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新規甘味料市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年

新規甘味料市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Novel Sweeteners Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、世界の新規甘味料市場に関する包括的な調査レポートを発表し、促進要因、動向、機会、課題など主要な市場ダイナミクスを詳細に分析し、市場構造に関する貴重な洞察を提... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年9月4日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界の新規甘味料市場に関する包括的な調査レポートを発表し、促進要因、動向、機会、課題など主要な市場ダイナミクスを詳細に分析し、市場構造に関する貴重な洞察を提供しました。

主要な洞察

- 市場規模(2024E):1,053.7百万米ドル
- 市場予測値(2033F):1,662.8 Million USD1,662.8百万米ドル
- 世界成長率(CAGR 2024-2033): 5.2%

レポートの範囲

新規甘味料市場は、砂糖や高フルクトース・コーンシロップのような従来の甘味料と比較して、低カロリー、またはさらなる健康上の利点を提供する天然および人工甘味料の範囲をカバーしている。これらの甘味料は、より健康的な砂糖代替品への需要の高まりにより、食品・飲料産業、医薬品、その他の分野でますます利用されるようになっている。市場成長の原動力は、健康意識の高まり、糖尿病や肥満の有病率の増加、自然食品やオーガニック食品への嗜好の高まりである。市場は、食品・飲料メーカー、製薬会社、栄養補助食品メーカーなど、多様なセグメントに対応している。

市場成長の促進要因:

新規甘味料の世界市場を後押ししている主な要因はいくつかある。世界的な糖尿病と肥満の増加により、低カロリーまたは砂糖不使用の代替品を求める消費者が増えており、需要を牽引している。ステビア、モンクフルーツ、アルロースなどの新規甘味料の抽出と製造の進歩は、これらの製品の味と食感を向上させ、市場の成長をさらに後押ししている。さらに、砂糖の過剰摂取がもたらす悪影響に対する意識の高まりや、様々な食品・飲料製品で新規甘味料が広く利用できるようになったことも需要を後押ししている。継続的な研究開発活動は、革新的な甘味料や配合の導入と相まって、様々な健康ニーズを持つ消費者に合わせたソリューションを提供することで市場の成長を支えている。

市場の阻害要因:

有望な成長見通しにもかかわらず、新規甘味料市場は、従来の砂糖や人工甘味料に比べて新規甘味料のコストが高いなどの課題に直面している。また、人工甘味料に対する消費者の懐疑的な見方や、一部の甘味料に関連する潜在的な健康上の懸念も、市場の成長を制限する可能性がある。さらに、より手頃な価格で広く受け入れられていることが多い糖アルコールのような代替甘味料が利用可能であることも、新規甘味料の拡大を制約する可能性がある。こうした課題に対処するには、新規甘味料の安全性、手頃な価格、入手しやすさを改善するための研究開発への継続的な投資が必要である。

市場機会:

特に、味を犠牲にすることなく健康上のメリットを提供するステビアやモンクフルーツのような天然甘味料の採用が拡大しており、市場には大きな機会がある。新規甘味料の甘味プロファイルと安定性を向上させる高度な生産技術の開発は、より健康的で持続可能な食品・飲料製品に対する需要の高まりに対応するものである。特に新興市場における健康・ウェルネス産業の拡大は新たな成長チャネルを提供し、企業はより広範な消費者層にリーチし、革新的な甘味ソリューションを提供することができる。戦略的パートナーシップ、消費者教育への投資、クリーンラベル製品の導入は、こうした機会を生かし、市場でのリーダーシップを維持するために極めて重要である。

本レポートで扱う主な質問

- 世界の新規甘味料市場の成長を促進する主な要因は何か?
- どのタイプの新規甘味料が様々な食品・飲料分野で支持を集めているか?
- 技術進歩は新規甘味料市場の競争環境をどのように形成しているか?
- 新規甘味料市場の主要プレイヤーは誰で、どのような戦略で競争力を維持しているのか?
- 世界の新規甘味料市場の新たな動向と将来展望は?

競争情報とビジネス戦略

Cargill, Inc.、Archer Daniels Midland Company、Tate & Lyle PLCなど、世界の新規甘味料市場の主要企業は、競争力を維持するために技術革新、製品の差別化、戦略的提携に注力しています。これらの企業は、高度な甘味ソリューションを開発し、新たな天然甘味料の供給源を探求するために研究開発に投資している。食品・飲料メーカー、研究機関、技術開発者とのコラボレーションは、市場参入を促進し、新規甘味料の採用を促進するのに役立っている。クリーンラベル製品、高品質原料、消費者教育プログラムを重視することで、市場の成長を促進し、進化する新規甘味料市場においてブランド・ロイヤルティを強化することができる。

主要企業のプロファイル

- ネスレS.A.
- カーギル
- アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
- イングレディオン・インコーポレイテッド
- テート&ライルPLC
- E.I.デュポン・ドゥ・ヌムール・アンド・カンパニー
- Koninklijke DSM N.V.
- シムライズAG
- 味の素株式会社
- ライゼンS.A.
- アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ Plc
- ウィルマー・インターナショナル・リミテッド

業界の細分化

製品タイプ別:

- ステビア抽出物
- タガトース
- トレハロース

最終用途別

- 食品・飲料
- 医薬品
- 直販
- ベビースナック
- その他

用途別

- ベーカリー製品
- スイートスプレッド
- 製菓・チューインガム
- 飲料
- 乳製品
- その他

地域別

- 北米
- ラテンアメリカ
- 欧州
- 南アジア・太平洋
- 東アジア
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.1.1.増加し続ける肥満人口が人工甘味料の需要に拍車をかける
3.1.2.持続可能性を得るための製造施設と食品・飲料生産のコスト最適化
3.2.製品革新/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.戦略的プロモーション戦略
5.世界の新規甘味料市場の需要分析2019-2023年と予測、2024-2033年
5.1.過去の市場規模(トン)分析、2019-2023年
5.2.現在と将来の市場量(トン)予測、2024年~2033年
5.3.前年比成長トレンド分析
6.新規甘味料の世界市場-価格分析
6.1.地域別価格動向分析、2019-2023年
6.2.世界平均価格分析ベンチマーク
7.新規甘味料の世界市場需要(金額または規模:US$ Mn)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対価格機会分析
8.市場背景
8.1.マクロ経済要因
8.1.1.世界のGDP成長見通し
8.1.2.世界の食品・飲料業界の概要
8.1.3.世界のGDPとインフラ投資
8.1.4.国際貿易
8.1.5.世界の産業展望
8.2.予測要因-関連性と影響
8.2.1.トップ企業の過去の成長
8.2.2.GDP成長率予測
8.2.3.製造業予測
8.2.4.世界の都市化成長予測
8.2.5.ビジネス環境
8.3.世界の食品・飲料産業の概要
8.3.1.食品・飲料業界の主要指標
8.4.サプライチェーンとバリューチェーン分析
8.4.1.原材料サプライヤー
8.4.2.製品メーカー
8.4.3.流通チャネル産業
8.5.地域別新規甘味料協会・組織
8.6.政策展開と規制シナリオ
8.6.1.米国食品医薬品局(FDA)
8.6.2.カナダ食品検査庁
8.6.3.欧州食品安全機関(EFSA)
8.6.4.インド食品安全基準局(FSSAI)
8.6.5.厚生労働省(厚生労働省
8.6.6.国家衛生委員会(NHC)、中国
8.6.7.ニュージーランド食品基準局(FSANZ)
8.7.市場ダイナミクス
8.7.1.促進要因
8.7.2.阻害要因
8.7.3.機会分析
8.8.世界の需給分析
9.新規甘味料の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:製品タイプ別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.製品タイプ別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
9.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
9.3.1.ステビア抽出物
9.3.2.タガトース
9.3.3.トレハロース
9.4.製品タイプ別市場魅力度分析
10.新規甘味料の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:最終用途別
10.1.イントロダクション/主な調査結果
10.2.最終用途別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
10.3.最終用途別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)および数量分析と予測、2024-2033年
10.3.1.食品・飲料
10.3.2.医薬品
10.3.3.直販
10.3.4.ベビースナック
10.3.5.その他
10.4.最終用途別市場魅力度分析
11.新規甘味料の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:用途別
11.1.はじめに
11.2.過去の市場規模(US$ Mn)と数量分析(用途別、2019-2023年
11.3.アプリケーション別の現在の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
11.3.1.ベーカリー製品
11.3.2.スイートスプレッド
11.3.3.菓子・チューインガム
11.3.4.飲料
11.3.5.乳製品
11.3.6.その他
11.4.用途別市場魅力度分析
12.新規甘味料の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(地域別
12.1.はじめに
12.2.過去の地域別市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
12.3.1.北米
12.3.2.ラテンアメリカ
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.南アジア・太平洋
12.3.5.東アジア
12.3.6.中東・アフリカ(MEA)
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米の新規甘味料市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.価格分析
13.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
13.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
13.4.1.国別
13.4.1.1.米国
13.4.1.2.カナダ
13.4.2.製品タイプ別
13.4.3.最終用途別
13.4.4.用途別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.国別
13.5.2.製品タイプ別
13.5.3.最終用途別
13.5.4.用途別
13.6.市場動向
13.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
13.8.促進要因と阻害要因-影響分析
14.ラテンアメリカの新規甘味料市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
14.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
14.4.1.国別
14.4.1.1.ブラジル
14.4.1.2.メキシコ
14.4.1.3.アルゼンチン
14.4.1.4.その他のラテンアメリカ
14.4.2.製品タイプ別
14.4.3.最終用途別
14.4.4.用途別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.国別
14.5.2.製品タイプ別
14.5.3.最終用途別
14.5.4.用途別
14.6.市場動向
14.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
14.8.促進要因と阻害要因-影響分析
15.欧州の新規甘味料市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
15.4.1.国別
15.4.1.1.ドイツ
15.4.1.2.イタリア
15.4.1.3.フランス
15.4.1.4.イギリス
15.4.1.5.スペイン
15.4.1.6.ベネルクス
15.4.1.7.ロシア
15.4.1.8.ポーランド
15.4.1.9.その他のヨーロッパ
15.4.2.製品タイプ別
15.4.3.最終用途別
15.4.4.用途別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.製品タイプ別
15.5.3.最終用途別
15.5.4.用途別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
15.8.促進要因と阻害要因-影響分析
16.南アジア・太平洋地域の新規甘味料市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
16.4.1.国別
16.4.1.1.インド
16.4.1.2.アセアン
16.4.1.3.オセアニア(オーストラリア、ニュージーランド)
16.4.1.4.その他の南アジア・太平洋地域
16.4.2.製品タイプ別
16.4.3.最終用途別
16.4.4.用途別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.製品タイプ別
16.5.3.最終用途別
16.5.4.用途別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
16.8.促進要因と阻害要因-影響分析
17.東アジアの新規甘味料市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
17.4.1.国別
17.4.1.1.中国
17.4.1.2.日本
17.4.1.3.韓国
17.4.2.製品タイプ別
17.4.3.最終用途別
17.4.4.用途別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.製品タイプ別
17.5.3.最終用途別
17.5.4.用途別
17.6.市場動向
17.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
17.8.促進要因と阻害要因-影響分析
18.中東・アフリカの新規甘味料市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
18.1.序論
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
18.4.1.国別
18.4.1.1.GCC諸国
18.4.1.2.トルコ
18.4.1.3.アフリカ北部
18.4.1.4.南アフリカ
18.4.1.5.その他の中東・アフリカ
18.4.2.製品タイプ別
18.4.3.最終用途別
18.4.4.用途別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.製品タイプ別
18.5.3.最終用途別
18.5.4.用途別
18.6.市場動向
18.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
18.8.促進要因と阻害要因-影響分析
19.国別新規甘味料市場分析、2024年
19.1.はじめに
19.1.1.主要国別市場金額比率分析
19.1.2.世界対.各国の成長比較
19.2.米国の新規甘味料市場分析
19.2.1.製品タイプ別
19.2.2.最終用途別
19.2.3.用途別
19.3.カナダの新規甘味料市場の分析
19.3.1.製品タイプ別
19.3.2.最終用途別
19.3.3.用途別
19.4.メキシコの新規甘味料市場の分析
19.4.1.製品タイプ別
19.4.2.最終用途別
19.4.3.用途別
19.5.ブラジルの新規甘味料市場分析
19.5.1.製品タイプ別
19.5.2.最終用途別
19.5.3.用途別
19.6.アルゼンチンの新規甘味料市場分析
19.6.1.製品タイプ別
19.6.2.最終用途別
19.6.3.用途別
19.7.ドイツの新規甘味料市場の分析
19.7.1.製品タイプ別
19.7.2.最終用途別
19.7.3.用途別
19.8.イタリアの新規甘味料市場の分析
19.8.1.製品タイプ別
19.8.2.最終用途別
19.8.3.用途別
19.9.フランスの新規甘味料市場の分析
19.9.1.製品タイプ別
19.9.2.最終用途別
19.9.3.用途別
19.10.英国の新規甘味料市場分析
19.10.1.製品タイプ別
19.10.2.最終用途別
19.10.3.用途別
19.11.スペインの新規甘味料市場分析
19.11.1.製品タイプ別
19.11.2.最終用途別
19.11.3.用途別
19.12.ポーランドの新規甘味料市場分析
19.12.1.製品タイプ別
19.12.2.最終用途別
19.12.3.用途別
19.13.ロシアの新規甘味料市場の分析
19.13.1.製品タイプ別
19.13.2.最終用途別
19.13.3.用途別
19.14.中国の新規甘味料市場分析
19.14.1.製品タイプ別
19.14.2.最終用途別
19.14.3.用途別
19.15.日本の新規甘味料市場分析
19.15.1.製品タイプ別
19.15.2.最終用途別
19.15.3.用途別
19.16.韓国の新規甘味料市場分析
19.16.1.製品タイプ別
19.16.2.最終用途別
19.16.3.用途別
19.17.インドの新規甘味料市場の分析
19.17.1.製品タイプ別
19.17.2.最終用途別
19.17.3.用途別
19.18.オセアニア(オーストラリア、ニュージーランド)の新規甘味料市場分析
19.18.1.製品タイプ別
19.18.2.最終用途別
19.18.3.用途別
19.19.トルコの新規甘味料市場分析
19.19.1.製品タイプ別
19.19.2.最終用途別
19.19.3.用途別
19.20.南アフリカの新規甘味料市場分析
19.20.1.製品タイプ別
19.20.2.最終用途別
19.20.3.用途別
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析(新規甘味料)
20.2.上位企業の市場シェア分析
20.3.市場プレゼンス分析
21.競争分析
21.1.競合ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合ディープダイブ
21.3.1.ネスレS.A.
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.1.4.セールスフットプリント
21.3.1.5.戦略の概要
21.3.2.カーギル社
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.2.4.セールスフットプリント
21.3.2.5.戦略の概要
21.3.3.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.3.4.セールスフットプリント
21.3.3.5.戦略の概要
21.3.4.イングレディオン・インコーポレイテッド
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.4.4.セールスフットプリント
21.3.4.5.戦略の概要
21.3.5.テート&ライルPLC
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.5.4.販売拠点
21.3.5.5.戦略の概要
21.3.6.デュポン・アンド・カンパニー
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.6.4.販売拠点
21.3.6.5.戦略の概要
21.3.7.Koninklijke DSM N.V.
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.7.4.セールスフットプリント
21.3.7.5.戦略の概要
21.3.8.シンライズAG
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.8.4.販売拠点
21.3.8.5.戦略の概要
21.3.9.味の素株式会社
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.9.4.セールスフットプリント
21.3.9.5.戦略の概要
21.3.10.ライゼンS.A.
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.10.4.販売拠点
21.3.10.5.戦略の概要
21.3.11.アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ Plc
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.11.4.セールスフットプリント
21.3.11.5.戦略の概要
21.3.12.ウィルマー・インターナショナル・リミテッド
21.3.12.1.概要
21.3.12.2.製品ポートフォリオ
21.3.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.12.4.販売拠点
21.3.12.5.戦略の概要
22.前提条件と略語
23.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global Novel Sweeteners Market, offering an in-depth analysis of key market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing valuable insights into the market's structure.

Key Insights:

• Market Size (2024E): USD 1,053.7 Million
• Projected Market Value (2033F): USD 1,662.8 Million
• Global Growth Rate (CAGR 2024-2033): 5.2%

Report Scope:

The Novel Sweeteners Market covers a range of natural and artificial sweeteners that provide lower calorie content or additional health benefits compared to traditional sweeteners like sugar and high-fructose corn syrup. These sweeteners are increasingly utilized in the food and beverage industry, pharmaceuticals, and other sectors due to the rising demand for healthier sugar alternatives. Market growth is driven by heightened health consciousness, the increasing prevalence of diabetes and obesity, and a growing preference for natural and organic food products. The market caters to diverse segments, including food and beverage manufacturers, pharmaceutical companies, and dietary supplement producers.

Market Growth Drivers:

Several key factors are propelling the global Novel Sweeteners Market. The increasing global rates of diabetes and obesity are driving demand as more consumers seek low-calorie or sugar-free alternatives. Advances in the extraction and production of novel sweeteners, such as stevia, monk fruit, and allulose, have enhanced the taste and texture of these products, further boosting market growth. Additionally, growing awareness of the negative effects of excessive sugar consumption and the wider availability of novel sweeteners in various food and beverage products are fueling demand. Ongoing research and development activities, coupled with the introduction of innovative sweeteners and formulations, support market growth by offering tailored solutions for consumers with varying health needs.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the Novel Sweeteners Market faces challenges such as the higher costs of novel sweeteners compared to traditional sugar and artificial sweeteners. Consumer skepticism towards artificial sweeteners and potential health concerns related to some sweeteners may also limit market growth. Furthermore, the availability of alternative sweetening agents, such as sugar alcohols, which are often more affordable and widely accepted, could constrain the expansion of novel sweeteners. Addressing these challenges requires continued investment in research and development to improve the safety, affordability, and accessibility of novel sweeteners.

Market Opportunities:

The market presents significant opportunities, particularly with the growing adoption of natural sweeteners like stevia and monk fruit, which offer health benefits without sacrificing taste. The development of advanced production technologies that enhance the sweetness profile and stability of novel sweeteners caters to the rising demand for healthier and more sustainable food and beverage products. The expansion of the health and wellness industry, especially in emerging markets, offers new growth channels, allowing companies to reach a broader consumer base and provide innovative sweetening solutions. Strategic partnerships, investments in consumer education, and the introduction of clean label products are crucial for capitalizing on these opportunities and maintaining market leadership.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the main factors driving the growth of the global Novel Sweeteners Market?
• Which types of novel sweeteners are gaining traction in various food and beverage segments?
• How are technological advancements shaping the competitive landscape of the Novel Sweeteners Market?
• Who are the key players in the Novel Sweeteners Market, and what strategies are they using to stay competitive?
• What are the emerging trends and future prospects in the global Novel Sweeteners Market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading companies in the global Novel Sweeteners Market, including Cargill, Inc., Archer Daniels Midland Company, and Tate & Lyle PLC, focus on innovation, product differentiation, and strategic collaborations to maintain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced sweetening solutions and explore new natural sources of sweeteners. Collaborations with food and beverage manufacturers, research institutions, and technology developers help facilitate market access and promote the adoption of novel sweeteners. Emphasis on clean label products, high-quality ingredients, and robust consumer education programs drives market growth and strengthens brand loyalty in the evolving Novel Sweeteners Market landscape.

Key Companies Profiled:

• Nestlé S.A.
• Cargill Inc.
• Archer Daniels Midland Company
• Ingredion Incorporated
• Tate & Lyle PLC
• E.I Dupont De Nemours and Company
• Koninklijke DSM N.V.
• Symrise AG
• Ajinomoto Corporation Inc.
• Raizen S.A.
• Associated British Foods Plc
• Wilmar International Limited

Industry Segmentation:

By Product Type:

• Stevia Extracts
• Tagatose
• Trehalose

By End Use:

• Food & Beverages
• Pharmaceuticals
• Direct Sales
• Baby Snacks
• Others

By Application:

• Bakery Goods
• Sweet Spreads
• Confectionary and Chewing Gums
• Beverages
• Dairy Products
• Others

By Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia & Pacific
• East Asia
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Technology Roadmap
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.1.1. The Ever Growing Obese Population to Spur Demand for Artificial Sweetener
3.1.2. Cost Optimization in Manufacturing Facility and Production of Food & Beverage to Gain Sustainability
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Strategic Promotional Strategies
5. Global Novel Sweeteners Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
5.1. Historical Market Volume (Tons) Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Volume (Tons) Projections, 2024-2033
5.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6. Global Novel Sweeteners Market - Pricing Analysis
6.1. Regional Pricing Trend Analysis, 2019-2023
6.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
7. Global Novel Sweeteners Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Market Background
8.1. Macro-Economic Factors
8.1.1. Global GDP Growth Outlook
8.1.2. Global Food & Beverage industry Overview
8.1.3. Global GDP and Infrastructure Investment
8.1.4. International Trade
8.1.5. Global Industry Outlook
8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
8.2.1. Top Companies Historical Growth
8.2.2. GDP Growth forecast
8.2.3. Manufacturing Industry forecast
8.2.4. Global Urbanization Growth Outlook
8.2.5. Business Climate
8.3. Global Food and Beverage Industry Overview
8.3.1. Food & Beverage Industry Key Indicators
8.4. Supply Chain & Value-Chain Analysis
8.4.1. Raw Material Suppliers
8.4.2. Product Manufacturers
8.4.3. Distribution Channel Industries
8.5. Regional Novel Sweeteners Associations and Organizations
8.6. Policy Developments and Regulatory Scenario
8.6.1. The United States Food and Drug Administration (FDA)
8.6.2. Canadian Food Inspection Agency
8.6.3. European Food Safety Authority (EFSA)
8.6.4. The Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI)
8.6.5. Ministry of Health, Labor and Welfare. (MHLW), Japan
8.6.6. National Health Commission (NHC), China
8.6.7. Food Standards Australia New Zealand (FSANZ)
8.7. Market Dynamics
8.7.1. Drivers
8.7.2. Restraints
8.7.3. Opportunity Analysis
8.8. Global Supply Demand Analysis
9. Global Novel Sweeteners Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Product Type
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033
9.3.1. Stevia Extracts
9.3.2. Tagatose
9.3.3. Trehalose
9.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
10. Global Novel Sweeteners Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by End Use
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By End Use, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By End Use, 2024-2033
10.3.1. Food & Beverages
10.3.2. Pharmaceuticals
10.3.3. Direct Sales
10.3.4. Baby Snacks
10.3.5. Others
10.4. Market Attractiveness Analysis By End Use
11. Global Novel Sweeteners Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Application
11.1. Introduction
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Application, 2019-2023
11.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
11.3.1. Bakery Goods
11.3.2. Sweet Spreads
11.3.3. Confectionary and Chewing Gums
11.3.4. Beverages
11.3.5. Dairy Products
11.3.6. Others
11.4. Market Attractiveness Analysis By Application
12. Global Novel Sweeteners Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
12.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. South Asia and Pacific
12.3.5. East Asia
12.3.6. Middle East and Africa (MEA)
12.4. Market Attractiveness Analysis By Region
13. North America Novel Sweeteners Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.4.1. By Country
13.4.1.1. U.S.
13.4.1.2. Canada
13.4.2. By Product Type
13.4.3. By End Use
13.4.4. By Application
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Country
13.5.2. By Product Type
13.5.3. By End Use
13.5.4. By Application
13.6. Market Trends
13.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
13.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14. Latin America Novel Sweeteners Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.4.1. By Country
14.4.1.1. Brazil
14.4.1.2. Mexico
14.4.1.3. Argentina
14.4.1.4. Rest of Latin America
14.4.2. By Product Type
14.4.3. By End Use
14.4.4. By Application
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Country
14.5.2. By Product Type
14.5.3. By End Use
14.5.4. By Application
14.6. Market Trends
14.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. Europe Novel Sweeteners Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.4.1. By Country
15.4.1.1. Germany
15.4.1.2. Italy
15.4.1.3. France
15.4.1.4. U.K.
15.4.1.5. Spain
15.4.1.6. BENELUX
15.4.1.7. Russia
15.4.1.8. Poland
15.4.1.9. Rest of Europe
15.4.2. By Product Type
15.4.3. By End Use
15.4.4. By Application
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Product Type
15.5.3. By End Use
15.5.4. By Application
15.6. Market Trends
15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. South Asia and Pacific Novel Sweeteners Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.4.1. By Country
16.4.1.1. India
16.4.1.2. ASEAN
16.4.1.3. Oceania (Australia & New Zealand)
16.4.1.4. Rest of South Asia & Pacific
16.4.2. By Product Type
16.4.3. By End Use
16.4.4. By Application
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Product Type
16.5.3. By End Use
16.5.4. By Application
16.6. Market Trends
16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. East Asia Novel Sweeteners Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.4.1. By Country
17.4.1.1. China
17.4.1.2. Japan
17.4.1.3. South Korea
17.4.2. By Product Type
17.4.3. By End Use
17.4.4. By Application
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By Product Type
17.5.3. By End Use
17.5.4. By Application
17.6. Market Trends
17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. Middle East and Africa Novel Sweeteners Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.4.1. By Country
18.4.1.1. GCC Countries
18.4.1.2. Turkey
18.4.1.3. Northern Africa
18.4.1.4. South Africa
18.4.1.5. Rest of Middle East and Africa
18.4.2. By Product Type
18.4.3. By End Use
18.4.4. By Application
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Product Type
18.5.3. By End Use
18.5.4. By Application
18.6. Market Trends
18.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. Country Wise Novel Sweeteners Market Analysis, 2024
19.1. Introduction
19.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
19.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
19.2. U.S. Novel Sweeteners Market Analysis
19.2.1. By Product Type
19.2.2. By End Use
19.2.3. By Application
19.3. Canada Novel Sweeteners Market Analysis
19.3.1. By Product Type
19.3.2. By End Use
19.3.3. By Application
19.4. Mexico Novel Sweeteners Market Analysis
19.4.1. By Product Type
19.4.2. By End Use
19.4.3. By Application
19.5. Brazil Novel Sweeteners Market Analysis
19.5.1. By Product Type
19.5.2. By End Use
19.5.3. By Application
19.6. Argentina Novel Sweeteners Market Analysis
19.6.1. By Product Type
19.6.2. By End Use
19.6.3. By Application
19.7. Germany Novel Sweeteners Market Analysis
19.7.1. By Product Type
19.7.2. By End Use
19.7.3. By Application
19.8. Italy Novel Sweeteners Market Analysis
19.8.1. By Product Type
19.8.2. By End Use
19.8.3. By Application
19.9. France Novel Sweeteners Market Analysis
19.9.1. By Product Type
19.9.2. By End Use
19.9.3. By Application
19.10. U.K. Novel Sweeteners Market Analysis
19.10.1. By Product Type
19.10.2. By End Use
19.10.3. By Application
19.11. Spain Novel Sweeteners Market Analysis
19.11.1. By Product Type
19.11.2. By End Use
19.11.3. By Application
19.12. Poland Novel Sweeteners Market Analysis
19.12.1. By Product Type
19.12.2. By End Use
19.12.3. By Application
19.13. Russia Novel Sweeteners Market Analysis
19.13.1. By Product Type
19.13.2. By End Use
19.13.3. By Application
19.14. China Novel Sweeteners Market Analysis
19.14.1. By Product Type
19.14.2. By End Use
19.14.3. By Application
19.15. Japan Novel Sweeteners Market Analysis
19.15.1. By Product Type
19.15.2. By End Use
19.15.3. By Application
19.16. S. Korea Novel Sweeteners Market Analysis
19.16.1. By Product Type
19.16.2. By End Use
19.16.3. By Application
19.17. India Novel Sweeteners Market Analysis
19.17.1. By Product Type
19.17.2. By End Use
19.17.3. By Application
19.18. Oceania (Australia and New Zealand) Novel Sweeteners Market Analysis
19.18.1. By Product Type
19.18.2. By End Use
19.18.3. By Application
19.19. Turkey Novel Sweeteners Market Analysis
19.19.1. By Product Type
19.19.2. By End Use
19.19.3. By Application
19.20. South Africa Novel Sweeteners Market Analysis
19.20.1. By Product Type
19.20.2. By End Use
19.20.3. By Application
20. Market Structure Analysis
20.1. Market Analysis by Tier of Companies (Novel Sweeteners)
20.2. Market Share Analysis of Top Players
20.3. Market Presence Analysis
21. Competition Analysis
21.1. Competition Dashboard
21.2. Competition Benchmarking
21.3. Competition Deep Dive
21.3.1. Nestlé S.A
21.3.1.1. Overview
21.3.1.2. Product Portfolio
21.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.1.4. Sales Footprint
21.3.1.5. Strategy Overview
21.3.2. Cargill Inc.
21.3.2.1. Overview
21.3.2.2. Product Portfolio
21.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.2.4. Sales Footprint
21.3.2.5. Strategy Overview
21.3.3. Archer Daniels Midland Company
21.3.3.1. Overview
21.3.3.2. Product Portfolio
21.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.3.4. Sales Footprint
21.3.3.5. Strategy Overview
21.3.4. Ingredion Incorporated
21.3.4.1. Overview
21.3.4.2. Product Portfolio
21.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.4.4. Sales Footprint
21.3.4.5. Strategy Overview
21.3.5. Tate & Lyle PLC
21.3.5.1. Overview
21.3.5.2. Product Portfolio
21.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.5.4. Sales Footprint
21.3.5.5. Strategy Overview
21.3.6. E.I Dupont De Nemours and Company
21.3.6.1. Overview
21.3.6.2. Product Portfolio
21.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.6.4. Sales Footprint
21.3.6.5. Strategy Overview
21.3.7. Koninklijke DSM N.V
21.3.7.1. Overview
21.3.7.2. Product Portfolio
21.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.7.4. Sales Footprint
21.3.7.5. Strategy Overview
21.3.8. Symrise AG
21.3.8.1. Overview
21.3.8.2. Product Portfolio
21.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.8.4. Sales Footprint
21.3.8.5. Strategy Overview
21.3.9. Ajinomoto Corporation Inc
21.3.9.1. Overview
21.3.9.2. Product Portfolio
21.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.9.4. Sales Footprint
21.3.9.5. Strategy Overview
21.3.10. Raizen S.A
21.3.10.1. Overview
21.3.10.2. Product Portfolio
21.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.10.4. Sales Footprint
21.3.10.5. Strategy Overview
21.3.11. Associated British Foods Plc
21.3.11.1. Overview
21.3.11.2. Product Portfolio
21.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.11.4. Sales Footprint
21.3.11.5. Strategy Overview
21.3.12. Wilmar International Limited
21.3.12.1. Overview
21.3.12.2. Product Portfolio
21.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.12.4. Sales Footprint
21.3.12.5. Strategy Overview
22. Assumptions and Acronyms Used
23. Research Methodology

 

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