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インドのビール市場レポート:製品タイプ別(スタンダードラガー、プレミアムラガー、スペシャリティビール、その他)、パッケージ別(ガラス、ペットボトル、金属缶、その他)、生産別(マクロブルワリー、マイクロブルワリー、その他)、アルコール度数別(高アルコール、低アルコール、アルコールフリー)、フレーバー別(フレーバー、無香料)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オン・トレード、スペシャリティストア、コンビニエンスストア、その他)、地域別 2024-2032

インドのビール市場レポート:製品タイプ別(スタンダードラガー、プレミアムラガー、スペシャリティビール、その他)、パッケージ別(ガラス、ペットボトル、金属缶、その他)、生産別(マクロブルワリー、マイクロブルワリー、その他)、アルコール度数別(高アルコール、低アルコール、アルコールフリー)、フレーバー別(フレーバー、無香料)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オン・トレード、スペシャリティストア、コンビニエンスストア、その他)、地域別 2024-2032


India Beer Market Report by Product Type (Standard Lager, Premium Lager, Specialty Beer, and Others), Packaging (Glass, PET Bottle, Metal Can, and Others), Production (Macro-Brewery, Micro-Brewery, and Others), Alcoholic Content (High, Low, Alcohol Free), Flavor (Flavored, Unflavored), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, On-Trades, Specialty Stores, Convenience Stores, and Others), and Region 2024-2032

インドのビール市場規模は2023年に4,147億インドルピーに達した。IMARC Groupは、2032年には7,812億インドルピーに達し、2024~2032年の成長率(CAGR)は7.1%になると予測している。消費者、特にミレニアル世代の... もっと見る

 

 

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サマリー

インドのビール市場規模は2023年に4,147億インドルピーに達した。IMARC Groupは、2032年には7,812億インドルピーに達し、2024~2032年の成長率(CAGR)は7.1%になると予測している。消費者、特にミレニアル世代の間で、お祝い事や社会的・文化的な集まりの際にアルコール飲料を好む傾向が強まっていること、消費者のライフスタイルが変化していること、オンライン・プラットフォームを通じて製品を簡単に入手できるようになったことなどが、市場を牽引する主な要因となっている。

輸入ビールやプレミアムビールに対するブランド意識の高まりが市場成長を後押し
輸入ビールやプレミアムビールに対するブランド意識の高まりは、インドビール市場の成長の主要な促進要因である。消費者は、新しいビールやユニークなビールを試したいと思うようになっており、高品質で有名なブランドには割高でも買いたいと考えるようになっている。この傾向を促進する主な要因のひとつは、消費者が世界中の多種多様なビールに容易にアクセスできるようになったことによる急速なグローバル化である。その結果、消費者はさまざまなビール・スタイルに詳しくなり、新しく興味深い選択肢を求めるようになった。プレミアム・ビール市場の成長を促すもう一つの要因は、クラフトビールの台頭である。クラフトビールの醸造所は、高品質で個性的なビールを製造することで知られており、大量生産ビールよりも高い価格帯で取引されることが多い。その結果、消費者はこの種のビールに高い金額を支払うことを望むようになっている。eコマースの台頭も、消費者が輸入ビールやプレミアム・ビールを購入することを容易にした。オンライン小売業者は、実店舗よりも豊富な種類のビールを提供し、多くの場合、競争力のある価格を提供している。最後に、ソーシャルメディアはビール市場のブランド意識を高める上で重要な役割を果たしている。消費者は、ソーシャルメディア・プラットフォーム上で、さまざまなビールについての体験や意見を共有することが増えており、これは、あまり知られていないブランドの認知度を高め、需要を促進するのに役立つ。

本レポートでは、市場構造、主要企業による市場シェア、企業のポジショニング、トップ勝ち抜き戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析が網羅されている。また、主要企業の詳細なプロフィールも掲載しています。市場構造は集中しており、現在インドのビール業界には大・中・小規模のプレーヤーが複数進出している。高いブランド開発・マーケティングコスト、低い市場成長率、長いライセンシング、認可プロセスなどのため、ビール業界への新規参入量は少ない。メーカーが利益を上げ続けるには規模の経済が必要であり、設備投資もかさむ。

ビールとは何か?
ビールは、麦芽、米、トウモロコシ、その他の穀類を組み合わせて醸造することによって製造されるアルコール飲料である。ビール製造に使用される原料には、穀類、ホップ、酵母、水、補助剤、添加物などがある。大麦はビール製造に最もよく使われる穀物だが、醸造責任者は他の穀物を選択することもある。ビールの製造工程には、穀物の発芽、麦芽、マッシング、水による櫂入れ、ホップを使ったビール釜での醸造、発酵、清澄化、プライミング、低温殺菌、炭酸化など、いくつかの段階がある。インドにおけるビール市場の堅調な成長は、国民の健康意識の高まりに起因している。アルコール飲料メーカーは、インドにおける業界の成長の勢いを維持するために、健康志向の高まりを主要なマーケティング目標とすることで、健康志向の高まりに対応することを目指している。

COVID-19の影響
パンデミックの期間中、ビールメーカーは大幅な減産に見舞われ、ロックダウンによりタップルームやダイニングルームの閉鎖を余儀なくされた。生産拠点が閉鎖されたことで、原材料や完成品が小売店に届かず、大幅な損失となった。パンデミックは原材料の調達にも支障をきたし、工場を閉鎖し、生産不足を招いた。逆移動による製造業の人手不足と、州間・国境間の輸送禁止を含むサプライチェーンの混乱は、インドのビール市場にさらなる影響を与えた。路上移動の制限により、ビールや原材料の流通が混乱した。しかし、大手ビール会社はロジスティクスと輸送サービスを強化し、パンデミック後の市場の回復に徐々に貢献した。プレミアム化、産地証明、オンライン販売などの機会が生まれたものの、ホテル、レストラン、バー、パブ、地ビールメーカーなどのオンプレミス側業界は、全国的な封鎖期間中にオンプレミスでの酒類消費が禁止されたため、継続的な課題に直面した。パンデミックは、失業、給与カット、可処分所得の減少につながり、短期的にはビールやプレミアム・ビール・カテゴリーへのシフトのペースを低下させた。しかし、ビールの見通しは中長期的には有望である。インドのビール業界は、COVID-19の第1波と第2波には苦しめられたが、パンデミック後は急速に復活した。業界は、消費者の嗜好の変化に合わせて、スタンダードなビールの製造からフレーバービールや様々なビールの製造へと進化した。ビール消費は常に友好的な集まりやパーティーと結びついてきたため、インドでは何十年もの間、ビール産業は順調に推移してきた。

インドのビール市場動向
インドのビール市場の成長は、特にミレニアル世代の間で、様々な社会的・文化的イベントの際にアルコール飲料を好む傾向が強まっていることに起因している。この傾向は、消費者のライフスタイルの変化と、プレミアムビールや輸入ビールに対するブランド意識の高まりに支えられている。さらに、保存期間が長く、取り扱いや輸送が便利な缶ビールの採用は、市場の成長にプラスの影響を与えている。醸造したての生ビールやオンタップ・ビール、小規模ビール会社やクラフトビール会社によるピーチ、ストロベリー、アップル、ライム、パイナップルなどのカスタマイズされたトロピカル・フレーバーなど、製品提供における革新が市場成長にさらなる勢いを与えている。また、オンライン・プラットフォームを通じて簡単に製品を入手できるようになったことや、消費者の購買力が高まっていることも市場を牽引している。

インドのビール産業セグメンテーション
IMARC Groupでは、インドビール市場レポートの各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの国別・地域別予測を掲載しています。当レポートでは、製品タイプ、パッケージ、生産量、アルコール度数、フレーバー、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

製品タイプの洞察

スタンダード・ラガー
プレミアム・ラガー
スペシャルティビール
その他

本レポートでは、ビール市場を製品タイプ別に詳細に分類・分析している。これには、スタンダードラガー、プレミアムラガー、スペシャルティビール、その他が含まれる。同レポートによると、スタンダード・ラガーは他の製品タイプよりも低カロリーであるため、最大のセグメントを占めている。また、スタンダード・ラガーの需要は、アルコール摂取量が少ないことを好む健康志向の消費者の間で人気が高まっていることが大きく影響している。

パッケージングの洞察:

ガラス
ペットボトル
金属缶
その他

本レポートでは、パッケージングに基づくビール市場の詳細な分類と分析を行っている。これにはガラス、PETボトル、金属缶、その他が含まれる。

生産の洞察

マクロ・ブルワリー
地ビール
その他

本レポートでは、ビール市場を生産量別に詳細に分類・分析している。これにはマクロ・ブリュワリー、マイクロ・ブリュワリー、その他が含まれる。マクロ・ブリュワリーは大量にビールを生産し、流通させることができるため、市場を支配している。可処分所得が増加し、低アルコール飲料が普及し、社会的受容が進むにつれて、市場はインドで牽引力を増している。また、低アルコールビールの新しいバリエーションの登場や技術の進歩も、市場拡大の原動力となっている。フレーバーや品質の面でビール・メーカーが絶え間ない技術革新を続けることで、インドの人々が入手できるビールの種類が広がっている。選択の幅が広がったことで、より幅広いターゲット層に対応できるようになり、その結果、業界の需要が増加している。さらに、オンライン注文の導入や、特定の州における戸口配達の簡便化が、業界をさらに押し上げる可能性がある。

アルコール・コンテンツの洞察

高い

アルコールフリー

本レポートでは、アルコール度数別にビール市場を詳細に分類・分析している。これには高アルコール、低アルコール、アルコールフリーが含まれる。現在、ビールの高アルコール度数が市場を支配している。高アルコールビールには、アルコール度数(ABV)が6%以上含まれている。高アルコール・ビール市場は、消費者が高アルコール・ビールを高級ビールと結びつけているため拡大している。加えて、クラフトビール醸造所の人気上昇や、大規模な産業・投資企業によるそうした醸造所の買収に伴い、高アルコール度数ビールの消費量も増加している。

フレーバー・インサイト

フレーバー
無香料

本レポートでは、ビール市場をフレーバー別に詳細に分類・分析している。これにはフレーバードとノンフレーバードが含まれる。現在、無香料ビールが市場をリードしている。無香料ビールの需要増加は、スーパープレミアムおよびプレミアムビールブランドの好調な業績によるものである。さらに、祝い事や社会的・文化的な集まりの際に消費者の間でアルコール飲料の人気が高まっていることも、国内市場を押し上げている。さらに、都市化の拡大が若年成人のストレスレベルを高め、その結果ビールの消費量が増加し、市場にプラスの影響を与えている。

流通チャネルの洞察:

スーパーマーケットとハイパーマーケット
オン・トレード
専門店
コンビニエンスストア
その他

本レポートでは、ビール市場を流通チャネル別に詳細に分類・分析している。これにはスーパーマーケットやハイパーマーケット、オン・トレード、専門店、コンビニエンスストア、その他が含まれる。

地域別インサイト

北インド
西・中央インド
南インド
東インド

本レポートでは、北インド、西・中央インド、南インド、東インドを含むすべての主要地域市場についても包括的な分析を行っている。報告書によると、南インドはビールの最大市場である。ハイデラバードでは、パーティー文化が徐々に盛り上がっている。同州とビールの売上は、価格の安さ、入手のしやすさ、アルコール度数が低いというイメージから常に高い。そのため、同地域の市場成長が加速している。アンドラ・プラデシュ州のアルコール消費量は、州政府による定期的な値上げにより、過去3年間で大幅に減少した。最近、チェンナイでは、小麦ビールの選択肢を増やすために、日本やドイツのブランドをいくつか導入したが、これらは既存のビールの選択肢に比べると高価である。このため、この地域でこうした製品の発売が続くと、予測期間中に市場の成長がさらに悪化すると予想される。

競争環境:
本レポートでは、インドビール市場における競争環境についても包括的に分析している。本レポートで取り上げている企業には以下のようなものがある:

アンハイザー・ブッシュ・インベブSA NV
アーバー・ブルーイング・カンパニー・インディア
B9ビバレッジズ・プライベート・リミテッド
カールスバーグ・インディア
デヴァンス・モダン・ブルワリーズ社
ゲートウェイ・ブルーイング・カンパニー
SOMディスティラリーズ・アンド・ブリュワリーズ・リミテッド
ソナ・ビバレッジズ・プライベート・リミテッド
ユナイテッド・ブルワリーズ・リミテッド(ハイネケンN.V.)
ホワイト・ライノ・ブルーイング社

なお、これは一部の企業リストであり、全リストは報告書に記載されている。

本レポートで扱う主な質問

1.インドのビール市場の規模は?
2.2024~2032年のインドビール市場の予想成長率は?
3.インドのビール市場を牽引する主な要因は?
4.COVID-19がインドビール市場に与えた影響は?
5.インドビール市場の製品タイプ別内訳は?
6.インドビール市場のパッケージ別の内訳は?
7.インドビール市場の生産量別の内訳は?
8.インドビール市場のアルコール度数別構成比は?
9.インドビール市場の風味別構成比は?
10.インドビール市場の流通チャネル別内訳は?
11.インドビール市場の主要地域は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Beer Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Standard Lager
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Premium Lager
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Specialty Beer
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging
7.1 Glass
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 PET Bottle
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Metal Can
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Production
8.1 Macro-Brewery
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Micro-Brewery
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Alcohol Content
9.1 High
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Low
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Alcohol Free
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Flavor
10.1 Unflavored
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Flavored
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Distribution Channel
11.1 Supermarkets and Hypermarkets
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 On-Trades
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Specialty Stores
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Convenience Stores
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Others
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North India
12.1.1 Market Trends
12.1.2 Market Breakup by State
12.1.3 Market Forecast
12.2 West and Central India
12.2.1 Market Trends
12.2.2 Market Breakup by State
12.2.3 Market Forecast
12.3 South India
12.3.1 Market Trends
12.3.2 Market Breakup by State
12.3.3 Market Forecast
12.4 East India
12.4.1 Market Trends
12.4.2 Market Breakup by State
12.4.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Analysis
17 Policy and Regulatory Landscape
18 Competitive Landscape
18.1 Market Structure
18.2 Key Players
18.3 Profiles of Key Players
18.3.1 Anheuser-Bush InBev SA NV
18.3.2 Arbor Brewing Company India
18.3.3 B9 Beverages Private Limited
18.3.4 Carlsberg India Private Limited
18.3.5 Devans Modern Breweries Ltd.
18.3.6 Gateway Brewing Company
18.3.7 SOM Distilleries And Breweries Limited
18.3.8 Sona Beverages Private Limited
18.3.9 United Breweries Limited (Heineken N.V.)
18.3.10 White Rhino Brewing Co.
List of Figures
Figure 1: India: Beer Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: India: Beer Market: Sales Value (in Billion INR), 2018-2023
Figure 3: India: Beer Market Forecast: Sales Value (in Billion INR), 2024-2032
Figure 4: India: Beer Market: Breakup by Product Type (in %), 2023
Figure 5: India: Beer Market: Breakup by Packaging (in %), 2023
Figure 6: India: Beer Market: Breakup by Production (in %), 2023
Figure 7: India: Beer Market: Breakup by Alcohol Content (in %), 2023
Figure 8: India: Beer Market: Breakup by Flavor (in %), 2023
Figure 9: India: Beer Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023
Figure 10: India: Beer Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 11: India: Beer (Standard Lager) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 12: India: Beer (Standard Lager) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 13: India: Beer (Premium Lager) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 14: India: Beer (Premium Lager) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 15: India: Beer (Specialty Beer) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 16: India: Beer (Specialty Beer) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 17: India: Beer (Other Product Types) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 18: India: Beer (Other Product Types) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 19: India: Beer (Glass) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 20: India: Beer (Glass) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 21: India: Beer (PET Bottle) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 22: India: Beer (PET Bottle) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 23: India: Beer (Metal Can) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 24: India: Beer (Metal Can) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 25: India: Beer (Other Packaging Types) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 26: India: Beer (Other Packaging Types) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 27: India: Beer (Macro-Brewery) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 28: India: Beer (Macro-Brewery) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 29: India: Beer (Micro-Brewery) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 30: India: Beer (Micro-Brewery) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 31: India: Beer (Other Production Types) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 32: India: Beer (Other Production Types) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 33: India: Beer (High) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 34: India: Beer (High) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 35: India: Beer (Low) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 36: India: Beer (Low) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 37: India: Beer (Alcohol Free) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 38: India: Beer (Alcohol Free) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 39: India: Beer (Unflavored) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 40: India: Beer (Unflavored) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 41: India: Beer (Flavored) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 42: India: Beer (Flavored) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 43: India: Beer (Supermarkets and Hypermarkets) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 44: India: Beer (Supermarkets and Hypermarkets) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 45: India: Beer (On-Trades) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 46: India: Beer (On-Trades) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 47: India: Beer (Specialty Stores) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 48: India: Beer (Specialty Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 49: India: Beer (Convenience Stores) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 50: India: Beer (Convenience Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 51: India: Beer (Other Distribution Channels) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 52: India: Beer (Other Distribution Channels) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 53: North India: Beer Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 54: North India: Beer Market: Breakup by State (in %), 2023
Figure 55: North India: Beer Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 56: West and Central India: Beer Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 57: West and Central India: Beer Market: Breakup by State (in %), 2023
Figure 58: West and Central India: Beer Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 59: South India: Beer Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 60: South India: Beer Market: Breakup by State (in %), 2023
Figure 61: South India: Beer Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 62: East India: Beer Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 63: East India: Beer Market: Breakup by State (in %), 2023
Figure 64: East India: Beer Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 65: India: Beer Industry: SWOT Analysis
Figure 66: India: Beer Industry: Value Chain Analysis
Figure 67: India: Beer Industry: Porter’s Five Forces Analysis
List of Tables
Table 1: India: Beer Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: India: Beer Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million INR), 2024-2032
Table 3: India: Beer Market Forecast: Breakup by Packaging (in Million INR), 2024-2032
Table 4: India: Beer Market Forecast: Breakup by Production (in Million INR), 2024-2032
Table 5: India: Beer Market Forecast: Breakup by Alcohol Content (in Million INR), 2024-2032
Table 6: India: Beer Market Forecast: Breakup by Flavor (in Million INR), 2024-2032
Table 7: India: Beer Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million INR), 2024-2032
Table 8: India: Beer Market Forecast: Breakup by Region (in Million INR), 2024-2032
Table 9: India: Beer Market: Competitive Structure
Table 10: India: Beer Market: Key Players

 

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Summary

The India beer market size reached INR 414.7 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 781.2 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.1% during 2024-2032. The increasing preference for alcoholic beverages among consumers, especially millennials, during celebrations and social and cultural gatherings, the changing lifestyle of consumers, and the easy availability of products through online platforms represent some of the key factors driving the market.

The Rising Brand Consciousness Regarding Imported and Premium Beers Augmenting the Market Growth
Increasing brand consciousness regarding imported and premium beers is a key driver of growth in the Indian beer market. Consumers are increasingly interested in trying new and unique beers and are willing to pay a premium for high-quality, well-known brands. One of the major factors driving this trend is rapid globalization as it makes it easier for consumers to access a wider variety of beer worldwide. As a result, consumers are more knowledgeable about different beer styles and seek new and interesting options. Another factor driving growth in the premium beer market is the rise of craft brewing. Craft breweries are known for producing high-quality, unique beers that often command a higher price point than mass-produced beers. As a result, consumers are increasingly willing to pay more for these types of beers. The rise of e-commerce has also made it easier for consumers to purchase imported and premium beers. Online retailers provide a wider variety of beers than brick-and-mortar stores and often offer competitive pricing. Finally, social media has played a significant role in driving brand consciousness in the beer market. Consumers are increasingly sharing their experiences and opinions about different beers on social media platforms, which can help to raise awareness of lesser-known brands and drive demand for them.

Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is concentrated, with several large-, medium- and small-scale players currently operating in the India beer industry. The volume of new entrants in the beer industry is low due to high brand development and marketing cost, low market growth, long licensing, and an approval process. Manufacturers require economies of scale to remain profitable and high capital investments.

What is Beer?
Beer is an alcoholic beverage produced by brewing a combination of malted barley, rice, corn, and other cereals. The ingredients used in beer manufacturing include cereals, hops, yeast, water, adjuncts, and additives. While barley is the most commonly used grain for making beer, the brewmaster may select other grains. The beer production process involves several stages, including germination of the grains, malting, mashing, lautering with water, brewing in a brewer kettle with hops, followed by fermentation, clarification, priming, pasteurization, and carbonation. The robust growth of beer market in India can be attributed to the rising health consciousness of the population. The alcoholic beverage manufacturers aim to cater to the growing health consciousness by making it a major marketing objective to sustain the industry's growth momentum in India.

The COVID-19 Impact:
During the pandemic, breweries experienced a significant reduction in production and were forced to close their taprooms and dining rooms due to lockdowns. The closure of production sites resulted in substantial losses of raw materials and finished products that could not reach retail. The pandemic also disrupted the procurement of raw materials, shut down factories, and led to a production shortage. The shortage of manpower in manufacturing industries due to reverse migration and disruptions in the supply chain, including inter-state and inter-border transportation bans, further impacted the beer market in India. The restrictions on on-road movement disrupted the distribution of beers and raw materials. However, leading beer companies strengthened their logistics and transport services, which slowly helped regain the market post-pandemic. Although opportunities emerged for premiumization, local provenance, and online sales, the on-premises side of the industry, such as hotels, restaurants, bars, pubs, and microbreweries, faced continued challenges due to the ban on on-premises liquor consumption during the nationwide lockdown. The pandemic led to job losses, salary cuts, and lower disposable incomes, which reduced the pace of the shift to beers and premium beer categories in the short term. However, the outlook for beer remains promising in the medium to long term. The Indian beer industry suffered during the first and second waves of COVID-19 but saw a quick revival post-pandemic. The industry evolved from manufacturing standard beers to flavored and various beers in line with changing consumer preferences. The beer industry has been moving smoothly in India for decades, as beer consumption has always been associated with friendly gatherings and parties.

India Beer Market Trends:
The growth of the beer market in India can be attributed to the increasing preference for alcoholic beverages, particularly among millennials, during various social and cultural events. This trend is supported by consumers' changing lifestyles and rising brand consciousness regarding premium and imported beers. Furthermore, the adoption of canned beer due to its longer shelf-life and convenient handling and transportation is positively impacting the market growth. Innovations in product offerings, such as freshly brewed and on-tap beers, and customized and tropical flavors like peach, strawberry, apple, lime, and pineapple from micro and craft breweries, are providing further momentum to the market growth. The market is also being driven by the easy availability of products through online platforms and the increasing purchasing power of consumers.

India Beer Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the India beer market report, along with forecasts at the country and regional level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, packaging, production, alcohol content, flavor and distribution channel.

Product Type Insights:

Standard Lager
Premium Lager
Specialty Beer
Others

The report has provided a detailed breakup and analysis of the beer market based on the product type. This includes standard lager, premium lager, specialty beer, and others. According to the report, standard lager represented the largest segment as it contains low-calorie than product other types. In addition, the demand for standard lager has been largely influenced by its increasing popularity amongst health-conscious consumers who prefer to consume lesser amounts of alcohol.

Packaging Insights:

Glass
PET Bottle
Metal Can
Others

The report has provided a detailed breakup and analysis of the beer market based on the packaging. This includes glass, PET bottle, metal can, and others.

Production Insights:

Macro-Brewery
Micro-Brewery
Others

The report has provided a detailed breakup and analysis of the beer market based on production. This includes macro-brewery, micro-brewery and others. Macro-breweries dominate the market as they can produce and distribute beer in large quantities. The market is gaining traction in India as disposable incomes rise, low-alcohol beverages become more popular, and social acceptance increases. Also, the introduction of new low-alcohol beer variations and technological advancements are driving the market expansion. The continuous innovations by beer manufacturers in terms of flavors and quality is widening the variety of beer available to the Indian population. The wider choice is catering to a broader target audience and resulting in increased demand for the industry. Moreover, the introduction of online ordering and the simplicity of doorstep delivery in certain states may boost the industry even further.

Alcoholic Content Insights:

High
Low
Alcohol Free

The report has provided a detailed breakup and analysis of the beer market based on alcoholic content. This includes high, low, and alcohol free. The high alcohol content in beers is presently dominating the market. High-alcohol beer contains more than 6% alcohol by volume (ABV). The high-alcoholic content beer market is expanding as consumers associate high alcohol content with premium beers due to the perception that premium items have a superior taste and are produced from higher-quality raw materials than other products. Additionally, with the rise in popularity of craft breweries and the acquisition of such breweries by large-scale industry and investment companies, the growth in consumption of higher alcohol content beer has increased.

Flavor Insights:

Flavored
Unflavored

The report has provided a detailed breakup and analysis of the beer market based on flavor. This includes flavored and unflavored. At present, unflavored beer leads the market. The rising demand for unflavored beer can be attributed to the industry's strong performance of super premium and premium beer brands. In addition, the growing popularity of alcoholic beverages among consumers during celebrations and social and cultural gatherings is also boosting the market in the country. Furthermore, expanding urbanization enhances the stress level of young adults, resulting in higher beer consumption and a positive impact on the market.

Distribution Channel Insights:

Supermarkets and Hypermarkets
On-Trades
Specialty Stores
Convenience Stores
Others

The report has provided a detailed breakup and analysis of the beer market based on distribution channels. This includes supermarkets and hypermarkets, on-trades, specialty stores, convenience stores, and others.

Region Insights:

North India
West and Central India
South India
East India

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North India, West and Central India, South India, and East India. According to the report, South India was the largest market for beer. The party culture is slowly picking up in Hyderabad. The state and beer sales have always been high due to its lower price tag, easy availability, and a perception of low alcohol content. Thus, proliferating the market growth in the region. The consumption of alcohol in Andhra Pradesh has come down significantly in the last three years due to periodic price increases by the state government. Recently, Chennai has brought in a few Japanese and German brands to augment its wheat beer choices, which are expensive compared to the existing beer choices. Thus, continuing these product launches in the region is expected to aggravate the market growth further during the forecast period.

Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the India beer market. Some of the companies covered in the report include:

Anheuser-Bush InBev SA NV
Arbor Brewing Company India
B9 Beverages Private Limited
Carlsberg India Private Limited
Devans Modern Breweries Ltd.
Gateway Brewing Company
SOM Distilleries And Breweries Limited
Sona Beverages Private Limited
United Breweries Limited (Heineken N.V.)
White Rhino Brewing Co.

Please note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

1. How big is the beer market in India?
2. What is the expected growth rate of the India beer market during 2024-2032?
3. What are the key factors driving the India beer market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the India beer market?
5. What is the breakup of the India beer market based on the product type?
6. What is the breakup of the India beer market based on the packaging?
7. What is the breakup of the India beer market based on the production?
8. What is the breakup of the India beer market based on the alcohol content?
9. What is the breakup of the India beer market based on the flavor?
10. What is the breakup of the India beer market based on the distribution channel?
11. What are the key regions in the India beer market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Beer Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Standard Lager
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Premium Lager
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Specialty Beer
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging
7.1 Glass
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 PET Bottle
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Metal Can
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Production
8.1 Macro-Brewery
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Micro-Brewery
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Alcohol Content
9.1 High
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Low
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Alcohol Free
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Flavor
10.1 Unflavored
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Flavored
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Distribution Channel
11.1 Supermarkets and Hypermarkets
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 On-Trades
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Specialty Stores
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Convenience Stores
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Others
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North India
12.1.1 Market Trends
12.1.2 Market Breakup by State
12.1.3 Market Forecast
12.2 West and Central India
12.2.1 Market Trends
12.2.2 Market Breakup by State
12.2.3 Market Forecast
12.3 South India
12.3.1 Market Trends
12.3.2 Market Breakup by State
12.3.3 Market Forecast
12.4 East India
12.4.1 Market Trends
12.4.2 Market Breakup by State
12.4.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Analysis
17 Policy and Regulatory Landscape
18 Competitive Landscape
18.1 Market Structure
18.2 Key Players
18.3 Profiles of Key Players
18.3.1 Anheuser-Bush InBev SA NV
18.3.2 Arbor Brewing Company India
18.3.3 B9 Beverages Private Limited
18.3.4 Carlsberg India Private Limited
18.3.5 Devans Modern Breweries Ltd.
18.3.6 Gateway Brewing Company
18.3.7 SOM Distilleries And Breweries Limited
18.3.8 Sona Beverages Private Limited
18.3.9 United Breweries Limited (Heineken N.V.)
18.3.10 White Rhino Brewing Co.
List of Figures
Figure 1: India: Beer Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: India: Beer Market: Sales Value (in Billion INR), 2018-2023
Figure 3: India: Beer Market Forecast: Sales Value (in Billion INR), 2024-2032
Figure 4: India: Beer Market: Breakup by Product Type (in %), 2023
Figure 5: India: Beer Market: Breakup by Packaging (in %), 2023
Figure 6: India: Beer Market: Breakup by Production (in %), 2023
Figure 7: India: Beer Market: Breakup by Alcohol Content (in %), 2023
Figure 8: India: Beer Market: Breakup by Flavor (in %), 2023
Figure 9: India: Beer Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023
Figure 10: India: Beer Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 11: India: Beer (Standard Lager) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 12: India: Beer (Standard Lager) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 13: India: Beer (Premium Lager) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 14: India: Beer (Premium Lager) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 15: India: Beer (Specialty Beer) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 16: India: Beer (Specialty Beer) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 17: India: Beer (Other Product Types) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 18: India: Beer (Other Product Types) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 19: India: Beer (Glass) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 20: India: Beer (Glass) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 21: India: Beer (PET Bottle) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 22: India: Beer (PET Bottle) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 23: India: Beer (Metal Can) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 24: India: Beer (Metal Can) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 25: India: Beer (Other Packaging Types) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 26: India: Beer (Other Packaging Types) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 27: India: Beer (Macro-Brewery) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 28: India: Beer (Macro-Brewery) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 29: India: Beer (Micro-Brewery) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 30: India: Beer (Micro-Brewery) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 31: India: Beer (Other Production Types) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 32: India: Beer (Other Production Types) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 33: India: Beer (High) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 34: India: Beer (High) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 35: India: Beer (Low) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 36: India: Beer (Low) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 37: India: Beer (Alcohol Free) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 38: India: Beer (Alcohol Free) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 39: India: Beer (Unflavored) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 40: India: Beer (Unflavored) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 41: India: Beer (Flavored) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 42: India: Beer (Flavored) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 43: India: Beer (Supermarkets and Hypermarkets) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 44: India: Beer (Supermarkets and Hypermarkets) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 45: India: Beer (On-Trades) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 46: India: Beer (On-Trades) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 47: India: Beer (Specialty Stores) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 48: India: Beer (Specialty Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 49: India: Beer (Convenience Stores) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 50: India: Beer (Convenience Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 51: India: Beer (Other Distribution Channels) Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 52: India: Beer (Other Distribution Channels) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 53: North India: Beer Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 54: North India: Beer Market: Breakup by State (in %), 2023
Figure 55: North India: Beer Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 56: West and Central India: Beer Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 57: West and Central India: Beer Market: Breakup by State (in %), 2023
Figure 58: West and Central India: Beer Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 59: South India: Beer Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 60: South India: Beer Market: Breakup by State (in %), 2023
Figure 61: South India: Beer Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 62: East India: Beer Market: Sales Value (in Million INR), 2018 & 2023
Figure 63: East India: Beer Market: Breakup by State (in %), 2023
Figure 64: East India: Beer Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2024-2032
Figure 65: India: Beer Industry: SWOT Analysis
Figure 66: India: Beer Industry: Value Chain Analysis
Figure 67: India: Beer Industry: Porter’s Five Forces Analysis
List of Tables
Table 1: India: Beer Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: India: Beer Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million INR), 2024-2032
Table 3: India: Beer Market Forecast: Breakup by Packaging (in Million INR), 2024-2032
Table 4: India: Beer Market Forecast: Breakup by Production (in Million INR), 2024-2032
Table 5: India: Beer Market Forecast: Breakup by Alcohol Content (in Million INR), 2024-2032
Table 6: India: Beer Market Forecast: Breakup by Flavor (in Million INR), 2024-2032
Table 7: India: Beer Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million INR), 2024-2032
Table 8: India: Beer Market Forecast: Breakup by Region (in Million INR), 2024-2032
Table 9: India: Beer Market: Competitive Structure
Table 10: India: Beer Market: Key Players

 

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