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西ヨーロッパの全粒粉市場

西ヨーロッパの全粒粉市場


Western Europe Whole-wheat Flour Market

西欧の全粒粉市場規模とシェア予測 2025年から2035年までの展望   西欧の全粒粉市場は2025年に95億米ドルの評価額を記録する見込みである。同産業は2025年から2035年にかけて年平均成長率4.8%... もっと見る

 

 

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Future Market Insights
フューチャーマーケットインサイツ
2025年4月9日 US$3,500
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サマリー

西欧の全粒粉市場規模とシェア予測 2025年から2035年までの展望
 
西欧の全粒粉市場は2025年に95億米ドルの評価額を記録する見込みである。同産業は2025年から2035年にかけて年平均成長率4.8%で成長し、2035年までに152億米ドルを目撃する予定である。同産業の拡大は、消費者の嗜好の変化や地域内の一般的な業界動向に適合する多くの主要な推進要因の影響を受けている。
 
主な推進要因のひとつは、健康志向と栄養価の高い食品に対する消費者の欲求の高まりである。人々の健康志向が高まり、全粒穀物の利点が認識されるにつれて、全粒穀物製品の需要は驚異的に増加し、製品の需要増につながっている。
 
さらに、食生活と肥満、糖尿病、心臓病などの慢性疾患との関係に対する意識の高まりが、全粒粉の需要を促進している。全粒粉はグリセミック指数が低く、消化器系の健康促進に適しているため、精製小麦粉よりも健康的な選択肢とみなされている。より健康的な消費に向けたこの動きは、西ヨーロッパ全域で、長期的な健康増進のために全粒粉の使用を促す、栄養学に基づくキャンペーンや政府の推奨によって支援されている。
 
さらにもう一つの推進力は、植物由来の食品やクリーンラベル製品の人気が継続的に高まっていることで、その多くは全粒穀物を主成分としている。この傾向は特に西ヨーロッパで顕著で、ベジタリアン、ビーガン、フレキシタリアン食を好む消費者の割合が増えている。同製品は、クリーンで健全な食品を求める消費者の嗜好に共鳴する、自然で加工度の低い食材として、こうした食生活に合致しやすい。
 
さらに、食品業界における技術の進歩により、パンや焼き菓子からパスタやスナックに至るまで、全粒粉を使った製品が増えている。店舗やレストランで購入できる全粒粉製品の数が増えたことで、顧客は食事にこの健康的な食材を利用しやすくなり、業界の成長をさらに後押ししている。
 
西ヨーロッパの全粒粉市場におけるトップ市場ダイナミクスとエンドユースセグメントごとのバイヤーの嗜好
西ヨーロッパの業界では、エンドユースアプリケーションごとに異なるトレンドが発生しており、それぞれの購買パラメータは異なっている。これらの傾向は、健康志向、利便性、持続可能性を原動力とする消費者と食品生産者の嗜好と要求の進化を示している。
 
ベーカリー用途では、この製品はその健康的な側面から支持を集めている。消費者はパン、ペストリー、ケーキにおいてより健康的な製品を求めている。この傾向は、全粒粉を食べることで得られる食物繊維、抗酸化物質、その他の栄養素の利点に対する意識の高まりによる、全粒粉ベースのベーカリー食品に対する需要の増加によっても支えられている。
 
企業は、全粒粉を使った焼き食品の食感や味を良くすることに注目し、従来の白パン製品に対抗しようとしている。このカテゴリーの購買決定は、一般に、製品の品質、味、食感、さらに最終製品の風味や外観を損なうことなくヘルシーな選択肢を提供する小麦粉の能力といったパラメーターによって左右される。
 
パスタと麺のカテゴリーでも、消費者が精製小麦粉で作られた一般的なパスタの健康的なバージョンを探しているため、製品の利用が増加している。これは、全粒粉食の人気の高まりと、コレステロールや消化器系疾患といった健康関連の問題の高まりが後押ししている。
 
ここでは、小麦粉の栄養価、好みの食感のパスタを作る能力、様々な種類のソースやレシピとの相性などが購入の決め手となる。全粒粉パスタの売れ行きは、健康に関心のある消費者や、低炭水化物や高繊維質といった特殊なダイエットをしている消費者の間で特に好調である。
 
これらの最終用途における購買要件は、健康特性、利便性、味、食感、持続可能性といった側面によって左右される。消費者がより清潔で、より健康的で、より持続可能な製品をますます求めるようになる中、業界は変化し、こうした多面的な嗜好に応えるようになる。
 
2020年から2024年までの業界の変化と2025年から2035年までの将来動向
西欧の全粒粉市場は2020年から2024年の間に劇的な変化を遂げ、その大部分は消費者行動の変化とCOVID-19パンデミックなどの外部環境の影響を受けた。パンデミックはホームベーカリーのトレンドを後押しし、多くの消費者がパンやその他の製品の試作を始めた。
 
その結果、自家製商品を作る際、精製されたものに代わって、より健康的で栄養価の高い小麦粉が求められるようになった。さらに、オンライン・ショッピングの普及により、同製品やその他の専門製品の購入がより便利になり、消費者がより健康的な商品を入手できるようになった。
 
西欧全粒粉市場のリスク評価
原料価格の変動は大きなリスクのひとつである。同製品は小麦を原料としており、気候変動、作物間の疾病発生、国際関係などの現象に基づく小麦価格の変動は、同製品の生産価格に影響を与える可能性がある。
 
例えば、小麦のグローバル・バリュー・チェーンにおける不作や故障は価格の上昇をもたらし、生産者の収益性を低下させたり、コスト増を消費者に転嫁せざるを得なくなる可能性がある。このため、特に景気後退期には、消費者が価格に敏感になる可能性がある。
 
消費者の嗜好の変化も大きなリスクだ。健康上の利点が認識されているため、製品の人気は高まっているが、消費者の嗜好の変化は需要に影響を与える可能性がある。その一例として、グルテンフリーや低炭水化物ダイエットのトレンドの高まりは、業界にとって脅威である。
 
このような食のトレンドが今後も続けば、全粒粉商品の需要が減るかもしれない。オーガニックや非遺伝子組み換え食品に対する消費者の態度も購買プロセスに影響を与える可能性があり、消費者はよりニッチで高級な小麦粉製品を好むが、それは必ずしも大衆向け商品と一致するとは限らない。
 
西ヨーロッパでは、有機全粒粉は最も広く消費されている小麦粉のひとつである。これは、より健康的で環境に優しい食品を求める消費者の需要と、より幅広い食品業界のトレンドが組み合わさった結果である。人気の背景には、オーガニック製品全体に対する需要の高まりがある。西欧ではここ数年、有機食品、自然食品、軽い加工食品を好む消費者が増加傾向にある。
 
この傾向は、より健康的な消費に向かう幅広い傾向と一致しており、消費者は自分たちが口にする食品の品質と供給源にますます敏感になっている。そのため、合成農薬や化学肥料、遺伝子組み換え作物(GMO)を使用しない有機全粒粉は、こうした健康志向の消費者の要求に合致している。
 
包装
紙包装、特に環境にやさしくリサイクル可能な紙包装は、西ヨーロッパで全粒粉に最も求められているもののひとつである。紙袋は通常、生分解性があり、プラスチックに比べて環境フットプリントが低いため、こうした包装は環境に優しい製品を求める傾向の高まりに沿ったものである。
 
紙袋は通常、生分解性があり、プラスチックに比べて環境フットプリントが小さいため、環境に優しいという認識から、最近の消費者にとって紙袋は魅力的であり、持続可能性という消費者の全体的な価値観に合致している。また、紙袋は軽くて扱いやすく、製品の鮮度を保つために粘着ストリップで封をすることができるため、ホームベーカリーにとって便利な選択肢となっている。
 
プラスチック包装は、紙より環境に優しくないが、便利で手頃なため、広く使われ続けている。ビニール袋は軽くて丈夫で、小麦粉の鮮度を保つのに不可欠な耐湿性にも優れている。湿気のこもりやすい小麦粉にとって、ビニール袋はコンタミネーションを防ぎながら鮮度を保つ安全なバリアとなる。
 
場合によっては、これらの袋はリシーラブル・オプションで設計されており、一定期間に少量ずつ製品を消費する消費者にさらなる利便性を提供する。とはいえ、消費者がより環境に優しい包装を求めるようになっているため、現在ではほとんどのブランドがリサイクル可能なプラスチックや生分解性プラスチックを意識的に取り入れる努力をしている。
 
これとは別に、持続可能性への懸念から、欧州の消費者の大半は、従来型ではなく有機全粒粉を選ぶようになっている。有機農業は、土壌の健全性を重視し、化学物質の使用を制限し、生物多様性を高めるため、ほとんどの場合、環境的に持続可能であると考えられている。
 
土壌浸食や慣行農業の環境フットプリントなど、環境問題に対する意識の高まりが、消費者に有機製品を支持させる。そのため、有機全粒粉は単に健康的な選択肢というだけでなく、より持続可能な選択肢となり、環境意識の高まる欧州の業界にとって魅力的なものとなっている。
 
競争環境
西欧の小麦粉業界は競争が激しく、多国籍企業や地域企業がさまざまな小麦粉製品を製造している。これらの企業は、オーガニックや全粒粉製品を求める健康志向の消費者から、工業用バルク小麦粉を必要とする企業まで、様々な消費者ニーズに対応している。
 
この業界では、より健康的でオーガニック、持続可能な原料を求める消費者の嗜好の進化に後押しされ、グローバル・ブランドや地域の専門企業が発展を続けている。

 



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目次

1.エグゼクティブサマリー

2.市場概要
3.市場背景
4.産業分析と展望 2020~2024年および予測、2025~2035年
5.産業分析と展望 2020~2024年および予測
2025~2035年、製品タイプ別
  • パンケーキ用小麦粉
  • パン用小麦粉
  • ピザ用小麦粉
  • クラッカー用小麦粉
6.産業分析と展望 2020~2024年および予測2025~2035年、性質別
  • オーガニック
  • コンベンショナル
7.産業分析と展望 2020~2024年および予測、2025~2035年、用途別
産業分析と展望 2020~2024年および2025~2035年予測, 用途別
  • ベーカリー製品
  • パン
  • ビスケット
  • バンズ
  • ロール
  • クッキー
  • 甘味料
  • デザート
  • トルティーヤ
8.産業分析と展望 2020~2024年および2025~2035年予測, 包装別
  • スーパーサック
  • バルク タンカー
9.産業分析と展望 2020~2024年および2025~2035年予測, 販売チャネル別
  • 直販/B2B
  • 間接販売/B2C
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • 小売店
  • 専門店
  • 一般食料品店
  • オンラインストア
10.産業分析と展望 2020~2024年および2025~2035年予測(国別)
  • 英国
  • ドイツ
  • イタリア
  • フランス
  • スペイン
  • 西欧諸国
11.英国 産業分析と展望 2020~2024年および2025~2035年予測(地域別)
12.ドイツ 産業分析と展望 2020~2024年および2025~2035年予測(地域別)
13.イタリア 産業分析と展望 2020~2024年および2025~2035年予測(地域別)
14.フランス 産業分析と展望 2020~2024年および2025~2035年予測(地域別)
15.スペインの産業分析と展望 2020~2024年および2025~2035年予測, 地域別
16.その他の地域の産業分析と展望 2020~2024年および2025~2035年予測
17.市場構造分析
18.競合分析
  • ADM Milling UK
  • Shipton Mill
  • Hodmedod's British Wholefoods
  • The Fresh Flour Company
  • The King Arthur Flour Company
  • Bob's Red Mill Natural Foods
  • Gold Medal
  • Georgia Organics
  • Stone Ground
  • Wheat Montana Anson Mills
  • 前提条件および使用した略語
  • 調査方法

 

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Summary

Western Europe Whole-wheat Flour Market Size and Share Forecast Outlook From 2025 to 2035
 
The Western Europe whole-wheat flour market is poised to register a valuation of USD 9.5 billion in 2025. The industry is slated to grow at 4.8% CAGR from 2025 to 2035, witnessing USD 15.2 billion by 2035. The expansion of the industry is influenced by a number of major drivers that conform to the changing consumer tastes and general industry trends within the region.
 
One of the major drivers is the rising consumer appetite for health-conscious, more nutritious food. As people become increasingly health-conscious and realize the advantages of whole grains, the demand for whole-wheat products has increased tremendously, leading to a higher demand for the product.
 
Moreover, the growing awareness of the relationship between diet and chronic diseases like obesity, diabetes, and heart disease has fueled the demand for whole grains. The product is viewed as a healthier option than refined flour because it has a lower glycemic index and is better suited to promoting digestive health. This movement toward healthier consumption is being assisted by nutritionally based campaigns and government recommendations throughout Western Europe, urging the use of whole grains for improved long-term health.
 
Yet another driver is the continued growth in popularity of plant-based foods and clean-label products, many of which feature the product as a mainstay ingredient. This trend is especially prevalent in Western Europe, where a greater percentage of consumers are turning to vegetarian, vegan, and flexitarian diets. The product easily aligns with these diets as a natural, minimally processed ingredient that resonates with consumer tastes for clean and wholesome foods.
 
In addition, technological advancements in the food industry have resulted in increased whole-wheat flour-based products, from bread and baked products to pasta and snacks. The increasing number of whole-wheat products available in stores and restaurants has simplified customers' access to this healthy ingredient in their meals, pushing the industry further to grow.
 
Top Market Dynamics and Buyer Preferences Across End-Use Segments in Western Europe Whole-wheat Flour Market
Western Europe's industry is experiencing differential trends in different end-use applications, each of which has differing purchasing parameters. These trends indicate the evolving preferences and requirements of consumers and food producers driven by health-consciousness, convenience, and sustainability.
 
In the bakery application, the product is gaining traction because of its health aspects. Consumers are searching for healthier products in bread, pastries, and cakes. This trend is also supported by the increased demand for whole-grain-based baked foods due to heightened awareness of the benefits of fiber, antioxidants, and other nutrients that come with eating whole wheat.
 
Companies are paying attention to making whole-wheat baked foods better in texture and taste in an attempt to compete with the more conventional white bread products. Buying decisions in this category are generally driven by parameters such as quality of the product, taste, and texture, as well as the capability of the flour to offer a healthy option without impairing the ultimate product's flavor and appearance.
 
The pasta and noodle category is also increasing the utilization of the product as consumers look for healthier versions of common pasta made from refined flour. This is being fueled by the increasing popularity of whole-grain diets and rising health-related issues such as cholesterol and digestive diseases.
 
Here, the buying decision is driven by the nutritional value of the flour, its capacity to produce a preferred pasta texture, and how it works with various types of sauces and recipes. Sales of whole-wheat pasta are particularly strong among consumers interested in health and those who are on specialized diets such as low-carb or high-fiber.
 
Buying requirements across these end-use applications are driven by aspects like health attributes, convenience, taste, texture, and sustainability. With consumers increasingly demanding cleaner, healthier, and more sustainable products, the industry is set to change and meet these multifaceted preferences.
 
Shifts in the Industry from 2020 to 2024 and Future Trends 2025 to 2035
The Western Europe whole-wheat flour market went through dramatic changes between 2020 and 2024, with the majority being influenced by altering consumer behavior and external circumstances such as the COVID-19 pandemic. The pandemic boosted the trend of home baking, as many consumers began testing their hand at baking bread and other products.
 
This resulted in a greater call for the product as people looked to healthier, more nutritious options of flours in place of their refined counterparts when making homemade items. Furthermore, the growth in online shopping also made it more convenient for the product and other specialty products to be purchased, further enabling consumers to access healthier goods.
 
Risk Assessment of the Western Europe Whole-wheat Flour Market
Volatility in raw material prices is one of the major risks. The product is made from wheat, and changes in the price of wheat based on phenomena such as climate change, disease outbreaks among crops, and international relations can affect the price of producing the product.
 
For example, crop failures or breakdowns in the global value chain of wheat can result in price increases, which may decrease profitability for producers or compel them to transfer the increased costs to consumers. This has the potential to make consumers price-sensitive, especially during economic downturns.
 
A major risk is also the evolving consumer tastes. Although the product has become more popular because of its perceived health advantages, changing consumer preferences can influence demand. As a case in point, the growing trend toward gluten-free and low-carb diets is a threat to theindustry.
 
If these food trends continue to build, there may be less demand for whole-wheat items. Consumers' attitudes toward organic and non-GMO foods might also impact the purchasing process, with consumers preferring more niche, premium flour products, which may or may not always correspond to mass-market goods.
 
Segmentation
By Nature
Organic whole-wheat flour is among the most widely consumed flour varieties in Western Europe as a result of a mix of consumer demand for healthier, greener food options, combined with wider food industry trends. Perhaps the key reason behind its popularity is increasing demand for organic products as a whole. Western Europe has witnessed an upward trend of consumers favoring organic, natural, and lightly processed foods over the last few years.
 
This trend is in line with a broader trend towards healthier consumption, as consumers are increasingly becoming sensitive to the quality and source of the food they eat. Organic whole-wheat flour, devoid of synthetic pesticides, fertilizers, and genetically modified organisms (GMOs), is therefore in line with these health-conscious consumer demands.
 
By Packaging
Paper packaging, particularly with environmentally friendly and recyclable properties, is amongst the most sought-after for whole-wheat flour in Western Europe. Such packaging is in line with the rising trend for environmentally friendly products, since paper bags are usually biodegradable and they carry a lower environmental footprint compared to plastic.
 
Paper packaging is more attractive to consumers nowadays due to its perceived environmental friendliness and because it is in line with their overall values of sustainability. Also, paper bags are light, simple to handle, and can be sealed with an adhesive strip to preserve the freshness of the product, making it a convenient choice for home bakers.
 
Plastic packaging, although less eco-friendly than paper, continues to be used extensively because it is convenient and affordable. Plastic bags are light, robust, and provide an excellent degree of resistance to moisture, which is essential in keeping the flour fresh. For the product, which is prone to humidity, plastic bags create a safe barrier to maintain freshness while preventing contamination.
 
In certain instances, these bags are also designed with a resealable option, which provides extra convenience to consumers who consume the product in smaller amounts over a period of time. Nevertheless, as consumers increasingly demand more environmentally friendly packaging, most brands now make a conscious effort to incorporate recyclable or biodegradable plastics.
 
Apart from this, concerns for sustainability have encouraged most European consumers to opt for organic whole-wheat flour instead of conventional versions. Organic farming, in most instances, is viewed as environmentally sustainable because it focuses on soil health, limits the use of chemicals, and enhances biodiversity.
 
Greater awareness about environmental matters, such as soil erosion and the environmental footprint of conventional agriculture, has prompted consumers to favor organic products. Organic whole-wheat flour thus becomes not just a healthier alternative but also a more sustainable option, something that appeals to an increasingly environmentally aware European industry.
 
Competitive Landscape
The Western European industry is competitive, with various multinational and regional companies producing a broad array of flour products. The companies serve a variety of consumer needs, ranging from health-oriented consumers who look for organic and whole-grain products to companies that need bulk flour for industrial use.
 
Global brands and regional specialty companies continue to develop in this industry, spurred by evolving consumer tastes for healthier, organic, and more sustainable ingredients.

 



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Table of Contents

1.Executive Summary
2.Market Overview
3.Market Background
4.Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast, 2025 to 2035
5.Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035, By Product Type
  • Pancake Flour
  • Bread Flour
  • Pizza Flour
  • Cracker Flour
6.Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035, By Nature
  • Organic
  • Conventional
7.Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035, By Application
  • Bakery Products
  • Bread
  • Biscuits
  • Buns
  • Rolls
  • Cookies
  • Sweet Goods
  • Desserts
  • Tortillas
8.Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035, By Packaging
  • Bags
  • Super sacks
  • Bulk Tankers
9.Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035, By Sales Channel
  • Direct Sales/B2B
  • Indirect Sales/B2C
  • Supermarket/Hypermarket
  • Retail Stores
  • Specialty Stores
  • General Grocery Stores
  • Online Stores
10.Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035, By Country
  • UK
  • Germany
  • Italy
  • France
  • Spain
  • Rest of Western Europe
11.UK Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035, By Region
12.Germany Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035, By Region
13.Italy Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035, By Region
14.France Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035, By Region
15.Spain Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035, By Region
16.Rest of Industry Analysis and Outlook 2020 to 2024 and Forecast 2025 to 2035
17.Market Structure Analysis
18.Competition Analysis
  • ADM Milling UK
  • Shipton Mill
  • Hodmedod's British Wholefoods
  • The Fresh Flour Company
  • The King Arthur Flour Company
  • Bob’s Red Mill Natural Foods
  • Gold Medal
  • Georgia Organics
  • Stone Ground
  • Wheat Montana Anson Mills
  • Assumptions & Acronyms Used
  • Research Methodology

 

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