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軍用アンテナ市場:プラットフォーム別(空中、海上、地上)、用途別(通信、偵察、SATCOM、電子戦、遠隔測定)、周波数別(高周波、超高周波、超高周波、超高周波)、最終用途別(OEM、アフターマーケット):世界の機会分析と産業予測、2024-2033年

軍用アンテナ市場:プラットフォーム別(空中、海上、地上)、用途別(通信、偵察、SATCOM、電子戦、遠隔測定)、周波数別(高周波、超高周波、超高周波、超高周波)、最終用途別(OEM、アフターマーケット):世界の機会分析と産業予測、2024-2033年


Military Antenna Market By Platform (Airborne, Marine, Ground), By Application (Communication, Surveillance, SATCOM, Electronic Warfare, Telemetry), By Frequency (High Frequency, Ultra High Frequency, Super High Frequency, Extremely High Frequency), By End-Use (OEM, Aftermarket): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

アンテナとは、電気信号を受信・送信する装置のこと。多くの場合、産業界ではこれらの信号をテレビやラジオ波と定義している。軍事用アンテナは、無線周波数を交流電流に変換するトランスレーターとして機能しま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2025年1月30日 US$5,370
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サマリー

アンテナとは、電気信号を受信・送信する装置のこと。多くの場合、産業界ではこれらの信号をテレビやラジオ波と定義している。軍事用アンテナは、無線周波数を交流電流に変換するトランスレーターとして機能します。軍用アンテナは、世界中の軍、特殊作戦、政府機関向けに一般的に設計されています。これらは世界のさまざまな国の間の通信の架け橋となり、正確な追跡、より良い監視、通信を提供するために、一般的に海軍艦艇、装甲車、軍用機、装甲航空機、軍艦に使用されています。
現在、世界中の国防軍で使用されている防空システムは、アクティブフェーズドアレイアンテナを使用し、監視エリアの詳細な画像を提供しています。これらにより、世界中で防空システムの需要が高まっており、軍用アンテナ市場の成長を牽引すると期待されている。例えば、2021年8月、ロッキード・マーチン社は、5G、レーダー、リモートセンシング用途のハイブリッドアンテナの発売を発表した。この新しいアンテナは広角ESA Fed Reflector(WAEFR)アンテナと呼ばれ、フェーズドアレイElectronically Steerable Antenna(ESA)とパラボラアンテナのハイブリッドである。これにより、従来のフェーズドアレイアンテナに比べて、カバーエリアが190%拡大し、コストも大幅に削減された。
軍事通信における軍事SATCOMの統合、電子操縦式フェーズドアレイアンテナの使用増加、陸上通信システムの需要急増といった要因が、軍事用アンテナ市場の成長を補完している。しかし、通信用帯域幅の制限やインフラの整備・維持に伴う高コストが、軍用アンテナ市場の成長を妨げる要因になると予想される。
また、従来型機器から技術的に先進的な機器への置き換えや、軍事用途に対する政府支出の増加は、軍用アンテナ市場で事業を展開する主要企業にとって市場機会を生み出している。軍用アンテナ市場は、プラットフォーム、用途、周波数、最終用途、地域に基づいて区分される。プラットフォーム別では、市場は空中、海上、地上に分けられる。用途別では、通信、監視、SATCOM、電子戦、テレメトリーに細分化される。周波数別では、高周波、超高周波、超高周波、超高周波に分類される。最終用途別では、さらにOEMとアフターマーケットに分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。
軍用アンテナ市場で事業を展開している主要企業は、アラリス・ホールディングス、アンフェノール・コーポレーション、アントコム、アンテナ・プロダクツ・コーポレーション、AVLテクノロジーズ、バーカー&ウィリアムソン、コブハム・エアロスペース・コミュニケーションズ、コムロッド・コミュニケーションAS、アイレックスPty Ltd.、ハスコール・デンケ、L3ハリス・テクノロジーズ、ロッキード・マーチン・コーポレーション、M.T.Iワイヤレスエッジ社、モバイルマーク社、レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション、ローデ・シュワルツ、サウスウェスト・アンテナである。

ステークホルダーにとっての主なメリット
この調査レポートは、2023年から2033年までの軍用アンテナ市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、軍用アンテナ市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
軍用アンテナ市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
軍用アンテナの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
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ご購入前またはご購入後に、ご希望の企業プロフィールを5つ無料で追加更新。
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クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
過去の市場データ
SWOT分析
主要市場セグメント
周波数別
高周波
超高周波
超高周波
超高周波
用途別
OEM
アフターマーケット
プラットフォーム別
航空機
海上
地上
アプリケーション別
監視
SATCOM
電子戦
テレメトリ
通信
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
ロシア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
サウスウエストアンテナ
AVL テクノロジーズ
Hascall-Denke
バーカー&ウィリアムソン
コムロッドコミュニケーションAS
ロッキード・マーチン・コーポレーション
アラリス・ホールディングス・リミテッド
アンフェノール・コーポレーション
コブハム
RTX
Eylex Pty Ltd.
MTI ワイヤレスエッジ
アンテナ・プロダクツ・コーポレーション
ローデ・シュワルツ
アントコム
L3Harris Technologies, Inc.
モバイルマーク

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.軍事通信における軍用SATCOMの統合
3.4.1.2.電子制御フェーズドアレイアンテナの使用の増加
3.4.1.3.陸上通信システムに対する需要の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.通信帯域幅の制限
3.4.2.2.インフラの整備と維持に伴う高コスト
3.4.3.機会
3.4.3.1.無人システムの開発
3.4.3.2.軍事用途への政府支出の増加
第4章 軍用アンテナ市場(プラットフォーム別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.エアボーン
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.海洋
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.グラウンド
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
第5章 軍用アンテナ市場:用途別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.コミュニケーション
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.サーベイランス
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.SATCOM
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.電子戦
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別市場シェア分析
5.6.テレメトリー
5.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.6.2.地域別の市場規模と予測
5.6.3.国別市場シェア分析
第6章 軍用アンテナ市場:周波数別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.高周波
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.超高周波
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.超高周波
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.超高周波
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.地域別の市場規模と予測
6.5.3.国別市場シェア分析
第7章 軍事用アンテナ市場:用途別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.OEM
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.アフターマーケット
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
第8章 軍用アンテナ市場:地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模と予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測、プラットフォーム別
8.2.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.2.4.市場規模・予測:周波数別
8.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.2.6.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:周波数別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:周波数別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.3.メキシコ
8.2.6.3.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.2.6.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.2.6.3.3.市場規模・予測:周波数別
8.2.6.3.4.市場規模・予測:用途別
8.3.欧州
8.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測、プラットフォーム別
8.3.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.4.市場規模・予測:周波数別
8.3.5.市場規模・予測:用途別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.英国
8.3.6.1.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.3.6.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:周波数別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:用途別
8.3.6.2.ドイツ
8.3.6.2.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:周波数別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.3.フランス
8.3.6.3.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.3.6.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:周波数別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.4.イタリア
8.3.6.4.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.3.6.4.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:周波数別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.5.ロシア
8.3.6.5.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.3.6.5.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:周波数別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:用途別
8.3.6.6.その他のヨーロッパ
8.3.6.6.1.市場規模および予測:プラットフォーム別
8.3.6.6.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.6.3.市場規模・予測:周波数別
8.3.6.6.4.市場規模・予測:用途別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測、プラットフォーム別
8.4.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.4.市場規模・予測:周波数別
8.4.5.市場規模・予測:用途別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.中国
8.4.6.1.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:周波数別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:用途別
8.4.6.2.日本
8.4.6.2.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:周波数別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:用途別
8.4.6.3.インド
8.4.6.3.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.4.6.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:周波数別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.4.韓国
8.4.6.4.1.市場規模および予測:プラットフォーム別
8.4.6.4.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:周波数別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.5.オーストラリア
8.4.6.5.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.4.6.5.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:周波数別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:用途別
8.4.6.6.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.6.1.市場規模および予測:プラットフォーム別
8.4.6.6.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.6.3.市場規模・予測:周波数別
8.4.6.6.4.市場規模・予測:用途別
8.5.ラメア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測(プラットフォーム別
8.5.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.5.4.市場規模・予測:周波数別
8.5.5.市場規模・予測:用途別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ラテンアメリカ
8.5.6.1.1.市場規模・予測、プラットフォーム別
8.5.6.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:周波数別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:用途別
8.5.6.2.中東
8.5.6.2.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.5.6.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:周波数別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:用途別
8.5.6.3.アフリカ
8.5.6.3.1.市場規模・予測:プラットフォーム別
8.5.6.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:周波数別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第10章 企業プロフィール
10.1.アラリス・ホールディングス・リミテッド
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.2.アンフェノール・コーポレーション
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.3.アントコム
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.主な戦略的動きと展開
10.4.アンテナプロダクツコーポレーション
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.5.AVLテクノロジー
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.6.バーカー&ウィリアムソン
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.7.コブハム社
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.8.コムロッドコミュニケーションAS
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.主な戦略的動きと展開
10.9.アイレックス
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.10.ハスコールデンケ
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.主な戦略的動きと展開
10.11.L3Harris Technologies, Inc.
10.11.1.会社概要
10.11.2.主要役員
10.11.3.スナップショット
10.11.4.事業セグメント
10.11.5.製品ポートフォリオ
10.11.6.業績
10.11.7.主な戦略的動きと展開
10.12.ロッキード・マーチン・コーポレーション
10.12.1.会社概要
10.12.2.主要役員
10.12.3.スナップショット
10.12.4.事業セグメント
10.12.5.製品ポートフォリオ
10.12.6.業績
10.12.7.主な戦略的動きと展開
10.13.MTI ワイヤレスエッジ
10.13.1.会社概要
10.13.2.主要役員
10.13.3.スナップショット
10.13.4.事業セグメント
10.13.5.製品ポートフォリオ
10.13.6.業績
10.13.7.主な戦略的動きと展開
10.14.RTX
10.14.1.会社概要
10.14.2.主要役員
10.14.3.スナップショット
10.14.4.事業セグメント
10.14.5.製品ポートフォリオ
10.14.6.業績
10.14.7.主な戦略的動きと展開
10.15.ローデ・シュワルツ
10.15.1.会社概要
10.15.2.主要役員
10.15.3.スナップショット
10.15.4.事業セグメント
10.15.5.製品ポートフォリオ
10.15.6.業績
10.15.7.主な戦略的動きと展開
10.16.サウスウエストアンテナ
10.16.1.会社概要
10.16.2.主要役員
10.16.3.スナップショット
10.16.4.事業セグメント
10.16.5.製品ポートフォリオ
10.16.6.主な戦略的動きと展開
10.17.モバイルマーク
10.17.1.会社概要
10.17.2.主要役員
10.17.3.スナップショット
10.17.4.事業セグメント
10.17.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

An antenna is any device that receives and transmits electrical signals. In most cases, industries define these signals as television or radio waves. A military antenna works as a translator that converts radio frequency into alternating current. Military antennas are commonly designed for military, special operations, and government agencies worldwide. These create a communication bridge among different countries in the world and are generally used in naval vessels, armored vehicles, military aircraft, armored aircraft, and military ships to provide accurate tracking, better surveillance, and communication.
Currently, air defense systems used by defense forces worldwide use active phased array antennas to provide a detailed image of the area under surveillance. These have led to a rise in the demand for air defense systems across the globe and are expected to drive the growth of the military antenna market. For instance, in August 2021, Lockheed Martin Corporation announced the launch of a hybrid antenna for 5G, radar, and remote sensing applications. The new dish was termed Wide Angle ESA Fed Reflector (WAEFR) antenna and was a hybrid of a phased array Electronically Steerable Antenna (ESA) and a parabolic dish. This increased the coverage area by 190% compared to traditional phased array antennas at a much lower cost.
The factors such as the integration of military SATCOM in military communication, increase in use of electronically steered phased array antennas, and surge in demand for land-based communication systems supplement the growth of the military antenna market. However, limited bandwidth for communications and high costs associated with the development and maintenance of infrastructure are the factors expected to hamper the growth of the military antenna market.
In addition, the replacement of conventional equipment with technologically advanced equipment and the rise in government expenditure for military applications creates market opportunities for the key players operating in the military antenna market.The military antenna market is segmented on the basis of platform, application, frequency, end-use, and region. By platform, the market is divided into airborne, marine, and ground. By application, it is fragmented into communication, surveillance, SATCOM, electronic warfare, and telemetry. By frequency, it is categorized into high frequency, ultra-high frequency, super high frequency, and extremely high frequency. By end-use, it is further classified into OEM and aftermarket. By region, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The leading players operating in the military antenna market are Alaris Holdings, Amphenol Corporation, Antcom, Antenna Products Corporation, AVL Technologies, Inc., Barker & Williamson, Cobham Aerospace Communications, Comrod Communication AS., Eylex Pty Ltd., Hascall-Denke, L3Harris Technologies, Inc., Lockheed Martin Corporation, M.T.I Wireless Edge Ltd., Mobile Mark, Inc., Raytheon Technologies Corporation, Rohde & Schwarz, and Southwest Antennas.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the military antenna market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing military antenna market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the military antenna market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global military antenna market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

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● Historic market data
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Frequency
● High Frequency
● Ultra High Frequency
● Super High Frequency
● Extremely High Frequency
By End-Use
● OEM
● Aftermarket
By Platform
● Airborne
● Marine
● Ground
By Application
● Surveillance
● SATCOM
● Electronic Warfare
● Telemetry
● Communication
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Russia
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Southwest Antennas
○ AVL Technologies
○ Hascall-Denke
○ Barker & Williamson
○ Comrod Communication AS
○ Lockheed Martin Corporation
○ Alaris Holdings Limited
○ Amphenol Corporation
○ Cobham Limited
○ RTX
○ Eylex Pty Ltd.
○ MTI Wireless Edge
○ Antenna Products Corporation
○ Rohde & Schwarz
○ Antcom
○ L3Harris Technologies, Inc.
○ Mobile Mark, Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Integration of military SATCOM in military communication
3.4.1.2. Increase in use of electronically steered phased array antennas
3.4.1.3. Increase in demand for land-based communication systems
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Limited bandwidth for communications
3.4.2.2. High costs associated with development and maintenance of infrastructure
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Development of Unmanned Systems
3.4.3.2. Rise in government expenditure for military applications
CHAPTER 4: MILITARY ANTENNA MARKET, BY PLATFORM
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Airborne
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Marine
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Ground
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: MILITARY ANTENNA MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Communication
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Surveillance
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. SATCOM
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Electronic Warfare
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
5.6. Telemetry
5.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.6.2. Market size and forecast, by region
5.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: MILITARY ANTENNA MARKET, BY FREQUENCY
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. High Frequency
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Ultra High Frequency
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Super High Frequency
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Extremely High Frequency
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: MILITARY ANTENNA MARKET, BY END-USE
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. OEM
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Aftermarket
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: MILITARY ANTENNA MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Platform
8.2.3. Market size and forecast, by Application
8.2.4. Market size and forecast, by Frequency
8.2.5. Market size and forecast, by End-Use
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Platform
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Application
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Frequency
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by End-Use
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Platform
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Application
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Frequency
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by End-Use
8.2.6.3. Mexico
8.2.6.3.1. Market size and forecast, by Platform
8.2.6.3.2. Market size and forecast, by Application
8.2.6.3.3. Market size and forecast, by Frequency
8.2.6.3.4. Market size and forecast, by End-Use
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Platform
8.3.3. Market size and forecast, by Application
8.3.4. Market size and forecast, by Frequency
8.3.5. Market size and forecast, by End-Use
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. UK
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Platform
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Application
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Frequency
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by End-Use
8.3.6.2. Germany
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Platform
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Application
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Frequency
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by End-Use
8.3.6.3. France
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Platform
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Application
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Frequency
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by End-Use
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Platform
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Application
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Frequency
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by End-Use
8.3.6.5. Russia
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Platform
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Application
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Frequency
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by End-Use
8.3.6.6. Rest of Europe
8.3.6.6.1. Market size and forecast, by Platform
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Application
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by Frequency
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by End-Use
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Platform
8.4.3. Market size and forecast, by Application
8.4.4. Market size and forecast, by Frequency
8.4.5. Market size and forecast, by End-Use
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Platform
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Application
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Frequency
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by End-Use
8.4.6.2. Japan
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Platform
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Application
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Frequency
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by End-Use
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Platform
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Application
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Frequency
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by End-Use
8.4.6.4. South Korea
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Platform
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Application
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Frequency
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by End-Use
8.4.6.5. Australia
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Platform
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Application
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Frequency
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by End-Use
8.4.6.6. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.6.1. Market size and forecast, by Platform
8.4.6.6.2. Market size and forecast, by Application
8.4.6.6.3. Market size and forecast, by Frequency
8.4.6.6.4. Market size and forecast, by End-Use
8.5. LAMEA
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Platform
8.5.3. Market size and forecast, by Application
8.5.4. Market size and forecast, by Frequency
8.5.5. Market size and forecast, by End-Use
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Latin America
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Platform
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Application
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Frequency
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by End-Use
8.5.6.2. Middle East
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Platform
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Application
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Frequency
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by End-Use
8.5.6.3. Africa
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Platform
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Application
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Frequency
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by End-Use
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Alaris Holdings Limited
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.2. Amphenol Corporation
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.3. Antcom
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Key strategic moves and developments
10.4. Antenna Products Corporation
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.5. AVL Technologies
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.6. Barker & Williamson
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.7. Cobham Limited
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.8. Comrod Communication AS
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Key strategic moves and developments
10.9. Eylex Pty Ltd.
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.10. Hascall-Denke
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Key strategic moves and developments
10.11. L3Harris Technologies, Inc.
10.11.1. Company overview
10.11.2. Key executives
10.11.3. Company snapshot
10.11.4. Operating business segments
10.11.5. Product portfolio
10.11.6. Business performance
10.11.7. Key strategic moves and developments
10.12. Lockheed Martin Corporation
10.12.1. Company overview
10.12.2. Key executives
10.12.3. Company snapshot
10.12.4. Operating business segments
10.12.5. Product portfolio
10.12.6. Business performance
10.12.7. Key strategic moves and developments
10.13. MTI Wireless Edge
10.13.1. Company overview
10.13.2. Key executives
10.13.3. Company snapshot
10.13.4. Operating business segments
10.13.5. Product portfolio
10.13.6. Business performance
10.13.7. Key strategic moves and developments
10.14. RTX
10.14.1. Company overview
10.14.2. Key executives
10.14.3. Company snapshot
10.14.4. Operating business segments
10.14.5. Product portfolio
10.14.6. Business performance
10.14.7. Key strategic moves and developments
10.15. Rohde & Schwarz
10.15.1. Company overview
10.15.2. Key executives
10.15.3. Company snapshot
10.15.4. Operating business segments
10.15.5. Product portfolio
10.15.6. Business performance
10.15.7. Key strategic moves and developments
10.16. Southwest Antennas
10.16.1. Company overview
10.16.2. Key executives
10.16.3. Company snapshot
10.16.4. Operating business segments
10.16.5. Product portfolio
10.16.6. Key strategic moves and developments
10.17. Mobile Mark, Inc.
10.17.1. Company overview
10.17.2. Key executives
10.17.3. Company snapshot
10.17.4. Operating business segments
10.17.5. Product portfolio

 

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