世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北米のSUV市場:全長別(SUV-C、SUV-D、SUV-E、SUV-F)、トランスミッションタイプ別(マニュアル、オートマチック)、燃料タイプ別(ディーゼル、ガソリン、ハイブリッド、その他)、国別、競合、予測、機会:2018年~2028年


North America SUV Market By Length (SUV-C, SUV-D, SUV-E and SUV-F), By Transmission Type (Manual, Automatic), By Fuel Type (Diesel, Petrol and Hybrid & Others), Country, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028

北米SUV市場の2022年市場規模は2,800億ドルで、予測期間のCAGRは7.68%と堅調な成長が見込まれる。北米のSUV市場は近年著しい成長を遂げている。この成長の背景には、先進の安全機能を備えた広くて多用途な車に対... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$4,400
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
140 英語

 

サマリー

北米SUV市場の2022年市場規模は2,800億ドルで、予測期間のCAGRは7.68%と堅調な成長が見込まれる。北米のSUV市場は近年著しい成長を遂げている。この成長の背景には、先進の安全機能を備えた広くて多用途な車に対する消費者の嗜好の高まりがある。消費者が快適性、利便性、安全性を優先する中、自動車メーカーはこうした需要に応えるべく、幅広いSUVモデルを投入してきた。
米国、カナダ、メキシコで構成されるこの地域では、SUVの販売台数が顕著に増加している。さまざまなタイプのSUVがある中で、コンパクトSUVは、その優れた燃費効率とコストパフォーマンスにより、最も高い需要を集めている。これらのコンパクトSUVは、サイズと機能性の完璧なバランスを提供し、スペースが重視される都市環境にとって理想的である。
さらに、従来のモデルに代わる環境にやさしい電動SUVの登場によって、市場の様相は一変した。環境への関心が高まる中、電気SUVは、持続可能な交通手段を求める環境意識の高い消費者の間で人気を集めている。SUVの利点を享受しながら二酸化炭素排出量を削減できることから、電動SUVは多くの人にとって魅力的な選択肢となっている。
電気自動車SUVの人気は、バッテリー技術の絶え間ない進歩と充電インフラの拡大によってさらに加速している。電気自動車がより身近で効率的になるにつれて、普及への障壁は徐々に克服されつつある。その結果、今後数年間は電動SUVの需要がさらに高まると予想される。
市場予測によると、北米のSUV市場は、持続可能性と技術革新に強く焦点を当てながら、今後も成長を続ける。自動車メーカー各社がこうした消費者の嗜好の進化に応えようと努力していることから、近い将来、SUVに革新的な機能や最先端技術が搭載されるようになることが予想される。先進的な運転支援システムからシームレスな接続オプションまで、SUVは単なる乗り物ではなく、現代のドライバーにとってスマートで直感的な相棒になりつつある。
まとめると、北米のSUV市場は変革期を迎えており、広々として多用途に使え、環境に優しい車へとシフトしている。消費者が快適性、安全性、持続可能性を優先する傾向が強まるなか、自動車メーカーはこうした要求に応えるべく、多様なSUVモデルを提供している。技術の絶え間ない進化と環境への責任の重視の高まりにより、SUVの将来は有望であり、エキサイティングな進歩が目前に迫っている。
主な市場牽引要因
多用途車に対する消費者の嗜好
北米SUV市場の大きな原動力は、多目的な車に対する消費者の強い嗜好である。SUVは、広い室内空間、快適な座席、十分な荷室容量を兼ね備えており、さまざまな活動やライフスタイルに理想的である。家族の移動手段、アウトドアでの冒険、毎日の通勤など、SUVはその柔軟性と適応性により、北米の多くの消費者にとって最適な選択肢となっている。成長する家族に対応し、ドライブ旅行に十分な収納スペースを提供し、スムーズで快適な乗り心地を提供するSUVは、車に利便性と多用途性を求める人々の心をとらえている。さらに、SUVのテクノロジーとデザインの進歩は、その魅力をさらに高めている。先進の安全システム、燃費効率、豪華なインテリアなどの機能により、SUVは実用性とスタイルの両方を求める人々にとって魅力的な選択肢となっている。その結果、北米のSUV市場は繁栄を続け、地域全体の消費者の進化し続けるニーズと嗜好に応えている。
高まるクロスオーバーSUV需要
SUV市場のサブセグメントであるクロスオーバーSUVは、北米で著しい成長を遂げている。クロスオーバーSUVは、従来のSUVの実用性と小型車の走行性・燃費効率を併せ持つ。クロスオーバーの多用途性は、特に都市環境において、スペースと操縦性のバランスを求める消費者の共感を呼んでいる。その結果、自動車メーカーは需要の高まりに応えるため、クロスオーバーSUVのラインアップ拡大にますます力を入れている。
セダンからのシフト
伝統的なセダンの人気低下は、北米のSUV市場を牽引する顕著な要因となっている。多くの消費者がセダンからSUVに嗜好を移したのは、SUVの方が着座位置が高く、視界が良く、全体的に安心感があるからである。自動車メーカーは、セダンの生産台数を減らし、SUV開発への投資を増やすことでこの傾向に対応し、SUV市場を拡大している。
安全性とテクノロジーに対する消費者の強い要求
安全装備と先進技術は、北米SUV市場の主要な推進力となっている。消費者は車を選ぶ際に安全性を重視し、SUVには衝突回避、アダプティブ・クルーズ・コントロール、レーン・キープ・アシストなどの先進安全システムが装備されていることが多い。さらに、消費者は最新のコネクティビティやインフォテインメント機能を車に求めている。SUVは最先端技術を提供することでこの需要に応え、安全性と利便性の両方を求める購買層を引き付けている。
経済繁栄と燃料価格の低下
北米の良好な経済状況と比較的低い燃料価格が、SUV市場を後押ししている。消費者は、経済的な豊かさに自信を持ち、燃料費の低下に直面すると、SUVのような大型で燃料消費量の多い車を選ぶ傾向が強くなる。経済が豊かになったことで、広々とした車を求める家族連れから、より豪華なオプションを求める個人まで、幅広い消費者がSUVを購入できるようになった。
ファミリーカーとしてのSUV
SUVは、北米でますます家族向けの車として選ばれるようになっている。広々とした室内空間、複数の座席構成、十分な荷室スペースを持つSUVは、家族とその多様なニーズに対応するのに理想的である。SUVは安全で多目的なファミリーカーであるという認識が需要を牽引し、自動車メーカーは3列シートSUVやハイブリッド・オプションなど、家族のライフスタイルに合わせたモデルを設計することで対応している。
主な市場課題
燃費と排ガス規制
北米SUV市場が直面する主な課題の1つは、厳しい燃費・排ガス規制をクリアする必要性である。環境意識が高まり、各国政府が気候変動対策としてより厳しい基準を導入する中、自動車メーカーは、燃費効率だけでなく環境にも配慮したSUVの開発という課題に直面している。そのためには、ハイブリッド・パワートレイン、軽量素材、空力設計などの革新的技術を探求するための広範な研究開発が必要となる。
大型SUVは小型車に比べて燃料消費量が多く、温室効果ガスの排出量も多いことが多いため、厳しい監視の目が向けられている。こうした懸念に対処するため、自動車メーカーは、性能や実用性を損なうことなくSUVの燃費を向上させる高度なエンジニアリングと設計戦略に投資している。これには、エンジン性能の最適化、スタート・ストップ技術の導入、回生ブレーキシステムの活用などが含まれる。
さらに自動車メーカーは、SUVの二酸化炭素排出量を削減するため、電気自動車や水素自動車といった代替燃料の選択肢も模索している。これらの技術は、ゼロエミッション運転の可能性を提供し、運輸部門の温室効果ガス排出削減に大きく貢献することができる。
SUVの魅力を維持しながら規制への適合を達成することは、自動車メーカーにとって複雑なバランスを取る行為である。自動車メーカーは、広さ、多用途性、オフロード性能に対する消費者の要求を満たしながら、環境への影響に対する高まる懸念に対応するという微妙なバランスをとらなければならない。そのためには、SUV市場向けの持続可能なソリューションを開発・導入するための絶え間ない革新と、自動車メーカー、サプライヤー、規制当局間の協力が必要である。
結論として、北米SUV市場が直面する燃費効率と排出ガス規制への対応という課題は、自動車メーカーを技術とデザインの限界に挑戦させる原動力となっている。イノベーションを取り入れ、環境に優しい手法を採用することで、業界は規制要件を満たすだけでなく、より持続可能な未来に貢献する新世代のSUVを生み出すことができる。
燃料価格の高騰
燃料価格の変動は、SUVオーナーや潜在的な購入者にとって永遠の懸念事項である。SUV、特に大型モデルは、相対的に燃費が悪いことで知られている。燃料価格が大幅に上昇した場合、消費者は運転コストの上昇を理由にSUVの購入や保有を再考する可能性がある。燃料価格の高騰は、SUVの販売と再販価値の両方に影響を及ぼし、市場全体のダイナミクスに影響を与える可能性がある。
電気自動車(EV)との競争
電気自動車(EV)の台頭は、北米の伝統的なSUV市場に手ごわい挑戦をもたらしている。EVはゼロ・エミッション走行が可能で、より環境に優しい選択肢と考えられている。EVのインフラ整備が進み、バッテリー技術が進歩すれば、消費者は従来のSUVよりもEVを選ぶようになるかもしれない。SUV市場は、このような消費者の嗜好の変化に適応し、競争力のある電動SUVを開発するという課題に直面している。
サプライチェーンの混乱
最近のグローバル・サプライチェーンの混乱は自動車業界に波及し、北米におけるSUVの生産と供給力に影響を及ぼしている。COVID-19の流行や半導体の供給不足といった要因が、生産の遅れや在庫水準の制約につながっている。こうした混乱は、消費者の選択肢を狭め、価格を上昇させる可能性があることから市場に影響を与え、自動車メーカーと消費者の双方にとって困難な状況となっている。
安全性に対する消費者の認識
SUVは、その大きさと高いドライビングポジションから安全性が高いと思われがちだが、特に横転事故における安全性への懸念が高まっている。SUVは重心が高いため、状況によっては横転しやすい。SUVに関連する安全リスクに対する否定的な認識は、消費者の選択に影響を与え、安全規制当局の監視を強める可能性がある。自動車メーカーはこうした懸念に対処し、消費者の信頼を維持するために安全機能に投資しなければならない。
主要市場動向
コンパクトSUVとサブコンパクトSUVの台頭
北米SUV市場で最も注目すべきトレンドのひとつは、コンパクトSUVとサブコンパクトSUVの人気が高まっていることである。これらの小型SUVは、大型SUVの実用性と小型車の操縦性のバランスを提供している。狭い駐車スペースや混雑した道路が多い都市環境に適している。自動車メーカーはこのトレンドに対応し、コンパクトSUVやサブコンパクトSUVを幅広く投入し、スペースや実用性に妥協することなく多用途性と効率性を求める消費者に対応している。
ハイブリッドおよび電気SUVの提供拡大
環境への配慮と持続可能な輸送へのシフトが、北米におけるハイブリッドおよび電気SUVの成長を後押ししている。自動車メーカーは電動化に多額の投資を行い、ハイブリッド、プラグインハイブリッド、オール電化パワートレインを搭載したSUVモデルを提供している。これらの車は、SUV所有のメリットを享受しながら二酸化炭素排出量を削減する選択肢を消費者に提供している。充電インフラが拡大し続ける中、電気SUVの採用はさらに増加すると予想され、市場の重要なトレンドとなっている。
先進のコネクティビティを備えたテクノロジーに精通したSUV
コネクティビティとテクノロジーは、北米SUV市場の中心となっている。消費者は、スマートフォンとのシームレスな統合、高度なインフォテインメント・システム、Apple CarPlayやAndroid Autoのようなコネクティビティ機能を自動車に期待している。自動車メーカーは、SUVにタッチスクリーン・ディスプレイ、音声認識、ナビゲーション・システム、スマート・ホーム・インテグレーションを搭載している。テクノロジーの進化に伴い、SUVは今後もますます洗練されたコネクティビティ・オプションを提供し、消費者の運転体験と利便性を高めていくだろう。
安全装備と運転支援システム
北米のSUV市場では、安全性が消費者の最優先事項であることに変わりはない。SUVには、アダプティブ・クルーズ・コントロール、レーン・キープ・アシスト、自動緊急ブレーキ、ブラインド・スポット・モニタリング、歩行者検知など、先進の安全装備や運転支援システムが数多く搭載されている。これらの技術は乗員保護を強化し、SUV全体の魅力向上に貢献している。安全規制と消費者の期待が進化し続ける中、自動車メーカーはSUVの安全装備の強化に投資を続けるだろう。
カスタマイズとパーソナライゼーション・オプション
北米の消費者は、パーソナライズされたカスタマイズ可能なSUVオプションをますます求めるようになっている。自動車メーカーは、幅広いトリムレベル、パッケージ、カスタマイズオプションを提供することで、購入者が自分の好みに合わせてSUVをカスタマイズできるように対応している。内装素材やカラースキームからテクノロジーパッケージや性能強化に至るまで、パーソナライゼーションの傾向は、SUVが多様な消費者の嗜好や要件に対応できることを保証している。
高級SUVセグメントの成長
高級SUVセグメントは、北米で大幅な成長を遂げている。消費者は、スタイル、性能、高度な機能を兼ね備えたプレミアムSUVやハイエンドSUVモデルに引き寄せられている。高級SUVは、最新技術、豪華なインテリア、パワフルなエンジンを装備していることが多い。これらの車は、プレミアムなドライビング体験を求め、より高いレベルの快適性と名声への投資を厭わない消費者に対応している。高級SUVのトレンドは、北米の消費者が実用性と高級感の両方を求めていることを裏付けている。
セグメント別インサイト
燃料タイプの洞察
燃料タイプは、北米のSUV市場を定義する上で重要な役割を果たしている。現在、市販されているSUVの大半はガソリンを燃料としている。これは、ガソリンが広く入手可能であること、コストが低いこと、ガソリンの流通を支えるインフラがしっかりしていることによる。しかし近年、ハイブリッドや電気SUVなど、より持続可能な代替手段へのシフトが顕著になっている。このシフトの背景には、環境意識の高まりと二酸化炭素排出量削減への願望がある。
たとえばハイブリッドSUVは、ガソリンエンジンと電気モーターを組み合わせることで、燃費の向上と環境負荷の低減を可能にしている。これらの車は回生ブレーキ技術を利用しており、運動エネルギーを電気エネルギーに変換してバッテリーに蓄え、後で使用することができる。これにより、燃料を節約できるだけでなく、温室効果ガスの排出量も削減できる。
一方、電気SUVは完全に電気で動くため、テールパイプからの排出はない。近年著しい進歩を遂げた先進のバッテリー技術に依存している。これらの車はゼロエミッションだけでなく、スムーズで静かなドライビング体験を提供する。さらに、充電ステーションの利用可能性や、よりクリーンなエネルギーを促進する政府の優遇措置も、電気SUVの人気上昇に貢献している。
結論として、ガソリンSUVは依然として市場を支配しているが、ハイブリッドSUVや電気SUVの台頭は、より持続可能な交通手段への幅広いシフトを反映している。このシフトは、環境意識の高まり、バッテリー技術の進歩、二酸化炭素排出量削減を目的とした政府の取り組みによって促進されている。将来を展望すると、環境に優しい選択肢が北米のSUV市場を形成し続けることは明らかである。
トランスミッション・タイプの洞察
北米のSUV市場では、利便性と使いやすさが好まれるため、オートマチックトランスミッションタイプが優位を保っている。かつてはマニュアルトランスミッションがその優れた制御性と燃費効率で称賛されていたが、オートマチックトランスミッション技術の進歩がこのギャップを大きく埋めている。さらに、一般的にオートマチック・トランスミッションを利用する電気自動車やハイブリッドSUVの採用が増加していることも、この傾向をさらに後押ししている。にもかかわらず、マニュアルSUVのニッチ市場は根強く残っており、このトランスミッション・タイプが提供するエンゲージメントとコントロールを重視する愛好家やドライバーによって支えられている。
地域別の洞察
北米、特に米国では、世界のSUV市場の優位性が続いている。これは、この地域の堅調な経済と高い可処分所得水準に見合った、より大型で快適な車に対する消費者の強い嗜好によるものである。北米の高度なインフラがSUV人気をさらに後押しし、都市部でも農村部でも実用的な選択肢となっている。
ゼネラル・モーターズ、フォード、フィアット・クライスラーをはじめとするアメリカの自動車メーカーは、この傾向に乗じて、SUVセグメントで大幅な販売増を記録している。これは、SUV市場における北米の主導的地位を強化するだけでなく、これらの自動車メーカーの業界における強力な足場を浮き彫りにしている。
しかし、この地域のSUV市場は将来的に困難に直面する可能性があることに留意する必要がある。燃費基準の変更と電気自動車の人気の高まりは、市場を再構築する可能性のある2つの重要な要因である。環境への関心が高まり、消費者がより持続可能な交通手段を求めるようになれば、SUVの需要も変化するかもしれない。北米での牙城を維持しつつ、業界がこうした力学の変化にどのように適応し、革新していくかが注目される。
主要市場プレイヤー
フォード・モーター
ゼネラルモーターズ
アウディ
起亜自動車
ルノー
PSAグループ
上海汽車集団有限公司
ダイムラーAG
BMW AG
マヒンドラ&マヒンドラ社
レポートの範囲
本レポートでは、北米のSUV市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- SUV市場、車長別
o SUV-C
o SUV-D
o SUV-D
o SUV-F
- SUV市場:燃料タイプ別
o ディーゼル
o ガソリン
o ハイブリッド&その他
- SUV市場:トランスミッションタイプ別
o オートマチック
マニュアル
- SUV市場:国別
o カナダ
o 米国
o メキシコ
競合状況
企業プロフィール:北米SUV市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社の北米SUV市場レポートでは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.COVID-19の北米SUV市場への影響
5.顧客の声分析
5.1.ブランド認知度
5.2.ブランド満足度
5.3.購買決定要因
6.北米SUV市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.台数・金額別
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.全長別市場シェア分析(SUV-C、SUV-D、SUV-E、SUV-F)
6.2.2.トランスミッションタイプ別市場シェア分析(オートマチック、マニュアル)
6.2.3.燃料タイプ別市場シェア分析(ディーゼル、ガソリン、ハイブリッド、その他)
6.2.4.国別市場シェア分析
6.2.4.1.カナダ市場シェア分析
6.2.4.2.アメリカ市場シェア分析
6.2.4.3.メキシコ市場シェア分析
6.2.5.企業別市場シェア分析(上位5社、その他-金額ベース、2022年)
6.3.北米SUV市場のマッピングと機会評価
6.3.1.長さ別市場マッピングと機会評価
6.3.2.トランスミッションタイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.3.燃料タイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.4.国別市場マッピングと機会評価
7.カナダのSUV市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.台数・金額別
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.長さ別市場シェア分析
7.2.2.トランスミッションタイプ別市場シェア分析
7.2.3.燃料タイプ別市場シェア分析
8.米国SUV市場展望
8.1.市場規模・予測
8.1.1.台数・金額別
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.長さ別市場シェア分析
8.2.2.トランスミッションタイプ別市場シェア分析
8.2.3.燃料タイプ別市場シェア分析
9.メキシコSUV市場展望
9.1.市場規模・予測
9.1.1.台数・金額別
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.長さ別市場シェア分析
9.2.2.トランスミッションタイプ別市場シェア分析
9.2.3.燃料タイプ別市場シェア分析
10.SWOT分析
10.1.強み
10.2.弱み
10.3.機会
10.4.脅威
11.市場ダイナミクス
11.1.市場促進要因
11.2.市場の課題
12.市場の動向と発展
13.競争環境
13.1.企業プロフィール(主要10社まで)
13.1.1.フォード・モーター・カンパニー
13.1.1.1.会社概要
13.1.1.2.主要製品
13.1.1.3.最近の動向
13.1.1.4.主要経営陣
13.1.2.ゼネラルモーターズ
13.1.2.1.会社概要
13.1.2.2.主要製品
13.1.2.3.最近の動向
13.1.2.4.主要経営陣
13.1.3.アウディAG
13.1.3.1.会社概要
13.1.3.2.主要製品
13.1.3.3.最近の動向
13.1.3.4.主要経営陣
13.1.4.起亜自動車株式会社
13.1.4.1.会社概要
13.1.4.2.主要製品
13.1.4.3.最近の動向
13.1.4.4.主要経営陣
13.1.5.グループ・ルノー
13.1.5.1.会社概要
13.1.5.2.主要製品
13.1.5.3.最近の動向
13.1.5.4.主要経営陣
13.1.6.上海汽車集団有限公司
13.1.6.1.会社概要
13.1.6.2.主要製品
13.1.6.3.最近の動向
13.1.6.4.主要経営陣
13.1.7.グループPSA
13.1.7.1.会社概要
13.1.7.2.主要製品
13.1.7.3.最近の動向
13.1.7.4.主要経営陣
13.1.8.ダイムラーAG
13.1.8.1.会社概要
13.1.8.2.主要製品
13.1.8.3.最近の動向
13.1.8.4.主要経営陣
13.1.9.BMW AG
13.1.9.1.会社概要
13.1.9.2.主要製品
13.1.9.3.最近の動向
13.1.9.4.主要経営陣
13.1.10.マヒンドラ・アンド・マヒンドラ・リミテッド
13.1.10.1.会社概要
13.1.10.2.主要製品
13.1.10.3.最近の動向
13.1.10.4.主要経営陣
14.戦略的提言
14.1.重点分野
14.1.1.対象国
14.1.2.長さ別ターゲット
14.1.3.燃料タイプ別ターゲット
15.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

North America SUV Market has valued at USD 280 Billion in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 7.68%. The North American SUV market has experienced significant growth in recent years. This growth can be attributed to the rising consumer preference for spacious and versatile vehicles equipped with advanced safety features. As consumers prioritize comfort, convenience, and safety, automakers have responded by introducing a wide range of SUV models tailored to meet these demands.
Within the region, comprising the United States, Canada, and Mexico, there has been a remarkable uptick in SUV sales. Among the different types of SUVs available, compact SUVs have garnered the highest demand due to their impressive fuel efficiency and cost-effectiveness. These compact SUVs offer the perfect balance between size and functionality, making them ideal for urban environments where space is a premium.
Moreover, the market landscape has been reshaped by the advent of electric SUVs, which provide an eco-friendly alternative to traditional models. With the growing concern for the environment, electric SUVs have gained traction among environmentally conscious consumers who seek sustainable transportation options. The ability to reduce carbon emissions while enjoying the benefits of an SUV has made electric SUVs an attractive choice for many.
The popularity of electric SUVs is further fueled by continuous advancements in battery technology and the expansion of charging infrastructure. As electric vehicles become more accessible and efficient, the barriers to adoption are gradually being overcome. This, in turn, is expected to drive the demand for electric SUVs even higher in the coming years.
Market predictions indicate that the North American SUV market will continue to grow, with a strong focus on sustainability and technological innovation. As automakers strive to meet these evolving consumer preferences, we can expect to see more innovative features and cutting-edge technologies integrated into SUVs in the near future. From advanced driver assistance systems to seamless connectivity options, SUVs are becoming more than just vehicles; they are becoming smart, intuitive companions for the modern driver.
In summary, the North American SUV market is experiencing a transformative period, with a shift towards spacious, versatile, and environmentally friendly vehicles. As consumers increasingly prioritize comfort, safety, and sustainability, automakers are rising to the challenge, offering a diverse range of SUV models to meet these demands. With the continuous evolution of technology and a growing emphasis on environmental responsibility, the future of SUVs looks promising, with exciting advancements on the horizon.
Key Market Drivers
Consumer Preference for Versatile Vehicles
A significant driver of the North America SUV market is the strong consumer preference for versatile vehicles. SUVs offer a combination of spacious interiors, comfortable seating, and ample cargo capacity, making them ideal for a wide range of activities and lifestyles. Whether it's for family transportation, outdoor adventures, or daily commuting, SUVs have become the go-to choice for many North American consumers due to their flexibility and adaptability. With their ability to accommodate growing families, provide ample storage space for road trips, and offer a smooth and comfortable ride, SUVs have captured the hearts of individuals seeking convenience and versatility in their vehicles. Moreover, the advancements in SUV technology and design have further enhanced their appeal, with features such as advanced safety systems, fuel efficiency, and luxurious interiors, making SUVs a compelling choice for those seeking both practicality and style. As a result, the North America SUV market continues to thrive, catering to the ever-evolving needs and preferences of consumers across the region.
Growing Demand for Crossover SUVs
Crossover SUVs, a subsegment of the SUV market, have experienced remarkable growth in North America. These vehicles combine the practicality of traditional SUVs with the drivability and fuel efficiency of smaller cars. The versatility of crossovers has resonated with consumers seeking a balance between space and maneuverability, especially in urban environments. As a result, automakers have increasingly focused on expanding their crossover SUV offerings to meet the rising demand.
Shift Away from Sedans
The decline in popularity of traditional sedans has been a notable driver for the SUV market in North America. Many consumers have shifted their preferences from sedans to SUVs due to the latter's higher seating position, improved visibility, and overall sense of security. Automakers have adapted to this trend by reducing sedan production and investing more in SUV development, thereby expanding the SUV market.
Strong Consumer Demand for Safety and Technology
Safety features and advanced technology have become key drivers in the North American SUV market. Consumers place a high emphasis on safety when choosing a vehicle, and SUVs often come equipped with advanced safety systems, such as collision avoidance, adaptive cruise control, and lane-keeping assist. Additionally, consumers expect the latest connectivity and infotainment features in their vehicles. SUVs have responded to this demand by offering cutting-edge technology, attracting buyers looking for both safety and convenience.
Economic Prosperity and Low Fuel Prices
Favorable economic conditions and relatively low fuel prices in North America have bolstered the SUV market. When consumers have confidence in their economic well-being and face lower fuel costs, they are more inclined to choose larger, more fuel-intensive vehicles like SUVs. Economic prosperity has allowed a wider range of consumers to afford SUVs, from families seeking spacious vehicles to individuals desiring more luxurious options.
SUVs as Family Vehicles
SUVs have increasingly become the vehicle of choice for families in North America. The spacious interiors, multiple seating configurations, and ample cargo space make SUVs ideal for accommodating families and their varied needs. The perception of SUVs as safe and versatile family vehicles has driven demand, and automakers have responded by designing models tailored to family lifestyles, including three-row SUVs and hybrid options.
Key Market Challenges
Fuel Efficiency and Emissions Regulations
One of the primary challenges facing the North America SUV market is the need to meet stringent fuel efficiency and emissions regulations. As environmental consciousness grows and governments implement stricter standards to combat climate change, automakers are faced with the task of developing SUVs that are not only fuel-efficient but also eco-friendly. This requires extensive research and development to explore innovative technologies such as hybrid powertrains, lightweight materials, and aerodynamic designs.
Large SUVs often consume more fuel and emit more greenhouse gases compared to smaller vehicles, which puts them under increased scrutiny. To address these concerns, automakers are investing in advanced engineering and design strategies to improve the fuel efficiency of SUVs without compromising their performance or utility. This includes optimizing engine performance, implementing start-stop technology, and utilizing regenerative braking systems.
Furthermore, automakers are also exploring alternative fuel options, such as electric and hydrogen-powered SUVs, to reduce the carbon footprint of these vehicles. These technologies offer the potential for zero-emissions driving and can significantly contribute to reducing greenhouse gas emissions in the transportation sector.
Achieving compliance with regulations while maintaining the appeal of SUVs is a complex balancing act for automakers. They must strike a delicate balance between meeting the demands of consumers for spaciousness, versatility, and off-road capabilities, while also addressing the growing concerns about environmental impact. This requires continuous innovation and collaboration between automakers, suppliers, and regulatory bodies to develop and implement sustainable solutions for the SUV market.
In conclusion, the challenges faced by the North America SUV market in meeting fuel efficiency and emissions regulations are driving automakers to push the boundaries of technology and design. By embracing innovation and adopting eco-friendly practices, the industry can create a new generation of SUVs that not only meet regulatory requirements but also contribute to a more sustainable future.
Escalating Fuel Prices
The fluctuation of fuel prices is a perpetual concern for SUV owners and potential buyers. SUVs, particularly larger models, are known for their relatively lower fuel efficiency. When fuel prices rise significantly, consumers may reconsider purchasing or retaining these vehicles due to higher operating costs. Escalating fuel prices can affect both sales and resale values of SUVs, impacting the overall market dynamics.
Competition from Electric Vehicles (EVs)
The rise of electric vehicles (EVs) poses a formidable challenge to the traditional SUV market in North America. EVs offer zero-emission driving and are seen as more environmentally friendly options. As EV infrastructure continues to develop and battery technology advances, consumers may increasingly opt for electric SUVs over their conventional counterparts. The SUV market faces the challenge of adapting to this shift in consumer preferences and developing competitive electric SUV offerings.
Supply Chain Disruptions
Recent disruptions in global supply chains have reverberated through the automotive industry, affecting the production and availability of SUVs in North America. Factors such as the COVID-19 pandemic and semiconductor shortages have led to production delays and constrained inventory levels. These disruptions can impact the market by limiting consumer choice and potentially increasing prices, making it challenging for both automakers and consumers to navigate.
Consumer Perception of Safety
While SUVs are often perceived as safer due to their size and elevated driving position, there is a growing concern about the safety of these vehicles, particularly in rollover accidents. The higher center of gravity in SUVs can make them more prone to rollovers in certain situations. Negative perceptions of safety risks associated with SUVs can affect consumer choices and may lead to increased scrutiny from safety regulators. Automakers must address these concerns and invest in safety features to maintain consumer confidence.
Key Market Trends
Rise of Compact and Subcompact SUVs
One of the most notable trends in the North America SUV market is the increasing popularity of compact and subcompact SUVs. These smaller SUVs offer a balance between the practicality of larger SUVs and the maneuverability of smaller cars. They are well-suited for urban environments where tight parking spaces and congested streets are common. Automakers have responded to this trend by introducing a wide range of compact and subcompact SUV models, catering to consumers who seek versatility and efficiency without compromising on space and utility.
Expanding Hybrid and Electric SUV Offerings
Environmental concerns and a shift toward sustainable transportation have driven the growth of hybrid and electric SUVs in North America. Automakers are investing heavily in electrification, offering SUV models with hybrid, plug-in hybrid, and all-electric powertrains. These vehicles provide consumers with options to reduce their carbon footprint while enjoying the benefits of SUV ownership. As charging infrastructure continues to expand, the adoption of electric SUVs is expected to rise further, making them a significant trend in the market.
Tech-Savvy SUVs with Advanced Connectivity
Connectivity and technology have become central to the North America SUV market. Consumers expect their vehicles to offer seamless integration with smartphones, advanced infotainment systems, and connectivity features like Apple CarPlay and Android Auto. Automakers are equipping SUVs with touchscreen displays, voice recognition, navigation systems, and smart home integration. As technology evolves, SUVs will continue to offer increasingly sophisticated connectivity options, enhancing the driving experience and convenience for consumers.
Safety Features and Driver-Assistance Systems
Safety remains a top priority for consumers in the North America SUV market. SUVs are equipped with an array of advanced safety features and driver-assistance systems, including adaptive cruise control, lane-keeping assist, automatic emergency braking, blind-spot monitoring, and pedestrian detection. These technologies enhance passenger protection and contribute to the overall appeal of SUVs. As safety regulations and consumer expectations continue to evolve, automakers will continue to invest in enhancing SUV safety features.
Customization and Personalization Options
Consumers in North America are increasingly seeking personalized and customizable SUV options. Automakers are responding by offering a wide range of trim levels, packages, and customization options, allowing buyers to tailor their SUVs to their specific preferences. From interior materials and color schemes to technology packages and performance enhancements, the trend toward personalization ensures that SUVs can cater to a diverse range of consumer tastes and requirements.
Luxury SUV Segment Growth
The luxury SUV segment has experienced substantial growth in North America. Consumers are gravitating toward premium and high-end SUV models that offer a combination of style, performance, and advanced features. Luxury SUVs often come equipped with the latest technology, opulent interiors, and powerful engines. These vehicles cater to consumers who seek a premium driving experience and are willing to invest in a higher level of comfort and prestige. The luxury SUV trend underscores the desire for both practicality and luxury among North American consumers.
Segmental Insights
Fuel Type Insights
Fuel type plays a critical role in defining the SUV market in North America. Currently, the majority of SUVs on the road are powered by gasoline, thanks to its wide availability, lower costs, and the robust infrastructure supporting its distribution. However, in recent years, there has been a noticeable shift towards more sustainable alternatives, such as hybrid and electric SUVs. This shift is driven by a growing environmental awareness and a desire to reduce carbon emissions.
Hybrid SUVs, for example, combine a gasoline engine with an electric motor, allowing for improved fuel efficiency and reduced environmental impact. These vehicles utilize regenerative braking technology, which converts kinetic energy into electric energy that can be stored in the battery and used later. This not only saves fuel but also reduces greenhouse gas emissions.
On the other hand, electric SUVs are entirely powered by electricity, with no tailpipe emissions. They rely on advanced battery technology, which has seen significant advancements in recent years. These vehicles offer not only zero emissions but also a smooth and quiet driving experience. Additionally, the availability of charging stations and government incentives promoting cleaner energy have contributed to the growing popularity of electric SUVs.
In conclusion, while gasoline-powered SUVs still dominate the market, the rise of hybrid and electric SUVs reflects a broader shift towards more sustainable transportation options. This shift is fueled by increasing environmental awareness, advancements in battery technology, and government initiatives aimed at reducing carbon emissions. As we look to the future, it is clear that eco-friendly choices will continue to shape the SUV market in North America.
Transmission Type Insights
In the North America SUV market, the automatic transmission type continues to dominate due to preference for convenience and ease of use. While manual transmissions were once lauded for their greater control and fuel efficiency, advances in automatic transmission technology have largely bridged this gap. Moreover, the increasing adoption of electric and hybrid SUVs, which typically utilize automatic transmissions, further underpins this trend. Despite this, a niche market for manual SUVs persists, sustained by enthusiasts and drivers who value the engagement and control this transmission type offers.
Regional Insights
In North America, particularly the United States, the dominance of the global SUV market continues to persist. This can be attributed to a strong consumer preference for larger, more comfortable vehicles, which aligns with the region's robust economy and higher disposable income levels. The advanced infrastructure in North America further supports the popularity of SUVs, making them a practical choice for both urban and rural areas.
American automakers, including General Motors, Ford, and Fiat Chrysler, have been capitalizing on this trend and have experienced substantial sales growth in their SUV segments. This not only reinforces North America's leading position in the SUV market but also highlights the strong foothold of these automakers in the industry.
However, it is important to note that the regional SUV landscape may face challenges in the future. Changing fuel economy standards and the rising popularity of electric vehicles are two key factors that could potentially reshape the market. As environmental concerns become more prominent and consumers seek more sustainable transportation options, the demand for SUVs might evolve. It will be interesting to see how the industry adapts and innovates to meet these changing dynamics while maintaining its stronghold in North America.
Key Market Players
Ford Motor Company
General Motors
AUDI AG
Kia Motors Corporation
Groupe Renault
Groupe PSA
SAIC Motor Corporation Limited
Daimler AG
BMW AG
Mahindra & Mahindra Limited
Report Scope:
In this report, the North America SUV Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• SUV Market, By Length:
o SUV-C
o SUV-D
o SUV-E
o SUV-F
• SUV Market, By Fuel Type:
o Diesel
o Petrol
o Hybrid & Others
• SUV Market, By Transmission Type:
o Automatic
o Manual
• SUV Market, By Country:
o Canada
o United States
o Mexico
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the North America SUV Market.
Available Customizations:
North America SUV Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on North America SUV Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Brand Satisfaction
5.3. Factors Affecting Purchase Decision
6. North America SUV Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume & Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Length Market Share Analysis (SUV-C, SUV-D, SUV-E and SUV-F)
6.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis (Automatic, Manual)
6.2.3. By Fuel Type Market Share Analysis (Diesel, Petrol and Hybrid & Others)
6.2.4. By Country Market Share Analysis
6.2.4.1. Canada Market Share Analysis
6.2.4.2. United States Market Share Analysis
6.2.4.3. Mexico Market Share Analysis
6.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. North America SUV Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Length Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Transmission Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Fuel Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment
7. Canada SUV Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume & Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Length Market Share Analysis
7.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis
7.2.3. By Fuel Type Market Share Analysis
8. United States SUV Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume & Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Length Market Share Analysis
8.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis
8.2.3. By Fuel Type Market Share Analysis
9. Mexico SUV Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume & Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Length Market Share Analysis
9.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis
9.2.3. By Fuel Type Market Share Analysis
10. SWOT Analysis
10.1. Strength
10.2. Weakness
10.3. Opportunities
10.4. Threats
11. Market Dynamics
11.1. Market Drivers
11.2. Market Challenges
12. Market Trends and Developments
13. Competitive Landscape
13.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
13.1.1. Ford Motor Company
13.1.1.1. Company Details
13.1.1.2. Key Product Offered
13.1.1.3. Recent Developments
13.1.1.4. Key Management Personnel
13.1.2. General Motors
13.1.2.1. Company Details
13.1.2.2. Key Product Offered
13.1.2.3. Recent Developments
13.1.2.4. Key Management Personnel
13.1.3. AUDI AG
13.1.3.1. Company Details
13.1.3.2. Key Product Offered
13.1.3.3. Recent Developments
13.1.3.4. Key Management Personnel
13.1.4. Kia Motors Corporation
13.1.4.1. Company Details
13.1.4.2. Key Product Offered
13.1.4.3. Recent Developments
13.1.4.4. Key Management Personnel
13.1.5. Groupe Renault
13.1.5.1. Company Details
13.1.5.2. Key Product Offered
13.1.5.3. Recent Developments
13.1.5.4. Key Management Personnel
13.1.6. SAIC Motor Corporation Limited
13.1.6.1. Company Details
13.1.6.2. Key Product Offered
13.1.6.3. Recent Developments
13.1.6.4. Key Management Personnel
13.1.7. Groupe PSA
13.1.7.1. Company Details
13.1.7.2. Key Product Offered
13.1.7.3. Recent Developments
13.1.7.4. Key Management Personnel
13.1.8. Daimler AG
13.1.8.1. Company Details
13.1.8.2. Key Product Offered
13.1.8.3. Recent Developments
13.1.8.4. Key Management Personnel
13.1.9. BMW AG
13.1.9.1. Company Details
13.1.9.2. Key Product Offered
13.1.9.3. Recent Developments
13.1.9.4. Key Management Personnel
13.1.10. Mahindra & Mahindra Limited
13.1.10.1. Company Details
13.1.10.2. Key Product Offered
13.1.10.3. Recent Developments
13.1.10.4. Key Management Personnel
14. Strategic Recommendations
14.1. Key Focus Areas
14.1.1. Target Countries
14.1.2. Target By Length
14.1.3. Target By Fuel Type
15. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(automatic)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/12 10:27

160.11 円

174.44 円

209.47 円

ページTOPに戻る