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インドの放送・ケーブルテレビ市場:タイプ別(地上波テレビ、ケーブルテレビ、衛星放送)、収入源別(受信料、広告、公的資金)、地域別、予測・機会、2025年


India Broadcasting and Cable TV Market By Type (Terrestrial Television, Cable TV and Satellite), By Revenue Generation (Subscriptions, Advertising and Public Funds), By Region, Forecast & Opportunities, 2025

インドの放送・ケーブルテレビ市場は、予測期間中に堅調な成長を遂げると予想されています。インドにおける市場成長の主な要因は、有利な規制、技術の進歩、放送・ケーブルテレビ市場における投資機会の増大で... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年7月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
72 英語

 

サマリー


インドの放送・ケーブルテレビ市場は、予測期間中に堅調な成長を遂げると予想されています。インドにおける市場成長の主な要因は、有利な規制、技術の進歩、放送・ケーブルテレビ市場における投資機会の増大です。また、特にインドの農村部におけるテレビ需要の増加も、同市場の成長を支える重要な要因の1つとなっています。さらに、国際的なテレビチャンネルや番組への需要が高まっているエンターテインメント産業の成長も、2025年までのインド放送・ケーブルテレビ市場の成長を後押ししています。

近年、インドではさまざまなMSO(Multi System Operator)が参入し、アクティブな加入者数が急増しています。インドのケーブルテレビはデジタル化が進んでおり、コンテンツの革新と製品提供によって市場が活性化されている。ダイレクト・トゥ・ホーム(DTH)契約は、同国の一人当たり可処分所得の増加に伴い、急速に拡大しています。また、3Gや4Gサービスの利用拡大や新たなコンテンツ制作手法の流入も、2025年までのインド放送・ケーブルテレビ市場の成長を牽引すると予想される要因の一つである。

インドの放送・ケーブルテレビ市場は、タイプ、売上高、地域によって区分されます。タイプ別に見ると、市場は地上波テレビ、ケーブルテレビ、衛星放送に分けられる。2019年は地上波テレビが市場を支配し、ケーブルテレビと衛星がそれに続き、今後5年間もその支配を維持すると予測されます。インドの放送・ケーブルテレビ市場は、収益発生に基づき、受信料、広告、公的資金に区分されます。2019年はケーブルテレビが市場をリードし、衛星放送と地上波テレビがそれに続く。
インドの放送・ケーブルテレビ市場で事業を行う主な企業は、Siti Networks、DEN Networks、Hathway Digital、GTPL Hathway、Fastway Transmission、IndusInd Media and Communications Ltd(IMCL)、The Tamil Nadu Arasu Cable TV Corporation(TACTV)、Kerala Cable Communicators Ltd(KCCL)、Thamizhaga Cable TV Communication Pvt Ltd、Asianet Satellite CommunicationsおよびE-Digital等である。インドには1471のMSOが登録されており、そのうち1143が現在稼働中である。また、約10万社のローカルケーブル事業者(LCO)が営業している。
本レポートで考慮した年数
歴史年:2015年~2018年
基準年:2019年
予測年:2020年
予測期間:2021-2025年

調査の目的
- インドの放送・ケーブルテレビ市場の市場規模を分析・予測するため。
- インドの放送・ケーブルテレビ市場をタイプ、収益発生、企業、地域分布に基づいて分類・予測する。
- インドの放送とケーブルテレビ市場の促進要因と課題を特定する。
- インド放送・ケーブルテレビ市場における事業拡大や新規参入などの競合開発を調査する。
- インドの放送とケーブルテレビ市場の価格分析を行う。
- インドの放送とケーブルテレビ市場で事業を展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
TechSci Researchは本調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。まず、TechSci Researchは全国の放送およびケーブルテレビのサービスプロバイダのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定した企業に一次調査アンケートを実施しました。インタビューしながら、回答者には競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の制限により特定できなかったサービス・プロバイダー企業を含めることができました。TechSci Researchは、インド全土の企業、エンドユーザー、すべての主要プレイヤーの存在を分析した。
TechSci Researchはインドの放送とケーブルテレビ市場の市場規模を、様々なエンドユーザーセグメントに関するデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチを用いて算出しました。TechSci Researchはこれらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体市場規模を得るためにこれらの製品タイプやアプリケーションの履歴データを分析することで外部検証を行いました。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- 放送およびケーブルテレビサービスプロバイダ/パートナー
- 業界専門家
- 市場調査会社およびコンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 放送とケーブルテレビに関連する組織、フォーラム、アライアンス
本調査は、企業、パートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供するほか、投資の戦略立案や市場機会を活用する上で有用なものです。
レポートの範囲
本レポートでは、インドの放送・ケーブルテレビ市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- インドの放送・ケーブルテレビ市場:タイプ別
o 地上波テレビ
o ケーブルテレビ
o 衛星
- インドの放送・ケーブルテレビ市場:収入源別
o サブスクリプション
o 広告
o 公的資金
- インドの放送・ケーブルテレビ市場:地域別
o 北
o 南部
o 東
西
競合他社の状況
企業プロフィール。インドの放送およびケーブルテレビ市場における主要企業の詳細な分析。
カスタマイズが可能です。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Broadcasting and Cable TV Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
6. India Broadcasting and Cable TV Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Terrestrial Television, Cable TV and Satellite)
6.2.2. By Revenue Generation (Subscriptions, Advertising and Public Funds)
6.2.3. By Region
6.2.4. By Company (2019)
6.3. Market Attractiveness Index
7. India Terrestrial Broadcasting and Cable TV Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Revenue Generation
7.3. Market Attractiveness Index
8. India Cable Broadcasting and Cable TV Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Revenue Generation
8.3. Market Attractiveness Index
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends & Development
11. Pricing Analysis
12. Policy & Regulatory Landscape
13. India Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Siti Networks
14.2. DEN Networks
14.3. Hathway Digital
14.4. GTPL Hathway
14.5. Fastway Transmission
14.6. IndusInd Media and Communications Ltd (IMCL)
14.7. The Tamil Nadu Arasu Cable TV Corporation (TACTV)
14.8. Kerala Cable Communicators Ltd (KCCL)
14.9. Thamizhaga Cable TV Communication Pvt Ltd
14.10. Asianet Satellite Communications
14.11. e-Digital
15. Strategic Recommendations
16. About us & Disclaimer

 

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Summary


India broadcasting and cable TV market is anticipated to undergo robust rate of growth during the forecast period. The major factors propelling the growth of the market in India are favorable regulations, technological advancements and growing investment opportunities in the broadcasting and cable TV market. The increasing demand of TV sets, especially in rural India is also one of the key factors supporting the growth of this market. Further, the growth in entertainment industry with growing demand for international TV channels and shows is also propelling the growth of India broadcasting and cable TV market through 2025.

In recent times, India has witnessed surge in active subscriber base with entry of various Multi System operators (MSOs). The digitization of cable TV in India is at advanced stage with market driven by content innovation and product offerings. Direct-to-home (DTH) subscriptions are growing rapidly with increasing per capita disposable income of the country. The increased usage of 3G and 4G services along with influx of new content creation methods are some other factors expected to drive the growth of India broadcasting and cable TV market by 2025.

India broadcasting and cable TV market is segmented based on type, revenue generation and region. Based on type, the market is segmented into terrestrial television, cable tv and satellite. The terrestrial television dominated the market in 2019, followed by cable TV and satellite and is anticipated to maintain its dominance over the next five years as well. Based on revenue generation, the India broadcasting and cable TV market is segmented into subscriptions, advertising and public funds. In 2019, cable TV led the market followed by satellite and terrestrial television.
Major players operating in the India broadcasting and cable TV market are Siti Networks, DEN Networks, Hathway Digital, GTPL Hathway, Fastway Transmission, IndusInd Media and Communications Ltd (IMCL), The Tamil Nadu Arasu Cable TV Corporation (TACTV), Kerala Cable Communicators Ltd (KCCL), Thamizhaga Cable TV Communication Pvt Ltd, Asianet Satellite Communications and e-Digital, among others. There are 1471 registered MSOs in India, of which 1143 are currently operational. There are also about 100,000 local cable operators (LCOs) operating in the country.
Years considered for this report:
Historical Years: 2015-2018
Base Year: 2019
Estimated Year: 2020
Forecast Period: 2021–2025

Objective of the Study:
• To analyze and forecast the market size of India broadcasting and cable TV market.
• To classify and forecast India broadcasting and cable TV market based on type, revenue generation, company and regional distribution.
• To identify drivers and challenges for India broadcasting and cable TV market.
• To examine competitive developments such as expansions, new launches in India broadcasting and cable TV market.
• To conduct pricing analysis for India broadcasting and cable TV market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India broadcasting and cable tv market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of broadcasting and cable TV service providers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the service provider companies which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the companies, end users and presence of all major players across India.
TechSci Research calculated the market size of India broadcasting and cable TV market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Broadcasting and cable TV service providers/partners
• Industry Experts
• Market research and consulting firms
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums and alliances related to broadcasting and cable TVs
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as companies, partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, India broadcasting and cable TV market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Broadcasting and Cable TV Market, By Type:
o Terrestrial Television
o Cable TV
o Satellite
• India Broadcasting and Cable TV Market, By Revenue Generation:
o Subscriptions
o Advertising
o Public Funds
• India Broadcasting and Cable TV Market, By Region:
o North
o South
o East
o West
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India broadcasting and cable TV market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Broadcasting and Cable TV Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
6. India Broadcasting and Cable TV Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Terrestrial Television, Cable TV and Satellite)
6.2.2. By Revenue Generation (Subscriptions, Advertising and Public Funds)
6.2.3. By Region
6.2.4. By Company (2019)
6.3. Market Attractiveness Index
7. India Terrestrial Broadcasting and Cable TV Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Revenue Generation
7.3. Market Attractiveness Index
8. India Cable Broadcasting and Cable TV Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Revenue Generation
8.3. Market Attractiveness Index
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends & Development
11. Pricing Analysis
12. Policy & Regulatory Landscape
13. India Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Siti Networks
14.2. DEN Networks
14.3. Hathway Digital
14.4. GTPL Hathway
14.5. Fastway Transmission
14.6. IndusInd Media and Communications Ltd (IMCL)
14.7. The Tamil Nadu Arasu Cable TV Corporation (TACTV)
14.8. Kerala Cable Communicators Ltd (KCCL)
14.9. Thamizhaga Cable TV Communication Pvt Ltd
14.10. Asianet Satellite Communications
14.11. e-Digital
15. Strategic Recommendations
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