世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中東・アフリカの超高性能(UHP)市場:自動車タイプ別(乗用車・二輪車)、タイヤタイプ別(夏用・オールシーズン・冬用)、需要カテゴリー別(OEM・交換用)、国別、競争、予測、機会:2018年-2028年


Middle East & Africa Ultra High-Performance (UHP) Market By Vehicle Type (Passenger Car & Two-Wheeler), By Tire Type (Summer & All Season and Winter), By Demand Category (OEM & Replacement), Country, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028

中東・アフリカの超高性能(UHP)市場は2022年に6億米ドルと評価され、予測期間の年平均成長率は3.12%で堅調な成長が予測されている。中東およびアフリカの超高性能(UHP)市場は、これらの地域における性能タイ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$4,400
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
130 英語

 

サマリー

中東・アフリカの超高性能(UHP)市場は2022年に6億米ドルと評価され、予測期間の年平均成長率は3.12%で堅調な成長が予測されている。中東およびアフリカの超高性能(UHP)市場は、これらの地域における性能タイヤへの需要の増加により、著しい成長を遂げている。この急成長の背景には、可処分所得の増加や自動車セクターの拡大など、いくつかの要因がある。これらの地域の消費者がより豊かになるにつれて、運転体験を向上させることができる高性能タイヤを求めるようになっている。
しかし、この市場も一定の課題に直面していることに注意する必要がある。厳しい環境規制がメーカーに、より環境に優しいタイヤ・ソリューションの開発を促している一方で、原材料価格の高騰は利益率に対する潜在的な脅威となっている。こうした障害にもかかわらず、中東・アフリカのUHP市場は拡大を続けると予想される。
タイヤ技術の進歩は、この成長を促進する上で重要な役割を果たしている。メーカーは、性能、耐久性、安全性を向上させたタイヤを開発するため、絶えず技術革新を行っている。さらに、高級車やスポーツカー分野からの需要が増加していることも、市場の上昇に寄与している。
結論として、中東・アフリカのUHP市場は、持続可能で高性能なタイヤ・ソリューションの開発に重点を置きながら、継続的に拡大する態勢を整えている。技術の進歩が続き、高級車やスポーツカーへの嗜好が高まっていることから、このダイナミックな市場セグメントの将来は有望である。この成長をさらに後押ししているのが、この地域のインフラ整備構想であり、これが自動車販売増加の機会を生み出し、UHPタイヤの需要を牽引している。さらに、新しい流通チャネルの出現とeコマース・プラットフォームの採用により、これらの地域では高性能タイヤへのアクセスが容易になっている。
さらに、タイヤメーカーと現地の自動車業界のプレーヤーとの協力関係によって技術革新と現地生産が促進され、中東・アフリカのUHP市場が競争力を維持し、消費者のニーズの変化に対応できるようになっている。このような現地化の重視は、雇用機会の創出と地域の経済成長の促進にも役立っている。
市場の拡大に伴い、持続可能性への注目も高まっている。タイヤメーカーは、二酸化炭素排出量を削減し、環境への影響を最小限に抑える環境に優しいタイヤ・ソリューションを生み出すための研究開発に投資している。これは、この地域の持続可能な開発へのコミットメントと一致し、より環境に優しい自動車産業を促進する。
まとめると、中東・アフリカのUHP市場の成長は、所得の増加、自動車セクターの拡大、技術の進歩、高級車やスポーツカーの需要増加など、さまざまな要因によってもたらされている。課題や持続可能なソリューションの必要性にもかかわらず、市場の将来は有望であり、技術革新、現地化、環境に優しい自動車産業の機会がある。
主な市場牽引要因
高級車・スポーツカー・セグメントの成長
中東・アフリカのUHPタイヤ市場を牽引する主な要因の1つは、同地域における高級車とスポーツカー・セグメントの著しい成長である。特に中東は、ハイエンドでパフォーマンス志向の自動車の重要な市場として浮上している。アラブ首長国連邦、サウジアラビア、カタールなどの富裕層の消費者は、フェラーリ、ランボルギーニ、ポルシェなどの代表的なブランドを含む高級車やスポーツカーに強い関心を持っている。これらの車は、そのパワーを生かし、高性能運転に必要な卓越したハンドリングとグリップを提供するためにUHPタイヤを要求している。
高性能車への需要の高まり
中東・アフリカ地域全体で高性能車への関心が高まっていることが、UHPタイヤの需要を後押ししている。消費者は、パワフルなエンジン、優れた加速性能、高度なハンドリング性能を備えた自動車を求めるようになっている。その結果、自動車メーカーはスポーツセダンからスーパーカーまで幅広い性能志向のモデルを投入しており、最適な性能と安全性を実現するためにUHPタイヤに依存している。この傾向は、これらの高性能車に合わせたUHPタイヤの大きな市場を作り出している。
先進タイヤ技術の開発
タイヤ製造と技術の進歩も、中東・アフリカのUHPタイヤ市場を牽引する重要な要素である。タイヤメーカーは、優れたグリップ、ハンドリング、長寿命を提供するUHPタイヤを開発するために絶えず技術革新を行っている。先進的なタイヤコンパウンド、トレッドパターン、構造技術は、性能、安全性、耐久性の向上に貢献している。こうした技術の進歩は、パフォーマンス志向のドライバーの要求に応え、UHPタイヤの魅力を高めている。
パフォーマンス志向の文化と愛好家のコミュニティ
中東・アフリカ地域は自動車文化が急成長しており、自動車愛好家やモータースポーツ愛好家のコミュニティが拡大している。このような文化がUHPタイヤの需要を育み、熱心な愛好家は過酷なドライビングやサーキットイベントに耐えられるタイヤを求めています。モータースポーツ競技やカークラブ活動は、卓越した性能、コーナリング安定性、ブレーキ性能を発揮するように設計されたUHPタイヤの必要性をさらに高めている。
可処分所得の増加と豊かさ
中東やアフリカのいくつかの国では、経済的繁栄と可処分所得の増加により、プレミアム車や高性能車に対する消費者の支出が増加している。個人や家族がより豊かなレベルに達するにつれて、卓越した性能と贅沢さを提供する自動車に投資する傾向が強まっている。UHPタイヤはこのような高級車の重要な構成部品であり、富裕層の消費者層にとって不可欠な購入品となっている。
安全性とハンドリングのメリット
UHPタイヤは性能だけでなく、中東・アフリカでは安全性でも評価されています。これらのタイヤは、特にこの地域で一般的な高温条件下で優れたハンドリングとグリップを提供する。消費者にとって安全性は最も重要な関心事であるため、UHPタイヤの強化されたブレーキ性能とハンドリング性能は、特に高速走行時やワインディングロードで安心感を与えてくれる。この安全性がUHPタイヤの需要をさらに押し上げている。
主な市場課題
極端な温度条件
中東・アフリカ地域は過酷で極端な温度条件で知られており、灼熱の夏にはタイヤが高熱と摩耗性の路面にさらされる。UHPタイヤは最高レベルの性能を発揮するように設計されているが、極端な暑さはタイヤの摩耗を早め、寿命を縮める可能性がある。UHPタイヤへの需要は、厳しい気温に耐え、長期間にわたって性能特性を維持できる製品を開発することをメーカーに求めている。この課題に対処できなければ、タイヤの性能が低下し、顧客の不満につながる可能性がある。
道路インフラと品質
凸凹の路面、穴ぼこ、限られた道路インフラは、中東・アフリカのUHPタイヤにとって大きな課題となります。高性能タイヤは精度と応答性のために設計されており、本来の性能を発揮するためには滑らかでよく整備された道路に依存している。凸凹した路面や路面の凹凸は、摩耗や損傷の増加、タイヤの寿命の低下、UHPタイヤの損傷の可能性につながります。さらに、劣悪な道路を走行すると、UHPタイヤが提供するように設計されたハンドリングと安全機能が損なわれる可能性があります。
コストと手頃な価格
UHPタイヤは一般的にプレミアム製品であり、そのコストは標準的なタイヤと比較して相対的に高くなる可能性があります。価格に敏感な消費者が多い中東・アフリカでは、このコスト要因が課題となる可能性があり、多くの消費者は高性能な特性よりも手頃な価格を優先する可能性がある。この地域では高級車や高性能車の市場が拡大しているが、UHPタイヤを購入する可能性のある人にとって、手頃な価格は依然として重要な考慮事項である。UHPタイヤのプレミアムな品質と性能とコストのバランスをとることは、メーカーや流通業者にとって難しい課題である。
限られた入手性と流通
中東・アフリカでは、UHPタイヤの在庫と流通網が成熟市場ほど充実していない可能性がある。このことは、特定のUHPタイヤのモデルやサイズを求める消費者にとって課題となる可能性がある。さらに、UHPタイヤの専門販売店やサービスセンターが少ないため、消費者がアクセスしにくく、タイヤ交換やメンテナンスの待ち時間が長くなる可能性がある。流通網を拡大し、地域全体でUHPタイヤの安定供給を確保することは、業界が取り組むべき課題である。
消費者の認識と教育
中東・アフリカのUHPタイヤ市場における課題は、これらの高性能タイヤの利点と適切な使用に関する消費者の認識と教育の必要性である。消費者の多くは、UHPタイヤの利点や正しくメンテナンスすることの重要性を十分に理解していない可能性がある。消費者にタイヤのケアやメンテナンス、UHPタイヤの性能上の利点について知らせるためには、教育活動が不可欠である。この知識のギャップを埋めることは、UHPタイヤでの安全で責任ある運転を促進するために極めて重要です。
規制の遵守と基準
中東・アフリカ地域のUHPタイヤメーカーやサプライヤーにとって、地域の規制や基準を満たし遵守することは難しいことです。この地域は国によってタイヤの安全基準や性能基準が異なるため、製造業者は複雑な規制の中を進む必要があります。UHPタイヤがこれらの規格に適合しながらトップクラスの性能を発揮できるようにすることは、技術的にも物流的にも困難な課題である。
主な市場動向
性能と高級車への需要の高まり
中東・アフリカのUHPタイヤ市場における重要なトレンドの1つは、高性能車と高級車に対する需要の高まりである。同地域の経済成長と豊かさの増加に伴い、より多くの消費者がプレミアムでパフォーマンス志向の自動車を求めている。この傾向は、湾岸協力会議(GCC)諸国やその他の豊かな地域で特に顕著である。高級車メーカーやスポーツカーメーカーがこの地域で存在感を増しており、こうした高級車の性能を補完するように設計されたUHPタイヤに対する強い需要が生まれている。
SUVとクロスオーバーの人気上昇
スポーツカーや高級車の人気が衰えない一方で、中東・アフリカではSUVやクロスオーバーの人気も高まっています。この地域の消費者は、これらの車の多用途性と広さを高く評価しており、性能とハンドリング特性を高めるためにUHPタイヤが装着されることが多い。自動車メーカーはこの傾向に対応するため、SUVやクロスオーバー専用に設計されたUHPタイヤを投入し、消費者の多様な嗜好に対応している。
タイヤ技術の進歩
UHPタイヤ市場は、タイヤ技術の著しい進歩を目の当たりにしている。タイヤメーカーは、優れたグリップ、ハンドリング、耐久性を提供するUHPタイヤを開発するため、絶え間ない技術革新を行っている。こうした進歩には、特殊なトレッドコンパウンド、革新的なトレッドパターン、改良されたタイヤ構造技術が含まれる。さらに、ランフラットテクノロジーやセルフシールタイヤも普及しつつあり、この地域のUHPタイヤユーザーに利便性と安全性を提供している。
パフォーマンス志向の文化とモータースポーツ
中東・アフリカ地域には活気ある自動車文化があり、モータースポーツ愛好家のコミュニティが拡大している。こうした文化が、公道でもレーストラックでも卓越した性能を発揮できるUHPタイヤへの強い需要を育んでいる。この地域の消費者はモータースポーツ・イベントやカークラブ活動に積極的に参加しており、これが活発なドライビングやサーキット走行用に設計されたUHPタイヤの人気をさらに高めている。各メーカーは、エンスージアストやモータースポーツ参加者の特定のニーズに応えるUHPタイヤモデルを開発している。
カスタマイズと個性化
車のカスタマイズやパーソナライズに対する消費者の嗜好が、中東・アフリカのUHPタイヤ市場に影響を与えている。バイヤーは、特定のドライビング嗜好や車両の美観に合ったUHPタイヤを求めている。その結果、タイヤメーカーは個人の嗜好に応えるため、幅広いサイズ、パターン、デザインのタイヤを提供している。この傾向は、個性的でカスタマイズされた自動車体験を求める人々の願望を反映しており、UHPタイヤは望ましい性能とスタイルを実現する上で重要な役割を果たしている。
環境と燃費への配慮
中東・アフリカのUHPタイヤ市場では、依然として性能が重視される一方で、環境と燃費への配慮が目立ってきている。環境問題や燃費に対する意識が高まるにつれ、消費者は性能と環境性能のバランスが取れたUHPタイヤを求めるようになっている。UHPタイヤの中には、低転がり抵抗と燃費の向上を特徴とするモデルも登場しており、より環境に優しく持続可能なドライビングを求める需要に応えている。
セグメント別インサイト
車種別インサイト
中東・アフリカの超高性能(UHP)自動車市場は、著しい急成長を遂げている。さまざまな産業や部門が牽引するこの地域の力強い経済発展は、ハイエンドの高級車を高く評価し、所有することを熱望する中間層の拡大に道を開いた。この成長する消費者層は、比類のない性能を提供するだけでなく、豪華さと威信を感じさせる自動車を求めている。
経済的要因に加え、この地域の乾燥した気候と広大な砂漠の風景が、UHP車の人気に大きな役割を果たしている。過酷な地形と極端な気象条件から、最適なハンドリング、耐久性、安全性を確保する堅牢な性能パラメータを備えた車両が必要とされる。卓越したスピード、優れたハンドリング能力、高度な安全機能で知られるUHP車両は、この地域の消費者の嗜好と需要に完全に合致している。
さらに、中東・アフリカ地域は国際的な自動車イベントやレースの拠点となっており、ドバイやアブダビのような象徴的な場所で一流の集まりが開催されている。こうした注目度の高いイベントは、UHP車の地位をさらに高め、愛好家や業界の専門家、消費者を魅了している。このような影響力のある集まりの存在は、UHP車の最先端技術と性能を紹介するだけでなく、自動車愛好家の間に興奮と向上心を育む。
タイヤ・タイプの洞察
中東・アフリカの超高性能(UHP)タイヤ市場は、近年着実に成長している。この急成長の背景には、消費者の嗜好が高速走行車へとシフトしていることがある。高速走行車では、優れたトラクションとハンドリング特性によりUHPタイヤが必要となる。UHPタイヤを装着した車両は、特に高速走行時やコーナリング時に優れたグリップを発揮する。さらに、この地域は高温という厳しい気候条件にあるため、過酷な条件下で最適な性能を発揮するように設計されたUHPタイヤの使用も必要となっている。UHPタイヤは一般的なタイヤよりも価格が高いにもかかわらず、性能と安全性が強化されているため、この市場で人気を集めている。
地域別インサイト
中東・アフリカの超高性能(UHP)市場は、近年著しい成長を遂げている。この成長にはいくつかの要因がある。第一に、この地域全体でインフラ整備への投資が大幅に増加し、高性能製品に対する需要が生まれている。第二に、中東・アフリカで起きている急速な工業化によって、さまざまな産業をサポートするUHPソリューションに対するニーズが高まっている。さらに、現地のUHPメーカーの台頭は市場を押し上げただけでなく、この地域の全体的な経済発展にも貢献している。
こうした要因に加えて、優れた品質の製品に対する需要の高まりもUHP市場の成長を支える原動力となっている。中東・アフリカ地域の消費者は、耐久性の向上、安全性の改善、総合的な性能の向上など、UHP製品がもたらすメリットに対する認識を高めている。このような消費者の意識の高まりは、市場における幅広いUHP製品の入手可能性と相まって、UHP製品に対する需要をさらに促進している。
前向きな成長傾向にもかかわらず、中東・アフリカのUHP市場が直面する課題もある。主な課題の1つは、UHP製品に関連するコストの高さである。これらの製品は高度な技術と材料を必要とするため、生産コストや取得コストが上昇する可能性がある。さらに、この地域では規制基準が厳しく、UHPメーカーはさまざまな品質・安全規制を遵守しなければならないため、障害となる可能性がある。
主要市場プレイヤー
ブリヂストン
コンチネンタルAG
グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニー
住友ゴム工業
ミシュラングループ
ピレリ・アンド・シー S.p.A.
横浜ゴム株式会社
クムホタイヤ株式会社
レポートの範囲
本レポートでは、中東・アフリカの超高性能(UHP)市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 超高性能(UHP)市場:自動車タイプ別
乗用車
o 二輪車
- 超高性能(UHP)市場:需要カテゴリー別
o OEM
o リプレイスメント
- 超高性能(UHP)市場:タイヤタイプ別
o サマー&オールシーズン
冬用
- 超高性能(UHP)市場:国別
トルコ
o イラン
o サウジアラビア
o UAE
競合状況
企業プロフィール:中東・アフリカの超高性能(UHP)市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社の中東・アフリカ超高性能(UHP)市場レポートは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに合わせたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場プレイヤー(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.COVID-19が中東・アフリカの超高性能(UHP)市場に与える影響
5.顧客の声分析
5.1.ブランド認知度
5.2.ブランド満足度
5.3.購買決定要因
6.中東・アフリカの超高性能(UHP)市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.数量・金額別
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.車種別市場シェア分析(乗用車・二輪車)
6.2.2.タイヤタイプ別市場シェア分析(サマー&オールシーズン、ウィンター)
6.2.3.需要カテゴリー別市場シェア分析(OEM&リプレースメント)
6.2.4.国別市場シェア分析
6.2.4.1.トルコ市場シェア分析
6.2.4.2.イラン市場シェア分析
6.2.4.3.サウジアラビア市場シェア分析
6.2.4.4.UAE市場シェア分析
6.2.4.5.その他の中東・アフリカ市場シェア分析
6.2.5.企業別市場シェア分析(上位5社、その他-金額ベース、2022年)
6.3.中東・アフリカの超高性能(UHP)市場マッピングと機会評価
6.3.1.車両タイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.2.タイヤタイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.3.需要カテゴリー別市場マッピングと機会評価
6.3.4.国別市場マッピングと機会評価
7.トルコの超高性能(UHP)市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.数量・金額別
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.自動車タイプ別市場シェア分析
7.2.2.タイヤタイプ別市場シェア分析
7.2.3.需要カテゴリー別市場シェア分析
8.イラン超高性能(UHP)市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.数量・金額別
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.自動車タイプ別市場シェア分析
8.2.2.タイヤタイプ別市場シェア分析
8.2.3.需要カテゴリー別市場シェア分析
9.サウジアラビアの超高性能(UHP)市場展望
9.1.市場規模・予測
9.1.1.数量・金額別
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.自動車タイプ別市場シェア分析
9.2.2.タイヤタイプ別市場シェア分析
9.2.3.需要カテゴリー別市場シェア分析
10.UAE超高性能(UHP)市場の展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.数量・金額別
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.自動車タイプ別市場シェア分析
10.2.2.タイヤタイプ別市場シェア分析
10.2.3.需要カテゴリー別市場シェア分析
11.SWOT分析
11.1.強み
11.2.弱み
11.3.機会
11.4.脅威
12.市場ダイナミクス
12.1.市場促進要因
12.2.市場の課題
13.市場の動向と発展
14.競争環境
14.1.企業プロフィール(主要10社まで)
14.1.1.株式会社ブリヂストン
14.1.1.1.会社概要
14.1.1.2.主要取扱商品
14.1.1.3.最近の開発
14.1.1.4.主要経営陣
14.1.2.コンチネンタルAG
14.1.2.1.会社概要
14.1.2.2.主要製品
14.1.2.3.最近の開発
14.1.2.4.主要経営陣
14.1.3.グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニー
14.1.3.1.会社概要
14.1.3.2.主要製品
14.1.3.3.最近の開発
14.1.3.4.主要経営陣
14.1.4.住友ゴム工業株式会社
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.主要製品
14.1.4.3.最近の開発
14.1.4.4.主要経営陣
14.1.5.ミシュラングループ
14.1.5.1.会社概要
14.1.5.2.主要製品
14.1.5.3.最近の開発
14.1.5.4.主要経営陣
14.1.6.ピレリ・アンド・シー S.p.A.
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.主要製品
14.1.6.3.最近の開発
14.1.6.4.主要経営陣
14.1.7.横浜ゴム株式会社
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.主要製品
14.1.7.3.最近の開発
14.1.7.4.主要経営陣
14.1.8.クムホタイヤ
14.1.8.1.会社概要
14.1.8.2.主要製品
14.1.8.3.最近の開発
14.1.8.4.主要経営陣
15.戦略的提言
15.1.重点分野
15.1.1.対象国
15.1.2.車種別ターゲット
15.1.3.需要カテゴリー別目標
16.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Middle East & Africa Ultra High-Performance (UHP) Market has valued at USD 600 Million in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 3.12%. The Middle East and Africa Ultra High-Performance (UHP) market is experiencing remarkable growth, fueled by the ever-increasing demand for performance tires in these regions. This surge can be attributed to several factors, including the rise in disposable incomes and the expanding automotive sector. As consumers in these regions become more affluent, they are seeking high-performance tires that can enhance their driving experience.
However, it's important to note that the market also faces certain challenges. Stringent environmental regulations are pushing manufacturers to develop more eco-friendly tire solutions, while escalating raw material prices pose a potential threat to profit margins. Despite these obstacles, the UHP market in the Middle East and Africa is expected to continue its expansion.
Advancements in tire technology are playing a crucial role in driving this growth. Manufacturers are constantly innovating to develop tires that offer improved performance, durability, and safety features. Furthermore, the increasing demand from luxury and sports vehicle segments is also contributing to the market's upward trajectory.
In conclusion, the Middle East and Africa UHP market is poised for continued expansion, with a focus on developing sustainable and high-performance tire solutions. With ongoing advancements in technology and the growing preference for luxury and sports vehicles, the future looks promising for this dynamic market segment. This growth is further supported by the region's infrastructure development initiatives, which are creating opportunities for increased automotive sales and driving the demand for UHP tires. Additionally, the emergence of new distribution channels and the adoption of e-commerce platforms are facilitating easier access to high-performance tires in these regions.
Moreover, collaborations between tire manufacturers and local automotive industry players are fostering innovation and localized production, ensuring that the UHP market in the Middle East and Africa remains competitive and responsive to evolving consumer needs. This emphasis on localization also helps in creating job opportunities and promoting economic growth in the region.
As the market expands, there is also a growing focus on sustainability. Tire manufacturers are investing in research and development to create eco-friendly tire solutions that reduce carbon emissions and minimize environmental impact. This aligns with the region's commitment to sustainable development and promotes a greener automotive industry.
In summary, the Middle East and Africa UHP market's growth is driven by various factors, including rising incomes, expanding automotive sector, technological advancements, and increasing demand for luxury and sports vehicles. Despite challenges and the need for sustainable solutions, the market's future is promising, with opportunities for innovation, localization, and a greener automotive industry.
Key Market Drivers
Luxury and Sports Car Segment Growth
One of the primary drivers of the Middle East & Africa UHP tire market is the significant growth in the luxury and sports car segments within the region. The Middle East, in particular, has emerged as a key market for high-end, performance-oriented vehicles. Wealthy consumers in countries like the United Arab Emirates, Saudi Arabia, and Qatar have a strong affinity for luxury and sports cars, including iconic brands like Ferrari, Lamborghini, and Porsche. These vehicles demand UHP tires to harness their power and provide the exceptional handling and grip needed for high-performance driving.
Increasing Demand for High-Performance Vehicles
The growing interest in high-performance vehicles across the Middle East & Africa region drives the demand for UHP tires. Consumers are increasingly seeking vehicles with powerful engines, superior acceleration, and advanced handling capabilities. As a result, automakers are introducing a wider range of performance-oriented models, from sports sedans to supercars, which rely on UHP tires to deliver optimal performance and safety. This trend has created a substantial market for UHP tires tailored to these high-performance vehicles.
Development of Advanced Tire Technologies
Advancements in tire manufacturing and technology are another key driver of the UHP tire market in the Middle East & Africa. Tire manufacturers are continuously innovating to create UHP tires that offer superior grip, handling, and longevity. Advanced tire compounds, tread patterns, and construction techniques contribute to enhanced performance, safety, and durability. These technological advancements cater to the demands of performance-oriented drivers and reinforce the appeal of UHP tires.
Performance-Oriented Culture and Enthusiast Communities
The Middle East & Africa region has a burgeoning car culture, with a growing community of automotive enthusiasts and motorsport enthusiasts. This culture fosters a demand for UHP tires, as enthusiasts seek tires that can withstand the rigors of spirited driving and track events. Motorsport competitions and car club activities further drive the need for UHP tires designed to provide exceptional performance, cornering stability, and braking capabilities.
Rising Disposable Income and Affluence
Economic prosperity and rising disposable incomes in several Middle Eastern and African countries have led to increased consumer spending on premium and high-performance vehicles. As individuals and families achieve higher levels of affluence, they are more inclined to invest in vehicles that offer exceptional performance and luxury. UHP tires are a critical component of these high-end vehicles, making them an essential purchase for the affluent consumer base.
Safety and Handling Benefits
Beyond performance, UHP tires are valued for their safety benefits in the Middle East & Africa. These tires offer superior handling and grip, especially in high-temperature conditions, which are common in the region. With safety being a paramount concern for consumers, the enhanced braking and handling capabilities of UHP tires provide peace of mind, especially when driving at higher speeds or on winding roads. This safety aspect further boosts the demand for UHP tires.
Key Market Challenges
Extreme Temperature Conditions
The Middle East & Africa region is known for its harsh and extreme temperature conditions, with scorching summers that subject tires to high heat and abrasive road surfaces. UHP tires are engineered to deliver top-tier performance, but the extreme heat can accelerate tire wear and reduce their lifespan. The demand for UHP tires requires manufacturers to develop products that can withstand the severe temperatures and maintain their performance characteristics over extended periods. Failure to address this challenge can result in diminished tire performance and customer dissatisfaction.
Road Infrastructure and Quality
Uneven road surfaces, potholes, and limited road infrastructure can pose significant challenges to UHP tires in the Middle East & Africa. High-performance tires are engineered for precision and responsiveness, and they rely on smooth and well-maintained roads to deliver their intended performance. Uneven surfaces and road imperfections can lead to increased wear and tear, reduced tire lifespan, and potential damage to UHP tires. Additionally, driving on subpar roads can compromise the handling and safety features that UHP tires are designed to provide.
Cost and Affordability
UHP tires are typically premium products, and their cost can be relatively high compared to standard tires. This cost factor can pose a challenge in the Middle East & Africa, where price sensitivity is prevalent, and many consumers may prioritize affordability over high-performance attributes. While there is a growing market for luxury and high-performance vehicles in the region, affordability remains a key consideration for potential UHP tire buyers. Balancing the premium quality and performance of UHP tires with their cost can be a challenge for manufacturers and distributors.
Limited Availability and Distribution
Availability and distribution networks for UHP tires in the Middle East & Africa may not be as extensive as in more mature markets. This can pose a challenge for consumers seeking specific UHP tire models or sizes. Additionally, the scarcity of specialized UHP tire dealerships or service centers can impact accessibility for consumers, leading to longer waiting times for tire replacements or maintenance. Expanding distribution networks and ensuring a consistent supply of UHP tires across the region is a challenge that the industry must address.
Consumer Awareness and Education
A challenge in the Middle East & Africa UHP tire market is the need for consumer awareness and education regarding the benefits and proper use of these high-performance tires. Many consumers may not fully understand the advantages of UHP tires or the importance of maintaining them correctly. Education efforts are essential to inform consumers about tire care, maintenance, and the performance advantages of UHP tires. Bridging this knowledge gap is crucial for promoting safe and responsible driving on UHP tires.
Regulatory Compliance and Standards
Meeting and adhering to regional regulations and standards can be a challenge for UHP tire manufacturers and suppliers in the Middle East & Africa. Different countries within the region may have varying safety and performance standards for tires, making it necessary for manufacturers to navigate a complex regulatory landscape. Ensuring that UHP tires comply with these standards while delivering top-tier performance can be a technical and logistical challenge, as non-compliance could result in market restrictions or product recalls.
Key Market Trends
Growing Demand for Performance and Luxury Vehicles
One of the significant trends in the Middle East & Africa UHP tire market is the rising demand for high-performance and luxury vehicles. As the region experiences economic growth and increasing affluence, more consumers are seeking premium and performance-oriented vehicles. This trend is particularly prominent in Gulf Cooperation Council (GCC) countries and other affluent regions. Luxury and sports car manufacturers are expanding their presence in the region, creating a strong demand for UHP tires designed to complement the performance capabilities of these high-end vehicles.
Rising Popularity of SUVs and Crossovers
While sports cars and luxury vehicles remain popular, there is also a growing trend toward SUVs and crossovers in the Middle East & Africa. Consumers in the region appreciate the versatility and spaciousness of these vehicles, which are often equipped with UHP tires to enhance their performance and handling characteristics. Automakers are responding to this trend by introducing UHP tires designed specifically for SUVs and crossovers, catering to the diverse preferences of consumers.
Advancements in Tire Technology
The UHP tire market is witnessing significant advancements in tire technology. Tire manufacturers are continuously innovating to develop UHP tires that offer superior grip, handling, and durability. These advancements include specialized tread compounds, innovative tread patterns, and improved tire construction techniques. Additionally, run-flat technology and self-sealing tires are becoming more prevalent, providing added convenience and safety for UHP tire users in the region.
Performance-Oriented Culture and Motorsports
The Middle East & Africa region has a vibrant automotive culture and a growing community of motorsport enthusiasts. This culture fosters a strong demand for UHP tires that can deliver exceptional performance on both the road and the racetrack. Consumers in the region are actively engaging in motorsports events and car club activities, which further drives the popularity of UHP tires designed for spirited driving and track use. Manufacturers are developing UHP tire models that cater to the specific needs of enthusiasts and motorsport participants.
Customization and Personalization
Consumer preferences for customized and personalized vehicles are influencing the UHP tire market in the Middle East & Africa. Buyers seek UHP tires that align with their specific driving preferences and vehicle aesthetics. As a result, tire manufacturers are offering a wide range of tire sizes, patterns, and designs to cater to individual tastes. This trend reflects the desire for unique and tailored automotive experiences, where UHP tires play a crucial role in achieving the desired performance and style.
Environmental and Fuel Efficiency Considerations
While performance remains a primary focus, environmental and fuel efficiency considerations are gaining prominence in the Middle East & Africa UHP tire market. As awareness of environmental issues and fuel economy increases, consumers are looking for UHP tires that offer a balance between performance and eco-friendliness. Some UHP tire models now feature low rolling resistance and improved fuel efficiency, meeting the demand for greener and more sustainable driving options.
Segmental Insights
Vehicle Type Insights
The Ultra High-Performance (UHP) vehicle market in the Middle East & Africa is experiencing a remarkable surge in growth. The region's robust economic development, driven by various industries and sectors, has paved the way for an expanding middle class that highly values and aspires to own high-end luxury vehicles. This growing consumer segment seeks vehicles that not only provide unparalleled performance but also exude opulence and prestige.
In addition to the economic factors, the region's arid climate and vast desert landscapes have played a significant role in the popularity of UHP vehicles. The demanding terrains and extreme weather conditions necessitate vehicles with robust performance parameters, ensuring optimal handling, durability, and safety. The UHP vehicles, renowned for their exceptional speed, superior handling capabilities, and advanced safety features, perfectly align with the preferences and demands of consumers in this region.
Moreover, the Middle East & Africa region has become a hub for international automotive events and races, with iconic locations like Dubai and Abu Dhabi hosting prestigious gatherings. These high-profile events further elevate the status of UHP vehicles, attracting enthusiasts, industry experts, and consumers alike. The presence of such influential gatherings not only showcases the cutting-edge technology and performance of UHP vehicles but also fosters a sense of excitement and aspiration among automotive enthusiasts.
Tire Type Insights
The Ultra High-Performance (UHP) tire market in the Middle East & Africa has seen a steady growth in recent years. This surge can be attributed to a shift in consumer preference towards high-speed vehicles, which necessitate UHP tires due to their superior traction and handling characteristics. Vehicles fitted with UHP tires offer better grip, especially at high speeds and during cornering. Moreover, the severe climatic conditions in this region, characterized by high temperatures, also necessitate the use of UHP tires, which are engineered to perform optimally under extreme conditions. Despite higher prices than standard tires, UHP tires are gaining traction in this market due to their enhanced performance and safety features.
Regional Insights
The Middle East & Africa Ultra High-Performance (UHP) market has been experiencing remarkable growth in recent years. This growth can be attributed to several factors. Firstly, there has been a substantial increase in investment in infrastructure development across the region, which has created a demand for high-performance products. Secondly, the rapid industrialization taking place in the Middle East & Africa has resulted in a greater need for UHP solutions to support various industries. Moreover, the emergence of local UHP manufacturers has not only boosted the market but has also contributed to the overall economic development of the region.
In addition to these factors, the rising demand for superior quality products has been a driving force behind the growth of the UHP market. Consumers in the Middle East & Africa are becoming increasingly aware of the benefits that UHP products offer, such as enhanced durability, improved safety, and better overall performance. This growing consumer awareness, coupled with the availability of a wide range of UHP products in the market, has further fueled the demand for these products.
Despite the positive growth trends, there are some challenges that the UHP market in the Middle East & Africa faces. One of the major challenges is the high cost associated with UHP products. These products require advanced technology and materials, which can drive up the production and acquisition costs. Additionally, stringent regulatory standards in the region can pose obstacles for UHP manufacturers, as they have to comply with various quality and safety regulations.
Key Market Players
Bridgestone Corporation
Continental AG
Goodyear Tire & Rubber Company
Sumitomo Rubber Industries Ltd
Michelin Group
Pirelli & C. S.p.A.
Yokohama Rubber Company Limited
Kumho Tire Co. Inc.
Report Scope:
In this report, the Middle East & Africa Ultra High-Performance (UHP) Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Ultra High-Performance (UHP) Market, By Vehicle Type:
o Passenger Cars
o Two-Wheelers
• Ultra High-Performance (UHP) Market, By Demand Category:
o OEM
o Replacement
• Ultra High-Performance (UHP) Market, By Tire Type:
o Summer & All Season
o Winter
• Ultra High-Performance (UHP) Market, By Country:
o Turkey
o Iran
o Saudi Arabia
o UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Middle East & Africa Ultra High-Performance (UHP) Market.
Available Customizations:
Middle East & Africa Ultra High-Performance (UHP) Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Middle East & Africa Ultra High-Performance (UHP) Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Brand Satisfaction
5.3. Factors Affecting Purchase Decision
6. Middle East & Africa Ultra High-Performance (UHP) Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume & Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Cars & Two-Wheelers)
6.2.2. By Tire Type Market Share Analysis (Summer & All Season and Winter)
6.2.3. By Demand Category Market Share Analysis (OEM & Replacement)
6.2.4. By Country Market Share Analysis
6.2.4.1. Turkey Market Share Analysis
6.2.4.2. Iran Market Share Analysis
6.2.4.3. Saudi Arabia Market Share Analysis
6.2.4.4. UAE Market Share Analysis
6.2.4.5. Rest of Middle East & Africa Market Share Analysis
6.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. Middle East & Africa Ultra High-Performance (UHP) Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Tire Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Demand Category Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment
7. Turkey Ultra High-Performance (UHP) Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume & Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.2.2. By Tire Type Market Share Analysis
7.2.3. By Demand Category Market Share Analysis
8. Iran Ultra High-Performance (UHP) Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume & Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.2.2. By Tire Type Market Share Analysis
8.2.3. By Demand Category Market Share Analysis
9. Saudi Arabia Ultra High-Performance (UHP) Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume & Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
9.2.2. By Tire Type Market Share Analysis
9.2.3. By Demand Category Market Share Analysis
10. UAE Ultra High-Performance (UHP) Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Volume & Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
10.2.2. By Tire Type Market Share Analysis
10.2.3. By Demand Category Market Share Analysis
11. SWOT Analysis
11.1. Strength
11.2. Weakness
11.3. Opportunities
11.4. Threats
12. Market Dynamics
12.1. Market Drivers
12.2. Market Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
14.1.1. Bridgestone Corporation
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Key Products Offered
14.1.1.3. Recent Development
14.1.1.4. Key Management Personnel
14.1.2. Continental AG
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Key Products Offered
14.1.2.3. Recent Development
14.1.2.4. Key Management Personnel
14.1.3. Goodyear Tire & Rubber Company
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Key Products Offered
14.1.3.3. Recent Development
14.1.3.4. Key Management Personnel
14.1.4. Sumitomo Rubber Industries Ltd
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Key Products Offered
14.1.4.3. Recent Development
14.1.4.4. Key Management Personnel
14.1.5. Michelin Group
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Key Products Offered
14.1.5.3. Recent Development
14.1.5.4. Key Management Personnel
14.1.6. Pirelli & C. S.p.A.
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Key Products Offered
14.1.6.3. Recent Development
14.1.6.4. Key Management Personnel
14.1.7. Yokohama Rubber Company Limited
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Key Products Offered
14.1.7.3. Recent Development
14.1.7.4. Key Management Personnel
14.1.8. Kumho Tire Co. Inc.
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Key Products Offered
14.1.8.3. Recent Development
14.1.8.4. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations
15.1. Key Focus Areas
15.1.1. Target Countries
15.1.2. Target By Vehicle Type
15.1.3. Target By Demand Category
16. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(car)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/23 10:28

157.74 円

172.13 円

206.60 円

ページTOPに戻る