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2035年までのロボット市場:コンポーネントタイプ別、展開タイプ別、製品タイプ別、技術タイプ別、環境タイプ別、モビリティタイプ別、アプリケーションタイプ別、エンドユーザタイプ別、主要地域別分布:産業動向と世界予測

2035年までのロボット市場:コンポーネントタイプ別、展開タイプ別、製品タイプ別、技術タイプ別、環境タイプ別、モビリティタイプ別、アプリケーションタイプ別、エンドユーザタイプ別、主要地域別分布:産業動向と世界予測


Robotics Market, Till 2035: Distribution by Type of Component, Type of Deployment, Type of Product, Type of Technology, Type of Environment, Type of Mobility, Type of Application, Type of End User and Key Geographical Regions: Industry Trends and Global Forecasts

ロボット市場の概要 Roots Analysisによると、世界のロボット市場規模は現在の648億米ドルから2035年までに3,758億2,000万米ドルに成長し、2035年までの予測期間中に17.33%のCAGRで成長すると予測されている。 ... もっと見る

 

 

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Roots Analysis
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2025年4月25日 US$3,499
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サマリー

ロボット市場の概要
Roots Analysisによると、世界のロボット市場規模は現在の648億米ドルから2035年までに3,758億2,000万米ドルに成長し、2035年までの予測期間中に17.33%のCAGRで成長すると予測されている。

ロボット市場の機会は、以下のセグメントに分布している:
コンポーネントの種類
- ハードウェア
- アクチュエーター
- 通信システム
- 制御システム
- 電源
- センサー
- ソフトウェア
- サービス

導入形態
- クラウドベース
- オンプレミス

製品タイプ
- 多関節ロボット
- 無人搬送車(AGV)
- 自律移動ロボット(AMR)
- 直交ロボット
- 協働ロボット(コボット)
- ヒューマノイドロボット
- デルタロボット
- スカラロボット

テクノロジーの種類
- AIロボット
- 自律型ロボット
- IoTロボット
- 遠隔操作ロボット
- その他

環境タイプ
- 空中
- 地上
- 海上

移動タイプ
- 固定ロボティクス
- 移動ロボット

アプリケーション
- 組立・分解
- 洗浄・除菌
- 調剤・加工
- エンターテイメント
- ラストマイルモビリティ
- ロジスティクス
- 製造 生産とオートメーション
- マテリアルハンドリング
- 医療機器
- パーソナル・アシスタンス
- セキュリティ&検査
- 溶接・はんだ付け

エンドユーザー
- 航空宇宙・防衛
- 農業
- 自動車
- 建設/鉱業
- 消費財
- 教育・研究
- エレクトロニクス・半導体
- エネルギー・公益事業
- 食品・飲料
- ヘルスケア
- ホスピタリティ
- 物流・倉庫
- 製薬・バイオテクノロジー
- 小売
- その他

所在地
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- その他の北米諸国
- ヨーロッパ
- オーストリア
- ベルギー
- デンマーク
- フランス
- ドイツ
- アイルランド
- イタリア
- オランダ
- ノルウェー
- ロシア
- スペイン
- スウェーデン
- スイス
- 英国
- その他のヨーロッパ諸国
- アジア
- 中国
- インド
- 日本
- シンガポール
- 韓国
- その他のアジア諸国
- ラテンアメリカ
- ブラジル
- チリ
- コロンビア
- ベネズエラ
- その他のラテンアメリカ諸国
- 中東・北アフリカ
- エジプト
- イラン
- イラク
- イスラエル
- クウェート
- サウジアラビア
- アラブ首長国連邦
- その他のMENA諸国
- その他の国
- オーストラリア
- ニュージーランド
- その他の国

ロボティクス市場:成長とトレンド
過去10年間で、人工知能を含むテクノロジーの拡大が進み、複雑な状況に対応する能力、効率性、正確性、機能性の面で、ロボット工学は次のレベルに到達した。歴史的には、ロボットという言葉はカレル・カペックが最初に使ったRobotという言葉に由来している。しかし、作家のアイザック・アシモフが1940年に「ロボット工学の三法則」を創作した際、初めてロボットという言葉を使った。

ロボット工学は、コンピュータ科学と工学の学際的分野であり、機械ロボットの構築、設計、使用に関わる。ロボット工学の目的は、自律的に、あるいは人間の制御の下で、さまざまな種類の方法を用いてさまざまなタスクを実行できるインテリジェントな装置や機械を構築することである。このように設計された機械やロボットは、人間よりも高い効率と精度で反復作業を行うことで機能する。

さらに、ロボット産業には、産業用ロボット、サービス用ロボット、農業用ロボット、教育用ロボットなど、特定の用途に使用される幅広いカテゴリーがある。世界中で産業オートメーション化が進む中、反復作業をこなす産業用ロボットやその他のロボットの需要が急増している。これらのロボットは、ロボットアーム、ヒューマノイドロボット、または協働ロボット(Cobot)として設計することができます。作業を素早く、正確に、正確に仕上げるというロボット技術の利点により、製造業、医療、自動車など、さまざまな産業でロボットの需要が急増しており、より高い生産性と有効性が求められている。

さらに、このようなロボットの利点は、プロセスを合理化し、使用方法を最適化し、全体的な運用効率を向上させる。その結果、企業はロボット技術を活用することで、より高い精度で作業を継続的に完了し、人的エラーやばらつきを最小限に抑えることができる。これらの要因を考慮すると、この業界は、ロボット市場の潜在的な成長を拡大する人工知能や機械学習などの高度な技術の採用の増加に伴い、有利な機会を目撃する可能性が高い。

全体として、製品製造、農業、医療、防衛分野でのスマートソリューションとサービスに対する需要の高まりは、ロボット市場の成長に新たな可能性を生み出すと予測される。



ロボティクス市場:主要セグメント

コンポーネントタイプ別市場シェア
世界のロボット市場は、コンポーネントの種類によって、ハードウェア(アクチュエーター、通信システム、制御システム、電源、センサー)、ソフトウェア、サービスに区分される。当社の推計によると、現在、ハードウェア・セグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、産業用ロボットの性能、精度、効率、機能性により、センサー、アクチュエーター、ロボットアームなどのハードウェア要素に対する需要が急増しているためである。

導入形態別市場シェア
ロボット市場は、導入形態によってクラウド/リモートとオンプレミスに区分される。当社の推計によると、現在、クラウド/リモートセグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、クラウドベースのロボット工学が提供するスケーラビリティと柔軟性によるもので、需要の変化に容易に対応することができる。クラウドの導入により、大規模なオンサイト・ハードウェアやメンテナンスが不要になるため、通常、初期費用は低く抑えられ、ロボティック・プロセス・オートメーション・ソフトウェアとサービスの好ましい選択肢となる。

製品タイプ別市場シェア
ロボティクス市場は、製品のタイプ別に、自律移動ロボット(AMR)、無人搬送車(AGV)、多関節ロボット、カーテシアン、協働ロボット(Cobot)、デルタ、ヒューマノイド、スカラ、その他に分類される。当社の推計によると、現在、多関節ロボットが市場の大半を占めている。これは、多関節ロボットが多様な作業を効率的にこなし、生産性の向上と運用コストの削減につながるためである。

技術タイプ別市場シェア
ロボティクス市場は、技術の種類に基づき、AI搭載ロボット、遠隔操作ロボット、自律型ロボット、IoT、その他に区分される。当社の推計によると、現在、自律型ロボット技術が市場の大半のシェアを占めている。これは、自律移動ロボット(AMR)と無人搬送車(AGV)の需要が高まっているためである。

環境タイプ別市場シェア
ロボット市場は、環境の種類によって、空中、地上、海洋に区分される。当社の推計によると、現在、地上用ロボットが市場の大半を占めている。これは、倉庫管理、マテリアルハンドリング、製造工程など幅広い用途や産業において、作業効率の向上、人件費の削減、作業精度の向上が期待できるためである。しかし、予測期間中、空中ロボット分野の市場はより高いCAGRで成長すると予測されている。

モビリティ別市場シェア
移動性に基づいて、ロボティクス市場は移動型ロボティクスと固定型ロボティクスに区分される。当社の推計によると、現在、モバイルロボットが市場の大半のシェアを占めている。これは、統合された人工知能によって効率的に動作することを可能にするセンサーとナビゲーション・ソフトウェアによってサポートされ、様々な環境内で移動する能力があることに起因している。

さらに、モバイルロボットは自律型と非自律型に分類される。自律型移動ロボットは、リアルタイムの物体認識に高度なセンサーを利用し、外部からの誘導を最小限に抑えて航行する。人工技術を強化するモバイルロボットの役割を考えると、このセグメントは予測期間中に大きな成長を遂げると予想される。

アプリケーション別市場シェア
ロボティクス市場は用途別に、マテリアルハンドリング、組立・分解、溶接・はんだ付け、ディスペンシング・加工、セキュリティ・検査、製造生産・自動化、清掃・消毒、パーソナルアシスト、物流、ラストワンマイルモビリティ、医療機器、エンターテインメントに区分される。当社の推定によると、現在、製造生産セグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、多様な産業製造業務において、より高い効率性、精度、費用対効果への要求が高まっていることに起因している。しかし、医療機器分野は予測期間中により高いCAGRで成長すると予測されている。

エンドユーザー別市場シェア
ロボット市場は、エンドユーザーのタイプに基づき、エレクトロニクス・半導体、自動車、ヘルスケア、食品・飲料、物流・倉庫、航空宇宙・防衛、消費財、農業、建設・鉱業、製薬・バイオテクノロジー、小売、教育・研究、エネルギー・公共事業、ホスピタリティに区分される。当社の推定によると、現在、自動車部門が市場の大半のシェアを占めている。これは、自動車分野での大量生産、精度、一貫性に対する需要の高まりに起因している。しかし、ヘルスケア分野は予測期間中により高いCAGRで成長すると予測されている。

地域別市場シェア
ロボティクス市場は、地域別に北米、欧州、アジア、中南米、中東・北アフリカ、その他の地域に区分される。当社の推計によると、現在、北米が市場の大半のシェアを占めている。これは、産業オートメーションに対する高い需要とともに、先進技術が早くから採用されていることに起因している。さらに、主要な利害関係者の存在や、革新的な技術の研究開発への継続的な投資、競争戦略が市場拡大に寄与している。ただし、予測期間中のCAGRはアジア市場が最も高くなると予想される。

ロボティクス市場参入企業
- ABB
- ブルーオーシャン・ロボティクス
- ブレイン・コーポレーション
- デマティック
- DJI
- ファナック
- ハネウェル・インターナショナル
- インテュイティブ・サージカル・オペレーションズ
- アイロボット
- カワサキ
- クカAG
- 三菱
- オムロンアデプト
- ロボアド
- ロボロック
- シンベ・ロボティクス
- SMPロボティクス
- ゼネックス消毒サービス
- ゼブラテクノロジーズ

ロボティクス市場:調査範囲
この調査レポートは、ロボティクス市場を調査・分析し、以下の調査結果を掲載しています:
- 市場規模と機会分析:A]コンポーネントのタイプ、[B]展開のモード、[C]製品のタイプ、[D]、技術のタイプ、[E]環境のタイプ、[F]モビリティのタイプ、[G]アプリケーションのタイプ、[H]エンドユーザー、[I]地理的地域など、主要な市場セグメントに焦点を当てたロボット市場の詳細な分析。
- 競合情勢:A]設立年、[B]企業規模、[C]本社所在地、[D]所有構造など、いくつかの関連パラメータに基づいて、ロボット市場に従事する企業を包括的に分析。
- 企業プロフィール:A]本社所在地、[B]企業規模、[C]企業使命、[D]フットプリント、[E]経営陣、[F]連絡先詳細、[G]財務情報、[H]事業セグメント、[I]ロボット・ポートフォリオ、[J]堀分析、[K]最近の動向、および情報に基づいた将来の見通しに関する詳細を提供します。

本レポートでお答えする主な質問
- 現在、ロボット市場に参入している企業は何社あるか?
- この市場におけるリーディング企業は?
- この市場の進化に影響を与えそうな要因は何か?
- 現在と将来の市場規模は?
- この市場のCAGRは?
- 現在および将来の市場機会は、主要市場セグメントにどのように分配されそうですか?

本レポートを購入する理由
- 当レポートは包括的な市場分析を提供し、市場全体と特定のサブセグメントに関する詳細な収益予測を提供します。この情報は、すでに市場をリードしている企業にとっても、新規参入企業にとっても貴重なものです。
- 利害関係者は、市場内の競争力学をより深く理解するためにレポートを活用することができます。競合状況を分析することで、企業は市場でのポジショニングを最適化し、効果的な市場参入戦略を策定するための情報に基づいた意思決定を行うことができます。
- 当レポートは、主要な促進要因、障壁、機会、課題など、市場の包括的な概要を関係者に提供します。この情報により、関係者は市場動向を把握し、成長の見込みを活用するためのデータ主導の意思決定を行うことができます。

その他の特典
- レポート内の全分析モジュールの無料エクセルデータパック
- 10%の無料コンテンツカスタマイズ
- 調査チームによる詳細レポートのウォークスルーセッション
- レポートが6-12ヶ月以上前の場合、無料更新レポート


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目次

1.はじめに
1.1.はじめに
1.2.市場シェア
1.3.主要市場インサイト
1.4.レポート範囲
1.5.回答された主な質問
1.6.各章の概要

2.研究方法論
2.1. 2.1.章の概要
2.2.調査の前提
2.3.データベースの構築
2.3.1.データ収集
2.3.2.データの検証
2.3.3.データ分析

2.4.プロジェクトの方法論
2.4.1.二次調査
2.4.1.1.年次報告書
2.4.1.2.学術研究論文
2.4.1.3.企業ウェブサイト
2.4.1.4.投資家向けプレゼンテーション
2.4.1.5.規制当局への届出
2.4.1.6.ホワイトペーパー
2.4.1.7.業界出版物
2.4.1.8.会議およびセミナー
2.4.1.9.政府ポータル
2.4.1.10.メディアおよびプレスリリース
2.4.1.11.ニュースレター
2.4.1.12.業界データベース
2.4.1.13.ルーツ独自のデータベース
2.4.1.14.有料データベースと情報源
2.4.1.15.ソーシャルメディア・ポータル
2.4.1.16.その他の二次情報源

2.4.2.一次調査
2.4.2.1.はじめに
2.4.2.2.種類
2.4.2.2.1.質的
2.4.2.2.2.量的
2.4.2.3.利点
2.4.2.4.テクニック
2.4.2.4.1.インタビュー
2.4.2.4.2.アンケート調査
2.4.2.4.3.フォーカス・グループ
2.4.2.4.4.観察調査
2.4.2.4.5.ソーシャルメディア交流
2.4.2.5.ステークホルダー
2.4.2.5.1.企業幹部(CXO)
2.4.2.5.2.取締役会
2.4.2.5.3.社長および副社長
2.4.2.5.4.主要オピニオンリーダー
2.4.2.5.4.研究開発責任者
2.4.2.5.2.技術専門家
2.4.2.5.3.サブジェクト・マター・エキスパート
2.4.2.5.4.科学者
2.4.2.5.4.医師およびその他の医療提供者
2.4.2.6.倫理と誠実さ
2.4.2.6.1.研究倫理
2.4.2.6.2.データの完全性

2.4.3.分析ツールとデータベース

3.経済的およびその他のプロジェクト特有の考慮事項
3.1.予測方法
3.1.1.トップダウン・アプローチ
3.1.2.ボトムアップアプローチ
3.1.3.ハイブリッド・アプローチ

3.2.市場評価の枠組み
3.2.1.総アドレス可能市場(TAM)
3.2.2.サービス可能市場(SAM)
3.2.3.サービス可能市場(SOM)
3.2.4.現在獲得可能な市場(CAM)

3.3.予測ツールと技法
3.3.1.定性的予測
3.3.2.相関
3.2.3.回帰
3.3.4.時系列分析
3.3.5.外挿
3.3.6.収束
3.3.7.予測誤差分析
3.3.8.データの可視化
3.3.9.シナリオプランニング
3.3.10.感度分析

3.4.主な検討事項
3.4.1.人口統計
3.4.2.市場アクセス
3.4.3.償還シナリオ
3.4.4.業界再編

3.5.強固な品質管理
3.6.主な市場セグメント
3.7. 制限事項

4.マクロ経済指標
4.1.章の概要
4.2.市場ダイナミクス
4.2.1.期間
4.2.1.1.過去のトレンド
4.2.1.2.現状と予測

4.2.2.通貨カバー率
4.2.2.1.市場に影響を与える主要通貨の概要
4.2.2.2.通貨変動の業界への影響

4.2.3.為替の影響
4.2.3.1.為替レートの評価と市場への影響
4.2.3.2.為替リスク軽減のための戦略

4.2.4.景気後退
4.2.4.1.過去の不況の歴史的分析と教訓
4.2.4.2.現在の経済状況の評価と市場への潜在的影響

4.2.5.インフレ
4.2.5.1.経済におけるインフレ圧力の測定と分析
4.2.5.2.インフレが市場に与える潜在的影響

4.2.6.金利
4.2.5.1.金利の概要と市場への影響
4.2.5.2.金利リスク管理戦略

4.2.7.商品フロー分析
4.2.7.1.商品の種類
4.2.7.2.原産地と仕向地
4.2.7.3.価値と重量
4.2.7.4.輸送手段

4.2.8.世界貿易のダイナミクス
4.2.8.1.輸入シナリオ
4.2.8.2.輸出シナリオ

4.2.9.戦争の影響分析
4.2.9.1.ロシア・ウクライナ戦争
4.2.9.2.イスラエル・ハマス戦争

4.2.10.COVIDの影響/関連要因
4.2.10.1.世界経済への影響
4.2.10.2.産業別インパクト
4.2.10.3.政府の対応と景気刺激策
4.2.10.4.今後の見通しと適応戦略

4.2.11.その他の指標
4.2.11.1.財政政策
4.2.11.2.個人消費
4.2.11.3.国内総生産(GDP)
4.2.11.4.雇用
4.2.11.5.税金
4.2.11.6.研究開発イノベーション
4.2.11.7.株式市場のパフォーマンス
4.2.11.8.サプライチェーン
4.2.11.9.クロスボーダー・ダイナミクス

5.要旨

6.はじめに
6.1.章の概要
6.2.ロボティクスの概要
6.2.1.コンポーネントの種類
6.2.2.配備形態
6.2.3.製品のタイプ
6.2.4.モビリティのタイプ
6.2.5.アプリケーションの種類
6.3.将来の展望

7.競争環境
7.1.各章の概要
7.2.ロボティクス市場全体の展望
7.2.1.設立年別分析
7.2.2.企業規模別分析
7.2.3.本社所在地別分析
7.2.4.所有形態別分析

8.会社概要
8.1.各章の概要
8.2.1.ブルーオーシャン・ロボティクス
8.2.1.1.会社概要
8.2.1.2.会社の使命
8.2.1.3.フットプリント
8.2.1.4.経営陣
8.2.1.5.連絡先
8.2.1.6.財務実績
8.2.1.7.事業セグメント
8.2.1.8.サービス/製品ポートフォリオ(プロジェクト別)
8.2.1.9.MOAT分析
8.2.1.10.最近の動向と将来展望

* その他の下記企業についても、公開情報に基づき、同様の詳細を記載している。
公開情報に基づいている。

8.2.2.頭脳
8.2.3.デマティック
8.2.4.DJI
8.2.5.ファナック
8.2.6.ハネウェル・インターナショナル
8.2.7.インテュイティブ・サージカル・オペレーションズ
8.2.8. アイロボット
8.2.9.カワサキ
8.2.10.三菱
8.2.11.オムロンアデプト
8.2.12.ロボアド
8.2.13.ロボロック
8.2.14.シンベ・ロボティクス
8.2.15.SMPロボティクス
8.2.16.ゼブラテクノロジーズ

9.バリューチェーン分析

10.SWOT分析

11.世界のロボット市場
11.1.各章の概要
11.2.主な前提条件と方法論
11.3.市場に影響を与えるトレンドの混乱
11.4.世界のロボット市場、過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
11.5.多変量シナリオ分析
11.5.1.保守的シナリオ
11.5.2.楽観的シナリオ
11.6.主要市場セグメント

12.部品の種類に基づく市場機会
12.1.各章の概要
12.2.主要前提条件と方法論
12.3.収益シフト分析
12.4.市場の動き分析
12.5.普及-成長(P-G)マトリックス
12.6.ハードウェア向けロボティクス市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.6.1.アクチュエータ向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.6.2.通信システム向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.6.3.制御システム向けロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.6.4.電源のロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.6.5.センサーのロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.7.ソフトウェア向けロボティクス市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.8.サービス向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.9.データの三角測量と検証

13.展開モードに基づく市場機会
13.1.各章の概要
13.2.主要前提条件と方法論
13.3.収益シフト分析
13.4.市場の動き分析
13.5.普及-成長(P-G)マトリックス
13.6.クラウド/リモートロボット向けロボティクス市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.オンプレミス型ロボティクス市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.データの三角測量と検証

14.製品の種類に基づく市場機会
14.1.各章の概要
14.2.主要前提条件と方法論
14.3.収益シフト分析
14.4.市場の動き分析
14.5.普及-成長(P-G)マトリックス
14.6.多関節ロボットのロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.7.無人搬送車(AGV)のロボティクス市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.8.自律移動ロボット(AMRS)のロボティクス市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.9.直交ロボットのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.10.協働ロボット(コボット)のロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.11.デルタロボットのロボット市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.12.ヒューマノイドロボットのロボット市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.13.スカラロボットの市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.14.データの三角測量と検証

15.技術の種類に基づく市場機会
15.1.各章の概要
15.2.主要前提条件と方法論
15.3.収益シフト分析
15.4.市場の動き分析
15.5.普及-成長(P-G)マトリックス
15.6.AI搭載ロボットのロボット市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.7.IoTロボットのロボティクス市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.8.自律型ロボットのロボティクス市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.9.遠隔操作ロボットのロボティクス市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.10.その他のロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)

15.9.データの三角測量と検証


16.環境タイプに基づく市場機会
16.1.各章の概要
16.2.主要前提条件と方法論
16.3.収益シフト分析
16.4.市場の動き分析
16.5.普及-成長(P-G)マトリックス
16.6.空中ロボット向けロボティクス市場:過去の動向(2019年以降)と予測予測(2035年まで)
16.7.地上ロボットのロボティクス市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.8.海上ロボットのロボット市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.9.データの三角測量と検証

17.モビリティの種類に基づく市場機会
17.1.各章の概要
17.2.主な仮定と方法論
17.3.収益シフト分析
17.4.市場の動き分析
17.5.普及-成長(P-G)マトリックス
17.6.固定型ロボティクス市場過去の推移(2019年以降)と予測予測(2035年まで)
17.7.モバイル向けロボティクス市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.8 データの三角測量と検証

18.アプリケーションの種類に基づく市場機会
18.1.各章の概要
18.2.主要前提条件と方法論
18.3.収益シフト分析
18.4.市場の動き分析
18.5.普及-成長(P-G)マトリックス
18.6.組立・分解用ロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.7.洗浄・除菌用ロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで) 7:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.8.分注・加工用ロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで) 8:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.9.エンターテインメント向けロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.9.ラストマイルモビリティ向けロボティクス市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.10.ロジスティクス向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.11.製造生産・自動化向けロボット市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.12.マテリアルハンドリング向けロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.13.医療機器向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.14.エンターテインメント向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.15.パーソナルアシスト向けロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.16.セキュリティ・検査向けロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.17.溶接・はんだ付け向けロボット市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.18.データの三角測量と検証

19.エンドユーザーに基づく市場機会
19.1.各章の概要
19.2.主要前提条件と方法論
19.3.収益シフト分析
19.4.市場の動き分析
19.5.普及-成長(P-G)マトリックス
19.6.航空宇宙・防衛向けロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.7.自動車向けロボティクス市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.9.農業用ロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.10.消費財向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.11.建設/鉱山向けロボット市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.12.教育・研究用ロボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.13.エレクトロニクス・半導体向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.14.エネルギー・公益事業向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.15.食品・飲料向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.16.ヘルスケア向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.17.ホスピタリティ向けロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.18.物流・倉庫向けロボティクス市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.19.医薬品・バイオテクノロジー向けロボット市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.20.小売業向けロボティクス市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.21.データの三角測量と検証


20.市場機会 北米のロボット市場
20.1.各章の概要
20.2.主要前提条件と方法論
20.3.収益シフト分析
20.4.市場の動き分析
20.5.普及-成長(P-G)マトリックス
20.6.北米のロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.1.米国のロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.2.カナダのロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.3.メキシコのロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.4.その他の北米諸国のロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.7.データの三角測量と検証

21.市場機会 欧州のロボット市場
21.1.各章の概要
21.2.主要前提条件と方法論
21.3.収益シフト分析
21.4.市場の動き分析
21.5.普及-成長(P-G)マトリックス
21.6.欧州のロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.1.オーストリアのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.2.ベルギーのロボット市場ベルギーの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.3.デンマークのロボット市場デンマークの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.4.フランスのロボット市場フランスのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.5.ドイツのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.6.アイルランドのロボット市場アイルランドの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.7.イタリアのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.8.オランダのロボット市場オランダの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.9.ノルウェーのロボット市場ノルウェーの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.10.ロシアのロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.11.スペインのロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.12.スウェーデンのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.13.スウェーデンのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.14.スイスのロボット市場スイスのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.15.イギリスのロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.16.その他のヨーロッパ諸国のロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.7.データの三角測量と検証

22.アジアのロボット市場機会
22.1.各章の概要
22.2.主要前提条件と方法論
22.3.収益シフト分析
22.4.市場の動き分析
22.5.普及-成長(P-G)マトリックス
22.6.アジアのロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.1.中国のロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.2.インドのロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.3.日本のロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.4.シンガポールのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.5.韓国のロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.6.その他のアジア諸国のロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.7.データの三角測量と検証

23.中東・北アフリカ(メナ)におけるロボット工学の市場機会
23.1.各章の概要
23.2.主要前提条件と方法論
23.3.収益シフト分析
23.4.市場の動き分析
23.5.普及-成長(P-G)マトリックス
23.6.中東・北アフリカ(MENA)のロボット市場過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.1.エジプトのロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(205年まで)
23.6.2.イランのロボット市場イランの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.3.イラクのロボット市場イラクの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.4.イスラエルのロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.5.クウェートのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.6.サウジアラビアのロボット市場サウジアラビアの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.7.アラブ首長国連邦(UAE)のロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.8.その他のMENA諸国のロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.7.データの三角測量と検証

24.ラテンアメリカのロボット市場機会
24.1.各章の概要
24.2.主要前提条件と方法論
24.3.収益シフト分析
24.4.市場の動き分析
24.5.普及-成長(P-G)マトリックス
24.6.ラテンアメリカのロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.1.アルゼンチンのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.2.ブラジルのロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.3.チリのロボット市場チリの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.4.コロンビアのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.5.ベネズエラのロボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.6.その他の中南米諸国のロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.7.データの三角測量と検証

25.その他の地域におけるロボット市場機会
25.1.各章の概要
25.2.主要前提条件と方法論
25.3.収益シフト分析
25.4.市場の動き分析
25.5.普及-成長(P-G)マトリックス
25.6.その他の地域のロボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.1.オーストラリアのロボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.2.ニュージーランドのロボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.3.その他の国のロボット市場
25.7.データの三角測量と検証

26.集計データ
27.企業・団体リスト
28.カスタマイズの機会
29.ルーツサブスクリプションサービス
30.著者詳細

 

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Summary

Robotics Market Overview
As per Roots Analysis, the global robotics market size is estimated to grow from USD 64.8 billion in the current year to USD 375.82 billion by 2035, at a CAGR of 17.33% during the forecast period, till 2035.

The opportunity for robotics market has been distributed across the following segments:
Type of Component
- Hardware
- Actuators
- Communication Systems
- Control Systems
- Power Supply
- Sensors
- Software
- Service

Mode of Deployment
- Cloud-based
- On-Premise

Type of Product
- Articulated Robots
- Automated Guided Vehicles (AGVs)
- Autonomous Mobile Robots (AMRs)
- Cartesian Robots
- Collaborative Robots (Cobots)
- Humanoids Robots
- Delta Robots
- SCARA Robots

Type of Technology
- AI-powered Robots
- Autonomous Robots
- IoT Robots
- Remote Controlled Robots
- Others

Type of Environment
- Aerial
- Ground
- Marine

Type of Mobility
- Fixed Robotics
- Mobile Robotics

Type of Application
- Assembling & Disassembling
- Cleaning & Sanitization
- Dispensing & Processing
- Entertainment
- Last Mile Mobility
- Logistics
- Manufacturing Production and Automation
- Material Handling
- Medical Devices
- Personal Assistance
- Security & Inspection
- Welding & Soldering

End User
- Aerospace and Defense
- Agriculture
- Automotive
- Construction/Mining
- Consumer Goods
- Education and Research
- Electronics and Semiconductors
- Energy and Utilities
- Food and Beverage
- Healthcare
- Hospitality
- Logistics and Warehousing
- Pharmaceuticals and Biotechnology
- Retail
- Others

Geography
- North America
- US
- Canada
- Mexico
- Other North American countries
- Europe
- Austria
- Belgium
- Denmark
- France
- Germany
- Ireland
- Italy
- Netherlands
- Norway
- Russia
- Spain
- Sweden
- Switzerland
- UK
- Other European countries
- Asia
- China
- India
- Japan
- Singapore
- South Korea
- Other Asian countries
- Latin America
- Brazil
- Chile
- Colombia
- Venezuela
- Other Latin American countries
- Middle East and North Africa
- Egypt
- Iran
- Iraq
- Israel
- Kuwait
- Saudi Arabia
- UAE
- Other MENA countries
- Rest of the World
- Australia
- New Zealand
- Other countries

ROBOTICS MARKET: GROWTH AND TRENDS
Over the past decade, the growing expansion of technology, including artificial intelligence has brought robotics to the next level in terms of ability to handle complex situations, efficiency, accuracy, and functionality. Historically, the term robotic is derived from the word Robot which was first used by Karel Capek. However, the writer Issac Asimov used the term Robotic first time in his creation of the Three Laws of Robotics in 1940.

Robotics is an interdisciplinary sector of computer science and engineering that involves the construction, design, and use of mechanical robots. The purpose of the robotic field is to build intelligent devices and machines that can perform a variety of tasks using different types of methods either autonomously or under human control. These designed machines or robots function by doing repetitive tasks with higher efficacy and accuracy than humans.

Further, the robotics industry has a wide range of categories, such as industrial robotics, service robotics, agricultural robotics, and educational robotics that are used in specific applications. With the increasing industrial automation around the world, the demand for industrial robots as well as other robots has spiked, as these are capable of performing repetitive tasks. They can be designed as robotic arms, humanoid robots, or collaborative robots (Cobots). The advantages of robotics technology in finishing tasks quickly, precisely, and accurately spike in demand for robots in several industries like manufacturing, healthcare, and automotive for higher production and efficacy.

Moreover, such benefits of robotics streamline processes, optimize usage, and enhance overall operational efficacy. Consequently, by leveraging robotics technology, organizations can persistently complete tasks with a greater level of accuracy and minimize human errors and variations which aid in improved product quality and standardized process. Considering these factors, the industry is likely to witness lucrative opportunities with the growing adoption of advanced technology such as artificial intelligence and machine learning which will expand the potential growth of the robotics market.

Overall, the inflating demand for smart solutions and services in product manufacturing, agriculture, medical, and defense sectors is projected to generate new possibilities for the growth of the robotics market.



ROBOTICS MARKET: KEY SEGMENTS

Market Share by Type of Component
Based on the type of component, the global robotics market is segmented into hardware (actuators, communication systems, control Systems, power supply, sensors), software, and services. According to our estimates, currently, hardware segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the surge in demand for hardware elements such as sensors, actuators, and robotic arms, owing to their performance, precision, efficiency, and functionality in industrial robotics.

Market Share by Mode of Deployment
Based on modes of deployment, the robotics market is segmented into cloud / remote and on-premises. According to our estimates, currently, cloud / remote segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the scalability and flexibility offered by cloud-based robotics, which can easily adjust to changing demands. Cloud deployment typically incurs lower initial expenses as it eliminates the need for extensive on-site hardware and maintenance, making it a preferred choice for robotic process automation software and services.

Market Share by Type of Product
Based on type of product, the robotics market is segmented into autonomous mobile robots (AMRs), automated guided vehicles (AGVs), articulated robots, cartesian, collaborative robots (Cobots), delta, humanoids, SCARA, and others. According to our estimates, currently, articulated robots capture the majority share of the market. This can be attributed to the versatility and efficiency of articulated robots in performing diverse tasks, which leads to enhanced productivity and lower operational costs.

Market Share by Type of Technology
Based on type of technology, the robotics market is segmented into AI-powered robots, remote-controlled robots, autonomous robots, IoT and others. According to our estimates, currently, autonomous robot technology captures the majority share of the market. This can be attributed to the rising demand for autonomous mobile robots (AMRs) and automated guided vehicles (AGVs), both of which are ground-based robots

Market Share by Type of Environment
Based on type of environment, the robotics market is segmented into aerial, ground, and marine. According to our estimates, currently, ground robotics capture the majority share of the market. This can be attributed to their capacity to enhance operational efficiency, reduce labor costs, and improve task accuracy across a wide range of applications and industries, such as warehousing, material handling, and manufacturing processes. However, the market for aerial robotics segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Mobility
Based on mobility, the robotics market is segmented into mobile robotics and fixed robotics. According to our estimates, currently, mobile robotics capture the majority share of the market. This can be attributed to their capability to move within various environments, supported by sensors and navigation software that allows them to operate efficiently with integrated artificial intelligence.

Further, mobile robots are categorized into autonomous and non-autonomous types. Autonomous mobile robots utilize advanced sensors for real-time object recognition and navigate with minimal external guidance. Given the role of mobile robotics in enhancing artificial technology, this segment is anticipated to experience significant growth during the forecast period.

Market Share by Application
Based on application, the robotics market is segmented into material handling, assembling & disassembling, welding & soldering, dispensing & processing, security & inspection, manufacturing production and automation, cleaning & sanitization, personal assistance, logistics, last mile mobility, medical devices, and entertainment. According to our estimates, currently, manufacturing production segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the growing requirement for heightened efficiency, precision, and cost-effectiveness across diverse industrial manufacturing operations. However, the medical device sector is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Type of End User
Based on type of end user, the robotics market is segmented into electronics and semiconductors, automotive, healthcare, food and beverage, logistics and warehousing, aerospace and defense, consumer goods, agriculture, construction / mining, pharmaceuticals and biotechnology, retail, education and research, energy and utilities, and hospitality. According to our estimates, currently, automotive sector segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the increasing demand for high-volume production, precision, and consistency within the automotive sector. However, the healthcare sector is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Geography
Based on geography, the robotics market is segmented into North America, Europe, Asia, Latin America, Middle East and North Africa, and Rest of the World. According to our estimates, currently, North America captures the majority share of the market. This can be attributed to the early adoption of advanced technologies alongside a high demand for industrial automation. Additionally, the presence of major stakeholders and their continuous investments in research and development for innovative technologies, as well as competitive strategies, contribute to market expansion. However, market in Asia is anticipated to experience the highest CAGR during the forecast period

Example Players in Robotics Market
- ABB
- Blue Ocean Robotics
- Brain Corporation
- Dematic
- DJI
- Fanuc
- Honeywell International
- Intuitive Surgical Operations
- iRobot
- Kawasaki
- Kuka AG
- Mitsubishi
- Omron Adept
- RoboAds
- Roborock
- Simbe Robotics
- SMP Robotics
- Xenex Disinfection Services
- Zebra Technologies

ROBOTICS MARKET: RESEARCH COVERAGE
The report on the robotics market features insights on various sections, including:
- Market Sizing and Opportunity Analysis: An in-depth analysis of the robotics market, focusing on key market segments, including [A] type of component, [B] mode of deployment, [C] type of product, [D], type of technology [E] type of environment, and [F] type of mobility, [G] type of application, [H] end user, and [I] geographical regions.
- Competitive Landscape: A comprehensive analysis of the companies engaged in the robotics market, based on several relevant parameters, such as [A] year of establishment, [B] company size, [C] location of headquarters, [D] ownership structure.
- Company Profiles: Elaborate profiles of prominent players engaged in the robotics market, providing details on [A] location of headquarters, [B]company size, [C] company mission, [D] company footprint, [E] management team, [F] contact details, [G] financial information, [H] operating business segments, [I] robotics portfolio, [J] moat analysis, [K] recent developments, and an informed future outlook.

KEY QUESTIONS ANSWERED IN THIS REPORT
- How many companies are currently engaged in robotics market?
- Which are the leading companies in this market?
- What factors are likely to influence the evolution of this market?
- What is the current and future market size?
- What is the CAGR of this market?
- How is the current and future market opportunity likely to be distributed across key market segments?

REASONS TO BUY THIS REPORT
- The report provides a comprehensive market analysis, offering detailed revenue projections of the overall market and its specific sub-segments. This information is valuable to both established market leaders and emerging entrants.
- Stakeholders can leverage the report to gain a deeper understanding of the competitive dynamics within the market. By analyzing the competitive landscape, businesses can make informed decisions to optimize their market positioning and develop effective go-to-market strategies.
- The report offers stakeholders a comprehensive overview of the market, including key drivers, barriers, opportunities, and challenges. This information empowers stakeholders to stay abreast of market trends and make data-driven decisions to capitalize on growth prospects.

ADDITIONAL BENEFITS
- Complimentary Excel Data Packs for all Analytical Modules in the Report
- 10% Free Content Customization
- Detailed Report Walkthrough Session with Research Team
- Free Updated report if the report is 6-12 months old or older



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Table of Contents

1. PREFACE
1.1. Introduction
1.2. Market Share Insights
1.3. Key Market Insights
1.4. Report Coverage
1.5. Key Questions Answered
1.6. Chapter Outlines

2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. 2.1. Chapter Overview
2.2. Research Assumptions
2.3. Database Building
2.3.1. Data Collection
2.3.2. Data Validation
2.3.3. Data Analysis

2.4. Project Methodology
2.4.1. Secondary Research
2.4.1.1. Annual Reports
2.4.1.2. Academic Research Papers
2.4.1.3. Company Websites
2.4.1.4. Investor Presentations
2.4.1.5. Regulatory Filings
2.4.1.6. White Papers
2.4.1.7. Industry Publications
2.4.1.8. Conferences and Seminars
2.4.1.9. Government Portals
2.4.1.10. Media and Press Releases
2.4.1.11. Newsletters
2.4.1.12. Industry Databases
2.4.1.13. Roots Proprietary Databases
2.4.1.14. Paid Databases and Sources
2.4.1.15. Social Media Portals
2.4.1.16. Other Secondary Sources

2.4.2. Primary Research
2.4.2.1. Introduction
2.4.2.2. Types
2.4.2.2.1. Qualitative
2.4.2.2.2. Quantitative
2.4.2.3. Advantages
2.4.2.4. Techniques
2.4.2.4.1. Interviews
2.4.2.4.2. Surveys
2.4.2.4.3. Focus Groups
2.4.2.4.4. Observational Research
2.4.2.4.5. Social Media Interactions
2.4.2.5. Stakeholders
2.4.2.5.1. Company Executives (CXOs)
2.4.2.5.2. Board of Directors
2.4.2.5.3. Company Presidents and Vice Presidents
2.4.2.5.4. Key Opinion Leaders
2.4.2.5.4. Research and Development Heads
2.4.2.5.2. Technical Experts
2.4.2.5.3. Subject Matter Experts
2.4.2.5.4. Scientists
2.4.2.5.4. Doctors and Other Healthcare Providers
2.4.2.6. Ethics and Integrity
2.4.2.6.1. Research Ethics
2.4.2.6.2. Data Integrity

2.4.3. Analytical Tools and Databases

3. ECONOMIC AND OTHER PROJECT SPECIFIC CONSIDERATIONS
3.1. Forecast Methodology
3.1.1. Top-Down Approach
3.1.2. Bottom-Up Approach
3.1.3. Hybrid Approach

3.2. Market Assessment Framework
3.2.1. Total Addressable Market (TAM)
3.2.2. Serviceable Addressable Market (SAM)
3.2.3. Serviceable Obtainable Market (SOM)
3.2.4. Currently Acquired Market (CAM)

3.3. Forecasting Tools and Techniques
3.3.1. Qualitative Forecasting
3.3.2. Correlation
3.2.3. Regression
3.3.4. Time Series Analysis
3.3.5. Extrapolation
3.3.6. Convergence
3.3.7. Forecast Error Analysis
3.3.8. Data Visualization
3.3.9. Scenario Planning
3.3.10. Sensitivity Analysis

3.4. Key Considerations
3.4.1. Demographics
3.4.2. Market Access
3.4.3. Reimbursement Scenarios
3.4.4. Industry Consolidation

3.5. Robust Quality Control
3.6. Key Market Segmentations
3.7 Limitations

4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS
4.1. Chapter Overview
4.2. Market Dynamics
4.2.1. Time Period
4.2.1.1. Historical Trends
4.2.1.2. Current and Forecasted Estimates

4.2.2. Currency Coverage
4.2.2.1. Overview of Major Currencies Affecting the Market
4.2.2.2. Impact of Currency Fluctuations on the Industry

4.2.3. Foreign Exchange Impact
4.2.3.1. Evaluation of Foreign Exchange Rates and Their Impact on Market
4.2.3.2. Strategies for Mitigating Foreign Exchange Risk

4.2.4. Recession
4.2.4.1. Historical Analysis of Past Recessions and Lessons Learnt
4.2.4.2. Assessment of Current Economic Conditions and Potential Impact on the Market

4.2.5. Inflation
4.2.5.1. Measurement and Analysis of Inflationary Pressures in the Economy
4.2.5.2. Potential Impact of Inflation on the Market Evolution

4.2.6. Interest Rates
4.2.5.1. Overview of Interest Rates and Their Impact on the Market
4.2.5.2. Strategies for Managing Interest Rate Risk

4.2.7. Commodity Flow Analysis
4.2.7.1. Type of Commodity
4.2.7.2. Origins and Destinations
4.2.7.3. Values and Weights
4.2.7.4. Modes of Transportation

4.2.8. Global Trade Dynamics
4.2.8.1. Import Scenario
4.2.8.2. Export Scenario

4.2.9. War Impact Analysis
4.2.9.1. Russian-Ukraine War
4.2.9.2. Israel-Hamas War

4.2.10. COVID Impact / Related Factors
4.2.10.1. Global Economic Impact
4.2.10.2. Industry-specific Impact
4.2.10.3. Government Response and Stimulus Measures
4.2.10.4. Future Outlook and Adaptation Strategies

4.2.11. Other Indicators
4.2.11.1. Fiscal Policy
4.2.11.2. Consumer Spending
4.2.11.3. Gross Domestic Product (GDP)
4.2.11.4. Employment
4.2.11.5. Taxes
4.2.11.6. R&D Innovation
4.2.11.7. Stock Market Performance
4.2.11.8. Supply Chain
4.2.11.9. Cross-Border Dynamics

5. EXECUTIVE SUMMARY

6. INTRODUCTION
6.1. Chapter Overview
6.2. Overview of Robotics
6.2.1. Type of Component
6.2.2. Mode of Deployment
6.2.3. Type of Product
6.2.4. Type of Mobility
6.2.5. Type of Application
6.3. Future Perspective

7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Chapter Overview
7.2. Robotics: Overall Market Landscape
7.2.1. Analysis by Year of Establishment
7.2.2. Analysis by Company Size
7.2.3. Analysis by Location of Headquarters
7.2.4. Analysis by Ownership Structure

8. COMPANY PROFILES
8.1. Chapter Overview
8.2.1. Blue Ocean Robotics*
8.2.1.1. Company Overview
8.2.1.2. Company Mission
8.2.1.3. Company Footprint
8.2.1.4. Management Team
8.2.1.5. Contact Details
8.2.1.6. Financial Performance
8.2.1.7. Operating Business Segments
8.2.1.8. Service / Product Portfolio (project specific)
8.2.1.9. MOAT Analysis
8.2.1.10. Recent Developments and Future Outlook

* similar detail is presented for other below mentioned companies based on
information in the public domain

8.2.2. Brain
8.2.3. Dematic
8.2.4. DJI
8.2.5. Fanuc Corporation
8.2.6. Honeywell International
8.2.7. Intuitive Surgical Operations
8.2.8. iRobot
8.2.9. Kawasaki
8.2.10. Mitsubishi
8.2.11. Omron Adept
8.2.12. RoboAds
8.2.13. Roborock
8.2.14. Simbe Robotics
8.2.15. SMP Robotics
8.2.16. Zebra Technologies

9. VALUE CHAIN ANALYSIS

10. SWOT ANALYSIS

11. Global Robotics Market
11.1. Chapter Overview
11.2. Key Assumptions and Methodology
11.3. Trends Disruption Impacting Market
11.4. Global Robotics Market, Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
11.5. Multivariate Scenario Analysis
11.5.1. Conservative Scenario
11.5.2. Optimistic Scenario
11.6. Key Market Segmentations

12. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF COMPONENT
12.1. Chapter Overview
12.2. Key Assumptions and Methodology
12.3. Revenue Shift Analysis
12.4. Market Movement Analysis
12.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
12.6. Robotics Market for Hardware: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.6.1. Robotics Market for Actuators: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.6.2. Robotics Market for Communication Systems: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.6.3. Robotics Market for Control Systems: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.6.4. Robotics Market for Power Supply: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.6.5. Robotics Market for Sensors: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.7. Robotics Market for Software: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.8. Robotics Market for Services: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.9. Data Triangulation and Validation.

13. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON MODE OF DEPLOYMENT
13.1. Chapter Overview
13.2. Key Assumptions and Methodology
13.3. Revenue Shift Analysis
13.4. Market Movement Analysis
13.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
13.6. Robotics Market for Cloud / Remote Robotics: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7. Robotics Market for On Premise Robotics: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8. Data Triangulation and Validation.

14. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF PRODUCT
14.1. Chapter Overview
14.2. Key Assumptions and Methodology
14.3. Revenue Shift Analysis
14.4. Market Movement Analysis
14.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
14.6. Robotics Market for Articulated Robots: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.7. Robotics Market for Automated Guided Vehicles (AGVs): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.8. Robotics Market for Autonomous Mobile Robots (AMRS): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.9. Robotics Market for Cartesian: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.10. Robotics Market for Collaborative Robots (Cobots): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.11. Robotics Market for Delta Robots: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.12. Robotics Market for Humanoid Robots: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.13. Robotics Market for SCARA Robots: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.14. Data Triangulation and Validation.

15. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF TECHNOLOGY
15.1. Chapter Overview
15.2. Key Assumptions and Methodology
15.3. Revenue Shift Analysis
15.4. Market Movement Analysis
15.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
15.6. Robotics Market for AI-powered robots: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.7. Robotics Market for IoT Robots: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.8. Robotics Market for Autonomous Robots: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.9. Robotics Market for Remote Controlled Robots: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.10. Robotics Market for Others: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)

15.9. Data Triangulation and Validation.


16. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF ENVIRONMENT
16.1. Chapter Overview
16.2. Key Assumptions and Methodology
16.3. Revenue Shift Analysis
16.4. Market Movement Analysis
16.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
16.6. Robotics Market for Aerial Robots: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.7. Robotics Market for Ground Robots: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.8. Robotics Market for Marine Robots: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.9. Data Triangulation and Validation

17. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF MOBILITY
17.1. Chapter Overview
17.2. Key Assumptions and Methodology
17.3. Revenue Shift Analysis
17.4. Market Movement Analysis
17.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
17.6. Robotics Market for Fixed Robotics: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.7. Robotics Market for Mobile Robotics: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.8 Data Triangulation and Validation

18. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF APPLICATION
18.1. Chapter Overview
18.2. Key Assumptions and Methodology
18.3. Revenue Shift Analysis
18.4. Market Movement Analysis
18.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
18.6. Robotics Market for Assembling & Disassembling: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.7. Robotics Market for Cleaning & Sanitization: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.8. Robotics Market for Dispensing & Processing: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.9. Robotics Market for Entertainment: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.9. Robotics Market for Last Mile Mobility: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.10. Robotics Market for Logistics: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.11. Robotics Market for Manufacturing Production and Automation: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.12. Robotics Market for Material Handling: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.13. Robotics Market for Medical Devices: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.14. Robotics Market for Entertainment: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.15. Robotics Market for Personal Assistance: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.16. Robotics Market for Security & Inspection: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.17. Robotics Market for Welding & Soldering: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.18. Data Triangulation and Validation

19. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON END USER
19.1. Chapter Overview
19.2. Key Assumptions and Methodology
19.3. Revenue Shift Analysis
19.4. Market Movement Analysis
19.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
19.6. Robotics Market for Aerospace and Defense: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.7. Robotics Market for Automotive: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.9. Robotics Market for Agriculture: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.10. Robotics Market for Consumer Goods: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.11. Robotics Market for Construction / Mining: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.12. Robotics Market for Education and Research: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.13. Robotics Market for Electronics and Semiconductors: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.14. Robotics Market for Energy and Utilities: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.15. Robotics Market for Food and Beverage: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.16. Robotics Market for Healthcare: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.17. Robotics Market for Hospitality: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.18. Robotics Market for Logistics and Warehousing: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.19. Robotics Market for Pharmaceuticals and Biotechnology: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.20. Robotics Market for Retail: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.21. Data Triangulation and Validation.


20. MARKET OPPORTUNITIES ROBOTICS MARKET IN NORTH AMERICA
20.1. Chapter Overview
20.2. Key Assumptions and Methodology
20.3. Revenue Shift Analysis
20.4. Market Movement Analysis
20.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
20.6. Robotics Market in North America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.1. Robotics Market in the US: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.2. Robotics Market in Canada: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.3. Robotics Market in Mexico: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.4. Robotics Market in Other North American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.7. Data Triangulation and Validation

21. MARKET OPPORTUNITIES ROBOTICS MARKET IN EUROPE
21.1. Chapter Overview
21.2. Key Assumptions and Methodology
21.3. Revenue Shift Analysis
21.4. Market Movement Analysis
21.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
21.6. Robotics Market in Europe: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.1. Robotics Market in Austria: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.2. Robotics Market in Belgium: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.3. Robotics Market in Denmark: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.4. Robotics Market in France: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.5. Robotics Market in Germany: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.6. Robotics Market in Ireland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.7. Robotics Market in Italy: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.8. Robotics Market in Netherlands: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.9. Robotics Market in Norway: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.10. Robotics Market in Russia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.11. Robotics Market in Spain: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.12. Robotics Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.13. Robotics Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.14. Robotics Market in Switzerland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.15. Robotics Market in the UK: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.16. Robotics Market in Other European Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.7. Data Triangulation and Validation

22. MARKET OPPORTUNITIES ROBOTICS IN ASIA
22.1. Chapter Overview
22.2. Key Assumptions and Methodology
22.3. Revenue Shift Analysis
22.4. Market Movement Analysis
22.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
22.6. Robotics Market in Asia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.1. Robotics Market in China: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.2. Robotics Market in India: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.3. Robotics Market in Japan: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.4. Robotics Market in Singapore: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.5. Robotics Market in South Korea: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.6. Robotics Market in Other Asian Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.7. Data Triangulation and Validation

23. MARKET OPPORTUNITIES FOR ROBOTICS IN MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA(MENA)
23.1. Chapter Overview
23.2. Key Assumptions and Methodology
23.3. Revenue Shift Analysis
23.4. Market Movement Analysis
23.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
23.6. Robotics Market in Middle East and North Africa (MENA): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.1. Robotics Market in Egypt: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 205)
23.6.2. Robotics Market in Iran: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.3. Robotics Market in Iraq: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.4. Robotics Market in Israel: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.5. Robotics Market in Kuwait: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.6. Robotics Market in Saudi Arabia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.7. Robotics Market in United Arab Emirates (UAE): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.8. Robotics Market in Other MENA Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.7. Data Triangulation and Validation

24. MARKET OPPORTUNITIES ROBOTICS IN LATIN AMERICA
24.1. Chapter Overview
24.2. Key Assumptions and Methodology
24.3. Revenue Shift Analysis
24.4. Market Movement Analysis
24.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
24.6. Robotics Market in Latin America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.1. Robotics Market in Argentina: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.2. Robotics Market in Brazil: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.3. Robotics Market in Chile: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.4. Robotics Market in Colombia Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.5. Robotics Market in Venezuela: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.6. Robotics Market in Other Latin American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.7. Data Triangulation and Validation

25. MARKET OPPORTUNITIES ROBOTICS IN REST OF THE WORLD
25.1. Chapter Overview
25.2. Key Assumptions and Methodology
25.3. Revenue Shift Analysis
25.4. Market Movement Analysis
25.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
25.6. Robotics Market in Rest of the World: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.1. Robotics Market in Australia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.2. Robotics Market in New Zealand: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.3. Robotics Market in Other Countries
25.7. Data Triangulation and Validation

26. TABULATED DATA
27. LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS
28. CUSTOMIZATION OPPORTUNITIES
29. ROOTS SUBSCRIPTION SERVICES
30. AUTHOR DETAILS

 

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2025/06/13 10:27

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