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オーストラリア自動車金融市場:金融タイプ別(直接金融(銀行、信用組合からの融資)、間接金融(ディーラー融資、キャプティブファイナンス会社)、リースオプション(オペレーショナルリース、ファイナンシャルリース)、個人契約購入、ハイヤーパーチェス)、車両タイプ別(新車、中古車、商用車)、ローンタイプ別(有担保自動車ローン、無担保自動車ローン)、流通チャネル別(銀行・金融機関、オンラインプラットフォームとマーケットプレイス、自動車ディーラー、信用組合)、エンドユーザー別(個人購入者、企業、フリート)2032年までの予測

オーストラリア自動車金融市場:金融タイプ別(直接金融(銀行、信用組合からの融資)、間接金融(ディーラー融資、キャプティブファイナンス会社)、リースオプション(オペレーショナルリース、ファイナンシャルリース)、個人契約購入、ハイヤーパーチェス)、車両タイプ別(新車、中古車、商用車)、ローンタイプ別(有担保自動車ローン、無担保自動車ローン)、流通チャネル別(銀行・金融機関、オンラインプラットフォームとマーケットプレイス、自動車ディーラー、信用組合)、エンドユーザー別(個人購入者、企業、フリート)2032年までの予測


Australia Car Finance Market by Finance Type [Direct Financing (Loans from Banks, Credit Unions), Indirect Financing (Dealer Financing, Captive Finance Companies), Leasing Options (Operational Leasing, Financial Leasing), Personal Contract Purchase, Hire Purchase], by Vehicle Type (New Cars, Used Cars, Commercial Vehicles), by Loan Type (Secured Car Loans, Unsecured Car Loans), by Distribution Channel (Banks and Financial Institutions, Online Platforms and Marketplaces, Car Dealerships, Credit Unions), and by End Users (Individual Buyers, Businesses and Fleets) Forecast till 2032

オーストラリア自動車金融市場:金融タイプ別(直接金融(銀行、信用組合からの融資)、間接金融(ディーラー金融、キャプティブファイナンス会社)、リースオプション(オペレーショナルリース、ファイナンシャ... もっと見る

 

 

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Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2025年9月10日 US$2,950
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サマリー

オーストラリア自動車金融市場:金融タイプ別(直接金融(銀行、信用組合からの融資)、間接金融(ディーラー金融、キャプティブファイナンス会社)、リースオプション(オペレーショナルリース、ファイナンシャルリース)、個人契約購入、ハイヤーパーチェス)、車両タイプ別(新車、中古車、商用車)、ローンタイプ別(有担保自動車ローン、無担保自動車ローン)、流通チャネル別(銀行・金融機関、オンラインプラットフォームとマーケットプレイス、自動車ディーラー、信用組合)、エンドユーザー別(個人購入者、企業、フリート)2032年までの予測

市場概要
オーストラリアの自動車金融市場は、2024年から2032年にかけて年平均成長率3.1%で推移し、2032年には178億4,570万米ドルに達すると予測される。カーファイナンスとは、個人が全額を前払いすることなく自動車を購入できるようにする様々な金融商品を指す。一般的にはローンを組むかリース契約を結び、購入者は一定期間にわたって利息を付けて返済する。
オーストラリアの自動車金融市場は、都市化、景気回復、消費者の移動の一般的な上昇傾向の結果である自動車販売の増加に大きく影響されている。また、2023年には120万台を超える新車販売台数が過去最高を記録し、SUVや電気自動車への需要がますます高まっていることから、資金調達ニーズも高まっている。さらに、銀行やフィンテック企業が簡単で迅速な審査、柔軟なローンを提示することで、コストの上昇や消費者の嗜好の変化にもかかわらず、自動車ファイナンスは自動車を所有する過程で必要不可欠なものとなっている。

主要企業の展開
2020年7月、トヨタ自動車の金融部門であるトヨタファイナンシャルサービスは、トヨタファイナンシャルサービスシンガポール(TFSSG)を立ち上げ、シンガポールでの事業を拡大した。この試みは、トヨタの世界的な金融ネットワークを強化する重要な一歩であり、トヨタとレクサスの顧客に現地に最適化された融資ソリューションを提供する。ボルネオ・モーターズ・シンガポールとの提携により、TFSSGはカスタマージャーニーをより快適にするだけでなく、プレミアム自動車部門全体のブランドロイヤリティを高めることを計画している。

主要プレーヤー
オーストラリアの自動車金融市場における主な競合他社は、トヨタ・ファイナンス・オーストラリア・リミテッド、ナショナル・オーストラリア・バンク・リミテッド、オーストラリア・アンド・ニュージーランド・バンキング・グループ・リミテッド、コモンウェルス・バンク、日産ファイナンス、BMWグループ、ヒュンダイ・モーター・カンパニー、オーストラリア・ピーティー・リミテッド、ウェストパック、ダットン・グループ、セント・ジョージ・バンクである。

レポート属性詳細
- 市場規模2023年138億9,680万米ドル
- 2032年の市場規模178億4,570万米ドル
- CAGR(2024年~2032年): 3.1%
- 基準年: 2023年
- 市場予測期間: 2024-2032

市場セグメント
- 金融タイプ別:直接金融:2.9%、間接金融:3.1%。
- 車両タイプ別:新車:3.2%、中古車:2.9%。
- ローンタイプ別有担保自動車ローン:3.1%、無担保自動車ローン:2.5%。
- 流通チャネル別銀行・金融機関 - 2.6%、オンラインプラットフォームとマーケットプレイス - 3.4%.

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目次

目次
1 エグゼクティブ・サマリー .
2 市場紹介 .
2.1 定義 .
2.2 調査範囲 .
2.3 調査目的 .
2.4 市場構造 .
3 調査方法 .
3.1 概要 .
3.2 データの流れ .
3.2.1 データマイニングプロセス .
3.3 購入データベース: .
3.4 二次情報源: .
3.4.1 二次調査のデータフロー: .
3.5 一次調査: .
3.5.1 一次調査データの流れ: .
3.5.2 一次調査:インタビュー実施数 .
3.6 市場規模推定のためのアプローチ: .
3.6.1 収益分析アプローチ .
3.7 データ予測 .
3.7.1 データ予測手法 .
3.8 データモデリング .
3.8.1 ミクロ経済要因分析: .
3.8.2 データモデリング .
3.9 チームとアナリストの貢献 .
4 マーケットダイナミクス .
4.1 はじめに .
4.2 推進要因 .
4.2.1 自動車販売の増加 .
4.2.2 柔軟な資金調達オプション .
4.2.3 様々な債務者に対する債務の増加 .
4.3 抑制要因 .
4.3.1 金融業界における規制上の課題 .
4.3.2 市場における金融リテラシーの不足 .
4.3.3 ライドシェアリング・サービスの利用増加 .
4.4 チャンス .
4.4.1 新興自動車金融市場 .
4.4.2 自動車サブスクリプション・サービスの成長 .
4.4.3 ローン承認プロセスにおけるAIの統合 .
4.5 COVID-19の影響分析 .
4.5.1 BFSI全体への影響 .
4.5.2 オーストラリアの自動車金融市場への影響 .
4.5.3 オーストラリア自動車金融市場の需要への影響 .
4.5.4 オーストラリア自動車金融市場の価格設定への影響 .
5 市場要因分析 .
5.1 バリューチェーン
エラー!ブックマークが定義されていません。
5.1.1 メーカー .
5.1.2 ディーラー .
5.1.3 貸金業者 .
5.1.4 保険業者 .
5.1.5 規制機関 .
5.1.6 テクノロジー・プロバイダー .
5.42 1.7 消費者 .
5.2 ポーターのファイブ・フォース・モデル .
5.2.1 新規参入者の脅威 .
5.2.2 供給者の交渉力 .
5.2.3 代替品の脅威 .
5.2.4 買い手の交渉力 .
5.2.5 ライバルの激しさ .
6 オーストラリアの自動車金融市場、金融タイプ別 .
6.1 概要 .
6.2 直接金融 .
6.3 間接金融 .
6.4 リースオプション .
6.5 個人契約購入(PCP) .
6.6 ハイヤー購入(HP) .
7 オーストラリアの自動車金融市場、車種別 .
7.1 はじめに .
7.2 新車 .
7.3 中古車 .
7.4 商用車 .
8 オーストラリア自動車金融市場:ローンタイプ別 .
8.1 はじめに .
8.2 有担保自動車ローン .
8.3 無担保自動車ローン .
9 オーストラリアの自動車金融市場:流通経路別 .
9.1 はじめに .
9.2 銀行と金融機関 .
9.3 オンライン・プラットフォームとマーケットプレイス .
9.4 自動車ディーラー .
9.5 信用組合 .
10 オーストラリアの自動車金融市場、エンドユーザー別 .
10.1 はじめに .
10.2 個人購入者 .
10.3 企業とフリート .
11 競争環境 .
11.1 紹介 .
11.2 各社の市場シェア分析、2023 年 .
11.3 競合他社のダッシュボード .
11.4 上場企業の株式概要 .
11.5 比較分析:主要プレーヤーの財務 .
11.6 主要開発と成長戦略 .
11.6.1 新製品の発売/開発 .
11.6.2 パートナーシップ .
12 会社プロファイル .
12.1 オーストラリアのトヨタファイナンス .
12.1.1 会社概要 .
12.1.2 財務概要 .
12.1.3 提供商品 .
12.67 1.4 主要開発項目 .
12.1.5 swot 分析 .
12.1.6 主要戦略 .
12.2 コモンウェルス・バンク .
12.2.1 会社概要 .
12.2.2 財務概要 .
12.2.3 提供商品 .
12.72 2.4 主要な事業展開 .
12.2.5 swot 分析 .
12.2.6 主要戦略 .
12.3 ナショナル・オーストラリア銀行 .
12.3.1 会社概要 .
12.3.2 財務概要 .
12.3.3 提供商品 .
12.3.4 主な事業展開 .
12.3.5 swot 分析 .
12.3.6 主要戦略 .
12.4 オーストラリア・ニュージーランド・バンキング・グループ・リミテッド .
12.4.1 会社概要 .
12.4.2 財務概要 .
12.4.3 提供商品 .
12.4.4 主要な事業展開 .
12.4.5 swot 分析 .
12.81 4.6 主要戦略 .
12.5 セントジョージ銀行 .
12.5.1 会社概要 .
12.5.2 財務概要 .
12.5.3 提供商品 .
12.5.4 主要な事業展開 .
12.5.5 swot 分析 .
12.5.6 主要戦略 .
12.6 ウェスパック .
12.6.1 会社概要 .
12.6.2 財務概要 .
12.6.3 提供製品 .
12.6.4 主要な開発 .
12.6.5 swot 分析 .
12.6.6 主要戦略 .
12.7 日産フィナンシャルサービス .
12.7.1 会社概要 .
12.7.2 財務概要 .
12.7.3 提供商品 .
12.7.4 主要な事業展開 .
12.7.5 swot 分析 .
12.7.6 主要戦略 .
12.8 ヒュンダイ・モーター・カンパニー・オーストラリアPTYリミテッド .
12.8.1 会社概要 .
12.93 8.2 財務概要 .
12.8.3 提供製品 .
12.8.4 主要な開発 .
12.8.5 swot 分析 .
12.8.6 主要戦略 .
12.9 BMW グループ オーストラリア .
12.9.1 会社概要 .
12.9.2 財務概要 .
12.9.3 提供製品 .
12.9.4 主要な開発 .
12.9.5 swot 分析 .
12.9.6 主要戦略 .
12.10 ダットン・ファイナンシャル・サービス .
12.10.1 会社概要 .
12.10.2 財務概要 .
12.10.3 提供商品 .
12.10.4 主要な事業展開 .
12.10.5 swot 分析 .
12.10.6 主要戦略 .
12.11 データ引用 .

 

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Summary

Australia Car Finance Market by Finance Type [Direct Financing (Loans from Banks, Credit Unions), Indirect Financing (Dealer Financing, Captive Finance Companies), Leasing Options (Operational Leasing, Financial Leasing), Personal Contract Purchase, Hire Purchase], by Vehicle Type (New Cars, Used Cars, Commercial Vehicles), by Loan Type (Secured Car Loans, Unsecured Car Loans), by Distribution Channel (Banks and Financial Institutions, Online Platforms and Marketplaces, Car Dealerships, Credit Unions), and by End Users (Individual Buyers, Businesses and Fleets) Forecast till 2032

Market Overview
The Australia Car Finance Market is projected to reach USD 17,845.7 million by 2032, growing at a CAGR of 3.1% from 2024 to 2032. Car finance refers to the various financial products that allow individuals to purchase a vehicle without paying the full amount up front. It typically involves taking a loan or entering a lease agreement, where the buyer repays the amount over a fixed period with interest.
The Australia car finance market is largely influenced by the increased sales of vehicles, which is a result of urbanization, the economic recovery, and the general upward trend of consumer mobility. Besides, new car sales of over 1.2 million units reached a record high in 2023, and the ever-growing demand for SUVs and electric vehicles has pushed the financing needs high. Furthermore, with banks and fintech firms presenting easy, quick-approval, and flexible loans, car finance has become a necessity in the process of owning a vehicle, despite the rising costs and changing consumer preferences.

Key Company Development
In July 2020, Toyota Financial Services, the financial arm of Toyota Motor Corporation, broadened its Singaporean operations by launching Toyota Financial Services Singapore (TFSSG). The endeavor is a significant step in fortifying Toyota’s worldwide financial network, providing locally optimized financing solutions for Toyota and Lexus customers. Thanks to its partnership with Borneo Motors Singapore, TFSSG not only plans to make the customer journey more comfortable but also to increase brand loyalty throughout the premium automotive sector.

Major Players
Major competitors in the Australia car finance market are Toyota Finance Australia Limited, National Australia Bank Limited, Australia and New Zealand Banking Group Limited, Commonwealth Bank, Nissan Finance, BMW Group, Hyundai Motor Company, Australia Pty Limited, Westpac, Dutton Group, and St George Bank.

Report Attribute Details
• Market Size 2023: USD 13,896.8 Million
• Market Size 2032: USD 17,845.7 Million
• CAGR (2024-2032): 3.1%
• Base Year: 2023
• Market Forecast Period: 2024-2032

Market Segmentations
• By Finance Type: Direct Financing - 2.9%, Indirect Financing - 3.1%.
• By Vehicle Type: New Cars - 3.2%, Used Cars - 2.9%.
• By Loan Type: Secured Car Loans - 3.1%, Unsecured Car Loans - 2.5%.
• By Distribution Channel: Banks and Financial Institutions - 2.6%, Online Platforms and Marketplaces - 3.4%.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY . 15
2 MARKET INTRODUCTION . 17
2.1 DEFINITION . 17
2.2 SCOPE OF THE STUDY . 17
2.3 RESEARCH OBJECTIVE . 17
2.4 MARKET STRUCTURE . 18
3 RESEARCH METHODOLOGY . 19
3.1 OVERVIEW . 19
3.2 DATA FLOW . 20
3.2.1 DATA MINING PROCESS . 21
3.3 PURCHASED DATABASE: . 22
3.4 SECONDARY SOURCES: . 23
3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW: . 24
3.5 PRIMARY RESEARCH: . 25
3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW: . 26
3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED . 27
3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: . 27
3.6.1 REVENUE ANALYSIS APPROACH . 27
3.7 DATA FORECASTING. 28
3.7.1 DATA FORECASTING TECHNIQUE . 28
3.8 DATA MODELING . 29
3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS: . 29
3.8.2 DATA MODELING: . 29
3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION . 31
4 MARKET DYNAMICS . 33
4.1 INTRODUCTION . 33
4.2 DRIVERS . 34
4.2.1 INCREASED VEHICLE SALES . 34
4.2.2 FLEXIBLE FINANCING OPTIONS . 34
4.2.3 RISING DEBTS OWED TO VARIOUS BORROWERS . 35
4.3 RESTRAINTS . 35
4.3.1 REGULATORY CHALLENGES IN FINANCING INDUSTRY . 35
4.3.2 LACK OF FINANCIAL LITERACY IN THE MARKET . 36
4.3.3 INCREASED USE OF RIDESHARING SERVICES . 36
4.4 OPPORTUNITY . 37
4.4.1 EMERGING CAR FINANCE MARKETS . 37
4.4.2 GROWTH OF CAR SUBSCRIPTION SERVICES . 38
4.4.3 INTEGRATION OF AI IN LOAN APPROVAL PROCESSES . 38
4.5 IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 . 39
4.5.1 IMPACT ON OVERALL BFSI . 39
4.5.2 IMPACT ON AUSTRALIA CAR FINANCE MARKET . 39
4.5.3 IMPACT ON THE MARKET DEMAND OF AUSTRALIA CAR FINANCE MARKET . 40
4.5.4 IMPACT ON THE PRICING OF AUSTRALIA CAR FINANCE MARKET . 40
5 MARKET FACTOR ANALYSIS . 41
5.1 VALUE CHAIN
ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
5.1.1 MANUFACTURERS . 41
5.1.2 DEALERSHIPS . 41
5.1.3 LENDERS . 41
5.1.4 INSURANCE PROVIDERS . 41
5.1.5 REGULATORY BODIES . 42
5.1.6 TECHNOLOGY PROVIDERS . 42
5.1.7 CONSUMERS . 42
5.2 PORTER’S FIVE FORCES MODEL . 43
5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS . 43
5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS . 43
5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES . 44
5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS . 44
5.2.5 INTENSITY OF RIVALRY . 44
6 AUSTRALIA CAR FINANCE MARKET, BY FINANCE TYPE . 46
6.1 OVERVIEW . 46
6.2 DIRECT FINANCING . 47
6.3 INDIRECT FINANCING . 47
6.4 LEASING OPTIONS . 48
6.5 PERSONAL CONTRACT PURCHASE (PCP) . 48
6.6 HIRE PURCHASE (HP) . 48
7 AUSTRALIA CAR FINANCE MARKET, BY VEHICLE TYPE . 50
7.1 INTRODUCTION . 50
7.2 NEW CARS . 51
7.3 USED CARS . 51
7.4 COMMERCIAL VEHICLES. 51
8 AUSTRALIA CAR FINANCE MARKET, BY LOAN TYPE . 53
8.1 INTRODUCTION . 53
8.2 SECURED CAR LOANS . 53
8.3 UNSECURED CAR LOANS . 54
9 AUSTRALIA CAR FINANCE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL . 55
9.1 INTRODUCTION . 55
9.2 BANKS AND FINANCIAL INSTITUTIONS . 55
9.3 ONLINE PLATFORMS AND MARKETPLACES . 56
9.4 CAR DEALERSHIPS . 56
9.5 CREDIT UNIONS . 56
10 AUSTRALIA CAR FINANCE MARKET, BY END-USERS . 57
10.1 INTRODUCTION . 57
10.2 INDIVIDUAL BUYERS . 57
10.3 BUSINESSES AND FLEETS . 58
11 COMPETITIVE LANDSCAPE . 60
11.1 INTRODUCTION . 60
11.2 COMPANY MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 . 60
11.3 COMPETITOR DASHBOARD. 61
11.4 PUBLIC PLAYERS STOCK SUMMARY . 62
11.5 COMPARATIVE ANALYSIS: KEY PLAYERS FINANICAL . 62
11.6 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES . 63
11.6.1 NEW PRODUCT LAUNCH/ DEVELOPMENT . 63
11.6.2 PARTNERSHIP . 64
12 COMPANY PROFILES . 65
12.1 TOYOTA FINANCE AUSTRALIA LIMITED . 65
12.1.1 COMPANY OVERVIEW . 65
12.1.2 FINANCIAL OVERVIEW . 66
12.1.3 PRODUCTS OFFERED. 67
12.1.4 KEY DEVELOPMENTS . 68
12.1.5 SWOT ANALYSIS . 69
12.1.6 KEY STRATEGIES . 69
12.2 COMMONWEALTH BANK . 70
12.2.1 COMPANY OVERVIEW . 70
12.2.2 FINANCIAL OVERVIEW . 71
12.2.3 PRODUCTS OFFERED. 72
12.2.4 KEY DEVELOPMENTS . 73
12.2.5 SWOT ANALYSIS . 74
12.2.6 KEY STRATEGIES . 74
12.3 NATIONAL AUSTRALIA BANK LIMITED . 75
12.3.1 COMPANY OVERVIEW . 75
12.3.2 FINANCIAL OVERVIEW . 76
12.3.3 PRODUCTS OFFERED. 77
12.3.4 KEY DEVELOPMENTS . 77
12.3.5 SWOT ANALYSIS . 78
12.3.6 KEY STRATEGIES . 78
12.4 AUSTRALIA AND NEW ZEALAND BANKING GROUP LIMITED . 79
12.4.1 COMPANY OVERVIEW . 79
12.4.2 FINANCIAL OVERVIEW . 79
12.4.3 PRODUCTS OFFERED. 80
12.4.4 KEY DEVELOPMENTS . 81
12.4.5 SWOT ANALYSIS . 81
12.4.6 KEY STRATEGIES . 81
12.5 ST GEORGE BANK . 82
12.5.1 COMPANY OVERVIEW . 82
12.5.2 FINANCIAL OVERVIEW . 83
12.5.3 PRODUCTS OFFERED. 83
12.5.4 KEY DEVELOPMENTS . 83
12.5.5 SWOT ANALYSIS . 84
12.5.6 KEY STRATEGIES . 84
12.6 WESTPAC . 85
12.6.1 COMPANY OVERVIEW . 85
12.6.2 FINANCIAL OVERVIEW . 86
12.6.3 PRODUCTS OFFERED. 86
12.6.4 KEY DEVELOPMENTS . 87
12.6.5 SWOT ANALYSIS . 88
12.6.6 KEY STRATEGIES . 88
12.7 NISSAN FINANCIAL SERVICES . 89
12.7.1 COMPANY OVERVIEW . 89
12.7.2 FINANCIAL OVERVIEW . 90
12.7.3 PRODUCTS OFFERED. 90
12.7.4 KEY DEVELOPMENTS . 91
12.7.5 SWOT ANALYSIS . 92
12.7.6 KEY STRATEGIES . 92
12.8 HYUNDAI MOTOR COMPANY, AUSTRALIA PTY LIMITED . 93
12.8.1 COMPANY OVERVIEW . 93
12.8.2 FINANCIAL OVERVIEW . 94
12.8.3 PRODUCTS OFFERED. 94
12.8.4 KEY DEVELOPMENTS . 95
12.8.5 SWOT ANALYSIS . 95
12.8.6 KEY STRATEGIES . 95
12.9 BMW GROUP AUSTRALIA . 96
12.9.1 COMPANY OVERVIEW . 96
12.9.2 FINANCIAL OVERVIEW . 97
12.9.3 PRODUCTS OFFERED. 97
12.9.4 KEY DEVELOPMENTS . 97
12.9.5 SWOT ANALYSIS . 98
12.9.6 KEY STRATEGIES . 98
12.10 DUTTON FINANCIAL SERVICES . 99
12.10.1 COMPANY OVERVIEW . 99
12.10.2 FINANCIAL OVERVIEW . 99
12.10.3 PRODUCTS OFFERED. 100
12.10.4 KEY DEVELOPMENTS . 100
12.10.5 SWOT ANALYSIS . 101
12.10.6 KEY STRATEGIES . 101
12.11 DATA CITATIONS . 103

 

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