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アジア太平洋地域のハラル食品・飲料市場予測 2023-2032


ASIA-PACIFIC HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET FORECAST 2023-2032

主な調査結果 アジア太平洋地域のハラル食品・飲料市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 6.10%を予測する。アジア太平洋地域は世界最大のムスリム人口を抱え、世界のムスリム人口の約63%を収容している。ムスリ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2023年8月18日 US$1,600
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152 英語

 

サマリー

主な調査結果
アジア太平洋地域のハラル食品・飲料市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 6.10%を予測する。アジア太平洋地域は世界最大のムスリム人口を抱え、世界のムスリム人口の約63%を収容している。ムスリム人口が密集している国には、ミャンマー、バングラデシュ、インド、パキスタン、インドネシアが含まれる。
市場インサイト
インド、韓国、オーストラリア&ニュージーランド、マレーシア、中国、インドネシア、日本、タイ、その他のアジア太平洋地域は、アジア太平洋地域のハラル食品&飲料市場の成長分析用に評価されている。
過去20年間に日本全国でモスクが大幅に増加したことは、日本の宗教的景観が大きく変化したことを示している。この変化は、イスラム教への改宗につながる日本人個人とイスラム教徒との宗教間結婚が増加していることにも一因がある。しかし、この変化の主な要因は、イスラム諸国からの移民の増加である。
早稲田大学の棚田宏文氏の報告によれば、少数派であるにもかかわらず、日本のムスリム人口は2010年末までに11万人から23万人に急増し、約5万人の日本人が改宗している。早稲田大学の棚田宏文氏の報告によれば、日本には現在110以上のモスクがある。さらに、インドネシアやマレーシアなど、イスラム教徒が多数を占める国が日本への入国ビザを緩和したことで、格安航空券の普及もあり、これらの国から日本への旅行者が増えている。
一方、韓国料理やスナックには豚肉や、ラードやベーコンといったその派生食品がよく使われ、ハラル認証のないレストランで提供される肉の大部分は豚肉である。とはいえ、地元料理と各国料理の両方を提供するハラール対応レストランを設立する移民が増えているおかげで、食事の風景は徐々に変化しつつある。EidやMakan Murreeのようなムスリムフレンドリーなレストランの代表的な例は、韓国料理や世界各国の料理をハラルで提供しており、ソウルの梨泰院(イテウォン)にある有名な「ムスリム通り」沿いに位置している。
競争に関する洞察
市場における著名な企業には、Tariq Halal Meats、PrimaBaguz Sdn Bhd、Cargill Incorporatedなどがある。
当レポートの内容は以下の通りです:
- 市場全体に関する主な調査結果
- 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題)
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測
- 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価
- 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。
- 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。
- 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. GROWING INVESTOR INTEREST IN HALAL FOODS AND BEVERAGES
2.5.2. INTEGRATION OF TECHNOLOGY
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. CHANGING USER DEMOGRAPHIC WORLDWIDE
3.1.2. GROWING AWARENESS REGARDING HALAL FOODS AMONG NON-MUSLIMS
3.1.3. LAUNCH OF HALAL FOOD OPTIONS BY GIANT FOOD CHAINS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. GRUELING IMPLEMENTATION OF HALAL STANDARDS THROUGHOUT THE VALUE CHAIN
3.2.2. MISLABELING
3.2.3. IMBALANCE BETWEEN DEMAND AND SUPPLY
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR INDONESIA
4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS
5. MARKET BY USER DEMOGRAPHIC
5.1. MUSLIM
5.2. NON-MUSLIM
6. MARKET BY PRODUCT TYPE
6.1. HALAL FOOD
6.1.1. HALAL MEAT PRODUCTS
6.1.2. HALAL DAIRY PRODUCTS
6.1.3. HALAL GRAIN PRODUCTS
6.1.4. HALAL BAKERY & CONFECTIONERY PRODUCTS
6.1.5. OTHER HALAL FOODS
6.2. HALAL BEVERAGE
6.3. HALAL SUPPLEMENT
7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
7.1. CONVENIENCE STORE
7.2. SPECIALTY STORE
7.3. SUPERMARKET & HYPERMARKET
7.4. ONLINE STORE
7.5. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS
8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
8.1. ASIA-PACIFIC
8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
8.1.2. ASIA-PACIFIC HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS
8.1.3. ASIA-PACIFIC HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES
8.1.4. ASIA-PACIFIC HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET REGULATORY FRAMEWORK
8.1.5. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET
8.1.6. COUNTRY ANALYSIS
8.1.6.1. CHINA
8.1.6.1.1. CHINA HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.2. JAPAN
8.1.6.2.1. JAPAN HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.3. INDIA
8.1.6.3.1. INDIA HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.4. SOUTH KOREA
8.1.6.4.1. SOUTH KOREA HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.5. INDONESIA
8.1.6.5.1. INDONESIA HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.6. THAILAND
8.1.6.6.1. THAILAND HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.7. MALAYSIA
8.1.6.7.1. MALAYSIA HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
8.1.6.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.9. REST OF ASIA-PACIFIC
8.1.6.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. AL ISLAMI FOODS
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCT LIST
9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.2. BILAL GROUP
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCT LIST
9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.3. AMERICAN FOODS GROUP LLC
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCT LIST
9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.4. BRF SA
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCT LIST
9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.5. CARGILL INCORPORATED
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCT LIST
9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.6. CARREFOUR
9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.6.2. PRODUCT LIST
9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.7. CRESCENT FOODS
9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.7.2. PRODUCTS LIST
9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.8. ISLA DÉLICE
9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.8.2. PRODUCT LIST
9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.9. MIDAMAR
9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.9.2. PRODUCT LIST
9.2.10. NESTLÉ S.A
9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.10.2. PRODUCT LIST
9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.11. ONE WORLD FOODS
9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.12. PRIMABAGUZ SDN BHD
9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.12.2. PRODUCT LIST
9.2.13. TAHIRA FOODS LIMITED
9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.13.2. PRODUCT LIST
9.2.14. SAFFRON ROAD
9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.14.2. PRODUCT LIST
9.2.15. TARIQ HALAL MEATS
9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.15.2. PRODUCT LIST

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Asia-Pacific halal food & beverage market is set to project a CAGR of 6.10% during the forecast period, 2023-2032. Asia-Pacific harbors the largest Muslim population globally, housing around 63% of the global Muslim population. The countries with dense Muslim populations include Myanmar, Bangladesh, India, Pakistan, and Indonesia.
MARKET INSIGHTS
India, South Korea, Australia & New Zealand, Malaysia, China, Indonesia, Japan, Thailand, and Rest of Asia-Pacific are assessed for the Asia-Pacific halal food & beverage market growth analysis.
The significant proliferation of mosques across Japan in the past two decades indicates a profound transformation in the country's religious landscape. This change can be partly attributed to the growing number of interfaith marriages between Japanese individuals and Muslims, leading to conversion to Islam. However, the primary driver of this transformation is the increased immigration from Islamic nations.
Despite constituting a small minority, Japan's Muslim population surged to 230,000 from 110,000 by the end of 2010, with approximately 50,000 Japanese converts, as reported by Tanada Hirofumi from Waseda University. The nation now boasts over 110 mosques. Furthermore, certain Muslim-majority countries, such as Indonesia and Malaysia, have eased visa requirements for visitors to Japan, encouraging more travelers from these nations to explore Japan, partly facilitated by the expansion of low-cost air travel.
Whereas Korean cuisine and snacks commonly incorporate pork and its derivatives, such as lard and bacon, with a significant portion of meat served in restaurants lacking halal certification. Nonetheless, the dining landscape is witnessing a gradual shift, thanks to the increasing number of immigrants establishing halal eateries that offer both local and national cuisines, contributing to a slow but steady transformation. Prominent examples of Muslim-friendly restaurants, like Eid and Makan Murree, which serve halal Korean and international delicacies, are situated along the renowned 'Muslim Street' in Itaewon, Seoul.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the eminent companies in the market are Tariq Halal Meats, PrimaBaguz Sdn Bhd, Cargill Incorporated, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. GROWING INVESTOR INTEREST IN HALAL FOODS AND BEVERAGES
2.5.2. INTEGRATION OF TECHNOLOGY
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. CHANGING USER DEMOGRAPHIC WORLDWIDE
3.1.2. GROWING AWARENESS REGARDING HALAL FOODS AMONG NON-MUSLIMS
3.1.3. LAUNCH OF HALAL FOOD OPTIONS BY GIANT FOOD CHAINS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. GRUELING IMPLEMENTATION OF HALAL STANDARDS THROUGHOUT THE VALUE CHAIN
3.2.2. MISLABELING
3.2.3. IMBALANCE BETWEEN DEMAND AND SUPPLY
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR INDONESIA
4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS
5. MARKET BY USER DEMOGRAPHIC
5.1. MUSLIM
5.2. NON-MUSLIM
6. MARKET BY PRODUCT TYPE
6.1. HALAL FOOD
6.1.1. HALAL MEAT PRODUCTS
6.1.2. HALAL DAIRY PRODUCTS
6.1.3. HALAL GRAIN PRODUCTS
6.1.4. HALAL BAKERY & CONFECTIONERY PRODUCTS
6.1.5. OTHER HALAL FOODS
6.2. HALAL BEVERAGE
6.3. HALAL SUPPLEMENT
7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
7.1. CONVENIENCE STORE
7.2. SPECIALTY STORE
7.3. SUPERMARKET & HYPERMARKET
7.4. ONLINE STORE
7.5. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS
8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
8.1. ASIA-PACIFIC
8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
8.1.2. ASIA-PACIFIC HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS
8.1.3. ASIA-PACIFIC HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES
8.1.4. ASIA-PACIFIC HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET REGULATORY FRAMEWORK
8.1.5. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET
8.1.6. COUNTRY ANALYSIS
8.1.6.1. CHINA
8.1.6.1.1. CHINA HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.2. JAPAN
8.1.6.2.1. JAPAN HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.3. INDIA
8.1.6.3.1. INDIA HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.4. SOUTH KOREA
8.1.6.4.1. SOUTH KOREA HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.5. INDONESIA
8.1.6.5.1. INDONESIA HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.6. THAILAND
8.1.6.6.1. THAILAND HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.7. MALAYSIA
8.1.6.7.1. MALAYSIA HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
8.1.6.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.9. REST OF ASIA-PACIFIC
8.1.6.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. AL ISLAMI FOODS
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCT LIST
9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.2. BILAL GROUP
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCT LIST
9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.3. AMERICAN FOODS GROUP LLC
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCT LIST
9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.4. BRF SA
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCT LIST
9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.5. CARGILL INCORPORATED
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCT LIST
9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.6. CARREFOUR
9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.6.2. PRODUCT LIST
9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.7. CRESCENT FOODS
9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.7.2. PRODUCTS LIST
9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.8. ISLA DÉLICE
9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.8.2. PRODUCT LIST
9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.9. MIDAMAR
9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.9.2. PRODUCT LIST
9.2.10. NESTLÉ S.A
9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.10.2. PRODUCT LIST
9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.11. ONE WORLD FOODS
9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.12. PRIMABAGUZ SDN BHD
9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.12.2. PRODUCT LIST
9.2.13. TAHIRA FOODS LIMITED
9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.13.2. PRODUCT LIST
9.2.14. SAFFRON ROAD
9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.14.2. PRODUCT LIST
9.2.15. TARIQ HALAL MEATS
9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.15.2. PRODUCT LIST

 

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