米国オールイヤー・ギフト市場調査レポート:オケージョンタイプ別(誕生日、自発的ギフト、結婚式、宗教、その他)、カテゴリー別(包装食品ギフト食品バスケットと詰め合わせ、特殊食品アイテム、スナック食品、ユニークでノベルティなギフト、その他(人工植物))、タイプ別(企業ギフト、個人ギフト)、価格別(エコノミー、プレミアム)、エンドユーザー別(男性、女性、ユニセックス、キッズ)、流通チャネル別(スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン、その他)2032年までの予測
U.S. All Year Gifting Market Research Report Information by Occasion Type (Birthdays, Spontaneous Gifts, Wedding, Religious and others), by Category (Prepackaged Food Gifts Food Baskets and Assortments, Specialty Food Items, Snack Foods, Unique and Novelty Gifts, Others (Artificial Plants)), by Type (Corporate and Personal Gifting), by Pricing (Economy & Premium), by End User (Men, Women, Unisex & Kids), by Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores, Online, and others) Forecast to 2032
米国オールイヤー・ギフト市場調査レポート:オケージョンタイプ別(誕生日、自発的ギフト、結婚式、宗教、その他)、カテゴリー別(包装食品ギフト食品バスケットと詰め合わせ、特殊食品アイテム、スナック食品... もっと見る
サマリー 米国オールイヤー・ギフト市場調査レポート:オケージョンタイプ別(誕生日、自発的ギフト、結婚式、宗教、その他)、カテゴリー別(包装食品ギフト食品バスケットと詰め合わせ、特殊食品アイテム、スナック食品、ユニークでノベルティなギフト、その他(人工植物))、タイプ別(企業ギフト、個人ギフト)、価格別(エコノミー、プレミアム)、エンドユーザー別(男性、女性、ユニセックス、キッズ)、流通チャネル別(スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン、その他)2032年までの予測
市場概要
米国の通年ギフト市場は、2023年に1兆7,455億米ドルとなり、予測期間中に年平均成長率6.97%で上昇し、2032年には3兆1,850億米ドルに達すると予測される。
米国のオール・イヤー・ギフト市場は驚異的な成長を遂げており、とどまるところを知らない。電子商取引の人気の高まり、カスタマイズの重要性、持続可能な慣行への注目など、いくつかの変数がすべてこの増加に寄与している。ギフトが個人的、ビジネス的、文化的な表現においてますます重要な側面となるにつれ、市場は人口統計やイベントの枠を超えて拡大している。
Eコマースの急速な拡大が、この成長の主な原動力となっている。オンライン・プラットフォームは、他の追随を許さない利便性、アクセスのしやすさ、カスタマイズ性を提供することで、ギフト業界に革命をもたらした。これらのプラットフォームは幅広い消費者にサービスを提供し、即日配達、厳選されたギフトセット、パーソナライズされたメモなどの機能を提供し、ギフトをより簡単で魅力的なものにしている。
パーソナライゼーションもまた、業界に影響を与える重要な要素だ。現代の買い物客は、思いやりと個性が感じられるプレゼントに惹かれる。カスタマイズされたジュエリー、パーソナライズされたアクセサリー、フィットするギフトボックスは非常に人気がある。特にミレニアル世代とジェネレーションZは、パーソナライズされたギフトがもたらす感情的なつながりと独自性を大切にしており、企業が惹きつけるべき重要な層となっている。
市場セグメントの洞察
米国の通年ギフト市場は、さらにイベントタイプ別に誕生日、自発的ギフト、結婚式、宗教、その他に分類される。
米国の通年ギフト市場は、包装済み食品ギフトなどのカテゴリーに分けられる。食品バスケット&詰め合わせ、特殊食品、スナック食品、ユニーク&ノベルティ・ギフト、その他(人工植物)。包装済み食品ギフト食品バスケットのカテゴリーは、さらに箱入りチョコレート、箱入りキャンディー、チーズ詰め合わせ、コーヒー/紅茶/ホットチョコレート・ギフトに分けられる。
市場はタイプによって、法人向けギフトと個人向けギフトの2つに分けられる。
価格に基づいて、米国のオールイヤーギフト産業はさらにエコノミーとプレミアムに分けられる。
市場はさらにエンドユーザー別に、男性、女性、ユニセックス、子供に区分される。
米国のオールイヤー・ギフティング市場は、スーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン、その他の5つの流通チャネルに分けられる。
米国の通年ギフト市場は地域別に区分される:北東部、南西部、西部、南東部、中西部である。南東部地域は2023年の米国万年ギフト市場の25.69%を占め、北東部地域は予測期間中CAGR 9.2%で最も急速に発展すると予測されている。
主要プレイヤー
米国万年ギフト市場の主要参入企業は、1-800-FLOWERS.COM, Inc.、Edible Arrangements、Ferrero Group、Mars Incorporated、Godiva Chocolatier、Nestlé USA、The Kraft Heinz Co (Planters)、Lindt & Sprüngli、The Hershey Company、Blue Diamond Almondsである。
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目次 目次
1 エグゼクティブ・サマリー 19
1.1 市場魅力度分析 20
1.1.1 米国の通年ギフト市場:機会別 21
1.1.2 米国の通年ギフト市場:カテゴリー別 22
1.1.3 米国の通年ギフト市場:タイプ別 23
1.1.4 米国通年ギフト市場:価格別 24
1.1.5 米国の通年ギフト市場:エンドユーザー別 25
1.1.6 米国通年ギフト市場:流通チャネル別 26
1.1.7 米国通年ギフト市場:地域別 27
2 市場紹介 29
2.1 定義 29
2.2 調査範囲 29
2.3 調査目的
2.4 市場構造 30
3 調査方法 31
3.1 概要 31
3.2 データフロー 33
3.2.1 データマイニングプロセス 33
3.3 購入データベース: 34
3.4 二次ソース: 35
3.4.1 二次調査のデータフロー: 37
3.5 一次調査: 38
3.5.1 一次調査のデータフロー: 39
3.5.2 一次調査:実施したインタビューの数 40
3.5.3 一次調査:対象地域 40
3.6 市場規模推定のためのアプローチ: 41
3.6.1 消費・貿易アプローチ 41
3.6.2 収益分析アプローチ 41
3.7 データ予測 42
3.7.1 データ予測手法 42
3.8 データモデリング 43
3.8.1 ミクロ経済要因分析: 43
3.8.2 データモデリング: 44
3.9 チームとアナリストの貢献 45
4 市場ダイナミクス 48
4.1 はじめに 48
4.2 成長パラメータのマッピング - ドライバー 48
4.2.1 eコマースの成長 48
4.2.2 企業ギフトの増加 49
4.2.3 個性的でパーソナライズされたギフトに対する需要の高まり 49
4.3 成長阻害要因のマッピング - 抑制要因 51
4.3.1 市場競争の激化 51
4.3.2 季節的嗜好 51
4.4 市場機会のマッピング 52
4.4.1 デジタルギフトの成長 52
4.4.2 サブスクリプション・サービスの人気上昇 53
4.4.3 革新的パッケージングの増加 53
4.5 戦略的洞察 54
4.5.1 最新技術 54
4.5.2 注目すべき地域市場 54
4.5.2.1 北東部 54
4.5.2.2 西部 54
4.5.2.3 南東部 54
4.5.2.4 中西部 55
4.5.2.5 南西部 55
4.6 規制の最新情報 55
4.7 市場動向 56
4.8 Covid-19の影響分析 57
4.8.1 消費財産業全体への影響 57
4.8.2 米国通年ギフト市場への影響 57
4.8.3 米国のお年玉市場のサプライチェーンへの影響 57
4.8.4 US通年ギフト市場の需要への影響 58
4.8.5 通年ギフト市場の価格設定への影響 58
4.9 消費者行動分析 58
5 市場要因分析 60
5.1 バリューチェーン分析 60
5.1.1 原材料供給 60
5.1.2 製造工程 60
5.1.3 流通 61
5.1.4 エンドユーザー
5.2 サプライチェーン分析 62
5.2.1 参加者(異なるノードにおいて) 62
5.2.1.1 原材料調達 62
5.2.1.2 製造業者 62
5.2.1.3 流通チャネルと包装 62
5.2.1.4 小売・消費者 62
5.3 統合レベル 63
5.4 取り組まれる主要課題(主要成功要因) 63
5.5 ポーターの5力モデル 64
5.5.1 サプライヤーの交渉力 64
5.5.2 買い手の交渉力 65
5.5.3 新規参入企業の脅威 65
5.5.4 代替品の脅威 65
5.5.5 ライバルの激しさ 65
5.6 規制の状況 66
6 米国の通年ギフト市場、機会別 68
6.1 はじめに 68
6.2 誕生日 70
6.3 自発的ギフト 71
6.4 結婚式 72
6.5 宗教行事 73
6.6 その他 74
7 米国の通年ギフト市場:カテゴリー別 75
7.1 はじめに
7.2 包装済み食品ギフト
7.2.1 箱入りチョコレート
7.2.2 箱入りキャンディー 78
7.2.3 チーズ詰め合わせ 78
7.2.4 コーヒー/紅茶/ホットチョコレート・ギフト 78
7.3 食品バスケットおよび詰め合わせ 79
7.3.1 一般食品バスケット 79
7.3.2 フルーツバスケット/ギフト 79
7.3.3 アルコール入りギフト・バスケット 79
7.4 スペシャル・フード・アイテム 80
7.4.1 調味料セット 80
7.4.2 海外/輸入食品ギフト 81
7.4.3 グルメ肉/惣菜/シーフード・ギフト 81
7.5 スナック菓子 82
7.5.1 ナッツ・塩味スナックギフト 82
7.5.2 ポップコーン缶/ギフト 82
7.5.3 甘い焼き菓子 82
7.6 ユニーク・ノベルティ・ギフト 83
7.6.1 甘い調味料セット
7.6.2 地域/土産食品ギフト 83
7.6.3 ミールキット/包装済み食品 84
7.7 その他
8 通年ギフト市場:タイプ別 86
8.1 はじめに
8.2 企業贈答 87
8.3 個人向けギフト 88
9 米国通年ギフト市場:価格別 89
9.1 はじめに
9.2 エコノミー/マス 90
9.3 プレミアム 91
10 米国通年ギフト市場:エンドユーザー別 92
10.1 はじめに 92
10.2 男性 93
10.3 女性 94
10.4 ユニセックス 94
10.5 キッズ 95
11 通年ギフト市場:流通チャネル別 96
11.1 はじめに 96
11.2 スーパーマーケットとハイパーマーケット 97
11.3 専門店 98
11.4 コンビニエンスストア 99
11.5 オンライン 99
12 米国の通年ギフト市場:地域別 101
12.1 概要
12.2 北東部 104
12.3 南西部 107
12.4 西部 110
12.5 南東部 113
12.6 中西部 116
13 競争環境 120
13.1 はじめに 120
13.2 競合のダッシュボード 121
13.2.1 製品ポートフォリオ 122
13.2.2 地域的プレゼンス 122
13.2.3 戦略的提携 122
13.2.4 業界における経験 122
13.3 2023年の市場シェア分析 123
13.4 主な破壊者と革新者は誰か 123
13.5 市場リーダーが採用している戦略とは 124
13.6 比較分析:主要プレーヤーの財務 124
13.7 主要プレーヤー/ブランドのリスト(地域別) 124
13.8 主要開発と成長戦略 125
13.8.1 事業拡大 126
14 会社プロファイル 128
14.1 ネストレ・ユーエスエー 128
14.1.1 会社概要 128
14.1.2 財務概要 129
14.1.3 製品 129
14.1.4 主要な開発 130
14.1.5 swot分析 131
14.1.6 主要戦略 131
14.2 1-800 フラワーズ・ドット・コム 132
14.2.1 会社概要 132
14.2.2 財務概要 133
14.2.3 提供商品 133
14.2.4 主要な展開 134
14.2.5 swot分析 135
14.2.6 主要戦略 135
14.3 フェレロ・グループ 137
14.3.1 会社概要 137
14.3.2 財務概要 137
14.3.3 提供サービス 138
14.3.4 主要事業展開 138
14.3.5 swot分析 139
14.3.6 主要戦略 139
14.4 ザ・ハーシー・カンパニー 140
14.4.1 会社概要 140
14.4.2 財務概要 140
14.4.3 提供製品 141
14.4.4 主要開発商品 142
14.4.5 swot分析 143
14.4.6 主要戦略 143
14.5 ブルーダイヤモンド・グロワーズ 144
14.5.1 会社概要 144
14.5.2 財務概要 145
14.5.3 提供製品 145
14.5.4 主要開発品目 146
14.5.5 swot分析 146
14.5.6 主要戦略 147
14.6 マース・インコーポレーテッド 148
14.6.1 会社概要 148
14.6.2 財務概要 149
14.6.3 提供製品 149
14.6.4 主要な開発 149
14.6.5 主要戦略 150
14.7 エディブル・アレンジメント 151
14.7.1 会社概要 151
14.7.2 財務概要 151
14.7.3 提供製品 152
14.7.4 主要開発商品 152
14.7.5 主要戦略 152
14.8 クラフトハインツ(プランターズ) 154
14.8.1 会社概要 154
14.8.2 財務概要 155
14.8.3 提供製品 155
14.8.4 主要な開発 156
14.8.5 主要戦略 156
14.9 リンツ&シュプルングリ 157
14.9.1 会社概要 157
14.9.2 財務概要 158
14.9.3 提供製品 158
14.9.4 主要開発商品 159
14.9.5 主要戦略 159
14.10 ゴディバ・ショコラティエ 160
14.10.1 会社概要 160
14.10.2 財務概要 160
14.10.3 提供製品 161
14.10.4 主要な事業展開 161
14.10.5 主要戦略 161
14.11 データ引用 164
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Summary U.S. All Year Gifting Market Research Report Information by Occasion Type (Birthdays, Spontaneous Gifts, Wedding, Religious and others), by Category (Prepackaged Food Gifts Food Baskets and Assortments, Specialty Food Items, Snack Foods, Unique and Novelty Gifts, Others (Artificial Plants)), by Type (Corporate and Personal Gifting), by Pricing (Economy & Premium), by End User (Men, Women, Unisex & Kids), by Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores, Online, and others) Forecast to 2032
Market Overview The US All Year Gifting Market was valued at USD 1,745.5 billion in 2023 and is expected to rise at a CAGR of 6.97% over the forecast period to reach USD 3,185.0 billion in 2032. The US All Year Gifting Market is experiencing tremendous growth and shows no signs of stopping. Several variables, like the growing popularity of e-commerce, the importance of customisation, and a focus on sustainable practices, are all contributing to this increase. As gifting becomes an increasingly important aspect of personal, business, and cultural expressions, the market grows across demographics and events. E-commerce's quick expansion has been a primary driver of this growth. Online platforms have revolutionized the gifting industry by offering unrivaled convenience, accessibility, and customisation. These platforms serve to a wide range of consumers, offering features such as same-day delivery, curated gift sets, and personalized notes, making gifting easier and more enticing. Personalization is another important factor influencing the industry. Modern shoppers are drawn to presents that demonstrate thoughtfulness and personality. Customized jewelry, personalized accessories, and fitted gift boxes have become quite popular. Millennials and Generation Z, in particular, cherish the emotional connection and uniqueness that personalised gifts provide, making them an important demographic for businesses to attract. Market Segment Insights The US All Year Gifting market is further classified by event type as Birthdays, Spontaneous Gifts, Wedding, Religious, and Others. The US All Year Gifting market is separated into categories such as prepackaged food gifts. Food Baskets & Assortments, Specialty Food Items, Snack Foods, Unique and Novelty Gifts, and Other (Artificial Plants). The Prepackaged Food Gifts Food Baskets category is further separated into Boxed Chocolates, Boxed Candies, Cheese Assortments, and Coffee/Tea/Hot Chocolate Gifts. The market is divided into two categories based on type: corporate and personal gifts. Based on pricing, the US All Year Gifting industry is further divided into Economy and Premium. The market is further segmented by end user into Men, Women, Unisex, and Kids. The US All Year Gifting market is divided into five distribution channels: supermarkets and hypermarkets, convenience stores, specialty stores, online, and others. The US All Year Gifting market is segmented by region: Northeast, Southwest, West, Southeast, and Midwest. The Southeast area accounted for 25.69% of the US All Year Gifting market in 2023, while the Northeast region is predicted to develop the fastest at a CAGR of 9.2% during the forecast period.
Major Players The leading participants in the US All Year Gifting market are 1-800-FLOWERS.COM, Inc., Edible Arrangements, Ferrero Group, Mars Incorporated, Godiva Chocolatier, Nestlé USA, The Kraft Heinz Co (Planters), Lindt & Sprüngli, The Hershey Company, and Blue Diamond Almonds.
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Table of Contents TABLE OF CONTENTS 1 EXECUTIVE SUMMARY 19 1.1 MARKET ATTRACTIVENESS ANALYSIS 20 1.1.1 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY OCCASSION 21 1.1.2 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY CATEGORY 22 1.1.3 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY TYPE 23 1.1.4 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY PRICING 24 1.1.5 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY END USER 25 1.1.6 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNELS 26 1.1.7 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY REGION 27 2 MARKET INTRODUCTION 29 2.1 DEFINITION 29 2.2 SCOPE OF THE STUDY 29 2.3 RESEARCH OBJECTIVE 29 2.4 MARKET STRUCTURE 30 3 RESEARCH METHODOLOGY 31 3.1 OVERVIEW 31 3.2 DATA FLOW 33 3.2.1 DATA MINING PROCESS 33 3.3 PURCHASED DATABASE: 34 3.4 SECONDARY SOURCES: 35 3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW: 37 3.5 PRIMARY RESEARCH: 38 3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW: 39 3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED 40 3.5.3 PRIMARY RESEARCH: REGIONAL COVERAGE 40 3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: 41 3.6.1 CONSUMPTION & NET TRADE APPROACH 41 3.6.2 REVENUE ANALYSIS APPROACH 41 3.7 DATA FORECASTING 42 3.7.1 DATA FORECASTING TECHNIQUE 42 3.8 DATA MODELING 43 3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS: 43 3.8.2 DATA MODELING: 44 3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION 45 4 MARKET DYNAMICS 48 4.1 INTRODUCTION 48 4.2 GROWTH PARAMETERS MAPPED - DRIVERS 48 4.2.1 E-COMMERCE GROWTH 48 4.2.2 RISE IN CORPORATE GIFTING 49 4.2.3 RISING DEMAND FOR UNIQUE AND PERSONALIZED GIFT 49 4.3 GROWTH INHIBITORS MAPPED - RESTRAINTS 51 4.3.1 HIGH MARKET COMPETITION 51 4.3.2 SEASONAL PREFERENCES 51 4.4 MARKET OPPORTUNITIES MAPPED 52 4.4.1 GROWTH IN DIGITAL GIFTING 52 4.4.2 RISING POPULARITY OF SUBSCRIPTION SERVICES 53 4.4.3 RISE IN INNOVATIVE PACKAGING 53 4.5 STRATERGIC INSIGHTS 54 4.5.1 TECHNOLOGY UPDATE 54 4.5.2 REGIONAL MARKET TO LOOKOUT FOR 54 4.5.2.1 NORTHEAST 54 4.5.2.2 WEST 54 4.5.2.3 SOUTHEAST 54 4.5.2.4 MIDWEST 55 4.5.2.5 SOUTHWEST 55 4.6 REGULATORY UPDATE 55 4.7 MARKET TRENDS 56 4.8 IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 57 4.8.1 IMPACT ON OVERALL CONSUMER GOODS INDUSTRY 57 4.8.2 IMPACT ON US ALL YEAR GIFTING MARKET 57 4.8.3 IMPACT ON THE SUPPLY CHAIN OF THE US ALL YEAR GIFTING MARKET 57 4.8.4 IMPACT ON MARKET DEMAND OF US ALL YEAR GIFTING MARKET 58 4.8.5 IMPACT ON PRICING OF US ALL YEAR GIFTING MARKET 58 4.9 CONSUMER BEHAVIOR ANALYSIS 58 5 MARKET FACTOR ANALYSIS 60 5.1 VALUE CHAIN ANALYSIS 60 5.1.1 RAW MATERIAL SUPPLY 60 5.1.2 MANUFCATURING PROCESS 60 5.1.3 DISTRIBUTION 61 5.1.4 END USER 61 5.2 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 62 5.2.1 PARTICIPANTS (AT DIFFERENT NODES) 62 5.2.1.1 RAW MATERIAL SOURCING 62 5.2.1.2 MANUFACTURERS 62 5.2.1.3 DISTRIBUTION CHANNELS & PACKAGING 62 5.2.1.4 RETAIL & CONSUMER 62 5.3 INTEGRATION LEVEL 63 5.4 KEY ISSUES ADDRESSED (KEY SUCCESS FACTORS) 63 5.5 PORTER’S FIVE FORCES MODEL 64 5.5.1 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 64 5.5.2 BARGAINING POWER OF BUYERS 65 5.5.3 THREAT OF NEW ENTRANTS 65 5.5.4 THREAT OF SUBSTITUTES 65 5.5.5 INTENSITY OF RIVALRY 65 5.6 REGULATORY LANDSCAPE 66 6 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY OCCASION 68 6.1 INTRODUCTION 68 6.2 BIRTHDAYS 70 6.3 SPONTANEOUS GIFTS 71 6.4 WEDDING 72 6.5 RELIGIOUS OCCASIONS 73 6.6 OTHERS 74 7 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY CATEGORY 75 7.1 INTRODUCTION 75 7.2 PREPACKAGED FOOD GIFTS 77 7.2.1 BOXED CHOCOLATES 77 7.2.2 BOXED CANDIES 78 7.2.3 CHEESE ASSORTMENTS 78 7.2.4 COFFEE/TEA/HOT CHOCOLATE GIFTS 78 7.3 FOOD BASKETS AND ASSORTMENTS 79 7.3.1 GENERAL FOOD BASKETS 79 7.3.2 FRUIT BASKETS/GIFTS 79 7.3.3 GIFT BASKETS WITH ALCOHOL 79 7.4 SPECIALTY FOOD ITEMS 80 7.4.1 COOKING CONDIMENT SETS 80 7.4.2 INTERNATIONAL/IMPORTED FOOD GIFTS 81 7.4.3 GOURMET MEAT/DELI/SEAFOOD GIFTS 81 7.5 SNACK FOODS 82 7.5.1 NUT/SALTY SNACK GIFTS 82 7.5.2 POPCORN TINS/GIFTS 82 7.5.3 SWEET BAKED GOODS 82 7.6 UNIQUE AND NOVELTY GIFTS 83 7.6.1 SWEET CONDIMENT SETS 83 7.6.2 REGIONAL/SOUVENIR FOOD GIFTS 83 7.6.3 MEAL KITS/PREPACKAGED MEALS 84 7.7 OTHERS 84 8 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY TYPE 86 8.1 INTRODUCTION 86 8.2 CORPORATE GIFTING 87 8.3 PERSONAL GIFTING 88 9 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY PRICING 89 9.1 INTRODUCTION 89 9.2 ECONOMY/MASS 90 9.3 PREMIUM 91 10 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY END USER 92 10.1 INTRODUCTION 92 10.2 MEN 93 10.3 WOMEN 94 10.4 UNISEX 94 10.5 KIDS 95 11 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL 96 11.1 INTRODUCTION 96 11.2 SUPERMARKETS & HYPERMARKETS 97 11.3 SPECIALTY STORES 98 11.4 CONVENIENCE STORES 99 11.5 ONLINE 99 12 US ALL YEAR GIFTING MARKET, BY REGION 101 12.1 OVERVIEW 101 12.2 NORTHEAST 104 12.3 SOUTHWEST 107 12.4 WEST 110 12.5 SOUTHEAST 113 12.6 MIDWEST 116 13 COMPETITIVE LANDSCAPE 120 13.1 INTRODUCTION 120 13.2 COMPETITION DASHBOARD 121 13.2.1 PRODUCT PORTFOLIO 122 13.2.2 REGIONAL PRESENCE 122 13.2.3 STRATEGIC ALLIANCES 122 13.2.4 INDUSTRY EXPERIENCES 122 13.3 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 123 13.4 WHO ARE THE MAJOR DISRUPTORS & INNOVATORS 123 13.5 WHAT STRATEGIES ARE BEING ADOPTED BY MARKET LEADERS 124 13.6 COMPARATIVE ANALYSIS: KEY PLAYERS FINANCIAL 124 13.7 LIST OF KEY PLAYERS/BRANDS, BY REGION 124 13.8 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES 125 13.8.1 EXPANSION 126 14 COMPANY PROFILES 128 14.1 NESTLÉ USA 128 14.1.1 COMPANY OVERVIEW 128 14.1.2 FINANCIAL OVERVIEW 129 14.1.3 PRODUCTS OFFERED 129 14.1.4 KEY DEVELOPMENTS 130 14.1.5 SWOT ANALYSIS 131 14.1.6 KEY STRATEGY 131 14.2 1-800-FLOWERS.COM, INC. 132 14.2.1 COMPANY OVERVIEW 132 14.2.2 FINANCIAL OVERVIEW 133 14.2.3 PRODUCTS OFFERED 133 14.2.4 KEY DEVELOPMENTS 134 14.2.5 SWOT ANALYSIS 135 14.2.6 KEY STRATEGY 135 14.3 FERRERO GROUP 137 14.3.1 COMPANY OVERVIEW 137 14.3.2 FINANCIAL OVERVIEW 137 14.3.3 SERVICE OFFERED 138 14.3.4 KEY DEVELOPMENTS 138 14.3.5 SWOT ANALYSIS 139 14.3.6 KEY STRATEGY 139 14.4 THE HERSHEY COMPANY 140 14.4.1 COMPANY OVERVIEW 140 14.4.2 FINANCIAL OVERVIEW 140 14.4.3 PRODUCTS OFFERED 141 14.4.4 KEY DEVELOPMENTS 142 14.4.5 SWOT ANALYSIS 143 14.4.6 KEY STRATEGY 143 14.5 BLUE DIAMOND GROWERS. 144 14.5.1 COMPANY OVERVIEW 144 14.5.2 FINANCIAL OVERVIEW 145 14.5.3 PRODUCTS OFFERED 145 14.5.4 KEY DEVELOPMENTS 146 14.5.5 SWOT ANALYSIS 146 14.5.6 KEY STRATEGY 147 14.6 MARS INCORPORATED 148 14.6.1 COMPANY OVERVIEW 148 14.6.2 FINANCIAL OVERVIEW 149 14.6.3 PRODUCTS OFFERED 149 14.6.4 KEY DEVELOPMENTS 149 14.6.5 KEY STRATEGY 150 14.7 EDIBLE ARRANGEMENTS 151 14.7.1 COMPANY OVERVIEW 151 14.7.2 FINANCIAL OVERVIEW 151 14.7.3 PRODUCTS OFFERED 152 14.7.4 KEY DEVELOPMENTS 152 14.7.5 KEY STRATEGY 152 14.8 THE KRAFT HEINZ CO (PLANTERS) 154 14.8.1 COMPANY OVERVIEW 154 14.8.2 FINANCIAL OVERVIEW 155 14.8.3 PRODUCTS OFFERED 155 14.8.4 KEY DEVELOPMENTS 156 14.8.5 KEY STRATEGY 156 14.9 LINDT & SPRÜNGLI 157 14.9.1 COMPANY OVERVIEW 157 14.9.2 FINANCIAL OVERVIEW 158 14.9.3 PRODUCTS OFFERED 158 14.9.4 KEY DEVELOPMENTS 159 14.9.5 KEY STRATEGY 159 14.10 GODIVA CHOCOLATIER 160 14.10.1 COMPANY OVERVIEW 160 14.10.2 FINANCIAL OVERVIEW 160 14.10.3 PRODUCTS OFFERED 161 14.10.4 KEY DEVELOPMENTS 161 14.10.5 KEY STRATEGY 161 14.11 DATA CITATIONS 164
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