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MENAの広告市場:チャネル別(デジタル、テレビ、屋外、新聞、雑誌、その他)、地域別(サウジアラビア、アラブ首長国連邦、エジプト、クウェート、カタール、その他のMENA地域)の分析とCOVID-19の影響分析による規模および2029年までの予測


MENA Advertising Market: Analysis By Channel (Digital, Television, Outdoor, Newspaper, Magazine, Others), By Region (Saudi Arabia, UAE, Egypt, Kuwait, Qatar and Rest of MENA) Size & Forecast with Impact Analysis of COVID-19 and Forecast up to 2029

広告とは、マーケティング・コミュニケーションの一形態であり、有料のメディアを通じて特定の視聴者に向けて製品、サービス、ブランド、コンセプトを宣伝することに焦点を当てたものである。MENA広告市場とは、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Daedal Research
デダルリサーチ
2024年5月31日 US$2,250
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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98 英語

 

サマリー

広告とは、マーケティング・コミュニケーションの一形態であり、有料のメディアを通じて特定の視聴者に向けて製品、サービス、ブランド、コンセプトを宣伝することに焦点を当てたものである。MENA広告市場とは、中東・北アフリカ(MENA)地域内の様々なメディアチャネルにおいて、プロモーションメッセージやキャンペーンの作成、配信、管理に関わる産業を指す。MENA地域には、アルジェリア、バーレーン、エジプト、イラン、イラク、イスラエル、ヨルダン、クウェート、レバノン、リビア、モロッコ、オマーン、カタール、サウジアラビア、シリア、チュニジア、アラブ首長国連邦、パレスチナ、イエメンなどの国々が含まれる。テレビ、ラジオ、印刷物、屋外看板、デジタル・プラットフォーム、ソーシャルメディアなど、さまざまな形態のメディアが消費者にリーチし、メッセージを効果的に伝えるために利用されている。MENAの広告市場規模は2023年に81億1,000万米ドルで、2029年には173億6,000万米ドルに達すると予想されている。

MENAの広告市場は、スマートフォンの大幅な普及により拡大している。モバイルの普及率が高く、アプリの使用に慣れている人口が多いため、広告主が希望する視聴者とつながる絶好の機会となっている。モバイル広告は現在、中東・北アフリカ地域のデジタル広告市場の最大部分を占めている。さらに、広告主は、パーソナライズされた広告を提供するためにデータとテクノロジーを活用する戦略であるプログラマティック広告にますます注目している。さらに、MENA地域ではインターネットに接続できるようになった個人が増えており、同地域で広く普及しているソーシャルメディア・プラットフォームなど、オンライン・マーケティングに触れる機会が増えている。全体として、メディア消費の増加、新しいメディアチャネル、ブランドをサポートするだけでなく、パフォーマンスベースのアクションと結果を促進することができる新しい広告フォーマット、および新製品、競争の激化、デジタル経済への広範なシフトによって駆動される広告主の需要の増加は、MENA広告市場の成長を後押しする重要な要因である。同市場は、2024年から2029年の予測期間において、年平均成長率13.39%で成長すると予想されている。

市場セグメンテーション分析:

チャネル別当レポートでは、MENAの広告市場をチャネル別にデジタル、テレビ、屋外、新聞、雑誌、その他の6つのセグメントに分類している。デジタル広告セグメントはMENA広告市場の最大かつ最速成長セグメントである。ソーシャルメディアと動画広告がMENA地域のデジタル広告市場の成長を牽引している。フェイスブックやグーグルといった大手企業が、フェイスブック広告ネットワークやグーグルのユーチューブ動画広告を中心に、デジタル広告費の大部分を占めている。有料ソーシャルメディア広告は、同地域のデジタル広告支出の中で最大のセグメントであり、よりインタラクティブで視覚的に魅力的な広告フォーマットへの移行が進んでいることを示している。さらに、GCC地域ではパフォーマンスベースの広告への移行が進んでおり、より効率的で追跡可能な広告戦略への戦略的なシフトを示している。

地域別:本レポートでは、サウジアラビア、アラブ首長国連邦(UAE)、エジプト、クウェート、カタール、その他のMENA地域という地域別に、MENA広告市場に関する洞察を提供している。サウジアラビアはMENA広告市場の最大地域である。サウジアラビアの広告市場は、この地域が30歳未満の個人のかなりの数を持つ、かなりの若者の人口を誇っているとして増加している。若い層は、特にオンライン・プラットフォームを通じて、広告に対してよりオープンであることを示している。広告主はこの層の購買力と影響力を活用しようと躍起になっており、彼らの嗜好や行動に合わせた広告キャンペーンへの投資が増加している。さらに、サウジアラビアでは現在、都市化が急速に進んでおり、将来性の向上を期待して都市部に移転する個人が増えている。リヤド、ジッダ、ダンマームなどの主要都市部は、経済活動の賑やかな中心地へと発展しており、影響力の拡大を目指す企業が集まっている。

UAEの広告市場が急成長しているのは、UAEが好調な経済と企業を支援する政策により、一人当たりの所得が世界で最も高い国のひとつだからだ。同国の富裕層は購買力が高く、高級品や一流のサービス、特別な体験を好む。マーケティング担当者は、富裕層の消費者グループを惹きつけるために、高級品や個人向けサービスを紹介することで、これを利用している。さらに、ドバイ・エキスポ、F1グランプリ、さまざまな文化祭などのイベントには毎年数百万人の観光客が訪れるため、広告主にとっては観光関連サービス、ホスピタリティ、小売、エンターテインメントを宣伝するチャンスとなる。

本レポートはまた、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、エジプト、クウェート、カタール、その他のMENA地域という地域別にMENAデジタル広告市場を分析している。MENAデジタル広告市場では、南アラビアが最も高いシェアを占めており、エジプトは今後数年間で最も急成長する地域と予想されている。

市場ダイナミクス:

成長の原動力:MENA広告市場は、経済成長と市場の拡大、テクノロジーに精通した若年層の増加、モバイル契約数の増加、ソーシャルメディアユーザーの増加、マーケティングエージェンシーの拡大、政府支援、eコマースの拡大などの要因により、過去数年間で急速に成長している。サウジアラビア、アラブ首長国連邦、エジプトなどの主要MENA市場における経済成長と市場拡大は、同地域の広告支出を促進する上で重要な役割を果たしている。同地域の国々が経済成長を遂げ、一人当たりの所得水準が上昇するにつれて、消費者の購買力が高まる。これは、広告を通じて宣伝される商品やサービスへの投資を含む、より高いレベルの裁量支出につながる。さらに、人口規模の拡大やハイテクへの習熟度の向上は、広告主にとって、若い世代の嗜好やライフスタイルに共鳴するような、パーソナライズされたインタラクティブな広告キャンペーンを革新的に創出する機会となる。さらに、デジタル広告はテクノロジーとデータ分析の進歩とともに進化を続けており、広告主が消費者と関わりビジネス成果を促進する革新的な方法を提供することで、中東・北アフリカ地域の市場成長をさらに促進すると期待されている。

課題しかし、MEA広告市場の成長は、インフラ格差、多様な市場ダイナミクスなど、さまざまな課題によってマイナスの影響を受けるだろう。インフラ格差は、デジタル・キャンペーンのリーチと効果を制限することにより、中東・北アフリカ地域の広告市場の成長を著しく阻害する。同地域の多くの地域では、インターネットの普及や高速接続へのアクセスがまだ不十分で、特に農村部や後発開発途上地域ではその傾向が強い。この格差は、デジタル広告の潜在的な視聴者を制限し、広告主は、デジタル・プラットフォームと同レベルのエンゲージメントや測定可能性を提供できない可能性のある従来のメディア・チャンネルに頼らざるを得ない。

動向:MENA広告市場は、AR(拡張現実)とVR(仮想現実)の台頭、MENAにおけるインフルエンサーマーケティング、デジタル屋外広告の台頭、MENA広告におけるAIの統合、プログラマティック広告、ローカライズされたコンテンツの台頭、動画コンテンツの優位性、持続可能性と社会的責任などにより、予測期間中に速いペースで成長すると予測される。デジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)広告の台頭は、MENA広告市場における顕著なトレンドであり、同地域が広告戦略においてデジタル技術を採用する傾向を強めていることを反映している。DOOHは、ショッピングモールや空港、交通機関などの屋外環境において、ダイナミックでインタラクティブなコンテンツを消費者に配信する能力を広告主に提供する。さらに、AIが進化を続け、より洗練されるにつれて、MENAの広告への統合は加速するだろう。AIの力を活用する広告主は、より関連性が高く、パーソナライズされた、インパクトのある広告体験をターゲット層に提供することで、市場での競争力を獲得するだろう。その結果、AIを活用した広告ソリューションは、MENA地域の市場全体の成長に大きく貢献すると予想される。

COVID-19の影響分析と今後の展望:

COVID-19は、生産性の低下、人命の損失、事業の閉鎖、工場や組織の閉鎖、仕事のオンライン・モードへの移行など、世界に多くの変化をもたらした。中東・北アフリカ地域の広告市場の成長は、COVID-19の流行によって好影響を受けた。人々の活動がインターネットに移行したため、デジタル広告の人気が高まり、電子商取引、ソーシャルメディアの利用、オンライン動画の消費が急増し、広告主にとって有利な機会がもたらされたからである。また、広告主は費用対効果を優先するようになり、具体的かつ定量的な広告戦略を模索するようになった。その結果、広告購入を強化するために自動化を活用する手法であるプログラマティック広告が増加し、中東・北アフリカ地域の広告市場の成長を後押ししている。

競争環境:

MENA広告市場は非常に細分化されており、同地域のさまざまなセクターや国のさまざまなプレーヤーが関与している。市場の主要プレーヤーは以下の通りである:

オムニコム・グループ(TBWARAAD)
マルチプライ・グループPJSC(バックライト・メディアLLC)
トニック・インターナショナル
ドゥーハ・メディア
マース・メディア・グループ
ベイツ・パン・ガルフ(BPGグループ)
3ポイント広告社
マート・マーコム・エージェンシー
広告会社

MBCは、世界最大のアラビア語プレミアム・テレビ・コンテンツの制作会社であり、MENAのテレビ広告市場の約45%のシェアを握り、MENA最大のOTTプラットフォームを開発している。MBCグループは、サウジアラビア、エジプト、イラク、モロッコで最大のテレビ視聴者シェアを持つMENA地域の放送局である。サウジアラビアのメディア関連上場企業は、屋外広告会社のACSC(アル・アラビア)とデジタル印刷広告会社のSRMG(ストリートの対象外)の2社のみである。MBCグループはサウジアラビア最大の屋外広告会社アル・アラビアの株式20%を保有している。さらに、Arabian Contracting Services Company(ACSCまたはAl Arabia)はサウジアラビア最大の屋外広告会社であり、サウジアラビアの屋外広告市場で半分以上のシェアを占めている。アル・アラビアは、ビルボードの建設、広告在庫の販売、マーケティング・キャンペーンのデザイン、広告印刷、ビルボードのメンテナンスなど、屋外広告サービスのフル・サイクルを提供している。


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目次

1.エグゼクティブ・サマリー

2.はじめに
2.1 広告:概要
2.1.1 広告の定義
2.1.2 広告の利点

2.2 広告のセグメンテーション:概要
2.2.1 広告セグメンテーション

3.MENA市場分析

3.1 MENA広告市場:分析

3.1.1 MENA広告市場:概要
3.1.2 MENA広告市場:金額別
3.1.3 MENA広告市場:チャネル別(デジタル、テレビ、屋外、新聞、雑誌、その他)
3.1.4 MENA広告市場:地域別(サウジアラビア、UAE、エジプト、クウェート、カタール、その他の地域)

3.2 MENA広告市場チャネル分析

3.2.1 MENAのチャネル別広告市場概要
3.2.2 MENAのデジタル広告市場:金額別
3.2.3 MENAデジタル広告市場:地域別(サウジアラビア、UAE、エジプト、クウェート、カタール、その他のMENA地域)
3.2.4 MENAのテレビ広告市場(金額ベース
3.2.5 MENAの屋外広告市場(金額ベース
3.2.6 MENAの新聞広告市場:金額ベース
3.2.7 MENA雑誌広告市場:金額ベース
3.2.8 MENAその他の広告市場:金額別

4.地域別市場分析

4.1 サウジアラビアの広告市場分析
4.1.1 サウジアラビアの広告市場サウジアラビアの広告市場:概要
4.1.2 サウジアラビアの広告市場:金額別
4.1.3 サウジアラビアのデジタル広告市場:金額別

4.2 アラブ首長国連邦の広告市場分析
4.2.1 アラブ首長国連邦の広告市場UAEの広告市場:概要
4.2.2 UAE広告市場:金額別
4.2.3 UAEデジタル広告市場:金額別

4.3 エジプトの広告市場分析
4.3.1 エジプトの広告市場概要
4.3.2 エジプトの広告市場:金額別
4.3.3 エジプトのデジタル広告市場:金額別

4.4 クウェートの広告市場分析
4.4.1 クウェートの広告市場クウェートの広告市場概観
4.4.2 クウェートの広告市場:金額別
4.4.3 クウェートのデジタル広告市場:金額別

4.5 カタールの広告市場分析
4.5.1 カタールの広告市場カタールの広告市場:概要
4.5.2 カタールの広告市場:金額ベース
4.5.3 カタールのデジタル広告市場:金額ベース

4.6 その他の中東・北アフリカ地域の広告市場その他の地域:分析
4.6.1 その他の中東・北アフリカ地域の広告市場その他の地域の広告市場:概要
4.6.2 その他の中東・北アフリカ地域の広告市場:金額別
4.6.3 その他の中東・北アフリカ地域のデジタル広告市場:金額別

5.COVID-19の影響

5.1.1 COVID-19のMENA広告市場への影響
5.1.2 COVID-19後の影響

6.市場ダイナミクス

6.1 成長促進要因
6.1.1 経済成長と市場拡大
6.1.2 若年層とテクノロジーに精通した人口の増加
6.1.3 モバイルサブスクリプションの増加
6.1.4 ソーシャルメディア利用者の増加
6.1.5 マーケティング会社の拡大
6.1.6 政府の支援
6.1.7 Eコマースの拡大

6.2 課題
6.2.1 インフラ格差
6.2.2 多様な市場ダイナミクス

6.3 市場動向
6.3.1 拡張現実(AR)と仮想現実(VR)の台頭
6.3.2 インフルエンサーマーケティング
6.3.3 デジタル家庭外広告の台頭
6.3.4 MENA広告におけるAIの統合
6.3.5 プログラマティック広告
6.3.6 ローカライズコンテンツの台頭
6.3.7 動画コンテンツの優位性
6.3.8 持続可能性と社会的責任

7.競争環境

7.1 MENA広告市場のプレーヤー競争環境

8.企業プロフィール

8.オムニコム・グループ(TBWARAAD)
8.1.1 事業概要
8.1.2 地域別売上高
8.1.3 事業戦略

8.2 マルチプライ・グループPJSC(バックライト・メディアLLC)
8.2.1 事業概要
8.2.2 事業セグメント
8.2.3 事業戦略

8.3 トニック・インターナショナル
8.3.1 事業概要

8.4 ドゥハ・メディア
8.4.1 事業概要

8.5 マースメディアグループ
8.5.1 事業概要

8.6 ベイツ・パン・ガルフ(BPGグループ)
8.6.1 事業概要

8.7 3ポイント広告社
8.7.1 事業概要

8.8 マート・マーコム・エージェンシー
8.8.1 事業概要

8.9 アドバタイジングウェイズ社
8.9.1 事業概要

図表一覧

図1:広告の利点
図2:広告のセグメンテーション
図3:MENA広告市場:金額ベース;2019-2023年(10億米ドル)
図4:MENA広告市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図5:MENAの広告市場:チャネル別; 2023年 (パーセンテージ, %)
図6:MENAの広告市場:地域別; 2023年 (割合, %)
図7:MENAのデジタル広告市場:金額ベース; 2019-2023 (億米ドル)
図8:MENAのデジタル広告市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図9:MENAのデジタル広告市場:地域別; 2023 (割合, %)
図10:MENAのテレビ広告市場:金額; 2019-2023 (億米ドル)
図11:MENAのテレビ広告市場:金額; 2024-2029 (億米ドル)
図12:MENAの屋外広告市場:金額;2019年-2023年(百万米ドル)
図13:MENAの屋外広告市場:金額;2024年~2029年(億米ドル)
図14:MENAの新聞広告市場:金額;2019年-2023年(百万米ドル)
図15:MENAの新聞広告市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図16:MENAの雑誌広告市場:金額;2019年-2023年(百万米ドル)
図17:MENAの雑誌広告市場:金額;2024-2029年(百万米ドル)
図18:MENAのその他広告市場:金額;2019年-2023年(百万米ドル)
図19:MENAのその他広告市場:金額;2024-2029年(百万米ドル)
図20:サウジアラビアの広告市場:金額; 2020-2023 (US$ Billion)
図21:サウジアラビアの広告市場:金額; 2024-2029 (US$億)
図22:サウジアラビアのデジタル広告市場:金額; 2021-2023 (US$ Billion)
図23:サウジアラビアのデジタル広告市場:金額; 2024-2029 (US$億)
図24:UAEの広告市場:金額; 2020-2023 (US $ Billion)
図25:サウジアラビアのデジタル広告市場UAEの広告市場:金額; 2024-2029 (US $ Billion)
図26:UAEのデジタル広告市場UAEのデジタル広告市場:金額; 2021-2023 (百万米ドル)
図27:UAEのデジタル広告市場UAEのデジタル広告市場:金額; 2024-2029 (億米ドル)
図28:UAEのデジタル広告市場エジプト広告市場:金額; 2020-2023 (百万米ドル)
図29:エジプトのデジタル広告市場エジプト広告市場:金額; 2024-2029 (億米ドル)
図30:エジプトのデジタル広告市場エジプトのデジタル広告市場:金額; 2021-2023 (百万米ドル)
図31:エジプトのデジタル広告市場エジプトのデジタル広告市場:金額; 2024-2029 (百万米ドル)
図32:クウェートのデジタル広告市場クウェートの広告市場:金額; 2020-2023 (US $ Million)
図33:クウェートのデジタル広告市場クウェートの広告市場:金額; 2024-2029 (US $ Million)
図34:クウェートのデジタル広告市場クウェートのデジタル広告市場:金額; 2021-2023 (US $ Million)
図35:クウェートのデジタル広告市場クウェートのデジタル広告市場:金額; 2024-2029 (US $ Million)
図36:カタールのデジタル広告市場カタールの広告市場:金額; 2020-2023 (US $ Million)
図37:カタールのデジタル広告市場カタールの広告市場:金額; 2024-2029 (US $ Million)
図38:カタールのデジタル広告市場カタールのデジタル広告市場:金額; 2021-2023 (US $ Million)
図39:カタールのデジタル広告市場カタールのデジタル広告市場:金額; 2024-2029 (US $ Million)
図40:カタールのデジタル広告市場その他の中東・北アフリカ地域の広告市場:金額; 2020-2023 (US $ Billion)
図41:カタールのデジタル広告市場その他のMENA広告市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図42:その他のMENAデジタル広告市場:金額;2021年~2023年(10億米ドル)
図43:その他のMENAデジタル広告市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図44:中東の一人当たりGDP:2018年中東の一人当たりGDP:2018年~2024年(千米ドル)
図45:MENAの年齢別人口中東・北アフリカ地域(MENA)年齢別人口; 2020年国勢調査 (%)
図46:中東・北アフリカ中東・北アフリカのモバイル契約数:2022年~2029年(百万件)
図47:UAEのソーシャルメディアユーザー数:2020年~2029年(百万人)
図48:中東・北アフリカ(MENA中東・北アフリカ(MENA)のARとVRの売上:2018年~2028年(百万米ドル
図49:MENAMENA インフルエンサー広告における広告支出;2024年~2029年(百万米ドル)
図 50: オムニコム・グループ Inc.地域別売上高; 2023年 (パーセント, %)
図 51:マルチプライ・グループPJSCのセグメント別収益; 2023年 (パーセント, %)

 

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Summary

Advertising is a form of marketing communication that focuses on promoting products, services, brands, or concepts to a specific audience through paid media outlets. The MENA advertising market refers to the industry involved in creating, distributing, and managing promotional messages and campaigns across various media channels within the Middle East and North Africa (MENA) region. MENA region includes countries such as Algeria, Bahrain, Egypt, Iran, Iraq, Israel, Jordan, Kuwait, Lebanon, Libya, Morocco, Oman, Qatar, Saudi Arabia, Syria, Tunisia, United Arab Emirates, Palestine, and Yemen. Various forms of media, including television, radio, print, outdoor billboards, digital platforms, social media, and others, are used to reach consumers and effectively communicate messages. The MENA advertising market value stood at US$8.11 billion in 2023, and is expected to reach US$17.36 billion by 2029.

MENA advertising market is augmenting due to the significant increase in the use of smartphones. As a high rate of mobile penetration and a population that is familiar with using apps, this offers a great opportunity for advertisers to connect with their desired audience. Mobile ads currently make up the largest portion of the digital advertising market in the MENA region. Moreover, advertisers are more and more turning to programmatic advertising, a strategy that utilizes data and technology to serve personalized ads. Additionally, an increasing number of individuals in the MENA region are gaining internet connectivity, allowing them to be exposed to online marketing, including the widely popular social media platforms in the area. Overall, increased media consumption, new media channels and new advertising formats that can not only support brands, but also drive performance-based actions and outcomes – and increased advertiser demand, driven by new products, increased competition and the broader shift to the digital economy are the significant factors that would boost the MENA advertising market growth. The market is expected to grow at a CAGR of 13.39% over the projected period of 2024-2029.

Market Segmentation Analysis:

By Channel: The report provides the bifurcation of the MENA advertising market into six segments on the basis of channel: digital, television, outdoor, newspaper, magazine and others. Digital advertising segment is both the largest and fastest growing segment of MENA advertising market. Social media and video advertising are driving the growth of the digital advertising market in the MENA region. Major players like Facebook and Google are dominating a large portion of digital advertising spending, with a focus on the Facebook Advertising Network and Google's YouTube Video Advertising. Paid social media advertising is the biggest segment of digital advertising spending in the region, showcasing a move towards more interactive and visually attractive ad formats. Additionally, the GCC region is increasingly moving towards performance-based advertising, showing a strategic shift towards more efficient and trackable advertising strategies.

By Region: The report provides insight into the MENA advertising market based on regions namely, Saudi Arabia, UAE, Egypt, Kuwait, Qatar and Rest of MENA. Saudi Arabia is the largest region of the MENA advertising market. Saudi Arabia advertising market is increasing as the region boasts a sizable youth population, with a significant number of individuals aged below 30. The younger demographic shows a greater openness towards advertising, especially through online platforms. Advertisers are eager to capitalize on the purchasing power and impact of this demographic, leading to a rise in investments in advertising campaigns that cater to their preferences and behaviors. Moreover, Saudi Arabia is currently undergoing fast urbanization as more individuals are relocating to cities in hopes of finding improved prospects. Major urban areas including Riyadh, Jeddah, and Dammam are evolving into bustling centers of economic activity, drawing in companies seeking to broaden their influence.

UAE advertising market is surging because the UAE has one of the highest per capita incomes in the world due to its strong economy and policies that support businesses. The wealthy population in the country has a high level of purchasing power and a preference for luxury items, top-notch services, and exclusive experiences. Marketers take advantage of this by showcasing high-end products and personalized services to attract the affluent consumer group. Moreover, events such as Dubai Expo, Formula 1 Grand Prix, and various cultural festivals attract millions of visitors annually, presenting opportunities for advertisers to promote tourism-related services, hospitality, retail, and entertainment offerings.

The report also provides the analysis of MENA digital advertising market based on regions namely, Saudi Arabia, UAE, Egypt, Kuwait, Qatar and Rest of MENA. South Arabia held the highest share of the MENA digital advertising market, whereas Egypt is expected to be the fastest growing region in the forthcoming years.

Market Dynamics:

Growth Drivers: The MENA advertising market has been rapidly growing over the past few years, due to factors such as economic growth and market expansion, growing young and tech-savvy population, rising mobile subscription, augmenting social media users, expansion of marketing agencies, government support, e-commerce expansion, etc. Economic growh and market expansion in key MENA markets like Saudi Arabia, the UAE, and Egypt play a crucial role in driving advertising expenditures in the region. As countries within the region experience economic expansion and rising per capita income levels, consumer purchasing power increases. This leads to higher levels of discretionary spending, including investments in goods and services promoted through advertising. Additionally, the growth in population size and tech-savviness presents opportunities for advertisers to innovate and create personalized, interactive advertising campaigns that resonate with the preferences and lifestyles of the younger generation. Moreover, As digital advertising continues to evolve with advancements in technology and data analytics, it is expected to drive further market growth in the MENA region by offering advertisers innovative ways to engage with consumers and drive business outcomes.

Challenges: However, the MEA advertising market growth would be negatively impacted by various challenges such as, infrastructure gaps, diverse market dynamics, etc. Infrastructure gaps significantly hinder the growth of the MENA advertising market by limiting the reach and effectiveness of digital campaigns. In many parts of the region, there is still inadequate internet penetration and access to high-speed connectivity, particularly in rural and less developed areas. This disparity restricts the potential audience for digital advertisements, compelling advertisers to rely on traditional media channels, which may not offer the same level of engagement and measurability as digital platforms.

Trends: The MENA advertising market is projected to grow at a fast pace during the forecasted period, due to rise in augmented reality (AR) and virtual reality (VR), influencer marketing in MENA, rise of digital out-of-home advertising, integration of AI in MENA advertising, programmatic advertising, rise of localized content, video content dominance, sustainability and social responsibility, etc. The rise of Digital Out-of-Home (DOOH) advertising is a notable trend in the MENA advertising market, reflecting the region's increasing embrace of digital technology in advertising strategies. DOOH offers advertisers the ability to deliver dynamic and interactive content to consumers in outdoor settings, such as malls, airports, and transit stations. In addition, as AI continues to evolve and become more sophisticated, its integration into MENA advertising will likely accelerate. Advertisers who harness the power of AI will gain a competitive edge in the market by delivering more relevant, personalized, and impactful advertising experiences to their target audience. Consequently, AI-driven advertising solutions are expected to contribute significantly to overall market growth in the MENA region.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

COVID-19 brought in many changes in the world in terms of reduced productivity, loss of life, business closures, closing down of factories and organizations, and shift to an online mode of work. The growth of the MENA advertising market was positively impacted due to COVID-19 pandemic, as people shifted their activities to the internet, increasing the popularity of digital advertising and resulting in a surge in e-commerce, social media usage, and online video consumption, presenting lucrative opportunities for advertisers. Also, advertisers started to prioritize cost-effectiveness, searching for specific and quantifiable advertising strategies. This resulted in an increase in programmatic advertising, a method that utilizes automation to enhance ad purchases, augmenting the growth of MENA advertising market.

Competitive Landscape:

The MENA advertising market is highly fragmented, involving a range of players from different sectors and countries in the area. The key players of the market are:

Omnicom Group Inc. (TBWA\RAAD)
Multiply Group PJSC (BackLite Media LLC)
Tonic International
Dooha Media
Mars Media Group
Bates Pan Gulf (BPG Group)
3Points Advertising Company
Maat Marcom Agency
Advertising Ways Company

MBC is the biggest producer of premium Arabic television content globally, which allows it to control around 45% share of the TV advertising market in MENA and develop MENA’s largest OTT platform. MBC Group is the broadcaster in the MENA region with the largest TV audience share in Saudi Arabia, Egypt, Iraq and Morocco. There are only two listed companies within the Saudi Media space, the outdoor advertising company ACSC (Al Arabia) and digital print advertising company SRMG (not covered by the Street). MBC Group owns a 20% stake in Saudi Arabia’s largest outdoor advertising company Al Arabia. Moreover, Arabian Contracting Services Company (ACSC or Al Arabia) is the largest outdoor advertising company in Saudi Arabia, accounting for more than half of the share of the Saudi out-of-home advertising market. Al Arabia offers a full cycle of outdoor advertising services, including the construction of billboards, sale of advertising inventories, design of marketing campaigns, ads printing and billboard maintenance.



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction
2.1 Advertising: An Overview
2.1.1 Definition of Advertising
2.1.2 Advantages Of Advertising

2.2 Advertising Segmentation: An Overview
2.2.1 Advertising Segmentation

3. MENA Market Analysis

3.1 MENA Advertising Market: An Analysis

3.1.1 MENA Advertising Market: An Overview
3.1.2 MENA Advertising Market by Value
3.1.3 MENA Advertising Market by Channel (Digital, Television, Outdoor, Newspaper, Magazine, and Others)
3.1.4 MENA Advertising Market by Region (Saudi Arabia, UAE, Egypt, Kuwait, Qatar, and Rest of MENA)

3.2 MENA Advertising Market: Channel Analysis

3.2.1 MENA Advertising Market by Channel: An Overview
3.2.2 MENA Digital Advertising Market by Value
3.2.3 MENA Digital Advertising Market by Region (Saudi Arabia, UAE, Egypt, Kuwait, Qatar, and Rest of MENA)
3.2.4 MENA Television Advertising Market by Value
3.2.5 MENA Outdoor Advertising Market by Value
3.2.6 MENA Newspaper Advertising Market by Value
3.2.7 MENA Magazine Advertising Market by Value
3.2.8 MENA Other Advertising Market by Value

4. Regional Market Analysis

4.1 Saudi Arabia Advertising Market: An Analysis
4.1.1 Saudi Arabia Advertising Market: An Overview
4.1.2 Saudi Arabia Advertising Market by Value
4.1.3 Saudi Arabia Digital Advertising Market by Value

4.2 UAE Advertising Market: An Analysis
4.2.1 UAE Advertising Market: An Overview
4.2.2 UAE Advertising Market by Value
4.2.3 UAE Digital Advertising Market by Value

4.3 Egypt Advertising Market: An Analysis
4.3.1 Egypt Advertising Market: An Overview
4.3.2 Egypt Advertising Market by Value
4.3.3 Egypt Digital Advertising Market by Value

4.4 Kuwait Advertising Market: An Analysis
4.4.1 Kuwait Advertising Market: An Overview
4.4.2 Kuwait Advertising Market by Value
4.4.3 Kuwait Digital Advertising Market by Value

4.5 Qatar Advertising Market: An Analysis
4.5.1 Qatar Advertising Market: An Overview
4.5.2 Qatar Advertising Market by Value
4.5.3 Qatar Digital Advertising Market by Value

4.6 Rest of MENA Advertising Market: An Analysis
4.6.1 Rest of MENA Advertising Market: An Overview
4.6.2 Rest of MENA Advertising Market by Value
4.6.3 Rest of MENA Digital Advertising Market by Value

5. Impact of COVID-19

5.1.1 Impact of COVID-19 on MENA Advertising Market
5.1.2 Post COVID-19 Impact

6. Market Dynamics

6.1 Growth Drivers
6.1.1 Economic Growth and Market Expansion
6.1.2 Growing Young and Tech-savvy Population
6.1.3 Rising Mobile Subscription
6.1.4 Augmenting Social Media Users
6.1.5 Expansion of Marketing Agencies
6.1.6 Government Support
6.1.7 E-commerce Expansion

6.2 Challenges
6.2.1 Infrastructure Gaps
6.2.2 Diverse Market Dynamics

6.3 Market Trends
6.3.1 Rise in Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR)
6.3.2 Influencer Marketing
6.3.3 Rise of Digital Out-of-Home Advertising
6.3.4 Integration of AI in MENA Advertising
6.3.5 Programmatic Advertising
6.3.6 Rise of Localized Content
6.3.7 Video Content Dominance
6.3.8 Sustainability and Social Responsibility

7. Competitive Landscape

7.1 MENA Advertising Market Players: Competitive Landscape

8. Company Profiles

8.1 Omnicom Group Inc. (TBWA\RAAD)
8.1.1 Business Overview
8.1.2 Revenue by Geographical Region
8.1.3 Business Strategy

8.2 Multiply Group PJSC (BackLite Media LLC)
8.2.1 Business Overview
8.2.2 Operating Segments
8.2.3 Business Strategy

8.3 Tonic International
8.3.1 Business Overview

8.4 Dooha Media
8.4.1 Business Overview

8.5 Mars Media Group
8.5.1 Business Overview

8.6 Bates Pan Gulf (BPG Group)
8.6.1 Business Overview

8.7 3Points Advertising Company
8.7.1 Business Overview

8.8 Maat Marcom Agency
8.8.1 Business Overview

8.9 Advertising Ways Company
8.9.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Advantages Of Advertising
Figure 2: Advertising Segmentation
Figure 3: MENA Advertising Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 4: MENA Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 5: MENA Advertising Market by Channel; 2023 (Percentage, %)
Figure 6: MENA Advertising Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 7: MENA Digital Advertising Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 8: MENA Digital Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 9: MENA Digital Advertising Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 10: MENA Television Advertising Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 11: MENA Television Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 12: MENA Outdoor Advertising Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 13: MENA Outdoor Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 14: MENA Newspaper Advertising Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 15: MENA Newspaper Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 16: MENA Magazine Advertising Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 17: MENA Magazine Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 18: MENA Other Advertising Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 19: MENA Other Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 20: Saudi Arabia Advertising Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 21: Saudi Arabia Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 22: Saudi Arabia Digital Advertising Market by Value; 2021-2023 (US$ Billion)
Figure 23: Saudi Arabia Digital Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 24: UAE Advertising Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 25: UAE Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 26: UAE Digital Advertising Market by Value; 2021-2023 (US$ Million)
Figure 27: UAE Digital Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 28: Egypt Advertising Market by Value; 2020-2023 (US$ Million)
Figure 29: Egypt Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 30: Egypt Digital Advertising Market by Value; 2021-2023 (US$ Million)
Figure 31: Egypt Digital Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 32: Kuwait Advertising Market by Value; 2020-2023 (US$ Million)
Figure 33: Kuwait Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 34: Kuwait Digital Advertising Market by Value; 2021-2023 (US$ Million)
Figure 35: Kuwait Digital Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 36: Qatar Advertising Market by Value; 2020-2023 (US$ Million)
Figure 37: Qatar Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 38: Qatar Digital Advertising Market by Value; 2021-2023 (US$ Million)
Figure 39: Qatar Digital Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 40: Rest of MENA Advertising Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 41: Rest of MENA Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 42: Rest of MENA Digital Advertising Market by Value; 2021-2023 (US$ Billion)
Figure 43: Rest of MENA Digital Advertising Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 44: Middle East GDP per Capita: 2018-2024 (US$ Thousand)
Figure 45: MENA Population by Age; 2020 Census (Percentage,%)
Figure 46: Middle East and North Africa Mobile Subscription: 2022-2029 (Million)
Figure 47: UAE Number of Social Media Users: 2020-2029 (Million)
Figure 48: MENA AR and VR Revenue; 2018-2028 (US$ Million)
Figure 49: MENA Ad Spending in the Influencer Advertising; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 50: Omnicom Group Inc. Revenue by Geographic Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 51: Multiply Group PJSC Revenue by Segments; 2023 (Percentage, %)

 

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