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モバイルロボット市場、2035年まで:提供タイプ別、ロボットタイプ別、自律移動ロボットタイプ別、フォームファクタータイプ別、ナビゲーションセンサータイプ別、ペイロード容量タイプ別、流通チャネルタイプ別、企業タイプ別、エンドユーザータイプ別:産業動向と世界予測

モバイルロボット市場、2035年まで:提供タイプ別、ロボットタイプ別、自律移動ロボットタイプ別、フォームファクタータイプ別、ナビゲーションセンサータイプ別、ペイロード容量タイプ別、流通チャネルタイプ別、企業タイプ別、エンドユーザータイプ別:産業動向と世界予測


Mobile Robots Market, Till 2035: Distribution by Type of Offering, Type of Robot, Autonomous Mobile Robot, Type of Form Factors, Type of Navigation Sensor, Type of Payload Capacity, Type of Distribution Channel, Type of Enterprise, Type of End-User: Industry Trends and Global Forecasts

モバイルロボット市場概要 Roots分析によると、世界のモバイルロボット市場規模は、2035年までの予測期間中に11.83%のCAGRで、現在の184.9億米ドルから2035年までに632.8億米ドルに成長すると推定される。 ... もっと見る

 

 

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Roots Analysis
ルーツアナリシス
2025年4月25日 US$3,499
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通常3-4営業日。医療・医薬以外のレポートは10営業日 196 英語

 

サマリー

モバイルロボット市場概要 Roots分析によると、世界のモバイルロボット市場規模は、2035年までの予測期間中に11.83%のCAGRで、現在の184.9億米ドルから2035年までに632.8億米ドルに成長すると推定される。 

モバイルロボット市場の機会は、以下のセグメントに分散している: 

オファリングの種類
- ハードウェア
- ソフトウェア

サービス ロボット
- 無人搬送車(AGV)
- 自律型
- 移動ロボット(AMR)
- その他

フォームファクターの種類
- 組立ライン
- フォークリフト
- 牽引トラクター
- タグ
- ユニットロード

ナビゲーションセンサーの種類
- カメラ
- ハイブリッド
- レーザー/ライダー
- QRコード

反射鏡タイプ可搬質量
- <100 kg
- 100-500 kg
- >500キロ

流通チャネルの種類

- 直接販売
- 間接販売
- リース/レンタルモデル
- ロボット・アズ・ア・サービス(RaaS)

企業タイプ
- 大企業
- 中小企業

エンドユーザー
- 自動車
- FMCG 食品・飲料
- 物流
- 半導体・エレクトロニクス
- その他

地域
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- その他の北米諸国
- ヨーロッパ
- オーストリア
- ベルギー
- デンマーク
- フランス
- ドイツ
- アイルランド
- イタリア
- オランダ
- ノルウェー
- ロシア
- スペイン
- スウェーデン
- スイス
- 英国
- その他のヨーロッパ諸国

- アジア
- 中国
- インド
- 日本
- シンガポール
- 韓国
- その他のアジア諸国

- ラテンアメリカ
- ブラジル
- チリ
- コロンビア
- ベネズエラ
- その他のラテンアメリカ諸国

- 中東・北アフリカ
- エジプト
- イラン
- イラク
- イスラエル
- クウェート
- サウジアラビア
- アラブ首長国連邦
- その他のMENA諸国

- その他の地域
- オーストラリア
- ニュージーランド
- その他の国

 

モバイルロボット市場: 

2022年、稼働ロボット数は過去最高の390万台に達する。ワールド・ロボティクス・レポートによると、労働者1万人当たりのロボット数では韓国が世界をリードし、シンガポールとドイツがこれに続く。モバイルロボットは効率性を高め、イノベーションを促進することで、将来のビジネス成長を牽引する。モバイルロボットのアプリケーションは、医療、物流、製造など、さまざまな分野で普及していることに注目する必要がある。モバイルロボットの主な利点としては、業務効率の向上、人件費の削減、反復作業や危険な作業を処理することによる安全性の向上などが挙げられる。さらに、モバイルロボット市場は、最先端のセンサー技術や人工知能を含む様々な進歩を特徴としており、これによりロボットは複雑な環境でも操縦し、変化する状況に適応することができる。インターネットやその他のテクノロジーとの迅速な統合により、モバイルロボットの採用は急速に増加している。興味深いことに、産業用オートメーション・ロボットの開発は前年比31%増と大幅に増加し、その数は大流行前のレベルに戻っている。モバイル・ロボット市場は、より高い効率性を達成するための革新とデジタル化の進展に向けた世界的な変革に不可欠な要素として浮上している。人工知能と機械学習は、その能力をフルに発揮し、パーソナライゼーション機能を強化する上で極めて重要である。さらに、現代のシフトには、LiDARやマシンビジョンなどの高度なセンサーとエッジコンピューティングが組み合わされ、リアルタイムの意思決定を可能にしている。その結果、継続的な技術の進歩と自動化技術に対する需要の高まりにより、モバイルロボット市場は予測期間中に大きな成長が見込まれる。 

 

モバイルロボット市場: 

主要セグメント 提供タイプ別市場シェア 提供タイプに基づき、世界のモバイルロボット市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分される。当社の推計によると、現在、ハードウェア・セグメントが市場の大半のシェアを占めている。しかし、ソフトウェア分野は予測期間中、より高いCAGRで成長すると予測されている。 

ロボットの種類別市場シェア 移動ロボット市場は、ロボットの種類によって、無人搬送車(AGV)、自律型移動ロボット(AMR)、その他に区分される。当社の推計によると、現在、自動搬送車セグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、マテリアルハンドリングやロジスティクス、特に倉庫の自動化や製造現場など、さまざまな分野で広く使用されているためである。 

形態別市場シェア 移動ロボット市場は、形態別に組立ライン、フォークリフト、牽引トラクター、タグ、ユニットロードに区分される。当社の推計によると、現在、フォークリフト分野が市場の大半のシェアを占めている。また、マテリアルハンドリングやロジスティクスにおけるロボットによるプロセス自動化に対する需要の高まりは、予測期間を通じてこのセグメントの成長をより速い複合年間成長率(CAGR)で促進すると予測されている。 

ナビゲーションセンサーのタイプ別市場シェア ナビゲーションセンサーのタイプに基づき、モバイルロボット市場はカメラ、ハイブリッド、レーザー/ライダー、QRコード、リフレクターに区分される。当社の推定によると、現在、レーザー/ライダー分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、正確な環境センシング、多様な条件下での信頼性の高いパフォーマンス、AIとの統合を提供する能力とともに、需要が増加しているためと考えられる。 

可搬重量タイプ別市場シェア 可搬重量タイプに基づき、モバイルロボット市場は<100kg、100-500kg、>500kgに区分される。当社の推計によると、現在、100-500kgのセグメントは、その中型サイズから生じる適応性と拡張性により、市場の大半のシェアを獲得している。しかし、<100kg>セグメントは予測期間中、より高いCAGRで成長すると予測されている。 

Market Share by流通チャネルの種類 Based on type of distribution channel, the mobile robots market is segmented into direct sales, indirect sales, leasing / rental model and robot-as-a-service (RaaS). According to our estimates, currently, direct sales segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the fact that manufacturers sell their robots directly to end-users, fostering strong customer relationships. However, robot-as-a-service (RaaS) segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period. 

企業規模別市場シェア 企業規模に基づき、モバイルロボット市場は大企業と中小企業に区分される。当社の推計によると、現在、大企業が市場の大半を占めている。これは、顧客関係管理(CRM)やコンテンツ管理システムなど、顧客エンゲージメントを向上させ、事業拡大を促進することを目的とした高度なモバイルロボット戦略に投資する能力があるためと考えられる。 

エンドユーザー別市場シェア モバイルロボット市場は、エンドユーザー別に自動車、FMCG、食品・飲料、物流、半導体・エレクトロニクス、その他に区分される。当社の推計によると、現在、物流分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、電子商取引の拡大により、倉庫内でのロボットによるプロセス自動化のニーズが高まっているためである。しかし、自動車分野は予測期間中により高いCAGRで成長すると予測されている。 

地域別市場シェア モバイルロボット市場は、地域別に北米、欧州、アジア、中南米、中東・北アフリカ、その他の地域に区分される。当社の推計によると、現在、北米は、その確立されたインフラストラクチャにより、市場の大半のシェアを獲得している。しかし、インド、中国、日本などの新興国では、自動化のニーズが高まり、デジタルインフラへの投資が増加しているため、アジアは予測期間中により高いCAGRで成長すると予想される。 

 

モバイルロボット市場のプレーヤー例

- ABB ロボティクス
- ブルースカイオートメーション
- ボストン・ダイナミクス
- E-COBOT
- ギークプラス・テクノロジー
- ギデオン・ブラザーズ
- グレイオレンジ
- 本田技研工業
- アイロボット
- コングスバーグ・マリタイム
- クカ
- ローカス・ロボティクス
- モバイル産業用ロボット
- ノースロップグラマン
- オムロングループ
- ソフトバンクロボティクス
- スーパードロイドロボット
- ゼブラフェッチロボティクス 

 

モバイルロボット市場: 

調査内容 モバイルロボット市場に関する本レポートは、以下のような様々なセクションに関する考察を掲載しています:

  • 市場規模と機会分析:A]提供タイプ、[B]ロボットのタイプ、[C]フォームファクターのタイプ、[D]ナビゲーションセンサーのタイプ、[E]ペイロード容量のタイプ、[F]流通チャネルのタイプ、[G]企業のタイプ、[H]エンドユーザーのタイプ、[I]地域など、主要市場セグメントに焦点を当てたモバイルロボット市場の詳細分析。
  • 競争環境:A]設立年、[B]企業規模、[C]本社所在地、[D]所有構造など、いくつかの関連パラメータに基づいて、モバイルロボット市場に従事する企業を包括的に分析。
  • 企業プロフィールA]本社所在地、[B]企業規模、[C]企業使命、[D]フットプリント、[E]経営陣、[F]連絡先、[G]財務情報、[H]事業セグメント、[I]モバイルロボットのポートフォリオ、[J]堀分析、[K]最近の動向、および情報に基づいた将来の見通しに関する詳細を提供します。
  • SWOT分析:洞察に満ちたSWOTフレームワークで、そのドメインの強み、弱み、機会、脅威を強調します。さらに、各SWOTパラメータの相対的な影響を強調したハーベイボール分析も提供しています。本レポートでお答えする主な質問
  • 現在、モバイルロボット市場に参入している企業は何社あるのか?
  • この市場におけるリーディング・カンパニーは?
  • この市場の進化に影響を与えそうな要因は何か?
  • 現在と将来の市場規模は?
  • この市場のCAGRは?
  • 現在および将来の市場機会は、主要市場セグメントにどのように分配されそうか?このレポートを購入する理由
  • 当レポートは包括的な市場分析を提供し、市場全体と特定のサブセグメントに関する詳細な収益予測を提供します。この情報は、すでに市場をリードしている企業にとっても、新規参入企業にとっても貴重なものです。
  • 利害関係者は、市場内の競争力学をより深く理解するために本レポートを活用することができます。競合状況を分析することで、企業は市場でのポジショニングを最適化し、効果的な市場参入戦略を策定するための情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 当レポートは、主要な促進要因、障壁、機会、課題など、市場の包括的な概要を関係者に提供します。この情報により、関係者は市場動向を把握し、成長見込みを活用するためのデータ主導の意思決定を行うことができます。その他の利点
  • レポート内の全分析モジュールの無料エクセルデータパック
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    • 調査チームとの詳細レポート・ウォークスルー・セッション
    • 6~12ヶ月以上前のレポートであれば、無料で更新。


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目次

1. まえがき
1.1.はじめに
1.2.市場シェア
1.3.主要市場インサイト
1.4.レポート範囲
1.5.回答された主な質問
1.6.各章の概要

2.研究方法論
2.1.章の概要
2.2.調査の前提
2.3.データベースの構築
2.3.1.データ収集
2.3.2.データの検証
2.3.3.データ分析
 
2.4.プロジェクトの方法論
2.4.1.二次調査
2.4.1.1.年次報告書
2.4.1.2.学術研究論文
2.4.1.3.企業ウェブサイト
2.4.1.4.投資家向けプレゼンテーション
2.4.1.5.規制当局への届出
2.4.1.6.ホワイトペーパー
2.4.1.7.業界出版物
2.4.1.8.会議およびセミナー
2.4.1.9.政府ポータル
2.4.1.10.メディアおよびプレスリリース
2.4.1.11.ニュースレター
2.4.1.12.業界データベース
2.4.1.13.ルーツ独自のデータベース
2.4.1.14.有料データベースと情報源
2.4.1.15.ソーシャルメディア・ポータル
2.4.1.16.その他の二次情報源
2.4.2.一次調査
2.4.2.1.はじめに
2.4.2.2.種類
2.4.2.2.1.質的
2.4.2.2.2.量的
2.4.2.3.利点
2.4.2.4.テクニック
2.4.2.4.1.インタビュー
2.4.2.4.2.アンケート調査
2.4.2.4.3.フォーカス・グループ
2.4.2.4.4.観察調査
2.4.2.4.5.ソーシャルメディア交流
2.4.2.5.ステークホルダー
2.4.2.5.1.企業幹部(CXO)
2.4.2.5.2.取締役会
2.4.2.5.3.社長および副社長
2.4.2.5.4.主要オピニオンリーダー
2.4.2.5.5.研究開発責任者
2.4.2.5.6.技術専門家
2.4.2.5.7.サブジェクト・マター・エキスパート
2.4.2.5.8.科学者
2.4.2.5.9.医師およびその他の医療提供者
2.4.2.6.倫理と誠実さ
2.4.2.6.1.研究倫理
2.4.2.6.2.データの完全性
 
2.4.3.分析ツールとデータベース

3.経済的およびその他のプロジェクト特有の考慮事項
3.1.予測方法
3.1.1.トップダウン・アプローチ
3.1.2.ボトムアップアプローチ
3.1.3.ハイブリッド・アプローチ
3.2.市場評価の枠組み
3.2.1.総アドレス可能市場(TAM)
3.2.2.サービス可能市場(SAM)
3.2.3.サービス可能市場(SOM)
3.2.4.現在獲得可能な市場(CAM)
3.3.予測ツールと技法
3.3.1.定性的予測
3.3.2.相関
3.3.3.回帰
3.3.4.時系列分析
3.3.5.外挿
3.3.6.収束
3.3.7.予測誤差分析
3.3.8.データの可視化
3.3.9.シナリオプランニング
3.3.10.感度分析
3.4.主な検討事項
3.4.1.人口統計
3.4.2.市場アクセス
3.4.3.償還シナリオ
3.4.4.業界再編
3.5.強固な品質管理
3.6.主要市場セグメント
3.7.制限事項

4.マクロ経済指標
4.1.章の概要
4.2.市場ダイナミクス
4.2.1.期間
4.2.1.1.過去のトレンド
4.2.1.2.現状と予測
4.2.2.通貨カバレッジ
4.2.2.1.市場に影響を与える主要通貨の概要
4.2.2.2.通貨変動の業界への影響
4.2.3.為替の影響
4.2.3.1.為替レートの評価と市場への影響
4.2.3.2.為替リスク軽減のための戦略
4.2.4.景気後退
4.2.4.1.過去の不況の歴史的分析と教訓
4.2.4.2.現在の経済状況の評価と市場への潜在的影響
4.2.5.インフレ
4.2.5.1.経済におけるインフレ圧力の測定と分析
4.2.5.2.インフレが市場に与える潜在的影響
4.2.6.金利
4.2.6.1.金利の概要と市場への影響
4.2.6.2.金利リスク管理戦略
4.2.7.商品フロー分析
4.2.7.1.商品の種類
4.2.7.2.原産地と仕向地
4.2.7.3.価値と重量
4.2.7.4.輸送手段
4.2.8.世界貿易のダイナミクス
4.2.8.1.輸入シナリオ
4.2.8.2.輸出シナリオ
4.2.9.戦争影響分析
4.2.9.1.ロシア・ウクライナ戦争
4.2.9.2.イスラエル・ハマス戦争
4.2.10.COVIDの影響/関連要因
4.2.10.1.世界経済への影響
4.2.10.2.産業別インパクト
4.2.10.3.政府の対応と景気刺激策
4.2.10.4.今後の見通しと適応戦略
4.2.11.その他の指標
4.2.11.1.財政政策
4.2.11.2.個人消費
4.2.11.3.国内総生産(GDP)
4.2.11.4.雇用
4.2.11.5.税金
4.2.11.6.R&Dイノベーション
4.2.11.7.株式市場のパフォーマンス
4.2.11.8.サプライチェーン
4.2.11.9.クロスボーダー・ダイナミクス

5.要旨

6.はじめに
6.1.章の概要
6.2.モバイルロボット市場の概要
6.2.1.提供形態
6.2.2.ロボットの種類
6.2.3.フォームファクターの種類
6.2.4.ナビゲーションセンサの種類
6.2.5.ペイロード容量の種類
6.2.6.配信チャネルの種類
6.2.7.企業の種類
6.2.8.エンドユーザーのタイプ
6.3.将来の展望

7.競争環境
7.1.各章の概要
7.2.モバイルロボット市場全体の展望
7.2.1.設立年別分析
7.2.2.企業規模別分析
7.2.3.本社所在地別分析
7.2.4.所有形態別分析

8.モバイルロボット市場における新興企業エコシステム
8.1.モバイルロボット市場新興企業の市場展望
8.1.1.設立年別分析
8.1.2.企業規模別分析
8.1.3.企業規模別・設立年別分析
8.1.4.本社所在地別分析
8.1.5.企業規模別・本社所在地別分析
8.1.6.オーナーシップ構造による分析
8.2.主な調査結果

9.企業プロフィール
9.1.各章の概要
9.2. ABB ロボティクス
9.2.1.会社概要
9.2.2.企業使命
9.2.3.フットプリント
9.2.4.経営陣
9.2.5.連絡先
9.2.6.財務実績
9.2.7.事業セグメント
9.2.8.サービス/製品ポートフォリオ(プロジェクト別)
9.2.9.MOAT分析
9.2.10.最近の動向と将来展望
 
* その他の下記企業についても、公開情報に基づき同様の詳細を記載している。
 
9.3. ブルースカイ・オートメーション
9.4. ボストン・ダイナミクス
9.5.E-COBOT
9.6. ギークプラス・テクノロジー
9.7.ギデオン・ブラザーズ
9.8. グレイオレンジ
9.9. 本田技研工業
9.10. アイロボット
9.11. コングスバーグ海事
9.12. クカ
9.13.ローカス・ロボティクス
9.14.モバイル産業用ロボット
9.15.ノースロップ・グラマン
9.16.オムロングループ
9.17.ソフトバンクロボティクス
9.18.スーパードロイドロボット
9.19.ゼブラ・フェッチ・ロボット

10.バリューチェーン分析

11.SWOT分析

12.モバイルロボットの世界市場
12.1.各章の概要
12.2.主要前提条件と方法論
12.3.市場に影響を与えるトレンドの混乱
12.4.モバイルロボットの世界市場、過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.5.多変量シナリオ分析
12.5.1.保守的シナリオ
12.5.2.楽観的シナリオ
12.6.主要市場セグメント
 
13.提供タイプに基づく市場機会
13.1.各章の概要
13.2.主要前提条件と方法論
13.3.収益シフト分析
13.4.市場の動き分析
13.5.普及-成長(P-G)マトリックス
13.6.ハードウェア向けモバイルロボット市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.モバイルロボットのソフトウェア市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.モバイルロボットのサービス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.9.データの三角測量と検証

14.ロボットの種類に基づく市場機会
14.1.各章の概要
14.2.主な仮定と方法論
14.3.収益シフト分析
14.4.市場の動き分析
14.5.普及-成長(P-G)マトリックス
14.6.無人搬送車(AGV)向けモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測予測(2035年まで)
14.7.自律移動ロボット(AMR)のモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.8.その他の移動ロボット(AMR)市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.9.データの三角測量と検証

15.フォームファクターの種類に基づく市場機会
15.1.各章の概要
15.2.主要前提条件と方法論
15.3.収益シフト分析
15.4.市場の動き分析
15.5.普及-成長(P-G)マトリックス
15.6.組立ライン向けモバイルロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.7.フォークリフト用モバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.8.牽引トラクター用モバイルロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.9.タグ用移動ロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.10.ユニットロード用移動ロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.11.データの三角測量と検証

16.ナビゲーションセンサーの種類に基づく市場機会
16.1.各章の概要
16.2.主要前提条件と方法論
16.3.収益シフト分析
16.4.市場の動き分析
16.5.普及-成長(P-G)マトリックス
16.6.カメラ用モバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.7.ハイブリッド向けモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.8.レーザー/ライダー向けモバイルロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.9.QRコードのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.10.リフレクター用モバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.11.データの三角測量と検証

17.ペイロード容量の種類に基づく市場機会
17.1.各章の概要
17.2.主要前提条件と方法論
17.3.収益シフト分析
17.4.市場の動き分析
17.5.普及-成長(P-G)マトリックス
17.6.100kg未満の移動ロボット市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.7.100~500kg用モバイルロボット市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.8.500kg未満のモバイルロボット市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.9.データの三角測量と検証

18.ペイロード容量の種類に基づく市場機会
18.1.各章の概要
18.2.主要前提条件と方法論
18.3.収益シフト分析
18.4.市場の動き分析
18.5.普及-成長(P-G)マトリックス
18.6.100kg未満の移動ロボット市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.7.100~500kg用モバイルロボット市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.8.500kg未満のモバイルロボット市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.9.データの三角測量と検証

19.流通チャネルの種類に基づく市場機会
19.1.各章の概要
19.2.主要前提条件と方法論
19.3.収益シフト分析
19.4.市場の動き分析
19.5.普及-成長(P-G)マトリックス
19.6.直販向けモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.7.間接販売向けモバイルロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.8.リース/レンタルモデル向けモバイルロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.9.RaaS(Robot-as-a-Service)向けモバイルロボット市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.10.データの三角測量と検証

20.企業タイプに基づく市場機会
20.1.各章の概要
20.2.主要前提条件と方法論
20.3.収益シフト分析
20.4.市場の動き分析
20.5.普及-成長(P-G)マトリックス
20.6.大型向けモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.7.中小企業向けモバイルロボット市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.8.データの三角測量と検証

21.エンドユーザーのタイプに基づく市場機会
21.1.章 概要
21.2.主要前提条件と方法論
21.3.収益シフト分析
21.4.市場の動き分析
21.5.普及-成長(P-G)マトリックス
21.6.自動車向けモバイルロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.7.FMCG向けモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.8.食品・飲料向けモバイルロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.9.物流向けモバイルロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.10.半導体・エレクトロニクス向けモバイルロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.11.モバイルロボットのその他市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.12.データの三角測量と検証

22.北米におけるモバイルロボットの市場機会
22.1.各章の概要
22.2.主要前提条件と方法論
22.3.収益シフト分析
22.4.市場の動き分析
22.5.普及-成長(P-G)マトリックス
22.6.北米のモバイルロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.1.米国のモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.2.カナダのモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.3.メキシコのモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.4.その他の北米諸国のモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.7.データの三角測量と検証

23.欧州におけるモバイルロボットの市場機会
23.1.各章の概要
23.2.主要前提条件と方法論
23.3.収益シフト分析
23.4.市場の動き分析
23.5.普及-成長(P-G)マトリックス
23.6.欧州のモバイルロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.1.オーストリアのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.2.ベルギーのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.3.デンマークのモバイルロボット市場デンマークのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.4.フランスのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.5.ドイツのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.6.アイルランドのモバイルロボット市場アイルランドのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.7.イタリアのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.8.オランダのモバイルロボット市場オランダの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.9.ノルウェーのモバイルロボット市場ノルウェーのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.10.ロシアのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.11.スペインのモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.12.スウェーデンのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.13.スウェーデンのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.14.スイスのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.15.イギリスのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.16.その他のヨーロッパ諸国のモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)

23.7.データの三角測量と検証

24.アジアにおけるサーキット用移動ロボットの市場機会
24.1.各章の概要
24.2.主要前提条件と方法論
24.3.収益シフト分析
24.4.市場の動き分析
24.5.普及-成長(P-G)マトリックス
24.6.アジアのモバイルロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.1.中国のモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.2.インドのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.3.日本のモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.4.シンガポールのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.5.韓国のモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.6.その他のアジア諸国のモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.7.データの三角測量と検証

25.中東・北アフリカ(MENA)におけるモバイルロボットの市場機会
25.1.各章の概要
25.2.主要前提条件と方法論
25.3.収益シフト分析
25.4.市場の動き分析
25.5.普及-成長(P-G)マトリックス
25.6.中東・北アフリカ(MENA)のモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.1.エジプトのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(205年まで)
25.6.2.イランのモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.3.イラクのモバイルロボット市場イラクの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.4.イスラエルのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.5.クウェートのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.6.サウジアラビアのモバイルロボット市場サウジアラビアの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.7.アラブ首長国連邦(UAE)のモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.8.その他のMENA諸国のモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.7.データの三角測量と検証

26.ラテンアメリカにおけるモバイルロボットの市場機会
26.1.各章の概要
26.2.主要前提条件と方法論
26.3.収益シフト分析
26.4.市場の動き分析
26.5.普及-成長(P-G)マトリックス
26.6.ラテンアメリカのモバイルロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.1.アルゼンチンのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.2.ブラジルのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.3.チリのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.4.コロンビアのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.5.ベネズエラのモバイルロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.6.その他の中南米諸国のモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.7.データの三角測量と検証

27.その他の地域におけるモバイルロボットの市場機会
27.1.各章の概要
27.2.主要前提条件と方法論
27.3.収益シフト分析
27.4.市場の動き分析
27.5.普及-成長(P-G)マトリックス
27.6.その他の地域のモバイルロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
27.6.1.オーストラリアのモバイルロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
27.6.2.ニュージーランドのモバイルロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
27.6.3.その他の国のモバイルロボット市場
27.7.データの三角測量と検証

28.集計データ
29.企業・団体リスト
30.カスタマイズの機会
31.ルーツサブスクリプションサービス
32.著者詳細

 

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Summary

Mobile Robots Market Overview As per Roots Analysis, the global mobile robots market size is estimated to grow from USD 18.49 billion in the current year to USD 63.28 billion by 2035, at a CAGR of 11.83% during the forecast period, till 2035. 

The opportunity for mobile robots market has been distributed across the following segments: 

Type of Offering
- Hardware
- Software

Services Type of Robot
- Automated Guided Vehicle (AGV)
- Autonomous
- Mobile Robot (AMR)
- Others

Type of Form-Factors
- Assembly Line
- Forklift
- Tow Tractor
- Tug
- Unit Load

Type of Navigation Sensor
- Camera
- Hybrid
- Laser/Lidar
- QR Code

Reflector Type of Payload Capacity
- <100 kg
- 100-500 kg
- >500 kg

Type of Distribution Channel

- Direct Sales
- Indirect Sales
- Leasing / Rental Model
- Robot-as-a-Service (RaaS)

Type of Enterprise
- Large
- Small and Medium Enterprise

Type of End-User
- Automotive
- FMCG Food & Beverage
- Logistics
- Semiconductor & Electronics
- Others

Geographical Regions
- North America
 - US
 - Canada
 - Mexico
 - Other North American countries
- Europe
 - Austria
 - Belgium
 - Denmark
 - France
 - Germany
 - Ireland
 - Italy
 - Netherlands
 - Norway
 - Russia
 - Spain
 - Sweden
 - Switzerland
 - UK
 - Other European countries

- Asia
 - China
 - India
 - Japan
 - Singapore
 - South Korea
 - Other Asian countries

- Latin America
 - Brazil
 - Chile
 - Colombia
 - Venezuela
 - Other Latin American countries

- Middle East and North Africa
 - Egypt
 - Iran
 - Iraq
 - Israel
 - Kuwait
 - Saudi Arabia
 - UAE
 - Other MENA countries

- Rest of the World
 - Australia
 - New Zealand
 - Other countries

 

MOBILE ROBOTS MARKET: 

GROWTH AND TRENDS In 2022, the number of operational robots hit a record high of 3.9 million. Notably, the Republic of Korea leads the world in robots per 10,000 workers, followed by Singapore and Germany, as per the World Robotics report. Mobile robots are driving future business growth by enhancing efficiency and fostering innovation. It's important to note that mobile robot applications are prevalent across multiple sectors, such as healthcare, logistics, and manufacturing. Some key benefits of mobile robots include improved operational efficiency, lower labor costs, and enhanced safety by handling repetitive or dangerous tasks. Moreover, the mobile robots market features various advancements, including state-of-the-art sensor technologies and artificial intelligence, which allow robots to maneuver through complex settings and adjust to evolving circumstances. The adoption of mobile robots is rapidly increasing due to the swift integration of the internet and other technologies. Interestingly, there was a substantial year-on-year increase of 31% in the development of industrial automation robots, bringing their count back to pre-pandemic levels. The mobile robots market is emerging as an essential element in the global transformation toward innovation and digital progress to achieve greater efficiency. Artificial intelligence and machine learning have been crucial in realizing its full capabilities, enhancing personalization features. Furthermore, modern shifts involve advanced sensors like LiDAR and machine vision, combined with edge computing, to enable real-time decision-making. As a result, with ongoing technological advancements and a growing demand for automation technologies, significant growth in the mobile robots market is expected during the forecast period. 

 

MOBILE ROBOTS MARKET: 

KEY SEGMENTS Market Share by Type of Offering Based on the type of offering, the global mobile robots market is segmented into hardware, software and services. According to our estimates, currently, hardware segment captures the majority share of the market, owing to its essential function in enabling autonomous capabilities and continuous advancements. However, software segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period. 

Market Share by Type of Robot Based on type of robot, the mobile robots market is segmented into automated guided vehicle (AGV), autonomous mobile robot (AMR) and others. According to our estimates, currently, automated guided vehicle segment captures the majority share of the market. This can be attributed to its widespread use in various sectors for material handling and logistics, especially in warehouse automation and manufacturing settings. 

Market Share by Type of Form Factors Based on type of form factors, the mobile robots market is segmented into assembly line, forklift, tow tractor, tug and unit load. According to our estimates, currently, forklift segment captures the majority share of the market. Additionally, the rising demand for robotic process automation in material handling and logistics is projected to propel the growth of this segment at a faster compound annual growth rate (CAGR) throughout the forecast period. 

Market Share by Type of Navigation Sensor Based on type of navigation sensor, the mobile robots market is segmented into camera, hybrid, laser/lidar, QR code and reflector. According to our estimates, currently, laser/lidar segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the increasing demand, along with its ability to provide accurate environmental sensing, reliable performance in diverse conditions, and integration with AI. 

Market Share by Type of Payload Capacity Based on type of payload capacity, the mobile robots market is segmented into <100 kg, 100-500 kg and >500 kg. According to our estimates, currently, 100-500 kg segment captures the majority share of the market, owing to its adaptability and scalability resulting from its medium dimensions. However, <100 kg segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period. 

Market Share by Type of Distribution Channel Based on type of distribution channel, the mobile robots market is segmented into direct sales, indirect sales, leasing / rental model and robot-as-a-service (RaaS). According to our estimates, currently, direct sales segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the fact that manufacturers sell their robots directly to end-users, fostering strong customer relationships. However, robot-as-a-service (RaaS) segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period. 

Market Share by Type of Enterprise Size Based on type of enterprise size, the mobile robots market is segmented into large enterprise and small & medium enterprise (SMEs). According to our estimates, currently, large enterprises segment captures the majority share of the market. This can be attributed to their ability to invest in advanced mobile robot strategies, such as customer relationship management (CRM) and content management systems, which aim to improve customer engagement and facilitate business expansion. 

Market Share by Type of End-User Based on type of end-user, the mobile robots market is segmented into automotive, FMCG, food & beverage, logistics, semiconductor & electronics and others. According to our estimates, currently, logistics segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the increasing need for robotic process automation within warehouses, fueled by the expansion of e-commerce. However, automotive sector is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period. 

Market Share by Geography Based on geography, the mobile robots market is segmented into North America, Europe, Asia, Latin America, Middle East and North Africa, and Rest of the World. According to our estimates, currently, North America captures the majority share of the market, owing to its well-established infrastructure. However, Asia is anticipated to grow at a higher CAGR during forecast period, due to the growing need for automation and increasing investments in digital infrastructure in emerging nations like India, China, and Japan. 

 

Example Players in Mobile Robots Market

- ABB Robotics
- Blue Skye Automation
- Boston Dynamics
- E-COBOT
- Geekplus Technology
- Gideon Brothers
- GreyOrange
- Honda Motor
- iRobot
- Kongsberg Maritime
- Kuka
- Locus Robotics
- Mobile Industrial Robots
- Northrop Grumman
- Omron Group
- SoftBank Robotics
- SuperDroid Robots
- Zebra Fetch Robotics 

 

MOBILE ROBOTS MARKET: 

RESEARCH COVERAGE The report on the mobile robots market features insights on various sections, including:

  • Market Sizing and Opportunity Analysis: An in-depth analysis of the mobile robots market, focusing on key market segments, including [A] type of offering, [B] type of robot, [C] type of form-factors, [D] type of navigation sensor, [E] type of payload capacity, [F] type of distribution channel, [G] type of enterprise, [H] type of end-user, and [I] geographical regions.
  • Competitive Landscape: A comprehensive analysis of the companies engaged in the mobile robots market, based on several relevant parameters, such as [A] year of establishment, [B] company size, [C] location of headquarters, [D] ownership structure.
  • Company Profiles: Elaborate profiles of prominent players engaged in the mobile robots market, providing details on [A] location of headquarters, [B]company size, [C] company mission, [D] company footprint, [E] management team, [F] contact details, [G] financial information, [H] operating business segments, [I] mobile robots portfolio, [J] moat analysis, [K] recent developments, and an informed future outlook.
  • SWOT Analysis: An insightful SWOT framework, highlighting the strengths, weaknesses, opportunities and threats in the domain. Additionally, it provides Harvey ball analysis, highlighting the relative impact of each SWOT parameter. KEY QUESTIONS ANSWERED IN THIS REPORT
  • How many companies are currently engaged in mobile robots market?
  • Which are the leading companies in this market?
  • What factors are likely to influence the evolution of this market?
  • What is the current and future market size?
  • What is the CAGR of this market?
  • How is the current and future market opportunity likely to be distributed across key market segments? REASONS TO BUY THIS REPORT
  • The report provides a comprehensive market analysis, offering detailed revenue projections of the overall market and its specific sub-segments. This information is valuable to both established market leaders and emerging entrants.
  • Stakeholders can leverage the report to gain a deeper understanding of the competitive dynamics within the market. By analyzing the competitive landscape, businesses can make informed decisions to optimize their market positioning and develop effective go-to-market strategies.
  • The report offers stakeholders a comprehensive overview of the market, including key drivers, barriers, opportunities, and challenges. This information empowers stakeholders to stay abreast of market trends and make data-driven decisions to capitalize on growth prospects. ADDITIONAL BENEFITS
  • Complimentary Excel Data Packs for all Analytical Modules in the Report
    • 10% Free Content Customization
    • Detailed Report Walkthrough Session with Research Team
    • Free Updated report if the report is 6-12 months old or older


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Table of Contents

1. PREFACE
1.1. Introduction
1.2. Market Share Insights
1.3. Key Market Insights
1.4. Report Coverage
1.5. Key Questions Answered
1.6. Chapter Outlines

2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Chapter Overview
2.2. Research Assumptions
2.3. Database Building
2.3.1. Data Collection
2.3.2. Data Validation
2.3.3. Data Analysis
 
2.4. Project Methodology
2.4.1. Secondary Research
2.4.1.1. Annual Reports
2.4.1.2. Academic Research Papers
2.4.1.3. Company Websites
2.4.1.4. Investor Presentations
2.4.1.5. Regulatory Filings
2.4.1.6. White Papers
2.4.1.7. Industry Publications
2.4.1.8. Conferences and Seminars
2.4.1.9. Government Portals
2.4.1.10. Media and Press Releases
2.4.1.11. Newsletters
2.4.1.12. Industry Databases
2.4.1.13. Roots Proprietary Databases
2.4.1.14. Paid Databases and Sources
2.4.1.15. Social Media Portals
2.4.1.16. Other Secondary Sources
2.4.2. Primary Research
2.4.2.1. Introduction
2.4.2.2. Types
2.4.2.2.1. Qualitative
2.4.2.2.2. Quantitative
2.4.2.3. Advantages
2.4.2.4. Techniques
2.4.2.4.1. Interviews
2.4.2.4.2. Surveys
2.4.2.4.3. Focus Groups
2.4.2.4.4. Observational Research
2.4.2.4.5. Social Media Interactions
2.4.2.5. Stakeholders
2.4.2.5.1. Company Executives (CXOs)
2.4.2.5.2. Board of Directors
2.4.2.5.3. Company Presidents and Vice Presidents
2.4.2.5.4. Key Opinion Leaders
2.4.2.5.5. Research and Development Heads
2.4.2.5.6. Technical Experts
2.4.2.5.7. Subject Matter Experts
2.4.2.5.8. Scientists
2.4.2.5.9. Doctors and Other Healthcare Providers
2.4.2.6. Ethics and Integrity
2.4.2.6.1. Research Ethics
2.4.2.6.2. Data Integrity
 
2.4.3. Analytical Tools and Databases

3. ECONOMIC AND OTHER PROJECT SPECIFIC CONSIDERATIONS
3.1. Forecast Methodology
3.1.1. Top-Down Approach
3.1.2. Bottom-Up Approach
3.1.3. Hybrid Approach
3.2. Market Assessment Framework
3.2.1. Total Addressable Market (TAM)
3.2.2. Serviceable Addressable Market (SAM)
3.2.3. Serviceable Obtainable Market (SOM)
3.2.4. Currently Acquired Market (CAM)
3.3. Forecasting Tools and Techniques
3.3.1. Qualitative Forecasting
3.3.2. Correlation
3.3.3. Regression
3.3.4. Time Series Analysis
3.3.5. Extrapolation
3.3.6. Convergence
3.3.7. Forecast Error Analysis
3.3.8. Data Visualization
3.3.9. Scenario Planning
3.3.10. Sensitivity Analysis
3.4. Key Considerations
3.4.1. Demographics
3.4.2. Market Access
3.4.3. Reimbursement Scenarios
3.4.4. Industry Consolidation
3.5. Robust Quality Control
3.6. Key Market Segmentations
3.7. Limitations

4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS
4.1. Chapter Overview
4.2. Market Dynamics
4.2.1. Time Period
4.2.1.1. Historical Trends
4.2.1.2. Current and Forecasted Estimates
4.2.2. Currency Coverage
4.2.2.1. Overview of Major Currencies Affecting the Market
4.2.2.2. Impact of Currency Fluctuations on the Industry
4.2.3. Foreign Exchange Impact
4.2.3.1. Evaluation of Foreign Exchange Rates and Their Impact on Market
4.2.3.2. Strategies for Mitigating Foreign Exchange Risk
4.2.4. Recession
4.2.4.1. Historical Analysis of Past Recessions and Lessons Learnt
4.2.4.2. Assessment of Current Economic Conditions and Potential Impact on the Market
4.2.5. Inflation
4.2.5.1. Measurement and Analysis of Inflationary Pressures in the Economy
4.2.5.2. Potential Impact of Inflation on the Market Evolution
4.2.6. Interest Rates
4.2.6.1. Overview of Interest Rates and Their Impact on the Market
4.2.6.2. Strategies for Managing Interest Rate Risk
4.2.7. Commodity Flow Analysis
4.2.7.1. Type of Commodity
4.2.7.2. Origins and Destinations
4.2.7.3. Values and Weights
4.2.7.4. Modes of Transportation
4.2.8. Global Trade Dynamics
4.2.8.1. Import Scenario
4.2.8.2. Export Scenario
4.2.9. War Impact Analysis
4.2.9.1. Russian-Ukraine War
4.2.9.2. Israel-Hamas War
4.2.10. COVID Impact / Related Factors
4.2.10.1. Global Economic Impact
4.2.10.2. Industry-specific Impact
4.2.10.3. Government Response and Stimulus Measures
4.2.10.4. Future Outlook and Adaptation Strategies
4.2.11. Other Indicators
4.2.11.1. Fiscal Policy
4.2.11.2. Consumer Spending
4.2.11.3. Gross Domestic Product (GDP)
4.2.11.4. Employment
4.2.11.5. Taxes
4.2.11.6. R&D Innovation
4.2.11.7. Stock Market Performance
4.2.11.8. Supply Chain
4.2.11.9. Cross-Border Dynamics

5. EXECUTIVE SUMMARY

6. INTRODUCTION
6.1. Chapter Overview
6.2. Overview of Mobile Robots Market
6.2.1. Type of Offering
6.2.2. Type of Robot
6.2.3. Type of Form Factors
6.2.4. Type of Navigation Sensor
6.2.5. Type of Payload Capacity
6.2.6. Type of Distribution Channel
6.2.7. Type of Enterprise
6.2.8. Type of End-User
6.3. Future Perspective

7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Chapter Overview
7.2. Mobile Robots: Overall Market Landscape
7.2.1. Analysis by Year of Establishment
7.2.2. Analysis by Company Size
7.2.3. Analysis by Location of Headquarters
7.2.4. Analysis by Ownership Structure

8. STARTUP ECOSYSTEM IN THE MOBILE ROBOTS MARKET
8.1. Mobile Robots Market: Market Landscape of Startups
8.1.1. Analysis by Year of Establishment
8.1.2. Analysis by Company Size
8.1.3. Analysis by Company Size and Year of Establishment
8.1.4. Analysis by Location of Headquarters
8.1.5. Analysis by Company Size and Location of Headquarters
8.1.6. Analysis by Ownership Structure
8.2. Key Findings

9. COMPANY PROFILES
9.1. Chapter Overview
9.2.  ABB Robotics *
9.2.1. Company Overview
9.2.2. Company Mission
9.2.3. Company Footprint
9.2.4. Management Team
9.2.5. Contact Details
9.2.6. Financial Performance
9.2.7. Operating Business Segments
9.2.8. Service / Product Portfolio (project specific)
9.2.9. MOAT Analysis
9.2.10. Recent Developments and Future Outlook
 
* similar detail is presented for other below mentioned companies based on information in the public domain
 
9.3.  Blue Skye Automation
9.4.  Boston Dynamics
9.5. E-COBOT
9.6.  Geekplus Technology
9.7. Gideon Brothers
9.8.  GreyOrange
9.9.  Honda Motor
9.10.  iRobot
9.11.  Kongsberg Maritime
9.12.  Kuka
9.13. Locus Robotics
9.14. Mobile Industrial Robots
9.15. Northrop Grumman
9.16. Omron Group
9.17. SoftBank Robotics
9.18. SuperDroid Robots
9.19. Zebra Fetch Robotics

10. VALUE CHAIN ANALYSIS

11. SWOT ANALYSIS

12. GLOBAL MOBILE ROBOTS MARKET
12.1. Chapter Overview
12.2. Key Assumptions and Methodology
12.3. Trends Disruption Impacting Market
12.4. Global Mobile Robots Market, Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.5. Multivariate Scenario Analysis
12.5.1. Conservative Scenario
12.5.2. Optimistic Scenario
12.6. Key Market Segmentations
 
13. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF OFFERING
13.1. Chapter Overview
13.2. Key Assumptions and Methodology
13.3. Revenue Shift Analysis
13.4. Market Movement Analysis
13.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
13.6. Mobile Robots Market for Hardware: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7. Mobile Robots Market for Software: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8. Mobile Robots Market for Services: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.9. Data Triangulation and Validation

14. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF ROBOT
14.1. Chapter Overview
14.2. Key Assumptions and Methodology
14.3. Revenue Shift Analysis
14.4. Market Movement Analysis
14.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
14.6. Mobile Robots Market for Automated Guided Vehicle (AGV): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.7. Mobile Robots Market for Autonomous Mobile Robot (AMR): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.8. Mobile Robots Market for Others Mobile Robot (AMR): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.9. Data Triangulation and Validation

15. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF FORM FACTORS
15.1. Chapter Overview
15.2. Key Assumptions and Methodology
15.3. Revenue Shift Analysis
15.4. Market Movement Analysis
15.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
15.6. Mobile Robots Market for Assembly Line: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.7. Mobile Robots Market for Forklift: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.8. Mobile Robots Market for Tow Tractor: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.9. Mobile Robots Market for Tug: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.10. Mobile Robots Market for Unit Load: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.11. Data Triangulation and Validation

16. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF NAVIGATION SENSOR
16.1. Chapter Overview
16.2. Key Assumptions and Methodology
16.3. Revenue Shift Analysis
16.4. Market Movement Analysis
16.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
16.6. Mobile Robots Market for Camera: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.7. Mobile Robots Market for Hybrid: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.8. Mobile Robots Market for Laser/Lidar: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.9. Mobile Robots Market for QR Code: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.10. Mobile Robots Market for Reflector: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.11. Data Triangulation and Validation

17. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF PAYLOAD CAPACITY
17.1. Chapter Overview
17.2. Key Assumptions and Methodology
17.3. Revenue Shift Analysis
17.4. Market Movement Analysis
17.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
17.6. Mobile Robots Market for <100 kg: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.7. Mobile Robots Market for 100-500 kg: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.8. Mobile Robots Market for >500 kg: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.9. Data Triangulation and Validation

18. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF PAYLOAD CAPACITY
18.1. Chapter Overview
18.2. Key Assumptions and Methodology
18.3. Revenue Shift Analysis
18.4. Market Movement Analysis
18.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
18.6. Mobile Robots Market for <100 kg: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.7. Mobile Robots Market for 100-500 kg: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.8. Mobile Robots Market for >500 kg: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.9. Data Triangulation and Validation

19. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF DISTRIBUTION CHANNEL
19.1. Chapter Overview
19.2. Key Assumptions and Methodology
19.3. Revenue Shift Analysis
19.4. Market Movement Analysis
19.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
19.6. Mobile Robots Market for Direct Sales: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.7. Mobile Robots Market for Indirect Sales: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.8. Mobile Robots Market for Leasing / Rental Model: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.9. Mobile Robots Market for Robot-as-a-Service (RaaS): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.10. Data Triangulation and Validation

20. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF ENTERPRISE
20.1. Chapter Overview
20.2. Key Assumptions and Methodology
20.3. Revenue Shift Analysis
20.4. Market Movement Analysis
20.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
20.6. Mobile Robots Market for Large: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.7. Mobile Robots Market for Small and Medium Enterprise: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.8. Data Triangulation and Validation

21. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF END-USER
21.1. Chapter Overview
21.2. Key Assumptions and Methodology
21.3. Revenue Shift Analysis
21.4. Market Movement Analysis
21.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
21.6. Mobile Robots Market for Automotive: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.7. Mobile Robots Market for FMCG: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.8. Mobile Robots Market for Food & Beverage: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.9. Mobile Robots Market for Logistics: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.10. Mobile Robots Market for Semiconductor & Electronics: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.11. Mobile Robots Market for Others: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.12. Data Triangulation and Validation

22. MARKET OPPORTUNITIES MOBILE ROBOTS IN NORTH AMERICA
22.1. Chapter Overview
22.2. Key Assumptions and Methodology
22.3. Revenue Shift Analysis
22.4. Market Movement Analysis
22.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
22.6. Mobile Robots Market in North America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.1. Mobile Robots Market in the US: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.2. Mobile Robots Market in Canada: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.3. Mobile Robots Market in Mexico: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.4. Mobile Robots Market in Other North American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.7. Data Triangulation and Validation

23. MARKET OPPORTUNITIES FOR MOBILE ROBOTS IN EUROPE
23.1. Chapter Overview
23.2. Key Assumptions and Methodology
23.3. Revenue Shift Analysis
23.4. Market Movement Analysis
23.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
23.6. Mobile Robots Market in Europe: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.1. Mobile Robots Market in Austria: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.2. Mobile Robots Market in Belgium: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.3. Mobile Robots Market in Denmark: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.4. Mobile Robots Market in France: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.5. Mobile Robots Market in Germany: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.6. Mobile Robots Market in Ireland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.7. Mobile Robots Market in Italy: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.8. Mobile Robots Market in Netherlands: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.9. Mobile Robots Market in Norway: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.10. Mobile Robots Market in Russia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.11. Mobile Robots Market in Spain: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.12. Mobile Robots Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.13. Mobile Robots Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.14. Mobile Robots Market in Switzerland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.15. Mobile Robots Market in the UK: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.16. Mobile Robots Market in Other European Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)

23.7. Data Triangulation and Validation

24. MARKET OPPORTUNITIES FOR MOBILE ROBOTS IN CIRCUIT IN ASIA
24.1. Chapter Overview
24.2. Key Assumptions and Methodology
24.3. Revenue Shift Analysis
24.4. Market Movement Analysis
24.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
24.6. Mobile Robots Market in Asia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.1. Mobile Robots Market in China: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.2. Mobile Robots Market in India: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.3. Mobile Robots Market in Japan: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.4. Mobile Robots Market in Singapore: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.5. Mobile Robots Market in South Korea: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.6. Mobile Robots Market in Other Asian Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.7. Data Triangulation and Validation

25. MARKET OPPORTUNITIES FOR MOBILE ROBOTS IN MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA (MENA)
25.1. Chapter Overview
25.2. Key Assumptions and Methodology
25.3. Revenue Shift Analysis
25.4. Market Movement Analysis
25.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
25.6. Mobile Robots Market in Middle East and North Africa (MENA): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.1. Mobile Robots Market in Egypt: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 205)
25.6.2. Mobile Robots Market in Iran: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.3. Mobile Robots Market in Iraq: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.4. Mobile Robots Market in Israel: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.5. Mobile Robots Market in Kuwait: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.6. Mobile Robots Market in Saudi Arabia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.7. Mobile Robots Market in United Arab Emirates (UAE): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.8. Mobile Robots Market in Other MENA Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.7. Data Triangulation and Validation

26. MARKET OPPORTUNITIES FOR MOBILE ROBOTS IN LATIN AMERICA
26.1. Chapter Overview
26.2. Key Assumptions and Methodology
26.3. Revenue Shift Analysis
26.4. Market Movement Analysis
26.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
26.6. Mobile Robots Market in Latin America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.1. Mobile Robots Market in Argentina: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.2. Mobile Robots Market in Brazil: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.3. Mobile Robots Market in Chile: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.4. Mobile Robots Market in Colombia Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.5. Mobile Robots Market in Venezuela: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.6. Mobile Robots Market in Other Latin American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.7. Data Triangulation and Validation

27. MARKET OPPORTUNITIES FOR MOBILE ROBOTS IN REST OF THE WORLD
27.1. Chapter Overview
27.2. Key Assumptions and Methodology
27.3. Revenue Shift Analysis
27.4. Market Movement Analysis
27.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
27.6. Mobile Robots Market in Rest of the World: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
27.6.1. Mobile Robots Market in Australia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
27.6.2. Mobile Robots Market in New Zealand: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
27.6.3. Mobile Robots Market in Other Countries
27.7. Data Triangulation and Validation

28. TABULATED DATA
29. LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS
30. CUSTOMIZATION OPPORTUNITIES
31. ROOTS SUBSCRIPTION SERVICES
32. AUTHOR DETAIL

 

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