アジア太平洋マシンビジョン市場予測 2023-2032ASIA-PACIFIC MACHINE VISION MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 アジア太平洋地域のマシンビジョン市場は、2023-2032年の予測期間でCAGR 6.34%を記録すると予測されている。同地域の市場成長を促進する主な要因には、様々な政府イニシアチブの実施、アジア太平洋... もっと見る
サマリー主な調査結果アジア太平洋地域のマシンビジョン市場は、2023-2032年の予測期間でCAGR 6.34%を記録すると予測されている。同地域の市場成長を促進する主な要因には、様々な政府イニシアチブの実施、アジア太平洋地域への製造活動のアウトソーシング増加による産業部門からの高い需要などがある。 市場インサイト アジア太平洋地域のマシンビジョン市場成長は、中国、韓国、シンガポール、日本、インド、オーストラリア&ニュージーランド、その他のアジア太平洋地域の評価を包含している。インドでは、製造業が高成長産業として浮上している。これに伴い、「Make in India」プログラムは、インドを世界的な製造拠点として位置づけ、その経済的実力は国際的に認められている。この勢いに乗って、インドは世界最大の製造国のひとつになろうとしている。さらに、GE、HTC、シーメンス、東芝、ボーイングなど、名だたる製造業大手がインドに製造工場を設立、または設立中である。 また、同国は製造業への投資先としても魅力的な国となっている。特に、チャタルジー・グループ(TCG)は、連続重合(CP)と紡績部門の設立を計画している。さらに、電子情報技術省(MeitY)によって設立された非営利団体であるインドのデジタル・インディア・コーポレーションは、人工知能、機械学習、言語技術などの最先端技術への将来的な拡大を構想している。これらのセンターは、中小企業がインダストリー4.0技術を導入するのを支援し、効率と生産性の向上を推進できるスマート製造ソリューションに関する認識を醸成することを目的としている。したがって、これらの要因は、予測数年にわたってアジア太平洋地域のマシンビジョン市場の成長を増強すると予想される。 競争洞察 市場で事業を展開している著名な企業は、Keyence Corporation、Omron Corporationなどである。 当レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON ASIA-PACIFIC MACHINE VISION MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. RISING NEED FOR PROPER DEFECT DETECTION 2.5.2. 3D MEASUREMENT IS THE FASTEST-EVOLVING TYPE 2.5.3. GROWING AUTOMATION IN INDUSTRIAL APPLICATIONS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING NEED FOR SMART FACTORIES 3.1.2. BROADENING APPLICATIONS OF MV SYSTEMS 3.1.3. EXTENDING REQUIREMENTS FOR EFFICIENT DEFECT DETECTION 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. INADEQUATE EXPERTISE 3.2.2. ABSENCE OF AWARENESS ABOUT MV SYSTEM BENEFITS 3.2.3. IMPLEMENTATION DIFFICULTIES 3.2.4. LACK OF STANDARDIZATION 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. ACCURACY 4.5.2. COST EFFECTIVENESS 4.5.3. FLEXIBILITY 5. MARKET BY TYPE 5.1. 1D MACHINE VISION 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. 2D MACHINE VISION 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. 3D MACHINE VISION 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY COMPONENT 6.1. HARDWARE 6.1.1. ASMV 6.1.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.1.2. CAMERAS 6.1.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.1.3. SENSORS 6.1.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6.1.4. ILLUMINATIONS 6.1.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.4.2. SEGMENT ANALYSIS 6.1.5. PROCESSORS 6.1.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.5.2. SEGMENT ANALYSIS 6.1.6. OTHER HARDWARE COMPONENTS 6.1.6.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.6.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. SOFTWARE 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. INSPECTION 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. GAUGING 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. GUIDANCE 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. IDENTIFICATION 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 7.5. OTHER APPLICATIONS 7.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.5.2. SEGMENT ANALYSIS 8. MARKET BY INDUSTRY VERTICAL 8.1. AUTOMOTIVE 8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.1.2. SEGMENT ANALYSIS 8.2. ELECTRONICS & SEMICONDUCTOR 8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.2.2. SEGMENT ANALYSIS 8.3. HEALTHCARE 8.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.3.2. SEGMENT ANALYSIS 8.4. FOOD & PACKAGING 8.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.4.2. SEGMENT ANALYSIS 8.5. OTHER INDUSTRY VERTICALS 8.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.5.2. SEGMENT ANALYSIS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. ASIA-PACIFIC 9.1.1. MARKET ESTIMATES & SIZES 9.1.2. ASIA-PACIFIC MACHINE VISION MARKET DRIVERS 9.1.3. ASIA-PACIFIC MACHINE VISION MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC MACHINE VISION MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. CHINA 9.1.5.1.1. CHINA MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. JAPAN 9.1.5.2.1. JAPAN MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.3. INDIA 9.1.5.3.1. INDIA MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.4. SOUTH KOREA 9.1.5.4.1. SOUTH KOREA MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.5. SINGAPORE 9.1.5.5.1. SINGAPORE MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.6. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.1.5.6.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.7. REST OF ASIA-PACIFIC 9.1.5.7.1. REST OF ASIA-PACIFIC MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ALLIED VISION TECHNOLOGIES GMBH 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS LIST 10.2.2. BASLER AG 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS LIST 10.2.3. BAUMER ELECTRIC AG 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS LIST 10.2.4. COGNEX CORPORATION 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS LIST 10.2.5. DATALOGIC SPA 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS LIST 10.2.6. ISRA VISION AG 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS LIST 10.2.7. JAI AS 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS LIST 10.2.8. KEYENCE CORPORATION 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS LIST 10.2.9. NATIONAL INSTRUMENTS CORPORATION (NI) 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS LIST 10.2.10. OMRON CORPORATION 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS LIST 10.2.11. OPTOTUNE AG 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS LIST 10.2.12. PERCEPTRON INC 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS LIST 10.2.13. TELEDYNE TECHNOLOGIES INCORPORATED 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS LIST 10.2.14. USS VISION 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS LIST
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON ASIA-PACIFIC MACHINE VISION MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. RISING NEED FOR PROPER DEFECT DETECTION 2.5.2. 3D MEASUREMENT IS THE FASTEST-EVOLVING TYPE 2.5.3. GROWING AUTOMATION IN INDUSTRIAL APPLICATIONS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING NEED FOR SMART FACTORIES 3.1.2. BROADENING APPLICATIONS OF MV SYSTEMS 3.1.3. EXTENDING REQUIREMENTS FOR EFFICIENT DEFECT DETECTION 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. INADEQUATE EXPERTISE 3.2.2. ABSENCE OF AWARENESS ABOUT MV SYSTEM BENEFITS 3.2.3. IMPLEMENTATION DIFFICULTIES 3.2.4. LACK OF STANDARDIZATION 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. ACCURACY 4.5.2. COST EFFECTIVENESS 4.5.3. FLEXIBILITY 5. MARKET BY TYPE 5.1. 1D MACHINE VISION 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. 2D MACHINE VISION 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. 3D MACHINE VISION 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY COMPONENT 6.1. HARDWARE 6.1.1. ASMV 6.1.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.1.2. CAMERAS 6.1.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.1.3. SENSORS 6.1.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6.1.4. ILLUMINATIONS 6.1.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.4.2. SEGMENT ANALYSIS 6.1.5. PROCESSORS 6.1.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.5.2. SEGMENT ANALYSIS 6.1.6. OTHER HARDWARE COMPONENTS 6.1.6.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.6.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. SOFTWARE 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. INSPECTION 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. GAUGING 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. GUIDANCE 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. IDENTIFICATION 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 7.5. OTHER APPLICATIONS 7.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.5.2. SEGMENT ANALYSIS 8. MARKET BY INDUSTRY VERTICAL 8.1. AUTOMOTIVE 8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.1.2. SEGMENT ANALYSIS 8.2. ELECTRONICS & SEMICONDUCTOR 8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.2.2. SEGMENT ANALYSIS 8.3. HEALTHCARE 8.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.3.2. SEGMENT ANALYSIS 8.4. FOOD & PACKAGING 8.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.4.2. SEGMENT ANALYSIS 8.5. OTHER INDUSTRY VERTICALS 8.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.5.2. SEGMENT ANALYSIS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. ASIA-PACIFIC 9.1.1. MARKET ESTIMATES & SIZES 9.1.2. ASIA-PACIFIC MACHINE VISION MARKET DRIVERS 9.1.3. ASIA-PACIFIC MACHINE VISION MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC MACHINE VISION MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. CHINA 9.1.5.1.1. CHINA MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. JAPAN 9.1.5.2.1. JAPAN MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.3. INDIA 9.1.5.3.1. INDIA MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.4. SOUTH KOREA 9.1.5.4.1. SOUTH KOREA MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.5. SINGAPORE 9.1.5.5.1. SINGAPORE MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.6. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.1.5.6.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.7. REST OF ASIA-PACIFIC 9.1.5.7.1. REST OF ASIA-PACIFIC MACHINE VISION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ALLIED VISION TECHNOLOGIES GMBH 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS LIST 10.2.2. BASLER AG 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS LIST 10.2.3. BAUMER ELECTRIC AG 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS LIST 10.2.4. COGNEX CORPORATION 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS LIST 10.2.5. DATALOGIC SPA 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS LIST 10.2.6. ISRA VISION AG 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS LIST 10.2.7. JAI AS 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS LIST 10.2.8. KEYENCE CORPORATION 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS LIST 10.2.9. NATIONAL INSTRUMENTS CORPORATION (NI) 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS LIST 10.2.10. OMRON CORPORATION 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS LIST 10.2.11. OPTOTUNE AG 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS LIST 10.2.12. PERCEPTRON INC 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS LIST 10.2.13. TELEDYNE TECHNOLOGIES INCORPORATED 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS LIST 10.2.14. USS VISION 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS LIST
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業用ロボット)の最新刊レポート
Inkwood Research社の産業用ロボット分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/03 10:26 150.96 円 158.85 円 193.76 円 |