電球の需要は激減している。それにもかかわらず、ホテルや高級小売店の装飾照明のようなニッチな分野では、演色性と美的価値の両方から白熱電球の使用が選ばれている。全体として、白熱電球製品の需要は激減しており、同時に、より環境に優しい選択肢への支持が高まっている。

白熱灯照明製品の世界市場の特徴
市場規模の推定:白熱灯製品の市場規模を金額(Bドル)で予測
動向と予測分析:各セグメント・地域別の市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)。
セグメント別分析:白熱灯製品の市場規模をタイプ別、用途別、地域別に金額($B)で推計。
地域別分析:白熱照明製品市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:白熱照明製品市場のタイプ別、用途別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:白熱照明製品市場のM&A、新製品開発、競争状況など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく産業競争力の分析。

本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.白熱照明製品市場のタイプ別(一般照明、自動車用照明、その他)、用途別(住宅用、商業用、工業用、屋外用、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)で、最も有望で高成長の機会にはどのようなものがあるか?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?


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目次

目次

1.要旨

2.白熱照明製品の世界市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3: 産業の推進要因と課題

3.2019年から2031年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.2.白熱照明製品の世界市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.3:白熱照明製品の世界市場:タイプ別
3.3.1:一般照明
3.3.2:自動車用照明
3.3.3:その他
3.4:白熱照明の世界製品市場:用途別
3.4.1:住宅用
3.4.2:商業用
3.4.3: 産業用
3.4.4:屋外用
3.4.5: その他

4.2019年から2031年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:白熱照明製品の世界地域別市場
4.2:北米白熱照明製品市場
4.2.1:北米のタイプ別市場一般照明、自動車照明、その他
4.2.2:北米市場:用途別住宅用、商業用、工業用、屋外用、その他
4.3:欧州白熱照明製品市場
4.3.1:タイプ別欧州市場一般照明、自動車照明、その他
4.3.2:欧州市場:用途別住宅用、商業用、工業用、屋外用、その他
4.4:APAC白熱灯製品市場
4.4.1:APACのタイプ別市場一般照明、自動車照明、その他
4.4.2:APACの用途別市場住宅用、商業用、産業用、屋外用、その他
4.5: ROW白熱灯製品市場
4.5.1:ROWのタイプ別市場一般照明、自動車用照明、その他
4.5.2:ROW地域別用途別市場住宅用、商業用、産業用、屋外用、その他

5.競合分析
5.1: 製品ポートフォリオ分析
5.2: 経営統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析

6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:世界の白熱照明製品市場におけるタイプ別の成長機会
6.1.2:白熱照明製品の世界市場における成長機会:用途別
6.1.3: 白熱灯用照明製品の世界市場における地域別の成長機会
6.2: 白熱灯用照明製品の世界市場における新たな動向
6.3: 戦略分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:白熱照明製品の世界市場における生産能力拡大
6.3.3:白熱灯製品の世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス

7.主要企業のプロフィール
7.1:GEライティング
7.2:フィリップスNV
7.3: パナソニック株式会社
7.4: オスラム リヒト AG
7.5: シュナイダーエレクトリック
7.6: Cree INC
7.7: シチズン電子
7.8: ルメリカ
7.9: ハベルズインディア
7.10: LEDtronics

 

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Summary

Incandescent Lighting Product Market Trends and Forecast
The future of the global incandescent lighting product market looks promising with opportunities in the residential, commercial, industrial, and outdoor markets. The global incandescent lighting product market is expected to grow with a CAGR of 5.8% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are growing consumer preference for warm lighting, rising focus on sustainability and energy, and increasing availability of innovative design.

• Lucintel forecasts that, within the type category, general lighting is expected to witness higher growth over the forecast period due to factors like increasing urbanization, energy efficiency standard.
• Within the application category, residential is expected to witness the highest growth due to high volume of consumer demand for lighting solutions in homes.
• In terms of region, North America is expected to witness the highest growth over the forecast period due to high demand for traditional lighting products in residential and commercial space.

Emerging Trends in the Incandescent Lighting Product Market
The product market for incandescent lighting product is changing due to technological updates and regulations, as well as to the internal needs of consumers who seek better quality lighting. There are new developments in the area of incandescent light bulbs, even with the popularity of energy saving bulbs. These are the five major trends identified by our analysts.
• Declining Demand due to Energy Efficiency Regulations: As noted throughout this Context Report, incandescent bulbs are increasing in terms of consumption in almost all regions. One of the most important trends that have an effect on consumer behavior is the increase of strict laws across the globe that monitor energy consumption. Power-led regions such as EU, United States, and China are placing even higher requirements regarding the decaying efficiency of lighting appliances. As low-standard light bulbs are eliminated from more and more countries, the sale of classic incandescent light bulbs also decreases.
• Continued Niche Applications: Incandescent bulbs are avoided due to regulations, but some markets still apply them for vintage, specialty and decorative lighting. Some retail shops, hotels, and restaurants prefer the aesthetic appeal of incandescent bulbs due to their warm light quality. Likewise, there are some consumers who look for incandescent bulbs for retrofit lamps and pendant lights because those appliances need the special light quality that only incandescent bulbs can provide.
• Consumer Preference for Warm Lighting: The warmth and comfort emitted through an incandescent bulb is preferred more by customers than the light offered by LEDs as they become more popular. This, along with the light being used for decorative and residential purposes, has helped some areas keep the incandescent market alive. Manufacturers added halogen incandescent bulbs to the market, since they are more efficient than regular incandescent bulbs, but still provide the same warm incandescent glow.
• Technological Advancements in Incandescent Bulbs: Compared to LEDs, incandescent bulbs are less on the efficient side but there have been technological changes impacting their performance. Newer versions of incandescent bulbs called halogen bulbs are being manufactured, which are more efficient and last longer while still maintaining the warm light. These improvements make it easier for the customers to use incandescent bulbs which makes the products more suitable as opposed to LEDs for certain uses.
• Sustainability Pressures: With concerns regarding the environment growing, all products that use incandescent bulbs, including lights, will be expected to be more sustainable. While most of the buyers have switched to LEDs, manufacturers are trying to solve sustainability problems by making incandescent bulbs easier to recycle and decreasing the carbon emissions during manufacturing. These changes forge the industry to think of better environmentally friendly options within the traditional incandescent lighting setting.
These changes outline the struggle between the existing need for more green and cost effective integrated lighting solutions, and the customers need for the quality of light produced by incandescent bulbs. The scope of use for standard incandescent lighting may be decreasing but it still provides value in certain specific cases.

Recent Developments in the Incandescent Lighting Product Market
The combination of consumer trends, new technological inventions, and policy changes has impacted the incandescent lighting industry in some way. Below are five developments that are currently impacting the market and which will impact them in the future also:
• Government Phase-Outs of Incandescent Bulbs: The bulbs have been done away with in North America and Japan (the EU included), and the rest of the world is slowly doing the same. Consumers are now encouraged to purchase energy-saving devices such as LEDs instead. This, in turn, has made it exceedingly difficult to acquire incandescent products in both the commercial and housing sectors. More and more suppliers are shifting their focus towards meeting the required power efficiency standards.
• Invention of Halogen Incandescent Bulbs: In order to retain the unique warm light qualities of incandescent lighting while simultaneously responding to the growing concern for energy consumption, manufacturers have designed halogen incandescent. Not only are they more energy conserving than regular incandescent bulbs, but their longevity and intensity are also greater. These halogen bulbs are now the mainstream replacements for traditional incandescent bulbs in specialized lighting, automobile industry, and many other sectors.
• Adoption Of Energy Saving Options: The replacement of incandescent and compact fluorescent lamps (CFLs) with LEDs continues to surge. LEDs save a lot energy compared to incandescent products, have a much longer lifetime, and have a lower environmental footprint. Therefore, consumers and businesses are purchasing LED lights instead of incandescent bulbs, especially in areas with high energy efficiency requirements.
• Increased Demand for Vintage-Style Lighting: Even though some shift in policy regulations tends to promote efficiency and the use of energy saving technologies, there is still a market for vintage style incandescent bulbs. Consumers who prefer the warm look of incandescent bulbs for use in restaurants, hotels, and retail spaces still want these products which preserves this as a viable business opportunity. This has led to the introduction of new lines of incandescent bulbs where their design attempts to imitate vintage lighting as the market for retro style fixtures is increasing.
• Environmental Issues and Sustainability Efforts: As sustainability and other impacts took center stage, manufacturers began looking for ways to lessen the carbon footprint stems of incandescent bulbs. To compound the issue, the industry is concurrently looking into new materials and technologies that can change the more eco-friendly. This has included halogen variants as more energy-efficient options that also improve recyclability and greener production methods.
These shifts demonstrate the illumination of the incandescent lighting product market due to regulatory adaptation, evolving consumer needs, and technological enhancement. Despite the overall declining demand, there is still plenty of opportunity for growth within niche markets and innovation in the category.

Strategic Growth Opportunities in the Incandescent Lighting Product Market
The incandescent lighting product market is full of challenges, yet there are untapped areas waiting to be explored. Five of these opportunities are listed below.
• Specialized Decorative Lighting: Even with the decreased usage of incandescent bulbs in general lighting, these products still have some utility in decorative lighting. These products provide an additional aesthetic and a warm pleasing light making them a good setting for chandlers and pendant light. As customers and businesses continue looking for more customized lighting options, manufacturers can take advantage of this opportunity by providing aesthetic lighting.
• Vintage and Retro Lighting Trends: With the great surge of the vintage and retro movement, incandescent light decorative bulbs are the go-to option in hospitality and retail industries. Sectors are increasingly applying incandescent lighting products that resemble older bulbs. This allow manufacturers to increase their sales by targeting niche markets with high quality decorative vintage style incandescent light bulbs.
• Automotive Lighting Applications: Blind or squint any car with a headlight or interior light, and you will realize that many of them use halogen incandescent bulbs. Looking at the currently emerging markets like India and China, the automotive markets keep expanding. Businesses can invest in this area by producing incandescent lights made for headlights or the interior space lighting. Nevertheless, there are vehicles that use LEDs, but the use of halogen incandescent bulbs still takes the lead.
• Custom and Artistic Lighting Designs: Many individuals appreciate excellently made bulbs and so involve themselves in buying them as souvenirs. This is a large group of people such as: artists, interior designers, decorators, and other creative specialists. Marketers can help by encouraging the creation of specially designed incandescent lights that satisfy these special demands.
• Niche Residential Lighting Applications: Incandescent bulbs are considered outdated technology when compared with light-emitting diode bulbs; however, there are specific cases where they are more suited, like where there is dimmer or cozier light required. This leaves a niche market, which requires further developments in incandescent lights products, such as creating bulbs suited for bedrooms, living rooms or ambient light spaces.
Even with the rise of energy saving options, incandescent products can still be produced based on tailoring consumer sentiments. By specializing in specialized applications and niche markets, manufacturers can gain profit in this shifting industry.

Incandescent Lighting Product Market Driver and Challenges
The incandescent lighting market is largely affected by the everlasting changes in technology, economy, and even regulation. These factors impact the consumer's spend ability, technology in question, and overall market growth. Below are the key drivers and challenges influencing this market:
The factors responsible for driving the incandescent lighting product market include:
1. Consumer Preference for Warm Light: Although there are more energy saving options, there are still numerous consumers who genuinely prefer the incandescent lightbulb over the other alternatives. This demand still remains especially for housing and decorative lighting, as the ambiance captured by incandescent light is preferred due to its comfort and warmth.
2. Regulatory Pressures on Energy Efficiency: Governments from around the globe are starting to implement new regulations in a bid to ban incandescent bulbs and shift towards energy efficient LEDs. This results in a decreased demand for incandescent products. Nevertheless, this also motivates innovation pertaining to more energy efficient halogen and incandescent bulbs that still meet the regulation.
3. Enhancements in the Technology of Incandescent Lighting: Efforts continue to be made in the field of incandescent lighting with the development of new products that make incandescent bulbs more energy efficient with longer lifespans. The development of halogen bulbs, as well as other advancements, have increased the competitive edge of incandescent bulbs in automotive and decorative lighting.
4. Trends in Vintage and Aesthetic Lighting: Decorative applications in hospitality and retail have seemed to dip into the vintage and retro style of decor which has been gaining popularity recently. Incandescent light bulbs are usually perceived as the best option for these applications as they provide that old fashioned feeling and charm that other lighting technologies do not offer.
5. Considerations on Cost: With the recent surge in the use of more energy efficient technology, incandescent bulbs are still a cost effective option for many types of consumers, especially those in developing countries such as India and China. Their low initial cost allows them to be purchased by a larger group of people, even as other energy efficient technologies are gaining a larger share of the market.

Challenges in the incandescent lighting product market are:
1. Increasing Market Competition by LED: With the wide acceptance of LEDs for residential, commercial, and industrial use, incandescent light bulbs are losing market share due to their better energy efficiency, longer lifespan, and lower environmental impact. This makes it more challenging for manufacturers of incandescent lighting to meet the needs of the market as there is more competition from LED products.
2. Environmental Regulations: The advanced standards set for some regions are enforcing a sudden reduction towards the use of energy-inelastic products such as incandescent bulbs. Governments are attempting to capture inefficient lighting solutions by setting more useable targets and crushing competition which makes it harder for incandescent lighting to hold market share in several areas.
3. Increasing Production Costs: Due to raw material costs and manufacturing increases, spending incandescent bulbs become out of the question when compared to cheaper options such as LEDs and CFLs. Striving to meet environmental standards whilst managing cost becomes an extra layer of pressure on the already crumbling incandescent bulb manufacturers to come up with ideas or lose to cheaper practical options.
Incandescent lighting Product is being sculpted by the coexistence of the very consumers eager for warm quality lights, regulatory bodies focused on energy spending efficiency, and cotemporary intersection technological innovation. With the steady decline in market for incandescent bulbs, there still lies hope in niche markets captivating vintage and decorative lighting. However, just like every other manufacturer, there lies the challenge of LED technologies, harsh environment regulations, and amplification of production costs. The markets may be changing, but there is still room for expansion by focusing on innovation and catering to a specific consumer.

List of Incandescent Lighting Product Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies incandescent lighting product companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the incandescent lighting product companies profiled in this report include-
• GE lighting
• Philips NV
• Panasonic Corporation
• OSRAM Licht AG
• Schneider Electric
• Cree INC
• Citizen Electronics
• Lumerica
• Havells India
• LEDtronics

Incandescent Lighting Product Market by Segment
The study includes a forecast for the global incandescent lighting product market by type, application, and region.
Incandescent Lighting Product Market by Type [Value from 2019 to 2031]:
• General Lighting
• Automotive Lighting
• Others

Incandescent Lighting Product Market by Application [Value from 2019 to 2031]:
• Residential
• Commercial
• Industrial
• Outdoor
• Others

Incandescent Lighting Product Market by Region [Value from 2019 to 2031]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

Country Wise Outlook for the Incandescent Lighting Product Market
The market for incandescent lighting product has changed significantly in the past ten years, due primarily to changes in consumer tastes, policies, and innovation in energy saving lighting technologies. Even with the worldwide shift towards more eco-friendly options like LEDs and compact fluorescents, incandescent bulbs are still able to find some demand owing to their lower cost and softer light. While their usage is decreasing in a great number of regions around the world, there is still a demand for incandescent bulbs for specific applications such as decorative lighting, vintage style bulbs, and specialized uses in different industries.
• United States: The use of incandescent light bulbs in the United States is quickly declining with the rise of government regulations, such as the recent switch to energy saving products like LED light bulbs. The sale of incandescent light bulbs was restricted due to the introduction of the Energy Independence and Security Act (EISA) in 2007, which set mandatory energy sufficiency conditions for light bulbs. Nowadays, incandescent bulbs continue to be used in certain niche markets like decorative lighting and vintage styled applications. However, their demand is constantly declining as more energy-efficient technology is developed.
• China: As one of the largest consumers and producers of incandescent light bulbs, China has had its share of challenges, but also opportunities. There is a contrary shift happening in China with traditional incandescent light bulbs where there was once a high demand for them, government policies are encouraging the adoption of LED lighting. In spite of these changes, there is still a need for incandescent light bulbs, especially in rural communities where practicality takes precedence. China has also started to implement, as part of their wider environmental policy, the decreasing of incandescent bulb production in favor of creating energy efficient alternatives.
• Germany: Europe's leading country in energy efficiency, Germany, has enacted policies to ban and replace incandescent lighting with more efficient lighting technologies. The German EU directive on energy efficient lighting combined with the German commitment to lowering carbon emission has expedited the phase out of incandescent bulbs for LEDs and other energy efficient substitutes. While the use of incandescent lightbulbs has nearly vanished from most sectors, there is still a niche market for it in hospitality, vintage, and decorative lighting. As time goes by and environmental regulations become stricter, the supply of incandescent bulbs will continued decrease.
• India: The Indian government has implemented energy saving initiatives including the UJALA (Unnat Jyoti by Affordable LEDs for All) program that offers inexpensive LED bulbs to replace incandescent ones. Although, in some unreached and less developed regions, these idle light bulbs are still the go to due to their low upfront expenditures and widespread acceptance. Even with the governments push to eliminate the use of incandescent bulbs, there is still a part of the population, especially in the more remote areas, that is cost driven and continues to rely on them.
• Japan: Japan is an interesting country to study in terms of economic policies. Here, the transition towards more sustainable lighting options like LEDs is happening at a rapid pace, and this is not a surprise as the country is known to have strict policies when it comes to the environment and also faces extremely high electricity costs. The Japanese government has provided various incentives and subsidies to promote LEDs which has drastically decreased the demand for incandescent bulbs. Nonetheless, some niche segments like decorative lightning in hotels and high end retail stores choose to use incandescent products due to both their color rendering and aesthetic value. Overall, there is a drastic decline in the demand for incandescent products, while simultaneously, increasing support for more eco-friendly options.

Features of the Global Incandescent Lighting Product Market
Market Size Estimates: Incandescent lighting product market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2024) and forecast (2025 to 2031) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Incandescent lighting product market size by type, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Incandescent lighting product market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different type, application, and regions for the incandescent lighting product market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the incandescent lighting product market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the incandescent lighting product market by type (general lighting, automotive lighting, and others), application (residential, commercial, industrial, outdoor, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Incandescent Lighting Product Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2019 to 2031
3.1. Macroeconomic Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.2. Global Incandescent Lighting Product Market Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.3: Global Incandescent Lighting Product Market by Type
3.3.1: General Lighting
3.3.2: Automotive Lighting
3.3.3: Others
3.4: Global Incandescent Lighting Product Market by Application
3.4.1: Residential
3.4.2: Commercial
3.4.3: Industrial
3.4.4: Outdoor
3.4.5: Others

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2019 to 2031
4.1: Global Incandescent Lighting Product Market by Region
4.2: North American Incandescent Lighting Product Market
4.2.1: North American Market by Type: General Lighting, Automotive Lighting, and Others
4.2.2: North American Market by Application: Residential, Commercial, Industrial, Outdoor, and Others
4.3: European Incandescent Lighting Product Market
4.3.1: European Market by Type: General Lighting, Automotive Lighting, and Others
4.3.2: European Market by Application: Residential, Commercial, Industrial, Outdoor, and Others
4.4: APAC Incandescent Lighting Product Market
4.4.1: APAC Market by Type: General Lighting, Automotive Lighting, and Others
4.4.2: APAC Market by Application: Residential, Commercial, Industrial, Outdoor, and Others
4.5: ROW Incandescent Lighting Product Market
4.5.1: ROW Market by Type: General Lighting, Automotive Lighting, and Others
4.5.2: ROW Market by Application: Residential, Commercial, Industrial, Outdoor, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Incandescent Lighting Product Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Incandescent Lighting Product Market by Application
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Incandescent Lighting Product Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Incandescent Lighting Product Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Incandescent Lighting Product Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Incandescent Lighting Product Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: GE lighting
7.2: Philips NV
7.3: Panasonic Corporation
7.4: OSRAM Licht AG
7.5: Schneider Electric
7.6: Cree INC
7.7: Citizen Electronics
7.8: Lumerica
7.9: Havells India
7.10: LEDtronics

 

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2025/06/27 10:26

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