消費者向け資産追跡ソリューション - 第3版Consumer Asset Tracking Solutions - 3rd Edition 概要 消費者向け資産追跡ソリューションの主な用途としては、家族や子供の追跡、ペットの追跡、車両の追跡、一般資産の追跡などがある。車両カテゴリーは、さらに自動車、オートバイ、モペット、自転... もっと見る
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サマリー概要 消費者向け資産追跡ソリューションの主な用途としては、家族や子供の追跡、ペットの追跡、車両の追跡、一般資産の追跡などがある。車両カテゴリーは、さらに自動車、オートバイ、モペット、自転車、キャラバン、モーターキャラバン、レジャーボート、ATV、スノーモービルに分けられる。一般資産追跡カテゴリーには、荷物、鍵、財布、衣類、電子機器、工具、スポーツ用品など、あらゆるタイプの資産が含まれます。これらのトラッキングソリューションに関連するビジネスチャンスについて、Berg Insightの180ページにわたる戦略レポートで詳細をご覧ください。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をご覧ください。
消費者向け資産追跡ソリューションは、欧州と北米の家族・子供追跡、ペット追跡、車両追跡、一般資産追跡市場の最新動向を分析したBerg Insightの戦略レポートです。この戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説を含む180ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定の基礎とします。 本レポートのハイライト
消費者向け資産追跡市場の現状:トレンド、課題、機会
消費者向け資産追跡は、より広範な消費者向けIoT市場のサブセグメントである。後者の概念には消費者市場向けに開発された全てのIoTデバイスが含まれるが、消費者資産追跡は位置データを利用するソリューションとサービスに焦点を当てている。遠隔監視と制御を可能にするには、ソリューションにGNSSまたはその他の測位技術と、携帯電話ネットワーク、衛星ネットワーク、LoRa、Sigfoxなどの何らかの無線広域ネットワークが含まれていなければならない。BluetoothやWi-Fiなどの近距離技術のみに基づくトラッキング・ソリューションは、本レポートには含まれていない。
同市場は、資産タイプに基づいて、家族・子供追跡、ペット追跡、車両追跡、汎用資産追跡の4つの主要カテゴリーに分けることができる。車両カテゴリーはさらに、自動車、オートバイとモペット、自転車、キャラバンとモーターキャラバン、レジャーボート、ATVとスノーモービルを含むその他の消費者向け車両に分けられる。一般資産追跡セグメントには、バッグや荷物、鍵、財布、衣服、電子機器、工具、スポーツ用品など、あらゆるタイプの資産が含まれる。本レポートは消費者向けの製品とソリューションに焦点を当てているため、法人顧客専用に開発・販売されているソリューションは除外している。
消費者向け資産追跡の市場ポテンシャルは大きい。欧州と北米では、子供用GPSウォッチの典型的な年齢層である4歳から10歳の子供が7,000万人近くいます。さらに、約3億8,000万匹の犬と猫、約6億1,500万台の乗用車と1億6,000万台の他の消費者車両があります。GPS追跡製品の全体的な普及率は、現在約1.1パーセントです。現在、アクティブなユニットの数に基づいて、最大の消費者資産追跡セグメントは、車の追跡、子供のGPS時計とペットの追跡です。Berg Insightの予測によると、2024年末時点で、欧州と北米におけるアクティブな消費者資産追跡デバイスのインストールベースは1,500万台に達しています。CAGR(年平均成長率)15.4%で成長し、2029年末までにアクティブに使用されるユニット数は3,070万ユニットに達すると予測される。市場価値は2024年の20億ユーロから2029年には41億ユーロに成長すると予測される。
家族追跡およびペアレンタル・コントロール・サービスの主要プロバイダーには、米国のSmartcom Mobility Solutions社、Smith Micro Software社、Life360社などがある。Smartcom Mobility Solutionsは、子供向けGPSウォッチやその他の消費者向け資産追跡分野のプラットフォーム・プロバイダであり、米国と欧州の複数のMNO、OEM、ODMで使用されている。Smith MicroはMNOにホワイトラベルのソリューションを提供しており、米国の主要な携帯電話会社と契約しています。Life360は、位置情報の共有とメッセージングのためのモバイルアプリを提供しており、月間アクティブユーザーは8,000万人に迫っている。子供用GPS腕時計の主要プロバイダーには、欧州のXplora Technologiesと北米のVerizonがある。ペット追跡市場はオーストリアを拠点とするTractiveが独占しており、その加入者数は約150万人にまで拡大している。北米では、ペット追跡ソリューションの主なプロバイダーはFi社とHalo社である。後者の会社は、ペットのGPS追跡と封じ込めを組み合わせたソリューションを提供している。
消費者向けに販売される乗用車追跡ソリューションの市場は、北米ではVerizon、Mojio、Passtime GPS、Tail Light、Agnikが、欧州ではNet4Things、Air、Protectus Technologies(CarLock)が牽引している。自動車業界ではOEMテレマティクスがますます一般的になっているが、アフターマーケットのテレマティクス・ソリューションへの関心も依然として高まっている。欧州の二輪車・原付バイク向けGPS追跡・車両回収ソリューションの主要プロバイダーには、Datatool(Scorpion Automotive)、Mapit IoT、Trackting、Monimoto、GeoRide、SMT Performancesなどがある。キャラバン、レジャーボート、その他の消費者向け車両向けに特別に開発された追跡ソリューションを提供する企業も数社ある。欧州を拠点とするSensar Marine、NorthTracker、Sentinel Marine Solutions、Sense4Boat、Sailsense Analyticsや、米国を拠点とするSiren Marine、Faria Beedeは、レジャーボート用に開発されたソリューションを提供している。汎用のトラッキング・ソリューションや、他のタイプの車両用に開発されたソリューションも、こうしたセグメントに対応するために使われることが多い。電動自転車市場の成長とともに、電子自転車やその他の高価値自転車用のGPSトラッカー市場も成長している。この市場は現在、IoT Venture、PowUnity、Haveltec、BikeFinder、Tracefyなどの欧州企業がサービスを提供している。Trackimo、Invoxia、PAJ、LandAirSeaは、汎用追跡装置の有名なプロバイダーの例である。
消費者向け資産追跡ソリューション市場は、途方もない成長の可能性を秘めた、まだ初期段階にある。バッテリー容量、プロセッサー能力、ネットワーク技術の進歩により、より低価格でより優れたソリューションが継続的に提供されるようになり、消費者からの需要が高まることが予想される。本レポートで取り上げている多くのソリューション・プロバイダーは最近、低消費電力広域(LPWA)ネットワーク技術に基づく新しいトラッキング・デバイスを発表している。LPWA技術は、ペット追跡、自転車追跡、一般的な資産追跡など、バッテリー消費の少なさが鍵となる市場セグメントで特に価値がある。また、複数のベンダーが人工知能(AI)を自社製品に統合し始めている。AIは、製品の機能性を強化し、ペット・トラッカーにおける健康状態や活動モニタリングの改善、車両トラッカーにおける予知保全などの高度な機能を提供することで、企業が競争優位性を獲得することを可能にする。
本レポートでは以下の質問に回答する:
目次目次
目次 目次 目次 要約
1 概要
1.1 消費者資産追跡インフラ
1.1.1 デバイスセグメント
1.1.2 ポジショニングセグメント
1.1.3 ネットワークセグメント
1.1.4 プラットフォームセグメント
1.2 ビジネスモデルと販売チャネル
1.2.1 小売
1.2.2 保険会社
1.2.3 モバイルネットワーク事業者
2 家族と子どもの追跡
2.1 欧州と北米の人口
2.2 家族追跡ソリューション
2.2.1 モバイル事業者ブランドのアプリ
2.2.2 フリーミアムアプリ
2.2.3 無料アプリとソーシャルメディア
2.3 子どもの追跡ソリューションとベンダーの市場シェア
2.4 企業プロフィール
2.4.1 Apple
2.4.2 Bark Technologies
2.4.3 Cosmo Technologies
2.4.4 Gabb Wireless
2.4.5 Garmin
2.4.6 Globalstar
2.4.7 Life360
2.4.8 Lil Tracker
2.4.9 MyKi (Shelly Group)
2.4.10 Smartcom Mobility Solutions
2.4.11 Smith Micro Software
2.4.12 Xplora Technologies
3 ペットの追跡
3.1 欧州と北米のペット人口
3.2 ペット追跡ソリューションとベンダーの市場シェア
3.3 企業プロフィール
3.3.1 Fi
3.3.2 Fitbark
3.3.3 Halo
3.3.4 Kippy (Datamars)
3.3.5 Lafayette
3.3.6 Lildog
3.3.7 Link My Pet (Smart Tracking Technologies)
3.3.8 Pawfit
3.3.9 PetCube
3.3.10 PetSafe Brands
3.3.11 PetPace
3.3.12 PitPat
3.3.13 SpotOn
3.3.14 Tracker (Natlink)
3.3.15 Tractive
3.3.16 Weenect
4 乗用車の追跡
4.1 欧州および北米における乗用車フリート
4.2 欧州および北米における自動車盗難
4.3 テレマティクス・ソリューション
4.3.1 eコールおよびロードサイドアシスタンス
4.3.2 盗難車追跡
4.3.3 車両診断およびメンテナンス
4.3.4 自動車保険テレマティクス
4.3.5 遠隔操作および利便性サービス
4.3.6 Wi-Fi ホットスポット
4.4 ベンダーの市場シェア
4.5 企業プロフィール
4.5.1 AccuTracking
4.5.2 Agnik (Vyncs)
4.5.3 Air
4.5.4 Autobrain
4.5.5 DIMO
4.5.6 MasTrack
4.5.7 Mojio
4.5.8 Net4Things
4.5.9 Passtime GPS
4.5.10 Protectus Technologies (CarLock)
4.5.11 SVR Tracking
4.5.12 Tail Light (Bouncie)
4.5.13 Verizon
5 消費者向け車両追跡
5.1 欧州および北米における消費者向け車両追跡
5.1.1 オートバイおよびモペット
5.1.2 自転車
5.1.3 キャラバンおよびモーターキャラバン
5.1.4 レジャーボート
5.1.5 その他の消費者向け車両
5.2 消費者車両の盗難
5.3 消費者車両の追跡ソリューションとベンダーの市場シェア
5.3.1 オートバイと原付
5.3.2 自転車
5.3.3 レジャーボート
5.3.4 キャラバン、モーターホーム、ATV、スノーモービル
5.4 企業プロファイル
5.4.1 Atlantis Moto
5.4.2 BikeFinder
5.4.3 BikeTrac
5.4.4 Boomerang Bike
5.4.5 Bosch eBike Systems
5.4.6 Conneqtech
5.4.7 Dokensip
5.4.8 Ellr
5.4.9 Faria Beede
5.4.10 GeoRide
5.4.11 Haveltec (I Lock It)
5.4.12 IoT Venture
5.4.13 Linxup
5.4.14 Mapit IoT
5.4.15 Monimoto
5.4.16 NorthTracker
5.4.17 PowUnity
5.4.18 Sailsense Analytics
5.4.19 Scorpion Automotive
5.4.20 Sensar Marine
5.4.21 Sense4Boat(D-Marin)
5.4.22 Sentinel Marine Solutions
5.4.23 Siren Marine (Yamaha Motor)
5.4.24 SIZZAPP
5.4.25 SMT Performances
5.4.26 Tracefy
5.4.27 Trackting
6 一般消費者向け資産追跡
6.1 一般消費者向け資産追跡ソリューション
6.2 会社概要
6.2.1 BrickHouse Security
6.2.2 DOTS
6.2.3 GEGO (LugLoc)
6.2.4 Invoxia
6.2.5 LandAirSea Systems
6.2.6 LoneStar Tracking
6.2.7 MiniFinder
6.2.8 Optimus
6.2.9 PAJ
6.2.10 Spåra Group (EmbeddedArt)
6.2.11 Stealth Tracer
6.2.12 Trackimo
7 市場予測と動向
7.1 市場予測
7.1.1 消費者資産追跡のインストールベースと出荷台数
7.1.2 普及率
7.1.3 子供用GPS腕時計
7.1.4 ペットトラッキング
7.1.5 自動車トラッキング
7.1.6 オートバイおよび原付トラッキング
7.1.7 自転車 トラッキング
7.1.8 キャラバンおよびモーターキャラバントラッキング
7.1.9 レジャーボートトラッキング
7.1.10 その他の消費者向け車両トラッキング
7.1.11 汎用トラッキング
7.2 市場動向
7.2.1 LPWAネットワーク技術が新たな市場機会を創出
7.2.2 Apple AirTagのおかげで消費者資産追跡市場が牽引力を得る
7.2.3 専門化されたソリューションが競争上の優位性を持つ
7.2.4 ペット追跡は潜在力の高い市場
7.2.5 消費者向け資産追跡ソリューションにおけるAIの統合が進む
7.2.6 消費者向け自動車テレマティクス・プロバイダーが車両管理サービスを提供
7.2.7 セキュリティの重要性が高まる中、自転車追跡が着実に成長
7.2.8 消費者向けGPS追跡プロバイダーは適切なビジネスモデルを模索中
用語集
プレスリリース
2025年11月21日 プレスリリース
欧州と北米における消費者向け資産追跡デバイスの稼働数は、2024年末までに1,500万台に達した
IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査報告書によると、欧州と北米でアクティブに使用されている消費者向け資産追跡デバイスの数は、2024年末時点で1,500万台に達した。CAGR(年平均成長率)15.4%で成長し、2029年末にはアクティブに使用されているユニット数は3,070万ユニットに達すると推定される。同期間の市場規模は、2024年の20億ユーロから2029年には41億ユーロに成長すると予測される。セルラー、衛星、LoRa、Sigfoxなどの無線広域ネットワークを利用した消費者向け資産追跡ソリューションは、資産の種類によって、家族・子供追跡、ペット追跡、車両追跡、一般資産追跡の4つの主要カテゴリーに分けられる。車両カテゴリーはさらに、自動車、オートバイとモペット、自転車、キャラバンとモーターキャラバン、レジャーボート、ATVやスノーモービルを含むその他の消費者向け車両に分けられる。一般資産追跡セグメントには、バッグや荷物、鍵、財布、衣類、電子機器、工具、スポーツ用品など、あらゆるタイプの資産が含まれる。
家族と子供の追跡製品とサービスの主要プロバイダーには、Smartcom Mobility Solutions、Smith Micro Software、Life360、Xplora Technologies、Verizonなどがある。ペット追跡市場はTractive、Fi、Haloが独占している。消費者向けに販売されるアフターマーケットの自動車テレマティクス・ソリューション市場は、北米ではVerizon、Mojio、Tail Light、Agnikが、欧州ではNet4Things、Air、Protectus Technologies(CarLock)が牽引している。欧州の二輪車・原付バイク向けGPS追跡・車両回収ソリューションの主要プロバイダーには、Datatool(Scorpion Automotive)、Mapit IoT、Monimoto、GeoRide、SMT Performancesなどがある。レジャーボート専用に開発された追跡ソリューションのプロバイダーには、Sensar Marine、NorthTracker、Sentinel Marine Solutions、Sense4Boat、Sailsense Analytics、Siren Marine、Faria Beedeなどがある。電動自転車用GPSトラッカー市場は成長している。現在、市場を牽引しているのは、IoT Venture、PowUnity、Haveltec、BikeFinder、Tracefyといった欧州企業である。Trackimo、Invoxia、LandAirSeaは、汎用追跡装置の主要プロバイダーの例である。
「消費者向け資産追跡ソリューションの市場規模は大きく、現在の普及率はすべてのセグメントで非常に低い」と、Berg Insight社のIoTアナリスト、Filip Andersson氏は言う。市場はまだ初期段階にあり、欧州や北米の特定の資産追跡市場セグメントで明確なマーケットリーダーとして台頭している企業は非常に少ない。バッテリー容量、プロセッサー能力、ネットワーク技術の技術的進歩により、より低価格でより優れたソリューションが継続的に提供されるようになるだろう。「従来のセルラー・ネットワークを利用してきたいくつかのトラッキング・ベンダーは現在、LPWA技術に基づく次世代トラッキング・ソリューションを開発している」とAndersson氏は続ける。他の多くの分野と同様、消費者向け資産追跡市場も現在、さまざまな形で人工知能(AI)の広範な導入の影響を受けている。「今後数年の間にAIが改善され統合されることで、消費者資産追跡のあらゆるセグメントにおいて、顧客に新たな付加価値機能がもたらされると考えられます」と、Andersson氏は締めくくった。
SummaryDescription The key applications for tracking solutions in the consumer market include family and child tracking, pet tracking, vehicle tracking and general asset tracking. The vehicle category can be further divided into cars, motorcycles, mopeds, bicycles, caravans, motor caravans, leisure boats, ATVs and snowmobiles. The general asset tracking category includes any type of asset, such as luggage, keys, wallets, clothes, electronics, tools and sports equipment. Learn more about the business opportunities associated with these tracking solutions in this 180 page strategy report from Berg Insight. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.
Consumer Asset Tracking Solutions is a strategy report from Berg Insight analysing the latest developments on the family and child tracking, pet tracking, vehicle tracking and general asset tracking market in Europe and North America. This strategic research report provides you with 180 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions. Highlights from the report:
The state of the consumer asset tracking market: Trends, challenges & opportunities
Consumer asset tracking is a sub-segment of the wider consumer IoT market. While the latter concept includes all IoT devices developed for the consumer market, consumer asset tracking focuses on solutions and services that utilise location data. To enable remote monitoring and control, a solution must include GNSS or other positioning technology and some type of wireless wide area network such as cellular networks, satellite networks, LoRa or Sigfox. Tracking solutions based solely on short-range technologies such as Bluetooth and Wi-Fi are not included in the report.
The market can be divided into four main categories based on asset type – family and child tracking, pet tracking, vehicle tracking and general-purpose asset tracking. The vehicle category can be further divided into cars; motorcycles and mopeds; bicycles; caravans and motor caravans; leisure boats; and other consumer vehicles including ATVs and snowmobiles. The general asset tracking segment includes any type of asset, such as bags and luggage, keys, wallets, clothes, electronics, tools and sports equipment. As this report focuses on products and solutions aimed at consumers, solutions developed and sold exclusively to business customers are excluded.
The market potential for consumer asset tracking is huge. In Europe and North America, there are close to 70 million children aged 4–10 years old, which is the typical age group for kids GPS watches. There are furthermore almost 380 million dogs and cats, about 615 million passenger cars and 160 million other consumer vehicles. The overall penetration rate of GPS tracking products is currently around 1.1 percent. The largest consumer asset tracking segments today, based on the number of active units, are car tracking, kids GPS watches and pet tracking. Berg Insight estimates that the installed base of active consumer asset tracking devices in Europe and North America reached 15.0 million at the end of 2024. Growing at a CAGR of 15.4 percent, the number of units in active use is estimated to reach 30.7 million units by the end of 2029. The market value is forecasted to grow from € 2.0 billion in 2024 to € 4.1 billion in 2029.
Leading providers of family tracking and parental control services include US-based Smartcom Mobility Solutions, Smith Micro Software and Life360. Smartcom Mobility Solutions is a platform provider for kids GPS watches and other consumer asset tracking segments, used by several MNOs, OEMs and ODMs in the US and Europe. Smith Micro offers white-label solutions to MNOs and has contracts with major mobile operators in the US. Life360 offers a mobile app for location sharing and messaging that has close to 80 million monthly active users. Major providers of kids GPS watches include Xplora Technologies in Europe and Verizon in North America. The pet tracking market is dominated by Austria-based Tractive, whose subscriber base has grown to about 1.5 million. In North America, the main providers of pet tracking solutions are Fi and Halo. The latter company offers a combined pet GPS tracking and containment solution.
The market for passenger car tracking solutions sold to consumers is led by Verizon, Mojio, Passtime GPS, Tail Light and Agnik in North America and Net4Things, Air and Protectus Technologies (CarLock) in Europe. Although OEM telematics is increasingly common within the automotive industry, there is still a growing interest in aftermarket telematics solutions. Leading providers of GPS tracking and vehicle recovery solutions for motorcycles and mopeds in Europe include Datatool (Scorpion Automotive), Mapit IoT, Trackting, Monimoto, GeoRide and SMT Performances. A few companies provide tracking solutions developed specifically for caravans, leisure boats and other consumer vehicles. Europe-based Sensar Marine, NorthTracker, Sentinel Marine Solutions, Sense4Boat and Sailsense Analytics as well as US-based Siren Marine and Faria Beede offer solutions developed for leisure boats. General-purpose tracking solutions and solutions developed for other types of vehicles are often used to serve these segments as well. Along with the growing market for electric bicycles, the market for GPS trackers for e-bicycles and other high-value bicycles is growing as well. The market is today served by European companies such as IoT Venture, PowUnity, Haveltec, BikeFinder and Tracefy. Trackimo, Invoxia, PAJ and LandAirSea are examples of well-known providers of general-purpose tracking devices.
The consumer asset tracking solutions market is still in an early phase with tremendous growth potential. Advancements in battery capacity, processor power and network technology will continuously enable better solutions at lower price points which will lead to a higher demand from consumers. Many solution providers covered in this report have recently introduced new tracking devices based on Low-Power Wide-Area (LPWA) network technologies. LPWA technologies are especially valuable in market segments where low battery consumption is key, such as pet tracking, bicycle tracking and general asset tracking. Several vendors have also begun integrating Artificial Intelligence (AI) into their offerings. AI enables companies to gain a competitive edge by enhancing product functionality and delivering advanced features such as improved health and activity monitoring in pet trackers and predictive maintenance in vehicle trackers.
This report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary
1 Introduction
1.1 Consumer asset tracking infrastructure
1.1.1 Device segment
1.1.2 Positioning segment
1.1.3 Network segment
1.1.4 Platform segment
1.2 Business models and sales channels
1.2.1 Retail
1.2.2 Insurance companies
1.2.3 Mobile network operators
2 Family and Child Tracking
2.1 Population in Europe and North America
2.2 Family tracking solutions
2.2.1 Mobile operator branded apps
2.2.2 Freemium apps
2.2.3 Free apps and social media
2.3 Child tracking solutions and vendor market shares
2.4 Company profiles
2.4.1 Apple
2.4.2 Bark Technologies
2.4.3 Cosmo Technologies
2.4.4 Gabb Wireless
2.4.5 Garmin
2.4.6 Globalstar
2.4.7 Life360
2.4.8 Lil Tracker
2.4.9 MyKi (Shelly Group)
2.4.10 Smartcom Mobility Solutions
2.4.11 Smith Micro Software
2.4.12 Xplora Technologies
3 Pet Tracking
3.1 Pet population in Europe and North America
3.2 Pet tracking solutions and vendor market shares
3.3 Company profiles
3.3.1 Fi
3.3.2 Fitbark
3.3.3 Halo
3.3.4 Kippy (Datamars)
3.3.5 Lafayette
3.3.6 Lildog
3.3.7 Link My Pet (Smart Tracking Technologies)
3.3.8 Pawfit
3.3.9 PetCube
3.3.10 PetSafe Brands
3.3.11 PetPace
3.3.12 PitPat
3.3.13 SpotOn
3.3.14 Tracker (Natlink)
3.3.15 Tractive
3.3.16 Weenect
4 Passenger Car Tracking
4.1 Passenger car fleet in Europe and North America
4.2 Car theft in Europe and North America
4.3 Telematics solutions
4.3.1 eCall and roadside assistance
4.3.2 Stolen vehicle tracking
4.3.3 Vehicle diagnostics and maintenance
4.3.4 Motor insurance telematics
4.3.5 Remote control and convenience services
4.3.6 Wi-Fi hotspot
4.4 Vendor market shares
4.5 Company profiles
4.5.1 AccuTracking
4.5.2 Agnik (Vyncs)
4.5.3 Air
4.5.4 Autobrain
4.5.5 DIMO
4.5.6 MasTrack
4.5.7 Mojio
4.5.8 Net4Things
4.5.9 Passtime GPS
4.5.10 Protectus Technologies (CarLock)
4.5.11 SVR Tracking
4.5.12 Tail Light (Bouncie)
4.5.13 Verizon
5 Consumer Vehicle Tracking
5.1 Consumer vehicle parc in Europe and North America
5.1.1 Motorcycles and mopeds
5.1.2 Bicycles
5.1.3 Caravans and motor caravans
5.1.4 Leisure boats
5.1.5 Other consumer vehicles
5.2 Consumer vehicle theft
5.3 Consumer vehicle tracking solutions and vendor market shares
5.3.1 Motorcycles and mopeds
5.3.2 Bicycles
5.3.3 Leisure boats
5.3.4 Caravans, motorhomes, ATVs and snowmobiles
5.4 Company profiles
5.4.1 Atlantis Moto
5.4.2 BikeFinder
5.4.3 BikeTrac
5.4.4 Boomerang Bike
5.4.5 Bosch eBike Systems
5.4.6 Conneqtech
5.4.7 Dokensip
5.4.8 Ellr
5.4.9 Faria Beede
5.4.10 GeoRide
5.4.11 Haveltec (I Lock It)
5.4.12 IoT Venture
5.4.13 Linxup
5.4.14 Mapit IoT
5.4.15 Monimoto
5.4.16 NorthTracker
5.4.17 PowUnity
5.4.18 Sailsense Analytics
5.4.19 Scorpion Automotive
5.4.20 Sensar Marine
5.4.21 Sense4Boat (D-Marin)
5.4.22 Sentinel Marine Solutions
5.4.23 Siren Marine (Yamaha Motor)
5.4.24 SIZZAPP
5.4.25 SMT Performances
5.4.26 Tracefy
5.4.27 Trackting
6 General Consumer Asset Tracking
6.1 General consumer asset tracking solutions
6.2 Company profiles
6.2.1 BrickHouse Security
6.2.2 DOTS
6.2.3 GEGO (LugLoc)
6.2.4 Invoxia
6.2.5 LandAirSea Systems
6.2.6 LoneStar Tracking
6.2.7 MiniFinder
6.2.8 Optimus
6.2.9 PAJ
6.2.10 Spåra Group (EmbeddedArt)
6.2.11 Stealth Tracer
6.2.12 Trackimo
7 Market Forecasts and Trends
7.1 Market forecasts
7.1.1 Consumer asset tracking installed base and unit shipments
7.1.2 Penetration rate
7.1.3 Kids GPS watches
7.1.4 Pet tracking
7.1.5 Car tracking
7.1.6 Motorcycle and moped tracking
7.1.7 Bicycle tracking
7.1.8 Caravan and motor caravan tracking
7.1.9 Leisure boat tracking
7.1.10 Other consumer vehicle tracking
7.1.11 General-purpose tracking
7.2 Market trends
7.2.1 LPWA networking technologies create new market opportunities
7.2.2 Consumer asset tracking market gains traction thanks to Apple AirTag
7.2.3 Specialised solutions have a competitive advantage
7.2.4 Pet tracking is a high-potential market
7.2.5 Increasing integration of AI in consumer asset tracking solutions
7.2.6 Consumer car telematics providers now offer fleet management services
7.2.7 Steady growth in bicycle tracking as security gains importance
7.2.8 Consumer GPS tracking providers are searching for the right business model
Glossary
Press Release
2025-11-21 Press releases
The number of active consumer asset tracking devices in Europe and North America reached 15.0 million at the end of 2024
According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of active consumer asset tracking devices in Europe and North America reached 15.0 million at the end of 2024. Growing at a CAGR of 15.4 percent, the number of units in active use is estimated to reach 30.7 million units by the end of 2029. The market value is during the same period forecasted to grow from € 2.0 billion in 2024 to € 4.1 billion in 2029. Consumer asset tracking solutions utilising wireless wide area networks such as cellular, satellite, LoRa or Sigfox can be divided into four main categories based on asset type – family and child tracking, pet tracking, vehicle tracking and general asset tracking. The vehicle category can be further divided into cars; motorcycles and mopeds; bicycles; caravans and motor caravans; leisure boats; and other consumer vehicles including ATVs and snowmobiles. The general asset tracking segment includes any type of asset, such as bags and luggage, keys, wallets, clothes, electronics, tools and sports equipment.
Leading providers of family and child tracking products and services include Smartcom Mobility Solutions, Smith Micro Software, Life360, Xplora Technologies and Verizon. The pet tracking market is dominated by Tractive, Fi and Halo. The market for aftermarket car telematics solutions sold to consumers is led by Verizon, Mojio, Tail Light and Agnik in North America and Net4Things, Air and Protectus Technologies (CarLock) in Europe. Leading providers of GPS tracking and vehicle recovery solutions for motorcycles and mopeds in Europe include Datatool (Scorpion Automotive), Mapit IoT, Monimoto, GeoRide and SMT Performances. Providers of tracking solutions developed specifically for leisure boats include Sensar Marine, NorthTracker, Sentinel Marine Solutions, Sense4Boat, Sailsense Analytics, Siren Marine and Faria Beede. The market for GPS trackers for electric bicycles is growing. The market is today led by European companies such as IoT Venture, PowUnity, Haveltec, BikeFinder and Tracefy. Trackimo, Invoxia and LandAirSea are examples of leading providers of general-purpose tracking devices.
“The total addressable market for consumer asset tracking solutions is large and the current penetration rate is very low in all segments”, says Filip Andersson, IoT Analyst at Berg Insight. The market is still in an early phase and very few companies have emerged as clear market leaders in specific asset tracking market segments in Europe or North America. Technological advancements in battery capacity, processor power and network technology will continuously enable better solutions at lower price points. “Several tracking vendors that have utilised traditional cellular networks are now developing next-generation tracking solutions based on LPWA technologies”, continues Mr. Andersson. As most other sectors, the consumer asset tracking market is now affected by the widespread implementation of Artificial Intelligence (AI) in various ways. “It is believed that improvements and integration of AI during the coming years will lead to new value-added features for customers in all segments of consumer asset tracking”, concluded Mr. Andersson.
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