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フレーバーウォーターと機能性ウォーター市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

フレーバーウォーターと機能性ウォーター市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Flavored and Functional Water Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界のフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場に関する包括的なレポートを発表し、原動力、新たな動向、機会、課題など、主要な市場原動力の詳細な分析を提供しま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年10月14日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場に関する包括的なレポートを発表し、原動力、新たな動向、機会、課題など、主要な市場原動力の詳細な分析を提供しました。本レポートは、進化する市場環境に関する貴重な洞察を提供し、関係者が十分な情報に基づいた意思決定を行うことを支援します。

主な洞察

- フレーバーウォーターと機能性ウォーターの市場規模(2025E):351億米ドル
- 予測市場価値(2032F):792億米ドル792億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025 to 2032): 12.3%

フレーバーウォーターと機能性ウォーター市場 - レポートスコープ:

フレーバーウォーターおよび機能性ウォーター市場は、ビタミン、ミネラル、抗酸化物質、その他の健康増進成分で強化された飲料で構成され、付加的な利点とともに水分補給を提供する。炭酸飲料や砂糖入り清涼飲料水に代わる健康飲料として、消費者の関心が高まっている。市場拡大の背景には、健康意識の高まり、食生活の嗜好の変化、水分補給と健康の重要性に対する意識の高まりがある。

市場成長の促進要因:

健康志向の飲料需要の増加、機能性成分に対する消費者の意識の高まり、プレミアムな水分補給製品のトレンドの高まりなど、いくつかの要因が世界のフレーバーウォーターおよび機能性ウォーター市場の力強い成長に寄与している。さらに、フィットネス文化の拡大や、天然・無糖・低カロリー飲料への嗜好が需要を促進している。電解質、ビタミン、プロバイオティクスなどの栄養素を添加した機能性飲料水の入手可能性も、市場導入を後押ししている。

市場の阻害要因:

力強い成長が見込まれるものの、市場はプレミアム機能性飲料のコスト高や、フレーバーウォーターに含まれる人工成分への懸念といった課題に直面している。また、メーカーによる健康強調表示に対する規制上の制限や、スポーツドリンクや植物由来飲料などの代替水分補給製品との競争も、市場拡大に影響を与える可能性がある。さらに、変動する原材料コストやサプライチェーンの混乱は、一貫した市場成長にとって課題となりうる。

市場機会:

フレーバーウォーターおよび機能性ウォーター市場は、天然素材やオーガニック素材へのシフトが進む中で、大きな成長機会をもたらしている。企業は、健康志向の消費者にアピールするため、植物由来の抽出物、アダプトゲン、天然甘味料を取り入れるなど、製品配合におけるイノベーションを活用することができる。可処分所得と機能性飲料の認知度が上昇している新興市場への進出も、有利な機会をもたらす。小売チェーン、eコマース・プラットフォーム、フィットネス・ブランドとの戦略的パートナーシップは、市場への浸透とブランドの認知度をさらに高めることができる。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のフレーバーウォーターおよび機能性ウォーター市場の成長を促進する主な要因は何か?
- 最も導入が進んでいる製品セグメントと販売チャネルは?
- 製品イノベーションの進展は市場競争にどのような影響を与えているか?
- フレーバーウォーターと機能性ウォーター市場の主要プレーヤーは誰で、市場の主導権を維持するためにどのような戦略を実施しているのか?
- 世界のフレーバーウォーター・機能性ウォーター市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

Talking Rain Beverage Company、Bai Brands、Perrierなど、世界のフレーバーウォーターおよび機能性ウォーター市場の大手企業は、市場での地位を強化するため、製品のイノベーション、クリーンラベル処方、持続可能なパッケージングに注力している。これらの企業は、新しいフレーバー、機能性成分、環境に優しいパッケージング・ソリューションを導入することで、ポートフォリオを拡大している。フィットネス・インフルエンサーやウェルネス・ブランドとのコラボレーション、デジタル・マーケティング戦略も、ブランド・エンゲージメントと顧客ロイヤルティを高める上で重要な役割を果たしている。製品の利点、味、利便性を高めるための研究開発への投資は、競争環境をさらに形成すると予想される。

主要企業のプロファイル

- トーキング・レイン・ビバレッジ・カンパニー
- HINJ7
- プロペル
- バイ・ブランズLLC
- ボディ・アーマー・ニュートリション
- サンペレグリノ・エッセンツァ
- バブリー
- ジャストウォーター
- レモンパーフェクト
- スピンドリフト・ビバレッジ社
- ペリエ

機能性ウォーターとフレーバーウォーターのカテゴリー別産業調査:

製品タイプ別
- フレーバーウォーター
- 機能性ウォーター

販売チャネル別
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- 専門店
- 百貨店
- オンライン小売

地域別
- 北米
- 中南米
- ヨーロッパ
- 南アジア・太平洋
- 東アジア
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.1.1.健康飲料に対する消費者の嗜好の変化 - 21世紀のトレンド
3.1.2.消費者は水を毎日の栄養補給に欠かせないものと考え、フレーバーウォーターや機能性ウォーターの売上を伸ばす。
3.1.3.小売部門はフレーバーウォーターと機能性飲料の需要が極めて高いことを記録する。
3.1.4.その他
3.2.製品革新/開発動向
4.主な成功要因
4.1.業界を形成する消費者動向
4.1.1.誰が消費するのか?
4.1.2.どこで、何が消費されるかが進化している
4.1.3.なぜ消費されるのかが変化している
5.主な規制とラベル表示
5.1.包装と表示に関する規制
5.2.地域および国固有の規制
5.3.ラベルの主張
6.世界のフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場の需要展望、2019-2032年
6.1.過去の市場量(トン)分析、2019-2024年
6.2.現在と将来の市場規模(トン)予測、2025年〜2032年
6.2.1.前年比成長トレンド分析
7.フレーバーウォーターと機能性ウォーターの世界市場 - 価格分析
7.1.地域別価格動向分析
7.2.世界平均価格分析ベンチマーク
8.世界のフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場の需要展望、2019-2032年
8.1.過去の市場価値(10億米ドル)分析、2019-2024年
8.2.現在および将来の市場価値(10億米ドル)予測、2025年~2032年
8.2.1.前年比成長トレンド分析
8.2.2.絶対額の機会分析
9.市場背景
9.1.マクロ経済要因
9.1.1.世界のGDP成長見通し
9.1.2.世界の産業付加価値
9.1.3.世界の都市化成長見通し
9.1.4.世界の食料安全保障指数の見通し
9.1.5.世界ランク - ビジネスのしやすさ
9.1.6.世界ランク - 国境を越えた貿易
9.2.加工技術の概要
9.3.世界のボトル入り飲料水市場の展望
9.4.予測要因-関連性と影響
9.5.市場ダイナミクス
9.5.1.促進要因
9.5.2.阻害要因
9.5.3.機会分析
9.6.世界の需給分析
10.フレーバーウォーターと機能性ウォーターの世界市場展望、2019年~2032年
10.1.序論/主な調査結果
10.2.過去の市場規模(10億米ドル)と製品タイプ別数量分析、2019-2024年
10.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)および数量分析・予測、2025年~2032年
10.3.1.フレーバーウォーター
10.3.2.機能性ウォーター
10.4.製品タイプ別市場魅力度分析
11.フレーバーウォーターと機能性ウォーターの世界市場展望、2019-2032年
11.1.序論/主要調査結果
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)と販売チャネル別数量分析(2019-2024年
11.3.販売チャネル別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2025-2032年
11.3.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
11.3.2.コンビニエンスストア
11.3.3.専門店
11.3.4.百貨店
11.3.5.オンライン小売
11.4.販売チャネル別市場魅力度分析
12.フレーバーウォーターと機能性ウォーターの世界市場展望、2019-2032年
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(10億米ドル)と地域別数量分析、2019年~2024年
12.3.地域別の現在の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2025-2032年
12.3.1.北米
12.3.2.中南米
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.中東・アフリカ(MEA)
12.3.5.東アジア
12.3.6.南アジア・太平洋
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米のフレーバーウォーターと機能性ウォーターの市場展望、2019年~2032年
13.1.序論
13.2.価格分析
13.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
13.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025-2032年
13.4.1.国別
13.4.1.1.米国
13.4.1.2.カナダ
13.4.2.タイプ別
13.4.3.販売チャネル別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.国別
13.5.2.タイプ別
13.5.3.販売チャネル別
13.6.市場動向
13.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
13.8.促進要因と阻害要因-影響分析
14.ラテンアメリカのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場展望、2019年〜2032年
14.1.序論
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
14.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025-2032年
14.4.1.国別
14.4.1.1.ブラジル
14.4.1.2.メキシコ
14.4.1.3.アルゼンチン
14.4.1.4.チリ
14.4.1.5.その他のラテンアメリカ
14.4.2.タイプ別
14.4.3.販売チャネル別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.国別
14.5.2.タイプ別
14.5.3.販売チャネル別
14.6.市場動向
14.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
14.8.促進要因と阻害要因-影響分析
15.欧州のフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場の展望、2019年〜2032年
15.1.序論
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
15.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025-2032年
15.4.1.国別
15.4.1.1.ドイツ
15.4.1.2.イタリア
15.4.1.3.フランス
15.4.1.4.イギリス
15.4.1.5.スペイン
15.4.1.6.ベネルクス
15.4.1.7.ロシア
15.4.1.8.ポーランド
15.4.1.9.北欧
15.4.1.10.その他のヨーロッパ
15.4.2.タイプ別
15.4.3.販売チャネル別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.タイプ別
15.5.3.販売チャネル別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
15.8.促進要因と阻害要因-影響分析
16.南アジア・太平洋地域のフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場の展望、2019年~2032年
16.1.序論
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
16.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025-2032年
16.4.1.国別
16.4.1.1.インド
16.4.1.2.アセアン
16.4.1.3.オセアニア
16.4.1.4.その他の南アジア・太平洋地域
16.4.2.タイプ別
16.4.3.販売チャネル別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.タイプ別
16.5.3.販売チャネル別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
16.8.促進要因と阻害要因-影響分析
17.東アジアのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場の展望、2019年~2032年
17.1.序論
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
17.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025-2032年
17.4.1.国別
17.4.1.1.中国
17.4.1.2.日本
17.4.1.3.韓国
17.4.2.タイプ別
17.4.3.販売チャネル別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.タイプ別
17.5.3.販売チャネル別
17.6.市場動向
17.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
17.8.促進要因と阻害要因-影響分析
18.中東・アフリカのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場展望、2019-2032年
18.1.序論
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2024年
18.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2025-2032年
18.4.1.国別
18.4.1.1.GCC諸国
18.4.1.2.トルコ
18.4.1.3.アフリカ北部
18.4.1.4.南アフリカ
18.4.1.5.エジプト
18.4.1.6.イスラエル
18.4.1.7.その他の中東・アフリカ
18.4.2.タイプ別
18.4.3.販売チャネル別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.タイプ別
18.5.3.販売チャネル別
18.6.市場動向
18.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
18.8.促進要因と阻害要因-影響分析
19.国別フレーバーウォーター・機能性ウォーター市場展望、2019年〜2032年
19.1.序論
19.1.1.主要国別市場金額構成比分析
19.1.2.世界対.各国の成長比較
19.2.米国のフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.2.1.タイプ別
19.2.2.販売チャネル別
19.3.カナダのフレーバーウォーターと機能性ウォーターの市場分析
19.3.1.タイプ別
19.3.2.販売チャネル別
19.4.メキシコのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.4.1.タイプ別
19.4.2.販売チャネル別
19.5.ブラジルのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.5.1.タイプ別
19.5.2.販売チャネル別
19.6.アルゼンチンのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.6.1.タイプ別
19.6.2.販売チャネル別
19.7.チリのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.7.1.タイプ別
19.7.2.販売チャネル別
19.8.ドイツのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.8.1.タイプ別
19.8.2.販売チャネル別
19.9.イタリアのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.9.1.タイプ別
19.9.2.販売チャネル別
19.10.フランスのフレーバーウォーターと機能性ウォーターの市場分析
19.10.1.タイプ別
19.10.2.販売チャネル別
19.11.英国のフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.11.1.タイプ別
19.11.2.販売チャネル別
19.12.スペインのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.12.1.タイプ別
19.12.2.販売チャネル別
19.13.ロシアのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.13.1.タイプ別
19.13.2.販売チャネル別
19.14.中国のフレーバーウォーターと機能性ウォーターの市場分析
19.14.1.タイプ別
19.14.2.販売チャネル別
19.15.日本のフレーバーウォーターと機能性ウォーターの市場分析
19.15.1.タイプ別
19.15.2.販売チャネル別
19.16.韓国のフレーバーウォーターと機能性ウォーターの市場分析
19.16.1.タイプ別
19.16.2.販売チャネル別
19.17.インドのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.17.1.タイプ別
19.17.2.販売チャネル別
19.18.トルコのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.18.1.タイプ別
19.18.2.販売チャネル別
19.19.南アフリカのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.19.1.タイプ別
19.19.2.販売チャネル別
19.20.イスラエルのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.20.1.タイプ別
19.20.2.販売チャネル別
19.21.エジプトのフレーバーウォーターと機能性ウォーター市場分析
19.21.1.タイプ別
19.21.2.販売チャネル別
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析(フレーバーウォーター、機能性ウォーター)
20.2.上位企業の市場シェア分析
20.3.市場プレゼンス分析
21.競争分析
21.1.競合ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合ディープダイブ
21.3.1.トーキングレイン・ビバレッジ社
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.1.4.セールスフットプリント
21.3.1.5.戦略の概要
21.3.2.HINJ7
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.2.4.セールスフットプリント
21.3.2.5.戦略の概要
21.3.3.プロペル
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.3.4.セールスフットプリント
21.3.3.5.戦略の概要
21.3.4.バイ・ブランズLLC
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.4.4.販売拠点
21.3.4.5.戦略の概要
21.3.5.ボディ・アーマー・ニュートリション
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.5.4.販売拠点
21.3.5.5.戦略の概要
21.3.6.サンペレグリノ・エッセンツァ
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.6.4.販売拠点
21.3.6.5.戦略の概要
21.3.7.バブリー
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.7.4.セールスフットプリント
21.3.7.5.戦略の概要
21.3.8.ジャスト・ウォーター
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.8.4.販売拠点
21.3.8.5.戦略の概要
21.3.9.レモン・パーフェクト
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.9.4.セールスフットプリント
21.3.9.5.戦略の概要
21.3.10.スピンドリフト・ビバレッジ社
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.10.4.販売拠点
21.3.10.5.戦略の概要
21.3.11.ペリエ
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.11.4.セールスフットプリント
21.3.11.5.戦略の概要
21.3.12.アルカゾン
21.3.12.1.概要
21.3.12.2.製品ポートフォリオ
21.3.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.12.4.販売拠点
21.3.12.5.戦略の概要
21.3.13.中核
21.3.13.1.概要
21.3.13.2.製品ポートフォリオ
21.3.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.13.4.販売拠点
21.3.13.5.戦略の概要
21.3.14.エッセンシア・ウォーター社
21.3.14.1.概要
21.3.14.2.製品ポートフォリオ
21.3.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.14.4.販売拠点
21.3.14.5.戦略の概要
21.3.15.ネスレ・スプラッシュ
21.3.15.1.概要
21.3.15.2.製品ポートフォリオ
21.3.15.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.15.4.販売拠点
21.3.15.5.戦略の概要
21.3.16.ペプシ
21.3.16.1.概要
21.3.16.2.製品ポートフォリオ
21.3.16.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.16.4.販売拠点
21.3.16.5.戦略の概要
21.3.17.AHA
21.3.17.1.概要
21.3.17.2.製品ポートフォリオ
21.3.17.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.17.4.販売拠点
21.3.17.5.戦略の概要
21.3.18.コカ・コーラ社
21.3.18.1.概要
21.3.18.2.製品ポートフォリオ
21.3.18.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.18.4.販売拠点
21.3.18.5.戦略の概要
21.3.19.グループ・ダノン
21.3.19.1.概要
21.3.19.2.製品ポートフォリオ
21.3.19.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.19.4.販売拠点
21.3.19.5.戦略の概要
21.3.20.ニューヨーク・スプリング・ウォーター
21.3.20.1.概要
21.3.20.2.製品ポートフォリオ
21.3.20.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.20.4.販売拠点
21.3.20.5.戦略の概要
21.3.21.クラフトフーズ
21.3.21.1.概要
21.3.21.2.製品ポートフォリオ
21.3.21.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.21.4.販売拠点
21.3.21.5.戦略の概要
22.前提条件と略語
23.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global Flavored and Functional Water Market, providing an in-depth analysis of key market dynamics, including driving forces, emerging trends, opportunities, and challenges. This report delivers valuable insights into the evolving market landscape, assisting stakeholders in making well-informed decisions.

Key Insights:

• Flavored and Functional Water Market Size (2025E): USD 35.1 Bn
• Projected Market Value (2032F): USD 79.2 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 12.3%

Flavored and Functional Water Market - Report Scope:

The Flavored and Functional Water market consists of beverages enhanced with vitamins, minerals, antioxidants, and other health-boosting ingredients, offering hydration along with added benefits. Consumers are increasingly turning to these beverages as a healthier alternative to carbonated and sugary soft drinks. The market's expansion is driven by rising health consciousness, changing dietary preferences, and growing awareness of the importance of hydration and wellness.

Market Growth Drivers:

Several factors are contributing to the strong growth of the global Flavored and Functional Water market, including the increasing demand for health-oriented beverages, rising consumer awareness about functional ingredients, and the growing trend of premium hydration products. Additionally, the expansion of fitness culture and the preference for natural, sugar-free, and low-calorie drinks are fueling demand. The availability of functional water with added nutrients such as electrolytes, vitamins, and probiotics is also boosting market adoption.

Market Restraints:

Despite strong growth prospects, the market faces challenges such as the high cost of premium functional water products and concerns about added artificial ingredients in flavored water variants. Regulatory restrictions on health claims made by manufacturers and competition from alternative hydration products like sports drinks and plant-based beverages may also impact market expansion. Moreover, fluctuating raw material costs and supply chain disruptions can pose challenges to consistent market growth.

Market Opportunities:

The Flavored and Functional Water market presents significant growth opportunities with the increasing shift toward natural and organic ingredients. Companies can leverage innovations in product formulation, such as incorporating plant-based extracts, adaptogens, and natural sweeteners, to appeal to health-conscious consumers. Expansion into emerging markets, where disposable incomes and awareness of functional beverages are rising, also presents a lucrative opportunity. Strategic partnerships with retail chains, e-commerce platforms, and fitness brands can further enhance market penetration and brand visibility.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the global Flavored and Functional Water market?
• Which product segments and sales channels are witnessing the highest adoption?
• How are advancements in product innovation influencing market competition?
• Who are the key players in the Flavored and Functional Water market, and what strategies are they implementing to maintain market leadership?
• What are the emerging trends and future prospects in the global Flavored and Functional Water market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global Flavored and Functional Water market, such as Talking Rain Beverage Company, Bai Brands, and Perrier, are focusing on product innovation, clean-label formulations, and sustainable packaging to strengthen their market position. These companies are expanding their portfolios by introducing new flavors, functional ingredients, and eco-friendly packaging solutions. Collaborations with fitness influencers, wellness brands, and digital marketing strategies are also playing a crucial role in driving brand engagement and customer loyalty. Investment in research and development to enhance product benefits, taste, and convenience is expected to shape the competitive landscape further.

Key Companies Profiled:

• Talking Rain Beverage Company
• HINJ7
• Propel
• Bai Brands, LLC
• Body Armor Nutrition LLC
• San Pellegrino Essenza
• Bubbly
• JUST WATER
• Lemon Perfect
• Spindrift Beverage Co., Inc.
• Perrier

Functional and Flavored Water Industry Research by Category:

By Product Type:
• Flavored Water
• Functional Water

By Sales Channel:
• Hypermarkets/Supermarkets
• Convenience Stores
• Specialty Stores
• Departmental Stores
• Online Retail

By Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia & Pacific
• East Asia
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.1.1. Evolving Consumers Preference for Healthy Beverages – 21st Century Trend
3.1.2. Consumers View Water as an Integral part of Daily Nutrition to Augment Sales of Flavored & Functional Waters
3.1.3. Retail sector to register exceptionally high demand for flavored and functional waters
3.1.4. Others
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Consumer Trends Shaping the Industry
4.1.1. Who is Consuming is Transforming
4.1.2. Where & What is Consumed is Evolving
4.1.3. Why it is Being Consumed is Changing
5. Key Regulations & Label Claims
5.1. Packaging & Labelling Regulations
5.2. Region & Country Specific Regulations
5.3. Label Claims
6. Global Flavored and Functional Water Market Demand Outlook, 2019-2032
6.1. Historical Market Volume (Tons) Analysis, 2019-2024
6.2. Current and Future Market Volume (Tons) Projections, 2025-2032
6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7. Global Flavored and Functional Water Market - Pricing Analysis
7.1. Regional Pricing Trend Analysis
7.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
8. Global Flavored and Functional Water Market Demand Outlook, 2019-2032
8.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2024
8.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2025-2032
8.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
8.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
9. Market Background
9.1. Macro-Economic Factors
9.1.1. Global GDP Growth Outlook
9.1.2. Global Industry Value Added
9.1.3. Global Urbanization Growth Outlook
9.1.4. Global Food Security Index Outlook
9.1.5. Global Rank – Ease of Doing Business
9.1.6. Global Rank – Trading Across Borders
9.2. Processing Technology Overview
9.3. Global Bottled Water Market Outlook
9.4. Forecast Factors - Relevance & Impact
9.5. Market Dynamics
9.5.1. Drivers
9.5.2. Restraints
9.5.3. Opportunity Analysis
9.6. Global Supply Demand Analysis
10. Global Flavored and Functional Water Market Outlook, 2019-2032
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2024
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2025-2032
10.3.1. Flavored Water
10.3.2. Functional Water
10.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
11. Global Flavored and Functional Water Market Outlook, 2019-2032
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Sales Channel, 2019-2024
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Sales Channel, 2025-2032
11.3.1. Hypermarkets/Supermarkets
11.3.2. Convenience Stores
11.3.3. Specialty Stores
11.3.4. Departmental Stores
11.3.5. Online Retail
11.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel
12. Global Flavored and Functional Water Market Outlook, 2019-2032
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Region, 2019-2024
12.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2025-2032
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. Middle East and Africa (MEA)
12.3.5. East Asia
12.3.6. South Asia and Pacific
12.4. Market Attractiveness Analysis By Region
13. North America Flavored and Functional Water Market Outlook, 2019-2032
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
13.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
13.4.1. By Country
13.4.1.1. U.S.
13.4.1.2. Canada
13.4.2. By Type
13.4.3. By Sales Channel
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Country
13.5.2. By Type
13.5.3. By Sales Channel
13.6. Market Trends
13.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
13.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14. Latin America Flavored and Functional Water Market Outlook, 2019-2032
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
14.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
14.4.1. By Country
14.4.1.1. Brazil
14.4.1.2. Mexico
14.4.1.3. Argentina
14.4.1.4. Chile
14.4.1.5. Rest of Latin America
14.4.2. By Type
14.4.3. By Sales Channel
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Country
14.5.2. By Type
14.5.3. By Sales Channel
14.6. Market Trends
14.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. Europe Flavored and Functional Water Market Outlook, 2019-2032
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
15.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
15.4.1. By Country
15.4.1.1. Germany
15.4.1.2. Italy
15.4.1.3. France
15.4.1.4. U.K.
15.4.1.5. Spain
15.4.1.6. BENELUX
15.4.1.7. Russia
15.4.1.8. Poland
15.4.1.9. Nordic
15.4.1.10. Rest of Europe
15.4.2. By Type
15.4.3. By Sales Channel
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Type
15.5.3. By Sales Channel
15.6. Market Trends
15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. South Asia and Pacific Flavored and Functional Water Market Outlook, 2019-2032
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
16.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
16.4.1. By Country
16.4.1.1. India
16.4.1.2. ASEAN
16.4.1.3. Oceania
16.4.1.4. Rest of South Asia & Pacific
16.4.2. By Type
16.4.3. By Sales Channel
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Type
16.5.3. By Sales Channel
16.6. Market Trends
16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. East Asia Flavored and Functional Water Market Outlook, 2019-2032
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
17.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
17.4.1. By Country
17.4.1.1. China
17.4.1.2. Japan
17.4.1.3. South Korea
17.4.2. By Type
17.4.3. By Sales Channel
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By Type
17.5.3. By Sales Channel
17.6. Market Trends
17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. Middle East and Africa Flavored and Functional Water Market Outlook, 2019-2032
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
18.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
18.4.1. By Country
18.4.1.1. GCC Countries
18.4.1.2. Turkey
18.4.1.3. Northern Africa
18.4.1.4. South Africa
18.4.1.5. Egypt
18.4.1.6. Israel
18.4.1.7. Rest of Middle East and Africa
18.4.2. By Type
18.4.3. By Sales Channel
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Type
18.5.3. By Sales Channel
18.6. Market Trends
18.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. Country Wise Flavored and Functional Water Market Outlook, 2019-2032
19.1. Introduction
19.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
19.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
19.2. U.S. Flavored and Functional Water Market Analysis
19.2.1. By Type
19.2.2. By Sales Channel
19.3. Canada Flavored and Functional Water Market Analysis
19.3.1. By Type
19.3.2. By Sales Channel
19.4. Mexico Flavored and Functional Water Market Analysis
19.4.1. By Type
19.4.2. By Sales Channel
19.5. Brazil Flavored and Functional Water Market Analysis
19.5.1. By Type
19.5.2. By Sales Channel
19.6. Argentina Flavored and Functional Water Market Analysis
19.6.1. By Type
19.6.2. By Sales Channel
19.7. Chile Flavored and Functional Water Market Analysis
19.7.1. By Type
19.7.2. By Sales Channel
19.8. Germany Flavored and Functional Water Market Analysis
19.8.1. By Type
19.8.2. By Sales Channel
19.9. Italy Flavored and Functional Water Market Analysis
19.9.1. By Type
19.9.2. By Sales Channel
19.10. France Flavored and Functional Water Market Analysis
19.10.1. By Type
19.10.2. By Sales Channel
19.11. U.K. Flavored and Functional Water Market Analysis
19.11.1. By Type
19.11.2. By Sales Channel
19.12. Spain Flavored and Functional Water Market Analysis
19.12.1. By Type
19.12.2. By Sales Channel
19.13. Russia Flavored and Functional Water Market Analysis
19.13.1. By Type
19.13.2. By Sales Channel
19.14. China Flavored and Functional Water Market Analysis
19.14.1. By Type
19.14.2. By Sales Channel
19.15. Japan Flavored and Functional Water Market Analysis
19.15.1. By Type
19.15.2. By Sales Channel
19.16. S. Korea Flavored and Functional Water Market Analysis
19.16.1. By Type
19.16.2. By Sales Channel
19.17. India Flavored and Functional Water Market Analysis
19.17.1. By Type
19.17.2. By Sales Channel
19.18. Turkey Flavored and Functional Water Market Analysis
19.18.1. By Type
19.18.2. By Sales Channel
19.19. South Africa Flavored and Functional Water Market Analysis
19.19.1. By Type
19.19.2. By Sales Channel
19.20. Israel Flavored and Functional Water Market Analysis
19.20.1. By Type
19.20.2. By Sales Channel
19.21. Egypt Flavored and Functional Water Market Analysis
19.21.1. By Type
19.21.2. By Sales Channel
20. Market Structure Analysis
20.1. Market Analysis by Tier of Companies (Flavored and Functional Water)
20.2. Market Share Analysis of Top Players
20.3. Market Presence Analysis
21. Competition Analysis
21.1. Competition Dashboard
21.2. Competition Benchmarking
21.3. Competition Deep Dive
21.3.1. Talking Rain Beverage Company
21.3.1.1. Overview
21.3.1.2. Product Portfolio
21.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.1.4. Sales Footprint
21.3.1.5. Strategy Overview
21.3.2. HINJ7
21.3.2.1. Overview
21.3.2.2. Product Portfolio
21.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.2.4. Sales Footprint
21.3.2.5. Strategy Overview
21.3.3. Propel
21.3.3.1. Overview
21.3.3.2. Product Portfolio
21.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.3.4. Sales Footprint
21.3.3.5. Strategy Overview
21.3.4. Bai Brands, LLC
21.3.4.1. Overview
21.3.4.2. Product Portfolio
21.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.4.4. Sales Footprint
21.3.4.5. Strategy Overview
21.3.5. Body Armor Nutrition LLC
21.3.5.1. Overview
21.3.5.2. Product Portfolio
21.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.5.4. Sales Footprint
21.3.5.5. Strategy Overview
21.3.6. San Pellecrino Essenza
21.3.6.1. Overview
21.3.6.2. Product Portfolio
21.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.6.4. Sales Footprint
21.3.6.5. Strategy Overview
21.3.7. Bubbly
21.3.7.1. Overview
21.3.7.2. Product Portfolio
21.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.7.4. Sales Footprint
21.3.7.5. Strategy Overview
21.3.8. JUST WATER
21.3.8.1. Overview
21.3.8.2. Product Portfolio
21.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.8.4. Sales Footprint
21.3.8.5. Strategy Overview
21.3.9. Lemon Perfect
21.3.9.1. Overview
21.3.9.2. Product Portfolio
21.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.9.4. Sales Footprint
21.3.9.5. Strategy Overview
21.3.10. Spindrift Beverage Co., Inc.
21.3.10.1. Overview
21.3.10.2. Product Portfolio
21.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.10.4. Sales Footprint
21.3.10.5. Strategy Overview
21.3.11. Perrier
21.3.11.1. Overview
21.3.11.2. Product Portfolio
21.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.11.4. Sales Footprint
21.3.11.5. Strategy Overview
21.3.12. Alkazone
21.3.12.1. Overview
21.3.12.2. Product Portfolio
21.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.12.4. Sales Footprint
21.3.12.5. Strategy Overview
21.3.13. CORE
21.3.13.1. Overview
21.3.13.2. Product Portfolio
21.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.13.4. Sales Footprint
21.3.13.5. Strategy Overview
21.3.14. Essentia Water Inc.
21.3.14.1. Overview
21.3.14.2. Product Portfolio
21.3.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.14.4. Sales Footprint
21.3.14.5. Strategy Overview
21.3.15. NESTLE SPLASH
21.3.15.1. Overview
21.3.15.2. Product Portfolio
21.3.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.15.4. Sales Footprint
21.3.15.5. Strategy Overview
21.3.16. Pepsi Co
21.3.16.1. Overview
21.3.16.2. Product Portfolio
21.3.16.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.16.4. Sales Footprint
21.3.16.5. Strategy Overview
21.3.17. AHA
21.3.17.1. Overview
21.3.17.2. Product Portfolio
21.3.17.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.17.4. Sales Footprint
21.3.17.5. Strategy Overview
21.3.18. The Coca-Cola Company
21.3.18.1. Overview
21.3.18.2. Product Portfolio
21.3.18.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.18.4. Sales Footprint
21.3.18.5. Strategy Overview
21.3.19. Groupe Danone
21.3.19.1. Overview
21.3.19.2. Product Portfolio
21.3.19.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.19.4. Sales Footprint
21.3.19.5. Strategy Overview
21.3.20. New York Spring Water.
21.3.20.1. Overview
21.3.20.2. Product Portfolio
21.3.20.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.20.4. Sales Footprint
21.3.20.5. Strategy Overview
21.3.21. KRAFT Foods
21.3.21.1. Overview
21.3.21.2. Product Portfolio
21.3.21.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.21.4. Sales Footprint
21.3.21.5. Strategy Overview
22. Assumptions and Acronyms Used
23. Research Methodology

 

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