![]() 注目される先進運転支援システム事故、業界展開への影響は軽微High-Profile Advanced Driver Assistance System Incidents Have a Minimal Impact on Industry Rollouts 過去20年間で、先進運転支援システム(ADAS)の市場浸透は着実に進み、米国や欧州の国家規制では、バックカメラや自律型緊急ブレーキなどの機能の使用が義務付けられている。ADASを使用することで、衝突の可能... もっと見る
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サマリー
過去20年間で、先進運転支援システム(ADAS)の市場浸透は着実に進み、米国や欧州の国家規制では、バックカメラや自律型緊急ブレーキなどの機能の使用が義務付けられている。ADASを使用することで、衝突の可能性を減らすことができるという証拠もある。ADAS技術を使用した自動運転ロボットタクシーの展開は、ここ数年で大幅に拡大し、今や世界の一部の都市では、誰も車を運転することなく、個人がピックアップを手配し、乗車し、人を降ろすことができる。しかし、こうした動きも、死亡事故につながったり、メディアの厳しい目にさらされたりするなど、問題がないわけではない。
Guidehouse Researchの本レポートは、これらの注目される事故がADASとロボットタクシー業界全体にどのような影響を及ぼすかを考察し、これらの技術の普及がごくわずかであった地域の規制当局に実用的な洞察を提供します。
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Summary
このレポートは、注目される自動運転ロボットタクシーの事故がADASとロボットタクシー業界全体にどのような影響を及ぼすかを考察し、これらの技術の普及がごくわずかであった地域の規制当局に実用的な洞察を提供します。
Report Description
In the past 20 years, the market penetration of advanced driver assistance systems (ADAS) has moved forward steadily, and national regulations in the U.S. and Europe have mandated their use with features such as rearview cameras and autonomous emergency braking. Some evidence suggests that using ADAS can reduce the likelihood of crashes. Rollouts of self-driving robotaxis, which use ADAS technology, have expanded significantly in the past several years, and now, in some cities around the world, an individual can organize a pickup, take a ride, and drop off people, without anyone driving the car. However, these developments are not without issue, including crashes that have led to fatalities and intense media scrutiny.
This Guidehouse Research report looks at what impacts these high-profile incidents may have on the broader ADAS and robotaxi industry and provides actionable insights for regulators in geographical areas where these technologies have had minimal penetration.
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