世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

紙おむつ(大人用・ベビー用)の世界市場:2025年版

紙おむつ(大人用・ベビー用)の世界市場:2025年版


Global Diaper (Adult and Baby Diaper) Market: 2025 Edition

おむつとは、使用者がトイレを使用せずに排尿や排泄ができるように、使用者が着用する柔らかい吸収性の布または衣服と定義される。紙おむつは、下痢、失禁、運動障害、認知症などの異常な健康状態に苦しむ大人だ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Daedal Research
デダルリサーチ
2025年11月19日 US$2,250
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常2-3営業日以内 170 英語

 

サマリー

おむつとは、使用者がトイレを使用せずに排尿や排泄ができるように、使用者が着用する柔らかい吸収性の布または衣服と定義される。紙おむつは、下痢、失禁、運動障害、認知症などの異常な健康状態に苦しむ大人だけでなく、赤ちゃんも着用することが多い。世界のおむつ市場は、使い捨ておむつと再利用可能なおむつの両方の生産、流通、販売に関わる産業全体を包含している。2023年の世界のおむつ市場価値は932億3,000万米ドルであり、2029年には1,317億3,000万米ドルに達すると予想されている。

急速な人口増加、生分解性紙おむつや紙おむつに代わる環境に優しいおむつに対する意識の高まり、発展途上国における医療インフラの改善、ベビーケア産業の急速な拡大、個人の衛生に対する継続的な関心、中間層の可処分所得の増加、スーパーマーケット、薬局、オンラインショップ、ベビー専門店などの増加という点で、小売・流通チャネルの急速な拡大が、紙おむつ需要の増加にプラスに寄与している。その他の重要な要因としては、紙おむつ製造企業による効果的な広告・マーケティングキャンペーン、高齢者人口における尿失禁の有病率の上昇、都市部における核家族化の進行、新生児の清潔さの重要性に対する親の意識の高まり、市場における競争力を維持し、現在のポートフォリオを強化するために紙おむつブランドが市場で新製品を発売し、イノベーションを行う数の増加が挙げられる。例えば、2023年6月15日、Procter & Gamble Companyは、Charlie BananaがCharlie Bananaの再利用可能な布おむつと水泳用おむつに遊び心のある13種類の新しいデザインのコレクションを発売し、同時にパッケージのほとんどを完全にリサイクル可能なFSC認証紙にアップグレードしたと発表した。同市場は、2024~2029年の予測期間中、年平均成長率5.93%で成長すると予想されている。

市場細分化分析:

エンドユーザー別:本レポートでは、エンドユーザー別に市場をベビー用紙おむつと大人用紙おむつの2つのセグメントに分けている。ベビー用紙おむつ市場は、人口増加、働く女性の増加、電子商取引とオンライン小売セクターの拡大、都市部における核家族化の進行、ベビー用紙おむつが提供する利便性、衛生性、快適性、漏れ防止、睡眠の質、旅行の利便性の向上に起因して、世界の紙おむつ市場の最大セグメントである。また、親が新生児を清潔に保つ必要性をより強く認識するようになったため、親が細菌性疾患を予防し、小さな子供に快適さを与えるのを助ける、おむつ、ベビーワイプ、その他の重要なベビー用日常ケア用品に対する需要が増加している。大人用紙おむつ市場は、世界の紙おむつ市場で最も急成長している分野である。その背景には、老人人口の尿失禁率の上昇、消費者の衛生意識の高まり、日本や中国などのアジア太平洋諸国における高齢化人口の急増、ヘルスケアや医療施設の継続的な進歩、新興国における大人用紙おむつの認知度向上と簡単な製品入手がある。

製品タイプ別:紙おむつ、トレーニング用おむつ、布おむつ、その他。ベビー用紙おむつ市場は、人口ピラミッドの拡大、急速な都市化、生活水準の着実な向上、軽度失禁用ベビー用紙おむつの販売増加、女性の赤ちゃん衛生意識の高まりにより、世界のベビー用紙おむつ市場の最大セグメントとなっている。ベビー用布おむつは、世界のベビー用おむつ市場で最も急速に成長している分野である。布おむつは環境にも赤ちゃんの肌にも優しいと頻繁に称賛され、消費者が紙おむつよりも環境に優しい代替品にシフトする動機付けとなり、その結果、特に裕福でない消費者の間でベビー布おむつの家庭での利用が増加している。また、同レポートでは、大人用紙おむつ市場を製品タイプ別にパンツ型、パッド型、テープ型、その他の4つのセグメントに分けている。パンツ型大人用紙おむつ市場は、老人人口の増加、成人の尿失禁の有病率の増加、パンツ型紙おむつが提供する通常の下着に似たデザインの使いやすさと親しみやすさにより、消費者により快適で目立ちにくい装着感を提供することから、世界の大人用紙おむつ市場の最大セグメントとなっている。

流通チャネル別:本レポートでは、ベビー用紙おむつ市場を流通チャネル別にオンラインとオフラインの2つに分類している。ベビー用紙おむつオンライン市場は、世界のベビー用紙おむつ市場において最も急成長している分野である。これは、発展途上国における出生率の上昇、電子商取引分野の拡大、サプライチェーンネットワークの改善、幅広い紙おむつオプションを提供するオンラインショッピングプラットフォームの人気上昇、顧客への追加割引やオファーにより、消費者のオンライン購入がより簡単かつ便利になったことによる。また、同レポートでは、大人用紙おむつ市場を流通チャネルに基づいてオンラインとオフラインの2つのセグメントに二分しており、オフラインの大人用紙おむつ市場が世界の大人用紙おむつ市場の最大セグメントとなっている。オフラインの大人用紙おむつ市場は予測期間中に成長する可能性が高いが、これは大人用紙おむつの必要性に対する意識の高まり、オフライン店舗のベビー用品売り場からパーソナルケア用品売り場への移行、オフライン小売店舗が実店舗で紙おむつをすぐに購入できるという利便性を提供しているためである。

地域別:本レポートでは、アジア太平洋、北米、欧州、その他の地域のベビー用紙おむつ市場について考察している。北米のベビー用紙おむつ市場は、世界のベビー用紙おむつ市場において最大の地域である。これは、一人当たりの所得が高いこと、赤ちゃんの衛生に関する親の知識が豊富であること、識字率が高く個人の衛生に対する意識が高いこと、働く女性の人口が増加していること、出生率が高いこと、急速に都市化が進んでいること、紙おむつなどの便利で信頼性の高いベビーケア製品を好むライフスタイルが変化していることなどによる。アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場は、世界のベビー用紙おむつ市場の中で最も急成長している地域である。この地域は、出生率の増加、中産階級の可処分所得の増加、発展途上国が伝統的な方法をやめて赤ちゃんに紙おむつを使い始めるための政府の取り組みが活発化しているという点で、消費者基盤が大きいからである。アジアの消費者は価格に敏感である。アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場は、地理的なオペレーションに基づいて、中国、インド、インドネシア、日本、オーストラリア、その他のアジア太平洋地域の6つの地域に分けられている。中国のベビー用紙おむつ市場は、アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場において最大かつ急成長している地域である。これは、急速な都市化、高級で快適な紙おむつ製品への顧客の嗜好の変化、主要メーカーによる積極的なマーケティングおよび販売促進活動、ベビー用衛生製品により多くの支出をしようとする消費者の意欲の高まりが背景にある。

また、本レポートでは、アジア太平洋地域、北米地域、欧州地域、その他の地域という地域別に大人用紙おむつ市場に関する洞察も提供している。北米の大人用紙おむつ市場は、高齢者人口の増加、大人用紙おむつに対する消費者の意識の高まり、薬局、オンラインストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケットを通じた大人用紙おむつの容易な入手が原動力となり、年々積極的に拡大している。また、座りがちなライフスタイルの継続的な採用、一人当たり所得の高さ、冷凍包装されたファストフードの消費の増加は、人口の肥満症例の増加に引き続きプラスに寄与し、その結果、成人失禁率が高くなり、大人用おむつの需要が増加する。アジア太平洋地域の大人用紙おむつ市場は、世界の大人用紙おむつ市場の中で最も急成長している地域である。これは、同地域における高齢化人口の増加、個人衛生意識の高まり、失禁の有病率の増加、医療インフラの改善、その他の医療問題による大人用紙おむつ製品に対する需要の高まり、そしてその後大人用紙おむつの着用がより快適になったことによる。

市場のダイナミクス:

成長の原動力世界の紙おむつ市場は、働く女性の増加、老人人口の増加、急速な都市化、新興国における出生率の高さ、電子商取引やオンライン小売の拡大などの要因により、ここ数年で急速に成長している。移動に問題や持病を抱える高齢者にとって、大人用紙おむつの使用は尊厳と自立の維持に役立ち、社会活動への参加や旅行、失禁に関連する課題を常に心配することなく活動的なライフスタイルを維持することを可能にする。また、医療技術の進歩により、人間の寿命は世界中で延びている。その結果、高齢者人口が著しく増加し、大人用紙おむつ市場の成長が加速している。さらに、核家族構造の増加、女性の消費力の増加、多忙な生活を管理するためのより便利で効果的な方法への子育てのシフトは、すべておむつ需要の増加に好影響を与え、期間中の世界のおむつ市場の成長を後押ししている。

課題しかし、皮膚かぶれの発生や環境問題など、さまざまな課題によって市場の成長はマイナスの影響を受けるだろう。紙おむつが環境に与える影響、特に廃棄物の発生に対する意識の高まりは、紙おむつを購入する消費者の選択に悪影響を及ぼしている。不適切な廃棄物管理や適切な紙おむつ処理システムの欠如は、多くの地域で環境への懸念を高めており、紙おむつメーカーは紙おむつ廃棄物管理のための持続可能な解決策を見つけ、より持続可能な生産方法と材料を採用することを余儀なくされている。

動向:成分の透明性への注目の高まり、スマート紙おむつの導入、生分解性紙おむつへの需要の高まり、継続的な研究開発活動などにより、市場は予測期間中に速いペースで成長すると予測される。より革新的で快適なベビー用紙おむつ製品を開発するための主要メーカーによる研究開発活動の増加は、世界市場の成長を促進すると予想される。また、継続的な研究開発活動により、おむつメーカーは市場での競争力を維持することができる。研究開発に投資しているブランドは、赤ちゃんやその両親のさまざまなニーズに対応し、サイズ、デザイン、機能などの面でユニークで優れた製品を提供することで差別化を図り、さらに多くの顧客を引き付けて市場での競争力を獲得することができるからである。したがって、継続的な研究開発(R&D)活動は、予測される数年間、市場の主要トレンドとして作用し続けるだろう。また、オーガニックコットンなどの天然素材を使用し、合成香料や合成ローションを使用せず、有害な化学物質を含まない紙おむつを求める傾向が強まっており、生分解性紙おむつの需要が高まっている。

COVID-19の影響分析と今後の方向性:

COVID-19は、生産性の低下、人命の損失、事業の閉鎖、工場や組織の閉鎖、オンライン業務への移行など、世界に多くの変化をもたらした。COVIDが世界の紙おむつ市場に与えた影響はポジティブなものであった。パンデミックの結果、特にベビー用紙おむつ市場で紙おむつ需要の増加が見られた。また、紙おむつは幼い子供を持つ親にとって必要不可欠な製品であるため、紙おむつの需要は経済が不安定な時期でも安定していた。また、COVID-19のパンデミックは、COVID-19の恐怖や、病院がアクセスできないため伝染病の蔓延を減らし食い止めるための緊急指令に後押しされ、世界的な健康とウェルネス製品に対する需要の高まりと相まって、予防措置として大人用おむつを含む使い捨て衛生用品の使用に対する消費者の意識を高めた。

競争環境:

世界の紙おむつ市場は細分化されており、老舗ブランドから地域の中小企業、ニッチメーカーまで、多くの企業が業界の需要に応えている。同市場は、世界規模で事業を展開する多数のメーカー、サプライヤー、ディストリビューターの存在によって特徴付けられている。世界的な業界は競争が激しく、大手多国籍企業から中小企業まで様々な企業がこの業界で競争している。市場の主要プレーヤーは以下の通りである:

ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
ジョンソン・エンド・ジョンソン社
ユニ・チャーム・コーポレーション
キンバリー・クラーク・コーポレーション
エシティ社
オンテックスグループ
花王株式会社
ヘンガン・インターナショナル・グループ・カンパニー・リミテッド
ノーベル・ハイジーン
バムキンス

市場の主要プレーヤーは製品のイノベーションに注力しており、改良された機能や特殊なバリエーションを持つおむつを発表している。市場は、衛生的で速乾性、吸収性、漏出技術の進歩を求める顧客の需要に応えて、積極的に拡大・変化している。この市場は、企業にとってより多様な消費者の売上を獲得するチャンスであるため、既存企業は新技術を発明し、天然物質を試験的に使用している。例えば、2023年6月15日、プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニーは、チャーリー・バナナ社が、再利用可能な布おむつと水泳用おむつに遊び心あふれる13種類の新デザインを取り入れたコレクションを発表した。同様に2024年5月、パンパースは新スワドラーズ360紙おむつを発売した。新スワドラーズ360紙おむつは、交換が簡単な360度ウエストバンドを装備し、赤ちゃんの肌を最大100%漏れから守り、両親と赤ちゃんの両方に快適さと利便性を保証する。
 



ページTOPに戻る


目次

1.エグゼクティブ・サマリー

2.はじめに

2.1 オムツ概要
2.1.1 おむつの定義
2.1.2 おむつの利点

2.2 おむつのセグメンテーション:概要
2.2.1 おむつのセグメンテーション

3.世界市場分析

3.1 世界の紙おむつ市場:分析

3.1.1 おむつの世界市場:概要
3.1.2 おむつの世界市場:金額別
3.1.3 エンドユーザー別紙おむつの世界市場(ベビー用紙おむつ、大人用紙おむつ)

3.2 おむつの世界市場エンドユーザー分析

3.2.1 エンドユーザー別おむつの世界市場:概要
3.2.2 ベビー用おむつの世界市場:金額別
3.2.3 ベビー用おむつの世界市場:製品タイプ別(紙おむつ、トレーニング用おむつ、布おむつ、その他)
3.2.4 ベビー用おむつの世界市場:流通チャネル別(オンライン・オフライン)
3.2.5 ベビー用おむつの世界市場:地域別(北米、アジア太平洋地域、ヨーロッパ、その他の地域)
3.2.6 大人用おむつの世界市場(金額別
3.2.7 大人用おむつの世界市場:製品タイプ別(パンツタイプ、パッドタイプ、テープタイプ、その他)
3.2.8 大人用おむつの世界市場:流通チャネル別(オンライン・オフライン)
3.2.9 大人用おむつの世界市場:地域別(北米、アジア太平洋地域、ヨーロッパ、その他の地域)

3.3 ベビー用おむつの世界市場製品タイプ別分析

3.3.1 ベビー用おむつの世界市場:製品タイプ別分析概要
3.3.2 ベビー用紙おむつの世界市場:金額別
3.3.3 トレーニングおむつの世界市場:金額別
3.3.4 布おむつの世界市場:金額別
3.3.5 その他ベビー用おむつの世界市場:金額別

3.4 ベビー用おむつの世界市場流通チャネル分析

3.4.1 ベビー用紙おむつの世界市場:流通チャネル別:概要
3.4.2 ベビー用紙おむつの世界オンライン市場:金額別
3.4.3 ベビー用紙おむつのオフライン市場:金額別

3.5 大人用紙おむつの世界市場製品タイプ別分析

3.5.1 大人用紙おむつの世界市場:製品タイプ別分析概要
3.5.2 パンツ型大人用おむつの世界市場:金額別
3.5.3 パッド型大人用おむつの世界市場:金額別
3.5.4 テープ型大人用おむつの世界市場:金額別
3.5.5 その他大人用おむつの世界市場:金額別

3.6 大人用おむつの世界市場流通チャネル分析

3.6.1 流通チャネル別大人用おむつの世界市場概要
3.6.2 オンライン大人用おむつの世界市場:金額別
3.6.3 オフライン大人用おむつの世界市場:金額別

4.地域別市場分析

4.1 北米の紙おむつ市場分析

4.1.1 北米のベビー用紙おむつ市場:概要
4.1.2 北米のベビー用紙おむつ市場:金額別
4.1.3 北米のベビー用紙おむつ市場:地域別(アメリカ、カナダ、メキシコ)
4.1.4 米国のベビー用紙おむつ市場:金額別
4.1.5 カナダのベビー用紙おむつ市場(金額別
4.1.6 メキシコのベビー用紙おむつ市場(金額別
4.1.7 北米の大人用紙おむつ市場概要
4.1.8 北米の大人用紙おむつ市場:金額別

4.2 アジア太平洋地域の紙おむつ市場分析

4.2.1 アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場:概要
4.2.2 アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場:金額別
4.2.3 アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場:地域別(中国、インド、インドネシア、日本、オーストラリア、その他のアジア太平洋地域)
4.2.4 中国のベビー用紙おむつ市場:金額別
4.2.5 インドのベビー用紙おむつ市場(金額別
4.2.6 インドネシアのベビー用紙おむつ市場(金額別
4.2.7 日本のベビー用紙おむつ市場:金額別
4.2.8 オーストラリアのベビー用紙おむつ市場:金額別
4.2.9 その他のアジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場(金額別
4.2.10 アジア太平洋地域の大人用紙おむつ市場概要
4.2.11 アジア太平洋地域の大人用紙おむつ市場:金額別

4.3 ヨーロッパの紙おむつ市場分析

4.3.1 欧州のベビー用紙おむつ市場:概要
4.3.2 欧州ベビー用紙おむつ市場:金額別
4.3.3 欧州ベビー用紙おむつ地域別市場(イギリス、ドイツ、フランス、スペイン、その他欧州)
4.3.4 イギリスのベビー用紙おむつ市場:金額別
4.3.5 ドイツのベビー用紙おむつ市場(金額別
4.3.6 フランスのベビー用紙おむつ市場(金額別
4.3.7 スペインのベビー用紙おむつ市場:金額別
4.3.8 その他のヨーロッパのベビー用紙おむつ市場:金額別
4.3.9 欧州の大人用紙おむつ市場概要
4.3.10 欧州大人用紙おむつ市場:金額別

4.4 その他の世界の紙おむつ市場分析

4.4.1 世界のベビー用紙おむつ市場:概要
4.4.2 ベビー用紙おむつの残りの世界市場:金額別
4.4.3 その他の地域の大人用紙おむつ市場概要
4.4.4 その他の地域の大人用紙おむつ市場:金額別

5.COVID-19の影響

5.1 COVID-19が世界の紙おむつ市場に与える影響
5.1.1 ベビー用おむつの世界市場への影響
5.1.2 世界の大人用紙おむつ市場への影響
5.2 ポストCOVID-19の世界の紙おむつ市場への影響

6.市場ダイナミクス

6.1 成長促進要因
6.1.1 働く女性の増加
6.1.2 老年人口の増加
6.1.3 急速な都市化
6.1.4 新興国における高い出生率
6.1.5 Eコマースとオンライン小売の拡大

6.2 課題
6.2.1 肌荒れの発生
6.2.2 環境問題

6.3 市場の動向
6.3.1 スマート紙おむつの導入
6.3.2 成分の透明性への注目の高まり
6.3.3 継続的な研究開発(R&D)活動
6.3.4 生分解性紙おむつへの需要の高まり

7.競争環境

7.1 世界の紙おむつ市場:競争環境
7.2 インドネシアのベビー用紙おむつメーカー:市場シェア
7.3 日本のベビー用紙おむつメーカー:市場シェア
7.4 日本の大人用紙おむつメーカー:市場シェア

8.企業プロフィール

8.1 ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
8.1.1 事業概要
8.1.2 事業セグメント
8.1.3 事業戦略

8.2 ジョンソン・エンド・ジョンソン
8.2.1 事業概要
8.2.2 事業セグメント
8.2.3 事業戦略

8.3 ユニ・チャーム株式会社
8.3.1 事業概要
8.3.2 事業セグメント
8.3.3 事業戦略

8.4 キンバリー・クラーク株式会社
8.4.1 事業概要
8.4.2 事業セグメント
8.4.3 事業戦略

8.5 Essity Aktiebolag
8.5.1 事業概要
8.5.2 事業分野別売上高
8.5.3 事業戦略

8.6 オンテックス・グループ
8.6.1 事業概要
8.6.2 製品グループ別売上高
8.6.3 事業戦略

8.7 花王株式会社
8.7.1 事業概要
8.7.2 事業セグメント
8.7.3 事業戦略

8.8 Hengan International Group Company Ltd
8.8.1 事業概要
8.8.2 製品別売上高

8.9 ノーベル衛生
8.9.1 事業概要
8.9.2 事業戦略

8.10 バムキンス
8.10.1 事業概要

図表一覧

図1:おむつの利点
図2:おむつのセグメンテーション
図3:おむつの世界市場(金額ベース);2019-2023年(10億米ドル
図4:おむつの世界市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図5:紙おむつの世界市場:エンドユーザー別; 2023年 (割合, %)
図6:ベビー用おむつの世界市場:金額別; 2019-2023 (億米ドル)
図7:ベビー用おむつの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図8:ベビー用おむつの世界市場:製品タイプ別; 2023年 (割合, %)
図9:ベビー用おむつの世界市場:流通チャネル別; 2023年 (割合, %)
図10:ベビー用おむつの世界市場:地域別; 2023年 (割合, %)
図11:大人用おむつの世界市場:金額別; 2019-2023 (億米ドル)
図12:大人用おむつの世界市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図13:大人用おむつの世界市場:製品タイプ別; 2023年 (割合, %)
図14:大人用おむつの世界市場:流通チャネル別; 2023年 (割合, %)
図15:大人用紙おむつの世界市場:地域別;2023年 (割合, %)
図16:ベビー用使い捨ておむつの世界市場:金額別;2019年〜2023年(10億米ドル)
図17:ベビー用紙おむつの世界市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図18:トレーニング用おむつの世界市場:金額;2019年〜2023年(10億米ドル)
図19:トレーニング用紙おむつの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図20:布おむつベビー用おむつの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図21:ベビー用布おむつの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図22:その他ベビー用おむつの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図23:その他ベビー用おむつの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図24:ベビー用オンラインおむつの世界市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図25:オンラインベビー用おむつの世界市場ベビー用オンラインおむつの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図26:オフラインベビー用おむつの世界市場ベビー用紙おむつのオフライン世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図27:オフラインベビー用おむつの世界市場ベビー用紙おむつのオフライン世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図28:大人用パンツの世界市場パンツの大人用おむつの世界市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図29:パンツ型大人用おむつの世界市場パンツ型大人用おむつの世界市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図30:パッド型大人用おむつの世界市場パッド型大人用おむつの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図31:パッド型大人用おむつの世界市場パッド大人用おむつの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図32:テープ型大人用おむつの世界市場テープ型大人用おむつの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図33:テープ式大人用おむつの世界市場テープ式大人用おむつの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図34:テープ式大人用おむつの世界市場その他大人用おむつの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図35:その他の大人用おむつの世界市場その他大人用おむつの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図36:その他の大人用紙おむつの世界市場オンライン大人用おむつの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図37:オンライン大人用おむつの世界市場大人用オンラインおむつの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図38:オフライン大人用紙おむつの世界市場大人用紙おむつのオフライン世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図39:オフライン大人用紙おむつの世界市場大人用紙おむつのオフライン世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図40:北米のベビー用紙おむつ市場北米のベビー用紙おむつ市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図41:北米のベビー用紙おむつ市場北米のベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図42:北米のベビー用紙おむつ市場北米のベビー用紙おむつ地域別市場; 2023 (割合, %)
図43:米国のベビー用紙おむつ市場:金額ベース; 2019-2023 (10億米ドル)
図44:米国のベビー用紙おむつ市場米国のベビー用紙おむつ市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図45:カナダのベビー用紙おむつ市場カナダのベビー用紙おむつ市場:金額;2019年~2023年(10億米ドル)
図46:カナダのベビー用紙おむつ市場カナダのベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図47:メキシコのベビー用紙おむつ市場メキシコのベビー用紙おむつ市場:金額;2019年~2023年(10億米ドル)
図48:メキシコのベビー用紙おむつ市場メキシコのベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図49:北米の大人用紙おむつ市場北米の大人用紙おむつ市場:金額;2019年~2023年(10億米ドル)
図50:北米の大人用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図51:アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場:金額;2019年〜2023年(10億米ドル)
図52:アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図53:アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ地域別市場; 2023 (割合, %)
図54:中国のベビー用紙おむつ市場:金額;2019年〜2023年(10億米ドル)
図55:中国のベビー用紙おむつ市場中国のベビー用紙おむつ市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図56:インドのベビー用紙おむつ市場インドのベビー用紙おむつ市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図57:インドのベビー用紙おむつ市場インドのベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図58:インドネシアのベビー用紙おむつ市場インドネシアのベビー用紙おむつ市場:金額;2019年~2023年(百万米ドル)
図59:インドネシアのベビー用紙おむつ市場インドネシアのベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図60:日本のベビー用紙おむつ市場:金額;2019-2023年(百万米ドル)
図61:日本のベビー用紙おむつ市場日本のベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図62:オーストラリアのベビー用紙おむつ市場オーストラリアのベビー用紙おむつ市場:金額;2019-2023年(百万米ドル)
図63:オーストラリアのベビー用紙おむつ市場オーストラリアのベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図64:オーストラリアのベビー用紙おむつ市場アジア太平洋地域のその他のベビー用紙おむつ市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図65:オーストラリアのベビー用紙おむつ市場アジア太平洋地域の残りのベビー用紙おむつ市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図66:アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場アジア太平洋地域の大人用紙おむつ市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図67:アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場アジア太平洋地域の大人用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図68:ヨーロッパのベビー用紙おむつ市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図69:欧州のベビー用紙おむつ市場欧州のベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図70:欧州ベビー用紙おむつ地域別市場; 2023年 (割合, %)
図71:イギリスのベビー用紙おむつ市場:金額; 2019-2023 (10億米ドル)
図72:イギリスのベビー用紙おむつ市場イギリスのベビー用紙おむつ市場:金額; 2024-2029 (10億米ドル)
図73:ドイツのベビー用紙おむつ市場ドイツのベビー用紙おむつ市場:金額;2019年-2023年(百万米ドル)
図74:ドイツのベビー用紙おむつ市場ドイツのベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図75:フランスのベビー用紙おむつ市場フランスのベビー用紙おむつ市場:金額;2019年-2023年(百万米ドル)
図76:フランスのベビー用紙おむつ市場フランスのベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図77:スペインのベビー用紙おむつ市場スペインのベビー用紙おむつ市場:金額;2019年-2023年(百万米ドル)
図78:スペインのベビー用紙おむつ市場スペインのベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図79:スペインのベビー用紙おむつ市場その他のヨーロッパのベビー用紙おむつ市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図80:スペインのベビー用紙おむつ市場その他のヨーロッパのベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図81:欧州の大人用紙おむつ市場欧州の大人用紙おむつ市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図82:欧州の大人用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図83:その他の地域のベビー用紙おむつ市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図84:その他の地域のベビー用紙おむつ市場その他の地域のベビー用紙おむつ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図85:世界の残りの大人用紙おむつ市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図86:世界のその他の地域の大人用紙おむつ市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図87: 米国の女性労働力率; 2020-2024 (パーセンテージ, %)
図88:世界の65歳以上人口数:開発グループ別;2023年および2050年(百万人)
図89: 総人口に占める都市人口の世界シェア; 2016年、2021年、2050年 (パーセント)
図90:スマートおむつの世界市場:金額ベース;2021年~2025年(百万米ドル)
図91:インドネシアのベビー用紙オムツ市場シェア;2023年 (百分率, %)
図92:日本のベビー用紙おむつメーカー市場シェア; 2023 (%)
図93:日本の大人用紙おむつメーカー市場シェア;2023年(%)
図94:プロクター・アンド・ギャンブル社セグメント別売上高;2024年 (パーセント)
図 95:ジョンソン・エンド・ジョンソンセグメント別売上高; 2023年 (パーセンテージ, %)
図 96: ユニ・チャーム株式会社 セグメント別売上高; 2023年 (パーセント)
図 97:Kimberly-Clark Corporation セグメント別売上高; 2023 (%)
図 98:Essity Aktiebolag 事業分野別売上高; 2023年 (パーセンテージ, %)
図 99:オンテックス・グループ 製品グループ別売上高; 2023 (%)
図 100: 花王株式会社 報告セグメント別売上高; 2023年 (パーセンテージ, %)
図 101: Hengan International Group Company Ltd 製品別売上高; 2023 (%)

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Diaper is defined as a soft absorbent fabric or clothing worn by users that enable the user to urinate or secrete without the utilization of toilets. Diaper are often worn by babies as well as adults suffering from abnormal health conditions such as diarrhea, incontinence, mobility impairment, or dementia. The global diaper market encompasses the entire industry involved in the production, distribution, and sale of both disposable and reusable diapers. The global diaper market value stood at US$93.23 billion in 2023, and is expected to reach US$131.73 billion by 2029.

Rapid population growth, rising awareness about biodegradable diapers and eco-friendly alternatives to disposable diapers, improving healthcare infrastructure in developing countries, rapidly expanding baby care industry, ongoing concerns about personal hygiene, increasing disposable income of middle class population, and rapidly expanding retail and distribution channels in terms of increasing number of supermarkets, pharmacies, online stores, and baby specialty shops, etc., have been positively contributing towards increased demand for diapers. Other significant factors are effective advertising and marketing campaigns by diaper manufacturing companies, rising prevalence of urine incontinence among the geriatric population, ongoing shift towards nuclear families in urban areas, rising parent’s awareness of the importance of newborn cleanliness, and increasing number of new product launches and innovations in the market by diaper brands to remain competitive in the market and strengthen their current portfolios. For instance, on June 15, 2023, the Procter & Gamble Company announced that Charlie Banana launched a collection of 13 playful new designs in Charlie Banana’s reusable cloth and swim diapers, while also upgrading most of its packaging to fully-recyclable FSC-certified paper, where the new collection includes 13 new prints, spanning from vibrant, joyful colors to more calm, subtle hues. The market is anticipated to grow at a CAGR of 5.93% over the projected period of 2024-2029.

Market Segmentation Analysis:

By End User: The report provides the bifurcation of the market into two segments on the basis of end user: baby diapers and adult diapers. Baby diaper market is the largest segment of global diaper market, owing to increasing population growth, rise in the number of working women, expanding e-commerce and online retailing sector, ongoing shift towards nuclear families in urban areas, and increased convenience, hygiene, comfort, leak protection, sleep quality and travel convenience provided by baby diapers. Also, as parents are becoming more aware of the need of newborn cleanliness, there is an increasing demand for diapers, baby wipes and other crucial baby daily care supplies that assist parents in preventing bacterial illness and give comfort to their little ones. Adult diaper market is the fastest growing segment of global diaper market, owing to rising prevalence of urine incontinence among the geriatric population, increased consumer hygiene consciousness, rapid increase in the aging population in Asia Pacific countries, such as Japan and China, ongoing advancements in healthcare and medical facilities, and increased awareness & easy product availability of adult diapers in emerging economies.

By Product Type: The report provides the bifurcation of the baby diaper market into four segments based on product type: disposable diaper, training nappies, cloth diaper, and others. Baby disposable diaper market is the largest segment of global baby diaper market owing to, expanding population pyramids, rapid urbanization, steadily improving living standards, increasing sales of mild incontinence baby disposable diapers and rising female awareness of baby hygiene. Baby cloth diaper is the fastest growing segment of global baby diaper market. Cloth diapers are frequently lauded for being healthy for the environment and for the baby's skin, incentivizing consumers to shift towards a more environmentally-friendly alternative to disposable diapers, resulting in an increasing household usage of baby cloth diapers, especially among less affluent consumers. The report also provides the bifurcation of the adult diaper market into four segments based on product type: pant, pad, tape, and others. Pant adult diaper market is the largest segment of global adult diaper market owing to growing geriatric population, increased prevalence of urine incontinence among adults, and ease of use and familiarity of the design provided by pant diapers to resemble regular underwear and provide a more comfortable and less conspicuous fit to consumers.

By Distribution Channel: The report provides the bifurcation of the baby diaper market into two segments on the basis of distribution channel: online and offline. Online baby diaper market is the fastest growing segment of global baby diaper market owing to increase in birth rates in developing countries, expanding e-commerce sector, improving supply chain networks, and rising popularity of online shopping platforms that provide a wide range of diaper options, and additional discounts and offers to their customers, making it more easier and convenient for consumers to make online purchases. The report also provides the bifurcation of the adult diaper market into two segments based on distribution channel: online and offline, where offline adult diaper market is the largest segment of global adult diaper market. The market for offline adult diaper is more likely to grow during the forecasted period, owing to the increasing awareness about the need for adult diapers, shifting of these products from the baby care departments to personal care departments of the offline stores and added convenience offered by offline retail stores in terms of immediate availability of these diapers in physical stores.

By Region: The report provides insight into baby diaper market based on the regions namely, Asia Pacific, North America, Europe, and rest of the world. North America baby diaper market in the largest region of global baby diaper market, owing to individuals' high per capita income, greater parental knowledge of baby hygiene, region's high literacy rates and widespread awareness of personal hygiene, increasing working women population, high birth rates, and rapid urbanization and changing lifestyles towards increased preference for convenient and reliable baby care products such as disposable diapers. Asia Pacific baby diaper market in the fastest growing region of global baby diaper market, as a result of region’s large consumer base in terms of increasing birth rate, rising disposable income of middle class population, and increased governments efforts by developing countries to forgo traditional methods and begin using diapers for the babies. Asian customers are majorly price sensitive. Asia Pacific baby diaper market is divided into six regions on the basis of geographical operations, namely, China, India, Indonesia, Japan, Australia and rest of Asia Pacific, where China baby diaper market is both the largest and fastest growing region in Asia Pacific baby diaper market, owing to rapid urbanization, shift in customer tastes and preferences toward premium and more comfortable diaper products, aggressive marketing and promotional activities by the key manufacturers, and increased consumer’s willingness to spend more on baby hygiene products.

The report also provides insights into adult diaper market based on the regions namely, Asia Pacific, North America, Europe, and rest of the world. North America adult diaper market, has been positive expanding over the years, driven by increasing geriatric population, rising awareness among consumers about adult diapers, and easy availability of adult diapers through pharmacies, online stores and supermarkets/hypermarkets. Also, ongoing adoption of sedentary lifestyles, high per capita income, and increasing consumption of frozen, packaged fast food, will continue to contribute positively towards rising cases of obesity among the population, resulting in high rate of adult incontinence and increased demand for adult diapers. Asia Pacific adult diaper market is the fastest growing region of global adult diaper market, owing to increasing count of the aging population in the region, rising personal hygiene awareness, increased prevalence of incontinence, improved healthcare infrastructure, and rising demand for adult diaper products due to other medical issues and then later becoming more comfortable wearing them.

Market Dynamics:

Growth Drivers: The global diaper market has been rapidly growing over the past few years, due to factors such as growing number of working women, growing number of geriatric population, rapid urbanization, high birth rates in emerging economies, expanding e-commerce and online retailing, etc. For older adults with mobility issues or medical conditions, use of adult diapers helps them in maintaining dignity and independence, allowing them to participate in social activities, travel, and maintain an active lifestyle without constant concerns about incontinence-related challenges. Also, due to advance medical technology, life span of human being has increased all over the world. Consequently there is remarkable growth in the elderly population resulting in accelerated growth of adult diapers market. Furthermore, the rise in nuclear family structure, increase in women's spending power, and shift in parenting practices towards more convenient and effective ways to manage their busy life have all favorably influenced increasing diaper demand, boosting the growth of global diaper market during the period.

Challenges: However, the market growth would be negatively impacted by various challenges such as outbreak of skin rashes, environmental concerns, etc. Growing awareness of the environmental impact of disposable diapers, particularly in terms of waste generation, have been negatively influencing consumer’s choices towards the purchase of diapering options. Inadequate waste management and a lack of proper diaper disposal systems have raised environmental concerns in many regions, forcing manufacturers to find sustainable solutions for diaper waste management and to adopt more sustainable production methods and materials, raising production costs and resulting in lower profit margins for diaper manufacturers.

Trends: The market is projected to grow at a fast pace during the forecasted period, due to increasing focus on ingredient transparency, introduction of smart diapers, rising demand for biodegradable diapers, continuous R&D activities, etc. Increasing number of research and development activities by key manufacturers to develop more innovative and comfortable baby diaper products is expected to foster global market growth. Also, continuous R&D activities enable diaper companies to stay competitive in the market as brands that invest in research and innovation can differentiate themselves by offering unique and superior products in terms of personalized sizing, designs, features, etc., catering to the specific needs of different babies & their parents, further attracting more customers and gaining a competitive edge in the market. Therefore, continuous research and development (R&D) activities will continue to act as a major trend for the market in the forecasted years. Also, parents are increasingly looking for diapers that are made from organic cotton or other natural materials, devoid of synthetic fragrances & lotion, and free from harmful chemicals, boosting the demand of biodegradable diapers in the market.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

COVID-19 brought in many changes in the world in terms of reduced productivity, loss of life, business closures, closing down of factories and organizations, and shift to an online mode of work. The impact of COVID on global diaper market turned out to be positive. As a result of the pandemic, an increase in demand for diaper was observed especially in baby diaper market. Also, with diapers being an essential product for parents with young children, the demand for diapers remained steady even during economic uncertainties. Also, the COVID-19 pandemic has increased the awareness among the consumers for the usage of disposable hygiene products, including adult diapers as a precautionary measure, driven by COVID-19 fears and emergency mandates to reduce and stop the spread of communicable diseases as hospitals are inaccessible, coupled with the growing demand for health and wellness products worldwide.

Competitive Landscape:

The global diaper market is fragmented with large number of companies, ranging from established brands to smaller regional players and niche manufacturers catering to the industry demand. The market is characterized by the presence of numerous manufacturers, suppliers, and distributors operating on a global scale. The global industry is competitive in nature, with various large multinationals and small and mid-sized companies competing in the industry. The key players of the market are:

The Procter & Gamble Company
Johnson & Johnson Inc.
Unicharm Corporation
Kimberly-Clark Corporation
Essity Aktiebolag
Ontex Group
Kao Corporation
Hengan International Group Company Ltd
Nobel Hygiene
Bumkins

The key players in the market are focusing on product innovation, introducing diapers with improved features and specialized variants. The market is positively expanding and shifting in response to customer demand for sanitary and quick-drying, absorbing, and leak technology advances. As the market provides a chance for businesses to capture sales from a more diverse range of consumers, established corporations have been inventing new technologies and experimenting with natural substances. For instance, on June 15, 2023, the Procter & Gamble Company announced that Charlie Banana launched a collection of 13 playful new designs in Charlie Banana’s reusable cloth and swim diapers, while also upgrading most of its packaging to fully-recyclable FSC-certified paper, where the new collection includes 13 new prints, spanning from vibrant, joyful colors to more calm, subtle hues. Similarly, on May 2024, Pampers Launched New Swaddlers 360 Diapers, were New Swaddlers 360 diapers are equipped with a 360-degree waistband for easy changes and up to 100% leakproof skin protection for baby, ensuring comfort and convenience for both parents and babies.
 



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Diaper: An Overview
2.1.1 Definition of Diaper
2.1.2 Benefits of Diaper

2.2 Diaper Segmentation: An Overview
2.2.1 Diaper Segmentation

3. Global Market Analysis

3.1 Global Diaper Market: An Analysis

3.1.1 Global Diaper Market: An Overview
3.1.2 Global Diaper Market by Value
3.1.3 Global Diaper Market by End User (Baby Diaper and Adult Diaper)

3.2 Global Diaper Market: End User Analysis

3.2.1 Global Diaper Market by End User: An Overview
3.2.2 Global Baby Diaper Market by Value
3.2.3 Global Baby Diaper Market by Product Type (Disposable Diaper, Training Nappies, Cloth Diaper, and Others)
3.2.4 Global Baby Diaper Market by Distribution Channel (Online and Offline)
3.2.5 Global Baby Diaper Market by Region (North America, Asia Pacific, Europe and Rest of the World)
3.2.6 Global Adult Diaper Market by Value
3.2.7 Global Adult Diaper Market by Product Type (Pant Type, Pad Type, Tape Type, and Others)
3.2.8 Global Adult Diaper Market by Distribution Channel (Online and Offline)
3.2.9 Global Adult Diaper Market by Region (North America, Asia Pacific, Europe and Rest of the World)

3.3 Global Baby Diaper Market: Product Type Analysis

3.3.1 Global Baby Diaper Market by Product Type: An Overview
3.3.2 Global Disposable Baby Diaper Market by Value
3.3.3 Global Training Nappies Market by Value
3.3.4 Global Cloth Baby Diaper Market by Value
3.3.5 Global Others Baby Diaper Market by Value

3.4 Global Baby Diaper Market: Distribution Channel Analysis

3.4.1 Global Baby Diaper Market by Distribution Channel: An Overview
3.4.2 Global Online Baby Diaper Market by Value
3.4.3 Global Offline Baby Diaper Market by Value

3.5 Global Adult Diaper Market: Product Type Analysis

3.5.1 Global Adult Diaper Market by Product Type: An Overview
3.5.2 Global Pant Adult Diaper Market by Value
3.5.3 Global Pad Adult Diaper Market by Value
3.5.4 Global Tape Adult Diaper Market by Value
3.5.5 Global Others Adult Diaper Market by Value

3.6 Global Adult Diaper Market: Distribution Channel Analysis

3.6.1 Global Adult Diaper Market by Distribution Channel: An Overview
3.6.2 Global Online Adult Diaper Market by Value
3.6.3 Global Offline Adult Diaper Market by Value

4. Regional Market Analysis

4.1 North America Diaper Market: An Analysis

4.1.1 North America Baby Diaper Market: An Overview
4.1.2 North America Baby Diaper Market by Value
4.1.3 North America Baby Diaper Market by Region (The US, Canada, and Mexico)
4.1.4 The US Baby Diaper Market by Value
4.1.5 Canada Baby Diaper Market by Value
4.1.6 Mexico Baby Diaper Market by Value
4.1.7 North America Adult Diaper Market: An Overview
4.1.8 North America Adult Diaper Market by Value

4.2 Asia Pacific Diaper Market: An Analysis

4.2.1 Asia Pacific Baby Diaper Market: An Overview
4.2.2 Asia Pacific Baby Diaper Market by Value
4.2.3 Asia Pacific Baby Diaper Market by Region (China, India, Indonesia, Japan, Australia and rest of Asia Pacific)
4.2.4 China Baby Diaper Market by Value
4.2.5 India Baby Diaper Market by Value
4.2.6 Indonesia Baby Diaper Market by Value
4.2.7 Japan Baby Diaper Market by Value
4.2.8 Australia Baby Diaper Market by Value
4.2.9 Rest of Asia Pacific Baby Diaper Market by Value
4.2.10 Asia Pacific Adult Diaper Market: An Overview
4.2.11 Asia Pacific Adult Diaper Market by Value

4.3 Europe Diaper Market: An Analysis

4.3.1 Europe Baby Diaper Market: An Overview
4.3.2 Europe Baby Diaper Market by Value
4.3.3 Europe Baby Diaper Market by Region (UK, Germany, France, Spain, and Rest of Europe)
4.3.4 UK Baby Diaper Market by Value
4.3.5 Germany Baby Diaper Market by Value
4.3.6 France Baby Diaper Market by Value
4.3.7 Spain Baby Diaper Market by Value
4.3.8 Rest of Europe Baby Diaper Market by Value
4.3.9 Europe Adult Diaper Market: An Overview
4.3.10 Europe Adult Diaper Market by Value

4.4 Rest of the World Diaper Market: An Analysis

4.4.1 Rest of the World Baby Diaper Market: An Overview
4.4.2 Rest of the World Baby Diaper Market by Value
4.4.3 Rest of the World Adult Diaper Market: An Overview
4.4.4 Rest of the World Adult Diaper Market by Value

5. Impact of COVID-19

5.1 Impact of COVID-19 on Global Diaper Market
5.1.1 Impact on Global Baby Diaper Market
5.1.2 Impact on Global Adult Diaper Market
5.2 Post COVID-19 Impact on Global Diaper Market

6. Market Dynamics

6.1 Growth Drivers
6.1.1 Growing Number of Working Women
6.1.2 Growing Number of Geriatric Population
6.1.3 Rapid Urbanization
6.1.4 High Birth Rates in Emerging Economies
6.1.5 Expanding E-Commerce and Online Retailing

6.2 Challenges
6.2.1 Outbreak of Skin Rashes
6.2.2 Environmental Concerns

6.3 Market Trends
6.3.1 Introduction of Smart Diapers
6.3.2 Increasing Focus on Ingredient Transparency
6.3.3 Continuous Research and Development (R&D) Activities
6.3.4 Rising Demand for Biodegradable Diapers

7. Competitive Landscape

7.1 Global Diaper Market: Competitive Landscape
7.2 Indonesia Baby Diaper Players by Market Share
7.3 Japan Baby Diaper Players by Market Share
7.4 Japan Adult Diaper Players by Market Share

8. Company Profiles

8.1 The Procter & Gamble Company
8.1.1 Business Overview
8.1.2 Operating Segments
8.1.3 Business Strategy

8.2 Johnson & Johnson Inc.
8.2.1 Business Overview
8.2.2 Operating Segments
8.2.3 Business Strategy

8.3 Unicharm Corporation
8.3.1 Business Overview
8.3.2 Operating Segments
8.3.3 Business Strategy

8.4 Kimberly-Clark Corporation
8.4.1 Business Overview
8.4.2 Operating Segments
8.4.3 Business Strategy

8.5 Essity Aktiebolag
8.5.1 Business Overview
8.5.2 Net Sales by Business Areas
8.5.3 Business Strategy

8.6 Ontex Group
8.6.1 Business Overview
8.6.2 Revenue by Product Group
8.6.3 Business Strategy

8.7 Kao Corporation
8.7.1 Business Overview
8.7.2 Operating Segments
8.7.3 Business Strategy

8.8 Hengan International Group Company Ltd
8.8.1 Business Overview
8.8.2 Revenue by Products

8.9 Nobel Hygiene
8.9.1 Business Overview
8.9.2 Business Strategy

8.10 Bumkins
8.10.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Benefits of Diaper
Figure 2: Diaper Segmentation
Figure 3: Global Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 4: Global Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 5: Global Diaper Market by End User; 2023 (Percentage, %)
Figure 6: Global Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 7: Global Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 8: Global Baby Diaper Market by Product Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 9: Global Baby Diaper Market by Distribution Channel; 2023 (Percentage, %)
Figure 10: Global Baby Diaper Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 11: Global Adult Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 12: Global Adult Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 13: Global Adult Diaper Market by Product Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 14: Global Adult Diaper Market by Distribution Channel; 2023 (Percentage, %)
Figure 15: Global Adult Diaper Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 16: Global Disposable Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 17: Global Disposable Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 18: Global Training Nappies Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 19: Global Training Nappies Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 20: Global Cloth Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 21: Global Cloth Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 22: Global Others Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 23: Global Others Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 24: Global Online Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 25: Global Online Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 26: Global Offline Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 27: Global Offline Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 28: Global Pant Adult Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 29: Global Pant Adult Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 30: Global Pad Adult Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 31: Global Pad Adult Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 32: Global Tape Adult Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 33: Global Tape Adult Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 34: Global Others Adult Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 35: Global Others Adult Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 36: Global Online Adult Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 37: Global Online Adult Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 38: Global Offline Adult Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 39: Global Offline Adult Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 40: North America Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 41: North America Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 42: North America Baby Diaper Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 43: The US Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 44: The US Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 45: Canada Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 46: Canada Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 47: Mexico Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 48: Mexico Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 49: North America Adult Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 50: North America Adult Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 51: Asia Pacific Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 52: Asia Pacific Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 53: Asia Pacific Baby Diaper Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 54: China Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 55: China Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 56: India Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 57: India Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 58: Indonesia Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 59: Indonesia Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 60: Japan Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 61: Japan Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 62: Australia Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 63: Australia Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 64: Rest of Asia Pacific Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 65: Rest of Asia Pacific Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 66: Asia Pacific Adult Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 67: Asia Pacific Adult Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 68: Europe Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 69: Europe Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 70: Europe Baby Diaper Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 71: UK Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 72: UK Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 73: Germany Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 74: Germany Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 75: France Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 76: France Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 77: Spain Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 78: Spain Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 79: Rest of Europe Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 80: Rest of Europe Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 81: Europe Adult Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 82: Europe Adult Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 83: Rest of the World Baby Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 84: Rest of the World Baby Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 85: Rest of the World Adult Diaper Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 86: Rest of the World Adult Diaper Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 87: The US Female Labor Force Participation Rate; 2020-2024 (Percentage, %)
Figure 88: Global Number Of Persons Aged 65 Years and Over By Development Group; 2023 & 2050 (Million)
Figure 89: Global Share of Urban Population in Total Population; 2016, 2021 & 2050 (Percentage, %)
Figure 90: Global Smart Diaper Market by Value; 2021-2025 (US$ Million)
Figure 91: Indonesia Baby Diaper Players by Market Share; 2023 (Percentage, %)
Figure 92: Japan Baby Diaper Players by Market Share; 2023 (Percentage, %)
Figure 93: Japan Adult Diaper Players by Market Share; 2023 (Percentage, %)
Figure 94: The Procter & Gamble Company Net Sales by Segments; 2024 (Percentage, %)
Figure 95: Johnson & Johnson Inc. Sales by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 96: Unicharm Corporation Net Sales by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 97: Kimberly-Clark Corporation Net Sales by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 98: Essity Aktiebolag Net Sales by Business Areas; 2023 (Percentage, %)
Figure 99: Ontex Group Revenue by Product Group; 2023 (Percentage, %)
Figure 100: Kao Corporation Net Sales by Reportable Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 101: Hengan International Group Company Ltd Revenue by Products; 2023 (Percentage, %)

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Daedal Research社の 非耐久財分野 での最新刊レポート


よくあるご質問


Daedal Research社はどのような調査会社ですか?


デダルリサーチ (Daedal Research) はインドとアジアを始めとして世界の医療や医薬、ICT、エネルギー、通信、化学、交通、消費財などの様々な市場を調査対象とした市場調査報告書を出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。


詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/12/22 10:26

158.62 円

186.10 円

215.04 円

ページTOPに戻る