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欧州のエンタープライズリソースプランニング(ERP)市場予測 2024-2032

欧州のエンタープライズリソースプランニング(ERP)市場予測 2024-2032


EUROPE ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 欧州のエンタープライズリソースプランニング(ERP)市場は、予測期間2024~2032年にかけて年平均成長率8.91%で成長すると予測される。 欧州ではオンプレミス型ERPの導入が進んでいるが、マスユ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年6月17日 US$1,600
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2-3営業日以内 157 英語

 

サマリー

主な調査結果
欧州のエンタープライズリソースプランニング(ERP)市場は、予測期間2024~2032年にかけて年平均成長率8.91%で成長すると予測される。
欧州ではオンプレミス型ERPの導入が進んでいるが、マスユーザーへの普及とクラウド利用の拡大により、同地域のERP市場に大きな成長機会が生まれると予測される。クラウドベースのERPソフトウェアに関連する運用コストが低いことから、さまざまな中堅・中小企業がクラウド対応のERPソリューションを導入するようになると予想される。このシフトはERPソフトウェアの成長を支えるものと予想され、今後数年間はスマートフォンやタブレットなどのモバイルデバイスからのアクセスがますます増加するものと思われる。
地域分析
ヨーロッパのエンタープライズリソースプランニング(ERP)市場の成長評価は、イギリス、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、フィンランド、スウェーデン、ヨーロッパの残りの部分の評価を伴います。インフラ投資の回避、オンプレミスのアップグレード、総所有コストの削減、新しいERP製品への迅速なアクセスなどの要因のために、英国は、クラウドベースのERPソリューションへの大幅なシフトと、ERPの採用における力強い成長を目撃している。その結果、英国ではSage Group、Priority Software、Agilixなどの企業がクラウドベースのERPの開発と提供を開始し、同国の市場成長を刺激している。
さらに、英国の複数の企業は、基幹システムを顧客向けシステムとともに進化させることで境界をなくし、デジタルトランスフォーメーションに投資している。アクセンチュアが英国全土のCIOを対象に実施したERP調査によると、コアの柔軟性の低さが全体的なデジタルトランスフォーメーションの妨げになることはないという明確なコンセンサスが得られている。
組織は、将来を見据えてコアの柔軟性を高め、ビジネスの野心を追求する力を得ており、それによってERPソリューションの採用が促進されている。イギリスの銀行セクターは、膨大なデータ指向の性質から、ERPアプリケーションに大きな可能性を秘めています。このソリューションは、さまざまなモジュール間の広範な統合を提供し、情報、ユーザー、プロセスを統合して生産性を高めます。その結果、英国の銀行はクラウドベースのERPソリューションの採用を増やしている。
ドイツでは、2011年にドイツ政府がインダストリー4.0の概念を導入して以来、インダストリー4.0、IoT、AIの採用が大幅に増加している。自動化の早期導入と生産プロセスを効率的に管理する必要性の高まりにより、ドイツの主要組織はERPソリューションを広く活用し、市場の需要を高めている。これに合わせて、経済・エネルギー省(BMWI)と教育・研究省(BMBF)が主導する国家戦略であるインダストリー4.0イニシアチブは、デジタル化を促進し、製品、バリューチェーン、ビジネスモデルを相互接続することによって、デジタル製造業を推進することに重点を置いている。また、研究、業界パートナーのネットワーキング、標準化も支援している。
最新のERPソフトウェアシステムは、スマートデバイスが組織やビジネスに統合されるにつれて、より多くのデータを収集できるようになった。こうしたデバイスからリアルタイムでデータを取得できるERPシステムの能力は、予測期間において重要な差別化要因となるだろう。その結果、SAPのようなERPソフトウェア業界のリーダーは、AI、機械学習、クラウド展開、予測分析などの新技術をERPソフトウェアのエコシステムに組み込むために、技術(SAP HANAなど)とイノベーションに投資している。
セグメンテーション分析
欧州の企業資源計画(ERP)市場のセグメンテーションには、展開、企業規模、業務機能、エンドユーザーが含まれる。展開セグメントはさらに、オンプレミス、クラウド、ハイブリッドに分類される。
大半の企業が依然としてオンプレミスのERPソフトウェアを使用しているが、クラウドベースの導入に対する需要はオンプレミスのソリューションを大きく上回っており、IT支出に占める割合も大きくなっている。企業はシステムを置き換えるためにクラウドベースのERPソフトウェアを選択することが増えており、データセンター用のERPハードウェアやソフトウェアへの新たな設備投資を回避している。その代わりに、クラウドベンダーのERPハードウェアとソフトウェアに対して、月額サブスクリプションで支払いを行っている。
クラウド連携により、これらのシステムはアプリケーションの構造や安定性をテストし、セキュリティやビジネスプロセスの調整に不可欠なデータを収集・統合することができる。変化する消費者の需要に合わせて製品をカスタマイズすることで、生産の複雑性はさらに増す。スマート製造業の相互接続性が高まるにつれ、ERPの使用はサプライチェーン全体に拡大し、製造効率を向上させる可能性がある。
競争に関する洞察
欧州の企業資源計画(ERP)市場の大手企業には、Industrial and Financial Systems (IFS) AB、Microsoft Corporation、QAD Incなどがある。
米国に本社を置くQAD Inc(QAD)は、製造、財務、分析、統合、需要・サプライチェーン、顧客管理のニーズに対応するエンタープライズソフトウェア・ソリューションのプロバイダーである。同社はまた、ソリューションの実装、最適化、カスタマイズ、クラウドサービスの統合のためのサービスも提供している。
QADのクラウドプラットフォームは、クラウドERP、チャネルアイランド、エンタープライズプラットフォーム、先進技術、ベストプラクティスプロセスを網羅している。QADのアプリケーションは、自動車、消費財、ライフサイエンス、食品・飲料、ハイテク、工業製品などの製造業向けに設計されている。同社は主にヨーロッパ、アジア、アフリカ、北米で事業を展開している。

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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 市場概要
2.3. 調査範囲
2.4. 危機シナリオ分析
2.Covid-19が統合基幹業務(ERP)市場に与える影響
2.5. 主な市場調査結果
2.5.1. 複数の業界におけるERPソリューションの急速な採用
2.5.2. デジタルトランスフォーメーションと自動化への注力
2.5.3. 市場の特徴は、ベンダーの競争力と多様な製品提供である。
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 企業における継続的改善と業務効率化のニーズの高まり
3.1.2. 競争戦略とリアルタイム意思決定の重視の高まり
3.1.3. クラウドベースのERPソリューションの急速な採用
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. ERPソリューションの高コスト
3.2.2. オープンソースERPベンダーの急増
3.2.3. ERP アプリケーションの脆弱性
4. 主要分析
4.1. 主要市場動向
4.1.1. 人工知能や機械学習とERPの統合が牽引力を増している。
4.1.2. サブスクリプション・ベースの価格モデルへのシフト
4.1.3. モバイルERPアプリケーションとプラットフォームの人気の高まり
4.1.4. 業界に特化したソリューションに対する需要の急増
4.2. ポーターの5つの力分析
4.2.1. 買い手の力
4.2.2. サプライヤーの力
4.2.3. 代替
4.2.4. 新規参入
4.2.5. 業界のライバル関係
4.3. 成長見通しマッピング
4.4. 市場集中度分析
4.5. 主要な購買基準
4.5.1. 互換性
4.5.2. 費用対効果
4.5.3. 使いやすさ
4.5.4. セキュリティ
5. 展開別市場
5.1.オン・プレミス
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメンテーション分析
5.2.クラウド
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメンテーション分析
5.3.ハイブリッド
5.3.1. 市場予測図
5.3.2. セグメンテーション分析
6. 企業規模別市場
6.1. 大企業
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメンテーション分析
6.2. 中堅企業
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメンテーション分析
6.3. 小企業
6.3.1. 市場予測図
6.3.2. セグメンテーション分析
7. ビジネス機能別市場
7.1.金融
7.1.1. 市場予測図
7.1.2. セグメンテーション分析
7.2. 人事(HR)
7.2.1. 市場予測図
7.2.2. セグメンテーション分析
7.3. サプライチェーン
7.3.1. 市場予測図
7.3.2. セグメンテーション分析
7.4. 顧客管理
7.4.1. 市場予測図
7.4.2. セグメンテーション分析
7.5. 在庫管理
7.5.1. 市場予測図
7.5.2. セグメンテーション分析
7.6. 製造モジュール
7.6.1. 市場予測図
7.6.2. セグメンテーション分析
7.7. その他のビジネス機能
7.7.1. 市場予測図
7.7.2. セグメンテーション分析
8. エンドユーザー別市場
8.1.自動車
8.1.1. 市場予測図
8.1.2. セグメンテーション分析
8.小売
8.2.1. 市場予測図
8.2.2. セグメンテーション分析
8.3. 製造業
8.3.1. 市場予測図
8.3.2. セグメンテーション分析
8.4. 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
8.4.1. 市場予測図
8.4.2. セグメンテーション分析
8.5.政府
8.5.1. 市場予測図
8.5.2. セグメンテーション分析
8.6. ITと通信
8.6.1. 市場予測図
8.6.2. セグメンテーション分析
8.7.ヘルスケア
8.7.1. 市場予測図
8.7.2. セグメンテーション分析
8.8. 軍事・防衛
8.8.1. 市場予測図
8.8.2. セグメンテーション分析
8.9. その他のエンドユーザー
8.9.1. 市場予測図
8.9.2. セグメンテーション分析
9. 地理的分析
9.1.ヨーロッパ
9.1.1. 市場規模と予測
9.1.2. 欧州のエンタープライズリソースプランニング(ERP)市場の促進要因
9.1.3. 欧州のエンタープライズリソースプランニング(ERP)市場の課題
9.1.4. 欧州のエンタープライズリソースプランニング(ERP)市場における主要企業
9.1.5. 国別分析
9.1.5.1. イギリス
9.1.5.1.1. イギリス:エンタープライズリソースプランニング(ERP)市場規模&機会
9.ドイツ
9.ドイツの企業資源計画(ERP)市場規模&機会
9.フランス
9.フランスの企業資源計画(ERP)市場規模&機会
9.スペイン
9.スペインの企業資源計画(ERP)市場規模&機会
9.イタリア
9.イタリアの企業資源計画(ERP)市場規模&ビジネスチャンス
9.フィンランド
9.フィンランドの企業資源計画(ERP)市場規模&ビジネスチャンス
9.スウェーデン
9.スウェーデンの企業資源計画(ERP)市場規模&機会
9.1.5.8. その他のヨーロッパ
9.1.5.8.1. その他のヨーロッパの統合基幹業務(ERP)市場規模&機会
10. 競争環境
10.1. 主要な戦略的展開
10.1.1. M&A
10.1.2. 製品の発表と開発
10.1.3. パートナーシップと契約
10.1.4. 事業拡大
10.2. 会社概要
10.2.1. デスケラ・ホールディングス・リミテッド
10.2.1.1. 会社概要
10.2.1.2. 製品
10.2.1.3. 強みと課題
10.エピコア・ソフトウェア株式会社
10.2.2.1. 会社概要
10.2.2.2.
10.2.2.3. 強みと課題
10.2.3. インダストリアル・アンド・フィナンシャル・システムズ(IFS)AB
10.2.3.1. 会社概要
10.2.3.2.
10.2.3.3. 強みと課題
10.2.4.株式会社インフォア
10.2.4.1. 会社概要
10.2.4.2.
10.2.4.3. 強みと課題
10.2.5. インターナショナル・ビジネス・マシン・コーポレーション(IBM)
10.2.5.1. 会社概要
10.2.5.2.
10.2.5.3. 強みと課題
10.2.6.IQMS(ダッソー・システムズが買収)
10.2.6.1. 会社概要
10.2.6.2. 製品
10.2.6.3. 強みと課題
10.2.7. マイクロソフト株式会社
10.2.7.1. 会社概要
10.2.7.2.
10.2.7.3. 強みと課題
10.2.8. オラクル株式会社
10.2.8.1. 会社概要
10.2.8.2.
10.2.8.3. 強みと課題
10.2.9. プレックス・システムズ(フランシスコ・パートナーズが買収)
10.2.9.1. 会社概要
10.2.9.2. 製品
10.2.9.3. 強みと課題
10.2.10. QAD INC
10.2.10.1. 会社概要
10.2.10.2.
10.2.10.3. 強みと課題
10.2.11. ラムコシステムズリミテッド(RSL)
10.2.11.1. 会社概要
10.2.11.2. 製品
10.2.11.3. 強みと課題
10.2.12. SAP SE
10.2.12.1. 会社概要
10.2.12.2.
10.2.12.3. 強みと課題
10.2.13. シスプロ(PTY)LTD
10.2.13.1. 会社概要
10.2.13.2. 製品
10.2.13.3. 強みと課題
10.2.14. セージグループ
10.2.14.1. 会社概要
10.2.14.2.
10.2.14.3. 強みと課題
10.2.15.UNIT4
10.2.15.1. 会社概要
10.2.15.2.
10.2.15.3. 強みと課題
10.2.16. ワークデイ・インク
10.2.16.1. 会社概要
10.2.16.2.
10.2.16.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Europe enterprise resource planning (ERP) market is projected to rise with a CAGR of 8.91% over the forecast period, 2024-2032.
Although on-premise ERP deployment is significant in Europe, increased penetration and cloud availability for mass users is expected to create substantial growth opportunities for the ERP market in the region. The low operational costs associated with cloud-based ERP software are expected to encourage various medium and small-sized enterprises to implement cloud-enabled ERP solutions. This shift is anticipated to support the growth of ERP software, which will become increasingly accessible via mobile devices such as smartphones and tablets in the upcoming years.
REGIONAL ANALYSIS
The Europe enterprise resource planning (ERP) market growth evaluation entails the assessment of the United Kingdom, Germany, France, Italy, Spain, Finland, Sweden, and Rest of Europe. Owing to factors such as circumventing infrastructure investments, on-premise upgrades, reducing total costs of ownership, and rapid access to new ERP products, the United Kingdom has witnessed strong growth in ERP adoption, with a substantial shift towards cloud-based ERP solutions. Consequently, companies such as Sage Group, Priority Software, and Agilix in the United Kingdom have begun developing and providing cloud-based ERP, thus stimulating market growth in the country.
Additionally, several enterprises in the United Kingdom are investing in digital transformation by evolving their core systems alongside their customer-facing systems, thereby eliminating boundaries. According to Accenture’s ERP Survey of CIOs across the United Kingdom, there is a clear consensus that core inflexibility should not impede holistic digital transformation.
Organizations are empowered to be future-aligned and core-nimble to pursue business ambitions, thereby driving the adoption of ERP solutions. The banking sector in the United Kingdom has significant potential for ERP applications due to its vast data-oriented nature. The solution offers extensive integration among various modules, integrating information, users, and processes for enhanced productivity. As a result, United Kingdom banks are increasingly employing cloud-based ERP solutions.
In Germany, the adoption of Industry 4.0, IoT, and AI has risen significantly since the German government introduced the concept of Industry 4.0 in 2011. Due to the early adoption of automation and the increasing need to manage production processes effectively, major organizations in Germany are widely utilizing ERP solutions, thereby increasing market demand. Aligning with this, the Industry 4.0 initiative, a national strategy initiated by the Ministry for Economic Affairs and Energy (BMWI) and the Ministry of Education and Research (BMBF), focuses on driving digital manufacturing by boosting digitization and interconnecting products, value chains, and business models. It also supports research, industry partner networking, and standardization.
Modern ERP software systems can collect more data as smart devices become integrated into organizations and businesses. The ability of an ERP system to fetch real-time data from these devices will be a key differentiator in the forecast period. Consequently, ERP software industry leaders such as SAP have invested in technology (e.g., SAP HANA) and innovation to incorporate new technologies, including AI, machine learning, cloud deployment, and predictive analytics, into their ERP software ecosystems.
SEGMENTATION ANALYSIS
The Europe enterprise resource planning (ERP) market segmentation includes deployment, enterprise size, business function, and end-user. The deployment segment is further categorized into on-premise, cloud, and hybrid.
While a vast majority of companies still use on-premises ERP software, the demand for cloud-based deployments significantly outpaces on-premises solutions, accounting for a larger proportion of IT spending. Companies are increasingly opting for cloud-based ERP software to replace their systems, avoiding new capital investments in ERP hardware and software for their data centers. Instead, they pay for the cloud vendor’s ERP hardware and software through a monthly subscription.
Cloud collaboration allows these systems to test the structure and stability of applications, and collect and consolidate data critical for security and coordination of business processes. The customization of products to meet changing consumer demands further increases the complexity of production. With the increased interconnectedness of smart manufacturing businesses, the use of ERPs could extend across the entire supply chain, thereby improving manufacturing efficiency.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the leading players in the Europe enterprise resource planning (ERP) market include Industrial and Financial Systems (IFS) AB, Microsoft Corporation, QAD Inc, etc.
QAD Inc (QAD), headquartered in the United States, is a provider of enterprise software solutions, catering to manufacturing, financials, analytics, integration, demand and supply chain, and customer management needs. The company also offers services for implementing, optimizing, and customizing solutions, as well as integrating cloud services.
QAD’s cloud platforms encompass cloud ERP, Channel Islands, enterprise platforms, advanced technologies, and best practice processes. Its applications are designed for manufacturing companies in the automotive, consumer products, life sciences, food & beverage, high technology, and industrial products. The company predominantly operates in Europe, Asia, Africa, and North America.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON THE ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. RAPID ADOPTION OF ERP SOLUTIONS ACROSS SEVERAL INDUSTRIES
2.5.2. FOCUS ON DIGITAL TRANSFORMATION AND AUTOMATION
2.5.3. THE MARKET IS CHARACTERISED BY VENDOR COMPETITIVENESS AND DIVERSE OFFERINGS
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. THE INCREASING NEED FOR CONTINUOUS IMPROVEMENT AND OPERATIONAL EFFICIENCY IN BUSINESSES
3.1.2. RISING EMPHASIS ON COMPETITIVE STRATEGIES AND REAL-TIME DECISION MAKING
3.1.3. RAPID ADOPTION OF CLOUD-BASED ERP SOLUTIONS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. HIGH COST OF ERP SOLUTIONS
3.2.2. SURGE IN OPEN-SOURCE ERP VENDORS
3.2.3. VULNERABILITIES IN ERP APPLICATIONS
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. THE INTEGRATION OF ERP WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND MACHINE LEARNING IS GAINING TRACTION
4.1.2. SHIFT TOWARDS SUBSCRIPTION-BASED PRICING MODELS
4.1.3. GROWING POPULARITY OF MOBILE ERP APPLICATIONS AND PLATFORMS
4.1.4. SURGE IN DEMAND FOR INDUSTRY-SPECIFIC SOLUTIONS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.5. KEY BUYING CRITERIA
4.5.1. COMPATIBILITY
4.5.2. COST-EFFECTIVENESS
4.5.3. EASE OF USE
4.5.4. SECURITY
5. MARKET BY DEPLOYMENT
5.1. ON-PREMISE
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENTATION ANALYSIS
5.2. CLOUD
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENTATION ANALYSIS
5.3. HYBRID
5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.3.2. SEGMENTATION ANALYSIS
6. MARKET BY ENTERPRISE SIZE
6.1. LARGE ENTERPRISES
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENTATION ANALYSIS
6.2. MEDIUM ENTERPRISES
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENTATION ANALYSIS
6.3. SMALL ENTERPRISES
6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7. MARKET BY BUSINESS FUNCTION
7.1. FINANCE
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.2. HUMAN RESOURCE (HR)
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.3. SUPPLY CHAIN
7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.3.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.4. CUSTOMER MANAGEMENT
7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.4.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.5. INVENTORY MANAGEMENT
7.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.5.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.6. MANUFACTURING MODULE
7.6.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.6.2. SEGMENTATION ANALYSIS
7.7. OTHER BUSINESS FUNCTIONS
7.7.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.7.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8. MARKET BY END-USER
8.1. AUTOMOTIVE
8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.1.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.2. RETAIL
8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.2.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.3. MANUFACTURING
8.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.3.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.4. BANKING, FINANCIAL SERVICES & INSURANCE (BFSI)
8.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.4.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.5. GOVERNMENT
8.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.5.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.6. IT AND TELECOM
8.6.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.6.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.7. HEALTHCARE
8.7.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.7.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.8. MILITARY AND DEFENSE
8.8.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.8.2. SEGMENTATION ANALYSIS
8.9. OTHER END-USERS
8.9.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.9.2. SEGMENTATION ANALYSIS
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. EUROPE
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. EUROPE ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET DRIVERS
9.1.3. EUROPE ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET CHALLENGES
9.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET
9.1.5. COUNTRY ANALYSIS
9.1.5.1. UNITED KINGDOM
9.1.5.1.1. UNITED KINGDOM ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.2. GERMANY
9.1.5.2.1. GERMANY ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.3. FRANCE
9.1.5.3.1. FRANCE ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.4. SPAIN
9.1.5.4.1. SPAIN ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.5. ITALY
9.1.5.5.1. ITALY ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.6. FINLAND
9.1.5.6.1. FINLAND ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.7. SWEDEN
9.1.5.7.1. SWEDEN ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.8. REST OF EUROPE
9.1.5.8.1. REST OF EUROPE ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. DESKERA HOLDINGS LTD
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCTS
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.2. EPICOR SOFTWARE CORPORATION
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCTS
10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.3. INDUSTRIAL AND FINANCIAL SYSTEMS (IFS) AB
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCTS
10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.4. INFOR INC
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCTS
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.5. INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES CORPORATION (IBM)
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCTS
10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.6. IQMS (ACQUIRED BY DASSAULT SYSTEMES)
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCTS
10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.7. MICROSOFT CORPORATION
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCTS
10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.8. ORACLE CORPORATION
10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.8.2. PRODUCTS
10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.9. PLEX SYSTEMS INC (ACQUIRED BY FRANCISCO PARTNERS)
10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.9.2. PRODUCTS
10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.10. QAD INC
10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.10.2. PRODUCTS
10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.11. RAMCO SYSTEMS LIMITED (RSL)
10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.11.2. PRODUCTS
10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.12. SAP SE
10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.12.2. PRODUCTS
10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.13. SYSPRO (PTY) LTD
10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.13.2. PRODUCTS
10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.14. THE SAGE GROUP PLC
10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
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2025/07/11 10:26

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