![]() 世界の糖蜜市場概要、2025-30年Global Molasses Market Overview, 2025-30 南米の空港インフラは、滑走路、誘導路、エプロン、旅客ターミナル、整備格納庫、航空管制塔、貨物施設、道路/鉄道アクセスといったエアサイドの資産とランドサイドの資産をカバーしている。この範囲には通常、... もっと見る
![]()
英語原文をAIを使って翻訳しています。
サマリー南米の空港インフラは、滑走路、誘導路、エプロン、旅客ターミナル、整備格納庫、航空管制塔、貨物施設、道路/鉄道アクセスといったエアサイドの資産とランドサイドの資産をカバーしている。この範囲には通常、ターミナルビル、舗装、照明、航行補助装置、手荷物システム、ユーティリティが含まれるが、航空会社のMRO内部や空港外のホテルは除外されることが多い。プロジェクトは、グリーンフィールドの建設(例:キトの都市外移転)と既存ハブのブラウンフィールドのアップグレードに分かれる。過去5~10年の間に、トラフィックが着実に回復し、コンセッション/PPPモデルへの軸足が明確になったことで、業績は改善した。ブラジルは、複数のコンセッション・ラウンドを進め、ANACのルールに基づき空港グループを民間事業者に移行させる一方、個別オークションによる次の段階を計画し、第7ラウンドでは15の空港をグループ化し、ANACと港湾空港省に正式な文書が提出された。地域的には、MOPコンセッションの枠組みのもと、新しい国際線ターミナル(2022年のサンティアゴT2)に続いて、ゲートと容量を追加したサンティアゴのT1-Aのような国内線拡張が段階的に行われ、2025年まで段階的なオープンが続く。ブラジルのANAC、MOPコンセッションに基づくチリのDGAC、コロンビアのAerocivil、ペルーのDGACなどの国内機関が、技術・安全規則を定めている。ACI-LACの2024年のランキング更新によると、旅客と貨物のトレンドは、ボゴタのエルドラドがこの地域のトップハブとして、旅客と貨物でリードしている。持続可能性は、空港カーボン認定とLEEDを通じて早くから導入された。エルドラドは、2023年にラテンアメリカ初のレベル4「トランスフォーメーション」空港となり、また、LEED v4.1 O+Mに基づくLEEDプラチナも達成した。現在では、騒音や排ガスの規制が設計概要に盛り込まれ、いくつかのターミナルはグリーンビルディングの評価を追求している。投資の流れは、国家予算、PPPコンセッション、民間事業者からもたらされる。最近、目に見える形で発表されたものとしては、2023年のエセイサの新出発ターミナル、LAPコンセッションに基づく2025年のリマの新ターミナル全面開業などがある。Bonafide Research発行の調査レポート「南米空港インフラ市場の展望、2030年」によると、南米空港インフラ市場は2025-30年までに37億6,000万米ドル以上に拡大すると予測されている。ACI-LACによると、2025年上半期の地域別旅客数は6.24%増で、ブラジルの空港は9.3%増、LACの貨物量は2.2%増となった。エセイサの新ターミナルは、シームレスな生体認証と最新の処理プラットフォームを導入 ボゴタのBIOMIG eゲートは、より迅速な国境管理をサポート リマのホルヘ・チャベス新ターミナルは、最新のシステムを備えた完全なグリーンフィールド・ターミナル・キャンパスを追加。長期コンセッションでデジタルツインと予知保全を活用する事業者 VINCI/Nuevo Pudahuel社は、サンティアゴのT1-Aにおける段階的な工事と、国内・国際ターミナル間の統合接続について詳述している。エルドラドのレベル4とLEEDプラチナO+Mは、測定可能な二酸化炭素削減、LED改修、空調効率、敷地内太陽光発電を示している。主なプロジェクト エセイサの出発ターミナル(2023年4月開業) サンティアゴのT1改築と新T1-A リマの新ターミナルは2025年から稼働。(競争力学は、ブラジル、チリ、コロンビア、ペルー、アルゼンチンのPPPの下で建設メジャーと空港運営者にまたがり、ブラジルではANAC主導のコンセッションが大規模な複数空港のパッケージを形成している)。チリはSCLのターミナル容量を優先 ペルーはLIMに集中 コロンビアはボゴタのハブ空港としての役割を強調 アルゼンチンはエセイサ空港をアップグレード。サプライチェーンの中心は、コンクリート、アスファルト、鉄鋼、ジェット燃料給水栓システム、手荷物、スクリーニング機器で、コンセッション事業者のベンダーネットワークを通じて調達される。リスク要因としては、プロジェクトの遅延やコンセッションの再交渉(例:サンティアゴとMOPとの仲裁の経緯)、土地の取得や許認可のハードル、マクロ経済の変動、パンデミック時代の混乱などがあるが、事業者は段階的なデリバリーを通じて対処している。市場促進要因-空港の近代化と改修プロジェクトの拡大ブラジル、チリ、アルゼンチンなどの南米諸国は、旅客・貨物需要の増加に対応するため、ターミナル、手荷物システム、エプロン設備のアップグレードを行う大規模な近代化プロジェクトを進めている。自動化コンベヤーやRFID手荷物ハンドリングを含むこれらのアップグレードは、容量と効率の両方を向上させ、地域全体のインフラ開発を推進している。旅客輸送と貨物輸送の好調な伸びラテンアメリカとカリブ海諸国の旅客数は、2010年から2017年にかけて約25%急増し、容量拡大への圧力を生み出した。空港は需要に対応するため、滑走路、ターミナル、エプロンの大幅な拡張で対応してきた。航空交通量の継続的な増加が、継続的なインフラ投資とアップグレードを支えている。市場の課題-地方空港のインフラ制約主要ハブ空港が進歩を遂げる一方で、小規模空港や地方空港は、時代遅れのインフラ、予算の制限、スペースの制約、有能なスタッフの不足と闘っている。このような課題は、高度な手荷物ハンドリングなどの最新システムの導入を妨げ、業務改善を遅らせ、サービスの質や地域の連結性に影響を与えている。都市への侵入と拡張スペースの制限南米の空港の多くは、時間の経過とともに発展してきた都市内で運営されているため、グリーンフィールドやブラウンフィールドでの拡張スペースが制限されている。都市のスプロール化と開発可能な土地の不足が拡張を制約し、大幅な計画と交渉なしに将来の需要を満たすことを困難にしている。市場動向-テクノロジーとスマート空港ソリューションの急速な導入この地域の空港では、技術的な近代化が加速しており、来年には技術投資を17.3%増加させる計画だ。重点分野には、クラウド移行、旅客体験の向上、データ分析、生体認証、航空会社のデータ交換の改善などが含まれ、リアルタイムの運用とよりスムーズな旅への道が開かれる。スマートな手荷物ハンドリングと環境に優しいソリューションスマート空港システムの成長は、特に手荷物処理において顕著である。南米の空港では、自動コンベア、RFID追跡、エネルギー効率の高い設計の導入が進んでいる。電気コンベアやリサイクル可能な素材といった環境に配慮したソリューションは、運用を改善しながら環境への影響を軽減するためにますます利用されるようになっている。滑走路、誘導路、エプロン、照明、ナビゲーション・システム、給油、排水、防雪・防氷、周辺システムなどのエアサイド・オペレーションは、南米の空港インフラを支配している。エアサイドのインフラは空港運営の心臓部であり、着陸、離陸、ターンアラウンドのすべてがここで行われる。南米の空港は、熱帯の豪雨から砂漠の砂塵、山岳地帯、高高度の薄い空気まで、さまざまな課題に直面しています。こうしたさまざまな条件が滑走路やエプロンの摩耗を加速させ、堅牢な排水、照明、ナビゲーションシステムを要求する。サンティアゴのアルトゥーロ・メリノ・ベニテス空港のような空港では、安全性を向上させ、航空機周辺の地面の損傷を最小限に抑えるため、エプロンの再設計、エアサイド道路、近代的な照明など、大規模なエアサイドの再開発が行われた。空港運営者は、ICAOおよびIATAのガイドラインに従い、誘導路と地上支援車両レーンとの交差を避け、ランプの混雑とリスクを軽減するために固定式地上支援設備を取り入れている。リマのホルヘ・チャベス国際空港では、大規模な拡張工事が行われ、滑走路、管制塔、ターミナルのアップグレードが行われたほか、エアサイドの舗装やサポートシステムも改善された。ウルグアイでは、サルト空港が再開発され、滑走路の再舗装、LED照明とPAPI照明の設置、周辺インフラと消防インフラの再構築が行われた。ラテンアメリカとカリブ海諸国における56のインフラプロジェクト(既存空港と新規空港の両方を含む)のパイプラインを見ると、そのほとんどが、第2滑走路や貨物エプロンといったエアサイドの強化に重点を置いており、最大の投資は、リオデジャネイロのガレアオやカンピーナス・ヴィラコポスといったハブ空港に集中している。リオデジャネイロのガレアンやカンピーナス・ヴィラコポスのようなハブ空港に集中している。エアサイド・システムは、常に安全かつ効率的であり続けなければならず、航空機の移動を支えるため、インフラ投資の大部分を吸収し、他の空港領域よりも早く進化する。ブラウンフィールド・プロジェクトが南米のインフラ市場をリードしているのは、ほとんどの空港が制約の多い都市境界内に建設されるため、新規に立ち上げるのではなく、既存の事業内でアップグレード、拡張、近代化を行う必要があるからだ。南米では、ほとんどの主要空港が、すでに密集した都 市や郊外の開発に囲まれている大都市に就航しているため、グリーン フィールドの選択肢は難しい。その結果、空港運営会社は、運営を維持しながら収容能力を向上させるブラウ ンフィールドの改善に幅広く注力してきた。リマのホルヘ・チャベス国際空港の拡張では、既存施設に隣接して新ターミナル、滑走路、アクセス道路が建設され、数百万人以上の旅客が利用できるようになった。メデジン近郊のホセ・マリア・コルドバ国際空港では、ゲートの増設、ターミナルの刷新、貨物施設の拡張が行われ、これらすべてが空港のレイアウトに統合された。コロンビアでは、サン・アンドレス・グスタボ・ロハス・ピニージャ空港の近代化が行われ、真新しい旅客ターミナル、貨物ターミナル、搭乗橋、緊急サービスビルが、コンセッションモデルによって既存のインフラ上に建設された。ウルグアイでも、サルト空港が滑走路の再舗装、LED照明、新ターミナル、消防・セキュリティシステムのアップグレードを受けたが、これらはすべて、新規建設ではなく、アップグレードとして行われた。この地域のデータによると、ラテンアメリカとカリブ海諸国の56のインフラ・プロジェクトのうち、大半が既存の空港を対象としている。これは、コスト効率、サービスの継続性、都市部の土地の 制約に根ざしたアプローチであり、グリーンフィールド開発は非現 実的であることを反映している。また、ブラウンフィールドの工事を行うことで、運用の完全な中断を避けながら、ビルディング・インフォメーション・モデリングのような方法論や技術を駆使して、段階的に能力を向上させることができる。ベロオリゾンテのターミナル改修のようなプロジェクトでは、古いコンクリートが補強を必要とし、新しいユーティリティ・シャフト、サステナビリティ・システム、明確なステージングによって、操業が妨げられることなく継続された。国内空港が南米で最も急成長しているのは、特に格安航空会社による地域旅行の需要増に迅速に対応し、政府の支援や、よりわかりやすく柔軟なインフラ整備の恩恵を受けているからだ。広大な地理的地域、山脈、人里離れた農村地帯、群島があるため、国内航空旅行は南米で特に重要である。格安航空会社は国内線を劇的に拡大し、路線と便数を増やしている。IATAは、格安航空会社がこの地域の旅客輸送量の40%以上を占め、2023年にはブラジルとメキシコの総輸送量の70%近くを国内便が占めると指摘している。このような国内旅行の急増は、空港の迅速な拡張を促し、空港はゲート、エプロンを増設し、新しい頻度をサポートするために旅客施設を改善した。インドではトリシー空港の旅客数が急増したが、同様の傾向は各地域でも見られる。南米では、ペルーのアレキパ空港(Rodríguez Ballón)が、ターミナルを拡張し、特に国内線とアルゼンチン、ボリビア、チリへの新規路線をサポートするため、容量を拡大する近代化資金2,600万米ドルを受け取った。コロンビア政府は、サン・アンドレスのグスタボ・ロハス・ピニージャのような国内空港の近代化を進めており、新しいターミナル、貨物施設、消防サービスを導入し、予想される280万人の国内・地域旅客に対応している。このようなプロジェクトは構造化されており、多くの場合、政府計画やコンセッションの一部として資金が調達され、大規模な国際ハブ空港のアップグレードに比べて規制上のハードルが低く、ロジスティクスの複雑さも少ない。規模が小さいため、アップグレードは短期間で完了する。一方、国内路線の成長は、景気回復戦略、観光振興、地域公平性の焦点であり続け、国内空港のアップグレードは、しばしば加速的な資金調達と支援を受けている。大規模空港が南米のインフラ市場を支配しているのは、空港が交通量の大半を処理し、国際的・経済的な連結性を支えており、ターミナル、滑走路、サポート・システムの同時アップグレードが最も多いからである。リマのホルヘ・チャベス空港、リオデジャネイロのガレオン空港、メデジンのホセ・マリア・コルドバ空港など、南米最大の空港は、年間数千万人の旅客を支え、国内・国際ネットワークの主要な結節点としての役割を果たしている。その運用の複雑さと規模は、継続的で多面的なインフラ投資を必要とする。ホルヘ・チャベスは、処理能力の圧力に対応するため、大規模な新ターミナル、滑走路、アクセス道路を完成させ、リマの国際ゲートウェイとしての地位を強化した。ガレアオ空港は、貨物と滑走路をアップグレードする14億米ドルの拡張プロジェクトが進行中で、サービスを活発化させながら混雑に対処している。ホセ・マリア・コルドバ空港の拡張工事は、国内線と国際線のゲートを増設し、旅客ターミナ ルの形状を変更し、貨物ターミナルの規模を拡大するもので、工事期間中も空港の活 動は維持される。大規模空港は、南米とカリブ海地域全体で数十億ドル相当のインフラ予算を占めており、地域全体で総額数十億ドル規模の56のプロジェクトが脚光を浴びている。これらのハブ空港は、その規模と国家的重要性から、政府、空港運営会社、航空連合にとって最重要課題となっている。アップグレードは多くの場合、エアサイド、ランドサイド、ターミナル、ロジスティクス、コネクティビティなど多方面に及び、複雑なエンジニアリング、段階的計画、暫定運用が必要となる。騒音対策や持続可能なエネルギー利用を含む環境への配慮は、拡張計画にますます組み込まれるようになっている。継続的な近代化により、これらの大規模空港が世界的規模で競争力を維持し、同時に地域の旅客・貨物需要の増加を支えている。ブラジルは、その広大な国営空港網と、主要ハブ空港と遠隔地への接続の両方に焦点を当てた、この地域で最も野心的な近代化プログラムにより、南米の空港インフラ整備をリードしている。ブラジルは、世界でも有数の民間航空路線を擁し、空港の総数では米国に次いで2位で、広大な国土に何千もの舗装・未舗装の滑走路が広がっている。サンパウロのグアルーリョス国際空港は、南半球で最も忙しいゲートウェイであり、年間4,000万人以上の旅客を管理し、定時性とサービスの信頼性で世界的な評価を得ている。このような規模は、すでにブラジルを際立たせている。ブラジルは最近、史上最も大規模な空港インフラ構 想を打ち出し、今後5年間で130の施設をアップグレードすることを 目標に掲げている。この戦略には、地方空港の改修による接続性の強化、サンパウロ北部近郊に計画されているオリ ンピア国際空港のような約20の新空港建設、官民コンセッション・モデルによる80の近代化などが含まれる。こうした取り組みは、サンパウロやリオデジャネイロのような主要都市のハブ空港を、ターミナル、セキュリティシステム、旅客サービスの改善によって強化するだけでなく、十分なサービスを受けていない地域を全国交通ネットワークに統合するものである。さらに、このプログラムは、特にアマゾンの僻地など、パンデミック中に露呈したインフラの欠落に対応するもので、緊急時のアクセスやコミュニティ・サービスに重点を置いた、少なくとも10カ所の新しい飛行場を計画している。ブラジルは、物理的なアップグレードと並行して、テクノロジーと持続可能性の向上も進めている。主要空港では、試験的な生体認証ソリューションがテストされており、100を超える業界主導のイニシアチブを盛り込んだ全国空港持続可能性政策が開始された。ブラジルは、他に類を見ない空港の広さ、制度的投資戦略の幅広さ、地域統合へのコミットメント、新技術の受け入れにより、南米全域の空港インフラにおける明確なリーダーとしての地位を確立している。***ご注意:ご注文確認後、レポートの発送までに48時間(2営業日)かかります。目次目次1.エグゼクティブ・サマリー 2.市場ダイナミクス 2.1.市場促進要因と機会 2.2.市場の阻害要因と課題 2.3.市場動向 2.4.サプライチェーン分析 2.5.政策と規制の枠組み 2.6.業界専門家の見解 3.調査方法 3.1.二次調査 3.2.一次データ収集 3.3.市場形成と検証 3.4.レポート作成、品質チェック、納品 4.市場構造 4.1.市場への配慮 4.2.前提条件 4.3.制限事項 4.4.略語 4.5.出典 4.6.定義 5.経済・人口統計 6.南米の空港インフラ市場の展望 6.1.市場規模(金額ベース 6.2.国別市場シェア 6.3.市場規模および予測、手術部位別 6.3.1.市場規模・予測:エアサイド業務別 6.3.2.市場規模・予測:ターミナル業務別 6.3.3.市場規模・予測:ランドサイド業務別 6.4.市場規模・予測:インフラタイプ別 6.5.市場規模・予測:空港タイプ別 6.6.市場規模・予測:サイズ分類別 6.7.ブラジルの空港インフラ市場の展望 6.7.1.市場規模(金額ベース 6.7.2.運営地域別の市場規模および予測 6.7.3.空港タイプ別市場規模・予測 6.7.4.規模カテゴリー別市場規模・予測 6.8.アルゼンチン空港インフラ市場の展望 6.8.1.金額別市場規模 6.8.2.運用地域別の市場規模および予測 6.8.3.空港タイプ別市場規模と予測 6.8.4.規模カテゴリー別の市場規模と予測 6.9.コロンビアの空港インフラ市場の展望 6.9.1.金額別市場規模 6.9.2.運営地域別の市場規模および予測 6.9.3.空港タイプ別市場規模・予測 6.9.4.規模カテゴリー別市場規模・予測 7.競合状況 7.1.競合ダッシュボード 7.2.主要企業の事業戦略 7.3.主要プレーヤーの市場シェアの洞察と分析、2024年 7.4.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス 7.5.ポーターの5つの力 7.6.企業プロフィール 7.6.1.ABB Ltd. 7.6.1.1.会社概要 7.6.1.2.会社概要 7.6.1.3.財務ハイライト 7.6.1.4.地理的洞察 7.6.1.5.事業セグメントと業績 7.6.1.6.製品ポートフォリオ 7.6.1.7.主要役員 7.6.1.8.戦略的な動きと展開 7.6.2.アコム 7.6.3.世界のフラポート空港サービス 8.戦略的提言 9.付録 9.1.よくある質問 9.2.注意事項 9.3.関連レポート 10.免責事項 図表リスト図表一覧図1:世界の空港インフラ市場規模(10億ドル)、地域別、2024年・2030年 図2:市場魅力度指数(2030年地域別 図3:市場魅力度指数(2030年セグメント別 図4:南米の空港インフラ市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル 図5:南米の空港インフラ市場:国別シェア(2024年) 図6:ブラジルの空港インフラ市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図7:アルゼンチン 空港インフラ市場規模:金額(2019年、2024年、2030F) (単位:億米ドル) 図8:コロンビアの空港インフラ市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル) 図9:世界の空港インフラ市場のポーターの5つの力 表一覧 表1:空港インフラの世界市場スナップショット(セグメント別)(2024年・2030年)(単位:億米ドル 表2:空港インフラ市場の影響要因(2024年 表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年 表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年 表5:外国通貨から米ドルへの平均為替レート 表6:南米の空港インフラ市場規模・予測(2019年~2030F)(単位:億米ドル) 表7:南米の空港インフラ市場規模・予測:エアサイド業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表8:南米の空港インフラ市場規模・予測:ターミナル業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表9:南米の空港インフラ市場規模・予測:ランドサイド事業別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表10:南米の空港インフラ市場規模・予測:インフラタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表11:南米の空港インフラ市場規模・予測:空港タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表12:南米の空港インフラ市場規模・予測:規模分類別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表13:ブラジルの空港インフラ市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表14:ブラジルの空港インフラ市場規模・予測:空港タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表15:ブラジル空港インフラ市場規模・予測:規模分類別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表16:アルゼンチン 空港インフラ市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表17:アルゼンチンの空港インフラ市場規模・予測:空港タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル) 表18:アルゼンチンの空港インフラ市場規模・予測:規模分類別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表19:コロンビアの空港インフラ市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表20:コロンビアの空港インフラ市場規模・予測:空港タイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表21:コロンビアの空港インフラ市場規模・予測:規模別(2019~2030F) (単位:億米ドル) 表22:上位5社の競争ダッシュボード(2024年 表23:主要企業の空港インフラ市場シェアに関する洞察と分析(2024年
SummaryAirport infrastructure in South America covers airside assets runways, taxiways, aprons and landside assets passenger terminals, maintenance hangars, air traffic control towers, cargo facilities, and road/rail access. The scope usually includes terminal buildings, pavements, lighting and navigation aids, baggage systems, and utilities it often excludes airline MRO interiors and off-airport hotels. Projects split into greenfield builds (e.g., Quito’s out-of-city relocation) and brownfield upgrades of existing hubs. Over the past 5–10 years, performance improved with steady recovery in traffic and a clear pivot to concession/PPP models. Brazil advanced multiple concession rounds, moving groups of airports to private operators under ANAC rules, while planning a next stage with individual auctions the 7th round grouped 15 airports and formal documents sit with ANAC and the Ministry of Ports and Airports. Regionally, modernisation arrived in phases new international terminals (Santiago T2 in 2022) followed by domestic expansions like Santiago’s T1-A, which added gates and capacity and continues staged openings through 2025, under the MOP concession framework. Regulatory alignment ties to ICAO standards and IATA practices, with national bodies such as Brazil’s ANAC, Chile’s DGAC under MOP concessions, Colombia’s Aerocivil, and Peru’s DGAC setting technical and safety rules. Passenger and cargo trends show Bogotá’s El Dorado as the region’s top hub, leading in passengers and cargo according to ACI-LAC’s 2024 ranking update. Sustainability entered early through Airport Carbon Accreditation and LEED. El Dorado became Latin America’s first Level 4 “Transformation” airport in 2023 and also achieved LEED Platinum under LEED v4.1 O+M, with on-site solar and advanced waste diversion. Noise and emissions controls now feature in design briefs, while several terminals pursue green-building ratings. Investment flows come from national budgets, PPP concessions, and private operators recent, visible announcements include Ezeiza’s new departures terminal in 2023 and Lima’s full new terminal opening in 2025 under the LAP concession. According to the research report, "South America Airport Infrastructure Market Outlook, 2030," published by Bonafide Research, the South America Airport Infrastructure market is anticipated to add to more than USD 3.76 Billion by 2025–30. Traffic metrics frame planning ACI-LAC reported a 6.24% regional passenger rise in the first half of 2025, with Brazil’s airports up 9.3% in H1 and cargo volumes for LAC up 2.2% context that guides apron expansions, gate additions, and terminal remodelling. Technology adoption is visible at the curb, checkpoint, and gate Ezeiza’s new terminal deploys seamless-journey biometrics and modern processing platforms Bogotá’s BIOMIG e-gates support faster border control Lima’s new Jorge Chávez terminal adds a full greenfield terminal campus with updated systems. Operators use digital twins and predictive maintenance within long-term concessions VINCI/Nuevo Pudahuel details staged works at Santiago’s T1-A and integrated connections between domestic and international terminals. Energy and building upgrades track sustainability goals through Airport Carbon Accreditation El Dorado’s Level 4 status and LEED Platinum O+M show measurable carbon cuts, LED retrofits, HVAC efficiency, and on-site photovoltaics. Key projects Ezeiza’s departures terminal (inaugurated April 2023) Santiago’s T1 remodelling and new T1-A Lima’s new terminal in operation from 2025. (Competitive dynamics span construction majors and airport operators under PPPs across Brazil, Chile, Colombia, Peru, and Argentina, with ANAC-led concessions in Brazil shaping large multi-airport packages. Regional insights Chile prioritises terminal capacity at SCL Peru concentrates activity at LIM Colombia emphasises Bogotá’s hub role Argentina upgrades Ezeiza. Supply chains centre on concrete, asphalt, steel, jet fuel hydrant systems, baggage and screening equipment procured via concessionaires’ vendor networks staged procurement aligns with gate and pier openings at SCL. Risk factors include project delays and renegotiations in concessions (e.g., Santiago’s arbitration history with MOP), land acquisition and permitting hurdles, macroeconomic volatility, and pandemic-era disruptions that operators addressed through phased delivery. Market Drivers • Expanding Airport Modernization and Refurbishment ProjectsSouth American nations such as Brazil, Chile, and Argentina are undertaking extensive modernization projects upgrading terminals, baggage systems, and apron facilities to meet rising passenger and cargo demand. These upgrades, including automated conveyors and RFID baggage handling, enhance both capacity and efficiency, propelling infrastructure development across the region. • Strong Growth in Passenger and Cargo TrafficPassenger numbers in Latin America and the Caribbean surged by around 25% from 2010 to 2017, creating pressure for more capacity. Airports have responded with significant expansions in runways, terminals, and aprons to keep pace with demand. Continued air traffic growth underpins ongoing infrastructure investments and upgrades. Market Challenges • Infrastructure Constraints at Regional AirportsWhile major hubs are advancing, smaller and regional airports struggle with outdated infrastructure, budget limitations, space constraints, and shortages of qualified staff. These challenges hinder adoption of modern systems such as advanced baggage handling and delay operational improvements, impacting service quality and regional connectivity. • Urban Encroachment and Expansion Space LimitsMany South American airports operate within cities that have grown over time, limiting space for greenfield or even brownfield expansion. Urban sprawl and scarcity of developable land constrain expansion, making it difficult to meet future demand without significant planning and negotiation. Market Trends • Rapid Adoption of Technology & Smart Airport SolutionsTechnological modernization is accelerating airports in the region plan to increase tech investment by 17.3% in the coming year. Focus areas include cloud migration, enhanced passenger experience, data analytics, biometrics, and improved airline data exchange paving the way for real-time operations and smoother journeys. • Smart Baggage Handling & Eco-Friendly SolutionsGrowth in smart airport systems is evident, particularly in baggage processing. South American airports are deploying automated conveyors, RFID tracking, and energy-efficient designs. Green solutions such as electric conveyors and recyclable materials are increasingly used to reduce environmental impact while improving operations. Airside operations including runways, taxiways, aprons, lighting, navigation systems, refueling, drainage, snow/ice control, and perimeter systems dominate South America’s airport infrastructure because they support every aircraft movement and face relentless demand-driven investment and modernization across diverse climatic and traffic conditions. Airside infrastructure is the heartbeat of airport operations, where every landing, takeoff, and turnaround occurs. In South America, airports face a wide range of challenges from tropical downpours to desert dust, mountainous terrain, and high-altitude thin air. These varied conditions accelerate wear on runways and aprons and demand robust drainage, lighting, and navigation systems. Airports like Santiago’s Arturo Merino Benítez have undergone massive airside redevelopment, including apron redesigns, airside roads, and modern lighting to improve safety and minimize ground damage around aircraft. Airport operators follow ICAO and IATA guidelines to avoid intersections between taxiways and ground support vehicle lanes, and incorporate fixed ground support installations to reduce ramp congestion and risk. Large-scale expansions have taken place at Lima’s Jorge Chávez International Airport, where a new runway, control tower, and terminal upgrade were undertaken, alongside improved airside pavement and support systems. In Uruguay, the redeveloped Salto airport resurfaced runways, installed LED and PAPI lighting, and rebuilt perimeter and fire-service infrastructure, all while preserving operational capability. A pipeline of 56 infrastructure projects across Latin America and the Caribbean (including both existing and new airports) shows that most focus on airside enhancements like second runways or cargo aprons, with the largest investments concentrated at hubs like Rio de Janeiro’s Galeão and Campinas Viracopos. These operate under continuous pressure from rising traffic, extreme weather, and increasing operational complexity. Airside systems must remain safe and efficient at all times, and because they underpin aircraft movement, they absorb the bulk of infrastructure investment and evolve faster than other airport domains. Brownfield projects lead South America’s infrastructure market because most airports are constructed within constrained urban boundaries, requiring upgrades, expansions, and modernization within existing operations rather than starting anew. In South America, most major airports serve large cities already surrounded by dense urban or suburban development, making greenfield options challenging. As a result, airport operators have focused extensively on brownfield improvements that enhance capacity while keeping operations running. The expansion of Lima’s Jorge Chávez International saw a new terminal, runway, and access road built adjacent to existing facilities, serving millions more passengers. José María Córdova International near Medellín added space for more gates, a revamped terminal, and extended cargo facilities all integrated into the live airport layout. In Colombia, the San Andrés Gustavo Rojas Pinilla Airport modernization includes a brand new passenger terminal, cargo terminal, boarding bridges, and emergency service buildings all built atop existing infrastructure through a concession model. Even in Uruguay, Salto’s airport received runway resurfacing, LED lighting, a new terminal, and upgraded fire and security systems all delivered as upgrades, not new builds. Regional data shows that of 56 infrastructure projects across Latin America and the Caribbean, the majority target existing airports. It reflects an approach rooted in cost-efficiency, continuity of service, and urban land constraints that make greenfield development impractical. Doing brownfield work also allows for phased implementation capacity can be improved incrementally, using methodologies and technologies like building information modelling while avoiding full operational disruption. The complexity of integrating multi-disciplinary changes to existing structures is well demonstrated in projects like Belo Horizonte’s terminal renovation, where old concrete needed reinforcement, and new utility shafts, sustainability systems, and clear staging allowed operations to continue unimpeded. Domestic airports grow fastest in South America because they react swiftly to rising regional travel demand especially from low-cost carriers and benefit from government support and more straightforward, flexible infrastructure upgrades. Domestic air travel is especially significant in South America due to vast geographic areas, mountain ranges, remote rural zones, and archipelagos. Low-cost carriers have dramatically expanded domestic services, increasing routes and frequency. IATA notes that low-cost carriers account for over 40% of passenger traffic in the region, and domestic flights represented nearly 70% of total traffic in Brazil and Mexico in 2023. This surge in domestic travel encouraged rapid airport enhancements airports added gates, aprons, and improved passenger facilities to support new frequencies. Trichy saw passenger numbers rise sharply though in India; but similar trends occur regionally. In South America, Peru’s Arequipa airport (Rodríguez Ballón) received US$26 million in modernization funding to expand its terminal and grow capacity, specifically to support domestic traffic and new routes to Argentina, Bolivia, and Chile. Gobierno de Colombia is modernizing domestic airports like Gustavo Rojas Pinilla in San Andrés with a new terminal, cargo facilities, and fire services to serve expected 2.8 million domestic and regional passengers. These projects are well-structured, often financed as part of government schemes or concessions, and incur fewer regulatory hurdles and less logistical complexity than upgrades at large international hubs. Their smaller scale means upgrades can be completed quickly. Meanwhile, domestic route growth remains a focus of economic recovery strategies, tourism promotion, and regional equity, meaning domestic airport upgrades often get accelerated funding and support. Large airports dominate South America’s infrastructure market because they handle the majority of traffic, underpin international and economic connectivity, and attract the highest volume of simultaneous upgrades across terminals, runways, and support systems. South America’s largest airports such as Lima’s Jorge Chávez, Rio de Janeiro’s Galeão, and Medellín’s José María Córdova support tens of millions of passengers annually and serve as primary nodes in national and international networks. Their operational complexity and scale require continuous, multifaceted infrastructure investment. Jorge Chávez completed a massive new terminal, runway, and access road to accommodate throughput pressures, reinforcing its status as Lima’s international gateway. Galeão is undergoing a US $1.4 billion expansion project to upgrade cargo and runways, addressing congestion while keeping services active; this ranks among the region’s highest-value airport works. José María Córdova’s expansion added domestic and international gates, reshaped the passenger terminal, and scaled the cargo terminal maintaining their live airport operations during execution. Large airports account for infrastructure budgets worth billions across South America and the Caribbean, spotlighted by 56 projects with total values in the billions region-wide. The scale and national importance of these hubs make them top priorities for governments, airport operators, and airline alliances. Upgrades often span multiple dimensions airside, landside, terminals, logistics, and connectivity requiring complex engineering, phased plans, and interim operations. Environmental considerations, including noise reduction measures and sustainable energy use, are increasingly embedded in expansion plans. The continual modernization ensures these large airports remain competitive on a global scale while supporting the region’s growing passenger and cargo demand. Brazil leads South America’s airport infrastructure development due to its vast national airport network and the government’s most ambitious modernization program in the region, focusing on both major hubs and remote connectivity. Brazil possesses one of the largest civilian aviation footprints globally, ranking second only after the United States in the total number of airports, with thousands of paved and unpaved airstrips spread across its vast territory. São Paulo’s Guarulhos International Airport is the busiest gateway in the Southern Hemisphere, managing over forty million passengers annually and earning global recognition for punctuality and service reliability. Such scale already sets Brazil apart. The government recently launched the most sweeping airport infrastructure initiative in its history, targeting upgrades across 130 facilities over the next five years. The strategy includes renovating regional airports to bolster connectivity, building approximately twenty new airports such as the planned Olímpia International Airport near northern São Paulo and modernizing eighty more under public-private concession models. These efforts not only enhance key urban hubs like São Paulo and Rio de Janeiro with improved terminals, security systems, and passenger services, but also integrate underserved regions into the national transportation network. Moreover, this program responds to infrastructure gaps exposed during the pandemic, particularly in remote Amazon areas, by planning at least ten new airfields focused on emergency access and community service. Parallel to physical upgrades, Brazil is advancing technology and sustainability; pilot biometric solutions are being tested at major airports and a national airport sustainability policy with over one hundred industry-led initiatives has been launched. Brazil’s unmatched breadth of airports, breadth of institutional investment strategy, commitment to regional inclusion, and embrace of new technologies establish it as the clear leader in airport infrastructure across South America. ***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.Table of ContentsTable of Content List of Tables/GraphsList of Figures
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社の Food & Beverages 分野 での最新刊レポートよくあるご質問Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|