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セラミック食器の世界市場レポート、歴史と2020-2031年予測

セラミック食器の世界市場レポート、歴史と2020-2031年予測


Global Ceramic Tableware Market Report, History and Forecast 2020-2031

世界のセラミック食器市場規模は2024年に338.5億米ドルで、2031年には433.3億米ドルに達し、予測期間2026-2031年のCAGRは4.5%である。 北米のセラミック食器市場規模は2024年に43.7億米ドルであり、欧州は132億... もっと見る

 

 

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サマリー

世界のセラミック食器市場規模は2024年に338.5億米ドルで、2031年には433.3億米ドルに達し、予測期間2026-2031年のCAGRは4.5%である。
北米のセラミック食器市場規模は2024年に43.7億米ドルであり、欧州は132億米ドルであった。北米の割合は2024年に12.92%であったが、欧州の割合は39.24%であり、欧州の市場シェアは2031年に39.27%に達し、分析期間を通じて4.11%のCAGRをたどると予測されている。アジアについては、注目すべき市場は中国、日本、東南アジアであり、今後5年間のCAGRはそれぞれ5.5%、3.3%、6.2%である。
世界の陶磁器食器産業は、ダイナミックな転換期にある。伝統的な大量生産品の市場は依然として大きいが、高級品や特化した分野が成長を牽引する傾向が強まっている。業界は、代替素材との激しい競争、原材料やエネルギーコストの上昇、ファストファッションの消費者トレンドへの適応の必要性といった課題に直面している。

今後を展望すると、いくつかの重要なトレンドが業界の将来を決定付けるだろう:
先端素材:先端素材:製造業者は、従来の粘土ベースの組成物を超えて、保温性の強化、耐チップ性の向上、傷に強い釉薬など、優れた性能を提供する新素材の開発に取り組んでいる。
持続可能性と透明性:環境に優しく、鉛を含まない製品を求める消費者や企業の需要が高まっている。そのため、企業はより環境に優しい製造工程を採用し、環境および社会的信用を透明性をもって伝える必要に迫られている。
デジタル化とカスタマイズ:電子商取引の台頭と3Dプリンティングのような高度な製造技術は、マス・カスタマイゼーションを現実のものにしている。これにより、小規模で職人的なブランドは、個性的でパーソナライズされた製品を提供することで競争することができる。

世界の陶磁器食器市場は地理的に多様であり、地域によって役割が異なる。
アジア太平洋:中国、東南アジア、インドを中心とするこの地域は、世界的な製造大国である。生産コストの低さと巨大な国内市場の恩恵を受けている。大量生産品と、可処分所得が増加する顧客基盤の両方にとって重要な拠点となっている。アジア太平洋地域では、中国は最大の生産国であり、輸出国であり、消費国でもあるが、アジアのメーカーのほとんどは、ローエンド製品を供給し、低価格を実現し、熾烈な競争を繰り広げている。日本や他の欧州ブランドがハイエンド市場を支配している。インド、インドネシア、タイも重要な生産者であり消費者であるが、ほとんどのプレーヤーは中小メーカーであり、低・中級品を供給している。
ヨーロッパドイツ、イギリス、フランス、イタリア、ポルトガル、ポーランド、オランダ、ルーマニアは主要な生産国、輸出国、消費国であり、ヨーロッパのブランドは、ビレロイ&ボッホ、ローゼンタール社(ローゼンタール、トーマス、フッチェンロイターなどのブランド)、マイセン、フィスカース・グループ(ロイヤル・コペンハーゲン、ウェッジウッド、ロイヤル・ドルトン、アラビア、ロイヤル・アルバート、R枚ストランドなどのブランド)、ポートメリオン・グループなどのように、世界の高級品市場を支配している。これらのブランドは、その長いブランドの歴史、豊かな文化的背景、精巧な工芸技術により、今後も高級品市場を支配していくだろう。
北米:主に主要消費市場。米国とカナダは、ホームインテリアのトレンドに大きく影響され、多様なスタイルに貪欲である。市場は、量販店とニッチブランド向けの盛んなeコマースの両方によって牽引されている。

陶磁器食器市場は2つの主要な顧客層に対応しており、それぞれがユニークな特徴と購買動機を持っている。
HoReCa(ホテル、レストラン、カフェ)セクター
プロフェッショナルで要求の厳しい顧客層である。彼らの購買決定は、主に運営上のパフォーマンスと総所有コスト(TCO)に左右される。彼らは、極めて高い耐久性、耐欠損性、耐熱衝撃性を備えた食器を求めています。彼らの購買プロセスは組織的かつ協議的であり、多くの場合、長寿命、使いやすさ、長期的価値といった指標で製品を評価する調達マネージャーやシェフが関与する。
家庭用/ホームユース市場
このセグメントは広大で非常に細分化されており、個人の嗜好やライフスタイルのトレンドによって左右される。これらの顧客にとって、セラミック食器は自己表現の一形態である。家庭装飾のトレンドやソーシャル・メディアの影響を受け、個人の美的感覚に合った製品を求めている。この層は、製品のデザイン、色、手触り、ブランドストーリーを重視し、美しさと日常使いの実用性(電子レンジや食洗機の使用可など)の両方を期待している。
レポートの範囲
本レポートは、セラミック食器の世界市場を量的・質的分析の両面から包括的に紹介し、読者がビジネス/成長戦略を策定し、市場競争状況を評価し、現在の市場における自社のポジションを分析し、セラミック食器に関する十分な情報に基づいたビジネス上の意思決定を行えるようにすることを目的としています。
セラミック食器の市場規模、推計、予測は、2024年を基準年として、2020年から2031年までの期間の履歴データと予測データを考慮し、販売量(百万個)と収益(百万ドル)で提供されます。本レポートでは、世界の陶磁器食器市場を包括的に区分しています。製品別、用途別、プレイヤー別の地域別市場規模も掲載しています。
市場のより詳細な理解のために、競合状況、主要競合企業のプロフィール、それぞれの市場ランクを掲載しています。また、技術動向や新製品開発についても論じている。
本レポートは、読者が潜在的な利益を高めるために、業界内の競争と競争環境に対する戦略を理解するのに役立ちます。また、世界の陶磁器食器市場の競争環境に焦点を当て、主要企業の市場シェア、業界ランキング、競合エコシステム、市場実績、新製品開発、経営状況、事業拡大、買収などを詳しく紹介し、読者が主要な競合企業を特定し、市場の競争パターンを深く理解するのに役立ちます。
市場細分化
本レポートでは、セラミック食器をメーカー別、タイプ別、用途別、地域別、国別に分類し、2025年を基準年とした過去と予測期間(2020-2025年、2026-2031年)の市場規模(金額、数量、平均価格)とCAGRを掲載しています。さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場に対する魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。

企業別
フィスカルス・グループ
ローゼンタール社
ビレロイ&ボッホ
スティーライト・インターナショナル
湖南華聯中国工業
PT.ラッキーインダケラミック
レノックス(オナイダ)
ビスタアレグレ
アーク・ホールディングス
RAKポーセリン
BHS(シェーンヴァルト、バウシャー、ターフェルシュテルン)
チャーチル・チャイナ
キュータヤ・ポルセレン
アプラム
森村(ノリタケ、大倉陶園)
ギュラル・ポルセレン
ルビアナ
ロイヤルポーセリン
ポーランド・ポルセレン
ポートメリオン・グループ
ナルミ
セルトマン・ヴァイデン
トニャーナ・ポルチェラーネS.p.A
セラミック・テーブルウェア・リミテッド(CTPL)
広西三環
サトゥルニア
バーラト・ポタリー社(BPL)
セシロ
デンビー陶器
マイセン
ライフタイムブランド
リビー
メリス・セラミックス・インダストリアルグループ
ソンファ陶磁器
ハンコック陶磁器
デグレンヌ
ボンナ・プレミアム・ポーセリン
KAHLA/Thüringen Porzellan ポーセラーツ
アリアンファインポーセリン
PT.サンゴ・セラミックス・インドネシア
インドポーセリン
フィエスタ・テーブルウェア・カンパニー
ゼンハンコック
シトングループ
ベルナルド
キントー
クレイクラフトインディア
WMF
リチャード・ジノリ
香蘭社
ヘンナム・セジャテラ(HSI)
日鉱セラミックス
トリセンサ・セラミックス・インドネシア
ダンコツワポーセリン
ロイヤルクラウンダービー
TCLセラミックス
クレイタングループ
インペリアル・ポーセリン・マニュファクチャリー

タイプ別セグメント
磁器食器
ボーンチャイナ食器
ストーンウェア(セラミック)
その他の食器

用途別セグメント
ホレカ/ホスピタリティ
家庭用

地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ

アジア太平洋
中国
日本
韓国
東南アジア
インド
オーストラリア

ヨーロッパ
ドイツ
フランス
英国
イタリア
ロシア
その他のヨーロッパ

南米
ブラジル
アルゼンチン
コロンビア

中東・アフリカ
エジプト
サウジアラビア
南アフリカ
アラブ首長国連邦
トルコ
その他

主な章立て
第一章:本レポートの調査範囲、タイプ別市場セグメントのエグゼクティブサマリー、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東&アフリカの市場規模セグメントを紹介します。
第二章:セラミック食器メーカーの競争環境、価格、売上高、市場シェアとランキング、最新の開発計画、合併、買収情報などの詳細分析。
第三章セラミック食器の地域別販売、収益。各地域の市場規模と発展可能性を定量的に分析し、今後の発展展望、世界の市場空間を紹介する。
第四章:用途別市場セグメント、北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、南米、中東&アフリカの市場規模セグメントを紹介します。
第五章、第六章、第七章、第八章、第九章北アメリカ、ヨーロッパ、アジア太平洋、南アメリカ、中東&アフリカ、国別の売上高と収益。
第10章主要企業のプロファイルを提供し、製品の売上高、収益、価格、売上総利益率、製品紹介、最近の開発など、市場の主要企業の基本的な状況を詳細に紹介します。
第11章産業チェーン、主要原材料、製造コスト、市場ダイナミクスを分析。市場力学、市場の最新動向、市場の推進要因と制限要因、業界メーカーが直面する課題とリスク、業界の関連政策の分析を紹介する。
第12章販売チャネル、流通業者、顧客の分析
第十三章調査結果と結論。

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目次

1 セラミック食器市場の概要 1
1.1 セラミック食器の製品概要 1
1.2 セラミック食器の市場タイプ別セグメント 3
1.2.1 磁器食器 4
1.2.2 骨磁器(ボーンチャイナ) 5
1.2.3 ストーンウェア食器 6
1.2.4 その他の食器 7
1.3 セラミック食器の世界市場規模(タイプ別) 8
1.3.1 世界の陶磁器食器の種類別市場規模概観(2020-2031) 9
1.3.2 陶磁器食器の世界市場規模推移:タイプ別(2020-2025年) 10
1.3.3 世界のセラミック食器のタイプ別市場規模予測(2026-2031) 12
1.4 主要地域の市場規模タイプ別セグメント 13
1.4.1 北米セラミック食器売上高タイプ別内訳(2020-2025) 13
1.4.2 欧州セラミック食器売上高タイプ別内訳(2020-2025) 15
1.4.3 アジア太平洋セラミック食器売上高タイプ別内訳(2020-2025) 17
1.4.4 南米セラミック食器売上高タイプ別内訳(2020-2025) 19
1.4.5 中東・アフリカ セラミック食器売上高タイプ別内訳(2020-2025) 21
2 セラミック食器の企業別市場競争 24
2.1 セラミック食器売上高による世界のトッププレイヤー(2020-2025) 24
2.2 セラミック食器売上高別世界トッププレイヤー(2020-2025) 28
2.3 世界のセラミック食器価格別トップメーカー(2020-2025) 32
2.4 世界のセラミック食器トップメーカー 製造拠点分布、販売地域、製品タイプ 34
2.5 セラミック食器市場の競争状況と動向 36
2.5.1 セラミック食器市場の集中率(2020-2025年) 36
2.5.2 2024 年におけるセラミック食器の売上高と収益による世界 5 大メーカーと 10 大メーカー 37
2.6 世界の企業タイプ別上位メーカー(ティア1、ティア2、ティア3)&(2024年時点のセラミック食器売上高ベース) 38
2.7 主要メーカーのセラミック食器市場への参入日 40
2.8 M&A、事業拡大 42
3 セラミック食器の地域別現状と展望 46
3.1 世界のセラミック食器の地域別市場規模とCAGR:2020 VS 2024 VS 2031 46
3.2 セラミック食器の世界地域別歴史的市場規模 46
3.2.1 世界のセラミック食器の地域別販売量(2020-2025年) 46
3.2.2 世界の地域別セラミック食器販売額(2020-2025年) 47
3.2.3 世界のセラミック食器売上高(数量・金額)、価格、粗利率(2020-2025年) 48
3.3 世界のセラミック食器の地域別市場規模予測 48
3.3.1 世界のセラミック食器の地域別販売量(2026-2031) 48
3.3.2 世界の地域別セラミック食器販売額(2026-2031) 49
3.3.3 世界のセラミック食器売上高(数量・金額)、価格、粗利率(2026-2031) 49
4 用途別セラミック食器 51
4.1 セラミック食器の用途別市場セグメント 51
4.1.1 ホレカ/ホスピタリティ 51
4.1.2 家庭用 53
4.2 世界のセラミック食器の用途別市場規模 55
4.2.1 世界のセラミック食器の用途別市場規模概観(2020-2031) 56
4.2.2 セラミック食器の世界市場規模推移:用途別 (2020-2025) 56
4.2.3 世界のセラミック食器の用途別市場規模予測(2026-2031) 58
4.3 主要地域の用途別市場規模セグメント 60
4.3.1 北米セラミック食器用途別売上構成比(2020-2025) 60
4.3.2 欧州セラミック食器売上高用途別内訳(2020-2025) 60
4.3.3 アジア太平洋セラミック食器売上高用途別内訳(2020-2025) 61
4.3.4 南米セラミック食器売上高用途別内訳(2020-2025) 62
4.3.5 中東・アフリカ セラミック食器売上高用途別内訳(2020-2025) 63
5 北米の国別セラミック食器 65
5.1 北米セラミック食器の国別歴史的市場規模 65
5.1.1 北米セラミック食器の国別販売量(2020-2025年) 65
5.1.2 北米セラミック食器の国別売上金額(2020-2025) 65
5.2 北米セラミック食器の国別市場規模予測 66
5.2.1 北米セラミック食器の国別販売量(2026-2031) 66
5.2.2 北米セラミック食器の国別販売額(2026-2031) 66
6 国別の欧州セラミック食器 68
6.1 ヨーロッパのセラミック食器の国別歴史的市場規模 68
6.1.1 ヨーロッパのセラミック食器の国別販売量(2020-2025) 68
6.1.2 欧州セラミック食器の国別販売額(2020-2025) 69
6.2 欧州セラミック食器の国別市場規模予測 69
6.2.1 欧州セラミック食器の国別販売量(2026-2031) 69
6.2.2 欧州セラミック食器国別販売額(2026-2031) 70
7 アジア太平洋地域別セラミック食器 72
7.1 アジア太平洋セラミック食器の地域別歴史的市場規模 72
7.1.1 アジア太平洋セラミック食器地域別販売量(2020-2025) 72
7.1.2 アジア太平洋地域別セラミック食器販売額(2020-2025年) 73
7.2 アジア太平洋セラミック食器の地域別市場規模予測 73
7.2.1 アジア太平洋地域の地域別セラミック食器販売量(2026-2031) 73
7.2.2 アジア太平洋地域別セラミック食器販売額(2026-2031) 74
8 南アメリカの国別セラミック食器 76
8.1 南米のセラミック食器の国別歴史的市場規模 76
8.1.1 南米セラミック食器の国別販売量(2020-2025) 76
8.1.2 南米セラミック食器の国別売上金額(2020-2025) 76
8.2 南米のセラミック食器の国別市場規模予測 77
8.2.1 南米セラミック食器の国別販売量(2026-2031) 77
8.2.2 南米セラミック食器の国別販売額(2026-2031) 78
9 中東・アフリカ セラミック食器の国別売上高 79
9.1 中東・アフリカ セラミック食器の国別歴史的市場規模 79
9.1.1 中東・アフリカ セラミック食器の国別売上数量(2020-2025) 79
9.1.2 中東・アフリカ セラミック食器の国別売上金額(2020-2025) 79
9.2 中東・アフリカセラミック食器の国別市場規模予測 80
9.2.1 中東・アフリカ セラミック食器の国別売上数量(2026~2031年) 80
9.2.2 中東・アフリカ セラミック食器国別販売額(2026~2031年) 81
10 セラミック食器事業における企業プロファイルと主要人物 83
10.1 ビレロイ&ボッホ社 83
10.1.1 ビレロイ&ボッホ社情報 83
10.1.2 ビレロイ&ボッホ社の概要と事業概要 83
10.1.3 ビレロイ&ボッホのセラミック食器の売上、収益、粗利率 (2020-2025) 84
10.1.4 ビレロイ&ボッホのセラミック食器製品ポートフォリオ 85
10.1.5 ビレロイ&ボッホの最近の開発/最新情報 85
10.2 ローゼンタールGmbH(トーマス&フッチェンロイター) 85
10.2.1 ローゼンタール社情報 86
10.2.2 ローゼンタール社の概要と事業 86
10.2.3 ローゼンタールGmbH セラミック食器の売上、収益、粗利率(2020-2025) 87
10.2.4 ローゼンタールGmbHのセラミック食器製品ポートフォリオ 88
10.2.5 ローゼンタールGmbHの最近の動向 91
10.3 マイセン 92
10.3.1 マイセン株式会社情報 92
10.3.2 マイセンの概要と事業 92
10.3.3 マイセンの陶磁器食器の売上、収益、粗利率(2020-2025) 93
10.3.4 マイセンのセラミック食器製品ポートフォリオ 93
10.4 KAHLA/チューリンゲン陶磁器メーカー 94
10.4.1 KAHLA/Thüringen Porzellan ポルツェラン社情報 94
10.4.2 KAHLA/Thüringen Porzellan ポルツェラン社の概要と事業 95
10.4.3 KAHLA/Thüringen Porzellan ポルツェラン セラミック食器の売上、収益、粗利率 (2020-2025) 95
10.4.4 KAHLA/Thüringen Porzellan ポルツェラン陶器食器製品ポートフォリオ 95
10.4.5 KAHLA/Thüringen Porzellan ポルツェランの最近の動向/最新情報 96
10.5 ゼルトマン・ヴァイデン 96
10.5.1 ゼルトマン・ヴァイデン社情報 96
10.5.2 ゼルトマンヴァイデン概要と事業概要 97
10.5.3 セルトマン・ヴァイデン セラミック食器の売上、収益、粗利率 (2020-2025) 97
10.5.4 セルトマン・ヴァイデンのセラミック食器製品ポートフォリオ 98
10.6 WMF 99
10.6.1 WMF社情報 99
10.6.2 WMFの概要と事業概要 99
10.6.3 WMF セラミック食器の売上、収益、粗利率(2020-2025) 100
10.6.4 WMFセラミック食器製品ポートフォリオ 100
10.6.5 WMFの最近の動向/最新情報 101
10.7 BHS(シェーンヴァルト、バウシャー、ターフェルシュテルン) 101
10.7.1 BHS(シェーンヴァルト、バウシャー、ターフェルシュテルン)の会社情報 102
10.7.2 BHS(Schönwald, Bauscher and Tafelstern)の概要と事業 102
10.7.3 BHS(Schönwald, Bauscher and Tafelstern)陶磁器食器の売上、収益、粗利率(2020-2025) 103
10.7.4 BHS(シェーンヴァルト、バウシャー、ターフェルシュテルン)のセラミック食器製品ポートフォリオ 104
10.7.5 BHS(シェーンヴァルト、バウシャー、ターフェルシュテルン)の最近の動向/最新情報 105
10.8 フィスカルス・グループ(ロイヤル・コペンハーゲン、ウェッジウッド、ロイヤル・ドルトン、アラビア、ロイヤル・アルバート、R枚ストランド) 106
10.8.1 フィスカルス・グループの会社情報 106
10.8.2 フィスカルス・グループの概要と事業 106
10.8.3 フィスカルスグループの陶磁器食器の売上、収益、粗利率(2020-2025) 109
10.8.4 フィスカルスグループのセラミック食器製品ポートフォリオ 109
10.8.5 フィスカルスグループの最近の動向 111
10.9 ポートメリオン・グループ(スポード、ロイヤルウースター、ポートメリオン) 111
10.9.1 Portmeirion Groupの会社情報 111
10.9.2 ポートメリオン・グループの概要と事業 112
10.9.3 Portmeirion Group セラミック食器の売上、収益、粗利率(2020-2025) 114
10.9.4 Portmeirion Group セラミック食器製品ポートフォリオ 114
10.10 スティライト・インターナショナル 116
10.10.1 Steelite Internationalの企業情報 116
10.10.2 スティライト・インターナショナル 説明と事業概要 116
10.10.3 Steelite International セラミック食器の売上高、収益およびグロス・マージン (2020-2025) 119
10.10.4 Steelite Internationalのセラミック食器製品ポートフォリオ 119
10.10.5 スティライト・インターナショナルの最近の動向・最新情報 120
10.11 チャーチル・チャイナ 121
10.11.1 チャーチル・チャイナの会社情報 121
10.11.2 チャーチル・チャイナの概要と事業概要 121
10.11.3 チャーチル・チャイナ セラミック食器の売上、収益、粗利率 (2020-2025) 123
10.11.4 チャーチル・チャイナのセラミック食器製品ポートフォリオ 124
10.11.5 チャーチル・チャイナの最近の動向/最新情報 124
10.12 デンビー陶器会社 124
10.12.1 デンビー陶器会社情報 124
10.12.2 デンビー陶器会社概要と事業概要 125
10.12.3 Denby Pottery Company セラミック食器の売上、収益、グロス・マージン (2020-2025) 125
10.12.4 デンビー陶器会社のセラミック食器製品ポートフォリオ 126
10.13 ロイヤルクラウンダービー 126
10.13.1 ロイヤルクラウンダービー会社情報 127
10.13.2 ロイヤルクラウンダービー 説明と事業概要 127
10.13.3 ロイヤルクラウンダービー陶磁器食器の売上高、収益および粗利益率 (2020-2025) 127
10.13.4 ロイヤルクラウンダービー セラミック食器製品ポートフォリオ 128
10.14 ベルナルドー 128
10.14.1 ベルナルドー社情報 128
10.14.2 ベルナルドー社の概要と事業概要 129
10.14.3 ベルナルドー セラミック食器の売上、収益、粗利率(2020-2025) 129
10.14.4 ベルナルドーのセラミック食器製品ポートフォリオ 129
10.15 デグレンヌ 130
10.15.1 デグレンヌ社情報 130
10.15.2 デグレンヌ社の概要と事業概要 131
10.15.3 デグレンヌ セラミック食器の売上、収益、グロス・マージン(2020-2025) 131
10.15.4 デグレンヌのセラミック食器製品ポートフォリオ 132
10.16 アークホールディングス 132
10.16.1 アークホールディングス企業情報 132
10.16.2 アークホールディングスの概要と事業概要 133
10.16.3 アーク・ホールディングス セラミック食器の売上高、収益およびグロス・マージン (2020-2025) 133
10.16.4 アークホールディングスのセラミック食器製品ポートフォリオ 134
10.16.5 アーク・ホールディングスの最近の動向・最新情報 135
10.17 サトゥルニア 136
10.17.1 サトゥルニア・コーポレーション情報 136
10.17.2 サトゥルニア 説明と事業概要 137
10.17.3 サトゥルニア・セラミック食器の売上高、収益、粗利率 (2020-2025) 138
10.17.4 サトゥルニアのセラミック食器製品ポートフォリオ 138
10.18 Tognana Porcellane S.p.A 139
10.18.1 Tognana Porcellane S.p.A 企業情報 139
10.18.2 Tognana Porcellane S.p.A の概要と事業概要 139
10.18.3 Tognana Porcellane S.p.A セラミック食器の売上高、収益および粗利率 (2020-2025) 140
10.18.4 Tognana Porcellane S.p.A のセラミック食器製品ポートフォリオ 140
10.19 リチャードジノリ 141
10.19.1 リチャード・ジノリ社情報 141
10.19.2 リチャード・ジノリ社の概要と事業概要 142
10.19.3 リチャード・ジノリ セラミック食器の売上、収益、粗利率 (2020-2025) 142
10.19.4 リチャードジノリのセラミック食器製品ポートフォリオ 142
10.20 ビスタアレグレ 143
10.20.1 ビスタアレグレ社情報 143
10.20.2 ビスタアレグレの概要と事業概要 143
10.20.3 ビスタアレグレ セラミック食器の売上、収益、粗利率(2020-2025) 144
10.20.4 ビスタアレグレのセラミック食器製品ポートフォリオ 144
10.21 アプラム 145
10.21.1 アプラム社情報 145
10.21.2 アプラムの概要と事業概要 145
10.21.3 アプラム セラミック食器の売上、収益、粗利率 (2020-2025) 146
10.21.4 アピュラムのセラミック食器製品ポートフォリオ 146
10.22 セシロ 146
10.22.1 セシロ企業情報 147
10.22.2 セシロ 説明と事業概要 147
10.22.3 セシロ セラミック食器の売上、収益、売上総利益 (2020-2025) 147
10.22.4 セシロのセラミック食器製品ポートフォリオ 148
10.23 ルビアナ 148
10.23.1 ルビアナ企業情報 148
10.23.2 ルビアナの概要と事業概要 149
10.23.3 Lubiana セラミック食器の売上、収益、売上総利益 (2020-2025) 149
10.23.4 ルビアナ陶磁器食器製品ポートフォリオ 149
10.24 帝国磁器製造所 150
10.24.1 帝国製陶所の企業情報 150
10.24.2 Imperial Porcelain Manufactory の概要と事業概要 151
10.24.3 Imperial Porcelain Manufactory セラミック食器の売上、収益、粗利率 (2020-2025) 151
10.24.4 Imperial Porcelain Manufactory のセラミック食器製品ポートフォリオ 152
10.25 ギュラル・ポルセレン 152
10.25.1 ギュラル・ポルセレン企業情報 152
10.25.2 ギュラル・ポルセレン社の概要と事業概要 153
10.25.3 Güral Porselen セラミック食器の売上、収益、粗利率 (2020-2025) 153
10.25.4 ギュラル・ポルセレン陶磁器食器製品ポートフォリオ 153
10.25.5 ギュラル・ポルセレン社の最近の動向・最新情報 153
10.26 キュタヒヤ・ポルセレン 154
10.26.1 キュタヤ・ポルセレン社情報 154
10.26.2 キュタヒヤ・ポルセレン社の概要と事業概要 155
10.26.3 Kütahya Porselen セラミック食器の売上、収益、粗利率 (2020-2025) 155
10.26.4 Kütahya Porselenのセラミック食器製品ポートフォリオ 156
10.27 ポーランド・ポルセレン 156
10.27.1 ポーランド・ポルセレン企業情報 157
10.27.2 Porland Porselenの概要と事業概要 157
10.27.3 Porland Porselen セラミック食器の売上、収益、粗利率 (2020-2025) 158
10.27.4 ポーランド・ポルセレン陶磁器食器製品ポートフォリオ 159
10.28 ボンナ・プレミアム・ポーセレン 159
10.28.1 ボンナ・プレミアム・ポーセレン企業情報 159
10.28.2 ボンナ・プレミアム・ポーセリンの概要と事業概要 160
10.28.3 ボンナ・プレミアム・ポーセレン セラミック食器の売上高、収益、粗利率 (2020-2025) 160
10.28.4 ボンナ・プレミアムポーセリン・セラミック食器製品ポートフォリオ 161
10.28.5 ボンナ・プレミアム・ポーセリンの最近の動向・最新情報 161
10.29 フィエスタ・テーブルウェア・カンパニー 161
10.29.1 フィエスタ・テーブルウェア・カンパニー企業情報 162
10.29.2 フィエスタ・テーブルウェア会社概要と事業概要 162
10.29.3 フィエスタ・テーブルウェア・カンパニー セラミック食器の売上高、収益、粗利率(2020-2025) 162
10.29.4 フィエスタ食器社セラミック食器製品ポートフォリオ 163
10.29.5 フィエスタ・テーブルウェア・カンパニーの最近の動向/最新情報 163
10.30 ライフタイムブランズ 163
10.30.1 ライフタイムブランズ社情報 163
10.30.2 ライフタイムブランズの概要と事業概要 164
10.30.3 Lifetime Brands のセラミック食器の売上、収益、粗利益率 (2020-2025) 166
10.30.4 ライフタイムブランズのセラミック食器製品ポートフォリオ 166
10.30.5 ライフタイムブランズの最近の動向/最新情報 167
10.31 レノックス(オナイダ社を買収) 168
10.31.1 レノックス・コーポレーション情報 168
10.31.2 レノックス・コーポレーションの事業概要 168
10.169 31.3 レノックス・コーポレーション セラミック食器売上高、売上総利益 (2020-2025) 169
10.31.4 レノックス・コーポレーションのセラミック食器製品ポートフォリオ 169
10.31.5 レノックス・コーポレーションの最近の動向 169
10.32 森村(ノリタケ、大倉陶園) 171
10.32.1 森村(ノリタケ、大倉陶園)企業情報 171
10.32.2 森村(ノリタケ、大倉陶園)の概要と事業概要 171
10.32.3 森村(ノリタケ、大倉陶園)陶磁器食器の売上高、収益および粗利率(2020-2025) 172
10.32.4 森村(ノリタケ、大倉陶園)の陶磁器食器製品ポートフォリオ 172
10.33 ナルミ 173
10.33.1 ナルミの企業情報 173
10.33.2 ナルミの概要と事業概要 174
10.33.3 ナルミの陶磁器食器の売上、収益、粗利率 (2020-2025) 174
10.33.4 ナルミのセラミック食器製品ポートフォリオ 174
10.34 日鉱セラミックス 177
10.34.1 日鉱セラミックス企業情報 177
10.34.2 NIKKO CERAMICSの概要と事業概要 177
10.34.3 NIKKO CERAMICS セラミック食器の売上、収益、粗利率(2020-2025) 178
10.34.4 NIKKO CERAMICSのセラミック食器製品ポートフォリオ 178
10.35 近藤産業 178
10.35.1 KINTOの企業情報 179
10.35.2 KINTOの概要と事業概要 179
10.35.3 KINTO セラミック食器の売上高、収益および粗利率 (2020-2025) 179
10.35.4 KINTOの陶磁器食器製品ポートフォリオ 180
10.36 香蘭社 180
10.36.1 香蘭社の情報 180
10.36.2 香蘭社の概要と事業概要 180
10.36.3 香蘭社 セラミック食器の売上高、収益、粗利率(2020-2025) 181
10.36.4 香蘭社の陶磁器食器製品ポートフォリオ 181
10.37 ハンコック・チャイナウェア 181
10.37.1 韓國陶磁器股份有限公司情報 181
10.37.2 ハンコック・チャイナウェアの概要と事業概要 182
10.37.3 ハンコック・チャイナウェアの陶磁器食器の売上、収益、粗利率(2020-2025) 183
10.37.4 ハンコック・チャイナウェアのセラミック食器製品ポートフォリオ 183
10.38 ゼンハンコック 183
10.38.1 ゼンハンコック企業情報 183
10.38.2 ZENHankook 説明と事業概要 184
10.38.3 ゼンハンコック陶磁器食器の売上、収益、粗利率(2020-2025) 184
10.38.4 ゼンハンコック陶磁器食器製品ポートフォリオ 184
10.39 アリアンファインポーセレン 185
10.39.1 アリアンファインポーセリンコーポレーション情報 185
10.39.2 アリアンファインポーセレン 説明と事業概要 185
10.39.3 アリアンファインポーセレン セラミック食器の売上高、収益、粗利率 (2020-2025) 186
10.39.4 アリアンファインポーセレンセラミック食器製品ポートフォリオ 186
11 上流、機会、課題、リスク、影響要因分析 187
11.1 セラミック食器の主要原材料 187
11.1.1 主要原材料 187
11.1.2 主要原材料の価格 189
11.1.3 主要原材料メーカー 190
11.2 製造コスト構造 191
11.2.1 原材料 191
11.2.2 人件費 191
11.2.3 製造経費 191
11.3 セラミック食器産業チェーン分析 192
11.4 セラミック食器の市場動向 193
11.4.1 産業動向 193
11.4.2 市場促進要因 198
11.4.3 市場の課題 199
11.4.4 市場の抑制要因 201
12 マーケティング戦略分析、流通業者 203
12.1 販売チャネル 203
12.2 セラミック食器の流通業者 204
12.3 セラミック食器の川下顧客 205
13 研究成果と結論 206
14 付録 208
14.1 調査方法 208
14.1.1 方法論/調査アプローチ 208
14.1.2 データソース 211
14.2 著者の詳細 214
14.3 免責事項 215

 

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Summary

The global ceramic tableware market size was valued at US$ 33.85 billion in 2024 and will reach US$ 43.33 billion by 2031, with a CAGR of 4.5% during the forecast period 2026-2031.
North America Ceramic Tableware market size was US$ 4.37 billion in 2024, while Europe was US$ 13.2 billion. The proportion of the North America was 12.92% in 2024, while Europe's percentage was 39.24%, and it is predicted that Europe market share will reach 39.27% in 2031, trailing a CAGR of 4.11% through the analysis period. As for the Asia, the notable markets are China, Japan and Southeast Asia, CAGR are 5.5%,3.3% and 6.2% respectively for the next 5-year period.
The global ceramic tableware industry is in a state of dynamic transition. The market for traditional, mass-produced items remains significant, but growth is increasingly driven by premium and specialized segments. The industry faces challenges such as intense competition from alternative materials, rising raw material and energy costs, and the need to adapt to fast-fashion consumer trends.

Looking ahead, several key trends will define the industry's future:
Advanced Materials: Manufacturers are moving beyond traditional clay-based compositions to develop new materials that offer superior performance, such as enhanced thermal retention, greater chip resistance, and scratch-resistant glazes.
Sustainability and Transparency: There is growing demand from consumers and businesses for eco-friendly, lead-free products. This is pushing companies to adopt greener manufacturing processes and transparently communicate their environmental and social credentials.
Digitalization and Customization: The rise of e-commerce and advanced manufacturing techniques like 3D printing are making mass customization a reality. This allows smaller, artisanal brands to compete by offering unique, personalized products.

The global ceramic tableware market is geographically diverse, with different regions playing distinct roles.
Asia-Pacific: This region, particularly China, Southeast Asia and India, is a global manufacturing powerhouse. It benefits from low production costs and a massive domestic market. It's a key hub for both mass-produced items and for growing a customer base with rising disposable income. In Asia-Pacific, China is the largest producer, exporter, and consumer, but most of Asian manufacturers are supplying the low-end products, low price, and fierce competition. Japanese and other European brands are dominating the high-end market. India, Indonesia, and Thailand also are important producers and consumers, but most of players are small- and medium-sized manufacturers and supplying the low-and-medium-grade products.
Europe: Germany, UK, France, Italy, Portugal, Poland, Netherlands, and Rumania are major producers, exporters and consumers, the European brands are dominating the global high-end market, like Villeroy & Boch, Rosenthal GmbH (brands like Rosenthal, Thomas, Hutschenreuther), Meissen, Fiskars Group (brands include Royal Copenhagen, Wedgwood, Royal Doulton, Arabia, Royal Albert and R枚rstrand etc.) and Portmeirion Group, etc. In future, these brands will still dominate the high-end markets, due to their long brands history, rich cultural background and exquisite craft.
North America: Primarily a major consumer market. The United States and Canada are heavily influenced by home decor trends and have a large appetite for diverse styles. The market is driven by both mass-market retailers and a thriving e-commerce scene for niche brands.

The ceramic tableware market serves two primary customer segments, each with unique characteristics and purchasing motivations.
HoReCa (Hotels, Restaurants, and Cafes) Sector
This is a professional and demanding customer base. Their purchasing decisions are primarily driven by operational performance and total cost of ownership (TCO). They require tableware engineered for extreme durability, chip resistance, and thermal shock resilience. Their buying process is institutional and consultative, often involving procurement managers and chefs who evaluate products on metrics like longevity, ease of use, and long-term value.
Household / Home-Use Market
This segment is vast and highly fragmented, driven by personal taste and lifestyle trends. For these customers, ceramic tableware is a form of self-expression. They are influenced by home decor trends, social media, and a desire for products that align with their personal aesthetic. This segment values a product's design, color, feel, and brand story, and expects it to be both beautiful and practical for daily use (e.g., microwave and dishwasher safe).
Report Scope
This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Ceramic Tableware, with both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Ceramic Tableware.
The Ceramic Tableware market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (Million Pieces) and revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. This report segments the global Ceramic Tableware market comprehensively. Regional market sizes, concerning products By Type, By Application, and by players, are also provided.
For a more in-depth understanding of the market, the report provides profiles of the competitive landscape, key competitors, and their respective market ranks. The report also discusses technological trends and new product developments.
This report will help the readers to understand the competition within the industries and strategies for the competitive environment to enhance the potential profit. The report also focuses on the competitive landscape of the global Ceramic Tableware market, and introduces in detail the market share, industry ranking, competitor ecosystem, market performance, new product development, operation situation, expansion, and acquisition. etc. of the main players, which helps the readers to identify the main competitors and deeply understand the competition pattern of the market.
Market Segmentation
This report covers the Ceramic Tableware segments by manufacturers, By Type, By Application, by region and country, and provides market size (value, volume and average price) and CAGR for the history and forecast period (2020-2025, 2026-2031), considering 2025 as the base year. It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.

By Company
Fiskars Group
Rosenthal GmbH
Villeroy & Boch
Steelite International
Hunan Hualian China Industry
PT. Lucky Indah Keramik
Lenox (Oneida)
Vista Alegre
Arc Holdings
RAK Porcelain
BHS (Schönwald, Bauscher and Tafelstern)
Churchill China
Kütahya Porselen
Apulum
Morimura (Noritake, Okura Art China)
Güral Porselen
Lubiana
Royal Porcelain Public Company Limited
Porland Porselen
Portmeirion Group
Narumi
Seltmann Weiden
Tognana Porcellane S.p.A
Ceramic Tableware Pvt. Limited (CTPL)
Guangxi Sanhuan
Saturnia
Bharat Potteries Limited (BPL)
Cesiro
Denby Pottery Company
Meissen
Lifetime Brands
Libbey
Meriss Ceramics Industrial Group
Songfa Ceramics
Hankook Chinaware
Degrenne
Bonna Premium Porcelain
KAHLA/Thüringen Porzellan Porzellan
Ariane Fine Porcelain
PT. Sango Ceramics Indonesia
PT Indo Porcelain
Fiesta Tableware Company
ZENHankook
Sitong Group
Bernardaud
KINTO
Clay Craft India
WMF
Richard Ginori
Koransha
PT Haeng Nam Sejahtera (HSI)
NIKKO CERAMICS
Trisensa Ceramics Indonesia
Dankotuwa Porcelain
Royal Crown Derby
TCL Ceramics
Claytan Group
Imperial Porcelain Manufactory

Segment by Type
Porcelain Tableware
Bone China Tableware
Stoneware (Ceramic)
Other Tableware

Segment By Application
Horeca/Hospitality
Household

By Region
North America
U.S.
Canada
Mexico

Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
Southeast Asia
India
Australia

Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Russia
Rest of Europe

South America
Brazil
Argentina
Colombia

Middle East & Africa
Egypt
Saudi Arabia
South Africa
UAE
Turkey
Others

Core Chapters
Chapter One: Introduces the study scope of this report, executive summary of market segments by Type, market size segments for North America, Europe, Asia Pacific, South America, Middle East & Africa.
Chapter Two: Detailed analysis of Ceramic Tableware manufacturers competitive landscape, price, sales, revenue, market share and ranking, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter Three: Sales, revenue of Ceramic Tableware in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the future development prospects, and market space in the world.
Chapter Four: Introduces market segments by Application, market size segment for North America, Europe, Asia Pacific, South America, Middle East & Africa.
Chapter Five, Six, Seven, Eight and Nine: North America, Europe, Asia Pacific, South America, Middle East & Africa, sales and revenue by country.
Chapter Ten: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.
Chapter Eleven: Analysis of industrial chain, key raw materials, manufacturing cost, and market dynamics. Introduces the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter Twelve: Analysis of sales channel, distributors and customers.
Chapter Thirteen: Research Findings and Conclusion.



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Table of Contents

1 Ceramic Tableware Market Overview 1
1.1 Ceramic Tableware Product Overview 1
1.2 Ceramic Tableware Market Segment by Type 3
1.2.1 Porcelain Tableware 4
1.2.2 Bone Porcelain (Bone China) 5
1.2.3 Stoneware Tableware 6
1.2.4 Other Tableware 7
1.3 Global Ceramic Tableware Market Size by Type 8
1.3.1 Global Ceramic Tableware Market Size Overview by Type (2020-2031) 9
1.3.2 Global Ceramic Tableware Historic Market Size Review by Type (2020-2025) 10
1.3.3 Global Ceramic Tableware Forecasted Market Size by Type (2026-2031) 12
1.4 Key Regions Market Size Segment by Type 13
1.4.1 North America Ceramic Tableware Sales Breakdown by Type (2020-2025) 13
1.4.2 Europe Ceramic Tableware Sales Breakdown by Type (2020-2025) 15
1.4.3 Asia-Pacific Ceramic Tableware Sales Breakdown by Type (2020-2025) 17
1.4.4 South America Ceramic Tableware Sales Breakdown by Type (2020-2025) 19
1.4.5 Middle East and Africa Ceramic Tableware Sales Breakdown by Type (2020-2025) 21
2 Ceramic Tableware Market Competition by Company 24
2.1 Global Top Players by Ceramic Tableware Sales (2020-2025) 24
2.2 Global Top Players by Ceramic Tableware Revenue (2020-2025) 28
2.3 Global Top Players by Ceramic Tableware Price (2020-2025) 32
2.4 Global Top Manufacturers Ceramic Tableware Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type 34
2.5 Ceramic Tableware Market Competitive Situation and Trends 36
2.5.1 Ceramic Tableware Market Concentration Rate (2020-2025) 36
2.5.2 Global 5 and 10 Largest Manufacturers by Ceramic Tableware Sales and Revenue in 2024 37
2.6 Global Top Manufacturers by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3) & (based on the Revenue in Ceramic Tableware as of 2024) 38
2.7 Date of Key Manufacturers Enter into Ceramic Tableware Market 40
2.8 Mergers & Acquisitions, Expansion 42
3 Ceramic Tableware Status and Outlook by Region 46
3.1 Global Ceramic Tableware Market Size and CAGR by Region: 2020 VS 2024 VS 2031 46
3.2 Global Ceramic Tableware Historic Market Size by Region 46
3.2.1 Global Ceramic Tableware Sales in Volume by Region (2020-2025) 46
3.2.2 Global Ceramic Tableware Sales in Value by Region (2020-2025) 47
3.2.3 Global Ceramic Tableware Sales (Volume & Value), Price and Gross Margin (2020-2025) 48
3.3 Global Ceramic Tableware Forecasted Market Size by Region 48
3.3.1 Global Ceramic Tableware Sales in Volume by Region (2026-2031) 48
3.3.2 Global Ceramic Tableware Sales in Value by Region (2026-2031) 49
3.3.3 Global Ceramic Tableware Sales (Volume & Value), Price and Gross Margin (2026-2031) 49
4 Ceramic Tableware by Application 51
4.1 Ceramic Tableware Market Segment by Application 51
4.1.1 Horeca/Hospitality 51
4.1.2 Household 53
4.2 Global Ceramic Tableware Market Size by Application 55
4.2.1 Global Ceramic Tableware Market Size Overview by Application (2020-2031) 56
4.2.2 Global Ceramic Tableware Historic Market Size Review by Application (2020-2025) 56
4.2.3 Global Ceramic Tableware Forecasted Market Size by Application (2026-2031) 58
4.3 Key Regions Market Size Segment by Application 60
4.3.1 North America Ceramic Tableware Sales Breakdown by Application (2020-2025) 60
4.3.2 Europe Ceramic Tableware Sales Breakdown by Application (2020-2025) 60
4.3.3 Asia-Pacific Ceramic Tableware Sales Breakdown by Application (2020-2025) 61
4.3.4 South America Ceramic Tableware Sales Breakdown by Application (2020-2025) 62
4.3.5 Middle East and Africa Ceramic Tableware Sales Breakdown by Application (2020-2025) 63
5 North America Ceramic Tableware by Country 65
5.1 North America Ceramic Tableware Historic Market Size by Country 65
5.1.1 North America Ceramic Tableware Sales in Volume by Country (2020-2025) 65
5.1.2 North America Ceramic Tableware Sales in Value by Country (2020-2025) 65
5.2 North America Ceramic Tableware Forecasted Market Size by Country 66
5.2.1 North America Ceramic Tableware Sales in Volume by Country (2026-2031) 66
5.2.2 North America Ceramic Tableware Sales in Value by Country (2026-2031) 66
6 Europe Ceramic Tableware by Country 68
6.1 Europe Ceramic Tableware Historic Market Size by Country 68
6.1.1 Europe Ceramic Tableware Sales in Volume by Country (2020-2025) 68
6.1.2 Europe Ceramic Tableware Sales in Value by Country (2020-2025) 69
6.2 Europe Ceramic Tableware Forecasted Market Size by Country 69
6.2.1 Europe Ceramic Tableware Sales in Volume by Country (2026-2031) 69
6.2.2 Europe Ceramic Tableware Sales in Value by Country (2026-2031) 70
7 Asia-Pacific Ceramic Tableware by Region 72
7.1 Asia-Pacific Ceramic Tableware Historic Market Size by Region 72
7.1.1 Asia-Pacific Ceramic Tableware Sales in Volume by Region (2020-2025) 72
7.1.2 Asia-Pacific Ceramic Tableware Sales in Value by Region (2020-2025) 73
7.2 Asia-Pacific Ceramic Tableware Forecasted Market Size by Region 73
7.2.1 Asia-Pacific Ceramic Tableware Sales in Volume by Region (2026-2031) 73
7.2.2 Asia-Pacific Ceramic Tableware Sales in Value by Region (2026-2031) 74
8 South America Ceramic Tableware by Country 76
8.1 South America Ceramic Tableware Historic Market Size by Country 76
8.1.1 South America Ceramic Tableware Sales in Volume by Country (2020-2025) 76
8.1.2 South America Ceramic Tableware Sales in Value by Country (2020-2025) 76
8.2 South America Ceramic Tableware Forecasted Market Size by Country 77
8.2.1 South America Ceramic Tableware Sales in Volume by Country (2026-2031) 77
8.2.2 South America Ceramic Tableware Sales in Value by Country (2026-2031) 78
9 Middle East and Africa Ceramic Tableware by Country 79
9.1 Middle East and Africa Ceramic Tableware Historic Market Size by Country 79
9.1.1 Middle East and Africa Ceramic Tableware Sales in Volume by Country (2020-2025) 79
9.1.2 Middle East and Africa Ceramic Tableware Sales in Value by Country (2020-2025) 79
9.2 Middle East and Africa Ceramic Tableware Forecasted Market Size by Country 80
9.2.1 Middle East and Africa Ceramic Tableware Sales in Volume by Country (2026-2031) 80
9.2.2 Middle East and Africa Ceramic Tableware Sales in Value by Country (2026-2031) 81
10 Company Profiles and Key Figures in Ceramic Tableware Business 83
10.1 Villeroy & Boch 83
10.1.1 Villeroy & Boch Corporation Information 83
10.1.2 Villeroy & Boch Description and Business Overview 83
10.1.3 Villeroy & Boch Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 84
10.1.4 Villeroy & Boch Ceramic Tableware Product Portfolio 85
10.1.5 Villeroy & Boch Recent Developments/Updates 85
10.2 Rosenthal GmbH (Thomas and Hutschenreuther) 85
10.2.1 Rosenthal GmbH Corporation Information 86
10.2.2 Rosenthal GmbH Description and Business Overview 86
10.2.3 Rosenthal GmbH Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 87
10.2.4 Rosenthal GmbH Ceramic Tableware Product Portfolio 88
10.2.5 Rosenthal GmbH Recent Developments/Updates 91
10.3 Meissen 92
10.3.1 Meissen Corporation Information 92
10.3.2 Meissen Description and Business Overview 92
10.3.3 Meissen Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 93
10.3.4 Meissen Ceramic Tableware Product Portfolio 93
10.4 Porzellanmanufaktur KAHLA/Thüringen Porzellan GmbH 94
10.4.1 KAHLA/Thüringen Porzellan Porzellan Corporation Information 94
10.4.2 KAHLA/Thüringen Porzellan Porzellan Description and Business Overview 95
10.4.3 KAHLA/Thüringen Porzellan Porzellan Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 95
10.4.4 KAHLA/Thüringen Porzellan Porzellan Ceramic Tableware Product Portfolio 95
10.4.5 KAHLA/Thüringen Porzellan Porzellan Recent Developments/Updates 96
10.5 Seltmann Weiden 96
10.5.1 Seltmann Weiden Corporation Information 96
10.5.2 Seltmann Weiden Description and Business Overview 97
10.5.3 Seltmann Weiden Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 97
10.5.4 Seltmann Weiden Ceramic Tableware Product Portfolio 98
10.6 WMF 99
10.6.1 WMF Corporation Information 99
10.6.2 WMF Description and Business Overview 99
10.6.3 WMF Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 100
10.6.4 WMF Ceramic Tableware Product Portfolio 100
10.6.5 WMF Recent Developments/Updates 101
10.7 BHS (Schönwald, Bauscher and Tafelstern) 101
10.7.1 BHS (Schönwald, Bauscher and Tafelstern) Corporation Information 102
10.7.2 BHS (Schönwald, Bauscher and Tafelstern) Description and Business Overview 102
10.7.3 BHS (Schönwald, Bauscher and Tafelstern) Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 103
10.7.4 BHS (Schönwald, Bauscher and Tafelstern) Ceramic Tableware Product Portfolio 104
10.7.5 BHS (Schönwald, Bauscher and Tafelstern) Recent Developments/Updates 105
10.8 Fiskars Group (Royal Copenhagen, Wedgwood, Royal Doulton, Arabia, Royal Albert and R枚rstrand) 106
10.8.1 Fiskars Group Corporation Information 106
10.8.2 Fiskars Group Description and Business Overview 106
10.8.3 Fiskars Group Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 109
10.8.4 Fiskars Group Ceramic Tableware Product Portfolio 109
10.8.5 Fiskars Group Recent Developments/Updates 111
10.9 Portmeirion Group (Spode, Royal Worcester and Portmeirion) 111
10.9.1 Portmeirion Group Corporation Information 111
10.9.2 Portmeirion Group Description and Business Overview 112
10.9.3 Portmeirion Group Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 114
10.9.4 Portmeirion Group Ceramic Tableware Product Portfolio 114
10.10 Steelite International 116
10.10.1 Steelite International Corporation Information 116
10.10.2 Steelite International Description and Business Overview 116
10.10.3 Steelite International Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 119
10.10.4 Steelite International Ceramic Tableware Product Portfolio 119
10.10.5 Steelite International Recent Developments/Updates 120
10.11 Churchill China 121
10.11.1 Churchill China Corporation Information 121
10.11.2 Churchill China Description and Business Overview 121
10.11.3 Churchill China Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 123
10.11.4 Churchill China Ceramic Tableware Product Portfolio 124
10.11.5 Churchill China Recent Developments/Updates 124
10.12 Denby Pottery Company 124
10.12.1 Denby Pottery Company Corporation Information 124
10.12.2 Denby Pottery Company Description and Business Overview 125
10.12.3 Denby Pottery Company Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 125
10.12.4 Denby Pottery Company Ceramic Tableware Product Portfolio 126
10.13 Royal Crown Derby 126
10.13.1 Royal Crown Derby Corporation Information 127
10.13.2 Royal Crown Derby Description and Business Overview 127
10.13.3 Royal Crown Derby Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 127
10.13.4 Royal Crown Derby Ceramic Tableware Product Portfolio 128
10.14 Bernardaud 128
10.14.1 Bernardaud Corporation Information 128
10.14.2 Bernardaud Description and Business Overview 129
10.14.3 Bernardaud Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 129
10.14.4 Bernardaud Ceramic Tableware Product Portfolio 129
10.15 Degrenne 130
10.15.1 Degrenne Corporation Information 130
10.15.2 Degrenne Description and Business Overview 131
10.15.3 Degrenne Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 131
10.15.4 Degrenne Ceramic Tableware Product Portfolio 132
10.16 Arc Holdings 132
10.16.1 Arc Holdings Corporation Information 132
10.16.2 Arc Holdings Description and Business Overview 133
10.16.3 Arc Holdings Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 133
10.16.4 Arc Holdings Ceramic Tableware Product Portfolio 134
10.16.5 Arc Holdings Recent Developments/Updates 135
10.17 Saturnia 136
10.17.1 Saturnia Corporation Information 136
10.17.2 Saturnia Description and Business Overview 137
10.17.3 Saturnia Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 138
10.17.4 Saturnia Ceramic Tableware Product Portfolio 138
10.18 Tognana Porcellane S.p.A 139
10.18.1 Tognana Porcellane S.p.A Corporation Information 139
10.18.2 Tognana Porcellane S.p.A Description and Business Overview 139
10.18.3 Tognana Porcellane S.p.A Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 140
10.18.4 Tognana Porcellane S.p.A Ceramic Tableware Product Portfolio 140
10.19 Richard Ginori 141
10.19.1 Richard Ginori Corporation Information 141
10.19.2 Richard Ginori Description and Business Overview 142
10.19.3 Richard Ginori Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 142
10.19.4 Richard Ginori Ceramic Tableware Product Portfolio 142
10.20 Vista Alegre 143
10.20.1 Vista Alegre Corporation Information 143
10.20.2 Vista Alegre Description and Business Overview 143
10.20.3 Vista Alegre Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 144
10.20.4 Vista Alegre Ceramic Tableware Product Portfolio 144
10.21 Apulum 145
10.21.1 Apulum Corporation Information 145
10.21.2 Apulum Description and Business Overview 145
10.21.3 Apulum Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 146
10.21.4 Apulum Ceramic Tableware Product Portfolio 146
10.22 Cesiro 146
10.22.1 Cesiro Corporation Information 147
10.22.2 Cesiro Description and Business Overview 147
10.22.3 Cesiro Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 147
10.22.4 Cesiro Ceramic Tableware Product Portfolio 148
10.23 Lubiana 148
10.23.1 Lubiana Corporation Information 148
10.23.2 Lubiana Description and Business Overview 149
10.23.3 Lubiana Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 149
10.23.4 Lubiana Ceramic Tableware Product Portfolio 149
10.24 Imperial Porcelain Manufactory 150
10.24.1 Imperial Porcelain Manufactory Corporation Information 150
10.24.2 Imperial Porcelain Manufactory Description and Business Overview 151
10.24.3 Imperial Porcelain Manufactory Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 151
10.24.4 Imperial Porcelain Manufactory Ceramic Tableware Product Portfolio 152
10.25 Güral Porselen 152
10.25.1 Güral Porselen Corporation Information 152
10.25.2 Güral Porselen Description and Business Overview 153
10.25.3 Güral Porselen Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 153
10.25.4 Güral Porselen Ceramic Tableware Product Portfolio 153
10.25.5 Güral Porselen Recent Developments/Updates 153
10.26 Kütahya Porselen 154
10.26.1 Kütahya Porselen Corporation Information 154
10.26.2 Kütahya Porselen Description and Business Overview 155
10.26.3 Kütahya Porselen Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 155
10.26.4 Kütahya Porselen Ceramic Tableware Product Portfolio 156
10.27 Porland Porselen 156
10.27.1 Porland Porselen Corporation Information 157
10.27.2 Porland Porselen Description and Business Overview 157
10.27.3 Porland Porselen Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 158
10.27.4 Porland Porselen Ceramic Tableware Product Portfolio 159
10.28 Bonna Premium Porcelain 159
10.28.1 Bonna Premium Porcelain Corporation Information 159
10.28.2 Bonna Premium Porcelain Description and Business Overview 160
10.28.3 Bonna Premium Porcelain Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 160
10.28.4 Bonna Premium Porcelain Ceramic Tableware Product Portfolio 161
10.28.5 Bonna Premium Porcelain Recent Developments/Updates 161
10.29 Fiesta Tableware Company 161
10.29.1 Fiesta Tableware Company Corporation Information 162
10.29.2 Fiesta Tableware Company Description and Business Overview 162
10.29.3 Fiesta Tableware Company Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 162
10.29.4 Fiesta Tableware Company Ceramic Tableware Product Portfolio 163
10.29.5 Fiesta Tableware Company Recent Developments/Updates 163
10.30 Lifetime Brands 163
10.30.1 Lifetime Brands Corporation Information 163
10.30.2 Lifetime Brands Description and Business Overview 164
10.30.3 Lifetime Brands Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 166
10.30.4 Lifetime Brands Ceramic Tableware Product Portfolio 166
10.30.5 Lifetime Brands Recent Developments/Updates 167
10.31 Lenox (Acquired Oneida) 168
10.31.1 Lenox Corporation Information 168
10.31.2 Lenox Corporation Business Overview 168
10.31.3 Lenox Corporation Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 169
10.31.4 Lenox Corporation Ceramic Tableware Product Portfolio 169
10.31.5 Lenox Corporation Recent Developments/Updates 169
10.32 Morimura (Noritake, Okura Art China) 171
10.32.1 Morimura (Noritake, Okura Art China) Corporation Information 171
10.32.2 Morimura (Noritake, Okura Art China) Description and Business Overview 171
10.32.3 Morimura (Noritake, Okura Art China) Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 172
10.32.4 Morimura (Noritake, Okura Art China) Ceramic Tableware Product Portfolio 172
10.33 Narumi 173
10.33.1 Narumi Corporation Information 173
10.33.2 Narumi Description and Business Overview 174
10.33.3 Narumi Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 174
10.33.4 Narumi Ceramic Tableware Product Portfolio 174
10.34 NIKKO CERAMICS 177
10.34.1 NIKKO CERAMICS Corporation Information 177
10.34.2 NIKKO CERAMICS Description and Business Overview 177
10.34.3 NIKKO CERAMICS Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 178
10.34.4 NIKKO CERAMICS Ceramic Tableware Product Portfolio 178
10.35 KINTO 178
10.35.1 KINTO Corporation Information 179
10.35.2 KINTO Description and Business Overview 179
10.35.3 KINTO Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 179
10.35.4 KINTO Ceramic Tableware Product Portfolio 180
10.36 Koransha 180
10.36.1 Koransha Corporation Information 180
10.36.2 Koransha Description and Business Overview 180
10.36.3 Koransha Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 181
10.36.4 Koransha Ceramic Tableware Product Portfolio 181
10.37 Hankook Chinaware 181
10.37.1 Hankook Chinaware Corporation Information 181
10.37.2 Hankook Chinaware Description and Business Overview 182
10.37.3 Hankook Chinaware Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 183
10.37.4 Hankook Chinaware Ceramic Tableware Product Portfolio 183
10.38 ZENHankook 183
10.38.1 ZENHankook Corporation Information 183
10.38.2 ZENHankook Description and Business Overview 184
10.38.3 ZENHankook Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 184
10.38.4 ZENHankook Ceramic Tableware Product Portfolio 184
10.39 Ariane Fine Porcelain 185
10.39.1 Ariane Fine Porcelain Corporation Information 185
10.39.2 Ariane Fine Porcelain Description and Business Overview 185
10.39.3 Ariane Fine Porcelain Ceramic Tableware Sales, Revenue and Gross Margin (2020-2025) 186
10.39.4 Ariane Fine Porcelain Ceramic Tableware Product Portfolio 186
11 Upstream, Opportunities, Challenges, Risks and Influences Factors Analysis 187
11.1 Ceramic Tableware Key Raw Materials 187
11.1.1 Key Raw Materials 187
11.1.2 Key Raw Materials Price 189
11.1.3 Raw Materials Key Manufacturers 190
11.2 Manufacturing Cost Structure 191
11.2.1 Raw Materials 191
11.2.2 Labor Cost 191
11.2.3 Manufacturing Expenses 191
11.3 Ceramic Tableware Industrial Chain Analysis 192
11.4 Ceramic Tableware Market Dynamics 193
11.4.1 Industry Trends 193
11.4.2 Market Drivers 198
11.4.3 Market Challenges 199
11.4.4 Market Restraints 201
12 Marketing Strategy Analysis, Distributors 203
12.1 Sales Channel 203
12.2 Ceramic Tableware Distributors 204
12.3 Ceramic Tableware Downstream Customers 205
13 Research Findings and Conclusion 206
14 Appendix 208
14.1 Research Methodology 208
14.1.1 Methodology/Research Approach 208
14.1.2 Data Source 211
14.2 Author Details 214
14.3 Disclaimer 215

 

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