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韓国の会話AI市場規模、シェア、動向、予測:コンポーネント、タイプ、テクノロジー、展開モード、組織規模、エンドユーザー、地域別、2025-2033年

韓国の会話AI市場規模、シェア、動向、予測:コンポーネント、タイプ、テクノロジー、展開モード、組織規模、エンドユーザー、地域別、2025-2033年


South Korea Conversational AI Market Size, Share, Trends and Forecast by Component, Type, Technology, Deployment Mode, Organization Size, End User, and Region, 2025-2033

韓国の会話型AI市場規模は2024年にUSD 258.40 Millionに達した。今後、IMARC Groupは、同市場が2033年までに2,989.25百万米ドルに達し、2025年から2033年にかけて27.74%の成長率(CAGR)を示すと予測している。韓... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2025年10月1日 US$2,999
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サマリー

韓国の会話型AI市場規模は2024年にUSD 258.40 Millionに達した。今後、IMARC Groupは、同市場が2033年までに2,989.25百万米ドルに達し、2025年から2033年にかけて27.74%の成長率(CAGR)を示すと予測している。韓国におけるスマートデバイスの大量導入は、会話技術の採用を促進する上で大きな役割を果たしている。さらに、人工知能(AI)の技術革新が急速に進んでいることも、この業界の主要な成長要因となっている。これとは別に、高い顧客満足度を確保しながら運用コストの節約に重点を置く企業が増えていることが、韓国の会話型AI市場シェアを拡大している。

韓国の会話AI市場動向:
技術革新と人工知能(AI)の採用
韓国のAIにおける技術革新のペースの速さは、会話型AI産業の主要な成長ドライバーである。同国は、自然言語処理(NLP)や機械学習(ML)など、AI技術の研究開発(R&D)に力を入れているのが特徴だ。これにより、人間の質問をより正確に読み取り、理解し、回答することができる、より高度な会話AIソリューションの開発が進んでいる。これらのテクノロジーは、カスタマーサービス、医療、金融、小売など、さまざまな業界に応用され、効率とユーザー体験を向上させている。韓国政府が「AI国家戦略」などのイニシアティブを通じてAIイノベーションに注力していることも、AI主導型ソリューションの開発と実装を後押ししている。AIの研究開発(R&D)を鋭く重視することで、韓国は現地の能力を強化するだけでなく、会話型AIの世界的リーダーにもなっている。2025年、韓国の大手コングロマリットであるLGグループは、質問に対する迅速な回答や、理路整然とした推論アプローチによる回答を生成することができる、主要なAIモデルの新しい反復を導入した。Exaone 4.0と名付けられたこのハイブリッドAIモデルは、LG AIリサーチによって開発された。LG AI Researchは、Exaone 4.0は韓国語、英語に加えてスペイン語でのリクエストも処理できると述べている。
自動化とコスト削減のニーズの高まり
韓国企業では、高い顧客満足度を確保しながら運用コストを節約することが奨励されているため、会話型AIのような自動化ツールの需要が高まっている。特にカスタマーサポートの分野では、セクターを問わず企業がチャットボット、バーチャルアシスタント、AIベースのコールセンターを導入し、反復的な問い合わせに対応し、取引を促進し、24時間365日の支援を提供しており、韓国の会話型AI市場の成長を支えている。こうしたソリューションは人間のオペレーターの使用を最小限に抑えるため、運営経費を削減し、拡張性を高める。さらに、AIアプリケーションは大量のデータを迅速に処理できるため、人間が調べるには時間とコストがかかる洞察を企業に提供することができる。ますます変化するデジタルの世界で競争力を維持したいという企業の要求の高まりが、業務効率を最大化するための不可欠なツールとして会話型AIの採用を後押ししている。
消費者と企業によるスマートデバイスの大量導入
韓国におけるスマートデバイスの大量導入は、会話型AIの利用促進に大きな役割を果たしている。スマートフォン、スマートスピーカー、コネクテッドホームデバイスの普及率が高いことから、韓国の消費者はAIベースの音声アシスタントに触れる機会が増えている。これらのデバイスが日常生活の一部となりつつあることで、より洗練されパーソナライズされた会話AIアプリケーションに対する市場の需要が高まっている。企業はこうしたプラットフォームを活用して顧客との対話を増やし、音声作動サービスや自動アシスタンスという形で、よりスムーズでユーザーフレンドリーな体験を提供している。さらに、韓国の人口がますますテクノロジー主導型になり、インテリジェント・デバイスに依存するようになっているため、成熟した文脈を認識したインタラクションを提供できる会話型AI技術への期待が高まっており、この分野の技術革新と成長が加速している。2024年、韓国のハイテク企業サムスンは、AI対応のGalaxy S24携帯電話の発売を発表した。サムスン・ノーツのノート・アシストには、AIが作成した要約、既存のフォーマットを使ってノートを簡素化するテンプレート生成、短いプレビューでノートを簡単に識別できる表紙作成などが含まれる。音声録音の場合、複数の話し手がいる場合でも、Transcript AssistはAIとSpeech-to-Text技術を利用して、録音の書き起こし、要約、翻訳を行う。

韓国の会話AI市場セグメンテーション:
IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2025年から2033年までの国・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をコンポーネント、タイプ、テクノロジー、展開モード、組織規模、エンドユーザーに基づいて分類しています。
コンポーネントの洞察
?プラットフォーム
?サービス
o サポートとメンテナンス
トレーニングとコンサルティング
o システムインテグレーション
本レポートでは、コンポーネント別に市場を詳細に分類・分析している。これには、プラットフォームとサービス(サポートとメンテナンス、トレーニングとコンサルティング、システムインテグレーション)が含まれる。
タイプ別インサイト
?インテリジェント・バーチャル・アシスタント(IVA)
?チャットボット
本レポートでは、タイプに基づく市場の詳細な内訳と分析も提供している。これには、インテリジェントバーチャルアシスタント(IVA)とチャットボットが含まれます。
テクノロジーの洞察
?機械学習
?ディープラーニング
?自然言語処理
?自動音声認識
本レポートでは、技術に基づく市場の詳細な分類と分析を行っている。これには、機械学習、ディープラーニング、自然言語処理、自動音声認識などが含まれる。
展開モードの洞察
?クラウドベース
?オンプレミス
本レポートでは、展開モードに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これにはクラウドベースとオンプレミスが含まれる。
組織規模の洞察
?大企業
?中小企業
本レポートでは、組織規模に基づく市場の詳細な分類と分析を行っている。これには大企業と中小企業が含まれる。
エンドユーザーの洞察
?BFSI
?小売とEコマース
?ヘルスケアとライフサイエンス
?旅行とホスピタリティ
?テレコム
?メディアとエンターテイメント
?その他
本レポートでは、エンドユーザーに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには、BFSI、小売・eコマース、ヘルスケア・ライフサイエンス、旅行・ホスピタリティ、テレコム、メディア・エンターテインメント、その他が含まれる。
地域別の洞察
?ソウル首都圏
?嶺南(南東地域)
?湖南(南西地域)
?湖西(中部地方)
?その他
また、ソウル首都圏、嶺南(南東部地域)、湖南(南西部地域)、湖西(中部地域)、その他を含む主要地域市場についても包括的な分析を行っている。

競合情勢:
本市場調査報告書は、競争環境についても包括的な分析を提供しています。市場構造、主要プレイヤーのポジショニング、トップ勝ち抜き戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析がレポート内で取り上げられています。また、主要企業の詳細なプロフィールも掲載しています。

本レポートで回答した主な質問
?韓国の会話型AI市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
?韓国の会話型AI市場の構成要素別の内訳は?
?韓国会話AI市場のタイプ別内訳は?
?韓国会話AI市場の技術別内訳は?
?韓国の会話AI市場の展開形態別の内訳は?
?韓国の会話AI市場の組織規模別の内訳は?
?韓国の会話AI市場のエンドユーザー別の内訳は?
?地域別の韓国会話AI市場の内訳は?
?韓国会話AI市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
?韓国会話AI市場の主要な推進要因と課題は?
?韓国の会話AI市場の構造と主要プレイヤーは?
?韓国の会話型AI市場における競争の度合いは?


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目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブサマリー
4 韓国の会話AI市場 - はじめに
4.1 概要
4.2 市場ダイナミクス
4.3 業界動向
4.4 競合インテリジェンス
5 韓国の会話AI市場展望
5.1 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
5.2 市場予測(2025年~2033年)
6 韓国の会話AI市場:コンポーネント別構成比
6.1 プラットフォーム
6.1.1 概要
6.1.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
6.1.3 市場予測(2025年~2033年)
6.2 サービス
6.2.1 概要
6.2.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
6.2.3 市場セグメンテーション
6.2.3.1 サポートとメンテナンス
6.2.3.2 トレーニングとコンサルティング
6.2.3.3 システムインテグレーション
6.2.4 市場予測(2025年~2033年)
7 韓国の会話AI市場:タイプ別内訳
7.1 インテリジェント・バーチャル・アシスタント(IVA)
7.1.1 概要
7.1.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
7.1.3 市場予測(2025年~2033年)
7.2 チャットボット
7.2.1 概要
7.2.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
7.2.3 市場予測(2025年~2033年)
8 韓国の会話AI市場:技術別内訳
8.1 機械学習
8.1.1 概要
8.1.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
8.1.3 市場予測(2025年~2033年)
8.2 ディープラーニング
8.2.1 概要
8.2.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
8.2.3 市場予測(2025年~2033年)
8.3 自然言語処理
8.3.1 概要
8.3.2 歴史的・現在の市場動向(2019~2024年)
8.3.3 市場予測(2025年~2033年)
8.4 自動音声認識
8.4.1 概要
8.4.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
8.4.3 市場予測(2025年~2033年)
9 韓国の会話AI市場:導入形態別構成比
9.1 クラウドベース
9.1.1 概要
9.1.2 過去と現在の市場動向(2019~2024年)
9.1.3 市場予測(2025年~2033年)
9.2 オンプレミス型
9.2.1 概要
9.2.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
9.2.3 市場予測(2025年~2033年)
10 韓国の会話AI市場:組織規模別構成比
10.1 大企業
10.1.1 概要
10.1.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
10.1.3 市場予測(2025年~2033年)
10.2 中小企業
10.2.1 概要
10.2.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
10.2.3 市場予測(2025年~2033年)
11 韓国の会話AI市場:エンドユーザー別構成比
11.1 BFSI
11.1.1 概要
11.1.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
11.1.3 市場予測(2025年~2033年)
11.2 小売・Eコマース
11.2.1 概要
11.2.2 過去と現在の市場動向(2019-2024年)
11.2.3 市場予測(2025-2033年)
11.3 ヘルスケア・ライフサイエンス
11.3.1 概要
11.3.2 過去と現在の市場動向(2019-2024年)
11.3.3 市場予測(2025-2033年)
11.4 旅行・ホスピタリティ
11.4.1 概要
11.4.2 過去と現在の市場動向(2019-2024年)
11.4.3 市場予測(2025-2033年)
11.5 テレコム
11.5.1 概要
11.5.2 過去と現在の市場動向(2019〜2024年)
11.5.3 市場予測(2025-2033年)
11.6 メディアとエンターテインメント
11.6.1 概要
11.6.2 過去と現在の市場動向(2019〜2024年)
11.6.3 市場予測(2025-2033年)
11.7 その他
11.7.1 過去と現在の市場動向(2019〜2024年)
11.7.2 市場予測(2025年~2033年)
12 韓国の会話AI市場?地域別内訳
12.1 ソウル首都圏
12.1.1 概要
12.1.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.1.3 コンポーネント別市場構成比
12.1.4 タイプ別市場構成
12.1.5 技術別市場構成比
12.1.6 導入形態別市場構成比
12.1.7 組織規模別市場構成比
12.1.8 エンドユーザー別市場構成比
12.1.9 主要プレイヤー
12.1.10 市場予測(2025年~2033年)
12.2 嶺南(南東地域)
12.2.1 概要
12.2.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.2.3 コンポーネント別市場構成
12.2.4 タイプ別市場構成比
12.2.5 技術別市場構成比
12.2.6 導入形態別市場構成比
12.2.7 組織規模別市場構成比
12.2.8 エンドユーザー別市場構成比
12.2.9 主要プレイヤー
12.2.10 市場予測(2025年~2033年)
12.3 湖南(南西地域)
12.3.1 概要
12.3.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.3.3 コンポーネント別市場構成
12.3.4 タイプ別市場構成比
12.3.5 技術別市場構成比
12.3.6 導入形態別市場構成比
12.3.7 組織規模別市場構成比
12.3.8 エンドユーザー別市場構成比
12.3.9 主要プレイヤー
12.3.10 市場予測(2025年~2033年)
12.4 ホセオ(中部地域)
12.4.1 概要
12.4.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.4.3 コンポーネント別市場構成
12.4.4 タイプ別市場構成比
12.4.5 技術別市場構成比
12.4.6 導入形態別市場構成比
12.4.7 組織規模別市場構成比
12.4.8 エンドユーザー別市場構成比
12.4.9 主要プレイヤー
12.4.10 市場予測(2025年~2033年)
12.5 その他
12.5.1 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
12.5.2 市場予測(2025年~2033年)
13 韓国の会話AI市場 ?競争環境
13.1 概要
13.2 市場構造
13.3 市場プレイヤーのポジショニング
13.4 勝つための戦略
13.5 競争ダッシュボード
13.6 企業評価象限
14 主要プレーヤーのプロフィール
14.1 A社
14.1.1 事業概要
14.1.2 提供サービス
14.1.3 事業戦略
14.1.4 SWOT分析
14.1.5 主要ニュースとイベント
14.2 B社
14.2.1 事業概要
14.2.2 提供サービス
14.2.3 事業戦略
14.2.4 SWOT分析
14.2.5 主要ニュースとイベント
14.3 C社
14.3.1 事業概要
14.3.2 提供サービス
14.3.3 事業戦略
14.3.4 SWOT分析
14.3.5 主要ニュースとイベント
14.4 D社
14.4.1 事業概要
14.4.2 提供サービス
14.4.3 事業戦略
14.4.4 SWOT分析
14.4.5 主要ニュースとイベント
14.5 E社
14.5.1 事業概要
14.5.2 提供サービス
14.5.3 事業戦略
14.5.4 SWOT分析
14.5.5 主要ニュースとイベント
15 韓国の会話AI市場 - 産業分析
15.1 推進要因、抑制要因、機会
15.1.1 概要
15.1.2 推進要因
15.1.3 制止要因
15.1.4 機会
15.2 ポーターズファイブフォース分析
15.2.1 概要
15.2.2 買い手の交渉力
15.2.3 供給者の交渉力
15.2.4 競争の程度
15.2.5 新規参入の脅威
15.2.6 代替品の脅威
15.3 バリューチェーン分析
16 付録

 

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Summary

The South Korea conversational AI market size reached USD 258.40 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 2,989.25 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 27.74% during 2025-2033. Mass adoption of smart devices in South Korea is playing a major role in driving the adoption of conversational technologies. Moreover, the country’s fast-paced technological innovations in artificial intelligence (AI) are a major growth driver of the industry. Apart from this, the heightened number of businesses focusing on saving operational costs while ensuring high customer satisfaction is expanding the South Korea conversational AI market share.

South Korea Conversational AI Market Trends:
Technological Innovations and Artificial Intelligence (AI) Adoption
South Korea's fast-paced technological innovations in AI are a major growth driver of the conversational AI industry. The nation is characterized by its robust emphasis on AI technology research and development (R&D), such as natural language processing (NLP) and machine learning (ML). This is leading to the development of more advanced conversational AI solutions that can read, comprehend, and answer human questions more accurately. These technologies are being applied across multiple industries, such as customer service, health, finance, and retail, enhancing efficiency and user experience. The government of South Korea's focus on AI innovation via initiatives such as the "AI National Strategy" also drives the development and implementation of AI-driven solutions. This sharp emphasis on AI research and development (R&D) is not strengthening local competence but also making South Korea the global leader in conversational AI. In 2025, LG Group, a major South Korean conglomerate, introduced a new iteration of its leading AI model capable of providing either rapid replies to questions or generating answers through a methodical reasoning approach. Named Exaone 4.0, the hybrid AI model is created by LG AI Research. LG AI Research stated that Exaone 4.0 is capable of processing requests in Spanish, alongside Korean and English.
Increased Need for Automation and Cost Savings
As South Korean businesses are encouraged to save operational costs while ensuring high customer satisfaction, demand for automation tools like conversational AI is increasing. Firms across sectors, particularly in customer support, are implementing chatbots, virtual assistants, and AI-based call centers to service repetitive queries, facilitate transactions, and provide 24/7 assistance, thereby supporting the South Korea conversational AI market growth. Such solutions minimize the use of human operators, thus decreasing operating expenditures and enhancing scalability. Further, AI applications can rapidly process high amounts of data, providing companies with insights that would be both time- and money-consuming for humans to examine. The growing demand for companies to remain competitive in an increasingly changing digital world drives the adoption of conversational AI as an indispensable tool for maximizing operational effectiveness.
Mass Adoption of Smart Devices by Consumers and Businesses
Mass adoption of smart devices in South Korea has played a major role in driving the usage of conversational AI. With high penetration rates of smartphones, smart speakers, and connected home devices, consumers in South Korea are increasingly exposed to AI-based voice assistants. With these devices increasingly part of daily routines, the market demand for more sophisticated and personalized conversational AI applications grows. Companies are taking advantage of these platforms to increase customer interaction, presenting a smoother, more user-friendly experience in the form of voice-activated services and automated assistance. Further, with South Korea's population increasingly becoming technology driven and dependent on intelligent devices, there has been an increased expectation for conversational AI technology to be able to deliver mature and context-aware interactions, leading to increased innovation and growth in the field. In 2024, South Korean tech company Samsung announced the launch of AI-enabled Galaxy S24 phones. The Note Assist in Samsung Notes includes AI-created summaries, template generation that simplifies notes using pre-existing formats, and cover creation for easy identification of notes with a short preview. For voice recordings, even with several speakers, Transcript Assist utilizes AI and Speech-to-Text technology to transcribe, summarize, and translate recordings.

South Korea Conversational AI Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the country and regional levels for 2025-2033. Our report has categorized the market based on component, type, technology, deployment mode, organization size, and end user.
Component Insights:
? Platform
? Services
o Support and Maintenance
o Training and Consulting
o System Integration
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the component. This includes platform and services (support and maintenance, training and consulting, and system integration).
Type Insights:
? Intelligent Virtual Assistant (IVA)
? Chatbots
A detailed breakup and analysis of the market based on the type have also been provided in the report. This includes intelligent virtual assistant (IVA) and chatbots.
Technology Insights:
? Machine Learning
? Deep Learning
? Natural Language Processing
? Automatic Speech Recognition
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the technology. This includes machine learning, deep learning, natural language processing, and automatic speech recognition.
Deployment Mode Insights:
? Cloud-based
? On-premises
A detailed breakup and analysis of the market based on the deployment mode have also been provided in the report. This includes cloud-based and on-premises.
Organization Size Insights:
? Large Enterprises
? Small and Medium-sized Enterprises
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the organization size. This includes large enterprises and small and medium-sized enterprises.
End User Insights:
? BFSI
? Retail and E-commerce
? Healthcare and Life Science
? Travel and Hospitality
? Telecom
? Media and Entertainment
? Others
A detailed breakup and analysis of the market based on the end user have also been provided in the report. This includes BFSI, retail and e-commerce, healthcare and life science, travel and hospitality, telecom, media and entertainment, and others.
Regional Insights:
? Seoul Capital Area
? Yeongnam (Southeastern Region)
? Honam (Southwestern Region)
? Hoseo (Central Region)
? Others
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include Seoul Capital Area, Yeongnam (Southeastern Region), Honam (Southwestern Region), Hoseo (Central Region), and others.

Competitive Landscape:
The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape. Competitive analysis such as market structure, key player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided.

Key Questions Answered in This Report:
? How has the South Korea conversational AI market performed so far and how will it perform in the coming years?
? What is the breakup of the South Korea conversational AI market on the basis of component?
? What is the breakup of the South Korea conversational AI market on the basis of type?
? What is the breakup of the South Korea conversational AI market on the basis of technology?
? What is the breakup of the South Korea conversational AI market on the basis of deployment mode?
? What is the breakup of the South Korea conversational AI market on the basis of organization size?
? What is the breakup of the South Korea conversational AI market on the basis of end user?
? What is the breakup of the South Korea conversational AI market on the basis of region?
? What are the various stages in the value chain of the South Korea conversational AI market?
? What are the key driving factors and challenges in the South Korea conversational AI market?
? What is the structure of the South Korea conversational AI market and who are the key players?
? What is the degree of competition in the South Korea conversational AI market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 South Korea Conversational AI Market - Introduction
4.1 Overview
4.2 Market Dynamics
4.3 Industry Trends
4.4 Competitive Intelligence
5 South Korea Conversational AI Market Landscape
5.1 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
5.2 Market Forecast (2025-2033)
6 South Korea Conversational AI Market - Breakup by Component
6.1 Platform
6.1.1 Overview
6.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
6.1.3 Market Forecast (2025-2033)
6.2 Services
6.2.1 Overview
6.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
6.2.3 Market Segmentation
6.2.3.1 Support and Maintenance
6.2.3.2 Training and Consulting
6.2.3.3 System Integration
6.2.4 Market Forecast (2025-2033)
7 South Korea Conversational AI Market - Breakup by Type
7.1 Intelligent Virtual Assistant (IVA)
7.1.1 Overview
7.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
7.1.3 Market Forecast (2025-2033)
7.2 Chatbots
7.2.1 Overview
7.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
7.2.3 Market Forecast (2025-2033)
8 South Korea Conversational AI Market - Breakup by Technology
8.1 Machine Learning
8.1.1 Overview
8.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
8.1.3 Market Forecast (2025-2033)
8.2 Deep Learning
8.2.1 Overview
8.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
8.2.3 Market Forecast (2025-2033)
8.3 Natural Language Processing
8.3.1 Overview
8.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
8.3.3 Market Forecast (2025-2033)
8.4 Automatic Speech Recognition
8.4.1 Overview
8.4.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
8.4.3 Market Forecast (2025-2033)
9 South Korea Conversational AI Market - Breakup by Deployment Mode
9.1 Cloud-based
9.1.1 Overview
9.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.1.3 Market Forecast (2025-2033)
9.2 On-premises
9.2.1 Overview
9.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
9.2.3 Market Forecast (2025-2033)
10 South Korea Conversational AI Market - Breakup by Organization Size
10.1 Large Enterprises
10.1.1 Overview
10.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
10.1.3 Market Forecast (2025-2033)
10.2 Small and Medium-sized Enterprises
10.2.1 Overview
10.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
10.2.3 Market Forecast (2025-2033)
11 South Korea Conversational AI Market - Breakup by End User
11.1 BFSI
11.1.1 Overview
11.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
11.1.3 Market Forecast (2025-2033)
11.2 Retail and E-commerce
11.2.1 Overview
11.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
11.2.3 Market Forecast (2025-2033)
11.3 Healthcare and Life Science
11.3.1 Overview
11.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
11.3.3 Market Forecast (2025-2033)
11.4 Travel and Hospitality
11.4.1 Overview
11.4.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
11.4.3 Market Forecast (2025-2033)
11.5 Telecom
11.5.1 Overview
11.5.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
11.5.3 Market Forecast (2025-2033)
11.6 Media and Entertainment
11.6.1 Overview
11.6.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
11.6.3 Market Forecast (2025-2033)
11.7 Others
11.7.1 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
11.7.2 Market Forecast (2025-2033)
12 South Korea Conversational AI Market ? Breakup by Region
12.1 Seoul Capital Area
12.1.1 Overview
12.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.1.3 Market Breakup by Component
12.1.4 Market Breakup by Type
12.1.5 Market Breakup by Technology
12.1.6 Market Breakup by Deployment Mode
12.1.7 Market Breakup by Organization Size
12.1.8 Market Breakup by End User
12.1.9 Key Players
12.1.10 Market Forecast (2025-2033)
12.2 Yeongnam (Southeastern Region)
12.2.1 Overview
12.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.2.3 Market Breakup by Component
12.2.4 Market Breakup by Type
12.2.5 Market Breakup by Technology
12.2.6 Market Breakup by Deployment Mode
12.2.7 Market Breakup by Organization Size
12.2.8 Market Breakup by End User
12.2.9 Key Players
12.2.10 Market Forecast (2025-2033)
12.3 Honam (Southwestern Region)
12.3.1 Overview
12.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.3.3 Market Breakup by Component
12.3.4 Market Breakup by Type
12.3.5 Market Breakup by Technology
12.3.6 Market Breakup by Deployment Mode
12.3.7 Market Breakup by Organization Size
12.3.8 Market Breakup by End User
12.3.9 Key Players
12.3.10 Market Forecast (2025-2033)
12.4 Hoseo (Central Region)
12.4.1 Overview
12.4.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.4.3 Market Breakup by Component
12.4.4 Market Breakup by Type
12.4.5 Market Breakup by Technology
12.4.6 Market Breakup by Deployment Mode
12.4.7 Market Breakup by Organization Size
12.4.8 Market Breakup by End User
12.4.9 Key Players
12.4.10 Market Forecast (2025-2033)
12.5 Others
12.5.1 Historical and Current Market Trends (2019-2024)
12.5.2 Market Forecast (2025-2033)
13 South Korea Conversational AI Market ? Competitive Landscape
13.1 Overview
13.2 Market Structure
13.3 Market Player Positioning
13.4 Top Winning Strategies
13.5 Competitive Dashboard
13.6 Company Evaluation Quadrant
14 Profiles of Key Players
14.1 Company A
14.1.1 Business Overview
14.1.2 Services Offered
14.1.3 Business Strategies
14.1.4 SWOT Analysis
14.1.5 Major News and Events
14.2 Company B
14.2.1 Business Overview
14.2.2 Services Offered
14.2.3 Business Strategies
14.2.4 SWOT Analysis
14.2.5 Major News and Events
14.3 Company C
14.3.1 Business Overview
14.3.2 Services Offered
14.3.3 Business Strategies
14.3.4 SWOT Analysis
14.3.5 Major News and Events
14.4 Company D
14.4.1 Business Overview
14.4.2 Services Offered
14.4.3 Business Strategies
14.4.4 SWOT Analysis
14.4.5 Major News and Events
14.5 Company E
14.5.1 Business Overview
14.5.2 Services Offered
14.5.3 Business Strategies
14.5.4 SWOT Analysis
14.5.5 Major News and Events
15 South Korea Conversational AI Market - Industry Analysis
15.1 Drivers, Restraints, and Opportunities
15.1.1 Overview
15.1.2 Drivers
15.1.3 Restraints
15.1.4 Opportunities
15.2 Porters Five Forces Analysis
15.2.1 Overview
15.2.2 Bargaining Power of Buyers
15.2.3 Bargaining Power of Suppliers
15.2.4 Degree of Competition
15.2.5 Threat of New Entrants
15.2.6 Threat of Substitutes
15.3 Value Chain Analysis
16 Appendix

 

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