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ペット用OTC医薬品市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2030年予測

ペット用OTC医薬品市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2030年予測


Pet OTC Medication Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2030

Persistence Market Research社はこのほど、世界のOTCペット薬市場に関する詳細な調査レポートを発表し、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場力学について詳細な分析を提供しました。この包括的なレポー... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年9月10日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のOTCペット薬市場に関する詳細な調査レポートを発表し、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場力学について詳細な分析を提供しました。この包括的なレポートは、市場構造に関する貴重な洞察を提供します。

主要な洞察

- OTCペット薬市場規模(2024E):99億米ドル
- 予測市場規模(2030F):9.9億米ドル136億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024 to 2030): 4.70%

レポートの範囲

OTCペット薬市場には、ノミ・マダニ駆除、心臓病予防、一般的な健康サプリメントなど、ペットの様々な健康問題を治療するための多様な市販薬が含まれる。獣医師の処方箋を必要としないこれらの医薬品により、飼い主はペットの健康上のニーズに迅速に対処することができる。市場は、抗寄生虫薬、鎮痛治療薬、抗生物質、健康サプリメントなどの製品で構成され、小売ペットショップ、オンラインプラットフォーム、動物病院などで販売されている。市場は、ペット飼育の増加、ペットの健康に対する意識の高まり、革新的なペットケア製品によって成長を遂げている。

市場成長の促進要因

世界的なペット人口の増加とペットの人間化の進展が、OTCペット用医薬品の需要を牽引する主な要因である。ペットの飼い主は健康問題、特にノミ・ダニ駆除のような予防医療に積極的に取り組むようになり、薬の売上増につながっている。また、eコマース・プラットフォームの台頭により、OTCペット薬へのアクセスが向上している。天然成分や有機成分の使用を含む製剤技術の進歩が、市場の成長をさらに促進している。さらに、人獣共通感染症の流行の高まりと予防対策に対する意識の高まりが、抗寄生虫薬や予防薬の需要を高めている。

市場の課題

有望な見通しとは裏腹に、同市場は、一部のペットオーナーにとって手が届きにくい高級薬の価格上昇といった課題に直面している。また、一般用医薬品の誤用や過剰使用も懸念され、ペットに健康上のリスクをもたらす可能性がある。政府や獣医師団体による規制上の監視もハードルとなっており、新規参入企業の製品承認や市場参入を遅らせる可能性がある。場合によっては、処方薬がOTC薬の有効性を覆い隠してしまうこともあり、飼い主の中には、治療を行う前に獣医師に相談することを好む人もいるため、OTC薬の使用が制限されることもある。

市場機会:

より安全で環境に優しい解決策を求める需要の高まりを反映し、天然・有機ペット薬の開発に大きな機会がある。ホメオパシー療法や栄養補助食品などの代替療法の急増は、メーカーに成長の可能性をもたらしている。電子商取引の拡大により新たな流通チャネルが生まれ、定期購入型のペット用ヘルスケア・サービスも新たな成長の道を示している。持続可能なパッケージング、チュアブル錠や外用液のような革新的な投与方法、戦略的パートナーシップに注力する企業は、競争の激しい市場で製品の差別化を図ることができる。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のOTCペット薬市場の成長を促す主な要因は何か?
- 各地域で採用をリードしているのはどのタイプの薬か?
- 技術の進歩はOTCペット薬市場の競争環境にどのような影響を与えているか?
- OTCペット薬市場の主要プレーヤーは誰で、競争力を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界のOTCペット薬市場の新たな動向と将来性は?

競争環境:

Zoetis Inc.、Bayer AG、MerialなどのOTCペット用医薬品の世界市場におけるトップ企業は、競争力を維持するために技術革新、製品の差別化、提携を重視しています。これらの企業は研究開発に多額の投資を行い、より安全で投与しやすい効果的な医薬品を開発している。動物病院、薬局、オンライン・プラットフォームとの提携は、市場へのアクセスを強化する。予防医療と適切な薬の使用について消費者を教育することを目的としたマーケティング・キャンペーンも、市場シェアを高めるために採用されている主要な戦略である。

主な企業

- バイエル コンパニオンアニマル
- エーリンガーインゲルハイム
- アニマルヘルス
- セバ・サンテ・アニメイト
- メルク社
- ゾエティス社
- エランコ
- Virbac SA
- ベトキノールSA
- フロントライン
- ザイモックス

OTCペット薬市場の産業区分:

OTCペット薬市場:製品タイプ別

- ノミ・ダニ
- 痛み止め&関節炎
- 駆虫剤
- その他

OTCペット薬市場:ペットタイプ別

- 犬
- 猫
- 鳥類
- 魚類・爬虫類
- 小型ペット
- その他

OTCペット用医薬品市場:医薬品形態別

- チュアブル&錠剤
- カプセル・軟膏
- スプレー
- その他

OTCペット薬市場:販売チャネル別

- ペット専門店
- 動物病院
- ドラッグ&ファーマシーストア
- オンライン小売
- その他

OTCペット薬市場:地域別

- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア
- オセアニア
- 中東 アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の概要
1.2.主要統計の概要
1.3.主要調査結果の概要
1.4.製品進化分析
1.5.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場範囲/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.1.1.絶え間ないイノベーションを推進するワールドクラスの研究開発
3.1.2.未来を形作る消費者動向
3.1.3.肥満ペットの増加が治療用製品の需要を押し上げる
3.1.4.ペットの人間化が医薬品販売を促進
3.2.製品イノベーションの動向
3.3.OTCペット薬業界の将来展望
3.3.1.成長の要因
3.3.2.ブランドの流入
3.3.3.革新的な流通・マーケティング戦略
4.世界のOTCペット薬市場需要分析2019-2023年および予測、2024-2030年
4.1.過去の市場数量(単位)分析、2019-2023年
4.2.現在と将来の市場数量(単位)予測、2024-2030年
4.3.前年比成長トレンド分析
5.OTCペット薬の世界市場-価格分析
5.1.製品タイプ別価格分析
5.2.世界平均価格分析ベンチマーク
6.世界のOTCペット薬市場需要(金額または医薬品形態、10億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2030年
6.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
6.2.現在と将来の市場価値(億米ドル)予測、2024-2030年
6.2.1.前年比成長トレンド分析
6.2.2.絶対額の機会分析
7.市場背景
7.1.マクロ経済要因
7.1.1.GDP成長率見通し
7.1.2.個人消費の見通し
7.1.3.GDP成長率分析
7.1.4.インターネット普及率の見通し
7.1.5.所得層人口の概要
7.1.6.一人当たり可処分所得
7.2.予測要因-関連性と影響
7.2.1.上位企業の過去の成長率
7.2.2.都市化の成長見通し
7.2.3.その他
7.3.OTCペット薬の世界市場のPESTLE分析
7.4.OTCペット薬市場の投資実現可能性マトリックス
7.5.OTCペット薬の世界市場のポーターのファイブフォース分析
7.6.市場ダイナミクス
7.6.1.促進要因
7.6.2.阻害要因
7.6.3.機会分析
8.OTCペット薬の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2030年:製品タイプ別
8.1.イントロダクション/主な調査結果
8.2.製品タイプ別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
8.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2030年
8.3.1.ノミ・ダニ
8.3.2.疼痛緩和と関節炎
8.3.3.駆虫剤
8.3.4.その他
8.4.製品タイプ別市場魅力度分析
9.OTCペット薬の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2030年:ペットタイプ別
9.1.はじめに / 主要な調査結果
9.2.過去の市場規模(10億米ドル)とペットタイプ別数量分析(2019-2023年
9.3.ペットタイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024-2030年
9.3.1.犬
9.3.2.猫
9.3.3.鳥類
9.3.4.魚類と爬虫類
9.3.5.小型ペット
9.3.6.その他
9.4.ペットタイプ別市場魅力度分析
10.OTCペット用医薬品の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2030年:医薬品の形態別
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.医薬品形態別の過去市場規模(10億米ドル)と数量分析、2019-2023年
10.3.医療形態別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024-2030年
10.3.1.チュアブル・錠剤
10.3.2.カプセル・軟膏
10.3.3.スプレー
10.3.4.その他
10.4.医薬品形態別市場魅力度分析
11.OTCペット薬の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2030年:販売チャネル別
11.1.イントロダクション/主な調査結果
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)と販売チャネル別数量分析(2019-2023年
11.3.販売チャネル別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2030年
11.3.1.ペット専門店
11.3.2.動物病院
11.3.3.ドラッグ&薬局
11.3.4.オンライン小売
11.3.5.その他
11.4.販売チャネル別市場魅力度分析
12.OTCペット薬の世界市場分析2019-2023年、地域別予測2024-2030年
12.1.はじめに
12.2.地域別の過去の市場規模(10億米ドル)と数量(単位)分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析と予測、2024~2030年
12.3.1.北米
12.3.2.中南米
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.東アジア
12.3.5.南アジア
12.3.6.オセアニア
12.3.7.中東・アフリカ(MEA)
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米のOTCペット薬市場分析2019-2023年および予測2024-2030年
13.1.序論
13.2.価格分析
13.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
13.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2030年
13.4.1.国別
13.4.1.1.米国
13.4.1.2.カナダ
13.4.2.製品タイプ別
13.4.3.ペットタイプ別
13.4.4.医薬品の形態別
13.4.5.販売チャネル
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.国別
13.5.2.製品タイプ別
13.5.3.ペットタイプ別
13.5.4.医薬品の形態別
13.5.5.販売チャネル
14.ラテンアメリカのOTCペット薬市場分析2019-2023年および予測2024-2030年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
14.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2030年
14.4.1.国別
14.4.1.1.ブラジル
14.4.1.2.メキシコ
14.4.1.3.その他のラテンアメリカ
14.4.2.製品タイプ別
14.4.3.ペットタイプ別
14.4.4.医薬品の形態別
14.4.5.販売チャネル
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.国別
14.5.2.製品タイプ別
14.5.3.ペットタイプ別
14.5.4.医薬品の形態別
14.5.5.販売チャネル
15.欧州OTCペット薬市場分析2019-2023年および予測2024-2030年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2030年
15.4.1.国別
15.4.1.1.ドイツ
15.4.1.2.イタリア
15.4.1.3.フランス
15.4.1.4.イギリス
15.4.1.5.スペイン
15.4.1.6.その他のヨーロッパ
15.4.2.製品タイプ別
15.4.3.ペットタイプ別
15.4.4.医薬品の形態別
15.4.5.販売チャネル
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.製品タイプ別
15.5.3.ペットタイプ別
15.5.4.医薬品の形態別
15.5.5.販売チャネル
16.南アジアのOTCペット薬市場分析2019-2023年および予測2024-2030年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2030年
16.4.1.国別
16.4.1.1.インド
16.4.1.2.タイ
16.4.1.3.インドネシア
16.4.1.4.マレーシア
16.4.1.5.その他の南アジア
16.4.2.製品タイプ別
16.4.3.ペットタイプ別
16.4.4.医薬品の形態別
16.4.5.販売チャネル
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.製品タイプ別
16.5.3.ペットタイプ別
16.5.4.医薬品の形態別
16.5.5.販売チャネル
17.東アジアOTCペット薬市場分析2019-2023年および予測2024-2030年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2030年
17.4.1.国別
17.4.1.1.中国
17.4.1.2.日本
17.4.1.3.韓国
17.4.2.製品タイプ別
17.4.3.ペットタイプ別
17.4.4.医薬品の形態別
17.4.5.販売チャネル
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.製品タイプ別
17.5.3.ペットタイプ別
17.5.4.医薬品の形態別
17.5.5.販売チャネル
18.オセアニアOTCペット薬市場分析2019-2023年および予測2024-2030年
18.1.はじめに
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2030年
18.4.1.国別
18.4.1.1.オーストラリア
18.4.1.2.ニュージーランド
18.4.2.製品タイプ別
18.4.3.ペットタイプ別
18.4.4.医薬品の形態別
18.4.5.販売チャネル
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.製品タイプ別
18.5.3.ペットタイプ別
18.5.4.医薬品の形態別
18.5.5.販売チャネル
19.中東・アフリカOTCペット薬市場分析2019-2023年および予測2024-2030年
19.1.はじめに
19.2.価格分析
19.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
19.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2030年
19.4.1.国別
19.4.1.1.GCC諸国
19.4.1.2.アフリカ北部
19.4.1.3.南アフリカ
19.4.1.4.その他の中東・アフリカ
19.4.2.製品タイプ別
19.4.3.ペットタイプ別
19.4.4.医薬品の形態別
19.4.5.販売チャネル
19.5.市場魅力度分析
19.5.1.国別
19.5.2.製品タイプ別
19.5.3.ペットタイプ別
19.5.4.医薬品の形態別
19.5.5.販売チャネル
20.主要国のOTCペット薬市場分析 2024年
20.1.序論
20.1.1.主要国別市場金額構成比分析
20.1.2.世界対.各国の成長比較
20.2.米国のOTCペット薬市場分析
20.2.1.製品タイプ別
20.2.2.ペットタイプ別
20.2.3.医薬品の形態別
20.2.4.販売チャネル
20.3.カナダのOTCペット薬市場分析
20.3.1.製品タイプ別
20.3.2.ペットタイプ別
20.3.3.医薬品の形態別
20.3.4.販売チャネル
20.4.メキシコのOTCペット薬市場分析
20.4.1.製品タイプ別
20.4.2.ペットタイプ別
20.4.3.医薬品の形態別
20.4.4.販売チャネル
20.5.ブラジルOTCペット薬市場分析
20.5.1.製品タイプ別
20.5.2.ペットタイプ別
20.5.3.医薬品の形態別
20.5.4.販売チャネル
20.6.ドイツのOTCペット薬市場分析
20.6.1.製品タイプ別
20.6.2.ペットタイプ別
20.6.3.医薬品の形態別
20.6.4.販売チャネル
20.7.イタリアのOTCペット薬市場分析
20.7.1.製品タイプ別
20.7.2.ペットタイプ別
20.7.3.医薬品の形態別
20.7.4.販売チャネル
20.8.イギリスのOTCペット薬市場分析
20.8.1.製品タイプ別
20.8.2.ペットタイプ別
20.8.3.医薬品の形態別
20.8.4.販売チャネル
20.9.中国OTCペット薬市場分析
20.9.1.製品タイプ別
20.9.2.ペットタイプ別
20.9.3.医薬品の形態別
20.9.4.販売チャネル
20.10.日本のOTCペット薬市場分析
20.10.1.製品タイプ別
20.10.2.ペットタイプ別
20.10.3.医薬品の形態別
20.10.4.販売チャネル
20.11.韓国のOTCペット薬市場分析
20.11.1.製品タイプ別
20.11.2.ペットタイプ別
20.11.3.医薬品の形態別
20.11.4.販売チャネル
20.12.インドのOTCペット薬市場分析
20.12.1.製品タイプ別
20.12.2.ペットタイプ別
20.12.3.医薬品の形態別
20.12.4.販売チャネル
20.13.オーストラリアとニュージーランドのOTCペット薬市場分析
20.13.1.製品タイプ別
20.13.2.ペットタイプ別
20.13.3.医薬品の形態別
20.13.4.販売チャネル
20.14.南アフリカのOTCペット薬市場分析
20.14.1.製品タイプ別
20.14.2.ペットタイプ別
20.14.3.医薬品の形態別
20.14.4.販売チャネル
21.市場構造分析
21.1.企業階層別市場分析(OTCペット薬)
21.2.市場集中度
21.3.上位企業の市場シェア分析
21.4.市場プレゼンス分析
21.4.1.地域別シェア
21.4.2.プレーヤーの製品フットプリント
21.4.3.プレーヤーのチャネル別フットプリント
22.競争分析
22.1.競争ダッシュボード
22.2.競合による価格分析
22.3.競合ベンチマーキング
22.4.競合の深堀り
22.4.1.バイエル コンパニオンアニマル
22.4.1.1.概要
22.4.1.2.製品ポートフォリオ
22.4.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.1.4.販売拠点
22.4.1.5.戦略の概要
22.4.1.5.1.マーケティング戦略
22.4.1.5.2.製品戦略
22.4.1.5.3.チャネル戦略
22.4.2.ベーリンガーインゲルハイム
22.4.2.1.概要
22.4.2.2.製品ポートフォリオ
22.4.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.2.4.販売拠点
22.4.2.5.戦略の概要
22.4.2.5.1.マーケティング戦略
22.4.2.5.2.製品戦略
22.4.2.5.3.チャネル戦略
22.4.3.アニマルヘルス
22.4.3.1.概要
22.4.3.2.製品ポートフォリオ
22.4.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.3.4.販売拠点
22.4.3.5.戦略の概要
22.4.3.5.1.マーケティング戦略
22.4.3.5.2.製品戦略
22.4.3.5.3.チャネル戦略
22.4.4.セバサンテ・アニメイト
22.4.4.1.概要
22.4.4.2.製品ポートフォリオ
22.4.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.4.4.販売拠点
22.4.4.5.戦略の概要
22.4.4.5.1.マーケティング戦略
22.4.4.5.2.製品戦略
22.4.4.5.3.チャネル戦略
22.4.5.メルク社
22.4.5.1.概要
22.4.5.2.製品ポートフォリオ
22.4.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.5.4.販売拠点
22.4.5.5.戦略の概要
22.4.5.5.1.マーケティング戦略
22.4.5.5.2.製品戦略
22.4.5.5.3.チャネル戦略
22.4.6.ゾエティス社
22.4.6.1.概要
22.4.6.2.製品ポートフォリオ
22.4.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.6.4.販売拠点
22.4.6.5.戦略の概要
22.4.6.5.1.マーケティング戦略
22.4.6.5.2.製品戦略
22.4.6.5.3.チャネル戦略
22.4.7.エランコ
22.4.7.1.概要
22.4.7.2.製品ポートフォリオ
22.4.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.7.4.販売拠点
22.4.7.5.戦略の概要
22.4.7.5.1.マーケティング戦略
22.4.7.5.2.製品戦略
22.4.7.5.3.チャネル戦略
22.4.8.ビルバックSA
22.4.8.1.概要
22.4.8.2.製品ポートフォリオ
22.4.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.8.4.販売拠点
22.4.8.5.戦略の概要
22.4.8.5.1.マーケティング戦略
22.4.8.5.2.製品戦略
22.4.8.5.3.チャネル戦略
22.4.9.ベトキノールSA
22.4.9.1.概要
22.4.9.2.製品ポートフォリオ
22.4.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.9.4.販売拠点
22.4.9.5.戦略の概要
22.4.9.5.1.マーケティング戦略
22.4.9.5.2.製品戦略
22.4.9.5.3.チャネル戦略
22.4.10.フロントライン
22.4.10.1.概要
22.4.10.2.製品ポートフォリオ
22.4.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.10.4.販売拠点
22.4.10.5.戦略の概要
22.4.10.5.1.マーケティング戦略
22.4.10.5.2.製品戦略
22.4.10.5.3.チャネル戦略
22.4.11.ザイモックス
22.4.11.1.概要
22.4.11.2.製品ポートフォリオ
22.4.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.11.4.販売拠点
22.4.11.5.戦略の概要
22.4.11.5.1.マーケティング戦略
22.4.11.5.2.製品戦略
22.4.11.5.3.チャネル戦略
22.4.12.クロラセブ
22.4.12.1.概要
22.4.12.2.製品ポートフォリオ
22.4.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.12.4.販売拠点
22.4.12.5.戦略の概要
22.4.12.5.1.マーケティング戦略
22.4.12.5.2.製品戦略
22.4.12.5.3.チャネル戦略
22.4.13.サルフォックス
22.4.13.1.概要
22.4.13.2.製品ポートフォリオ
22.4.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.13.4.販売拠点
22.4.13.5.戦略の概要
22.4.13.5.1.マーケティング戦略
22.4.13.5.2.製品戦略
22.4.13.5.3.チャネル戦略
22.4.14.アデカン
22.4.14.1.概要
22.4.14.2.製品ポートフォリオ
22.4.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.14.4.販売拠点
22.4.14.5.戦略の概要
22.4.14.5.1.マーケティング戦略
22.4.14.5.2.製品戦略
22.4.14.5.3.チャネル戦略
22.4.15.デクラ・ファーマシューティカルズPLC
22.4.15.1.概要
22.4.15.2.製品ポートフォリオ
22.4.15.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.15.4.販売拠点
22.4.15.5.戦略の概要
22.4.15.5.1.マーケティング戦略
22.4.15.5.2.製品戦略
22.4.15.5.3.チャネル戦略
22.4.16.ニュートラマックス・ラボラトリーズ社
22.4.16.1.概要
22.4.16.2.製品ポートフォリオ
22.4.16.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.16.4.販売拠点
22.4.16.5.戦略の概要
22.4.16.5.1.マーケティング戦略
22.4.16.5.2.製品戦略
22.4.16.5.3.チャネル戦略
22.4.17.その他のプレーヤー(要望に応じて)
22.4.17.1.概要
22.4.17.2.製品ポートフォリオ
22.4.17.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.17.4.販売拠点
22.4.17.5.戦略の概要
22.4.17.5.1.マーケティング戦略
22.4.17.5.2.製品戦略
22.4.17.5.3.チャネル戦略
23.前提条件と略語
24.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a detailed report on the global OTC Pet Medication Market, offering an in-depth analysis of key market dynamics such as drivers, trends, opportunities, and challenges. This comprehensive report provides valuable insights into the market structure.

Key Insights:

• OTC Pet Medication Market Size (2024E): USD 9.9 Bn
• Projected Market Value (2030F): USD 13.6 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2030): 4.70%

Report Scope:

The OTC Pet Medication Market includes a diverse range of over-the-counter medicines for treating various pet health issues, including flea and tick control, heartworm prevention, and general wellness supplements. These medications, which do not require a veterinarian’s prescription, allow pet owners to address their pets' health needs promptly. The market comprises products such as antiparasitics, pain relief treatments, antibiotics, and health supplements, with distribution across retail pet stores, online platforms, and veterinary clinics. The market is experiencing growth due to increasing pet ownership, heightened awareness of pet health, and innovative pet care products.

Market Growth Drivers:

The growing global pet population and the increasing humanization of pets are major factors driving the demand for OTC pet medications. Pet owners are more proactive in addressing health issues, particularly for preventive care like flea and tick control, leading to increased medication sales. Additionally, the rise of e-commerce platforms has enhanced accessibility to OTC pet medications. Technological advancements in formulations, including the use of natural and organic ingredients, are further fueling market growth. Furthermore, the rising prevalence of zoonotic diseases and greater awareness of preventive measures have increased the demand for antiparasitic and preventive medications.

Market Challenges:

Despite the promising outlook, the market faces challenges such as the rising cost of premium medications, which may limit affordability for some pet owners. There are also concerns about the misuse or overuse of OTC medications, which can pose health risks for pets. Regulatory scrutiny from governments and veterinary organizations is another hurdle, potentially delaying product approvals and market entry for new players. In some cases, prescription medications overshadow the effectiveness of OTC options, and some pet owners prefer consulting veterinarians before administering any treatment, limiting the usage of OTC medications.

Market Opportunities:

Significant opportunities lie in the development of natural and organic pet medications, reflecting growing demand for safer, eco-friendly solutions. The surge in alternative treatments such as homeopathic remedies and nutraceuticals offers growth potential for manufacturers. E-commerce expansion has created new distribution channels, and subscription-based pet healthcare services present an additional growth avenue. Companies focusing on sustainable packaging, innovative delivery methods like chewable tablets and topical solutions, and strategic partnerships can differentiate their offerings in a competitive market.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the OTC Pet Medication Market globally?
• Which types of medications are leading the adoption in various regions?
• How are technological advancements influencing the competitive landscape of the OTC Pet Medication Market?
• Who are the key players in the OTC Pet Medication Market, and what strategies are they employing to stay competitive?
• What are the emerging trends and future prospects in the global OTC Pet Medication Market?

Competitive Landscape:

Top players in the global OTC Pet Medication Market, including Zoetis Inc., Bayer AG, and Merial, emphasize innovation, product differentiation, and collaborations to maintain their competitive edge. These companies invest heavily in research and development to create safer, more effective medications that are easier to administer. Partnerships with veterinary clinics, pharmacies, and online platforms enhance market access. Marketing campaigns aimed at educating consumers on preventive care and proper medication usage are also key strategies employed to boost market share.

Key Companies Profiled:

• Bayer Companion Animal
• oehringer Ingelheim
• Animal Health
• Ceva Sante Animate
• Merck Inc.
• Zoetis Inc.
• Elanco
• Virbac SA
• Vetoquinol SA
• Frontline
• Zymox

OTC Pet Medication Market Industry Segmentation:

OTC Pet Medication Market by Product Type:

• Fleas & Ticks
• Pain Relief & Arthritis
• Dewormers
• Others

OTC Pet Medication Market by Pet Type:

• Dogs
• Cats
• Birds
• Fish & Reptiles
• Small Pets
• Others

OTC Pet Medication Market by Medicine Form:

• Chewable & Tablets
• Capsules & Ointment
• Sprays
• Others

OTC Pet Medication Market by Sales Channel:

• Pet Specialty Stores
• Veterinary Clinics
• Drug & Pharmacy Stores
• Online Retail
• Others

OTC Pet Medication Market by Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia
• Oceania
• Middle East Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Overview
1.2. Summary of Key Statistics
1.3. Summary of Key Findings
1.4. Product Evolution Analysis
1.5. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage/Taxonomy
2.2. Market Definition/Scope/Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.1.1. World Class R&D driving Unrelenting Innovation
3.1.2. Consumer Trends Shaping the Future
3.1.3. Rising Number of Obese Pets Boosts the Demand for Therapeutic Offerings
3.1.4. Pet Humanization driving Sales of Medicinal Products
3.2. Product Innovation Trends
3.3. Future Prospects of the OTC Pet Medication Industry
3.3.1. Factors Fuelling the Growth
3.3.2. Influx of Brands
3.3.3. Innovative Distribution and Marketing Strategies
4. Global OTC Pet Medication Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2030
4.1. Historical Market Volume (Units) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Volume (Units) Projections, 2024-2030
4.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
5. Global OTC Pet Medication Market - Pricing Analysis
5.1. Pricing Analysis By Product Type
5.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
6. Global OTC Pet Medication Market Demand (in Value or Medicine Form in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2030
6.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
6.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2030
6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
7. Market Background
7.1. Macro-Economic Factors
7.1.1. GDP Growth Outlook
7.1.2. Consumer Spending Outlook
7.1.3. GDP Growth Rate Analysis
7.1.4. Internet Penetration Rate Outlook
7.1.5. Income Group Population Overview
7.1.6. Per Capita Disposable Income
7.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
7.2.1. Top Companies Historical Growth
7.2.2. Urbanization Growth Outlook
7.2.3. Others
7.3. PESTLE Analysis of Global OTC Pet Medication Market
7.4. Investment Feasibility Matrix of OTC Pet Medication Market
7.5. Porter’s Five Forces Analysis of Global OTC Pet Medication Market
7.6. Market Dynamics
7.6.1. Drivers
7.6.2. Restraints
7.6.3. Opportunity Analysis
8. Global OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030, By Product Type
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Product Type, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2030
8.3.1. Fleas & Ticks
8.3.2. Pain Relief & Arthritis
8.3.3. Dewormers
8.3.4. Others
8.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
9. Global OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030, by Pet Type
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Pet Type, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Pet Type, 2024-2030
9.3.1. Dogs
9.3.2. Cats
9.3.3. Birds
9.3.4. Fish & Reptiles
9.3.5. Small Pets
9.3.6. Others
9.4. Market Attractiveness Analysis By Pet Type
10. Global OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030, by Medicine Form
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Medicine Form, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Medicine Form, 2024-2030
10.3.1. Chewable & Tablets
10.3.2. Capsules & Ointment
10.3.3. Sprays
10.3.4. Others
10.4. Market Attractiveness Analysis By Medicine Form
11. Global OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030, by Sales Channel
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Sales Channel, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Sales Channel, 2024-2030
11.3.1. Pet Specialty Stores
11.3.2. Veterinary Clinics
11.3.3. Drug & Pharmacy Stores
11.3.4. Online Retail
11.3.5. Others
11.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel
12. Global OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis by Region, 2019-2023
12.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast by Region, 2024-2030
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. East Asia
12.3.5. South Asia
12.3.6. Oceania
12.3.7. Middle East and Africa (MEA)
12.4. Market Attractiveness Analysis by Region
13. North America OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2030
13.4.1. By Country
13.4.1.1. U.S.
13.4.1.2. Canada
13.4.2. By Product Type
13.4.3. By Pet Type
13.4.4. By Medicine Form
13.4.5. Sales Channel
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Country
13.5.2. By Product Type
13.5.3. By Pet Type
13.5.4. By Medicine Form
13.5.5. Sales Channel
14. Latin America OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2030
14.4.1. By Country
14.4.1.1. Brazil
14.4.1.2. Mexico
14.4.1.3. Rest of Latin America
14.4.2. By Product Type
14.4.3. By Pet Type
14.4.4. By Medicine Form
14.4.5. Sales Channel
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Country
14.5.2. By Product Type
14.5.3. By Pet Type
14.5.4. By Medicine Form
14.5.5. Sales Channel
15. Europe OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2030
15.4.1. By Country
15.4.1.1. Germany
15.4.1.2. Italy
15.4.1.3. France
15.4.1.4. U.K.
15.4.1.5. Spain
15.4.1.6. Rest of Europe
15.4.2. By Product Type
15.4.3. By Pet Type
15.4.4. By Medicine Form
15.4.5. Sales Channel
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Product Type
15.5.3. By Pet Type
15.5.4. By Medicine Form
15.5.5. Sales Channel
16. South Asia OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2030
16.4.1. By Country
16.4.1.1. India
16.4.1.2. Thailand
16.4.1.3. Indonesia
16.4.1.4. Malaysia
16.4.1.5. Rest of South Asia
16.4.2. By Product Type
16.4.3. By Pet Type
16.4.4. By Medicine Form
16.4.5. Sales Channel
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Product Type
16.5.3. By Pet Type
16.5.4. By Medicine Form
16.5.5. Sales Channel
17. East Asia OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2030
17.4.1. By Country
17.4.1.1. China
17.4.1.2. Japan
17.4.1.3. South Korea
17.4.2. By Product Type
17.4.3. By Pet Type
17.4.4. By Medicine Form
17.4.5. Sales Channel
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By Product Type
17.5.3. By Pet Type
17.5.4. By Medicine Form
17.5.5. Sales Channel
18. Oceania OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2030
18.4.1. By Country
18.4.1.1. Australia
18.4.1.2. New Zealand
18.4.2. By Product Type
18.4.3. By Pet Type
18.4.4. By Medicine Form
18.4.5. Sales Channel
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Product Type
18.5.3. By Pet Type
18.5.4. By Medicine Form
18.5.5. Sales Channel
19. Middle East and Africa OTC Pet Medication Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2030
19.1. Introduction
19.2. Pricing Analysis
19.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2030
19.4.1. By Country
19.4.1.1. GCC Countries
19.4.1.2. Northern Africa
19.4.1.3. South Africa
19.4.1.4. Rest of Middle East and Africa
19.4.2. By Product Type
19.4.3. By Pet Type
19.4.4. By Medicine Form
19.4.5. Sales Channel
19.5. Market Attractiveness Analysis
19.5.1. By Country
19.5.2. By Product Type
19.5.3. By Pet Type
19.5.4. By Medicine Form
19.5.5. Sales Channel
20. Key Countries’ OTC Pet Medication Market Analysis 2024
20.1. Introduction
20.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
20.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
20.2. U.S. OTC Pet Medication Market Analysis
20.2.1. By Product Type
20.2.2. By Pet Type
20.2.3. By Medicine Form
20.2.4. Sales Channel
20.3. Canada OTC Pet Medication Market Analysis
20.3.1. By Product Type
20.3.2. By Pet Type
20.3.3. By Medicine Form
20.3.4. Sales Channel
20.4. Mexico OTC Pet Medication Market Analysis
20.4.1. By Product Type
20.4.2. By Pet Type
20.4.3. By Medicine Form
20.4.4. Sales Channel
20.5. Brazil OTC Pet Medication Market Analysis
20.5.1. By Product Type
20.5.2. By Pet Type
20.5.3. By Medicine Form
20.5.4. Sales Channel
20.6. Germany OTC Pet Medication Market Analysis
20.6.1. By Product Type
20.6.2. By Pet Type
20.6.3. By Medicine Form
20.6.4. Sales Channel
20.7. Italy OTC Pet Medication Market Analysis
20.7.1. By Product Type
20.7.2. By Pet Type
20.7.3. By Medicine Form
20.7.4. Sales Channel
20.8. U.K. OTC Pet Medication Market Analysis
20.8.1. By Product Type
20.8.2. By Pet Type
20.8.3. By Medicine Form
20.8.4. Sales Channel
20.9. China OTC Pet Medication Market Analysis
20.9.1. By Product Type
20.9.2. By Pet Type
20.9.3. By Medicine Form
20.9.4. Sales Channel
20.10. Japan OTC Pet Medication Market Analysis
20.10.1. By Product Type
20.10.2. By Pet Type
20.10.3. By Medicine Form
20.10.4. Sales Channel
20.11. S. Korea OTC Pet Medication Market Analysis
20.11.1. By Product Type
20.11.2. By Pet Type
20.11.3. By Medicine Form
20.11.4. Sales Channel
20.12. India OTC Pet Medication Market Analysis
20.12.1. By Product Type
20.12.2. By Pet Type
20.12.3. By Medicine Form
20.12.4. Sales Channel
20.13. Australia and New Zealand OTC Pet Medication Market Analysis
20.13.1. By Product Type
20.13.2. By Pet Type
20.13.3. By Medicine Form
20.13.4. Sales Channel
20.14. South Africa OTC Pet Medication Market Analysis
20.14.1. By Product Type
20.14.2. By Pet Type
20.14.3. By Medicine Form
20.14.4. Sales Channel
21. Market Structure Analysis
21.1. Market Analysis by Tier of Companies (OTC Pet Medication)
21.2. Market Concentration
21.3. Market Share Analysis of Top Players
21.4. Market Presence Analysis
21.4.1. By Regional Footprint of Players
21.4.2. Product Footprint by Players
21.4.3. Channel Footprint by Players
22. Competition Analysis
22.1. Competition Dashboard
22.2. Pricing Analysis by Competition
22.3. Competition Benchmarking
22.4. Competition Deep Dive
22.4.1. Bayer Companion Animal
22.4.1.1. Overview
22.4.1.2. Product Portfolio
22.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.1.4. Sales Footprint
22.4.1.5. Strategy Overview
22.4.1.5.1. Marketing Strategy
22.4.1.5.2. Product Strategy
22.4.1.5.3. Channel Strategy
22.4.2. Boehringer Ingelheim
22.4.2.1. Overview
22.4.2.2. Product Portfolio
22.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.2.4. Sales Footprint
22.4.2.5. Strategy Overview
22.4.2.5.1. Marketing Strategy
22.4.2.5.2. Product Strategy
22.4.2.5.3. Channel Strategy
22.4.3. Animal Health
22.4.3.1. Overview
22.4.3.2. Product Portfolio
22.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.3.4. Sales Footprint
22.4.3.5. Strategy Overview
22.4.3.5.1. Marketing Strategy
22.4.3.5.2. Product Strategy
22.4.3.5.3. Channel Strategy
22.4.4. Ceva Sante Animate
22.4.4.1. Overview
22.4.4.2. Product Portfolio
22.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.4.4. Sales Footprint
22.4.4.5. Strategy Overview
22.4.4.5.1. Marketing Strategy
22.4.4.5.2. Product Strategy
22.4.4.5.3. Channel Strategy
22.4.5. Merck Inc.
22.4.5.1. Overview
22.4.5.2. Product Portfolio
22.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.5.4. Sales Footprint
22.4.5.5. Strategy Overview
22.4.5.5.1. Marketing Strategy
22.4.5.5.2. Product Strategy
22.4.5.5.3. Channel Strategy
22.4.6. Zoetis Inc.
22.4.6.1. Overview
22.4.6.2. Product Portfolio
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22.4.6.5. Strategy Overview
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22.4.6.5.3. Channel Strategy
22.4.7. Elanco
22.4.7.1. Overview
22.4.7.2. Product Portfolio
22.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.7.4. Sales Footprint
22.4.7.5. Strategy Overview
22.4.7.5.1. Marketing Strategy
22.4.7.5.2. Product Strategy
22.4.7.5.3. Channel Strategy
22.4.8. Virbac SA
22.4.8.1. Overview
22.4.8.2. Product Portfolio
22.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.8.4. Sales Footprint
22.4.8.5. Strategy Overview
22.4.8.5.1. Marketing Strategy
22.4.8.5.2. Product Strategy
22.4.8.5.3. Channel Strategy
22.4.9. Vetoquinol SA
22.4.9.1. Overview
22.4.9.2. Product Portfolio
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22.4.9.5.3. Channel Strategy
22.4.10. Frontline
22.4.10.1. Overview
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22.4.10.5. Strategy Overview
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22.4.11. Zymox
22.4.11.1. Overview
22.4.11.2. Product Portfolio
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22.4.11.5.1. Marketing Strategy
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22.4.12. ChloraSeb
22.4.12.1. Overview
22.4.12.2. Product Portfolio
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22.4.12.5. Strategy Overview
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22.4.13. Sulfox
22.4.13.1. Overview
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22.4.14. Adequan
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22.4.15. Dechra Pharmaceuticals PLC
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