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オーストラリアのオートミルク市場:供給源別(慣行、有機)、フレーバー別(プレーン、フレーバー)、包装形態別(カートン、ボトル、缶)、地域別レポート 2025-2033

オーストラリアのオートミルク市場:供給源別(慣行、有機)、フレーバー別(プレーン、フレーバー)、包装形態別(カートン、ボトル、缶)、地域別レポート 2025-2033


Australia Oat Milk Market Report by Source (Conventional, Organic), Flavor (Plain, Flavored), Packaging Form (Carton, Bottle, Can), and Region 2025-2033

オーストラリアのオートミルク市場規模は2024年に1億9,600万豪ドルに達した。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに1,092.8百万オーストラリアドルに達し、2025年から2033年の間に19.99%の成長率(CAGR)を示... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2025年6月2日 US$2,999
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サマリー

オーストラリアのオートミルク市場規模は2024年に1億9,600万豪ドルに達した。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに1,092.8百万オーストラリアドルに達し、2025年から2033年の間に19.99%の成長率(CAGR)を示すと予測している。菜食主義者やベジタリアン人口の拡大、乳糖不耐症の有病率の上昇、健康志向の高まり、ユニークなフレーバーのオートミルクの全国的な発売は、市場を牽引する主な要因のいくつかである。

オーツミルクは液化オーツ麦から得られる植物性飲料で、ビーガンフレンドリーで乳糖不使用の乳製品の代替品として機能する。濃厚でクリーミーなテクスチャーとニュートラルな味が特徴で、鉄、カルシウム、カリウム、葉酸、マンガン、亜鉛、チアミン、マグネシウム、ビタミンDなどの必須栄養素の優れた供給源である。紅茶、コーヒー、ミルクセーキ、スムージー、健康飲料など、さまざまな飲料のミルク代わりによく使われる。また、ケーキ、マフィン、カップケーキ、チョコレートなどのベーカリー製品や製菓食品の製造にも利用されている。その結果、オートミールは食品・飲料(F&B)業界で牛乳の代替品として絶大な人気を得ており、オーストラリア全土の健康志向の消費者に広く消費されている。

オーストラリアのオートミルク市場動向:

個人の健康志向の高まり、ライフスタイルや食習慣の改善の結果、オートミルクのような栄養豊富な食品や飲料の消費が大幅に増加している。これに加え、オーストラリアでは菜食主義者や乳糖不耐症の人口が急速に拡大しており、市場の成長を支えている。さらに、動物福祉や残酷さ、環境への影響に対する意識の高まりが、植物ベースの食生活への大幅なシフトにつながっている。オートミールは栄養価が高く、乳製品アレルゲンやその他の添加物を含まないため、全国の消費者の間で乳製品の代用品として好まれるようになっている。これに伴い、非遺伝子組み換え作物(GMO)や無農薬栽培製品への傾斜が市場の成長を後押ししている。さらに、大手企業はより幅広い消費者層にアピールするため、チョコレート、ストロベリー、バニラ、コーヒー、ヘーゼルナッツ、モカ、ベリー、バナナ、ココナッツなど、革新的な風味のオートミルクを発売している。これとともに、オンライン小売プラットフォームやオフラインの流通チャネルでオートミルクが広く利用できるようになったことが、製品の売上を増大させている。これに加えて、健康的なライフスタイルのためにベジタリアン製品の摂取を促進する有名人やアスリートによる積極的なプロモーション活動が市場成長の起爆剤となっている。オートミルクベースの飲料を提供するカフェの増加、牛乳アレルギーの罹患率の上昇、消費者の購買力の上昇、急速な都市化、特に拡大する若年層におけるソーシャルメディアの影響力の増大など、その他の要因もオーストラリア市場の好展望を生み出している。

主な市場区分

IMARC Groupでは、オーストラリアのオートミールミルク市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2025年から2033年までの地域別および国別の予測を掲載しています。当レポートでは、供給元、フレーバー、包装形態に基づいて市場を分類しています。

ソースの洞察
- 従来型
- オーガニック

本レポートでは、オーストラリアのオートミールミルク市場を供給源別に詳細に分類・分析している。これには慣行と有機が含まれる。同レポートによると、従来型が最大のセグメントを占めている。

フレーバーの洞察
- プレーン
- フレーバー

本レポートでは、オーストラリアのオートミルク市場をフレーバー別に詳細に分類・分析している。これにはプレーンとフレーバーが含まれる。報告書によると、プレーンが最大の市場シェアを占めている。

包装形態の洞察
- カートン
- ボトル
- 缶
この調査レポートは、オーストラリアのオートミルク市場を包装形態別に詳細に分類・分析しています。これにはカートン、ボトル、缶が含まれる。それによると、カートンが最大のセグメントを占めている。

地域別インサイト
- ニューサウスウェールズ州
- ビクトリア州
- クイーンズランド州
- 西オーストラリア州
- 南オーストラリア州
- タスマニア
- その他

本レポートでは、ニューサウスウェールズ、ビクトリア、クイーンズランド、西オーストラリア、南オーストラリア、タスマニア、その他を含む主要地域市場についても包括的な分析を行っている。報告書によると、ニューサウスウェールズ州はオートミルクの最大市場である。ニューサウスウェールズ州のオートミルク市場を牽引する要因としては、菜食主義の台頭、植物由来の食品や飲料の採用増加、新製品の発売、主要企業による積極的なプロモーション活動への多額の投資などが挙げられる。

競争環境:

本レポートでは、オーストラリアのオートミルク市場における競争環境についても包括的に分析している。主要企業の詳細なプロフィールが掲載されている。対象となる企業には、Califia Farms AU (Califia Farms, LLC)、Chobani Australia Pty Ltd. (Chobani, LLC)、Inside Out Nutritritium Pty Ltd. (Chobani, LLC)などがある。(Chobani, LLC)、Inside Out Nutritious Goods Pty Ltd.、Minor Figures AU (Minor Figures Limited)、Noumi Limited、Oatly AB (Cereal Base Ceba AB)、PureHarvest、Sanitarium、Uncle Tobys (Nestlé)、Vitasoy Australia (Vitasoy International Holdings Limited)、Wide Open Agricultureなど。なお、これは企業の一部のリストであり、完全なリストは報告書に記載されている。

本レポートで回答した主な質問

- オーストラリアのオートミルク市場はこれまでどのように推移してきたか?
- オーストラリアのオートミルク市場における促進要因、阻害要因、機会は何か?
- 各駆動要因、阻害要因、機会がオーストラリアのオートミール市場に与える影響は?
- 主要な地域市場は?
- オーストラリアのオートミルク市場で最も魅力的な国は?
- 供給源に基づく市場の内訳は?
- オーストラリアのオートミルク市場で最も魅力的な供給源は?
- フレーバーに基づく市場の内訳は?
- オーストラリアのオートミルク市場で最も魅力的なフレーバーは?
- 包装形態に基づく市場の内訳は?
- オーストラリアのオートミルク市場で最も魅力的な包装形態は?
- オーストラリアのオートミルク市場の競争構造は?
- オーストラリアオートミルク市場の主要プレーヤー/企業は?

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目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要産業動向
5 オーストラリアのオートミルク市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 市場予測
6 供給源別市場構成
6.1 従来型
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 オーガニック
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
7 フレーバー別市場構成
7.1 プレーン
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 フレーバー
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
8 包装形態別市場
8.1 カートン
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 ボトル
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 缶
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
9 地域別市場構成
9.1 ニューサウスウェールズ
9.1.1 市場動向
9.1.2 市場予測
9.2 ビクトリア州
9.2.1 市場動向
9.2.2 市場予測
9.3 クイーンズランド州
9.3.1 市場動向
9.3.2 市場予測
9.4 西オーストラリア州
9.4.1 市場動向
9.4.2 市場予測
9.5 南オーストラリア州
9.5.1 市場動向
9.5.2 市場予測
9.6 タスマニア
9.6.1 市場動向
9.6.2 市場予測
9.7 その他
9.7.1 市場動向
9.7.2 市場予測
10 SWOT分析
10.1 概要
10.2 長所
10.3 弱点
10.4 機会
10.5 脅威
11 バリューチェーン分析
12 ポーターズファイブフォース分析
12.1 概要
12.2 買い手の交渉力
12.3 サプライヤーの交渉力
12.4 競争の程度
12.5 新規参入の脅威
12.6 代替品の脅威
13 オートミールの製造工程
13.1 製品の概要 目次
13.2 詳細なプロセスフロー
13.3 関係する様々な種類の単位操作
13.4 マスバランスと原材料要件
14 プロジェクトの詳細、必要条件、必要コスト
14.1 土地、立地、敷地開発
14.1.1 土地立地の概要
14.1.2 環境への影響
14.1.3 土地要件と支出
14.2 工場機械
14.2.1 機械要件と費用
14.2.2 機械サプライヤー
14.2.3 機械写真
14.3 原材料
14.3.1 原材料所要量
14.3.2 原材料費
14.3.3 原材料サプライヤー
14.3.4 原材料と最終製品の写真
14.4 梱包要件と支出
14.5 輸送要件と支出
14.6 光熱費の要件と支出
14.7 人員要件と支出
14.8 その他の設備投資
15 ローンと資金援助
16 プロジェクトの経済性
16.1 プロジェクトの資本コスト
16.2 技術経済パラメーター
16.3 支出予測 目次
16.4 収入予測
16.5 課税
16.6 減価償却費
16.7 財務分析
16.7.1 収益性分析
16.7.1.1 投資回収期間
16.7.1.2 正味現在価値
16.7.1.3 内部収益率
16.7.1.4 利益分析
16.7.2 不確実性分析
16.7.3 感度分析
17 規制手続きと承認
18 主要成功要因とリスク要因
19 競争環境
19.1 市場構造
19.2 主要プレーヤー
19.3 主要プレーヤーのプロフィール
19.3.1 Califia Farms AU (Califia Farms, LLC)
19.3.2 Chobani Australia Pty Ltd (Chobani, LLC.)
19.3.3 Inside Out Nutritious Goods Pty Ltd(インサイド・アウト・ニュートリシャス・グッズ社
19.3.4 Minor Figures AU (マイナー・フィガーズ・リミテッド)
19.3.5 ノウミ・リミテッド
19.3.6 Oatly AB (Cereal Base Ceba AB)
19.3.7 ピュアハーベスト
19.3.8 サニタリウム
19.3.9 Uncle Tobys(ネスレ)
19.3.10 Vitasoy Australia (Vitasoy International Holdings Limited)
19.3.11 ワイド・オープン・アグリカルチャー

 

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Summary

The Australia oat milk market size reached AUD 196.0 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach AUD 1,092.8 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 19.99% during 2025-2033. The expanding vegan and vegetarian population, rising prevalence of lactose intolerance, increasing health consciousness, and the launch of oat milk in unique flavors across the country represent some of the key factors driving the market.

Oat milk is a plant-based beverage obtained from liquified oats and serves as a vegan-friendly and lactose-free alternative to dairy milk. Characterized by a rich, creamy texture and neutral taste, it is an excellent source of essential nutrients, such as iron, calcium, potassium, folate, manganese, zinc, thiamine, magnesium, and vitamin D. Its regular consumption provides numerous health benefits, including strengthening bones, regulating blood cholesterol levels, and maintaining heart health. It is commonly used to replace milk in various beverages, such as tea, coffee, milkshakes, smoothies, and health drinks. It is also utilized in the production of bakery goods and confectionery food items, including cakes, muffins, cupcakes, and chocolates. As a result, oat milk has gained immense popularity as a milk replacement in the food and beverage (F&B) industry and is widely consumed by health-conscious consumers across Australia.

Australia Oat Milk Market Trends:

As a result of the growing health concerns among individuals and improving lifestyles and dietary habits, there has been a significant rise in the consumption of nutrition-rich foods and beverages like oat milk. This, coupled with the rapidly expanding vegan and lactose-intolerant population in Australia, is supporting the market growth. Furthermore, the surging awareness about animal welfare and cruelty, as well as the impact on the environment, has led to a substantial shift toward plant-based diets. Since oat milk has a rich nutritional profile and is free from dairy allergens and other additives, it is becoming a preferred dairy substitute among consumers across the country. In line with this, the shifting inclination toward non-genetically modified organisms (GMO) and pesticide-free grown products has propelled the market growth. In addition, the leading players are launching oat milk in innovative flavors, including chocolate, strawberry, vanilla, coffee, hazelnut, mocha, berry, banana, and coconut, to appeal to a broader consumer base. Along with this, the widespread availability of oat milk across online retail platforms and offline distribution channels is augmenting product sales. Besides this, aggressive promotional activities by celebrities and athletes to promote the uptake of vegetarian products for a healthy lifestyle are catalyzing market growth. Other factors, including the increasing number of cafes offering oat milk-based beverages, rising incidences of milk allergies, inflating consumer purchasing power, rapid urbanization, and growing influence of social media, especially among the expanding young population, are creating a favorable outlook for the market in Australia.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the Australia oat milk market, along with forecasts at the regional and country levels from 2025-2033. Our report has categorized the market based on source, flavor, and packaging form.

Source Insights:
• Conventional
• Organic

The report has provided a detailed breakup and analysis of the Australia oat milk market based on the source. This includes conventional and organic. According to the report, conventional represented the largest segment.

Flavor Insights:
• Plain
• Flavored

A detailed breakup and analysis of the Australia oat milk market based on the flavor has also been provided in the report. This includes plain and flavored. According to the report, plain accounted for the largest market share.

Packaging Form Insights:
• Carton
• Bottle
• Can
The report has provided a detailed breakup and analysis of the Australia oat milk market based on the packaging form. This includes carton, bottle, and can. According to the report, carton represented the largest segment.

Regional Insights:
• New South Wales
• Victoria
• Queensland
• Western Australia
• South Australia
• Tasmania
• Others

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include New South Wales, Victoria, Queensland, Western Australia, South Australia, Tasmania, and Others. According to the report, New South Wales was the largest market for oat milk. Some of the factors driving the New South Wales oat milk market included the emerging trend of vegan diets, rising adoption of plant-based foods and beverages, new product launches, heavy investments in aggressive promotional activities by key players, etc.

Competitive Landscape:

The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the Australia oat milk market. Detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Califia Farms AU (Califia Farms, LLC), Chobani Australia Pty Ltd. (Chobani, LLC), Inside Out Nutritious Goods Pty Ltd., Minor Figures AU (Minor Figures Limited), Noumi Limited, Oatly AB (Cereal Base Ceba AB), PureHarvest, Sanitarium, Uncle Tobys (Nestlé), Vitasoy Australia (Vitasoy International Holdings Limited), Wide Open Agriculture, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

• How has the Australia oat milk market performed so far, and how will it perform in the coming years?
• What are the drivers, restraints, and opportunities in the Australia oat milk market?
• What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the Australia oat milk market?
• What are the key regional markets?
• Which countries represent the most attractive Australia oat milk market?
• What is the breakup of the market based on the source?
• Which is the most attractive source in the Australia oat milk market?
• What is the breakup of the market based on the flavor?
• Which is the most attractive flavor in the Australia oat milk market?
• What is the breakup of the market based on the packaging form?
• Which is the most attractive packaging form in the Australia oat milk market?
• What is the competitive structure of the Australia oat milk market?
• Who are the key players/companies in the Australia oat milk market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Australia Oat Milk Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Source
6.1 Conventional
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Organic
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Flavour
7.1 Plain
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Flavoured
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Packaging Form
8.1 Carton
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Bottle
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Can
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 New South Wales
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Victoria
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Queensland
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Western Australia
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 South Australia
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Tasmania
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Oat Milk Manufacturing Process
13.1 Product Overview Table of Contents
13.2 Detailed Process Flow
13.3 Various Types of Unit Operations Involved
13.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
14 Project Details, Requirements and Costs Involved
14.1 Land, Location and Site Development
14.1.1 Overview of Land Location
14.1.2 Environmental Impacts
14.1.3 Land Requirement and Expenditure
14.2 Plant Machinery
14.2.1 Machinery Requirements and Costs
14.2.2 Machinery Suppliers
14.2.3 Machinery Pictures
14.3 Raw Materials
14.3.1 Raw Material Requirements
14.3.2 Raw Material Expenditure
14.3.3 Raw Material Suppliers
14.3.4 Raw Material and Final Product Pictures
14.4 Packaging Requirements and Expenditures
14.5 Transportation Requirements and Expenditures
14.6 Utilities Requirements and Expenditures
14.7 Manpower Requirements and Expenditures
14.8 Other Capital Investments
15 Loans and Financial Assistance
16 Project Economics
16.1 Capital Cost of the Project
16.2 Techno-Economic Parameters
16.3 Expenditure Projections Table of Contents
16.4 Income Projections
16.5 Taxation
16.6 Depreciation
16.7 Financial Analysis
16.7.1 Profitability Analysis
16.7.1.1 Payback Period
16.7.1.2 Net Present Value
16.7.1.3 Internal Rate of Return
16.7.1.4 Profit Analysis
16.7.2 Uncertainty Analysis
16.7.3 Sensitivity Analysis
17 Regulatory Procedures and Approval
18 Key Success and Risk Factor
19 Competitive Landscape
19.1 Market Structure
19.2 Key Players
19.3 Profiles of Key Players
19.3.1 Califia Farms AU (Califia Farms, LLC)
19.3.2 Chobani Australia Pty Ltd (Chobani, LLC.))
19.3.3 Inside Out Nutritious Goods Pty Ltd
19.3.4 Minor Figures AU (Minor Figures Limited)
19.3.5 Noumi Limited
19.3.6 Oatly AB (Cereal Base Ceba AB)
19.3.7 PureHarvest
19.3.8 Sanitarium
19.3.9 Uncle Tobys (Nestlé)
19.3.10 Vitasoy Australia (Vitasoy International Holdings Limited)
19.3.11 Wide Open Agriculture

 

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