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自動車金融の世界市場概要、2025-30年

自動車金融の世界市場概要、2025-30年


Global Automotive Finance Market Overview, 2025-30

自動車ファイナンスとは、ローン、リース、後払い契約などの仕組み化された金融ソリューションのことで、個人や企業が全額を前払いすることなく自動車を利用できるようにするものである。融資を通じて、消費者は... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2025年8月31日 US$2,950
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サマリー

自動車ファイナンスとは、ローン、リース、後払い契約などの仕組み化された金融ソリューションのことで、個人や企業が全額を前払いすることなく自動車を利用できるようにするものである。融資を通じて、消費者は支払いを長期にわたって分散させることができ、自動車をより手頃な価格で購入することができる。このような金融手段には、借り手が分割で返済できる銀行ローン、期間終了後に車両を返却するリース契約、支払いが完了すれば所有権を得られるハイヤーパーチェス契約などが従来からある。これらのモデルは世界中で、個人使用、ライドヘイリング事業、商用フリートなど、モビリティを支えている。自動車ファイナンスの広がりは、より広範な経済の健全性を反映していることが多い。GDP(購買力平価)が高い国々では、家計の購買力が高いため、自動車金融が普及する傾向がある。急速な都市化も、特に人口密度の高い都市では、自動車を所有することで公共交通機関では対応できない柔軟性が得られるため、自動車ファイナンスの需要を促進している。人口動態も重要で、所得水準の上昇と安定した雇用が、個人や家族に自動車金融を検討させる一方、若い年齢層は柔軟な支払い方法を好むことが多い。これとは対照的に、農村部では融資インフラへのアクセスが限られているため、現金購入やインフォーマルクレジットに頼ることが多いかもしれない。家計は、それが仕事、家族、安全にとって極めて重要であると認識する場合、融資を通じて自動車を取得することを優先する。政府は、税控除、グリーン車購入補助金、有利な金利優遇措置などの政策を通じて、間接的に自動車金融を支援している。Bonafide Researchが発行した調査レポート「世界の自動車金融市場の展望、2030年」によると、世界の自動車金融市場は2030年までに4,592億9,000万米ドルの市場規模を超え、2025年から30年までの年平均成長率は7.74%になると予測されている。世界的に、自動車ファイナンスはオンラインチャネルと伝統的な実店舗ルートの両方を通じて行われている。ディーラーベースのローンは多くの地域で依然として一般的で、消費者は提携銀行やOEMの専属金融業者を通じて、その場でクレジットを申し込むことが多い。しかし、デジタル・プラットフォームは大幅に拡大している。一部の市場では、フィンテックの金融業者やNBFCが自動車ローンの申込みをすべてオンラインで処理し、承認にかかる時間や書類を削減している。主要なプロバイダーには、国際銀行や地方銀行、インドや中国などの地域の非銀行系金融会社、サービスや保険とバンドルされた取引を提供するOEM系列の金融部門、より柔軟な条件とデジタル利便性を提供する新興のフィンテックプラットフォームなどがある。平均的なローン・サイズと金利は大きく異なり、多くの市場では、ローン・サイズは車種によって数万ドルの幅があり、金利は通常、新車で4~6%、中古車ではそれ以上と報告されている。フィンテック企業の参入により、承認までの時間が短縮され、特にAIを活用したアンダーライティングにより、借り手の意思決定が数日から数分に短縮されている。規制の枠組みも市場アクセスを形成している。一部の国では、貸金業者に厳格な資本要件を課していたり、消費者金融に免許を義務付けているため、信用供与のしやすさに影響を与えている。融資パターンは地域によって異なり、都市部の購入者はオンラインやディーラー融資を利用することが多いが、地方の借り手はマイクロファイナンスや現金に頼ることがある。一方、消費者ローンは、乗用車、ロジスティクスで使用される商用車、中古車など、インフラのニーズや貿易パターンを反映した構成になっている。電子署名、デジタル文書、Eコマース・プラットフォームへの組み込み融資が一般的になるなど、申し込みと承認を支えるテクノロジーはますます増えている。市場促進要因-デジタルトランスフォーメーションとAI導入:モバイルアプリ、ウェブベースのローン組成、e-KYC、自動引受を含むデジタルプラットフォームへの急速なシフトは、消費者が自動車融資にアクセスする方法を変えました。デジタル化された合理化されたプロセスは、デジタル処理が取引の60%以上を占めるように、承認時間を大幅に短縮し、自動化されたシステムは、変換効率を改善し、パーソナライズされたオファーと効率を通じて借り手の経験を向上させる。このような技術主導の利便性は、消費者の取り込みに拍車をかけ、アウトリーチを拡大し、自動車金融をより身近で魅力的なものに世界的にしている。中古車需要の高まりと未開拓セグメント:手頃な価格を動機とする中古車への意欲の高まりは、自動車金融の重要な原動力となっている。中古車ファイナンスは現在、世界の自動車ローンの3分の1以上を占めており、そのかなりの部分は、代替クレジットモデルに依存する銀行未加入者や初回購入者を対象としている。テクノロジーに精通した金融業者やマイクロ・レンディング・プラットフォームは、このギャップを埋めるためにますます参入しており、より広範な金融包摂を可能にし、従来の借り手以外にも融資エコシステムを拡大している。市場の課題-経済ボラティリティと金利感応度:インフレ、地政学的緊張、金融政策の転換など、変動するマクロ経済情勢は、消費者の自動車購入資金調達力に直接影響を与える。金利上昇は毎月の支払額を上昇させ、購買意欲を減退させ、特にサブプライム層ではクレジット・アクセスを厳しくする。金融機関はリスクとアクセシビリティのバランスを取る必要に迫られる一方、消費者は不透明な経済情勢の中でアフォーダビリティに苦慮している。非正規市場または新興市場における高いデフォルトリスク:多くの新興国では、非公式な融資チャネルと限定的な信用査定がデフォルト・リスクを高めている。ノンバンクの金融機関やNBFCは、堅牢な査定枠組みを持たないことが多く、特に低所得層や農村部において、査定の不正確さ、担保の質の低さ、不良資産の増加につながっている。こうしたリスクは金融の安定性を損ない、十分なサービスを受けていない地域における金融ソリューションの拡大を複雑にしている。市場動向-EV専用融資とモビリティ・サブスクリプション:電気自動車の普及が加速する中、ファイナンス・プロバイダーは、バッテリー・リース、グリーン・ローン、ファイナンスと充電サービスのバンドル・パッケージなど、電気自動車に特化した商品で革新を進めている。また、サブスクリプション・ベースやリース・トゥ・オーウン・モデルは、柔軟性を提供し、初期費用を削減することで、環境意識の高い消費者にアピールしている。こうしたイノベーションは、持続可能で消費者に優しいファイナンスへの戦略的シフトを反映している。フィンテックと伝統的な金融業者のコラボレーション:伝統的な銀行や自動車金融会社は、AIを活用した信用スコアリング、ビッグデータによるアンダーライティング、シームレスなオンラインプラットフォームなど、先進的なデジタルツールを統合するため、FinTech企業との提携を増やしている。このようなコラボレーションは、オペレーションの俊敏性を高め、リスク評価を改善し、パーソナライズされたより迅速な融資体験を提供するもので、もはや破壊的な新参者だけの領域ではなく、セクター全体で共進化している。FinTech企業は、スピードと利便性を求める現代の消費者の需要に応える迅速なデジタルファーストの融資ソリューションを提供することで、自動車金融分野に革命を起こしている。従来の自動車融資は、長い承認プロセス、膨大な書類作成、銀行やディーラーへの直接訪問を伴うことが多い。対照的に、FinTechプラットフォームはテクノロジーを活用してこれらの手続きを合理化する。デジタル・オンボーディング、自動化された信用評価、電子署名を活用することで、これらのプラットフォームは数分で融資を承認し、申し込みから融資実行までの時間を大幅に短縮することができる。このスピードは、効率性と資金への迅速なアクセスを重視する消費者にとって特に魅力的だ。さらに、FinTech金融機関は、より柔軟でパーソナライズされたローン・オプションを提供することが多い。データ分析や機械学習を通じて、限られた信用履歴や従来とは異なる信用履歴を持つ人を含め、より幅広い信用プロファイルを評価することができる。このような包括性により、若年層やクレジット初心者を含む、より幅広い層への融資機会が広がる。モバイル・プラットフォームの統合は、アクセシビリティをさらに高める。消費者はスマートフォンから直接ローンの申し込み、返済の管理、貸し手とのやり取りができるため、プロセスがより使いやすくなり、どこからでもアクセスできるようになる。さらに、FinTech企業は多くの場合、競争力のある金利や条件を提供している。実店舗運営に伴う諸経費を削減することで、消費者に節約分を還元し、自動車融資をより手頃なものにすることができる。要するに、FinTech企業は、テクノロジー、スピード、顧客中心のサービスを組み合わせることで、自動車金融市場における新たな基準を設定し、今日の消費者の進化する期待に応えている。リースは、月々の支払額を抑え、より頻繁に自動車をアップグレードできる柔軟性を求める消費者に魅力的であるため、世界の自動車ファイナンス市場で最も急成長しているファイナンス・タイプに浮上している。リースを利用することで、消費者は長期的な所有権を約束することなく新車に乗ることができる。一般的に、リース契約は従来のローンに比べて頭金が少なく、月々の支払額も低いため、購入に伴う高いコストをかけずに新車に乗りたい人にとって魅力的な選択肢となっている。この手頃な価格が、特に柔軟性と経済的負担の少なさを優先する若年層や都市生活者の間で、リースの人気が高まっている要因となっている。リースのもう一つの主な利点は、数年ごとに新車に乗れることである。リース期間が終了すると、消費者は車を返却して新しいモデルをリースするオプションがあり、最新の技術や機能を備えた最新の車種に乗り続けることができる。このサイクルは、所有に長期的なコミットメントをすることなく、最新の自動車にアクセスすることを重視する個人にとって魅力的である。リースはまた、消費者にメンテナンスの負担を減らすというメリットも提供する。リース期間はメーカーの保証期間と一致することが多いため、リース契約者は修理やメンテナンスのための自己負担が少なく、購入よりもリースの魅力をさらに高めることができる。さらに、企業やフリート・オペレーターは、車両フリートが管理しやすく、経費が予測可能で、車両を定期的にアップグレードして最新かつ効率的なフリートを維持できることから、リースを好むことが多い。リースは、低コスト、柔軟性、利便性を兼ね備えているため、自動車金融市場で最も急成長している金融形態であり、今日の消費者の進化する嗜好に対応している。乗用車は、その普及率、手頃な価格、個々の消費者に合わせた多様な融資オプションの利用可能性により、世界の自動車金融市場を支配している。乗用車は、世界中の個人や家族にとって主要な交通手段である。乗用車は、自分の都合に合わせて移動したり、遠隔地にアクセスしたり、他の交通手段にはない快適さやプライバシーを提供したりする柔軟性を備えている。この偏在性により、消費者は毎日の通勤やライフスタイルのニーズに合った車を所有またはリースしようとするため、乗用車は最も融資の多い車種となっている。トラックやSUVのような大型車と比べ、乗用車は手ごろな価格であるため、より幅広い層が利用しやすい。さまざまな価格帯のモデルがあるため、消費者は予算に合った選択肢を見つけることができ、融資ソリューションの需要をさらに促進している。金融機関や融資プラットフォームは、ローン、リース、分割払いプランなど、乗用車向けの幅広い融資オプションを提供している。これらの柔軟なオプションは、さまざまな財政状況に対応し、消費者が乗用車を取得しやすくしている。さらに、乗用車の再販価値は安定している傾向があり、貸し手にとっては長期的な資産価値への信頼が高まる。さらに、多くの地域で政府の優遇措置や補助金が乗用車、特に低燃費車や環境に優しい車の購入を促進している。このような優遇措置は、総所有コストを削減し、消費者にとって融資をより魅力的なものにする。要するに、普及率、手頃な価格、多様な融資オプション、安定したリセールバリューの組み合わせにより、乗用車は世界の自動車金融市場で最大の車種として確固たる地位を築いている。中古車は、手頃な価格で入手可能であり、中古車の信頼性が高まっていることから、世界の自動車金融市場で最も急成長している車種である。新車価格の高騰により、中古車は、高額な値札を付けずに車を所有しようとする多くの消費者にとって魅力的な選択肢となっている。中古車は一般的に購入価格が安く、中古車専用の融資オプションが利用できるため、費用対効果の高いソリューションとして中古車を選ぶ消費者が増えている。また、認定中古車プログラムや保証が利用できるようになったことも、中古車の魅力を高めている。これらのプログラムは、消費者に品質と信頼性の保証を提供し、これまで中古車の購入を躊躇していたかもしれない懸念に対処している。消費者は中古車への融資に自信を持つようになり、中古車市場の成長に貢献している。さらに、リース返却や下取りなどの要因によって中古車の入手可能性が高まっているため、消費者が選択できる在庫が拡大している。このような供給の増加と値ごろ感が相まって、中古車は予算に敏感な消費者の間で人気の選択肢となっている。金融機関は中古車ファイナンスの需要を認識し、このセグメントに対応する専門ローン商品を開発してきた。これらの商品には、競争力のある金利と柔軟な期間が設定されていることが多く、消費者が中古車に融資しやすくなっている。中古車の手頃な価格、入手可能性、品質保証の向上により、中古車は世界の自動車金融市場で最も急速に成長している車両条件となっており、多様な消費者層のニーズに応えている。3年から5年の中期ローン期間は、管理しやすい月々の支払いと総利息コストのバランスから、世界の自動車金融市場で最も普及している。消費者はしばしば、毎月の支払額とローン期間中の支払総額の間に妥協点を提供するローン条件を求めます。一般的に36ヶ月から60ヶ月の中期ローンは、多くの消費者が管理しやすいと感じる合理的な毎月の支払いを提供する一方で、長期ローンに比べて総支払利息を減らすことができます。このバランスは、車をアップグレードまたは下取りに出す前に、適度な期間車を維持することを計画している個人にとって特に魅力的である。3年から5年という期間は、自動車の典型的な減価償却曲線に合致しており、消費者は自動車の価値が著しく低下する前にローンを完済することができる。金融機関は中期ローンの需要を認識しており、多くの場合、これらの期間に対して競争力のある金利を提供しており、借り手にとって魅力的な選択肢となっている。さらに、ローン期間中も車両の価値は比較的高く維持され、担保となるため、貸し手にとってのリスクは中期ローンの方が低いことが多い。多くのディーラーが、金利の引き下げや頭金ゼロなどの販促キャンペーンを中期プランにバンドルし、販売を後押ししている。この期間はまた、標準的なメーカー保証期間にも適合しているため、購入者はローン返済中の大規模な修理費用を回避できることが多い。デジタル・レンディング・プラットフォームは、迅速な承認と最小限の事務処理で中期ローンへのアクセスを容易にし、その人気をさらに後押ししている。自営業者や給与所得者の購入者にとって、この期間は返済能力と経済的柔軟性のバランスが取れており、無理なく他の出費を計画することができる。また、安定した需要があるため、金融機関はEMIの仕組みをオーダーメイドで設計することができ、さまざまな所得層に対して返済をスムーズにすることができる。アジア太平洋地域は、中流階級の人口の拡大、都市化と所得増加による自動車所有率の上昇、強固なデジタル金融インフラ、主要経済圏における政府の優遇措置などにより、世界の自動車金融市場をリードし、急成長している。

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目次

目次

1.エグゼクティブ・サマリー
2.市場ダイナミクス
2.1.市場促進要因と機会
2.2.市場の阻害要因と課題
2.3.市場動向
2.4.サプライチェーン分析
2.5.政策と規制の枠組み
2.6.業界専門家の見解
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.市場構造
4.1.市場への配慮
4.2.前提条件
4.3.制限事項
4.4.略語
4.5.出典
4.6.定義
5.経済・人口統計
6.世界の自動車金融市場の展望
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.地域別市場シェア
6.3.地域別市場規模および予測
6.4.市場規模および予測、プロバイダー別
6.5.市場規模・予測:金融タイプ別
6.6.市場規模・予測:自動車タイプ別
6.7.市場規模・予測:車両状態別
6.8.市場規模・予測:保有期間別
7.北米自動車金融市場の展望
7.1.市場規模:金額別
7.2.国別市場シェア
7.3.市場規模および予測、プロバイダー別
7.4.市場規模・予測、金融タイプ別
7.5.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.6.市場規模・予測:車両状態別
7.7.市場規模・予測:保有期間別
8.欧州自動車金融市場の展望
8.1.市場規模:金額ベース
8.2.国別市場シェア
8.3.市場規模および予測、プロバイダー別
8.4.市場規模・予測、金融タイプ別
8.5.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.6.市場規模・予測:車両状態別
8.7.市場規模・予測:保有期間別
9.アジア太平洋地域の自動車金融市場展望
9.1.市場規模:金額別
9.2.国別市場シェア
9.3.市場規模および予測、プロバイダー別
9.4.市場規模・予測、金融タイプ別
9.5.市場規模・予測:自動車タイプ別
9.6.市場規模・予測:車両状態別
9.7.市場規模・予測:保有期間別
10.南米の自動車金融市場展望
10.1.市場規模:金額別
10.2.国別市場シェア
10.3.市場規模および予測、プロバイダー別
10.4.市場規模・予測、金融タイプ別
10.5.市場規模・予測:自動車タイプ別
10.6.市場規模・予測:車両状態別
10.7.市場規模・予測:保有期間別
11.中東・アフリカ自動車金融市場の展望
11.1.市場規模:金額別
11.2.国別市場シェア
11.3.市場規模および予測、プロバイダー別
11.4.市場規模・予測、金融タイプ別
11.5.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.6.市場規模・予測:車両状態別
11.7.市場規模・予測:保有期間別
12.競争環境
12.1.競合ダッシュボード
12.2.主要企業の事業戦略
12.3.主要プレーヤーの市場シェアの洞察と分析、2024年
12.4.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
12.5.ポーターの5つの力
12.6.企業プロフィール
12.6.1.ダイムラー・トラックAG
12.6.1.1.会社概要
12.6.1.2.会社概要
12.6.1.3.財務ハイライト
12.6.1.4.地理的洞察
12.6.1.5.事業セグメントと業績
12.6.1.6.製品ポートフォリオ
12.6.1.7.主要役員
12.6.1.8.戦略的な動きと展開
12.6.2.フォード・モーター・カンパニー
12.6.3.フォルクスワーゲン・ファイナンシャル・サービス
12.6.4.トヨタ自動車株式会社
12.6.5.三菱HCキャピタル株式会社
12.6.6.バイエルン自動車株式会社
12.6.7.ゼネラルモーターズ
12.6.8.キャピタル・ワン・ファイナンシャル・コーポレーション
12.6.9.サンタンデール・コンシューマー・ファイナンス
12.6.10.JPモルガン・チェース・アンド・カンパニー
13.戦略的提言
14.別紙
14.1.よくある質問
14.2.注意事項
14.3.関連レポート
15.免責事項

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図表リスト

フィギュアの種類

図1:自動車金融の世界市場規模(10億ドル)、地域別、2024年・2030年
図2:市場魅力度指数(2030年地域別
図3:市場魅力度指数(2030年セグメント別
図4:自動車金融の世界市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル
図5:自動車金融の世界地域別市場シェア(2024年)
図6:北米の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図7:北米自動車金融市場 国別シェア(2024年)
図8:欧州自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図9:欧州自動車金融市場 国別シェア(2024年)
図10:アジア太平洋地域の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図11:アジア太平洋地域の自動車金融市場 国別シェア(2024年)
図12:南米の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図13:南米の自動車金融市場 国別シェア(2024年)
図14:中東・アフリカ自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図15:中東・アフリカ自動車金融市場 国別シェア(2024年)
図16:自動車金融世界市場のポーターの5つの力
表一覧

表1:自動車金融の世界市場スナップショット(セグメント別)(2024年・2030年)(単位:億米ドル
表2:自動車金融市場の影響要因(2024年
表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表5:外国通貨から米ドルへの平均為替レート
表6:自動車金融の世界市場規模・予測(2019年~2030F)(地域別)(単位:億米ドル
表7:自動車金融の世界市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表8:自動車ファイナンスの世界市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表9:自動車ファイナンスの世界市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表10:自動車ファイナンスの世界市場規模・予測:車両状態別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表11:自動車金融の世界市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表12:北米の自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表13:北米の自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表14:北米の自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表15:北米の自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表16:北米自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表17:欧州自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F) (単位:億米ドル)
表18:欧州自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表19:欧州自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表20:欧州自動車ファイナンス市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表21:欧州自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表22:アジア太平洋地域の自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表23:アジア太平洋地域の自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表24:アジア太平洋地域の自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表25:アジア太平洋地域の自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表26:アジア太平洋地域の自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表27:南米の自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表28:南米の自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表29:南米の自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表30:南米の自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表31:南米の自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表 32:中東・アフリカ自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表33:中東・アフリカ自動車金融市場中東・アフリカ自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表34:中東・アフリカ自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表35:中東・アフリカ自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表36:中東・アフリカの自動車金融市場中東・アフリカ自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表 37:上位5社の競争ダッシュボード(2024年
表38:2024年の自動車金融市場における主要企業の市場シェア洞察と分析

 

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Summary

Automotive finance refers to structured financial solutions such as loans, leasing, and hire-purchase agreements that allow individuals and businesses to access vehicles without paying the full amount up front. Through financing, consumers can spread their payments over time, making vehicles more affordable. These financial tools traditionally include bank loans, allowing borrowers to repay in installments, leasing arrangements where the vehicle is returned at term end, and hire-purchase contracts that yield ownership once payments are completed. Across the globe, these models support mobility, whether for personal use, ride-hailing operations, or commercial fleets. The reach of automotive finance often reflects broader economic health. In countries with higher GDP (PPP), vehicle finance tends to be more widespread due to greater household purchasing power. Rapid urbanization also fuels demand for financed vehicles, especially in densely populated cities where owning a car offers flexibility that public transport cannot match. Demographics matter too rising income levels and stable employment encourage individuals and families to consider auto financing, while younger age groups often prefer flexible payment options. In contrast, rural areas may rely more on cash purchases or informal credit, given limited access to financing infrastructure. Households prioritize vehicle acquisition through financing when they perceive it as pivotal to work, family, or safety. Governments support automotive finance indirectly through policies like tax deductions, subsidies for green vehicle purchases, or favorable interest treatment. At its core, automotive finance underpins modern mobility by enabling access, supporting infrastructure plans, and extending vehicle ownership across diverse social and economic landscapes. According to the research report, “Global Automotive Finance Market Outlook, 2030” published by Bonafide Research, the Global Automotive Finance market is expected to cross USD 459.29 Billion market size by 2030, with 7.74 % CAGR by 2025-30. Globally, automotive financing occurs through both online channels and traditional brick-and-mortar routes. Dealership-based loans remain common in many regions, where consumers apply for credit on-site, often through partner banks or OEM captive lenders. However, digital platforms have expanded significantly. In some markets, fintech lenders and NBFCs process auto loan applications entirely online, reducing approval time and documentation. Key providers include international and local banks, non-banking financial companies in regions like India or China, OEM-affiliated finance arms that offer bundled deals with service and insurance, and emerging fintech platforms offering more flexible terms and digital convenience. Average loan sizes and interest rates vary widely many markets report loan sizes in the range of tens of thousands depending on vehicle type, with interest typically between 4 to 6 percent for new vehicles and higher for used models. The entrance of fintech entrants has accelerated approval timelines, allowing borrowers to shift from days to minutes for decisioning, particularly via AI-driven underwriting. Regulatory frameworks also shape market access some countries impose strict capital requirements for lenders or require licensing for consumer lending, which influences the ease of credit availability. Financing patterns differ across regions, urban buyers often use online or dealership financing, while rural borrowers may rely on microfinance or cash. Meanwhile, consumer loans are spread across passenger cars, commercial vehicles used in logistics, and second-hand units a mix that reflects infrastructure needs and trade patterns. Technology increasingly underpins application and approval, with e-signatures, digital documentation, and embedded financing in e-commerce platforms becoming more common. Market DriversDigital Transformation & AI Adoption:The rapid shift toward digital platforms inclusive of mobile apps, web-based loan origination, e‑KYC, and automated underwriting has transformed how consumers access auto financing. Digitally streamlined processes significantly reduce approval times like digital processing accounts for over 60% of transactions, with automated systems improving conversion efficiency and enhance borrower experience through personalized offers and efficiency. This tech-driven convenience spurs consumer uptake and broadens outreach, making auto finance more accessible and attractive globally. • Rising Demand for Used Cars & Underserved Segments:A growing appetite for used vehicles motivated by affordability has become a cornerstone driver of automotive finance. Used car financing now represents over one-third of global auto loans, and a substantial portion serves underbanked or first-time buyers who rely on alternative credit models. Tech-savvy lenders and micro‑lending platforms are increasingly stepping in to fill this gap, enabling broader financial inclusion and expanding the financing ecosystem beyond traditional borrowers. Market ChallengesEconomic Volatility & Interest‑Rate Sensitivity:Fluctuating macroeconomic conditions like inflation, geopolitical tensions, and monetary policy shifts directly impact consumer affordability for auto financing. Rising interest rates elevate monthly payments, deter purchases, and tighten credit access, especially in subprime segments. Financial institutions face pressure balancing risk and accessibility while consumers grapple with affordability in uncertain economic climates. • High Default Risk in Informal or Emerging Markets:In many emerging economies, informal lending channels and limited credit assessments elevate default risk. Non‑bank lenders and NBFCs often lack robust underwriting frameworks, leading to underwriting inaccuracies, poor collateral quality, and rising non-performing assets, especially in lower‑income and rural segments. This risk undermines financial stability and complicates scaling finance solutions in underserved regions. Market TrendsEV‑Specific Financing & Mobility Subscriptions:As electric vehicle adoption accelerates, finance providers are innovating with products tailored to EVs such as battery leasing, green loans, and bundled finance and charging service packages. Subscription-based and lease-to-own models also offer flexibility and reduce upfront costs, appealing to environmentally conscious consumers. These innovations reflect a strategic shift toward sustainable and consumer-friendly financing. • Collaboration Between FinTech & Traditional Lenders:Traditional banks and auto finance companies increasingly partner with FinTech firms to integrate advanced digital tools, such as AI-powered credit scoring, big-data underwriting, and seamless online platforms. These collaborations enhance operational agility, improve risk evaluations, and deliver personalized, faster lending experiences no longer the sole domain of disruptive newcomers but a co‑evolution across the sector. FinTech companies are revolutionizing the automotive finance sector by offering rapid, digital-first lending solutions that cater to the modern consumer's demand for speed and convenience. Traditional auto financing often involves lengthy approval processes, extensive paperwork, and in-person visits to banks or dealerships. In contrast, FinTech platforms leverage technology to streamline these procedures. By utilizing digital onboarding, automated credit assessments, and e-signatures, these platforms can approve loans in a matter of minutes, significantly reducing the time between application and disbursement. This speed is particularly appealing to consumers who value efficiency and quick access to funds. Moreover, FinTech lenders often provide more flexible and personalized loan options. Through data analytics and machine learning, they can assess a broader range of credit profiles, including those with limited or non-traditional credit histories. This inclusivity opens up financing opportunities to a wider audience, including younger buyers and those new to credit. The integration of mobile platforms further enhances accessibility. Consumers can apply for loans, manage repayments, and communicate with lenders directly from their smartphones, making the process more user-friendly and accessible from anywhere. Additionally, FinTech companies often offer competitive interest rates and terms. By reducing overhead costs associated with brick-and-mortar operations, they can pass on the savings to consumers, making auto financing more affordable. In essence, FinTech companies are setting new standards in the automotive finance market by combining technology, speed, and customer-centric services, meeting the evolving expectations of today's consumers. Leasing has emerged as the fastest-growing finance type in the global automotive finance market due to its appeal among consumers seeking lower monthly payments and the flexibility to upgrade vehicles more frequently. Leasing allows consumers to drive new cars without committing to long-term ownership. Typically, lease agreements require lower down payments and offer lower monthly payments compared to traditional loans, making it an attractive option for those who want to drive a new vehicle without the higher costs associated with purchasing. This affordability factor has contributed to the increasing popularity of leasing, especially among younger consumers and urban dwellers who prioritize flexibility and lower financial commitments. Another key advantage of leasing is the ability to drive a new car every few years. At the end of a lease term, consumers have the option to return the vehicle and lease a newer model, keeping them in the latest car models with up-to-date technology and features. This cycle appeals to individuals who value having access to the newest vehicles without the long-term commitment of ownership. Leasing also offers consumers the benefit of reduced maintenance concerns. Since lease terms often coincide with the manufacturer's warranty period, lessees may face fewer out-of-pocket expenses for repairs and maintenance, further enhancing the appeal of leasing over purchasing. Additionally, businesses and fleet operators often prefer leasing as it allows for easier management of vehicle fleets, predictable expenses, and the ability to upgrade vehicles regularly to maintain a modern and efficient fleet. Leasing's combination of lower costs, flexibility, and convenience has made it the fastest-growing finance type in the automotive finance market, catering to the evolving preferences of today's consumers. Passenger cars dominate the global automotive finance market due to their widespread use, affordability, and the availability of diverse financing options tailored to individual consumers. Passenger cars are the primary mode of transportation for individuals and families worldwide. They offer the flexibility to travel at one's convenience, access remote areas, and provide comfort and privacy that other forms of transport may not. This ubiquity makes them the most financed vehicle type, as consumers seek to own or lease vehicles that fit their daily commuting and lifestyle needs. The affordability of passenger cars, compared to larger vehicles like trucks or SUVs, makes them accessible to a broader segment of the population. With a range of models available at various price points, consumers can find options that fit their budget, further driving the demand for financing solutions. Financial institutions and lending platforms offer a wide array of financing options for passenger cars, including loans, leases, and installment plans. These flexible options cater to different financial situations, making it easier for consumers to acquire passenger vehicles. Additionally, the resale value of passenger cars tends to be more stable, providing lenders with greater confidence in the asset's value over time. Moreover, government incentives and subsidies in many regions promote the purchase of passenger cars, especially those that are fuel-efficient or environmentally friendly. These incentives can reduce the overall cost of ownership, making financing more attractive to consumers. In essence, the combination of widespread use, affordability, diverse financing options, and stable resale value has solidified passenger cars as the largest vehicle type in the global automotive finance market. Used cars are the fastest-growing vehicle condition in the global automotive finance market due to their affordability, availability, and the increasing reliability of pre-owned vehicles. The rising cost of new cars has made used cars an attractive alternative for many consumers seeking to own a vehicle without the hefty price tag. Used cars typically come at a lower purchase price, and with the availability of financing options tailored for pre-owned vehicles, more consumers are opting for used cars as a cost-effective solution. The availability of certified pre-owned programs and warranties has also enhanced the appeal of used cars. These programs offer consumers the assurance of quality and reliability, addressing concerns that might have previously deterred them from purchasing used vehicles. The consumers are more confident in financing used cars, contributing to their growth in the market. Additionally, the increasing availability of used cars, driven by factors such as lease returns and trade-ins, has expanded the inventory for consumers to choose from. This increased supply, coupled with the affordability factor, has made used cars a popular choice among budget-conscious consumers. Financial institutions have recognized the demand for used car financing and have developed specialized loan products to cater to this segment. These products often come with competitive interest rates and flexible terms, making it easier for consumers to finance used vehicles. The affordability, availability, and improved quality assurance of used cars have made them the fastest-growing vehicle condition in the global automotive finance market, meeting the needs of a diverse consumer base. Medium-term loan tenures of 3 to 5 years are the most prevalent in the global automotive finance market due to their balance between manageable monthly payments and total interest costs. Consumers often seek loan terms that offer a compromise between the affordability of monthly payments and the total amount paid over the life of the loan. A medium-term loan, typically ranging from 36 to 60 months, provides a reasonable monthly payment that many consumers find manageable, while also reducing the total interest paid compared to longer-term loans. This balance is particularly appealing to individuals who plan to keep their vehicles for a moderate period before upgrading or trading them in. The 3 to 5-year tenure aligns with the typical depreciation curve of vehicles, allowing consumers to pay off the loan before the vehicle's value significantly decreases. Financial institutions recognize the demand for medium-term loans and often offer competitive interest rates for these tenures, making them an attractive option for borrowers. Additionally, the risk for lenders is often lower with medium-term loans, as the vehicle's value remains relatively high throughout the loan period, providing collateral security. Many dealerships bundle promotional offers such as reduced interest rates or zero down payment schemes with medium-term plans to boost sales. This tenure also fits well with standard manufacturer warranty periods, meaning buyers often avoid major repair expenses while repaying the loan. Digital lending platforms have made medium-term loans easier to access with quick approvals and minimal paperwork, further driving their popularity. For self-employed and salaried buyers, this tenure strikes the right balance between repayment capacity and financial flexibility, allowing them to plan other expenses without strain. The steady demand also enables lenders to design tailored EMI structures, making repayments smoother for different income groups. Asia-Pacific leads and grows fastest in the global automotive finance market due to expanding middle-class populations, rising vehicle ownership driven by urbanization and income growth, robust digital finance infrastructure, and targeted government incentives across key economies.

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Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.4. Supply chain Analysis
2.5. Policy & Regulatory Framework
2.6. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global Automotive Finance Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Geography
6.4. Market Size and Forecast, By provider
6.5. Market Size and Forecast, By Finance Type
6.6. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
6.7. Market Size and Forecast, By Vehicle Condition
6.8. Market Size and Forecast, By Tenure
7. North America Automotive Finance Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By provider
7.4. Market Size and Forecast, By Finance Type
7.5. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
7.6. Market Size and Forecast, By Vehicle Condition
7.7. Market Size and Forecast, By Tenure
8. Europe Automotive Finance Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By provider
8.4. Market Size and Forecast, By Finance Type
8.5. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
8.6. Market Size and Forecast, By Vehicle Condition
8.7. Market Size and Forecast, By Tenure
9. Asia-Pacific Automotive Finance Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By provider
9.4. Market Size and Forecast, By Finance Type
9.5. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
9.6. Market Size and Forecast, By Vehicle Condition
9.7. Market Size and Forecast, By Tenure
10. South America Automotive Finance Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By provider
10.4. Market Size and Forecast, By Finance Type
10.5. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
10.6. Market Size and Forecast, By Vehicle Condition
10.7. Market Size and Forecast, By Tenure
11. Middle East & Africa Automotive Finance Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast, By provider
11.4. Market Size and Forecast, By Finance Type
11.5. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
11.6. Market Size and Forecast, By Vehicle Condition
11.7. Market Size and Forecast, By Tenure
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2024
12.4. Key Players Market Positioning Matrix
12.5. Porter's Five Forces
12.6. Company Profile
12.6.1. Daimler Truck AG
12.6.1.1. Company Snapshot
12.6.1.2. Company Overview
12.6.1.3. Financial Highlights
12.6.1.4. Geographic Insights
12.6.1.5. Business Segment & Performance
12.6.1.6. Product Portfolio
12.6.1.7. Key Executives
12.6.1.8. Strategic Moves & Developments
12.6.2. Ford Motor Company
12.6.3. Volkswagen Financial Services AG
12.6.4. Toyota Motor Corporation
12.6.5. Mitsubishi HC Capital Inc.
12.6.6. Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft
12.6.7. General Motors Company
12.6.8. Capital One Financial Corporation
12.6.9. Santander Consumer Finance, S.A.
12.6.10. JPMorgan Chase & Co.
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer

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List of Tables/Graphs

ist of Figures

Figure 1: Global Automotive Finance Market Size (USD Billion) By Region, 2024 & 2030
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2030
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2030
Figure 4: Global Automotive Finance Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Automotive Finance Market Share By Region (2024)
Figure 6: North America Automotive Finance Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Automotive Finance Market Share By Country (2024)
Figure 8: Europe Automotive Finance Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 9: Europe Automotive Finance Market Share By Country (2024)
Figure 10: Asia-Pacific Automotive Finance Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 11: Asia-Pacific Automotive Finance Market Share By Country (2024)
Figure 12: South America Automotive Finance Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 13: South America Automotive Finance Market Share By Country (2024)
Figure 14: Middle East & Africa Automotive Finance Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 15: Middle East & Africa Automotive Finance Market Share By Country (2024)
Figure 16: Porter's Five Forces of Global Automotive Finance Market
List of Tables

Table 1: Global Automotive Finance Market Snapshot, By Segmentation (2024 & 2030) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Automotive Finance Market, 2024
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Automotive Finance Market Size and Forecast, By Geography (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 7: Global Automotive Finance Market Size and Forecast, By provider (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 8: Global Automotive Finance Market Size and Forecast, By Finance Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 9: Global Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 10: Global Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Condition (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 11: Global Automotive Finance Market Size and Forecast, By Tenure (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 12: North America Automotive Finance Market Size and Forecast, By provider (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 13: North America Automotive Finance Market Size and Forecast, By Finance Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 14: North America Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 15: North America Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Condition (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 16: North America Automotive Finance Market Size and Forecast, By Tenure (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 17: Europe Automotive Finance Market Size and Forecast, By provider (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 18: Europe Automotive Finance Market Size and Forecast, By Finance Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 19: Europe Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 20: Europe Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Condition (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 21: Europe Automotive Finance Market Size and Forecast, By Tenure (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 22: Asia-Pacific Automotive Finance Market Size and Forecast, By provider (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 23: Asia-Pacific Automotive Finance Market Size and Forecast, By Finance Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 24: Asia-Pacific Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 25: Asia-Pacific Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Condition (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 26: Asia-Pacific Automotive Finance Market Size and Forecast, By Tenure (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 27: South America Automotive Finance Market Size and Forecast, By provider (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 28: South America Automotive Finance Market Size and Forecast, By Finance Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 29: South America Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 30: South America Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Condition (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 31: South America Automotive Finance Market Size and Forecast, By Tenure (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 32: Middle East & Africa Automotive Finance Market Size and Forecast, By provider (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 33: Middle East & Africa Automotive Finance Market Size and Forecast, By Finance Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 34: Middle East & Africa Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 35: Middle East & Africa Automotive Finance Market Size and Forecast, By Vehicle Condition (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 36: Middle East & Africa Automotive Finance Market Size and Forecast, By Tenure (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 37: Competitive Dashboard of top 5 players, 2024
Table 38: Key Players Market Share Insights and Anaylysis for Automotive Finance Market 2024

 

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