クランチチョコレートの市場レポート:流通チャネル別(スーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、非食品小売店、その他)、地域別 2025-2033
Crunchy Chocolate Market Report by Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Non-Grocery Retailers, and Others), and Region 2025-2033
クランチチョコレートの世界市場規模は2024年に34億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに42億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて2.4%の成長率(CAGR)を示すと予測している。フィットネ... もっと見る
サマリー クランチチョコレートの世界市場規模は2024年に34億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに42億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて2.4%の成長率(CAGR)を示すと予測している。フィットネス愛好家やアスリートの間でヘルシースナッキングの人気が高まっていること、オーガニックやビーガン製品のバリエーションを販売するeコマースブランドが増加していること、コーヒー、スムージー、シェイクを提供するホテル、レストラン、カフェ、バリスタの建設が増加していることなどが、市場を牽引する主な要因となっている。
食欲抑制のためのエナジーバー消費の増加が市場成長を促す
エナジーバーには、ナッツ、ドライフルーツ、米、キヌアチップスなど、さまざまな栄養価の高いコンテンツが含まれているため、長時間食欲を抑えることができる。また、銅、マグネシウム、亜鉛、フラボノイドを豊富に含み、抗炎症作用や抗酸化作用を持つダークチョコレートも含まれている。甘いものへの欲求を満たし、運動前のエネルギーを得るために、フィットネス愛好家に広く消費されている。さらに、エナジーバーは便利なパッケージに入っており、外出先でも食べることができるため、世界中で需要が高まっている。
ホテル、レストラン、カフェの建設増加がクランチチョコレートの需要を牽引
ホテル、レストラン、カフェでは、シェイクやスムージーを含む様々な飲み物が提供され、クランチ・チョコレートを必要とする。ウエハース、ナッツ、ドライフルーツ、ライスクリスプを含むクランチーチョコレートは、飲み物に必要な歯ごたえを加え、濃度を濃くするのに役立つ。アイスクリーム、牛乳、生クリーム、チョコレートシロップ、氷、コーヒー、各種フルーツと混ぜ合わせ、滑らかな粘度にすることが多い。ダーク・バリアントのクランチ・チョコレートは、プロテイン・シェイクやヘルシー・ドリンクの風味を高めるためによく加えられる。また、ジム通いやフィットネス愛好家にとっては、ジムで汗を流すための十分なエネルギー源となる。さらに、カフェで仕事をしたり、レストランでミーティングをしたりする傾向も高まっている。これは、大衆の旅行活動の増加とともに、クランチー・チョコレート市場の成長に寄与している。
クランチー・チョコレートとは?
クランチー・チョコレートは、棒状のデザートで、溶かしたチョコレートに他の様々な材料を混ぜて製造される。クルミ、アーモンド、ピーナッツ、ピーカン、カシューナッツ、レーズン、ウエハース、ライスクリスプ、チョコレートチップなどで構成され、サクサクした食感を提供する。ブルーベリー、ストロベリー、ラズベリーなど、さまざまなベリーと混ぜて食感を高め、斬新な風味を加えることも多い。蜂蜜、キャラメル、ヘーゼルナッツ、シナモン、バタースコッチなど、さまざまなフレーバーがある。バー状、または小さな塊の状態で消費され、ほこりや汚れ、微生物から保護するためにアルミホイル紙で包まれている。加糖ミルク・チョコレートの代わりにダーク・チョコレートを使用した低カロリー製品もある。加糖チョコレートやダークチョコレートを溶かし、ドライフルーツやナッツ、ライスクリスプ、ウエハース、キヌアクリスプなどと混ぜ合わせ、型に流し込んで冷凍すれば、家庭で簡単に作ることができる。クランチー・チョコレートは、スムージー、フラッペ、その他さまざまな甘い飲み物の調製に広く利用され、飲み物の濃度を濃くするために砕かれる。また、ケーキ、カップケーキ、ペストリー、ブラウニー、チーズケーキ、ドーナツなど、さまざまな焼き菓子のトッピングとしても使われる。さらに、クランチ・チョコレートは、食感や風味を良くするためにアイスクリームに加えられたり、チョコレート・サンドイッチに使われることも多い。
COVID-19の影響:
COVID-19の発生は、生産とサプライ・チェーン設備に支障をきたし、クランチー・チョコレート業界に多大な悪影響を与えた。パンデミックの発生中、個人がスーパーマーケットやハイパーマーケットで食料品やスナック菓子をまとめ買いしたため、クランチ・チョコレートの家庭内消費が急増した。しかし、さまざまな加工工場は、労働力と原材料の不足のために操業に支障をきたしていた。熟練した労働力が得られないため、品質チェックや認証に関連した複雑な問題が発生した。サプライチェーンとロジスティクスも、世界各地でロックダウンが実施されたため、さまざまな複雑さに直面した。道路が閉鎖され、社会的距離の確保が義務付けられたため、原材料や必要な部品が入手できなくなった。また、売上が減少したため、世界中の顧客の間で贈答品や衝動買いが減少した。それでも、eコマース・プラットフォームを通じて、クランチ・チョコレートを購入し、自宅の玄関先まで配達してもらうという販売は数多く行われていた。パンデミックの終盤には、旅行活動も再開され、旅行者は空港内のショップでチョコレートを購入したり、旅行先でお土産としてチョコレートを購入したりするようになった。
クランチチョコレートの市場動向:
現在、風味が良く、便利で簡単に入手できるクランチチョコレートの需要が増加していることが、市場の成長に影響を与える主な要因の一つとなっている。これに加えて、キヌア、ライスクリップス、コーンフレーク、ドライフルーツ、ダークチョコレートで構成されるエネルギーバーやプロテインバーの消費の増加が市場の成長に寄与している。これとは別に、カカオ豆から作られ、動物性ミルクを一切使用しないオーガニック・チョコレートやヴィーガン・チョコレートを販売するeコマース・ブランドの増加が市場の成長を支えている。さらに、コーヒー、スムージー、シェイクを顧客に提供するホテル、レストラン、カフェ、バリスタの建設が増加していることも、市場の成長を強化している。さらに、様々なスーパーマーケットやハイパーマーケットを通じてグルテンフリーや砂糖不使用の高級クランチチョコレートを幅広く入手できることが、市場にプラスの影響を与えている。さらに、誕生日、懇親会、記念日、結婚式など、さまざまな機会に高級チョコレートを贈る嗜好の高まりが、市場の成長を後押ししている。
主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、クランチチョコレートの世界市場レポートにおいて、各セグメントにおける主要動向の分析と、2025年から2033年までの世界および地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場を流通チャネルに基づいて分類しています。
流通チャネルの洞察
- スーパーマーケットとハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- 食料品以外の小売業者
- その他
本レポートでは、クランチチョコレート市場を流通チャネル別に詳細に分類・分析している。これにはスーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、非食品小売店、その他が含まれる。報告書によると、スーパーマーケットとハイパーマーケットは、クランチチョコレートの幅広い品揃えを維持しているため、最大のセグメントを代表している。
スーパーマーケットとハイパーマーケットは、動きの速い消費財(FMCG)製品を幅広く販売する巨大店舗である。スーパーマーケットやハイパーマーケットでは、様々なキャンペーンや割引、季節ごとのセールも行っている。クランチ・チョコレートを含む、幅広い種類のチョコレートを扱っている。クランチ・チョコレートのセクションでは、様々なプレミアム・タイプとともに豊富なバラエティを提供しており、顧客は自分の好みに合ったものを手に入れることができる。また、低カロリーや砂糖不使用のビーガンクランチチョコレートも販売している。
コンビニエンス・ストアは、スナック菓子、包装食品、ドラッグストア商品など、様々な商品を限られたコーナーに並べた小さな店で、買い物客の利便性のために長時間営業している。深夜でもチョコレートを購入でき、種類も豊富である。
食料品以外の小売店は、ドラッグストアや美容品を扱う小売店、薬局などで、食料品は置いていない。しかし、スナック菓子やコンビニエンス・フードの小さなコーナーがあり、消費者はそこでクランチ・チョコレートを購入することができる。
その他、ベーカリーや菓子店、空港内のプレミアム・チョコレート・ショップ、カフェやレストランで手作りチョコレートを販売しているところもある。
地域別インサイト
- 西ヨーロッパ
- 北米
- 東欧
- アジア
- ラテンアメリカ
- 中東・アフリカ
- オーストラレーシア
本レポートでは、西ヨーロッパ、北米、東ヨーロッパ、アジア、ラテンアメリカ、中東・アフリカ、オーストラレーシアを含むすべての主要地域市場についても包括的な分析を行っている。同レポートによると、クランチチョコレートの最大市場は西欧である。西欧のクランチー・チョコレート市場を牽引する要因としては、高級品質で滑らかでリッチなチョコレートの入手可能性が高まっていること、チョコレートをお土産として購入する観光客の嗜好が高まっていること、様々な製菓店やベーカリーでのチョコレート需要が高まっていることなどが挙げられる。これに加えて、世界中でベルギー・チョコレートの人気が高まっていること、アイスクリーム、ワッフル、パンケーキ・ミックス、焼き製品にベルギー・チョコレートを使用するケースが増えていることが、西欧での市場成長を後押ししている。さらに、ヨーロッパの様々なデザートを作る際に高級チョコレートを利用することが増えていることも、市場の成長に寄与している。
競合情勢:
本レポートでは、世界のクランチチョコレート市場における競争環境についても包括的に分析している。本レポートで取り上げている企業には以下のようなものがある:
- マース社
- モンデリーズ・インターナショナル
- ネスレSA
- フェレロ・グループ
- ハーシー・フーズ・コーポレーション
- グルーポ・アルコール
本レポートで扱う主な質問
1.2024年のクランチチョコレートの世界市場規模は?
2.2025-2033年におけるクランチチョコレートの世界市場の予想成長率は?
3.クランチチョコレートの世界市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19がクランチチョコレートの世界市場に与えた影響は?
5.クランチチョコレートの世界市場における流通チャネル別の内訳は?
6.クランチチョコレートの世界市場における主要地域は?
7.クランチチョコレートの世界市場における主要企業/プレーヤーは?
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目次 1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要産業動向
5 世界のチョコレート産業
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.2.1 数量動向
5.2.2 金額動向
5.3 地域別市場構成
5.4 製品別市場構成
5.5 パッケージ別市場構成比
5.6 最終用途別市場構成比
5.7 主要企業の市場シェア
5.8 市場予測
6 世界のクランチチョコレート産業
6.1 市場概要
6.2 市場パフォーマンス
6.2.1 数量動向
6.2.2 金額動向
6.3 COVID-19の影響
6.4 価格分析
6.4.1 主要価格指標
6.4.2 価格構造
6.4.3 価格動向
6.5 地域別市場構成
6.6 流通チャネル別市場構成
6.7 市場予測
6.8 SWOT分析
6.8.1 概要
6.8.2 強み
6.8.3 弱点
6.8.4 機会
6.8.5 脅威
6.9 バリューチェーン分析
6.9.1 概要
6.9.2 カカオ生産者
6.9.3 ココア粉砕業者
6.9.4 業務用チョコレートメーカー
6.9.5 最終用途産業
6.9.6 チョコレートメーカー
6.9.7 販売業者
6.9.8 輸出業者
6.9.9 小売業者
6.10 ポーターズファイブフォース分析
6.10.1 概要
6.10.2 買い手の交渉力
6.10.3 供給者の交渉力
6.10.4 ライバルの度合い
6.10.5 新規参入企業の脅威
6.10.6 代替品の脅威
6.11 主要な成功要因とリスク要因
7 主要地域の業績
7.1 西ヨーロッパ
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 北米
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
7.3 東欧
7.3.1 市場動向
7.3.2 市場予測
7.4 アジア
7.4.1 市場動向
7.4.2 市場予測
7.5 ラテンアメリカ
7.5.1 市場動向
7.5.2 市場予測
7.6 中東・アフリカ
7.6.1 市場動向
7.6.2 市場予測
7.7 オーストラレーシア
7.7.1 市場動向
7.7.2 市場予測
8 流通チャネル別業績
8.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 コンビニエンスストア
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 食料品以外の小売業
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
8.4 その他
8.4.1 市場動向
8.4.2 市場予測
9 競争環境
10 クランチチョコレートの製造工程
10.1 製品概要
10.2 詳細なプロセスフロー
10.3 さまざまな種類の単位操作
10.4 マスバランスと原材料要件
11 プロジェクトの詳細、必要条件、費用
11.1 土地、立地、敷地開発
11.2 建設要件と費用
11.3 工場機械
11.4 機械写真
11.5 原材料の要件と支出
11.6 原材料と最終製品の写真
11.7 梱包の要件と支出
11.8 輸送要件と支出
11.9 光熱費の要件と支出
11.10 人員要件と支出
11.11 その他の設備投資
12 クランチー・チョコレート製造工場融資および資金援助
13 クランチーチョコレート製造工場プロジェクトの経済性
13.1 プロジェクトの資本コスト
13.2 技術経済パラメータ
13.3 サプライチェーンの各段階における製品価格とマージン
13.4 課税と減価償却
13.5 収入予測
13.6 支出予測
13.7 財務分析
13.8 利益分析
14 主要プレーヤーのプロフィール
14.1 マース社
14.2 モンデリーズ・インターナショナル
14.3 ネスレSA
14.4 フェレロ・グループ
14.5 ハーシー・フーズ・コーポレーション
14.6 アルコール
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図表リスト 図表一覧
図1: 世界のクランチチョコレート市場:主な促進要因と課題
図2:世界:チョコレート市場販売量(単位:百万トン)、2019年~2024年
図3:世界:チョコレート市場販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図4:世界:チョコレート市場図4:チョコレートの世界市場:地域別構成比(単位:%)、2024年
図5:チョコレートの世界市場:製品別構成比(単位図5:チョコレートの世界市場:製品別構成比(単位
図6:チョコレートの世界市場:製品別構成比(単位図6:チョコレートの世界市場:包装別構成比(単位
図7:チョコレートの世界市場:包装別構成比(単位図7:チョコレートの世界市場:用途別構成比(単位
図8:チョコレートの世界市場:主要企業シェア(%)図8:チョコレートの世界市場:主要企業シェア(%)、2024年
図9:チョコレートの世界市場予測:図9:チョコレートの世界市場予測:販売量(単位:百万トン)、2025年~2033年
図10:チョコレートの世界市場予測:販売金額(単位:億米ドル)、2025年~2033年
図11:クランチチョコレートの世界市場販売量(単位:百万トン)、2019年~2024年
図12:クランチチョコレートの世界市場販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図13:クランチチョコレート市場価格構造
図14:クランチチョコレートの世界市場平均価格(単位:米ドル/トン)、2019年~2024年
図15:クランチチョコレートの世界市場予測:平均価格(単位:米ドル/トン)、2025年~2033年
図16: クランチチョコレートの世界市場:図16:クランチチョコレートの世界市場:地域別構成比(単位
図17:クランチチョコレートの世界市場:地域別構成比(単位:%)、2024年図17:クランチチョコレートの世界市場:流通チャネル別構成比(%)、2024年
図18:クランチチョコレートの世界市場予測:販売量(単位:百万トン)、2025年~2033年
図19:クランチチョコレートの世界市場予測:販売量(単位:百万トン販売金額(単位:億米ドル)、2025-2033年
図20: 世界のクランチチョコレート産業:SWOT分析
図21: 世界: クランチチョコレート産業:バリューチェーン分析
図22: 世界: クランチーチョコレート産業:ポーターのファイブフォース分析
図23: クランチチョコレートの世界市場予測:地域別内訳(%), 2033
図24: 西ヨーロッパ:クランチチョコレート市場:販売量(単位:トン)、2019年および2024年
図25:西欧:クランチチョコレートの市場予測クランチチョコレートの市場予測:販売量(トン)、2025年~2033年
図26:北米:クランチチョコレートの市場販売量(トン)、2019年および2024年
図27:北米:クランチチョコレート市場予測クランチチョコレートの市場予測:販売量(トン)、2025年~2033年
図28:東欧:クランチチョコレートの市場販売量(トン)、2019年および2024年
図29:東欧:クランチチョコレートの市場予測:販売量(トン)、2025年~2033年
図30:アジア:アジア:クランチチョコレートの市場販売量(トン)、2019年および2024年
図31:アジアのクランチチョコレートの市場予測:販売量(トン)、2025年~2033年
図32:ラテンアメリカ:クランチチョコレートの市場販売量(トン)、2019年および2024年
図33:ラテンアメリカ:クランチチョコレートの市場予測:販売量(トン)、2025年~2033年
図34:中東およびアフリカ:クランチチョコレートの市場販売量(トン)、2019年・2024年
図35:中東およびアフリカ:クランチチョコレートの市場予測:販売量(トン)、2025年~2033年
図36:オーストラレーシア:クランチチョコレートの市場販売量(トン)、2019年・2024年
図37:オーストラレーシア:クランチチョコレートの市場予測:販売量(トン)、2025年~2033年
図38:世界:クランチチョコレートの市場:スーパーマーケットおよびハイパーマーケットを通じた販売量(トン)、2019年および2024年
図39:世界:クランチチョコレートの市場予測:スーパーマーケットとハイパーマーケットを通じた販売量(トン)、2025年~2033年
図40:世界:クランチチョコレートの市場:コンビニエンスストア経由の販売(単位:トン)、2019年および2024年
図41:世界:クランチチョコレートの市場予測:コンビニエンスストア経由の販売量(トン)、2025年~2033年
図42:世界:クランチチョコレートの市場:食料品以外の小売店による販売(単位:トン)、2019年および2024年
図43:世界:クランチチョコレートの市場予測:食料品以外の小売業者による販売量(トン)、2025年~2033年
図44:世界:クランチチョコレートの市場:図44:その他の流通チャネルによる販売(単位:トン)、2019年・2024年
図45:世界:クランチチョコレートの市場予測:その他の流通チャネルによる販売(単位:トン)、2025年~2033年
図46:クランチチョコレートの製造:詳細なプロセスフロー
図47:クランチチョコレートの製造:原料の転換率
図48:クランチーチョコレート製造:資本コストの内訳(%)
図 49:クランチチョコレートの製造:製造コストの内訳(%)
図50: クランチチョコレートの製造工場:サプライチェーンの各段階におけるマージン
表一覧
表1:世界:チョコレート市場:主要産業ハイライト、2024年および2033年
表2:クランチチョコレートの世界市場:主要産業のハイライト、2024年と2033年
表3:クランチチョコレートの世界市場予測:地域別構成比(単位:トン)、2025年〜2033年
表4:クランチチョコレートの世界市場予測:流通チャネル別構成比(単位:トン)、2025-2033年
表5:クランチチョコレートの世界市場競争構造
表6:クランチチョコレートの製造工場:原料所要量(単位:トン/日)
表7: クランチチョコレートの製造工場:土地と用地開発に関する費用(単位:米ドル)
表8: クランチーチョコレート製造工場:土木工事関連コスト(単位:米ドル)
表9: クランチーチョコレート製造工場:機械関連費用(単位:米ドル)
表10: クランチーチョコレート製造工場:原材料所要量(トン/日)と支出(米ドル/トン)
表 11: クランチーチョコレート製造工場:光熱費関連コスト(単位:米ドル)
表12: クランチーチョコレート製造工場:給与・賃金関連費用(単位:米ドル)
表13: クランチーチョコレート製造工場:その他の設備投資に関するコスト(単位:米ドル)
表14: クランチーチョコレート製造工場:資本コスト(単位:米ドル)
表15: クランチーチョコレート製造工場:技術経済パラメーター
表16: クランチーチョコレート製造工場:課税(単位:米ドル)
表17: クランチーチョコレート製造工場:減価償却費(単位:米ドル)
表18: クランチーチョコレート製造工場:収入予測(単位:米ドル)
表19: クランチーチョコレート製造工場:支出予測(単位:米ドル)
表20: クランチーチョコレート製造工場:法人税負担を考慮しないキャッシュフロー分析(単位:米ドル)
表21: クランチーチョコレート製造工場:所得税負担を考慮したキャッシュフロー分析(単位:米ドル)
表22:クランチー・チョコレート製造工場:損益勘定(単位:米ドル)
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Summary The global crunchy chocolate market size reached USD 3.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 4.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.4% during 2025-2033. The growing popularity of healthy snacking among fitness enthusiasts and athletes, increasing number of e-commerce brands selling organic and vegan product variants, and rising construction of hotels, restaurants, cafes, and baristas serving coffee, smoothies, and shakes represent some of the key factors driving the market.
Rising Consumption of Energy Bars to Suppress Appetite Impelling Market Growth Energy bars are capable of suppressing appetite for a long time due to the presence of various nutritious contents, such as nuts, dry fruits, rice, and quinoa crisps. They also contain dark chocolate, which is rich in copper, magnesium, zinc, and flavonoids and has anti-inflammatory and antioxidant properties. They are widely consumed by fitness enthusiasts to fulfill their sweet cravings and gain energy before working out. Furthermore, as energy bars come in convenient packaging and can be consumed on the go, their demand is increasing around the world.
Increasing Construction of Hotels, Restaurants, and Cafes Driving Demand for Crunchy Chocolate Hotels, restaurants, and cafes serve a wide variety of drinks, including shakes and smoothies, which require crunchy chocolate. Crunchy chocolate containing wafers, nuts, dry fruits, and rice crisps add the required grittiness to the drink and helps to thicken the consistency. It is often combined with ice cream, milk, cream, chocolate syrup, ice, coffee, and various types of fruits and blended to achieve a smooth consistency. Crunchy chocolate in dark variant are often added to protein shakes or healthy drinks to enhance their flavor. They also provide adequate amounts of energy to gymgoers and fitness enthusiasts for working out in the gym. Moreover, there is a rise in the trend of working from cafes or conducting meetups in restaurants. This, along with the increasing travel activities among the masses, is contributing to the growth of the crunchy chocolate market.
What is Crunchy Chocolate? Crunchy chocolate is a dessert item that is shaped like a bar and manufactured by mixing melted chocolate with various other ingredients to provide a gritty texture. It comprises walnuts, almonds, peanuts, pecans, cashews, raisins, wafers, rice crisps, and chocolate chips to provide a crunchy texture. It is often mixed with various berries, such as blueberries, strawberries, and raspberries, to enhance their texture and add an innovative flavor. It is available in a wide variety of flavors, including honey, caramel, hazelnut, cinnamon, and butterscotch. It is consumed in bar forms or in small chunks, which are wrapped with aluminum foil paper to provide protection from dust, dirt, and microorganisms. It is also available in low-calorie variants wherein dark chocolate is used instead of sweetened milk chocolate. It can be easily prepared at home by melting sweetened or dark chocolate and combining it with any type of dry fruits or nuts, rice crisps, pieces of wafers, or quinoa crisps, followed by pouring the mixture into molds and freezing it to form bars. Crunchy chocolate is widely utilized in preparing smoothies, frappes, and various other sweet drinks, where they are crushed to thicken the consistency of the drinks. It is also used as toppings for a wide range of baked products, such as cakes, cupcakes, pastries, brownies, cheesecakes, and doughnuts. Furthermore, crunchy chocolate is often added to ice creams to improve their texture and flavor and used to make chocolate sandwiches.
COVID-19 Impact: The outbreak of COVID-19 negatively impacted the crunchy chocolate industry to a great extent as production and supply-chain facilities faced hindrances. During the onset of the pandemic, in-home consumption of crunchy chocolate witnessed a steep rise as individuals bought groceries and snacks in bulk from supermarkets and hypermarkets. However, various processing plants faced hindrances in their operations due to the unavailability of labor and raw material. There were complications associated with quality checks and certification, as the skilled workforce was unavailable. Supply chain and logistics also faced various complications due to the implementation of lockdowns around the world. Raw material and other necessary components were not available, as roads were closed, and social distancing was declared mandatory. Also, sales declined and this resulted in the reduced gifting and impulse buying among customers across the globe. Nonetheless, there were a number of sales taking place via e-commerce platforms from where customers were buying crunchy chocolates and getting them delivered to their doorstep. Towards the end of the pandemic, traveling activities also resumed, which enabled tourists to purchase chocolates from shops located in airports and also as souvenirs while traveling to places.
Crunchy Chocolate Market Trends: At present, the increasing demand for crunchy chocolate, as it is flavorful, convenient, and easily available, represents one of the primary factors influencing the growth of the market. Besides this, the rising consumption of energy bars or protein bars, which are composed of quinoa, rice crips, corn flakes, dry fruits, and dark chocolate, is contributing to the growth of the market. Apart from this, the increasing number of e-commerce brands selling organic chocolate and vegan chocolate made from cacao beans and free from any animal milk is supporting the growth of the market. Additionally, the rising construction of hotels, restaurants, cafes, and baristas serving coffee, smoothies, and shakes to customers is strengthening the growth of the market. Moreover, the wide availability of gluten-free and sugar-free premium quality crunchy chocolates through various supermarkets and hypermarkets is positively influencing the market. Furthermore, the increasing preferences for gifting premium chocolates for various occasions, such as birthdays, get-togethers, anniversaries, and weddings, is bolstering the growth of the market.
Key Market Segmentation: IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global crunchy chocolate market report, along with forecasts at the global and regional level from 2025-2033. Our report has categorized the market based on distribution channel.
Distribution Channel Insights: • Supermarkets and Hypermarkets • Convenience Stores • Non-Grocery Retailers • Others The report has provided a detailed breakup and analysis of the crunchy chocolate market based on the distribution channel. This includes supermarkets and hypermarkets, convenience stores, non-grocery retailers, and others. According to the report, supermarkets and hypermarkets represented the largest segment, as they keep an extensive range of crunchy chocolates. Supermarkets and hypermarkets are huge stores selling an extensive range of fast-moving consumer goods (FMCG) products. They also provide various offers and discounts on their products and conduct seasonal sales for their customers. They keep a wide range of chocolate products, including crunchy chocolate. They provide an abundant amount of variety in the crunchy chocolate section, along with various premium varieties, which enables customers to get something according to their preferences. They also sell vegan crunchy chocolates with low-calorie and sugar-free chocolates. A convenience store is a small shop with a limited section of various items, such as snacks, packaged foods, and drugstore products, and it is open for long hours for the convenience of shoppers. It enables customers to purchase chocolates even late in the night and provide them with an ample amount of variety. Non-grocery retailers consist of retail shops selling drugstore items and beauty products, pharmacies, and others who do not keep grocery items. However, they often keep a small section of snacks or convenient food products from where consumers can purchase crunchy chocolate while visiting their stores. Other places selling chocolates include bakery and confectionary stores, premium chocolate shops in airports, and cafes and restaurants selling their own range of hand-made chocolates.
Regional Insights: • Western Europe • North America • Eastern Europe • Asia • Latin America • Middle East and Africa • Australasia The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include Western Europe, North America, Eastern Europe, Asia, Latin America, Middle East and Africa, and Australasia. According to the report, Western Europe was the largest market for crunchy chocolate. Some of the factors driving the Western Europe crunchy chocolate market included the growing availability of premium quality, smooth, and rich chocolate, rising preferences of tourists to purchase chocolates as souvenirs, and the escalating demand for chocolates in various confectionaries and bakeries. Besides this, the rising popularity of Belgium chocolate around the world and the increasing integration of Belgium chocolate in ice creams, waffles, pancake mixes, and baked products are propelling the growth of the market in Western Europe. In addition, the increasing utilization of premium quality chocolates in preparing various European desserts is contributing to the growth of the market.
Competitive Landscape: The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global crunchy chocolate market. Some of the companies covered in the report include: • Mars Inc • Mondelez International Inc • Nestle SA • Ferrero Group • Hershey Foods Corp • Grupo Arcor
Key Questions Answered in This Report 1.What was the size of the global crunchy chocolate market in 2024? 2.What is the expected growth rate of the global crunchy chocolate market during 2025-2033? 3.What are the key factors driving the global crunchy chocolate market? 4.What has been the impact of COVID-19 on the global crunchy chocolate market? 5.What is the breakup of the global crunchy chocolate market based on the distribution channel? 6.What are the major regions in the global crunchy chocolate market? 7.Who are the key companies/players in the global crunchy chocolate market?
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Table of Contents 1 Preface 2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Chocolate Industry 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.2.1 Volume Trends 5.2.2 Value Trends 5.3 Market Breakup by Region 5.4 Market Breakup by Product 5.5 Market Breakup by Packaging 5.6 Market Breakup by End-Use 5.7 Market Share of Key Players 5.8 Market Forecast 6 Global Crunchy Chocolate Industry 6.1 Market Overview 6.2 Market Performance 6.2.1 Volume Trends 6.2.2 Value Trends 6.3 Impact of COVID-19 6.4 Price Analysis 6.4.1 Key Price Indicators 6.4.2 Price Structure 6.4.3 Price Trends 6.5 Market Breakup by Region 6.6 Market Breakup by Distribution Channel 6.7 Market Forecast 6.8 SWOT Analysis 6.8.1 Overview 6.8.2 Strengths 6.8.3 Weaknesses 6.8.4 Opportunities 6.8.5 Threats 6.9 Value Chain Analysis 6.9.1 Overview 6.9.2 Cocoa Growers 6.9.3 Cocoa Grinders 6.9.4 Coverture/Industrial Chocolate Manufacturers 6.9.5 End Use Industries 6.9.6 Chocolate Manufacturers 6.9.7 Distributors 6.9.8 Exporters 6.9.9 Retailers 6.10 Porters Five Forces Analysis 6.10.1 Overview 6.10.2 Bargaining Power of Buyers 6.10.3 Bargaining Power of Suppliers 6.10.4 Degree of Rivalry 6.10.5 Threat of New Entrants 6.10.6 Threat of Substitutes 6.11 Key Success and Risk Factors 7 Performance of Key Regions 7.1 Western Europe 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 North America 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Eastern Europe 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Asia 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Latin America 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Middle East and Africa 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 7.7 Australasia 7.7.1 Market Trends 7.7.2 Market Forecast 8 Performance by Distribution Channel 8.1 Supermarkets and Hypermarkets 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Convenience Stores 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Non-Grocery Retailers 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Competitive Landscape 10 Crunchy Chocolate Manufacturing Process 10.1 Product Overview 10.2 Detailed Process Flow 10.3 Various Types of Unit Operations Involved 10.4 Mass Balance and Raw Material Requirements 11 Project Details, Requirements and Costs Involved 11.1 Land, Location and Site Development 11.2 Construction Requirements and Expenditures 11.3 Plant Machinery 11.4 Machinery Pictures 11.5 Raw Materials Requirements and Expenditures 11.6 Raw Material and Final Product Pictures 11.7 Packaging Requirements and Expenditures 11.8 Transportation Requirements and Expenditures 11.9 Utilities Requirements and Expenditures 11.10 Manpower Requirements and Expenditures 11.11 Other Capital Investments 12 Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Loans and Financial Assistance 13 Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Project Economics 13.1 Capital Cost of the Project 13.2 Techno-Economic Parameters 13.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain 13.4 Taxation and Depreciation 13.5 Income Projections 13.6 Expenditure Projections 13.7 Financial Analysis 13.8 Profit Analysis 14 Key Player Profiles 14.1 Mars Inc 14.2 Mondelez International Inc 14.3 Nestle SA 14.4 Ferrero Group 14.5 Hershey Foods Corp 14.6 Grupo Arcor
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List of Tables/Graphs List of Figures
Figure 1: Global: Crunchy Chocolate Market: Major Drivers and Challenges Figure 2: Global: Chocolate Market: Sales Volume (in Million Tons), 2019-2024 Figure 3: Global: Chocolate Market: Sales Value (in Billion USD), 2019-2024 Figure 4: Global: Chocolate Market: Breakup by Region (in %), 2024 Figure 5: Global: Chocolate Market: Breakup by Product (in %), 2024 Figure 6: Global: Chocolate Market: Breakup by Packaging (in %), 2024 Figure 7: Global: Chocolate Market: Breakup by End-Use (in %), 2024 Figure 8: Global: Chocolate Market: Share of Key Players (in %), 2024 Figure 9: Global: Chocolate Market Forecast: Sales Volume (in Million Tons), 2025-2033 Figure 10: Global: Chocolate Market Forecast: Sales Value (in Billion USD), 2025-2033 Figure 11: Global: Crunchy Chocolate Market: Sales Volume (in Million Tons), 2019-2024 Figure 12: Global: Crunchy Chocolate Market: Sales Value (in Billion USD), 2019-2024 Figure 13: Crunchy Chocolate Market: Price Structure Figure 14: Global: Crunchy Chocolate Market: Average Prices (in USD/Ton), 2019-2024 Figure 15: Global: Crunchy Chocolate Market Forecast: Average Prices (in USD/Ton), 2025-2033 Figure 16: Global: Crunchy Chocolate Market: Breakup by Region (in %), 2024 Figure 17: Global: Crunchy Chocolate Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2024 Figure 18: Global: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales Volume (in Million Tons), 2025-2033 Figure 19: Global: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales Value (in Billion USD), 2025-2033 Figure 20: Global: Crunchy Chocolate Industry: SWOT Analysis Figure 21: Global: Crunchy Chocolate Industry: Value Chain Analysis Figure 22: Global: Crunchy Chocolate Industry: Porter’s Five Forces Analysis Figure 23: Global: Crunchy Chocolate Market Forecast: Breakup by Region (in %), 2033 Figure 24: Western Europe: Crunchy Chocolate Market: Sales Volume (in Tons), 2019 & 2024 Figure 25: Western Europe: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales Volume (in Tons), 2025-2033 Figure 26: North America: Crunchy Chocolate Market: Sales Volume (in Tons), 2019 & 2024 Figure 27: North America: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales Volume (in Tons), 2025-2033 Figure 28: Eastern Europe: Crunchy Chocolate Market: Sales Volume (in Tons), 2019 & 2024 Figure 29: Eastern Europe: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales Volume (in Tons), 2025-2033 Figure 30: Asia: Crunchy Chocolate Market: Sales Volume (in Tons), 2019 & 2024 Figure 31: Asia: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales Volume (in Tons), 2025-2033 Figure 32: Latin America: Crunchy Chocolate Market: Sales Volume (in Tons), 2019 & 2024 Figure 33: Latin America: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales Volume (in Tons), 2025-2033 Figure 34: Middle East and Africa: Crunchy Chocolate Market: Sales Volume (in Tons), 2019 & 2024 Figure 35: Middle East and Africa: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales Volume (in Tons), 2025-2033 Figure 36: Australasia: Crunchy Chocolate Market: Sales Volume (in Tons), 2019 & 2024 Figure 37: Australasia: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales Volume (in Tons), 2025-2033 Figure 38: Global: Crunchy Chocolate Market: Sales through Supermarkets and Hypermarkets (in Tons), 2019 & 2024 Figure 39: Global: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales through Supermarkets and Hypermarkets (in Tons), 2025-2033 Figure 40: Global: Crunchy Chocolate Market: Sales through Convenience Stores (in Tons), 2019 & 2024 Figure 41: Global: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales through Convenience Stores (in Tons), 2025-2033 Figure 42: Global: Crunchy Chocolate Market: Sales through Non-Grocery Retailers (in Tons), 2019 & 2024 Figure 43: Global: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales through Non-Grocery Retailers (in Tons), 2025-2033 Figure 44: Global: Crunchy Chocolate Market: Sales through Other Distribution Channels (in Tons), 2019 & 2024 Figure 45: Global: Crunchy Chocolate Market Forecast: Sales through Other Distribution Channels (in Tons), 2025-2033 Figure 46: Crunchy Chocolate Manufacturing: Detailed Process Flow Figure 47: Crunchy Chocolate Manufacturing: Conversion Rate of Feedstocks Figure 48: Crunchy Chocolate Manufacturing: Breakup of Capital Costs (in %) Figure 49: Crunchy Chocolate Production: Manufacturing Cost Breakup (in %) Figure 50: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Margins Across Various Stages of the Supply Chain
List of Tables
Table 1: Global: Chocolate Market: Key Industry Highlights, 2024 and 2033 Table 2: Global: Crunchy Chocolate Market: Key Industry Highlights, 2024 and 2033 Table 3: Global: Crunchy Chocolate Market Forecast: Breakup by Region (in Tons), 2025-2033 Table 4: Global: Crunchy Chocolate Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Tons), 2025-2033 Table 5: Global: Crunchy Chocolate Market: Competitive Structure Table 6: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Raw Material Requirements (in Tons/Day) Table 7: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Costs Related to Land and Site Development (in USD) Table 8: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Costs Related to Civil Works (in USD) Table 9: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Machinery Costs (in USD) Table 10: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Raw Material Requirements (in Tons/Day) and Expenditures (USD/Ton) Table 11: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Costs Related to Utilities (in USD) Table 12: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Costs Related to Salaries and Wages (in USD) Table 13: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Costs Related to Other Capital Investments (in USD) Table 14: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Capital Costs (in USD) Table 15: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Techno-Economic Parameters Table 16: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Taxation (in USD) Table 17: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Depreciation (in USD) Table 18: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Income Projections (in USD) Table 19: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Expenditure Projections (in USD) Table 20: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Cash Flow Analysis Without Considering the Income Tax Liability (in USD) Table 21: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Cash Flow Analysis on Considering the Income Tax Liability (in USD) Table 22: Crunchy Chocolate Manufacturing Plant: Profit and Loss Account (in USD)
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