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グルコース管理サプリメント市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

グルコース管理サプリメント市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Glucose Management Supplements Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界のグルコース管理サプリメント市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年6月5日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のグルコース管理サプリメント市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。この調査レポートは、2025年から2032年までの世界のグルコース管理サプリメント市場の予測成長軌道を概説する独占データと統計を掲載しています。

主な洞察

- グルコース管理サプリメント市場規模(2025E):103億米ドル
- 予測市場価値(2032F):103億米ドル159億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025~2032): 6.4%

グルコース管理サプリメント市場 - レポートスコープ:

グルコース管理サプリメントは、健康的な血糖値をサポートし、グルコース代謝を改善するために処方された特殊な栄養補助食品である。これらのサプリメントには通常、クロム、シナモンエキス、ベルベリン、α-リポ酸、各種ビタミンやミネラルなどの成分が含まれている。この市場は、糖尿病、糖尿病予備軍、メタボリックシンドロームを管理する個人や、予防医療を求める健康志向の消費者を対象としている。糖質管理サプリメントは、薬局、健康食品店、オンライン小売業者、医療提供者を通じて流通している。市場成長の原動力となっているのは、世界的な糖尿病および関連疾患の有病率の増加、自然健康法に対する消費者の意識の高まり、補完代替療法への嗜好の高まりである。

市場成長の促進要因

世界のグルコース管理サプリメント市場は、効果的なグルコース調節補助食品への需要を増加させる2型糖尿病や肥満の発生率の上昇など、いくつかの主要な要因によって推進されている。従来の治療の補助としての天然サプリメントやハーブサプリメントの利点に関する意識の高まりが、採用を後押ししている。さらに、栄養科学と製剤技術の進歩により、より効果的で安全なサプリメント製品の開発が可能になっている。可処分所得の増加、電子商取引の普及拡大、高齢化人口の増加は、市場の拡大にさらに貢献している。予防医療を推進する公衆衛生の取り組みも市場の成長を支えている。

市場の阻害要因:

有望な成長が見込まれるものの、グルコース管理サプリメント市場は、規制当局の監視、品質基準のばらつき、医療従事者や消費者の有効性に対する懐疑的な見方などに関連する課題に直面している。標準化された服用ガイドラインがなく、サプリメント成分によっては臨床エビデンスが限られているため、より広く受け入れられるには限界がある。さらに、医薬品との競争や、栄養補助食品を管理する規制の枠組みの変化が、市場浸透のハードルとなっている。副作用や製品の安全性に対する消費者の懸念も、需要に影響を与える可能性がある。

市場機会:

糖質管理サプリメント市場は、新規の生物活性化合物や個別化栄養アプローチを組み込んだ製品処方の革新を通じて大きな機会をもたらす。糖尿病有病率の上昇と医療インフラの改善を伴う新興市場への拡大は、大きな成長の可能性をもたらす。サプリメントメーカーと医療従事者の協力関係の強化は、製品の信頼性と消費者の信用を高めることができる。さらに、消費者教育と遠隔健康モニタリングのためのデジタル・ヘルス・プラットフォームの統合は、市場への働きかけをサポートする。グミ、粉末、すぐに飲める飲料などの便利なデリバリー形態を開発することで、より幅広い消費者層を惹きつけることができる。

本レポートで回答した主な質問

- グルコース管理サプリメント市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- 消費者に最も好まれるサプリメント成分と製品タイプは何か?
- 技術の進歩はどのようにグルコース管理サプリメントの製品革新の展望を再形成しているか?
- グルコース管理サプリメント市場に貢献している主要企業はどこか、また市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているか?
- 世界のグルコース管理サプリメント市場の新たな動向と将来性は?

競合情報とビジネス戦略:

ネスレ、NOW Foods、Naturecan、Nutri Advanced Ltd、Life Extensionなど、世界のグルコース管理サプリメント市場の大手企業は、製品の革新、品質保証、科学に裏打ちされたマーケティングを重視している。これらの企業は、臨床的に検証された製剤を開発し、製品ラインを拡大し、多様な消費者の嗜好に対応するために研究開発に投資している。研究機関との戦略的提携、デジタルヘルスプラットフォーム、小売流通ネットワークは、市場での存在感を高めている。さらに、パーソナライズされた栄養と定期購入ベースのサプリメント・モデルが支持を集めており、ブランドが忠実な顧客基盤を築き、生涯価値を高めるのに役立っている。

主な企業

- ネスレ
- ナウフーズ
- アボット
- ライフ・エクステンション
- ニュートリ・アドバンスド社
- ビタバイオティクス社
- ネイチャーカン
- GNCホールディングスLLC
- ファーマバイトLLC
- ネイチャーズウェイ・ブランズLLC
- ドクター・レディーズ・ラボラトリーズ・リミテッド
- ジャロウ・フォーミュラス
- ハーバライフ
- アムウェイ
- ガイアハーブ
- シグリッド・セラピューティクスAB
- ヘルシーセル
- その他

市場区分

製品タイプ別

- ビタミン&ミネラルサプリメント
- タンパク質・アミノ酸サプリメント
- ハーブサプリメント
- その他

形態別

- 錠剤・カプセル
- ソフトジェル
- 粉末
- 液体
- その他

販売チャネル別

- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- 病院・クリニック
- 薬局・ドラッグストア
- ウェルネス専門店
- オンライン小売
- その他

地域別

- 北米
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア・オセアニア
- 中南米
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.グルコース管理サプリメントの世界市場スナップショット、2025-2032年
1.2.市場機会評価、2025-2032年、10億米ドル
1.3.主要市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.COVID-19の影響分析
2.4.予測要因-関連性と影響
3.付加価値の洞察
3.1.バリューチェーン分析
3.2.主要市場プレイヤー
3.3.規制情勢
3.4.PESTLE分析
3.5.ポーターのファイブフォース分析
3.6.消費者行動分析
4.価格動向分析、2019-2032年
4.1.製品価格に影響を与える主な要因
4.2.価格動向分析(製品タイプ/形態別
4.3.地域別価格と製品嗜好
5.グルコース管理サプリメントの世界市場展望
5.1.市場規模(10億米ドル)の分析と予測
5.1.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、2019-2024年
5.1.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測、2025-2032年
5.2.グルコース管理サプリメントの世界市場展望製品タイプ
5.2.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、製品タイプ別、2019-2024年
5.2.2.市場規模(億米ドル)分析・予測:製品タイプ別、2025年~2032年
5.2.2.1.ビタミン&ミネラルサプリメント
5.2.2.2.タンパク質・アミノ酸サプリメント
5.2.2.3.ハーブサプリメント
5.2.2.4.その他
5.2.3.市場の魅力度分析製品タイプ
5.3.グルコースマネジメントサプリメントの世界市場展望:形態
5.3.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、形態別、2019年~2024年
5.3.2.市場規模(億米ドル)分析・予測:形態別、2025-2032年
5.3.2.1.錠剤・カプセル
5.3.2.2.ソフトジェル
5.3.2.3.粉末
5.3.2.4.液体
5.3.2.5.その他
5.3.3.市場の魅力度分析形態
5.4.グルコースマネジメントサプリメントの世界市場展望販売チャネル
5.4.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、販売チャネル別、2019-2024年
5.4.2.市場規模(億米ドル)分析・予測:販売チャネル別、2025-2032年
5.4.2.1.食品・飲料
5.4.2.2.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
5.4.2.3.病院・クリニック
5.4.2.4.薬局・ドラッグストア
5.4.2.5.ウェルネス専門店
5.4.2.6.オンライン小売
5.4.2.7.その他
5.4.3.市場魅力度分析販売チャネル
6.グルコース管理サプリメントの世界市場展望:地域
6.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、地域別、2019年~2024年
6.2.地域別市場規模(億米ドル)分析と予測、2025-2032年
6.2.1.北米
6.2.2.中南米
6.2.3.ヨーロッパ
6.2.4.東アジア
6.2.5.南アジア・オセアニア
6.2.6.中東・アフリカ
6.3.市場の魅力度分析地域別
7.北米の糖質管理サプリメント市場展望
7.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
7.1.1.国別
7.1.2.製品タイプ別
7.1.3.形態別
7.1.4.販売チャネル別
7.2.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025-2032年
7.2.1.米国
7.2.2.カナダ
7.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025年~2032年
7.3.1.ビタミン・ミネラルサプリメント
7.3.2.タンパク質・アミノ酸サプリメント
7.3.3.ハーブサプリメント
7.3.4.その他
7.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、形態別、2025~2032年
7.4.1.錠剤・カプセル
7.4.2.ソフトジェル
7.4.3.粉末
7.4.4.液体
7.4.5.その他
7.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025-2032年
7.5.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
7.5.2.病院・クリニック
7.5.3.薬局・ドラッグストア
7.5.4.ウェルネス専門店
7.5.5.オンライン小売
7.5.6.その他
7.6.市場魅力度分析
8.欧州糖質管理サプリメント市場展望
8.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019-2024年
8.1.1.国別
8.1.2.製品タイプ別
8.1.3.形態別
8.1.4.販売チャネル別
8.2.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025-2032年
8.2.1.ドイツ
8.2.2.フランス
8.2.3.イギリス
8.2.4.イタリア
8.2.5.スペイン
8.2.6.ロシア
8.2.7.その他のヨーロッパ
8.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025-2032年
8.3.1.ビタミン・ミネラルサプリメント
8.3.2.タンパク質・アミノ酸サプリメント
8.3.3.ハーブサプリメント
8.3.4.その他
8.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、形態別、2025~2032年
8.4.1.錠剤・カプセル
8.4.2.ソフトジェル
8.4.3.粉末
8.4.4.液体
8.4.5.その他
8.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025-2032年
8.5.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
8.5.2.病院・クリニック
8.5.3.薬局・ドラッグストア
8.5.4.ウェルネス専門店
8.5.5.オンライン小売
8.5.6.その他
8.6.市場魅力度分析
9.東アジアの糖質管理サプリメント市場展望
9.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
9.1.1.国別
9.1.2.製品タイプ別
9.1.3.形態別
9.1.4.販売チャネル別
9.2.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025-2032年
9.2.1.中国
9.2.2.日本
9.2.3.韓国
9.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025年~2032年
9.3.1.ビタミン・ミネラルサプリメント
9.3.2.タンパク質・アミノ酸サプリメント
9.3.3.ハーブサプリメント
9.3.4.その他
9.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、形態別、2025~2032年
9.4.1.錠剤・カプセル
9.4.2.ソフトジェル
9.4.3.粉末
9.4.4.液体
9.4.5.その他
9.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025-2032年
9.5.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
9.5.2.病院・クリニック
9.5.3.薬局・ドラッグストア
9.5.4.ウェルネス専門店
9.5.5.オンライン小売
9.5.6.その他
9.6.市場魅力度分析
10.南アジア・オセアニア糖質管理サプリメント市場展望
10.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
10.1.1.国別
10.1.2.製品タイプ別
10.1.3.形態別
10.1.4.販売チャネル別
10.2.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025-2032年
10.2.1.インド
10.2.2.インドネシア
10.2.3.タイ
10.2.4.シンガポール
10.2.5.ANZ
10.2.6.その他の南アジア・オセアニア
10.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025-2032年
10.3.1.ビタミン・ミネラルサプリメント
10.3.2.タンパク質・アミノ酸サプリメント
10.3.3.ハーブサプリメント
10.3.4.その他
10.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、形態別、2025~2032年
10.4.1.錠剤・カプセル
10.4.2.ソフトジェル
10.4.3.粉末
10.4.4.液体
10.4.5.その他
10.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025-2032年
10.5.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
10.5.2.病院・クリニック
10.5.3.薬局・ドラッグストア
10.5.4.ウェルネス専門店
10.5.5.オンライン小売
10.5.6.その他
10.6.市場魅力度分析
11.ラテンアメリカの糖質管理サプリメント市場展望
11.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
11.1.1.国別
11.1.2.製品タイプ別
11.1.3.形態別
11.1.4.販売チャネル別
11.2.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025-2032年
11.2.1.ブラジル
11.2.2.メキシコ
11.2.3.その他のラテンアメリカ
11.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025-2032年
11.3.1.ビタミン・ミネラルサプリメント
11.3.2.タンパク質・アミノ酸サプリメント
11.3.3.ハーブサプリメント
11.3.4.その他
11.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、形態別、2025~2032年
11.4.1.錠剤・カプセル
11.4.2.ソフトジェル
11.4.3.粉末
11.4.4.液体
11.4.5.その他
11.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025-2032年
11.5.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
11.5.2.病院・クリニック
11.5.3.薬局・ドラッグストア
11.5.4.ウェルネス専門店
11.5.5.オンライン小売
11.5.6.その他
11.6.市場魅力度分析
12.中東・アフリカ糖質管理サプリメント市場展望
12.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場別、2019年~2024年
12.1.1.国別
12.1.2.製品タイプ別
12.1.3.形態別
12.1.4.販売チャネル別
12.2.市場規模(億米ドル)の分析と予測、国別、2025-2032年
12.2.1.GCC諸国
12.2.2.エジプト
12.2.3.南アフリカ
12.2.4.北アフリカ
12.2.5.その他の中東・アフリカ
12.3.市場規模(億米ドル)の分析と予測、製品タイプ別、2025年~2032年
12.3.1.ビタミン・ミネラルサプリメント
12.3.2.タンパク質・アミノ酸サプリメント
12.3.3.ハーブサプリメント
12.3.4.その他
12.4.市場規模(億米ドル)の分析と予測、形態別、2025~2032年
12.4.1.錠剤・カプセル
12.4.2.ソフトジェル
12.4.3.粉末
12.4.4.液体
12.4.5.その他
12.5.市場規模(億米ドル)の分析と予測、販売チャネル別、2025-2032年
12.5.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
12.5.2.病院・クリニック
12.5.3.薬局・ドラッグストア
12.5.4.ウェルネス専門店
12.5.5.オンライン小売
12.5.6.その他
12.6.市場魅力度分析
13.競争環境
13.1.市場シェア分析、2025年
13.2.市場構造
13.2.1.市場別競争激化度マッピング
13.2.2.競争ダッシュボード
13.3.企業プロフィール(詳細 - 概要、財務、戦略、最近の動向)
13.3.1.ネスレ
13.3.1.1.概要
13.3.1.2.セグメントと製品タイプ
13.3.1.3.主要財務データ
13.3.1.4.市場動向
13.3.1.5.市場戦略
13.3.2.NOW®フーズ
13.3.3.アボット社
13.3.4.ライフ・エクステンション
13.3.5.ニュートリ・アドバンスド社
13.3.6.ビタバイオティクス社
13.3.7.ネイチャーカン
13.3.8.GNCホールディングス
13.3.9.ファーマバイトLLC
13.3.10.ネイチャーズ・ウェイ・ブランズLLC
13.3.11.ドクター・レディーズ・ラボラトリーズLtd.
13.3.12.ジャロウ・フォーミュラス・インク
13.3.13.ハーバライフ
13.3.14.アムウェイ
13.3.15.ガイアハーブ
13.3.16.シグリッド・セラピューティクスAB
13.3.17.ヘルシーセル
13.3.18.その他
14.付録
14.1.調査方法
14.2.調査の前提
14.3.頭字語および略語

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for glucose management supplements. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global glucose management supplements market from 2025 to 2032.

Key Insights:

• Glucose Management Supplements Market Size (2025E): USD 10.3 Billion
• Projected Market Value (2032F): USD 15.9 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 6.4%

Glucose Management Supplements Market – Report Scope:

Glucose management supplements are specialized dietary products formulated to support healthy blood sugar levels and improve glucose metabolism. These supplements typically include ingredients such as chromium, cinnamon extract, berberine, alpha-lipoic acid, and various vitamins and minerals. The market caters to individuals managing diabetes, prediabetes, and metabolic syndrome, as well as health-conscious consumers seeking preventive care. Glucose management supplements are distributed through pharmacies, health stores, online retailers, and healthcare providers. Market growth is driven by increasing prevalence of diabetes and related disorders worldwide, growing consumer awareness about natural health solutions, and rising preference for complementary and alternative therapies.

Market Growth Drivers:

The global glucose management supplements market is propelled by several key factors, including the escalating incidence of type 2 diabetes and obesity, which increase demand for effective glucose regulation aids. Rising awareness regarding the benefits of natural and herbal supplements as adjuncts to conventional treatment encourages adoption. Moreover, advancements in nutritional science and formulation technologies enable the development of more efficacious and safe supplement products. Increasing disposable income, expanding e-commerce penetration, and a growing aging population further contribute to market expansion. Public health initiatives promoting preventive care also support market growth.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the glucose management supplements market faces challenges related to regulatory scrutiny, varying quality standards, and skepticism regarding efficacy among healthcare professionals and consumers. The absence of standardized dosage guidelines and limited clinical evidence for some supplement ingredients restrict wider acceptance. Additionally, competition from pharmaceutical drugs and changing regulatory frameworks governing dietary supplements pose hurdles to market penetration. Consumer concerns over side effects and product safety may also impact demand.

Market Opportunities:

The glucose management supplements market presents significant opportunities through innovation in product formulations incorporating novel bioactive compounds and personalized nutrition approaches. Expansion into emerging markets with rising diabetes prevalence and improving healthcare infrastructure offers substantial growth potential. Increasing collaboration between supplement manufacturers and healthcare practitioners can enhance product credibility and consumer trust. Furthermore, integration of digital health platforms for consumer education and remote health monitoring supports market outreach. Developing convenient delivery forms such as gummies, powders, and ready-to-drink beverages can attract a broader consumer base.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the glucose management supplements market globally?
• Which supplement ingredients and product types are most preferred among consumers?
• How are technological advancements reshaping the product innovation landscape in glucose management supplements?
• Who are the key players contributing to the glucose management supplements market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global glucose management supplements market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global glucose management supplements market, including Nestlé, NOW Foods, Naturecan, Nutri Advanced Ltd, and Life Extension, emphasize product innovation, quality assurance, and science-backed marketing. These companies invest in R&D to develop clinically validated formulations, expand product lines, and cater to diverse consumer preferences. Strategic collaborations with research institutions, digital health platforms, and retail distribution networks are enhancing market presence. In addition, personalized nutrition and subscription-based supplement models are gaining traction, helping brands build loyal customer bases and enhance lifetime value.

Key Companies Profiled:

• Nestlé
• NOW® Foods
• Abbott
• Life Extension
• Nutri Advanced Ltd
• Vitabiotics Ltd.
• Naturecan
• GNC Holdings, LLC
• Pharmavite LLC
• Nature's Way Brands, LLC
• Dr. Reddy’s Laboratories Ltd.
• Jarrow Formulas, Inc.
• Herbalife, Inc.
• Amway
• Gaia Herbs
• Sigrid Therapeutics AB
• HealthyCell
• Others

Market Segmentation

By Product Type

• Vitamin & Mineral Supplements
• Proteins & Amino Acids Supplements
• Herbal Supplements
• Others

By Form

• Tablet & Capsule
• Soft gels
• Powder
• Liquid
• Others

By Sales Channel

• Hypermarkets/Supermarkets
• Hospitals & Clinics
• Pharmacy & Drug Stores
• Specialty Wellness Stores
• Online Retail
• Others

By Region

• North America
• Europe
• East Asia
• South Asia and Oceania
• Latin America
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Glucose Management Supplements Market Snapshot, 2025-2032
1.2. Market Opportunity Assessment, 2025-2032, US$ Bn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. COVID-19 Impact Analysis
2.4. Forecast Factors - Relevance and Impact
3. Value Added Insights
3.1. Value Chain Analysis
3.2. Key Market Players
3.3. Regulatory Landscape
3.4. PESTLE Analysis
3.5. Porter’s Five Force Analysis
3.6. Consumer Behavior Analysis
4. Price Trend Analysis, 2019-2032
4.1. Key Factors Impacting Product Prices
4.2. Pricing Analysis, By Product Type/ Form
4.3. Regional Prices and Product Preferences
5. Global Glucose Management Supplements Market Outlook
5.1. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast
5.1.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, 2019-2024
5.1.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, 2025-2032
5.2. Global Glucose Management Supplements Market Outlook: Product Type
5.2.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Product Type, 2019-2024
5.2.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
5.2.2.1. Vitamin & Mineral Supplements
5.2.2.2. Proteins & Amino Acids Supplements
5.2.2.3. Herbal Supplements
5.2.2.4. Others
5.2.3. Market Attractiveness Analysis: Product Type
5.3. Global Glucose Management Supplements Market Outlook: Form
5.3.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Form, 2019-2024
5.3.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Form, 2025-2032
5.3.2.1. Tablet & Capsule
5.3.2.2. Soft gels
5.3.2.3. Powder
5.3.2.4. Liquid
5.3.2.5. Others
5.3.3. Market Attractiveness Analysis: Form
5.4. Global Glucose Management Supplements Market Outlook: Sales Channel
5.4.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Sales Channel, 2019-2024
5.4.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales Channel, 2025-2032
5.4.2.1. Food & Beverages
5.4.2.2. Hypermarkets/Supermarkets
5.4.2.3. Hospitals & Clinics
5.4.2.4. Pharmacy & Drug Stores
5.4.2.5. Specialty Wellness Stores
5.4.2.6. Online Retail
5.4.2.7. Others
5.4.3. Market Attractiveness Analysis: Sales Channel
6. Global Glucose Management Supplements Market Outlook: Region
6.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Region, 2019-2024
6.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Region, 2025-2032
6.2.1. North America
6.2.2. Latin America
6.2.3. Europe
6.2.4. East Asia
6.2.5. South Asia and Oceania
6.2.6. Middle East & Africa
6.3. Market Attractiveness Analysis: Region
7. North America Glucose Management Supplements Market Outlook
7.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
7.1.1. By Country
7.1.2. By Product Type
7.1.3. By Form
7.1.4. By Sales Channel
7.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
7.2.1. U.S.
7.2.2. Canada
7.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
7.3.1. Vitamin & Mineral Supplements
7.3.2. Proteins & Amino Acids Supplements
7.3.3. Herbal Supplements
7.3.4. Others
7.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Form, 2025-2032
7.4.1. Tablet & Capsule
7.4.2. Soft gels
7.4.3. Powder
7.4.4. Liquid
7.4.5. Others
7.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales Channel, 2025-2032
7.5.1. Hypermarkets/Supermarkets
7.5.2. Hospitals & Clinics
7.5.3. Pharmacy & Drug Stores
7.5.4. Specialty Wellness Stores
7.5.5. Online Retail
7.5.6. Others
7.6. Market Attractiveness Analysis
8. Europe Glucose Management Supplements Market Outlook
8.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
8.1.1. By Country
8.1.2. By Product Type
8.1.3. By Form
8.1.4. By Sales Channel
8.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
8.2.1. Germany
8.2.2. France
8.2.3. U.K.
8.2.4. Italy
8.2.5. Spain
8.2.6. Russia
8.2.7. Rest of Europe
8.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
8.3.1. Vitamin & Mineral Supplements
8.3.2. Proteins & Amino Acids Supplements
8.3.3. Herbal Supplements
8.3.4. Others
8.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Form, 2025-2032
8.4.1. Tablet & Capsule
8.4.2. Soft gels
8.4.3. Powder
8.4.4. Liquid
8.4.5. Others
8.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales Channel, 2025-2032
8.5.1. Hypermarkets/Supermarkets
8.5.2. Hospitals & Clinics
8.5.3. Pharmacy & Drug Stores
8.5.4. Specialty Wellness Stores
8.5.5. Online Retail
8.5.6. Others
8.6. Market Attractiveness Analysis
9. East Asia Glucose Management Supplements Market Outlook
9.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
9.1.1. By Country
9.1.2. By Product Type
9.1.3. By Form
9.1.4. By Sales Channel
9.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
9.2.1. China
9.2.2. Japan
9.2.3. South Korea
9.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
9.3.1. Vitamin & Mineral Supplements
9.3.2. Proteins & Amino Acids Supplements
9.3.3. Herbal Supplements
9.3.4. Others
9.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Form, 2025-2032
9.4.1. Tablet & Capsule
9.4.2. Soft gels
9.4.3. Powder
9.4.4. Liquid
9.4.5. Others
9.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales Channel, 2025-2032
9.5.1. Hypermarkets/Supermarkets
9.5.2. Hospitals & Clinics
9.5.3. Pharmacy & Drug Stores
9.5.4. Specialty Wellness Stores
9.5.5. Online Retail
9.5.6. Others
9.6. Market Attractiveness Analysis
10. South Asia & Oceania Glucose Management Supplements Market Outlook
10.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
10.1.1. By Country
10.1.2. By Product Type
10.1.3. By Form
10.1.4. By Sales Channel
10.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
10.2.1. India
10.2.2. Indonesia
10.2.3. Thailand
10.2.4. Singapore
10.2.5. ANZ
10.2.6. Rest of South Asia & Oceania
10.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
10.3.1. Vitamin & Mineral Supplements
10.3.2. Proteins & Amino Acids Supplements
10.3.3. Herbal Supplements
10.3.4. Others
10.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Form, 2025-2032
10.4.1. Tablet & Capsule
10.4.2. Soft gels
10.4.3. Powder
10.4.4. Liquid
10.4.5. Others
10.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales Channel, 2025-2032
10.5.1. Hypermarkets/Supermarkets
10.5.2. Hospitals & Clinics
10.5.3. Pharmacy & Drug Stores
10.5.4. Specialty Wellness Stores
10.5.5. Online Retail
10.5.6. Others
10.6. Market Attractiveness Analysis
11. Latin America Glucose Management Supplements Market Outlook
11.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
11.1.1. By Country
11.1.2. By Product Type
11.1.3. By Form
11.1.4. By Sales Channel
11.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
11.2.1. Brazil
11.2.2. Mexico
11.2.3. Rest of Latin America
11.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
11.3.1. Vitamin & Mineral Supplements
11.3.2. Proteins & Amino Acids Supplements
11.3.3. Herbal Supplements
11.3.4. Others
11.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Form, 2025-2032
11.4.1. Tablet & Capsule
11.4.2. Soft gels
11.4.3. Powder
11.4.4. Liquid
11.4.5. Others
11.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales Channel, 2025-2032
11.5.1. Hypermarkets/Supermarkets
11.5.2. Hospitals & Clinics
11.5.3. Pharmacy & Drug Stores
11.5.4. Specialty Wellness Stores
11.5.5. Online Retail
11.5.6. Others
11.6. Market Attractiveness Analysis
12. Middle East & Africa Glucose Management Supplements Market Outlook
12.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market, 2019-2024
12.1.1. By Country
12.1.2. By Product Type
12.1.3. By Form
12.1.4. By Sales Channel
12.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
12.2.1. GCC Countries
12.2.2. Egypt
12.2.3. South Africa
12.2.4. Northern Africa
12.2.5. Rest of Middle East & Africa
12.3. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Product Type, 2025-2032
12.3.1. Vitamin & Mineral Supplements
12.3.2. Proteins & Amino Acids Supplements
12.3.3. Herbal Supplements
12.3.4. Others
12.4. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Form, 2025-2032
12.4.1. Tablet & Capsule
12.4.2. Soft gels
12.4.3. Powder
12.4.4. Liquid
12.4.5. Others
12.5. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Sales Channel, 2025-2032
12.5.1. Hypermarkets/Supermarkets
12.5.2. Hospitals & Clinics
12.5.3. Pharmacy & Drug Stores
12.5.4. Specialty Wellness Stores
12.5.5. Online Retail
12.5.6. Others
12.6. Market Attractiveness Analysis
13. Competition Landscape
13.1. Market Share Analysis, 2025
13.2. Market Structure
13.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
13.2.2. Competition Dashboard
13.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
13.3.1. Nestlé
13.3.1.1. Overview
13.3.1.2. Segments and Product Type
13.3.1.3. Key Financials
13.3.1.4. Market Developments
13.3.1.5. Market Strategy
13.3.2. NOW® Foods
13.3.3. Abbott
13.3.4. Life Extension
13.3.5. Nutri Advanced Ltd
13.3.6. Vitabiotics Ltd.
13.3.7. Naturecan
13.3.8. GNC Holdings, LLC
13.3.9. Pharmavite LLC
13.3.10. Nature's Way Brands, LLC
13.3.11. Dr. Reddy’s Laboratories Ltd.
13.3.12. Jarrow Formulas, Inc.
13.3.13. Herbalife, Inc.
13.3.14. Amway
13.3.15. Gaia Herbs
13.3.16. Sigrid Therapeutics AB
13.3.17. HealthyCell
13.3.18. Others
14. Appendix
14.1. Research Methodology
14.2. Research Assumptions
14.3. Acronyms and Abbreviations

 

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