世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

UAE自動車用コネクタ市場:車両タイプ別(乗用車、商用車)、接続タイプ別(電線対電線接続、基板対基板接続、電線対基板接続)、用途タイプ別(パワートレイン、安全・セキュリティ、配電・車体配線、CCE、その他)、地域別、市場競争率、予測、機会:2018年~2028年


UAE Automotive Connectors Market By Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicle), By Connection Type (Wire to Wire Connection, Board to Board Connection, Wire to Board Connection), By Application Type (Powertrain, Safety & Security, Power Distribution & Body Wiring, CCE, Others), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028

UAEの自動車用コネクタ市場は2022年に3億6,126万米ドルと評価され、予測期間のCAGRは7.09%で堅調な成長が予測されている。 UAEの自動車用コネクタ市場は、同国の自動車産業の拡大と密接に連携しながら、顕著な成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
82 英語

 

サマリー

UAEの自動車用コネクタ市場は2022年に3億6,126万米ドルと評価され、予測期間のCAGRは7.09%で堅調な成長が予測されている。
UAEの自動車用コネクタ市場は、同国の自動車産業の拡大と密接に連携しながら、顕著な成長と変貌を遂げている。自動車用コネクタは、自動車内のデータと電力の流れを可能にする上で重要な役割を担っており、これは現代の自動車に見られる、絶えず進歩するエレクトロニクスとコネクティビティシステムにとって不可欠です。この調査レポートは、UAEの自動車用コネクタ市場の主要な側面について詳しく解説しています。UAEの自動車産業は、高級車や革新的な機能に顕著な重点を置きながら、力強い成長軌道をたどってきた。消費者の嗜好がテクノロジーリッチな自動車に傾き続けているため、高品質のコネクター需要が急増しています。これらのコネクターは、インフォテインメント、安全、エンジン管理システムなど、車内のさまざまな電子システム間の通信を可能にする重要な部品である。市場の成長の特徴は、高度なコネクター技術、コンパクト設計、信頼性への注力である。
UAE自動車用コネクター市場には、多国籍コネクターメーカーと現地サプライヤーの両方が含まれる。国際的な大手企業は需要の高まりに対応するため同国に進出しており、地元のサプライヤーは国内の自動車産業特有のニーズに合わせたソリューションを提供している。こうしたプレーヤー間の競争が技術革新を促し、過酷な環境条件、高温、厳しい品質基準に耐えるよう設計されたコネクターにつながっている。
電気自動車と持続可能性を推進するUAE政府のイニシアチブは、自動車用コネクター市場の成長に直接的な影響を与えている。電気自動車やハイブリッド車への注目が高まる中、これらのグリーン技術をサポートするように設計されたコネクターはますます不可欠になっている。さらに、自律走行システムや強化された安全機能など、自動車セクターの継続的な技術進歩が、自動車内での複雑なデータ交換を容易にする最先端のコネクターに対するニーズを後押ししている。
世界的な物流・貿易ハブとしてのUAEの戦略的立地は、自動車用コネクター市場において極めて重要な役割を果たしている。同国の効率的なサプライチェーンネットワークは、コネクターと関連部品の輸入と流通を促進している。また、UAE国内に製造施設が存在するため、自動車産業向けコネクターの安定供給が確保され、市場の成長に寄与している。
UAEの自動車用コネクター市場が直面する課題には、製造と技術革新を支える熟練労働者の必要性がある。さらに、自動車のコネクテッド化と電子化が進むにつれ、複雑化する自動車用電子機器に対応できるコネクターへのニーズが高まっている。こうした課題は、業界各社が研究開発に投資し、電気自動車や自律走行車を含む自動車セクターの進化するニーズに対応できる高度なコネクター技術を育成する大きな機会にもなっている。
結論として、UAE自動車用コネクター市場は、同国の好調な経済、持続可能性に対する政府の支援、技術豊富な自動車に対する消費者の意欲に後押しされ、さらなる拡大が見込まれている。市場のダイナミクスは、国内外のプレーヤー間の協力と競争、革新的なコネクター技術、環境に優しい輸送ソリューションへの後押しによって形成される。自動車用コネクター市場は、UAEの自動車産業にとって不可欠な要素であり、最新の自動車に見られる高度な機能と接続システムを可能にする結合組織の役割を果たしている。
主な市場促進要因
自動車産業の拡大
UAEの自動車産業は、好調な経済と自動車需要の増加に支えられ、著しい成長を遂げている。より多くの電子システムや高度な機能が自動車に搭載されるにつれて、このような拡大が自動車用コネクターの需要を自然に押し上げている。
政府の取り組み
持続可能性と電気自動車を推進するUAE政府の取り組みは、自動車用コネクター市場に直接的な影響を与えている。二酸化炭素排出量の削減と電気自動車の導入促進を目的とした奨励金と規制が、これらのグリーン技術をサポートできる特殊コネクターの必要性に拍車をかけている。
高級車に対する消費者の需要
アラブ首長国連邦(UAE)では高級車の人気が高く、数多くの先進機能が搭載されています。こうした高級車には、消費者が求める複雑な電子システム、インフォテインメント、安全機能を管理するための高度なコネクターが必要です。
技術の進歩
自動車業界は急速に進歩しており、自律走行、先進運転支援システム(ADAS)、強化された安全機能などの技術が統合されています。これらのシステムは、シームレスな通信とデータ転送を保証する高度なコネクターに依存しており、市場の成長を牽引している。
電動化への注力
電気自動車やハイブリッド車に対する世界的なトレンドは、UAEでも反映されている。電動モビリティ・ソリューションへの移行には、高電圧の電力とデータ交換に対応できるコネクターが必要です。電気自動車充電インフラ用コネクターも、この移行において重要な役割を果たしている。
インフラと物流
グローバル・ロジスティクスと貿易のハブとしてのUAEの戦略的立地は極めて重要です。効率的なサプライチェーン・ネットワークは、コネクターと関連部品の輸入と流通を促進します。整備されたインフラとロジスティクスのエコシステムは、市場の成長とサプライチェーンの効率を高める。
研究開発
自動車用コネクターメーカーは、自動車業界の日進月歩の需要に対応するため、研究開発に投資している。コネクタの小型化、堅牢化など、コネクタ技術の革新は、市場で競争力を維持するために不可欠である。
熟練労働力
コネクターの製造と技術革新には、UAEで熟練した労働力を確保することが不可欠です。十分な訓練を受けた労働力は、国際規格や自動車固有の要件を満たす高品質のコネクタを製造するために不可欠である。
結論として、UAE自動車用コネクター市場は、経済的要因、持続可能性に対する政府の支援、高級車に対する消費者の嗜好、自動車産業における技術進歩の組み合わせによって牽引されている。電気自動車の成長と、これらの技術をサポートする洗練されたコネクターへのニーズが市場をさらに押し上げる。研究開発に重点を置き、整備された物流インフラと熟練した労働力と相まって、同市場がコネクタの技術革新と生産の最前線にあることを確実にしている。
主な市場課題
環境条件
アラブ首長国連邦は、高温と砂を特徴とする過酷な砂漠地帯であるため、自動車用コネクターの耐久性と性能に課題があります。コネクターは、自動車の電子システムの信頼性を確保するために、過酷な条件に耐えるように設計されなければならない。
サプライチェーンの混乱
UAEは戦略的な立地にありますが、地政学的緊張や自然災害などによるグローバルサプライチェーンの混乱は、コネクター部品の入手可能性に影響を与え、製造スケジュールとコストに影響を与える可能性があります。
熟練労働者の不足
UAEは、特にコネクター製造とエンジニアリングの分野で熟練労働者の不足に直面している。国際基準を満たし、業界特有のニーズに対応する高品質のコネクターを製造するには、熟練労働力が不可欠である。
現代の自動車の複雑さ
現代の自動車は、ますます複雑化する電子システムを搭載しており、コネクターは自動車の機能性の重要な一部となっている。自動車エレクトロニクスの複雑化に対応できるコネクターの設計が課題となっています。
電気自動車への適応
電気自動車(EV)への移行は、高電圧電力を扱うための新しいコネクター設計だけでなく、EV充電コネクターの製造工程とインフラの大幅な変更を必要とする。この移行は、業界にとって課題となっています。
規制遵守
自動車産業は、特に安全性と排ガスに関する厳しい規制と規格の対象です。コネクターメーカーは、製品がこれらの規制に準拠していることを保証しなければならず、厳格な試験と認証プロセスが必要となる。
コスト圧力
自動車がより高度になり、接続されるようになるにつれて、高品質のコネクターに対する需要が高まっています。メーカーは、市場での競争力を維持するために、品質の必要性とコスト圧力のバランスを取る必要があります。
急速な技術進歩
自動車業界は、自律走行、先進運転支援システム(ADAS)、強化された安全機能の導入により、急速に進化しています。コネクタメーカーはこれらの進歩に対応し、最先端技術をサポートできるコネクタを継続的に開発する必要があります。
要約すると、UAE自動車用コネクター市場は、過酷な環境条件に耐えるコネクターの設計の必要性、サプライチェーンの混乱、熟練労働者の不足、最新の自動車の複雑さなど、さまざまな課題に直面している。電気自動車へのシフトへの対応、規制への対応、コスト管理、急速な技術進歩への対応なども重要な課題である。UAEのコネクタメーカーは、自動車セクターにおける市場の継続的な成長と競争力を確保するために、これらの問題に対処しなければならない。
主な市場動向
電動化とEVの成長
UAE自動車用コネクタ市場の顕著なトレンドは、自動車の急速な電動化である。持続可能性を重視する電気自動車(EV)が普及し、これらの自動車内で高電圧の電力とデータ交換を処理するための専用コネクターの需要が高まっている。
自律走行とADAS
自律走行システムと先進運転支援システム(ADAS)の台頭により、これらの技術に必要な複雑なデータ交換をサポートできるコネクターの開発が必要とされています。この傾向は、コネクターの設計と機能の革新を促しています。
小型化
最近の自動車では、限られたスペースに対応するため、より小型でコンパクトなコネクターが強く求められています。コネクター設計の小型化傾向は、限られたスペースにより多くの電子部品を搭載することを可能にし、コンパクトで効率的な自動車システムの開発をサポートします。
高速データ転送
自動車のコネクテッド化が進むにつれ、高速データ転送が可能なコネクターへのニーズが高まっています。この傾向は、車内エンターテインメント、コネクティビティ、高度なインフォテインメント・システムの向上に対する需要に後押しされています。
カスタマイズコネクター
さまざまな車種固有の要件を満たすように設計されたカスタマイズコネクターの人気が高まっています。自動車メーカー独自のニーズに対応するため、メーカー各社はオーダーメードのコネクター・ソリューションを提供するようになってきている。
環境への配慮
環境に優しく、持続可能性基準に準拠したコネクターが求められています。UAEがグリーンテクノロジーに重点を置いていることは、この傾向と一致しており、環境への影響を低減したコネクターの開発を促進しています。
安全機能の強化
衝突回避システムや高度なエアバッグシステムなどの高度な安全機能の搭載により、これらの安全関連エレクトロニクスをサポートできるコネクターの必要性が高まっています。安全性のトレンドは、自動車用コネクターの設計と信頼性に影響を与えています。
コネクティビティとIoTの統合
自動車におけるコネクティビティとモノのインターネット(IoT)の重視の高まりが、車内のさまざまなシステム間のシームレスな通信を可能にするコネクターの必要性を高めています。この傾向は、高度な機能を備えたコネクテッドカーに対する消費者の嗜好の高まりと一致している。
まとめると、UAEの自動車用コネクター市場は、車両の電動化、自律走行、小型化、高速データ転送、カスタマイズソリューション、環境への配慮、安全性の強化、コネクティビティとIoT機能の統合といったトレンドによって形成されている。これらのトレンドは、イノベーションと持続可能性に対する業界のコミットメントを反映しており、先進的でコネクテッドな自動車ソリューションに対する世界と地域の両方の需要に合致している。
セグメント別洞察
自動車タイプ別
乗用車セグメントは、UAE自動車用コネクタ市場の大部分を占めている。高級車への強い需要がこの市場を牽引しており、高級車には高品質のコネクターに依存する高度な機能や電子機器が搭載されていることが多い。消費者がハイエンドで技術的に洗練された自動車を選ぶ傾向が強まっているため、乗用車のインフォテインメント、安全システム、コネクティビティ機能をサポートするコネクタの需要は引き続き堅調である。
商用車セグメントは、トラック、バス、産業車両を含む様々なタイプを含んでいる。これらの車両は、輸送や物流から建設や農業まで、多様な用途に使われるのが特徴である。産業部門が成長しているアラブ首長国連邦では、商用車用コネクターは、さまざまなシステムのデータと電力伝送を促進する上で重要な役割を果たしている。こうした用途では、厳しい環境に耐える堅牢で耐久性のあるコネクターが不可欠です。
電気自動車やハイブリッド車の台頭は、UAEの自動車用コネクター市場における重要なトレンドである。これらの自動車は、高電圧電力を扱い、電動モビリティ特有のニーズをサポートするように設計された特殊なコネクターに依存しています。UAE政府が持続可能性とグリーン技術を推進する中、電気自動車とハイブリッド車に合わせたコネクタの需要が増加しており、この分野が成長と技術革新の焦点となっている。
オフロード車、建設機械、救急車両などの特殊車両には、独自のコネクター要件があります。これらの車両は、しばしば過酷な条件下で運転されるため、頑丈で耐久性があり、環境ストレスに強いコネクターが必要になります。UAEではインフラ整備が進んでおり、さまざまな産業で特殊車両が必要とされていることが、この分野のコネクター需要に寄与している。
乗用車と商用車が市場を支配する一方で、UAEではオートバイやスクーターを含む二輪車もその地位を占めている。二輪車用コネクターは、信頼性を維持しながら小型軽量に設計されている。これらのコネクターは、最新のモーターサイクルに見られる電子燃料噴射システムや高度なデジタルディスプレイなどの機能をサポートしています。
接続タイプ別
電線対電線のコネクタは、UAE自動車用コネクタ市場の重要な構成要素である。これらのコネクタは、車両の電気システム内のワイヤの接続を容易にする。センサー、スイッチ、照明システムの接続など、さまざまな用途で一般的に使用されている。自動車が技術的に高度化するにつれ、確実で効率的な電気接続を保証する信頼性の高い電線対電線コネクタの需要は増加の一途をたどっている。
電線対基板コネクタは、電線を回路基板またはPCB(プリント回路基板)に接続するために不可欠です。最新の自動車では、これらのコネクタは、電子制御ユニット(ECU)、センサー、その他のさまざまなコンポーネントを車両の中央制御システムに接続する上で極めて重要な役割を果たしています。アラブ首長国連邦(UAE)では、先進的な自動車エレクトロニクスとコネクティビティシステムが重視されており、高品質の電線対基板コネクタの需要が高まっている。
基板対基板コネクタは、自動車の電子システム内の異なるPCB間の接続を確立するために使用されます。これらのコネクタは、エンジン、インフォテインメント、安全システムの制御など、異なる電子モジュール間の通信を可能にする上で極めて重要です。自動車がより高度な機能やシステムを取り入れるにつれて、基板間通信を容易にする基板対基板コネクタの需要が増加している。
光ファイバーコネクターは、UAEの自動車用コネクター市場において、特に高度な通信とデータ伝送を必要とする自動車で脚光を浴びている。これらのコネクターは高速データ転送に不可欠で、車内エンターテインメント、ナビゲーション、先進運転支援システムなどのアプリケーションをサポートする。これらのコネクタの成長は、自動車内の接続性とデータ交換の増加傾向に沿ったものである。
同軸コネクターは、高周波信号と低信号損失を必要とする車載アプリケーションで広く使用されている。同軸コネクタは、アンテナ、衛星システム、ラジオ受信機などのコンポーネントを接続するために不可欠である。同軸コネクタの需要は、特に高級車やハイエンド車セグメントにおいて、車内の通信システムやエンターテイメントオプションを改善する必要性によって牽引されている。
要約すると、UAE自動車用コネクタ市場は接続タイプによって区分され、それぞれが自動車内の電子システムの効率的な機能を確保する上で重要な役割を果たしている。電線対電線コネクター、電線対基板コネクター、基板対基板コネクターは、自動車内の電気的接続を確立するための基本である。光ファイバーコネクターと同軸コネクターは、高速データ転送とシグナルインテグリティのニーズに対応し、高度な車両接続性のトレンドに合致している。これらのコネクタの需要は、アラブ首長国連邦のさまざまな自動車システム、アプリケーション、車両セグメントの特定の要件に応じて変化する。
アプリケーションタイプ別
UAEの自動車用コネクター市場は、インフォテインメントとコネクティビティ用途で増加傾向にある。消費者が最先端のエンターテインメントやコネクティビティ機能を備えた技術的に先進的な自動車を求める傾向が強まるにつれ、車載インフォテインメント、オーディオシステム、ナビゲーション、コネクティビティシステムをサポートするコネクタの需要が伸び続けている。このセグメントの特徴は、データ交換を容易にし、スマートフォンのシームレスな統合を可能にし、全体的な運転体験を向上させるコネクターである。
安全アプリケーションは、UAE自動車用コネクタ市場の重要なセグメントである。先進運転支援システム(ADAS)や衝突回避システム、アダプティブ・クルーズ・コントロール、エアバッグシステムなどの安全機能は、これらの人命救助技術の信頼性と正確な動作を保証するため、コネクターに大きく依存しています。自動車の安全規制が厳しくなり、消費者が安全機能を優先するようになるにつれて、この分野のコネクター需要は増加している。
パワートレインおよびエンジン制御アプリケーションは、アラブ首長国連邦の自動車用コネクター市場におけるもう一つの重要なセグメントである。これらのコネクターは、エンジン管理システム、燃料噴射、排気制御の信頼性の高い通信と制御に不可欠である。自動車の燃費が向上し、環境に優しくなるにつれて、複雑なエンジンシステムを管理できるこの分野のコネクターに対するニーズは引き続き重要です。
ボディエレクトロニクスアプリケーション用のコネクターは、自動車の全体的な機能に不可欠です。このセグメントには、パワーウィンドウ、セントラルロックシステム、空調制御、照明などの機能用コネクターが含まれます。自動車のスマート機能や自動制御の統合が進むにつれ、ボディエレクトロニクス用コネクターは、これらのシステムが円滑に機能するために極めて重要な役割を果たしている。
シャーシおよびサスペンション分野のコネクターは、自動車の動的システムが適切に機能するために極めて重要である。これらのコネクターは、アンチロック・ブレーキ・システム(ABS)、エレクトロニック・スタビリティ・コントロール(ESC)、アダプティブ・サスペンション・システムなどのアプリケーションに採用されている。UAEは先進的な自動車技術に注力しており、これらの重要なシャーシやサスペンション機能をサポートするコネクタの需要を促進している。
結論として、UAEの自動車用コネクタ市場は、さまざまなアプリケーションセグメントで多様なダイナミクスを示している。運転体験を向上させるインフォテインメントやコネクティビティ機能から、乗員の快適性を確保する安全アプリケーション、効率的で環境に優しい自動車のためのパワートレインソリューションまで、各セグメントは自動車業界の特定のニーズに対応している。自動車がより高度になり、コネクテッド化が進むにつれ、これらのアプリケーションに適合したコネクターは、アラブ首長国連邦における最新の自動車の安全性、信頼性、総合的な性能を維持するために不可欠なものとなっています。

地域的洞察
ドバイは経済と技術の中心地として、UAE自動車用コネクター市場の形成に極めて重要な役割を果たしている。同首長国の自動車セクターは、高度な電子機能と最先端技術を特徴とする高級車で繁栄している。このような革新性と洗練性が重視されるため、高級車内でのシームレスな通信とデータ交換を可能にする高品質のコネクターに対する需要が高まっています。ドバイは高級車セグメントで突出しているため、コネクターメーカーにとって中心的な市場であり、この地域の業界の成長に大きく貢献している。
アラブ首長国連邦(UAE)の首都であるアブダビは、自動車用コネクター市場において独自の地位を占めている。同首長国の持続可能性とグリーン技術への取り組みは、市場を再構築している。電気自動車と持続可能な輸送ソリューションを推進する政府の取り組みが、これらの環境に優しい技術をサポートするように設計された特殊コネクターの需要を促進しています。アブダビは電気自動車とハイブリッド車に重点を置いており、世界的なトレンドに合致しているため、グリーン・モビリティ・ソリューションをサポートするコネクタのハブとして位置づけられている。
UAE自動車用コネクター市場におけるシャルジャの役割は、特に商用車と産業用車両において極めて重要である。同首長国の自動車部門は、輸送、物流、建設など幅広い用途を網羅している。これらの車両に使用されるコネクターは、堅牢で厳しい環境条件に耐える必要がある。シャルジャはこの分野に重点を置いているため、コネクターメーカーは商用車や産業車両特有の要件を満たすよう設計された製品を供給し、地域市場の多様性と成長に大きく貢献している。
ドバイ、アブダビ、シャルジャ以外にも、ラスアルハイマ、フジャイラ、アジュマーンなどの首長国がUAE自動車用コネクター市場にそれぞれ独自の特徴をもたらしている。これらの首長国は特殊な自動車用途に重点を置くことが多く、各地域のコネクター需要は各産業の特定のニーズによって異なる。これらの首長国が個別に市場を支配することはないかもしれないが、これらの首長国の存在は全体としてエコシステムに貢献し、イノベーションを促進し、コネクターメーカーがUAE全土の多様なアプリケーションに対応することを可能にしている。
まとめると、UAE自動車用コネクター市場は、さまざまな首長国のユニークな特性から恩恵を受けている。ドバイの高級車への注力、アブダビの持続可能性へのコミットメント、シャルジャの商用車における役割、その他の首長国の特殊な産業用途はすべて、ダイナミックで進化する市場に貢献している。これらの地域間の多様性と競争力は、UAE全体の自動車用コネクター分野の革新と成長を促進する環境を作り出している。
主要市場プレイヤー
デルファイ・オートモーティブ
住友電気工業
モレックス
矢崎総業
日本航空電子工業株式会社
住友電気工業株式会社
住友電気工業株式会社
アンフェノール株式会社
廣瀬電機株式会社日本
フォックスコン テクノロジー グループ
レポートの範囲
本レポートでは、UAEの自動車用コネクター市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- UAEの自動車用コネクタ市場:車種別
o 乗用車
o 商用車
- UAE自動車用コネクタ市場:接続タイプ別
o ワイヤ間接続
o ボード対ボード接続
電線対基板接続
- UAE自動車用コネクタ市場:用途タイプ別
o パワートレイン
o 安全性とセキュリティ
o 配電と車体配線
o CCE
o その他
- UAE自動車用コネクタ市場、地域別
o ドバイ
o アブダビ
o シャルジャ
o その他の地域
競合状況
企業プロフィール:UAE自動車用コネクター市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社のUAE自動車用コネクタ市場レポートは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.COVID-19のUAE自動車用コネクター市場への影響
5.顧客の声分析
5.1.ブランド認知度
5.2.ブランド満足度
5.3.購買決定要因
6.UAE自動車用コネクター市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.数量・金額別
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.車種別市場シェア分析(乗用車、商用車)
6.2.2.接続タイプ別市場シェア分析(電線対電線接続、基板対基板接続、電線対基板接続)
6.2.3.アプリケーションタイプ別市場シェア分析(パワートレイン、セーフティ&セキュリティ、配電&車体配線、CCE、その他)
6.2.4.地域別市場シェア分析
6.2.4.1.ドバイ市場シェア分析
6.2.4.2.アブダビ市場シェア分析
6.2.4.3.シャルジャ市場シェア分析
6.2.4.4.その他のUAE市場シェア分析
6.2.5.企業別市場シェア分析(上位5社、その他-金額ベース、2022年)
6.3.UAE自動車用コネクタ市場のマッピングと機会評価
6.3.1.自動車タイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.2.接続タイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.3.アプリケーションタイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
7.UAE乗用車用コネクターの市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.数量・金額別
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.接続タイプ別市場シェア分析
7.2.2.アプリケーションタイプ別市場シェア分析
8.UAE商用車用コネクターの市場展望
8.1.市場規模・予測
8.1.1.数量・金額別
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.接続タイプ別市場シェア分析
8.2.2.アプリケーションタイプ別市場シェア分析
9.SWOT分析
9.1.強み
9.2.弱み
9.3.機会
9.4.脅威
10.市場ダイナミクス
10.1.市場促進要因
10.2.市場の課題
11.市場の動向と発展
12.政策と規制
13.UAE経済プロフィール
14.競争環境
14.1.企業プロフィール(主要10社まで)
14.1.1.デルファイ・オートモーティブ
14.1.1.1.会社概要
14.1.1.2.主要製品
14.1.1.3.最近の動向
14.1.1.4.主要経営陣
14.1.2.住友電気工業株式会社
14.1.2.1.会社概要
14.1.2.2.主要製品
14.1.2.3.最近の動向
14.1.2.4.主要経営陣
14.1.3.モレックス・インコーポレイテッド
14.1.3.1.会社概要
14.1.3.2.主要製品
14.1.3.3.最近の動向
14.1.3.4.主要経営陣
14.1.4.矢崎総業
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.主要製品
14.1.4.3.最近の動向
14.1.4.4.主要経営陣
14.1.5.日本航空電子工業株式会社
14.1.5.1.会社概要
14.1.5.2.主要製品
14.1.5.3.最近の動向
14.1.5.4.主要経営陣
14.1.6.株式会社JST製作所
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.主要製品
14.1.6.3.最近の動向
14.1.6.4.主要経営陣
14.1.7.AVXコーポレーション
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.主要製品
14.1.7.3.最近の動向
14.1.7.4.主要経営陣
14.1.8.アンフェノール・コーポレーション
14.1.8.1.会社概要
14.1.8.2.主要製品
14.1.8.3.最近の動向
14.1.8.4.主要経営陣
14.1.9.ヒロセ電機株式会社ヒロセ電機
14.1.9.1.会社概要
14.1.9.2.主要製品
14.1.9.3.最近の動向
14.1.9.4.主要経営陣
14.1.10.フォックスコン・テクノロジー・グループ
14.1.10.1.会社概要
14.1.10.2.主要製品
14.1.10.3.最近の動向
14.1.10.4.主要経営陣
15.戦略的提言
15.1.重点分野
15.1.1.対象地域
15.1.2.対象車種
15.1.3.対象接続タイプ
16.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

UAE Automotive Connectors Market has valued at USD 361.26 Million in 2022 and is anticipated to project robust growth with a CAGR of 7.09% in the forecast period.
The UAE Automotive Connectors Market has been witnessing notable growth and transformation, closely aligned with the country's expanding automotive industry. Automotive connectors play a critical role in enabling the flow of data and power within vehicles, which is essential for the ever-advancing electronics and connectivity systems found in modern automobiles. This overview offers detailed insights into key aspects of the UAE Automotive Connectors Market. The UAE's automotive industry has been on a robust growth trajectory, with a notable emphasis on luxury vehicles and innovative features. As consumer preferences continue to lean toward technology-rich vehicles, the demand for high-quality connectors has surged. These connectors are essential components, enabling communication between various electronic systems within a vehicle, such as infotainment, safety, and engine management systems. The market's growth is characterized by a focus on advanced connector technologies, compact designs, and reliability.
The UAE Automotive Connectors Market encompasses both multinational connector manufacturers and local suppliers. Major international players have established a presence in the country to cater to the rising demand, while local suppliers provide solutions tailored to the specific needs of the domestic automotive industry. Competition among these players has driven innovation, leading to connectors designed to withstand harsh environmental conditions, high temperatures, and stringent quality standards.
The UAE government's initiatives promoting electric vehicles and sustainability have had a direct impact on the growth of the Automotive Connectors Market. With a growing focus on electric and hybrid vehicles, connectors designed to support these green technologies have become increasingly vital. Furthermore, the automotive sector's ongoing technological advancements, including autonomous driving systems and enhanced safety features, are driving the need for cutting-edge connectors that can facilitate complex data exchange within vehicles.
The UAE's strategic location as a global logistics and trade hub plays a pivotal role in the Automotive Connectors Market. The country's efficient supply chain networks facilitate the import and distribution of connectors and related components. In addition, the presence of manufacturing facilities within the UAE contributes to the market's growth, ensuring a stable supply of connectors for the automotive industry.
Challenges faced by the UAE Automotive Connectors Market include the need for skilled labor to support manufacturing and innovation. Additionally, as vehicles become more connected and electronic, there is an increasing need for connectors that can handle the growing complexity of automotive electronics. These challenges also present significant opportunities for industry players to invest in research and development, fostering advanced connector technologies that can meet the evolving needs of the automotive sector, including electric and autonomous vehicles.
In conclusion, the UAE Automotive Connectors Market is poised for further expansion, driven by the country's strong economy, government support for sustainability, and consumers' appetite for technology-rich vehicles. The market's dynamics are shaped by the collaboration and competition among both international and local players, innovative connector technologies, and the push toward greener transportation solutions. The Automotive Connectors Market is a vital component of the UAE's automotive industry, serving as the connective tissue that enables the advanced features and connectivity systems found in modern vehicles.
Key Market Drivers
Expanding Automotive Industry
The UAE's automotive industry has been experiencing significant growth, supported by a strong economy and an increasing demand for vehicles. This expansion naturally drives the demand for automotive connectors as more electronic systems and advanced features are incorporated into vehicles.
Government Initiatives
The UAE government's initiatives to promote sustainability and electric vehicles have a direct impact on the Automotive Connectors Market. Incentives and regulations aimed at reducing carbon emissions and encouraging electric vehicle adoption are spurring the need for specialized connectors that can support these green technologies.
Consumer Demand for Luxury Vehicles
Luxury vehicles are popular in the UAE, and they come equipped with a plethora of advanced features. These high-end cars require sophisticated connectors to manage the complex electronic systems, infotainment, and safety features demanded by consumers.
Technological Advancements
The automotive industry is advancing rapidly, with the integration of technologies such as autonomous driving, advanced driver assistance systems (ADAS), and enhanced safety features. These systems rely on sophisticated connectors to ensure seamless communication and data transfer, driving the market's growth.
Focus on Electrification
The global trend toward electric and hybrid vehicles is mirrored in the UAE. The transition to electric mobility solutions necessitates connectors capable of handling high-voltage power and data exchange. Connectors for electric vehicle charging infrastructure also play a significant role in this shift.
Infrastructure and Logistics
The UAE's strategic location as a global logistics and trade hub is pivotal. Efficient supply chain networks facilitate the import and distribution of connectors and related components. A well-developed infrastructure and logistics ecosystem enhance the market's growth and supply chain efficiency.
Research and Development
Automotive connector manufacturers are investing in research and development to meet the ever-evolving demands of the automotive industry. Innovations in connector technologies, such as smaller and more robust connectors, are critical to staying competitive in the market.
Skilled Workforce
The availability of a skilled workforce in the UAE is vital for connector manufacturing and innovation. A well-trained labor force is essential for producing high-quality connectors that meet international standards and specific automotive requirements.
In conclusion, the UAE Automotive Connectors Market is driven by a combination of economic factors, government support for sustainability, consumer preferences for luxury vehicles, and technological advancements in the automotive industry. The growth in electric vehicles and the need for sophisticated connectors to support these technologies further boost the market. A focus on research and development, coupled with a well-developed logistics infrastructure and a skilled workforce, ensures that the market remains at the forefront of connector innovation and production.
Key Market Challenges
Environmental Conditions
The harsh desert environment in the UAE, characterized by high temperatures and sand, poses a challenge to the durability and performance of automotive connectors. Connectors must be designed to withstand extreme conditions to ensure the reliability of electronic systems in vehicles.
Supply Chain Disruptions
While the UAE is strategically located, disruptions in the global supply chain, such as those caused by geopolitical tensions or natural disasters, can impact the availability of connector components and affect manufacturing schedules and costs.
Skilled Labor Shortage
The UAE faces a shortage of skilled labor, particularly in the fields of connector manufacturing and engineering. A skilled workforce is essential for producing high-quality connectors that meet international standards and address the industry's specific needs.
Complexity of Modern Vehicles
Modern vehicles are equipped with increasingly complex electronic systems, making connectors a critical part of the vehicle's functionality. The challenge lies in designing connectors that can accommodate the growing complexity of automotive electronics.
Adaptation to Electric Vehicles
The transition to electric vehicles (EVs) requires not only new connector designs to handle high-voltage power but also significant changes in manufacturing processes and infrastructure for EV charging connectors. This transition presents a challenge for the industry.
Regulatory Compliance
The automotive industry is subject to stringent regulations and standards, particularly concerning safety and emissions. Connector manufacturers must ensure their products comply with these regulations, necessitating rigorous testing and certification processes.
Cost Pressures
As vehicles become more advanced and connected, there is a growing demand for high-quality connectors. Manufacturers must balance the need for quality with cost pressures to remain competitive in the market.
Rapid Technological Advancements
The automotive industry is evolving rapidly, with the introduction of autonomous driving, advanced driver assistance systems (ADAS), and enhanced safety features. Connector manufacturers must keep pace with these advancements, continuously developing connectors that can support cutting-edge technologies.
In summary, the UAE Automotive Connectors Market faces various challenges, including the need to design connectors that can withstand extreme environmental conditions, supply chain disruptions, a shortage of skilled labor, and the complexity of modern vehicles. Adapting to the shift toward electric vehicles, complying with regulations, managing costs, and staying current with rapid technological advancements are also significant challenges. Connector manufacturers in the UAE must address these issues to ensure the market's continued growth and competitiveness in the automotive sector.
Key Market Trends
Electrification and EV Growth
A prominent trend in the UAE Automotive Connectors Market is the rapid electrification of vehicles. With a focus on sustainability, electric vehicles (EVs) are gaining traction, driving the demand for specialized connectors to handle high-voltage power and data exchange within these vehicles.
Autonomous Driving and ADAS
The rise of autonomous driving systems and advanced driver assistance systems (ADAS) has necessitated the development of connectors that can support the complex data exchange required for these technologies. This trend is driving innovations in connector designs and capabilities.
Miniaturization
Smaller and more compact connectors are in high demand to accommodate the limited space in modern vehicles. Miniaturization trends in connector design allow for more electronic components in confined spaces, supporting the development of compact and efficient automotive systems.
High-Speed Data Transfer
As vehicles become more connected, there's a growing need for connectors capable of high-speed data transfer. This trend is driven by the demand for improved in-car entertainment, connectivity, and advanced infotainment systems.
Customized Connectors
Customized connectors designed to meet the specific requirements of different vehicle models are gaining popularity. Manufacturers are increasingly offering tailored connector solutions to meet the unique needs of automakers.
Environmental Considerations
Connectors that are environmentally friendly and comply with sustainability standards are in demand. The UAE's focus on green technologies aligns with this trend, driving the development of connectors with reduced environmental impact.
Enhanced Safety Features
The incorporation of advanced safety features, such as collision avoidance systems and advanced airbag systems, is propelling the need for connectors capable of supporting these safety-related electronics. Safety trends are influencing the design and reliability of automotive connectors.
Connectivity and IoT Integration
The increasing emphasis on connectivity and the Internet of Things (IoT) in vehicles is driving the need for connectors that enable seamless communication between various systems within the vehicle. This trend is aligned with the growing consumer preference for connected vehicles with advanced features.
In summary, the UAE Automotive Connectors Market is shaped by trends such as vehicle electrification, autonomous driving, miniaturization, high-speed data transfer, customized solutions, environmental considerations, safety enhancements, and the integration of connectivity and IoT features. These trends reflect the industry's commitment to innovation and sustainability, aligning with both global and regional demands for advanced and connected automotive solutions.
Segmental Insights
By Vehicle Type
The Passenger Car segment represents a significant portion of the UAE Automotive Connectors Market. It is driven by the strong demand for luxury vehicles, which often come equipped with advanced features and electronics that rely on high-quality connectors. As consumers increasingly opt for high-end and technologically sophisticated vehicles, the demand for connectors to support infotainment, safety systems, and connectivity features in passenger cars remains robust.
The Commercial Vehicles segment encompasses various types, including trucks, buses, and industrial vehicles. These vehicles are characterized by their diverse applications, from transportation and logistics to construction and agriculture. In the UAE, where the industrial sector is growing, connectors for commercial vehicles play a crucial role in facilitating data and power transmission for various systems. Robust and durable connectors capable of withstanding challenging environments are essential for these applications.
The rise of electric and hybrid vehicles is a significant trend in the UAE's Automotive Connectors Market. These vehicles rely on specialized connectors designed to handle high-voltage power and support the unique needs of electric mobility. As the UAE government promotes sustainability and green technologies, the demand for connectors tailored to electric and hybrid vehicles is on the rise, making this segment a focal point of growth and innovation.
Specialized vehicles, such as off-road vehicles, construction equipment, and emergency service vehicles, have their own set of connector requirements. These vehicles operate in challenging and often extreme conditions, necessitating connectors that are rugged, durable, and resistant to environmental stressors. The UAE's growing infrastructure development and the need for specialized vehicles in various industries contribute to the demand for connectors in this segment.
While passenger cars and commercial vehicles dominate the market, two-wheelers, including motorcycles and scooters, also have their place in the UAE. Connectors for two-wheelers are designed to be compact and lightweight while maintaining reliability. These connectors support features such as electronic fuel injection systems and advanced digital displays found in modern motorcycles.
By Connection Type
Wire-to-wire connectors are a crucial component of the UAE Automotive Connectors Market. These connectors facilitate the connection of wires within the vehicle's electrical systems. They are commonly used in a variety of applications, such as connecting sensors, switches, and lighting systems. As vehicles become more technologically advanced, the demand for reliable wire-to-wire connectors that ensure secure and efficient electrical connections continues to grow.
Wire-to-board connectors are essential for connecting wires to a circuit board or PCB (Printed Circuit Board). In modern vehicles, these connectors play a pivotal role in connecting electronic control units (ECUs), sensors, and various other components to the vehicle's central control systems. The UAE's focus on advanced automotive electronics and connectivity systems drives the demand for high-quality wire-to-board connectors.
Board-to-board connectors are used to establish connections between different PCBs within a vehicle's electronic systems. These connectors are crucial in enabling communication between different electronic modules, such as those controlling the engine, infotainment, and safety systems. As vehicles incorporate more advanced features and systems, the demand for board-to-board connectors to facilitate inter-board communication increases.
Fiber optic connectors are gaining prominence in the UAE Automotive Connectors Market, particularly in vehicles with advanced communication and data transmission requirements. These connectors are essential for high-speed data transfer, supporting applications like in-car entertainment, navigation, and advanced driver assistance systems. The growth of these connectors aligns with the trend of increasing connectivity and data exchange within vehicles.
Coaxial connectors are widely used in automotive applications that require high-frequency signals and low signal loss. They are crucial for connecting components like antennas, satellite systems, and radio receivers. The demand for coaxial connectors is driven by the need for improved communication systems and entertainment options within vehicles, especially in the luxury and high-end vehicle segments.
In summary, the UAE Automotive Connectors Market is segmented by connection types, each playing a vital role in ensuring the efficient functioning of electronic systems within vehicles. Wire-to-wire connectors, wire-to-board connectors, and board-to-board connectors are fundamental for establishing electrical connections within the vehicle. Fiber optic connectors and coaxial connectors address the need for high-speed data transfer and signal integrity, aligning with the trend of advanced vehicle connectivity. The demand for these connectors varies according to the specific requirements of different automotive systems, applications, and vehicle segments in the UAE.
By Application Type
The UAE's Automotive Connectors Market for infotainment and connectivity applications is on the rise. As consumers increasingly seek technologically advanced vehicles with cutting-edge entertainment and connectivity features, the demand for connectors that support in-car infotainment, audio systems, navigation, and connectivity systems continue to grow. This segment is characterized by connectors facilitating data exchange, enabling seamless smartphone integration, and enhancing the overall driving experience.
Safety applications are a critical segment of the UAE Automotive Connectors Market. Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) and safety features such as collision avoidance systems, adaptive cruise control, and airbag systems rely heavily on connectors to ensure the reliable and precise operation of these life-saving technologies. As vehicle safety regulations become more stringent and consumers prioritize safety features, the demand for connectors in this segment is increasing.
Powertrain and engine control applications represent another significant segment in the UAE's Automotive Connectors Market. These connectors are essential for reliable communication and control of engine management systems, fuel injection, and exhaust control. As vehicles become more fuel-efficient and environmentally friendly, the need for connectors in this segment, capable of managing complex engine systems, remains vital.
Connectors for body electronics applications are integral to a vehicle's overall functionality. This segment includes connectors for features like power windows, central locking systems, climate control, and lighting. With the increasing integration of smart features and automated controls in vehicles, connectors for body electronics play a pivotal role in ensuring these systems function smoothly.
Connectors in the chassis and suspension segment are crucial for the proper functioning of a vehicle's dynamic systems. These connectors are employed in applications such as anti-lock braking systems (ABS), electronic stability control (ESC), and adaptive suspension systems. The UAE's focus on advanced automotive technologies is driving the demand for connectors that can support these critical chassis and suspension features.
In conclusion, the UAE Automotive Connectors Market exhibits diverse dynamics within different application segments. From infotainment and connectivity features that enhance the driving experience to safety applications that ensure occupant well-being and powertrain solutions for efficient and eco-friendly vehicles, each segment addresses specific needs in the automotive industry. As vehicles become more advanced and connected, connectors tailored to these applications are essential for maintaining safety, reliability, and the overall performance of modern vehicles in the UAE.

Regional Insights
Dubai, as a major economic and technological hub, plays a pivotal role in shaping the UAE Automotive Connectors Market. The emirate's automotive sector thrives on luxury vehicles, characterized by their advanced electronic features and cutting-edge technology. This emphasis on innovation and sophistication drives the demand for high-quality connectors that enable seamless communication and data exchange within these high-end vehicles. Dubai's prominence in the luxury car segment makes it a central market for connector manufacturers, contributing significantly to the growth of the industry in the region.
As the capital of the UAE, Abu Dhabi holds a unique position in the Automotive Connectors Market. The emirate's commitment to sustainability and green technologies is reshaping the market. Government initiatives promoting electric vehicles and sustainable transportation solutions are driving the demand for specialized connectors designed to support these environmentally friendly technologies. Abu Dhabi's focus on electric and hybrid vehicles aligns with global trends and positions it as a hub for connectors tailored to support green mobility solutions.
Sharjah's role in the UAE Automotive Connectors Market is vital, particularly in the context of commercial and industrial vehicles. The emirate's automotive sector encompasses a wide range of applications, including transportation, logistics, and construction. Connectors used in these vehicles need to be robust and capable of withstanding challenging environmental conditions. Sharjah's focus on this sector ensures that connector manufacturers supply products designed to meet the specific requirements of commercial and industrial vehicles, contributing significantly to the regional market's diversity and growth.
Beyond Dubai, Abu Dhabi, and Sharjah, other emirates such as Ras Al Khaimah, Fujairah, and Ajman each bring their distinct characteristics to the UAE Automotive Connectors Market. These emirates often focus on specialized vehicle applications, and the demand for connectors in each region varies according to the specific needs of their industries. While they may not individually dominate the market, their presence collectively contributes to the ecosystem, fostering innovation and enabling connector manufacturers to cater to a diverse range of applications across the UAE.
In summary, the UAE Automotive Connectors Market benefits from the unique characteristics of various emirates. Dubai's focus on luxury vehicles, Abu Dhabi's commitment to sustainability, Sharjah's role in commercial vehicles, and other emirates' specific industrial applications all contribute to a dynamic and evolving market. The diversity and competitiveness among these regions create an environment that fosters innovation and growth in the automotive connectors sector throughout the UAE.
Key Market Players
Delphi Automotive
Sumitomo Electric Industries Ltd.
Molex Incorporated
Yazaki Corporation
Japan Aviation Electronics Industry, Ltd.
JST Mfg. Co, Ltd.
AVX Corporation
Amphenol Corporation
Hirose Electric Co. Ltd.
Foxconn Technology Group
Report Scope:
In this report, the UAE Automotive Connectors Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• UAE Automotive Connectors Market, By Vehicle Type:
o Passenger Cars
o Commercial Vehicle
• UAE Automotive Connectors Market, By Connection Type:
o Wire to Wire Connection
o Board to Board Connection
o Wire to Board Connection
• UAE Automotive Connectors Market, By Application Type:
o Powertrain
o Safety & Security
o Power Distribution & Body Wiring
o CCE
o Others
• UAE Automotive Connectors Market, By Region:
o Dubai
o Abu Dhabi
o Sharjah
o Rest Of UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the UAE Automotive Connectors Market.
Available Customizations:
UAE Automotive Connectors Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on UAE Automotive Connectors Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Brand Satisfaction
5.3. Factors Affecting Purchase Decision
6. UAE Automotive Connectors Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume & Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Cars, Commercial Vehicle)
6.2.2. By Connection Type Market Share Analysis (Wire to Wire Connection, Board to Board Connection, Wire to Board Connection)
6.2.3. By Application Type Market Share Analysis (Powertrain, Safety & Security, Power Distribution & Body Wiring, CCE, Others)
6.2.4. By Regional Market Share Analysis
6.2.4.1. Dubai Market Share Analysis
6.2.4.2. Abu Dhabi Market Share Analysis
6.2.4.3. Sharjah Market Share Analysis
6.2.4.4. Rest of UAE Market Share Analysis
6.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. UAE Automotive Connectors Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Connection Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Application Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. UAE Passenger Cars Connectors Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume & Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Connection Type Market Share Analysis
7.2.2. By Application Type Market Share Analysis
8. UAE Commercial Vehicle Connectors Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume & Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Connection Type Market Share Analysis
8.2.2. By Application Type Market Share Analysis
9. SWOT Analysis
9.1. Strength
9.2. Weakness
9.3. Opportunities
9.4. Threats
10. Market Dynamics
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
11. Market Trends and Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. UAE Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
14.1.1. Delphi Automotive
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Key Product Offered
14.1.1.3. Recent Developments
14.1.1.4. Key Management Personnel
14.1.2. Sumitomo Electric Industries Ltd.
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Key Product Offered
14.1.2.3. Recent Developments
14.1.2.4. Key Management Personnel
14.1.3. Molex Incorporated
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Key Product Offered
14.1.3.3. Recent Developments
14.1.3.4. Key Management Personnel
14.1.4. Yazaki Corporation
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Key Product Offered
14.1.4.3. Recent Developments
14.1.4.4. Key Management Personnel
14.1.5. Japan Aviation Electronics Industry, Ltd.
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Key Product Offered
14.1.5.3. Recent Developments
14.1.5.4. Key Management Personnel
14.1.6. JST Mfg. Co, Ltd.
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Key Product Offered
14.1.6.3. Recent Developments
14.1.6.4. Key Management Personnel
14.1.7. AVX Corporation
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Key Product Offered
14.1.7.3. Recent Developments
14.1.7.4. Key Management Personnel
14.1.8. Amphenol Corporation
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Key Product Offered
14.1.8.3. Recent Developments
14.1.8.4. Key Management Personnel
14.1.9. Hirose Electric Co. Ltd.
14.1.9.1. Company Details
14.1.9.2. Key Product Offered
14.1.9.3. Recent Developments
14.1.9.4. Key Management Personnel
14.1.10. Foxconn Technology Group
14.1.10.1. Company Details
14.1.10.2. Key Product Offered
14.1.10.3. Recent Developments
14.1.10.4. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations
15.1. Key Focus Areas
15.1.1. Target Regions
15.1.2. Target Vehicle Type
15.1.3. Target Connection Type
16. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(automotive)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/23 10:28

157.74 円

172.13 円

206.60 円

ページTOPに戻る