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北米のスポーツサングラス市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - タイプ別(偏光、非偏光)、カテゴリー別(メンズ、レディース、ユニセックス、キッズ)、流通チャネル別(スーパーマーケット、ハイパーマーケット、専門店、オンラインショップ、その他)


North America Sports Sunglasses Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Polarized and Non-Polarized), Category (Men, Women, Unisex, and Kids), and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Stores, Online Retail, and Others)

北米のスポーツサングラス市場は、2022年の17億9,067万米ドルから2030年には24億2,837万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は3.9%と推定される。 スポーツ活動への参加急... もっと見る

 

 

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サマリー

北米のスポーツサングラス市場は、2022年の17億9,067万米ドルから2030年には24億2,837万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は3.9%と推定される。

スポーツ活動への参加急増が北米スポーツサングラス市場を牽引

多くの人々が様々なスポーツやアウトドア活動に従事している。スポーツ愛好家は、ほこり、風、破片などの潜在的リスクから目を保護することの重要性を理解している。そのため、彼らはスポーツ活動中に最適な保護を提供し、パフォーマンスを向上させるように設計されたスポーツサングラスを使用している。

スポーツ&フィットネス産業協会(SFIA)によると、2022年には米国の人口の76%以上(すなわち2億3690万人)が少なくとも1つのアクティビティに参加し、総参加率は2017年から9.2%増加し、2021年から1.9%増加した。また、Eurostatによると、2019年には、ヨーロッパの人口の約44%が少なくとも週に1回は何らかの身体活動を実践していた。

さらに、多様なスポーツやアウトドアの追求が、特定のニーズを満たすために調整されたスポーツサングラスの需要を生み出している。例えば、サイクリング用に設計されたサングラスは、エアロダイナミック・デザインや様々な光条件に対応する交換可能なレンズを特徴とすることが多く、一方、ウォーター・スポーツ用のサングラスは、眩しさを軽減する偏光レンズを備えていることがある。このようなカスタマイズは、さまざまなスポーツの参加者が最高のパフォーマンスを達成するために、サングラスを含む特殊な用具への要求が高まっていることが背景にある。

さらに、より健康的で活動的なライフスタイルへの文化的シフトにより、スポーツやアウトドア活動を行う人の数が増えている。このシフトは競技アスリートに限らず、レクリエーション・スポーツ、ランニング、ハイキング、その他のレジャー活動に参加する個人も含まれる。スポーツサングラスはファッションステートメントとなり、このアクティブなライフスタイルのシンボルとなっている。アスリートもそうでない人も、消費者は目を保護し、アクティブで健康志向のライフスタイルへのコミットメントを反映できる高品質のスポーツサングラスに投資する傾向がある。このような機能とファッションの組み合わせが、スポーツサングラスの需要を高めている。

したがって、身体活動やスポーツ活動への参加の増加は、北米のスポーツサングラス市場の成長を推進している。

北米スポーツサングラス市場概要

北米のスポーツサングラス市場は、同地域のスポーツ参加率の上昇により著しく成長している。北米の市場成長は、地域のさまざまなスポーツのための政府のイニシアチブとプロモーションのために高い。また、国内外の様々な選手がオリンピックのような世界的な大会に参加することでスポーツを振興しており、そのため、この地域の子供たちやZ世代の間でスポーツへの熱狂が高まっている。このため、北米ではスポーツセンターやフィットネスセンターが増加し、スポーツサングラスの需要も増加している。これに加えて、市場プレーヤーは、需要と持続可能性を高めるためにアイウェアを革新している。例えば、2022年9月、米国を拠点とするメーカーPOCスポーツは、アフリカのチーム・アマニと共同でサイクリング用の限定版ヘルメットとアイウェアを発売した。同地域の主要市場プレイヤーによるこうした取り組みが、市場の成長を後押ししている。

さらに、多様な消費者の嗜好(偏光・非偏光スポーツサングラス)と、男性、女性、ユニセックス、子供といったエンドユーザー・ベースのデザイン・カテゴリーが利用可能であることも、市場成長に影響を与えている。北米では、スポーツサングラスの販売は、スーパーマーケット、専門店、オンライン小売プラットフォーム、アイケアクリニック、ファッションブティックなど、さまざまな小売チャネルによって牽引され、幅広い顧客に対応している。また、身体の健康に対する意識の高まりから、スポーツイベントへの参加も増加している。スポーツ愛好家が活動に特化したアイウェアを求めるようになり、スポーツ用サングラスの需要が増加している。スポーツ&フィットネス産業協会(SFIA)によると、2022年中に全アメリカ人の76%以上、2億3690万人が少なくとも1つのスポーツ活動に参加した。従って、北米アメリカ人の様々なスポーツカテゴリーへの参加拡大は、地域全体のスポーツサングラスの需要をさらに促進している。

北米スポーツサングラス市場の収益と2030年までの予測 (百万米ドル)

北米スポーツサングラス市場細分化

北米のスポーツサングラス市場は、タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国別に区分される。

タイプ別では、北米スポーツサングラス市場は偏光型と非偏光型に二分される。2022年の北米スポーツサングラス市場では、非偏光セグメントが大きなシェアを占めている。

カテゴリー別では、北米スポーツサングラス市場は男性、女性、ユニセックス、子供に区分される。2022年の北米スポーツサングラス市場では、男性セグメントが最大のシェアを占めた。

流通チャネル別では、北米スポーツサングラス市場はスーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分される。専門店セグメントが2022年の北米スポーツサングラス市場で最大のシェアを占めた。

国別では、北米スポーツサングラス市場は米国、カナダ、メキシコに区分される。2022年の北米スポーツサングラス市場は米国が支配的であった。

Adidas AG、Columbia Sportswear Co、Decathlon SE、EssilorLuxottica SA、Liberty Sport Inc、Nike Inc、Puma SE、Rapha Racing Ltd、Safilo Group SpA、Under Armour Incは、北米スポーツサングラス市場で事業展開している大手企業の一部である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイトパートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.北米のスポーツサングラス市場展望
4.1 概要
4.2 ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーの交渉力
4.2.2 買い手の交渉力
4.2.3 新規参入の脅威
4.2.4 競争上のライバル
4.2.5 代替品の脅威
4.3 エコシステム分析
4.3.1 原材料
4.3.2 製造プロセス
4.3.3 流通チャネル
4.3.4 ベンダーのリスト
5.北米スポーツサングラス市場-主要産業動向
5.1 北米スポーツサングラス市場-主要産業動向
5.2 市場の促進要因
5.2.1 スポーツ活動への参加の増加
5.2.2 紫外線防止に対する意識の高まり
5.3 市場の抑制要因
5.3.1 需要の季節性
5.4 市場機会
5.4.1 技術的進歩への注目の高まり
5.5 今後の動向
5.5.1 持続可能で環境に優しい製品への志向の高まり
5.6 推進要因と阻害要因の影響
6.スポーツサングラス市場-北米市場分析
6.1 北米スポーツサングラス市場収益(百万米ドル)、2022年~2030年
6.2 北米スポーツサングラス市場の予測・分析
7.北米スポーツサングラス市場分析-タイプ
7.1 偏光
7.1.1 概要
7.1.2 偏光タイプ北米スポーツサングラス市場、2030年までの収益予測(US$ Million)
7.2 非偏光
7.2.1 概要
7.2.2 無偏光:北米スポーツサングラス市場、2030年までの収益と予測(百万米ドル)
8.北米スポーツサングラス市場分析-カテゴリー
8.1 男性用
8.1.1 概要
8.1.2 男性北米スポーツサングラス市場:2030年までの収益予測 (US$百万)
8.2 女性
8.2.1 概要
8.2.2 女性北米スポーツサングラス市場、収益と2030年までの予測(US$ Million)
8.3 ユニセックス
8.3.1 概要
8.3.2 ユニセックス:北米のスポーツサングラス市場、収益と2030年までの予測(US$ Million)
8.4 キッズ
8.4.1 概要
8.4.2 キッズ:北米スポーツサングラス市場、2030年までの収入と予測(100万米ドル)
9.北米スポーツサングラス市場分析-流通経路
9.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
9.1.1 概要
9.1.2 スーパーマーケットとハイパーマーケット北米スポーツサングラス市場:2030年までの収益予測(百万米ドル)
9.2 専門店
9.2.1 概要
9.2.2 専門店:北米のスポーツサングラス市場:2030年までの売上高と予測(百万米ドル)
9.3 オンライン小売
9.3.1 概要
9.3.2 オンライン小売:北米のスポーツサングラス市場:2030年までの売上高と予測(US$ Million)
9.4 その他
9.4.1 概要
9.4.2 その他北米のスポーツサングラス市場:2030年までの収益予測(百万米ドル)
10.北米のスポーツサングラス市場:国別分析
10.1 北米
10.1.1 北米のスポーツサングラス市場の収益と予測・分析-国別
10.1.1.1 北米スポーツサングラス市場の収益と予測・分析-国別
10.1.1.2 アメリカ北米スポーツサングラス市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.1.2.1 米国:北米のスポーツサングラス市場のタイプ別内訳
10.1.1.2.2 米国:北米スポーツサングラス市場のカテゴリー別内訳
10.1.1.2.3 アメリカ:北米スポーツサングラス市場流通チャネル別内訳
10.1.1.3 カナダ北米スポーツサングラス市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.1.3.1 カナダ北米スポーツサングラス市場のタイプ別内訳
10.1.1.3.2 カナダ:北米スポーツサングラス市場のカテゴリー別内訳
10.1.1.3.3 カナダ:北米スポーツサングラス市場の流通チャネル別内訳
10.1.1.4 メキシコ:北米スポーツサングラス市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.1.4.1 メキシコ北米スポーツサングラス市場のタイプ別内訳
10.1.1.4.2 メキシコ:北米スポーツサングラス市場のカテゴリー別内訳
10.1.1.4.3 メキシコ:北米スポーツサングラス市場の流通経路別内訳
11.企業プロフィール
11.1 コロンビア・スポーツウェア
11.1.1 主要事実
11.1.2 事業内容
11.1.3 製品およびサービス
11.1.4 財務概要
11.1.5 SWOT分析
11.1.6 主要開発
11.2 エシロールルクソティカSA
11.2.1 主要事実
11.2.2 事業内容
11.2.3 製品とサービス
11.2.4 財務概要
11.2.5 SWOT分析
11.2.6 主要開発
11.3 リバティ・スポーツ社
11.3.1 主要事実
11.3.2 事業内容
11.3.3 製品とサービス
11.3.4 財務概要
11.3.5 SWOT分析
11.3.6 主要な開発
11.4 アンダーアーマー
11.4.1 主要事実
11.4.2 事業内容
11.4.3 製品とサービス
11.4.4 財務概要
11.4.5 SWOT分析
11.4.6 主要な開発
11.5 ナイキ社
11.5.1 主要事実
11.5.2 事業内容
11.5.3 製品とサービス
11.5.4 財務概要
11.5.5 SWOT分析
11.5.6 主要開発
11.6 Rapha Racing Ltd.
11.6.1 主要事実
11.6.2 事業内容
11.6.3 製品およびサービス
11.6.4 財務概要
11.6.5 SWOT分析
11.6.6 主要開発
11.7 プーマSE
11.7.1 主要事実
11.7.2 事業内容
11.7.3 製品およびサービス
11.7.4 財務概要
11.7.5 SWOT分析
11.7.6 主要開発
11.8 デカスロンSE
11.8.1 主要事実
11.8.2 事業内容
11.8.3 製品およびサービス
11.8.4 財務概要
11.8.5 SWOT分析
11.8.6 主要な開発
11.9 アディダスAG
11.9.1 主要事実
11.9.2 事業内容
11.9.3 製品とサービス
11.9.4 財務概要
11.9.5 SWOT分析
11.9.6 主要な開発
11.10 サフィロ・グループ
11.10.1 主要事実
11.10.2 事業内容
11.10.3 製品およびサービス
11.10.4 財務概要
11.10.5 SWOT分析
11.10.6 主要開発
12.付録
12.1 インサイト・パートナーズについて

 

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Summary

The North America sports sunglasses market is expected to grow from US$ 1,790.67 million in 2022 to US$ 2,428.37 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 3.9% from 2022 to 2030.

Upsurging Participation in Sports Activities Drive North America Sports Sunglasses Market

Many people engage in various sports and outdoor activities. Sports enthusiasts understand the importance of safeguarding their eyes from potential risks such as dust, wind, and debris. Thus, they use sports sunglasses designed to provide optimal protection and enhance performance during sports activities.

According to the Sports & Fitness Industry Association (SFIA), more than 76% of population (i.e., 236.9 million people) in the US participated in at least one activity in 2022, a 9.2% increase in total participation rates from 2017 and a 1.9% increase from 2021. Also, according to Eurostat, in 2019, around 44 % of the European population practiced some physical activities at least once a week.

Additionally, a diverse range of sports and outdoor pursuits has created a demand for sports sunglasses tailored to fulfill specific needs. For instance, sunglasses designed for cycling often feature aerodynamic designs and interchangeable lenses for varying light conditions, whereas those meant for water sports may have polarized lenses to reduce glare. This customization is driven by rising requirements for specialized equipment, including sunglasses, by participants in different sports to achieve their best performance.

Moreover, the cultural shift toward a healthier and active lifestyle has increased the number of people performing sports and outdoor activities. This shift is not limited to competitive athletes but includes individuals participating in recreational sports, running, hiking, and other leisure activities. Sports sunglasses have become a fashion statement and a symbol of this active lifestyle. Consumers, both athletes and non-athletes, are inclined to invest in high-quality sports sunglasses that can protect their eyes and reflect their commitment to an active and health-conscious way of life. This combination of function and fashion boosts the demand for sports sunglasses.

Therefore, the rise in participation in physical activities and sports activities propels the growth of the North America sports sunglasses market.

North America Sports Sunglasses Market Overview

The sports sunglasses market in North America is significantly growing due to rise in sports participation rate in the region. Market growth in North America is high due to government initiatives and promotions for different sport in the region. Also, different national and international players are promoting their sports by participating in global competitions like the Olympics due to which the craze for these sports is growing among children and the gen Z population across the region. Owing to this, sports and fitness centers are increasing in North America and demand for sports sunglasses is also increasing. In addition to this, market players are innovating eyewear in order to increase demand and sustainability as well. For instance, in September 2022, POC Sports -US -based manufacturer, launched limited edition helmets and eyewear for cycling in collaboration with Team Amani in Africa. Such initiatives by key market players in the region boost market growth.

Moreover, diverse consumer preferences (in terms of polarized and nonpolarized sports sunglasses) and the availability of a range of end user-based design categories such as men, women, unisex, and kids influences the market growth. In North America, sales of sports sunglasses are driven by different retail channels, including supermarkets, specialty stores, online retail platforms, eyecare clinics, and fashion boutiques, catering to a wide range of customers. Also, participation in sports events has increased due to rising awareness about physical health. As sports enthusiasts seek specialized eyewear for their activities, the demand for sports sunglasses is increasing. According to the Sports & Fitness Industry Association (SFIA), more than 76% of all Americans, or 236.9 million people, participated in at least one sports activity during 2022. Hence, the expanding participation of North Americans in different sports category further fuels the demand for sports sunglasses across the region.

North America Sports Sunglasses Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

North America Sports Sunglasses Market Segmentation

The North America sports sunglasses market is segmented into type, category, distribution channel, and country.

Based on type, the North America sports sunglasses market is bifurcated into polarized and non-polarized. The non-polarized segment held a larger share of the North America sports sunglasses market in 2022.

Based on category, the North America sports sunglasses market is segmented into men, women, unisex, and kids. The men segment held the largest share of the North America sports sunglasses market in 2022.

Based on distribution channel, the North America sports sunglasses market is segmented into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The specialty stores segment held the largest share of the North America sports sunglasses market in 2022.

Based on country, the North America sports sunglasses market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America sports sunglasses market in 2022.

Adidas AG, Columbia Sportswear Co, Decathlon SE, EssilorLuxottica SA, Liberty Sport Inc, Nike Inc, Puma SE, Rapha Racing Ltd, Safilo Group SpA, and Under Armour Inc are some of the leading companies operating in the North America sports sunglasses market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. North America Sports Sunglasses Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Materials:
4.3.2 Manufacturing Process:
4.3.3 Distribution Channel:
4.3.4 List of Vendors
5. North America Sports Sunglasses Market - Key Industry Dynamics
5.1 North America Sports Sunglasses Market - Key Industry Dynamics
5.2 Market Drivers
5.2.1 Upsurging Participation in Sports Activities
5.2.2 Increasing Awareness of UV Protection
5.3 Market Restraints
5.3.1 Seasonality of Demand
5.4 Market Opportunities
5.4.1 Rising Focus on Technological Advancements:
5.5 Future Trends
5.5.1 Emerging Inclination Toward Sustainable and Eco-Friendly Products
5.6 Impact of Drivers and Restraints:
6. Sports Sunglasses Market - North America Market Analysis
6.1 North America Sports Sunglasses Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
6.2 North America Sports Sunglasses Market Forecast and Analysis
7. North America Sports Sunglasses Market Analysis - Type
7.1 Polarized
7.1.1 Overview
7.1.2 Polarized: North America Sports Sunglasses Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2 Non-Polarized
7.2.1 Overview
7.2.2 Non-Polarized: North America Sports Sunglasses Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. North America Sports Sunglasses Market Analysis - Category
8.1 Men
8.1.1 Overview
8.1.2 Men: North America Sports Sunglasses Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.2 Women
8.2.1 Overview
8.2.2 Women: North America Sports Sunglasses Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.3 Unisex
8.3.1 Overview
8.3.2 Unisex: North America Sports Sunglasses Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.4 Kids
8.4.1 Overview
8.4.2 Kids: North America Sports Sunglasses Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. North America Sports Sunglasses Market Analysis - Distribution Channel
9.1 Supermarkets and Hypermarkets
9.1.1 Overview
9.1.2 Supermarkets and Hypermarkets: North America Sports Sunglasses Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.2 Specialty Stores
9.2.1 Overview
9.2.2 Specialty Stores: North America Sports Sunglasses Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Online Retail
9.3.1 Overview
9.3.2 Online Retail: North America Sports Sunglasses Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.4 Others
9.4.1 Overview
9.4.2 Others: North America Sports Sunglasses Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. North America Sports Sunglasses Market - Country Analysis
10.1 North America
10.1.1 North America Sports Sunglasses Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country
10.1.1.1 North America Sports Sunglasses Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country
10.1.1.2 United States: North America Sports Sunglasses Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.2.1 United States: North America Sports Sunglasses Market Breakdown by Type
10.1.1.2.2 United States: North America Sports Sunglasses Market Breakdown by Category
10.1.1.2.3 United States: North America Sports Sunglasses Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.1.3 Canada: North America Sports Sunglasses Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.3.1 Canada: North America Sports Sunglasses Market Breakdown by Type
10.1.1.3.2 Canada: North America Sports Sunglasses Market Breakdown by Category
10.1.1.3.3 Canada: North America Sports Sunglasses Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.1.4 Mexico: North America Sports Sunglasses Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.4.1 Mexico: North America Sports Sunglasses Market Breakdown by Type
10.1.1.4.2 Mexico: North America Sports Sunglasses Market Breakdown by Category
10.1.1.4.3 Mexico: North America Sports Sunglasses Market Breakdown by Distribution Channel
11. Company Profiles
11.1 Columbia Sportswear Co
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 EssilorLuxottica SA
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 Liberty Sport Inc
11.3.1 Key Facts
11.3.2 Business Description
11.3.3 Products and Services
11.3.4 Financial Overview
11.3.5 SWOT Analysis
11.3.6 Key Developments
11.4 Under Armour Inc
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
11.5 Nike Inc
11.5.1 Key Facts
11.5.2 Business Description
11.5.3 Products and Services
11.5.4 Financial Overview
11.5.5 SWOT Analysis
11.5.6 Key Developments
11.6 Rapha Racing Ltd
11.6.1 Key Facts
11.6.2 Business Description
11.6.3 Products and Services
11.6.4 Financial Overview
11.6.5 SWOT Analysis
11.6.6 Key Developments
11.7 Puma SE
11.7.1 Key Facts
11.7.2 Business Description
11.7.3 Products and Services
11.7.4 Financial Overview
11.7.5 SWOT Analysis
11.7.6 Key Developments
11.8 Decathlon SE
11.8.1 Key Facts
11.8.2 Business Description
11.8.3 Products and Services
11.8.4 Financial Overview
11.8.5 SWOT Analysis
11.8.6 Key Developments
11.9 Adidas AG
11.9.1 Key Facts
11.9.2 Business Description
11.9.3 Products and Services
11.9.4 Financial Overview
11.9.5 SWOT Analysis
11.9.6 Key Developments
11.10 Safilo Group SpA
11.10.1 Key Facts
11.10.2 Business Description
11.10.3 Products and Services
11.10.4 Financial Overview
11.10.5 SWOT Analysis
11.10.6 Key Developments
12. Appendix
12.1 About The Insight Partners

 

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