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フィンランドの統合基幹業務(ERP)市場予測 2024-2032

フィンランドの統合基幹業務(ERP)市場予測 2024-2032


FINLAND ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 フィンランドの基幹業務システム(ERP)市場は予測期間中CAGR 9.05%で成長すると推定される。調査対象市場の基準年は2023年で、予測年は2024年から2032年である。 市場インサイト フィンランドの... もっと見る

 

 

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Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年6月17日 US$1,100
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サマリー

主な調査結果
フィンランドの基幹業務システム(ERP)市場は予測期間中CAGR 9.05%で成長すると推定される。調査対象市場の基準年は2023年で、予測年は2024年から2032年である。
市場インサイト
フィンランドの企業資源計画(ERP)市場は、業務の合理化と様々なビジネス機能の統合に対する企業のニーズの高まりによって、着実な成長を遂げている。同市場の顕著な拡大は、製造業、小売業、電子商取引など、さまざまな業種の大企業だけでなく、中小企業によるERPシステムの導入が増加していることに起因している。
加えて、ビジネス・プロセスとリソースの効率的な管理が必要とされるデジタル化が各業界で進んでいることも、市場の成長をさらに後押ししている。ERPシステムは、さまざまなビジネス機能に対するリアルタイムの洞察を提供することで、組織の業務効率の向上、コスト削減、意思決定の改善を支援する。それに伴い、フィンランドでは、従来のオンプレミス型システムと比べ、拡張性、費用対効果、導入の容易さから、クラウドベースのERPソリューションへのシフトが加速している。
SAP、マイクロソフト、オラクルといった世界的な大手ERPベンダーは、フィンランド市場でのプレゼンスを積極的に拡大し、各業界のニーズに合わせたソリューションを提供している。さらに、人工知能(AI)や機械学習(ML)などの先進技術をERPシステムに統合し、その機能をさらに強化するための研究開発への大規模な投資も、競争環境の特徴となっている。フィンランドの企業は引き続きデジタル変革を優先しているため、ERP市場は、イノベーションと統合されたビジネス管理ソリューションに対する需要の高まりによって、予測期間中に大きな成長を記録すると予想される。
セグメンテーション分析
フィンランドの企業資源計画(ERP)市場は、展開、企業規模、業務機能、エンドユーザーに区分される。業務機能セグメントはさらに、財務、人事(HR)、サプライチェーン、顧客管理、在庫管理、製造モジュール、その他の業務機能に分類される。
ERP市場の顧客管理セグメントは、新規顧客の獲得、製品構成、注文入力、販売後のサービス、サポートなど、顧客と接するすべてのビジネスプロセスの管理を容易にする。このモジュールはリアルタイムの注文をサポートし、顧客はウェブ・ブラウザーだけで製品の構成、注文、ステータスの確認ができる。
ERPソフトウェアにおける顧客管理モジュールの採用が拡大しているのは、顧客ロイヤルティや顧客維持率の向上、営業部隊やサービスの生産性向上、変化する需要への対応力向上、見積から納品までのサイクルタイムの短縮など、数多くのメリットがあるためだ。この傾向は、ビジネスの成長と従業員の効率向上を目指す中小企業で特に顕著です。
正確な価格設定、資材ニーズの充足、手戻りの最小化により、顧客管理モジュールは顧客満足度を大幅に向上させます。さらに、ERPソフトウェアにより、組織は顧客の行動、購買傾向、その他の重要な統計に関する洞察を得ることができ、売上の増加や顧客ターゲティングの改善につながります。
競合他社の洞察
フィンランドの企業資源計画(ERP)市場で事業を展開している主要企業は、International Business Machines Corporation(IBM)、Microsoft Corporation、Oracle Corporationなどである。
米国に本社を置くマイクロソフトは、幅広いソフトウェア製品とサービスの開発、ライセンス供与、サポートを行っている。同社が提供する製品には、オペレーティング・システム、クロスデバイス生産性アプリケーション、サーバー・アプリケーション、ソフトウェア開発ツール、ビジネス・ソリューション・アプリケーション、デスクトップおよびサーバー管理ツール、ビデオゲーム、コンピュータ・システム・インテグレーターおよび開発者向けのトレーニングおよび認定プログラムなどがある。
マイクロソフトは、OEM、オンラインメディア、販売代理店、再販業者、マイクロソフト直営店、その他のパートナーチャネルなど、さまざまなチャネルを通じて製品を販売、マーケティング、流通させている。さらに、クラウドベースのソリューション、サポート、コンサルティングサービスも提供している。マイクロソフトの事業は南北アメリカ、ヨーロッパ、アジア太平洋、中東、アフリカにまたがっている。

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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット-フィンランド
2.3. 国別分析-フィンランド
2.4. 調査範囲
2.5. 危機シナリオ分析
2.5.1. ERP(エンタープライズ・リソース・プランニング)市場へのコビッド19の影響
2.6. 主な市場調査結果
2.6.1. 複数の業界におけるERPソリューションの急速な採用
2.6.2. デジタルトランスフォーメーションと自動化への注力
2.6.3. 市場の特徴は、ベンダーの競争力と多様な製品提供である。
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 企業における継続的改善と業務効率化のニーズの高まり
3.1.2. 競争戦略とリアルタイム意思決定の重視の高まり
3.1.3. クラウドベースのERPソリューションの急速な採用
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. ERPソリューションの高コスト
3.2.2. オープンソースERPベンダーの急増
3.2.3. ERP アプリケーションの脆弱性
4. 主要分析
4.1. 主要市場動向
4.1.1. 人工知能や機械学習とERPの統合が牽引力を増している。
4.1.2. サブスクリプション・ベースの価格モデルへのシフト
4.1.3. モバイルERPアプリケーションとプラットフォームの人気の高まり
4.1.4. 業界に特化したソリューションに対する需要の急増
4.2. ポーターの5つの力分析
4.2.1. 買い手の力
4.2.2. サプライヤーの力
4.2.3. 代替
4.2.4. 新規参入
4.2.5. 業界のライバル関係
4.3. 成長見通しマッピング - フィンランド
4.4. 主要な購買基準
4.4.1. 互換性
4.4.2. 費用対効果
4.4.3. 使いやすさ
4.4.4. セキュリティ
5. 展開別市場
5.1.オン・プレミス
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメンテーション分析
5.2.クラウド
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメンテーション分析
5.3.ハイブリッド
5.3.1. 市場予測図
5.3.2. セグメンテーション分析
6. 企業規模別市場
6.1. 大企業
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメンテーション分析
6.2. 中堅企業
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメンテーション分析
6.3. 小企業
6.3.1. 市場予測図
6.3.2. セグメンテーション分析
7. ビジネス機能別市場
7.1.金融
7.1.1. 市場予測図
7.1.2. セグメンテーション分析
7.2. 人事(HR)
7.2.1. 市場予測図
7.2.2. セグメンテーション分析
7.3. サプライチェーン
7.3.1. 市場予測図
7.3.2. セグメンテーション分析
7.4. 顧客管理
7.4.1. 市場予測図
7.4.2. セグメンテーション分析
7.5. 在庫管理
7.5.1. 市場予測図
7.5.2. セグメンテーション分析
7.6. 製造モジュール
7.6.1. 市場予測図
7.6.2. セグメンテーション分析
7.7. その他のビジネス機能
7.7.1. 市場予測図
7.7.2. セグメンテーション分析
8. エンドユーザー別市場
8.1.自動車
8.1.1. 市場予測図
8.1.2. セグメンテーション分析
8.小売
8.2.1. 市場予測図
8.2.2. セグメンテーション分析
8.3. 製造業
8.3.1. 市場予測図
8.3.2. セグメンテーション分析
8.4. 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
8.4.1. 市場予測図
8.4.2. セグメンテーション分析
8.5.政府
8.5.1. 市場予測図
8.5.2. セグメンテーション分析
8.6. ITと通信
8.6.1. 市場予測図
8.6.2. セグメンテーション分析
8.7.ヘルスケア
8.7.1. 市場予測図
8.7.2. セグメンテーション分析
8.8. 軍事・防衛
8.8.1. 市場予測図
8.8.2. セグメンテーション分析
8.9. その他のエンドユーザー
8.9.1. 市場予測図
8.9.2. セグメンテーション分析
9. 競争環境
9.1. 主要な戦略的展開
9.1.1. 合併と買収
9.1.2. 製品の上市と開発
9.1.3. パートナーシップと契約
9.1.4. 事業拡大
9.2. 会社概要
9.エピコア・ソフトウェア・コーポレーション
9.2.1.1. 会社概要
9.2.1.2. 製品
9.2.1.3. 強みと課題
9.2.2. インダストリアル・アンド・フィナンシャル・システムズ(IFS)AB
9.2.2.1. 会社概要
9.2.2.2.
9.2.2.3. 強みと課題
9.2.3. インターナショナル・ビジネス・マシン・コーポレーション(IBM)
9.2.3.1. 会社概要
9.2.3.2.
9.2.3.3. 強みと課題
9.2.4. マイクロソフト株式会社
9.2.4.1. 会社概要
9.2.4.2.
9.2.4.3. 強みと課題
9.2.5. オラクル株式会社
9.2.5.1. 会社概要
9.2.5.2.
9.2.5.3. 強みと課題
9.SAP SE
9.2.6.1. 会社概要
9.2.6.2.
9.2.6.3. 強みと課題
9.2.7. UNIT4
9.2.7.1. 会社概要
9.2.7.2.製品
9.2.7.3. 強みと課題
9.2.8. 株式会社ワークデイ
9.2.8.1. 会社概要
9.2.8.2.
9.2.8.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Finland enterprise resource planning (ERP) market is estimated to grow with a CAGR of 9.05% across the forecasted period. The base year considered for the studied market is 2023, and the projection years are from 2024 to 2032.
MARKET INSIGHTS
The enterprise resource planning (ERP) market in Finland is experiencing steady growth, driven by the increasing need for businesses to streamline their operations and integrate various business functions. The market’s notable expansion is attributed to the rising adoption of ERP systems by small and medium-sized enterprises (SMEs) as well as large enterprises across various industry verticals such as manufacturing, retail, and e-commerce.
Additionally, the increasing digitization across industries, which necessitates more efficient management of business processes and resources, further drives market growth. ERP systems help organizations enhance their operational efficiency, reduce costs, and improve decision-making by providing real-time insights into various business functions. Accordingly, the shift towards cloud-based ERP solutions in Finland is gaining momentum due to their scalability, cost-effectiveness, and ease of implementation compared to traditional on-premise systems.
Leading global ERP vendors, such as SAP, Microsoft, and Oracle, are actively expanding their presence in the Finnish market, offering tailored solutions to meet the specific needs of different industries. Moreover, the competitive landscape is marked by significant investments in research and development to integrate advanced technologies such as artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) into ERP systems, further enhancing their capabilities. As businesses in Finland continue to prioritize digital transformation, the ERP market is expected to register significant growth during the forecast period, driven by innovation and the increasing demand for integrated business management solutions.
SEGMENTATION ANALYSIS
The Finland enterprise resource planning (ERP) market is segmented into deployment, enterprise size, business function, and end-user. The business function segment is further categorized into finance, human resource (HR), supply chain, customer management, inventory management, manufacturing module, and other business functions.
The customer management segment within the ERP market facilitates the management of all customer-facing business processes, including new customer acquisition, product configuration, order entry, post-sales service, and support. This module supports real-time order promising and allows customers to configure products, place orders, and check their status using only a web browser.
The growing adoption of the customer management module in ERP software is driven by its numerous benefits, such as increased customer loyalty and retention, enhanced salesforce and service productivity, improved responsiveness to changing demands, and reduced quote-to-delivery cycle times. This trend is particularly notable among small and medium-sized businesses seeking business growth and increased employee efficiency.
By ensuring accurate pricing, meeting material needs, and minimizing rework, the customer management module significantly improves customer satisfaction. Additionally, ERP software enables organizations to gain insights into customer behavior, buying trends, and other critical statistics, leading to increased sales and improved audience targeting.
COMPETITIVE INSIGHTS
Leading companies operating in the Finland enterprise resource planning (ERP) market are International Business Machines Corporation (IBM), Microsoft Corporation, Oracle Corporation, etc.
Microsoft Corporation, headquartered in the United States, develops, licenses, and supports a wide range of software products and services. Its product offerings include operating systems, cross-device productivity applications, server applications, software development tools, business solution applications, desktop and server management tools, video games, and training and certification programs for computer system integrators as well as developers.
Microsoft markets, sells, and distributes its products through various channels, including original equipment manufacturers (OEMs), online media, distributors, resellers, Microsoft retail stores, and other partner channels. Additionally, the company provides cloud-based solutions, support, and consulting services, as well. Microsoft’s operations span the Americas, Europe, the Asia-Pacific, the Middle East, and Africa.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT- FINLAND
2.3. COUNTRY ANALYSIS - FINLAND
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON THE ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
2.6.1. RAPID ADOPTION OF ERP SOLUTIONS ACROSS SEVERAL INDUSTRIES
2.6.2. FOCUS ON DIGITAL TRANSFORMATION AND AUTOMATION
2.6.3. THE MARKET IS CHARACTERISED BY VENDOR COMPETITIVENESS AND DIVERSE OFFERINGS
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. THE INCREASING NEED FOR CONTINUOUS IMPROVEMENT AND OPERATIONAL EFFICIENCY IN BUSINESSES
3.1.2. RISING EMPHASIS ON COMPETITIVE STRATEGIES AND REAL-TIME DECISION MAKING
3.1.3. RAPID ADOPTION OF CLOUD-BASED ERP SOLUTIONS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. HIGH COST OF ERP SOLUTIONS
3.2.2. SURGE IN OPEN-SOURCE ERP VENDORS
3.2.3. VULNERABILITIES IN ERP APPLICATIONS
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. THE INTEGRATION OF ERP WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND MACHINE LEARNING IS GAINING TRACTION
4.1.2. SHIFT TOWARDS SUBSCRIPTION-BASED PRICING MODELS
4.1.3. GROWING POPULARITY OF MOBILE ERP APPLICATIONS AND PLATFORMS
4.1.4. SURGE IN DEMAND FOR INDUSTRY-SPECIFIC SOLUTIONS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING - FINLAND
4.4. KEY BUYING CRITERIA
4.4.1. COMPATIBILITY
4.4.2. COST-EFFECTIVENESS
4.4.3. EASE OF USE
4.4.4. SECURITY
5. MARKET BY DEPLOYMENT
5.1. ON-PREMISE
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENTATION ANALYSIS
5.2. CLOUD
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENTATION ANALYSIS
5.3. HYBRID
5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.3.2. SEGMENTATION ANALYSIS
6. MARKET BY ENTERPRISE SIZE
6.1. LARGE ENTERPRISES
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENTATION ANALYSIS
6.2. MEDIUM ENTERPRISES
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENTATION ANALYSIS
6.3. SMALL ENTERPRISES
6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7. MARKET BY BUSINESS FUNCTION
7.1. FINANCE
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.2. HUMAN RESOURCE (HR)
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.3. SUPPLY CHAIN
7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.3.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.4. CUSTOMER MANAGEMENT
7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.4.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.5. INVENTORY MANAGEMENT
7.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.5.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.6. MANUFACTURING MODULE
7.6.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.6.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.7. OTHER BUSINESS FUNCTIONS
7.7.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.7.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8. MARKET BY END-USER
8.1. AUTOMOTIVE
8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.1.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.2. RETAIL
8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.2.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.3. MANUFACTURING
8.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.3.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.4. BANKING, FINANCIAL SERVICES & INSURANCE (BFSI)
8.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.4.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.5. GOVERNMENT
8.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.5.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.6. IT AND TELECOM
8.6.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.6.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.7. HEALTHCARE
8.7.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.7.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.8. MILITARY AND DEFENSE
8.8.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.8.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.9. OTHER END-USERS
8.9.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.9.2. SEGMENTATION ANALYSIS
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. EPICOR SOFTWARE CORPORATION
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCTS
9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.2. INDUSTRIAL AND FINANCIAL SYSTEMS (IFS) AB
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCTS
9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.3. INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES CORPORATION (IBM)
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCTS
9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.4. MICROSOFT CORPORATION
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCTS
9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.5. ORACLE CORPORATION
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCTS
9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.6. SAP SE
9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.6.2. PRODUCTS
9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.7. UNIT4
9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.7.2. PRODUCTS
9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.8. WORKDAY INC
9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.8.2. PRODUCTS
9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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