世界の自動車金融市場の展望、2030年Global Automotive Finance Market Outlook, 2030 世界の自動車金融市場は、消費者行動や技術進歩の変化だけでなく、世界の自動車保有を形作るより広範な文化的・経済的背景も反映して、過去10年間で大きく発展してきた。文化的には、都心部におけるモビリティ・... もっと見る
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サマリー世界の自動車金融市場は、消費者行動や技術進歩の変化だけでなく、世界の自動車保有を形作るより広範な文化的・経済的背景も反映して、過去10年間で大きく発展してきた。文化的には、都心部におけるモビリティ・アズ・ア・サービス・モデルの台頭が、自動車所有に対する消費者の態度に影響を与えており、若い世代は従来の自社購入よりも、柔軟な資金調達オプションやサブスクリプション・サービス、短期リースを好むようになっている。このシフトは、環境意識の高まりと電気自動車やハイブリッド車への嗜好によってさらに拍車がかかっている。電気自動車やハイブリッド車は、初期費用の高騰や政府の優遇措置に対応するため、金融商品をカスタマイズする必要がある場合が多い。自動車金融業界全体で暗号通貨の重要性が高まっており、市場成長の原動力になると予想される。さまざまな自動車技術プロバイダーが暗号通貨ベースの決済を採用し、サービスの充実を図っている。例えば、2022年3月、自動車業界のデジタル小売企業であるCarNowは、ブロックチェーン・オーケストレーション・プラットフォームのCion Digitalとの提携を発表した。この提携により、CarNowは自動車ディーラーに対し、コンプライアンスに対応した迅速な暗号決済・融資ソリューションを提供する。様々な自動車用人工知能技術プロバイダーが、AI対応融資プラットフォームの開発に力を入れている。例えば、2021年10月、大手AI融資プラットフォームのアップスタートは、アップスタート・オート・リテール・ソフトウェアの発売を発表した。このソフトウェアにはAI対応の融資機能が含まれており、貸し手は顧客体験を向上させることができる。しかし、発展途上国の顧客は、このような融資について、金融会社ではなく銀行をより信頼している。例えばインドでは、主に低金利とサービスのため、自動車ローンの大半は国営銀行や民間銀行から借りられている。2023年10月、オーストリアのウィーンで開催された第9回モーター・ファイナンス・ヨーロッパ・アワードで、オープン・ファイナンス・プラットフォームによる自動車ファイナンス技術の進歩が評価され、ソリフィがデジタル・イノベーション・オブ・ザ・イヤーを受賞した。Bonafide Research社の調査レポート「世界の自動車金融市場の展望、2030年」によると、世界の自動車金融市場は、2024年の2,963億3,000万米ドルから2030年には4,592億9,000万米ドルの市場規模に達し、2025年から30年までの年平均成長率は7.74%で成長すると予測されている。市場内のイノベーションは、安全で透明性の高いローン処理のためのブロックチェーン、より包括的な融資のためのAIベースの信用スコアリング、車両融資とライドシェアリングやサブスクリプションモデルを組み合わせたモビリティ・アズ・ア・サービス・プラットフォームなどの新興技術によって推進される可能性が高く、伝統的なディーラーベースの融資を破壊する可能性がある。さらに、発展途上国からの需要の急増、政府の高い税金、厳格な政策が車両価格をさらに押し上げる。2024年3月、インドの大手商用車メーカーの1つであるタタ・モーターズは、2024年4月1日から商用車の価格を最大2%引き上げると宣言した。この調整は、先行投入コストの永続的な影響を相殺することを目的としている。2025年4月、世界の大手自動車金融業者と提携するフィンテックスタートアップのAutoFinIQは、車両価値の減価償却、信用リスク、支払い行動をリアルタイムで評価するAIを組み込んだファイナンスエンジンを発表した。このプラットフォームは、金融機関がポートフォリオの健全性を継続的に管理しながら、より多くの顧客にサービスを提供することを可能にする動的リスクスコアリングを組み込んだカスタマイズされたローンを提供する。特に電気自動車への融資やグリーン・インセンティブを統合するための認証基準は、金融機関やメーカーが政府主導の持続可能性目標や排出規制と協調しなければならないため、市場力学にも影響を与える。2023年12月、トヨタ自動車は欧州で電気自動車(EV)のラインアップを拡大する意向で、2026年までに6車種を導入する目標を掲げている。例えば、2024年8月、米国におけるプラグインハイブリッド車(PHEV)の販売台数は、前年比1.7%から2.0%に増加し、緩やかに増加した。市場促進要因-自動車保有台数の増加と都市化:新興経済諸国では都市化が進み、可処分所得が増加しているため、自動車所有率が上昇しており、自動車金融ソリューションに対する需要が高まっている。消費者は、自動車購入のための柔軟で利用しやすい資金調達方法を求めており、特に、自動車の初期費用が依然として高額な地域では、その傾向が顕著である。中流世帯の増加と自家用車所有への文化的シフトが相まって、自動車ローン、リース・オプション、分割払いベースの融資が魅力的になっている。この需要の急増は、銀行や金融機関が競争力のある金利や返済期間の長期化、革新的なデジタル融資プラットフォームを提供し、より多くの顧客ベースを獲得することを後押ししている。-デジタル金融の技術的進歩:オンライン・ローン申請、モバイル・バンキング・アプリ、AIを活用した信用スコアリングなど、高度なデジタル技術の統合により、自動車ファイナンス・プロセスは大幅に合理化された。これらのイノベーションは、処理時間を短縮し、顧客体験を向上させ、特にテクノロジーに精通した若い購買層へのリーチを拡大している。フィンテック企業と伝統的な銀行は、シームレスでエンド・ツー・エンドのデジタルファイナンス・ソリューションを提供するためにますます協力するようになっており、消費者が迅速に比較、選択、融資を受けられるようになっている。このような技術的促進は、市場への浸透を促進するだけでなく、自動車融資オプションに対する顧客の信頼を強化する。市場の課題-金利上昇と信用リスク:世界経済情勢や中央銀行の政策の影響を受けて変動する金利は、消費者の借り入れを制限し、自動車ローンの需要を減少させる可能性がある。金利の上昇は月々の分割払いを割高にし、潜在的な購買意欲を減退させる。さらに、貸し手は、特に借り手が正式な信用履歴を持たない可能性のある新興市場において、信用リスクの増大に直面する。不良債権は収益性に影響し、金融機関が融資基準を厳格化することを促し、見込み消費者にとって障壁となる。-規制とコンプライアンスの圧力:自動車金融業界は、消費者保護法、貸出上限規制、マネーロンダリング防止規制など、地域によって異なる厳しい規制枠組の対象となっている。これらの規制を遵守することは、貸出業者の業務コストを増加させ、融資の実行を遅らせる可能性がある。進化し続ける規制を守らなければ、罰金や風評被害につながる可能性もある。さらに、地域ごとに異なる規制は、多国籍金融機関のクロスボーダー融資業務を複雑にし、市場拡大の機会を制限する可能性がある。市場動向-電気自動車(EV)融資の成長:電気自動車の普及が加速する中、金融機関は電気自動車購入者に特化した融資商品を提供するようになっている。運用コストの低下、政府による優遇措置、環境意識の高まりにより、電気自動車に特化したローン、リース、サブスクリプション・モデルへの需要が高まっている。金融機関はまた、保険や充電インフラ・ソリューションとのバンドル・ファイナンスなど、包括的なEV所有パッケージへのシフトを反映したバンドル・サービスを模索している。-柔軟なサブスクリプション・ベース・モデル:消費者の嗜好は、伝統的な所有形態から、カーサブスクリプション、レント・トゥ・オーウン方式、ペイ・パー・ユーズ・ファイナンスなどの柔軟なモビリティ・ソリューションへと移行しつつある。これらのモデルは、利便性、初期費用の低減、乗り換えの容易さを提供し、ライフスタイルの嗜好が変化する都市部の消費者にアピールしている。自動車ファイナンス・プロバイダーは、こうした進化するニーズに対応するため、定期的な支払いと定額プランを効率的に管理する技術を統合し、最終的に市場の展望を再形成する革新的な取り組みを行っている。銀行が世界の自動車金融業界を支配しているのは、その広範な顧客基盤、強固な資本力、確立された融資インフラが、オーダーメイドの融資ソリューションを効率的に提供することを可能にしているからである。銀行は、ノンバンクやキャプティブ・ファイナンス・カンパニーなど、他の金融機関にはない信頼性、財務力、市場開拓力を兼ね備えているため、世界の自動車金融業界で常にトップシェアを維持している。銀行にとっての主な利点の一つは、何十年にもわたり普通預金口座、ローン、クレジットカード、住宅ローンなど様々な金融商品を提供することで築かれた、確立された顧客基盤である。このような既存の関係により、銀行は自動車金融商品をより効果的にクロスセルすることができ、顧客獲得コストを削減し、融資実行のスピードを高めることができる。さらに、銀行は一般的に、中小の金融機関に比べて大きな資本準備を利用することができるため、競争力のある金利、柔軟な期間オプション、より高額なローンを提供することができ、初めて自動車を購入する消費者から企業の車両まで、幅広い消費者を惹きつけることができる。また、強力な規制遵守の枠組みやリスク管理能力も、貸し手と借り手の双方に信頼をもたらし、よりスムーズな与信審査、デフォルトリスクの低減、より優れたポートフォリオ管理を可能にしている。多くの銀行がデジタル・プラットフォームに多額の投資を行っており、オンライン・ローン申請、即時承認、自動文書化、パーソナライズされた融資プランなどを可能にし、顧客体験を大幅に向上させている。さらに、銀行は多くの場合、広範な支店網や自動車ディーラーとの提携関係から利益を得ており、販売時点における顧客へのその場での融資を容易にしている。消費者の信頼と金融リテラシーがまだ発展途上にある新興市場では、銀行の信頼性がさらに重要になり、自動車ファイナンスの選択肢として好まれるようになる。ローン・ファイナンスが世界の自動車金融業界を支配しているのは、消費者や企業がすぐに全額を支払わなくても自動車を購入できるよう、柔軟で広く利用しやすく、費用対効果の高い選択肢を提供しているからである。ローン・ファイナンスは、その多用途性と多様な消費者・商業層への幅広い訴求力により、世界の自動車金融業界で最大のセグメントとして浮上してきた。リースやハイヤーパーチェスのオプションとは異なり、ローン・ファイナンスは、個人や企業が管理可能な期間にわたってコストを分散させながら、自動車の完全な所有権を得ることを可能にし、初めて自動車を購入する人、中間所得世帯、企業のフリートにとっても非常に魅力的なものとなっている。金融機関、特に銀行やノンバンクの金融機関は、カスタマイズされた返済プラン、さまざまな期間、競争力のある金利、さまざまな所得水準やキャッシュフローの状況に合った頭金のオプションを提供することができる。さらに、ローン・ファイナンスは、世界的に確立された銀行・クレジット・インフラに支えられており、迅速な与信審査、簡単な承認プロセス、自動車ディーラーへの直接支払いを可能にし、消費者の購入体験を合理化している。デジタル・プラットフォームの普及が進むにつれ、ローンの普及はさらに加速しており、借り手はオンラインで申し込み、即座に承認決定を受け、デジタル・チャネルを通じて便利に返済を管理することができる。都市化、可処分所得の増加、中流階級の人口拡大により自動車所有が増加している新興市場では、新規購入者の参入障壁を低くするため、ローンによる資金調達が特に不可欠となっている。さらに、多くの地域の政府や規制機関は、補助金や税制上の優遇措置、環境に優しい自動車に対する低金利制度を通じて消費者ローンにインセンティブを与えることが多く、ローンベースの自動車金融の需要をさらに押し上げている。特定の車種や短期契約に限定される可能性のあるリースとは異なり、ローンは所有権と担保を提供するため、長期的な投資価値と車両の売却やアップグレードの柔軟性を好む顧客にアピールすることができる。乗用車は、個人消費者の移動手段としての需要が高く、価格も手ごろで、広く入手可能なため、世界の自動車金融業界の大半を占めている。乗用車は、先進国市場と新興国市場の両方で自動車需要の主要セグメントを占めているため、世界の自動車金融業界で最大のシェアを占めている。都市化、可処分所得の増加、中流階級の人口拡大により、個人の移動に対するニーズが高まっていることが、乗用車の人気を大きく押し上げ、最も融資の多い車種となっている。一般的に企業やフリートオペレーターが購入する商用車とは異なり、乗用車は個人消費者を直接対象としているため、銀行やノンバンクの金融機関にとっては潜在的な借り手層が拡大している。乗用車は、エントリーモデルから高級車まで、価格帯の面で利用しやすいことから、多様な消費者層に適しており、金融機関は、予算、期間、返済能力に応じて、多種多様なローン商品を設計することができる。さらに、乗用車はリセールバリューが高いことが多いため、貸し手のリスクが軽減され、融資が受けやすくなる。低金利ローン、柔軟な頭金支払い、エコカーや低燃費車に対する政府のインセンティブといった融資プログラムは、乗用車ローンの魅力をさらに高めている。ディーラーのネットワークも乗用車販売に高度に最適化されており、その場で融資、魅力的なキャンペーン、ローン利用を促進するバンドル・サービスを提供している。自動車保有台数が急増している新興市場では、乗用車がステータスシンボルや通勤に欠かせない道具とみなされることが多く、それが融資需要を促進している。デジタル・ローン申請、即時承認、オンライン・ファイナンス・ポータルなどの技術的進歩により、購入プロセスが簡素化され、消費者が他の車種に比べて乗用車のクレジットを利用しやすくなっている。新車は世界の自動車金融業界の大半を占めているが、これは、新車に融資することによる信頼性、保証のメリット、長期的な価値を購入者が好むからである。世界の自動車金融業界で新車が最大のシェアを占めているのは、新車が提供する信頼性、先進機能、保証の安心感といった複合的な魅力による。消費者は、最新技術、燃費の良さ、安全基準の強化、現代的なデザインなど、全体的な運転体験を向上させる新車への融資を、中古車よりもむしろ好むようになっている。銀行やノンバンクを含む金融機関は、新車への融資を積極的に推進している。なぜなら、新車は中古車に比べて信用リスクが低く、減価償却率が予測でき、再販価値が高く、市場需要が大きいからである。新車にはメーカー保証が付いていることが多く、購入者は購入後数年間は最小限のメンテナンス費用で済むため、長期的な資金調達ソリューションとしても魅力的である。さらに、自動車メーカーは頻繁に金融機関と協力し、新車購入をより手頃なものにする金利補助、特別ローン・パッケージ、販促スキームを提供することで、ローン量の増加を促している。新興市場は、可処分所得の増加、都市化、中間層の拡大により、信頼性が低いと思われがちな中古車よりも新車を好む傾向が強いため、新車需要を高める上で重要な役割を果たしている。ディーラーもまた、新車の利ざやが高いことから利益を得ており、販売時点で直接融資サービスをバンドルすることが多いため、ローン申し込み手続きが簡素化され、消費者が融資付きの新車を選ぶようになる。電気自動車(EV)やハイブリッド・モデルなどの技術的進歩は、新車の魅力をさらに高めている。多くの購入者は、最新の環境に優しいソリューションや、新車に多く搭載されている最先端の自動車技術を求めているからだ。中期(3~5年)ローンは、多くの消費者にとって魅力的な、無理のない月々の支払いと管理しやすいローン期間の最適なバランスを提供するため、世界の自動車金融業界を席巻している。3~5年の中期契約期間は、幅広い消費者にとって手頃な価格と経済的実現可能性の理想的なバランスを保っているため、世界の自動車金融業界で最も人気のある選択肢となっている。一方、6年を超えるような長期の契約期間は、月々の支払額を抑えることができるかもしれないが、全体的な金利負担が増加し、ローンの返済よりも車両の減価償却が早まるため、マイナス・エクイティのリスクが高まる。3~5年の契約期間は、一般的な家計に見合った管理しやすい月々の支払額を消費者に提供すると同時に、合理的な期間内に車両を完全に所有することを可能にする。また、銀行やノンバンクの金融機関にとっても、長期ローンに比べて債務不履行リスクが低い一方で、融資を正当化するのに十分な金利収入が得られるため、この期間は特に魅力的である。さらに、中期融資は乗用車の平均的なライフサイクルに合致しており、乗用車は3~5年ごとにアップグレードや買い替えが行われることが多いため、借り手は過度に長い契約に縛られることなく、借り換えや下取りを行うことができる。また、金利の変動や収入の変動など、経済状況の変動にも対応できるような期間設定となっており、消費者に柔軟性と予測可能性を提供している。ローン管理やデジタル・プラットフォームの技術的進歩により、金融機関はこの中期的な範囲内でオーダーメイドの返済スケジュールを提供することが容易になり、その魅力はさらに高まっている。金融機関によるマーケティングや販売促進戦略は、しばしば3~5年計画を「理想的」または「バランスの取れた」選択肢として強調し、消費者の適合性に対する認識を強めている。アジア太平洋地域は、急速な経済成長、可処分所得の増加、中流階級の人口拡大、自動車保有台数の増加により、世界の自動車金融業界をリードしている。The Asia Pacific region holds the largest share in the global automotive finance industry because it combines high economic growth with demographic and urbanization trends that drive strong demand for vehicles and related financing. Rapid industrialization and urban expansion in countries like China, India, and Southeast Asian nations have led to increased disposable incomes, rising consumer aspirations, and the growth of a substantial middle-class population capable of affording personal and commercial vehicles. This expanding consumer base has created a significant market for automotive loans, leases, and other finance products. Moreover, governments across the region have implemented policies and incentives to promote vehicle ownership and support domestic automotive industries, including favorable loan interest rates, tax benefits, and subsidies for eco-friendly or low-emission vehicles, which further encourage the uptake of automotive finance. The proliferation of vehicle dealerships and the growing penetration of financial institutions, including banks and non-bank lenders, make financing easily accessible to urban and semi-urban buyers, facilitating the adoption of passenger cars and commercial vehicles alike. In addition, increasing awareness of digital banking and online loan platforms has simplified the process of obtaining financing, allowing consumers to apply for loans, receive approvals, and complete disbursals quickly and conveniently. Asia Pacific is also experiencing a surge in first-time car buyers, particularly in emerging economies, where automotive finance serves as a critical enabler of vehicle ownership, bridging the gap between aspirational demand and available income.-In March 2025, Toyota Financial Services launched a fully digital auto financing platform in Southeast Asia, bringing together an AI-based credit scoring system and a real-time approval system. The strategic plan is to support Toyota's desire to advance financing penetration in emerging markets through better customer access and operational efficiencies.-In January 2025, Volkswagen Financial Services launched its "Green Mobility Loan" program across Europe to promote the purchase of Electric and Hybrid vehicles. The financing offer provides a lower interest rate, flexible repayment arrangements, and the ability to promote consumers towards the adoption of sustainable vehicles, the EU's goal of carbon neutrality.-In October 2024, AutoFi announced a partnership with Wells Fargo as part of a continued expansion of its digital retail financing services. This partnership extends AutoFi's efforts now as it moves further into dealership networks and improves the online experience for customers from end-to-end as they complete their car buying journey throughout North America.-In February 2024, According to a recent survey by CULA, Credit Unions (CUs) express cautious optimism regarding the 2024 auto finance market, foreseeing a reduction in extended loan terms and a decline in interest rates. Additionally, the survey indicated that the majority of CUs intend to capitalize on the advantages of their relationships with auto dealers by expanding them in 2024.-In January 2024, AutoFi Inc., a top distributor of finance and sales technology in the automotive sector, extended its platform into showrooms to address challenges that lead to inefficiencies in their sales process, such as decision overload, customer mistrust, and sales desk limitations.-In January 2024, AutoFi Inc., a leading provider of automotive sales and finance technology, expanded its platform to streamline showroom operations, addressing long-standing dealer challenges, such as sales desk bottlenecks and consumer distrust. Developed in collaboration with dealers, the platform integrates deal estimation, desking, lender routing, and F&I menu, bridging the gap between CRM and DMS systems. Early adopters report significant time savings, higher loan approval rates, and increased profitability, empowering dealerships to enhance processes and improve customer satisfaction.目次目次1.エグゼクティブサマリー 2.市場ダイナミクス 2.1.市場促進要因と機会 2.2.市場の阻害要因と課題 2.3.市場動向 2.4.サプライチェーン分析 2.5.政策と規制の枠組み 2.6.業界専門家の見解 3.調査方法 3.1.二次調査 3.2.一次データ収集 3.3.市場形成と検証 3.4.レポート作成、品質チェック、納品 4.市場構造 4.1.市場への配慮 4.2.前提条件 4.3.制限事項 4.4.略語 4.5.出典 4.6.定義 5.経済・人口統計 6.世界の自動車金融市場の展望 6.1.市場規模(金額ベース 6.2.地域別市場シェア 6.3.地域別市場規模および予測 6.4.市場規模および予測、プロバイダー別 6.5.市場規模・予測:金融タイプ別 6.6.市場規模・予測:自動車タイプ別 6.7.市場規模・予測:車両状態別 6.8.市場規模・予測:保有期間別 7.北米自動車金融市場の展望 7.1.市場規模:金額別 7.2.国別市場シェア 7.3.市場規模および予測、プロバイダー別 7.4.市場規模・予測、金融タイプ別 7.5.市場規模・予測:自動車タイプ別 7.6.市場規模・予測:車両状態別 7.7.市場規模・予測:保有期間別 7.8.米国自動車金融市場の展望 7.8.1.市場規模(金額ベース 7.8.2.事業者別の市場規模と予測 7.8.3.金融タイプ別市場規模・予測 7.8.4.車両タイプ別市場規模・予測 7.8.5.車両状態別の市場規模・予測 7.8.6.保有期間別市場規模・予測 7.9.カナダの自動車金融市場の展望 7.9.1.金額ベースの市場規模 7.9.2.事業者別の市場規模と予測 7.9.3.金融タイプ別市場規模・予測 7.9.4.車両タイプ別市場規模・予測 7.9.5.車両状態別の市場規模・予測 7.9.6.保有期間別市場規模・予測 7.10.メキシコ自動車金融市場の展望 7.10.1.金額別市場規模 7.10.2.事業者別の市場規模と予測 7.10.3.金融タイプ別市場規模・予測 7.10.4.車両タイプ別市場規模・予測 7.10.5.車両状態別の市場規模・予測 7.10.6.保有期間別市場規模・予測 8.欧州自動車金融市場の展望 8.1.市場規模(金額ベース 8.2.国別市場シェア 8.3.市場規模および予測、プロバイダー別 8.4.市場規模・予測、金融タイプ別 8.5.市場規模・予測:自動車タイプ別 8.6.市場規模・予測:車両状態別 8.7.市場規模・予測:保有期間別 8.8.ドイツ自動車金融市場の展望 8.8.1.市場規模(金額ベース 8.8.2.事業者別の市場規模と予測 8.8.3.金融タイプ別市場規模・予測 8.8.4.車両タイプ別市場規模・予測 8.8.5.車両状態別の市場規模・予測 8.8.6.保有期間別市場規模・予測 8.9.イギリス(英国)自動車金融市場の展望 8.9.1.金額ベースの市場規模 8.9.2.事業者別の市場規模と予測 8.9.3.金融タイプ別市場規模・予測 8.9.4.車両タイプ別市場規模・予測 8.9.5.車両状態別の市場規模・予測 8.9.6.保有期間別市場規模・予測 8.10.フランス自動車金融市場の展望 8.10.1.金額別市場規模 8.10.2.事業者別の市場規模と予測 8.10.3.金融タイプ別市場規模・予測 8.10.4.車両タイプ別市場規模・予測 8.10.5.車両状態別の市場規模・予測 8.10.6.保有期間別市場規模・予測 8.11.イタリア自動車金融市場の展望 8.11.1.金額ベースの市場規模 8.11.2.事業者別の市場規模と予測 8.11.3.金融タイプ別市場規模・予測 8.11.4.車両タイプ別市場規模・予測 8.11.5.車両状態別の市場規模・予測 8.11.6.保有期間別市場規模・予測 8.12.スペイン自動車金融市場の展望 8.12.1.市場規模(金額ベース 8.12.2.事業者別の市場規模と予測 8.12.3.金融タイプ別市場規模・予測 8.12.4.車両タイプ別市場規模・予測 8.12.5.車両状態別の市場規模・予測 8.12.6.保有期間別市場規模・予測 8.13.ロシアの自動車金融市場の展望 8.13.1.金額ベースの市場規模 8.13.2.事業者別の市場規模および予測 8.13.3.金融タイプ別市場規模・予測 8.13.4.車両タイプ別市場規模・予測 8.13.5.車両状態別の市場規模・予測 8.13.6.保有期間別市場規模・予測 9.アジア太平洋地域の自動車金融市場展望 9.1.市場規模:金額ベース 9.2.国別市場シェア 9.3.市場規模および予測、プロバイダー別 9.4.市場規模・予測、金融タイプ別 9.5.市場規模・予測:自動車タイプ別 9.6.市場規模・予測:車両状態別 9.7.市場規模・予測:保有期間別 9.8.中国自動車金融市場の展望 9.8.1.市場規模(金額ベース 9.8.2.事業者別の市場規模と予測 9.8.3.金融タイプ別市場規模・予測 9.8.4.車両タイプ別市場規模・予測 9.8.5.車両状態別の市場規模・予測 9.8.6.保有期間別市場規模・予測 9.9.日本の自動車金融市場の展望 9.9.1.金額別市場規模 9.9.2.事業者別の市場規模と予測 9.9.3.金融タイプ別市場規模・予測 9.9.4.車両タイプ別市場規模・予測 9.9.5.車両状態別の市場規模・予測 9.9.6.保有期間別市場規模・予測 9.10.インド自動車金融市場の展望 9.10.1.金額ベースの市場規模 9.10.2.事業者別の市場規模と予測 9.10.3.金融タイプ別市場規模・予測 9.10.4.車両タイプ別市場規模・予測 9.10.5.車両状態別の市場規模・予測 9.10.6.保有期間別市場規模・予測 9.11.オーストラリア自動車金融市場の展望 9.11.1.金額ベースの市場規模 9.11.2.事業者別の市場規模と予測 9.11.3.金融タイプ別市場規模・予測 9.11.4.車両タイプ別市場規模・予測 9.11.5.車両状態別の市場規模・予測 9.11.6.保有期間別市場規模・予測 9.12.韓国の自動車金融市場の展望 9.12.1.金額ベースの市場規模 9.12.2.事業者別の市場規模と予測 9.12.3.金融タイプ別市場規模・予測 9.12.4.車両タイプ別市場規模・予測 9.12.5.車両状態別の市場規模・予測 9.12.6.保有期間別市場規模・予測 10.南米の自動車金融市場展望 10.1.市場規模:金額ベース 10.2.国別市場シェア 10.3.市場規模および予測、プロバイダー別 10.4.市場規模・予測、金融タイプ別 10.5.市場規模・予測:自動車タイプ別 10.6.市場規模・予測:車両状態別 10.7.市場規模・予測:保有期間別 10.8.ブラジル自動車金融市場の展望 10.8.1.市場規模(金額ベース 10.8.2.事業者別の市場規模と予測 10.8.3.金融タイプ別の市場規模と予測 10.8.4.車両タイプ別市場規模・予測 10.8.5.車両状態別の市場規模・予測 10.8.6.保有期間別市場規模・予測 10.9.アルゼンチン自動車金融市場の展望 10.9.1.金額ベースの市場規模 10.9.2.事業者別の市場規模と予測 10.9.3.金融タイプ別市場規模・予測 10.9.4.車両タイプ別市場規模・予測 10.9.5.車両状態別の市場規模・予測 10.9.6.保有期間別市場規模・予測 10.10.コロンビアの自動車金融市場展望 10.10.1.金額ベースの市場規模 10.10.2.事業者別の市場規模と予測 10.10.3.金融タイプ別市場規模・予測 10.10.4.車両タイプ別市場規模・予測 10.10.5.車両状態別の市場規模・予測 10.10.6.保有期間別市場規模・予測 11.中東・アフリカ自動車金融市場展望 11.1.市場規模:金額ベース 11.2.国別市場シェア 11.3.市場規模および予測、プロバイダー別 11.4.市場規模・予測、金融タイプ別 11.5.市場規模・予測:自動車タイプ別 11.6.市場規模・予測:車両状態別 11.7.市場規模・予測:保有期間別 11.8.アラブ首長国連邦(UAE)の自動車金融市場展望 11.8.1.市場規模(金額ベース 11.8.2.事業者別の市場規模と予測 11.8.3.金融タイプ別市場規模・予測 11.8.4.車両タイプ別市場規模・予測 11.8.5.車両状態別の市場規模・予測 11.8.6.保有期間別市場規模・予測 11.9.サウジアラビアの自動車金融市場展望 11.9.1.金額ベースの市場規模 11.9.2.事業者別の市場規模と予測 11.9.3.金融タイプ別市場規模・予測 11.9.4.車両タイプ別市場規模・予測 11.9.5.車両状態別の市場規模・予測 11.9.6.保有期間別市場規模・予測 11.10.南アフリカの自動車金融市場展望 11.10.1.金額別市場規模 11.10.2.事業者別の市場規模と予測 11.10.3.金融タイプ別市場規模・予測 11.10.4.車両タイプ別市場規模・予測 11.10.5.車両状態別の市場規模・予測 11.10.6.保有期間別市場規模・予測 12.競争環境 12.1.競合ダッシュボード 12.2.主要企業の事業戦略 12.3.主要プレーヤーの市場シェアの洞察と分析、2024年 12.4.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス 12.5.ポーターの5つの力 12.6.企業プロフィール 12.6.1.ダイムラー・トラックAG 12.6.1.1.会社概要 12.6.1.2.会社概要 12.6.1.3.財務ハイライト 12.6.1.4.地理的洞察 12.6.1.5.事業セグメントと業績 12.6.1.6.製品ポートフォリオ 12.6.1.7.主要役員 12.6.1.8.戦略的な動きと展開 12.6.2.フォード・モーター・カンパニー 12.6.3.フォルクスワーゲン・ファイナンシャル・サービス 12.6.4.トヨタ自動車株式会社 12.6.5.三菱HCキャピタル株式会社 12.6.6.バイエルン自動車株式会社 12.6.7.ゼネラルモーターズ 12.6.8.キャピタル・ワン・ファイナンシャル・コーポレーション 12.6.9.サンタンデール・コンシューマー・ファイナンス 12.6.10.JPモルガン・チェース 12.6.11.ウェルズ・ファーゴ・アンド・カンパニー 12.6.12.アリー・ファイナンシャル・インク 12.6.13.バンク・オブ・アメリカ・コーポレーション 12.6.14.オートファイナンシャルグループ 12.6.15.マヒンドラ&マヒンドラ・ファイナンシャル・サービス・リミテッド 12.6.16.オリエントコーポレーション 12.6.17.インドステイト銀行(SBI) 12.6.18.スルガ銀行 12.6.19.アライドクレジット 12.6.20.アライドファイナンス 13.戦略的提言 14.付録 14.1.よくある質問 14.2.注意事項 14.3.関連レポート 15.免責事項 図表リスト図表一覧図1:自動車金融の世界市場規模(10億ドル)、地域別、2024年・2030年 図2:市場魅力度指数(2030年地域別 図3:市場魅力度指数(2030年セグメント別 図4:自動車金融の世界市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル 図5:自動車金融の世界地域別市場シェア(2024年) 図6:北米の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図7:北米自動車金融市場 国別シェア(2024年) 図8:米国の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図9:カナダの自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030年)(単位:億米ドル) 図10:メキシコ自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図11:欧州自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図12:欧州自動車金融市場 国別シェア(2024年) 図13:ドイツの自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図14:イギリス(英国)の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030年)(単位:億米ドル) 図15:フランス自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図16:イタリアの自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図17:スペインの自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図18:ロシアの自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030年)(単位:億米ドル) 図19:アジア太平洋地域の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030年)(単位:億米ドル) 図20:アジア太平洋地域の自動車金融市場 国別シェア(2024年) 図21:中国の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図22:日本の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030年)(単位:億米ドル) 図23:インドの自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図24:オーストラリアの自動車金融市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図25:韓国の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図26:南米の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図27:南米の自動車金融市場:国別シェア(2024年) 図28:ブラジルの自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図29:アルゼンチンの自動車金融市場規模アルゼンチン自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図30:コロンビアの自動車金融市場規模:金額(2019年、2024年、2030F) (単位:億米ドル) 図31:中東・アフリカ自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図32:中東・アフリカ自動車金融市場の国別シェア(2024年) 図33:アラブ首長国連邦(UAEアラブ首長国連邦(UAE)の自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F) (単位:億米ドル) 図34:サウジアラビアの自動車金融市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F) (単位:億米ドル) 図35:南アフリカの自動車金融市場規模:金額(2019年、2024年、2030F) (単位:億米ドル) 図36:世界の自動車金融市場のポーターの5つの力 図表一覧 表1:自動車金融の世界市場スナップショット(セグメント別)(2024年・2030年)(単位:億米ドル 表2:自動車金融市場の影響要因(2024年 表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年 表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年 表5:外国通貨から米ドルへの平均為替レート 表6:自動車金融の世界市場規模・予測(2019年~2030F)(地域別)(単位:億米ドル 表7:自動車金融の世界市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表8:自動車ファイナンスの世界市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表9:自動車ファイナンスの世界市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表10:自動車ファイナンスの世界市場規模・予測:車両状態別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表11:自動車金融の世界市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表12:北米の自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表13:北米の自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表14:北米の自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表15:北米の自動車ファイナンス市場規模・予測:車両状態別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表16:北米の自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表17:米国の自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表18:米国の自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F) (単位:USD Billion) 表19:米国の自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表20:米国の自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表21:米国の自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表22:カナダの自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表23:カナダの自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表24:カナダの自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表25:カナダの自動車金融市場カナダの自動車ファイナンス市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表26:カナダの自動車ファイナンス市場規模・予測カナダの自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表27:メキシコ自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F) (単位:USD Billion) 表28:メキシコの自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表29:メキシコの自動車金融市場メキシコ自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表30:メキシコの自動車金融市場メキシコ自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表31:メキシコの自動車金融市場メキシコ自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表32:欧州自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表33:欧州自動車ファイナンス市場欧州自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表34:欧州自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表35:欧州自動車ファイナンス市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表36:欧州自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表37:ドイツ自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表38:ドイツの自動車ファイナンス市場ドイツ自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表39:ドイツの自動車ファイナンス市場ドイツ自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表40:ドイツの自動車金融市場ドイツ自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表41:ドイツの自動車ファイナンス市場規模・予測ドイツ自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表42:イギリス(英国)の自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表43:イギリス(英国)の自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表44:イギリス(英国)の自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表45:イギリス(英国)の自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表46:イギリス(英国)の自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表47:フランスフランス自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表48:フランスの自動車金融市場フランス自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表49:フランスの自動車金融市場フランス自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表50:フランス自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表51:フランスの自動車ファイナンス市場規模・予測フランス自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表52:イタリア自動車金融市場イタリアの自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表53:イタリアの自動車ファイナンス市場規模・予測イタリアの自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表54:イタリアの自動車ファイナンス市場イタリアの自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表55:イタリアの自動車金融市場イタリアの自動車ファイナンス市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表56:イタリアの自動車ファイナンス市場規模・予測イタリアの自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表57:スペイン自動車金融市場スペインの自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表58:スペインの自動車ファイナンス市場規模・予測スペインの自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表59:スペインの自動車ファイナンス市場スペインの自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表60:スペインの自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表61:スペインの自動車金融市場スペインの自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表62:ロシア自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表63:ロシアの自動車金融市場ロシア自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表64:ロシア自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別 (2019~2030F)(単位:億米ドル) 表65:ロシアの自動車金融市場ロシア自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表66:ロシアの自動車金融市場規模推移と予測ロシアの自動車金融市場規模・予測:保有期間別 (2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表67:アジア太平洋地域の自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表68:アジア太平洋地域の自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表69:アジア太平洋地域の自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表70:アジア太平洋地域の自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表71:アジア太平洋地域の自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表 72:中国自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表73:中国の自動車ファイナンス市場規模・予測中国自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表74:中国の自動車金融市場中国自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表75:中国の自動車金融市場規模・予測中国自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表76:中国の自動車金融市場規模・予測中国自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表77:日本の自動車金融市場日本の自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表78:日本の自動車ファイナンス市場規模・予測日本の自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表79:日本の自動車ファイナンス市場日本の自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表80:日本の自動車ファイナンス市場規模・予測日本の自動車ファイナンス市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表81:日本の自動車ファイナンス市場規模・予測日本の自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表82:インドの自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表83:インドの自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:USD Billion) 表84:インド自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表85:インドの自動車ファイナンス市場規模・予測インド自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表86:インドの自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表87:オーストラリア自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F) (単位:USD Billion) 表88:オーストラリアの自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表89:オーストラリアの自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表90:オーストラリアの自動車金融市場規模・予測オーストラリア自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表91:オーストラリア自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F) (単位:USD Billion) 表92:韓国の自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表93:韓国の自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表94:韓国の自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表95:韓国の自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表96:韓国の自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表 97: 南米自動車金融市場南米の自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表98:南米の自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表99:南米の自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表100:南米の自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表101:南米の自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表102:ブラジル自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表103:ブラジルの自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表104:ブラジルの自動車ファイナンス市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表105:ブラジル自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表106:ブラジル自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表107:アルゼンチン自動車金融市場アルゼンチン自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表108:アルゼンチンの自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表109:アルゼンチンの自動車金融市場アルゼンチンの自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表110:アルゼンチンの自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表111:アルゼンチンの自動車金融市場アルゼンチン自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表112:コロンビアの自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F) (単位:USD Billion) 表113:コロンビアの自動車金融市場規模・予測コロンビアの自動車ファイナンス市場規模・予測:ファイナンスタイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表114:コロンビアの自動車金融市場規模・予測:車両タイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表115:コロンビアの自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表116:コロンビアの自動車金融市場規模・予測コロンビアの自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表117:中東・アフリカ自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表118:中東・アフリカ自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表119:中東・アフリカ自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表120:中東・アフリカ自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表121:中東・アフリカ自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表122:アラブ首長国連邦(UAE)の自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 第123表 アラブ首長国連邦(UAE)アラブ首長国連邦(UAE)の自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表124:アラブ首長国連邦(UAE)アラブ首長国連邦(UAE)の自動車金融市場規模・予測:自動車タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 第125表 アラブ首長国連邦(UAE)アラブ首長国連邦(UAE)の自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表 126: アラブ首長国連邦(UAE)アラブ首長国連邦(UAE)の自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表127:サウジアラビアの自動車金融市場規模・予測(2019~2030F):事業者別(単位:億米ドル) 表128:サウジアラビアの自動車金融市場サウジアラビアの自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表129:サウジアラビアの自動車金融市場サウジアラビアの自動車金融市場規模・予測:車両タイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表130:サウジアラビアの自動車金融市場規模・予測(2019~2030F):車両状態別(単位:億米ドル) 表131:サウジアラビアの自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表132:南アフリカの自動車金融市場規模・予測:事業者別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表133:南アフリカの自動車金融市場規模・予測:金融タイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表134:南アフリカの自動車金融市場南アフリカの自動車金融市場規模・予測:車両タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表135:南アフリカの自動車金融市場規模・予測:車両状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表136:南アフリカの自動車金融市場南アフリカの自動車金融市場規模・予測:保有期間別(2019年~2030F) (単位:億米ドル) 表 137:上位5社の競争ダッシュボード(2024年 表138:自動車金融市場における主要プレイヤーの市場シェアに関する洞察と分析(2024年
SummaryThe global automotive finance market has evolved significantly over the past decade, reflecting not only shifts in consumer behavior and technological advancements but also the broader cultural and economic landscapes shaping vehicle ownership worldwide. Culturally, the rise of mobility-as-a-service models in urban centers has influenced consumer attitudes toward car ownership, with younger generations increasingly favoring flexible financing options, subscription services, and short-term leasing over traditional outright purchases. This shift is further fueled by the growing environmental consciousness and preference for electric and hybrid vehicles, which often require tailored financial products to accommodate higher upfront costs and government incentives. The growing importance of cryptocurrency across the automotive finance industry is expected to drive market growth. Various automotive technology providers are adopting cryptocurrency-based payments to enhance their offerings. For instance, in March 2022, CarNow, an automotive industry’s digital retailing company, announced its partnership with Cion Digital, a blockchain orchestration platform. Through this partnership, CarNow will offer auto dealers compliant and fast crypto payment and lending solutions. Various automotive artificial intelligence technology providers are making efforts to develop AI-enabled lending platforms. For instance, in October 2021, Upstart, a leading AI lending platform, announced the launch of Upstart Auto Retail software. This software includes AI-enabled financing features which enable the lenders to improve their customer experience. However, customers in developing countries have more faith in banks for such loans instead of financial companies. For instance, in India, the majority of the automotive loans are taken from nationalized banks and private banks, mainly due to low-interest rates & services. In October 2023, The award for Digital Innovation of the Year award was won by Solifi at the 9th Motor Finance Europe Awards in Vienna, Austria, for advancements in automotive finance technology through their Open Finance Platform. According to the research report “Global Automotive Finance Market Outlook, 2030” published by Bonafide Research, the global Automotive Finance market is projected to reach market size of USD 459.29 Billion by 2030 increasing from USD 296.33 Billion in 2024, growing with 7.74% CAGR by 2025-30.Innovation within the market is likely to be driven by emerging technologies such as blockchain for secure and transparent loan processing, AI-based credit scoring for more inclusive financing, and mobility-as-a-service platforms that combine vehicle financing with ride-sharing or subscription models, potentially disrupting traditional dealer-based lending. Moreover, the surging demand from developing nations, high government taxes, and stringent policies further boost vehicle prices. In March 2024, India's one of the leading commercial vehicle manufacturers, Tata Motors, declared a price hike of up to 2% on its commercial vehicles starting from April 1, 2024. This adjustment aims to counterbalance the enduring effects of prior input costs. In April 2025, AutoFinIQ, a fintech startup with major automotive lenders globally, launched a finance engine that incorporates AI to assess vehicle value depreciation, credit risks and payment behavior in real-time. The platform provides customized loan offerings that incorporate dynamic risk scoring which allows financial institutions to service many more clients, while continuing to manage portfolio health. Certification standards, especially for financing electric vehicles or integrating green incentives, also influence market dynamics, as lenders and manufacturers must align with government-led sustainability targets and emission regulations. In December 2023, Toyota Motor intends to broaden its electric vehicle (EV) range in Europe, with a goal of introducing six models by the year 2026. For instance, in August 2024, Plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) sales in the United States saw a modest increase, rising from 1.7% to 2.0% of the total vehicle market year over year. Market Drivers • Rising Vehicle Ownership and Urbanization: The increasing urbanization and growing disposable incomes across emerging economies are driving higher vehicle ownership, which, in turn, fuels demand for automotive finance solutions. Consumers are seeking flexible and accessible financing options to purchase cars, especially in regions where upfront vehicle costs remain prohibitive. The proliferation of middle-class households, combined with a cultural shift toward private vehicle ownership, has made auto loans, lease options, and installment-based financing more attractive. This surge in demand encourages banks and financial institutions to offer competitive interest rates, longer repayment periods, and innovative digital lending platforms to capture a larger customer base. • Technological Advancements in Digital Finance: The integration of advanced digital technologies, including online loan applications, mobile banking apps, and AI-driven credit scoring, has significantly streamlined the automotive finance process. These innovations reduce processing times, enhance customer experience, and expand reach, especially to younger, tech-savvy buyers. Fintech companies and traditional banks are increasingly collaborating to offer seamless, end-to-end digital finance solutions, enabling consumers to compare, select, and secure financing quickly. Such technological facilitation not only boosts market penetration but also strengthens customer trust in automotive financing options. Market Challenges • Rising Interest Rates and Credit Risk: Fluctuating interest rates, influenced by global economic conditions and central bank policies, can restrict consumer borrowing and reduce demand for auto loans. Higher interest rates make monthly installments more expensive, discouraging potential buyers. Additionally, lenders face increased credit risk, particularly in emerging markets where borrowers may lack formal credit histories. Non-performing loans can affect profitability and prompt financial institutions to tighten lending criteria, creating a barrier for prospective consumers. • Regulatory and Compliance Pressures: The automotive finance industry is subject to stringent regulatory frameworks that vary by region, including consumer protection laws, lending caps, and anti-money laundering regulations. Compliance with these rules increases operational costs for lenders and can slow down loan disbursal. Failure to adhere to evolving regulations may result in fines or reputational damage. Moreover, differing regional regulations can complicate cross-border financing operations for multinational financial institutions, limiting market expansion opportunities. Market Trends • Growth of Electric Vehicle (EV) Financing: As the adoption of electric vehicles accelerates, financial institutions are increasingly offering specialized financing products for EV buyers. Lower operating costs, government incentives, and growing environmental awareness are creating demand for loans, leases, and subscription models tailored to electric cars. Lenders are also exploring bundled services, such as financing with insurance and charging infrastructure solutions, reflecting a shift toward comprehensive EV ownership packages. • Flexible and Subscription-Based Models: Consumer preference is shifting from traditional ownership to flexible mobility solutions, including car subscriptions, rent-to-own schemes, and pay-per-use financing. These models provide convenience, lower upfront costs, and the ability to switch vehicles easily, appealing to urban populations with changing lifestyle preferences. Automotive finance providers are innovating to accommodate these evolving needs, integrating technology to manage recurring payments and subscription plans efficiently, ultimately reshaping the market landscape. Banks dominate the global automotive finance industry due to their extensive customer base, robust capital resources, and well-established lending infrastructure, which allows them to provide tailored financing solutions efficiently. Banks have consistently held the largest share in the global automotive finance industry because they possess a unique combination of trust, financial strength, and market reach that other provider types, such as non-bank financial institutions or captive finance companies, often lack. One of the primary advantages for banks is their well-established customer base, built over decades of providing various financial products, including savings accounts, loans, credit cards, and mortgages. This existing relationship enables banks to cross-sell automotive finance products more effectively, reducing customer acquisition costs and enhancing the speed of loan disbursal. Additionally, banks generally have access to larger capital reserves compared to smaller financial institutions, which allows them to offer competitive interest rates, flexible tenure options, and higher loan amounts, attracting a broader spectrum of consumers from first-time buyers to corporate fleets. Their strong regulatory compliance framework and risk management capabilities also provide confidence to both lenders and borrowers, ensuring smoother credit assessments, lower default risks, and better portfolio management. Technological adoption further strengthens banks’ position; many have invested heavily in digital platforms, enabling online loan applications, instant approvals, automated documentation, and personalized financing plans, which significantly improve customer experience. Furthermore, banks often benefit from extensive branch networks and partnerships with car dealerships, facilitating on-the-spot financing for customers at the point of sale—a convenience that non-bank lenders or captive finance units cannot always match. In emerging markets, where consumer trust and financial literacy are still developing, banks’ credibility becomes even more crucial, making them the preferred choice for automotive financing. Loan financing dominates the global automotive finance industry because it provides flexible, widely accessible, and cost-effective options for consumers and businesses to purchase vehicles without immediate full payment. Loan finance has emerged as the largest segment in the global automotive finance industry due to its versatility and broad appeal to diverse consumer and commercial segments. Unlike leasing or hire-purchase options, loan financing allows individuals and businesses to gain full ownership of a vehicle while spreading the cost over a manageable period, making it highly attractive to first-time car buyers, middle-income households, and corporate fleets alike. One of the key drivers of this dominance is the flexibility of loan structures; financial institutions, particularly banks and non-bank lenders, can offer customized repayment plans, varying tenures, competitive interest rates, and options for down payments that suit different income levels and cash flow situations. Additionally, loan finance is supported by a well-established banking and credit infrastructure globally, enabling quick credit assessment, easy approval processes, and direct disbursal to car dealerships, which streamlines the buying experience for consumers. The growing penetration of digital platforms has further accelerated loan adoption, allowing borrowers to apply online, receive instant approval decisions, and manage repayments conveniently through digital channels. In emerging markets, where vehicle ownership is increasing due to urbanization, rising disposable incomes, and expanding middle-class populations, loan financing has become particularly essential as it lowers the barrier to entry for new buyers. Furthermore, governments and regulatory bodies in many regions often incentivize consumer loans through subsidies, tax benefits, or low-interest schemes for eco-friendly vehicles, further boosting demand for loan-based automotive finance. Unlike leasing, which may be limited to specific vehicle types or short-term contracts, loans provide ownership rights and collateral security, appealing to customers who prefer long-term investment value and flexibility to sell or upgrade their vehicles. Passenger cars dominate the global automotive finance industry due to their high demand among individual consumers for personal mobility, affordability, and wide availability. Passenger cars hold the largest share in the global automotive finance industry because they represent the primary segment of vehicle demand across both developed and emerging markets. The growing need for personal mobility, driven by urbanization, rising disposable incomes, and expanding middle-class populations, has significantly boosted the popularity of passenger cars, making them the most financed vehicle type. Unlike commercial vehicles, which are typically purchased by businesses and fleet operators, passenger cars cater directly to individual consumers, creating a larger pool of potential borrowers for banks and non-bank financial institutions. The accessibility of passenger cars in terms of price range—from entry-level models to premium vehicles—also makes them suitable for diverse consumer segments, allowing financial institutions to design a wide variety of loan products tailored to different budgets, tenure options, and repayment capacities. Additionally, passenger cars often come with strong resale value, which reduces lender risk and makes financing easier to obtain. Financing programs such as low-interest loans, flexible down payments, and government-backed incentives for eco-friendly or fuel-efficient vehicles further enhance the appeal of passenger car loans. Dealership networks are also highly optimized for passenger car sales, offering on-the-spot financing, attractive offers, and bundled services that encourage loan uptake. In emerging markets, where vehicle ownership is growing rapidly, passenger cars are often considered status symbols and essential tools for commuting, thereby driving financing demand. Technological advancements, including digital loan applications, instant approvals, and online financing portals, have simplified the purchasing process, making it easier for consumers to access credit for passenger cars compared to other vehicle types. New vehicles dominate the global automotive finance industry because buyers prefer the reliability, warranty benefits, and long-term value associated with financing brand-new cars. New vehicles hold the largest share in the global automotive finance industry due to the combined appeal of reliability, advanced features, and the security of warranty coverage that new cars provide. Consumers increasingly prefer financing new vehicles rather than used ones, as they offer state-of-the-art technology, better fuel efficiency, enhanced safety standards, and modern design features, which improve the overall driving experience. Financial institutions, including banks and non-bank lenders, actively promote loans for new cars because they carry lower credit risk compared to used vehicles, given the predictable depreciation rate, high resale value, and greater market demand. New cars are often covered by manufacturer warranties, which assure buyers of minimal maintenance costs during the initial years of ownership, making them more attractive for long-term financing solutions. Additionally, auto manufacturers frequently collaborate with financial institutions to provide subsidized interest rates, special loan packages, and promotional schemes that make purchasing new vehicles more affordable, thereby driving higher loan volumes. Emerging markets play a significant role in boosting demand for new vehicles, as rising disposable incomes, urbanization, and expanding middle-class populations create a strong preference for brand-new cars over used options, which are often perceived as less reliable. Dealers also benefit from higher margins on new vehicles and often bundle financing services directly at the point of sale, simplifying the loan application process and encouraging consumers to choose financed new cars. Technological advancements, including electric vehicles (EVs) and hybrid models, further amplify the attractiveness of new vehicles, as many buyers seek the latest eco-friendly solutions and cutting-edge automotive technologies, which are predominantly available in new cars. Medium-term (3–5 years) tenures dominate the global automotive finance industry because they offer an optimal balance between affordable monthly payments and manageable loan duration, appealing to most consumers. Medium-term tenures of 3–5 years have become the most popular choice in the global automotive finance industry because they strike the ideal balance between affordability and financial feasibility for a broad spectrum of consumers. Shorter tenures, while reducing total interest payments, often result in high monthly installments that can be burdensome for middle-income buyers, whereas longer tenures, such as over six years, may lower monthly payments but increase the overall interest cost and risk of negative equity as the vehicle depreciates faster than the loan is repaid. The 3–5 year tenure range offers consumers manageable monthly payments that align with typical household budgets while allowing them to gain full ownership of the vehicle within a reasonable period. This tenure range is also particularly attractive to banks and non-bank lenders because it maintains a lower default risk compared to longer-term loans, while generating sufficient interest revenue to justify lending. Additionally, medium-term financing aligns with the average lifecycle of passenger cars, which are often upgraded or replaced every 3–5 years, allowing borrowers to refinance or trade in vehicles without being locked into excessively long contracts. The tenure range also accommodates fluctuations in economic conditions, such as interest rate changes or income variability, offering flexibility and predictability for consumers. Technological advancements in loan management and digital platforms have made it easier for financial institutions to offer tailored repayment schedules within this medium-term range, further enhancing its appeal. Marketing and promotional strategies by lenders often highlight the 3–5 year plans as “ideal” or “balanced” options, reinforcing consumer perception of suitability. Asia Pacific leads the global automotive finance industry due to rapid economic growth, rising disposable incomes, expanding middle-class populations, and increasing vehicle ownership. The Asia Pacific region holds the largest share in the global automotive finance industry because it combines high economic growth with demographic and urbanization trends that drive strong demand for vehicles and related financing. Rapid industrialization and urban expansion in countries like China, India, and Southeast Asian nations have led to increased disposable incomes, rising consumer aspirations, and the growth of a substantial middle-class population capable of affording personal and commercial vehicles. This expanding consumer base has created a significant market for automotive loans, leases, and other finance products. Moreover, governments across the region have implemented policies and incentives to promote vehicle ownership and support domestic automotive industries, including favorable loan interest rates, tax benefits, and subsidies for eco-friendly or low-emission vehicles, which further encourage the uptake of automotive finance. The proliferation of vehicle dealerships and the growing penetration of financial institutions, including banks and non-bank lenders, make financing easily accessible to urban and semi-urban buyers, facilitating the adoption of passenger cars and commercial vehicles alike. In addition, increasing awareness of digital banking and online loan platforms has simplified the process of obtaining financing, allowing consumers to apply for loans, receive approvals, and complete disbursals quickly and conveniently. Asia Pacific is also experiencing a surge in first-time car buyers, particularly in emerging economies, where automotive finance serves as a critical enabler of vehicle ownership, bridging the gap between aspirational demand and available income. • In March 2025, Toyota Financial Services launched a fully digital auto financing platform in Southeast Asia, bringing together an AI-based credit scoring system and a real-time approval system. The strategic plan is to support Toyota's desire to advance financing penetration in emerging markets through better customer access and operational efficiencies. • In January 2025, Volkswagen Financial Services launched its "Green Mobility Loan" program across Europe to promote the purchase of Electric and Hybrid vehicles. The financing offer provides a lower interest rate, flexible repayment arrangements, and the ability to promote consumers towards the adoption of sustainable vehicles, the EU's goal of carbon neutrality. • In October 2024, AutoFi announced a partnership with Wells Fargo as part of a continued expansion of its digital retail financing services. This partnership extends AutoFi's efforts now as it moves further into dealership networks and improves the online experience for customers from end-to-end as they complete their car buying journey throughout North America. • In February 2024, According to a recent survey by CULA, Credit Unions (CUs) express cautious optimism regarding the 2024 auto finance market, foreseeing a reduction in extended loan terms and a decline in interest rates. Additionally, the survey indicated that the majority of CUs intend to capitalize on the advantages of their relationships with auto dealers by expanding them in 2024. • In January 2024, AutoFi Inc., a top distributor of finance and sales technology in the automotive sector, extended its platform into showrooms to address challenges that lead to inefficiencies in their sales process, such as decision overload, customer mistrust, and sales desk limitations. • In January 2024, AutoFi Inc., a leading provider of automotive sales and finance technology, expanded its platform to streamline showroom operations, addressing long-standing dealer challenges, such as sales desk bottlenecks and consumer distrust. Developed in collaboration with dealers, the platform integrates deal estimation, desking, lender routing, and F&I menu, bridging the gap between CRM and DMS systems. Early adopters report significant time savings, higher loan approval rates, and increased profitability, empowering dealerships to enhance processes and improve customer satisfaction.Table of ContentsTable of Content List of Tables/GraphsList of Figures
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