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南米のバッテリーリサイクル市場展望、2030年

南米のバッテリーリサイクル市場展望、2030年


South America Battery Recycling Market Outlook, 2030

南米におけるバッテリー・リサイクルの需要は、ブラジル、アルゼンチン、チリといった国に集中しており、そこではバッテリー廃棄に関連する課題への取り組みが大きく前進している。同地域におけるバッテリーリサ... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2025年4月2日 US$2,950
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サマリー

南米におけるバッテリー・リサイクルの需要は、ブラジル、アルゼンチン、チリといった国に集中しており、そこではバッテリー廃棄に関連する課題への取り組みが大きく前進している。同地域におけるバッテリーリサイクルの需要は、特に使用済みバッテリーを処理する必要性が高まっていることに後押しされている。バッテリーは適切に管理されなければ、その中に含まれる有害物質のために環境や健康へのリスクをもたらす可能性がある。この地域における電気自動車需要の急増は、バッテリーリサイクルの重要性を高める上で極めて重要な役割を果たしている。電気自動車市場が拡大するにつれ、リチウムイオン電池の使用済みサイクルを効果的に管理する必要性も高まっている。持続可能なリサイクル慣行に対するこのような需要は、バッテリーの適切な廃棄とリサイクルを保証することを目的とした様々な地域の取り組みや規制によって強化されている。例えばブラジルでは、国家固形廃棄物政策(PNRS)が電池の生産者と輸入業者がリサイクルプロセスに責任を持つことを義務付けており、リサイクル・インフラの整備を促している。また、同国は拡大生産者責任(EPR)規制を導入しており、メーカーに電池の回収、リサイクル、安全な廃棄を含む電池のライフサイクル全体の管理を義務付けている。南米市場の特別な特徴として、リサイクル施設の強固なインフラ整備が挙げられ、バッテリーの持続可能な処分に取り組む企業へのインセンティブを導入している国もある。例えば、ブラジルとアルゼンチンは、使用済みバッテリーの回収拠点の設置にインセンティブを与え、リサイクル施設に財政支援を行っている。さらに、民間企業、政府機関、非営利団体間のパートナーシップは、リサイクル・プロセスの強化に役立っている。ブラジルのリサイクル・プラットフォーム「Recicla」のような企業は、一般市民への啓蒙とリサイクル・プロセスの合理化に多大な努力を払っている。

Bonafide Research社の調査レポート「南米のバッテリーリサイクル市場の展望、2030年」によると、南米のバッテリーリサイクル市場は2030年までに18億5000万米ドル以上の市場規模に達する見込みである。南米におけるバッテリーリサイクルのニーズは、鉛、カドミウム、水銀などの有害物質を含むバッテリーが不適切に廃棄されることによる環境への重大な影響によってもたらされている。これらの材料は、適切にリサイクルされないと、環境に流出し、土壌や水の汚染を引き起こす可能性がある。この地域が再生可能エネルギーと電動モビリティを受け入れるにつれ、使用済みバッテリー、特に電気自動車や家電製品に使用されているリチウムイオンバッテリーの量は着実に増加している。このことは、南米諸国にとって、持続可能なリサイクル・ソリューションを導入する機会と責任の両方を生み出している。人口が多く、産業基盤が強固なブラジルは、電池メーカーに拡大生産者責任(EPR)を義務付ける国家固形廃棄物政策などの政策を導入している。これにより、企業は使用済みバッテリーの回収・リサイクルプログラムを確立することが奨励されています。近年、ブラジルではバッテリーのリサイクル企業が増加し、プロセスの効率を向上させる革新的な技術が登場しています。また、使用済みバッテリーの専用回収ポイントなど、バッテリー回収のための新たなインフラ整備も進んでおり、消費者や企業がリサイクル活動に参加しやすくなっている。南米では、使用済みバッテリーからコバルト、ニッケル、リチウムなどの貴重な素材を抽出する最先端技術を活用した、バッテリー専門のリサイクル施設の開発が始まっている。これらの材料は新しいバッテリーの生産に不可欠であり、リサイクルはこの地域のグリーン経済の成長に欠かせない要素となっている。効率的で持続可能なリサイクルプロセスの開発に注力することで、南米は世界的な循環経済への移行における重要な役割を担っている。


市場促進要因

- 電気自動車(EV)の需要拡大:南米におけるバッテリー・リサイクル産業の最も大きな原動力のひとつは、電気自動車(EV)需要の増加である。ブラジル、チリ、アルゼンチンなどの国々が持続可能な交通手段を導入し始めたため、電気自動車用のリチウムイオン電池のニーズが急増している。EVは大量のバッテリーを使用するため、リサイクルを必要とする使用済みバッテリーの量が増加している。この傾向は、政府や企業が二酸化炭素排出量の削減や持続可能性に関する国際公約の達成に向けて動き出している中で特に顕著である。
- 循環型経済と持続可能性の推進:南米におけるバッテリー・リサイクルのもう一つの重要な原動力は、地域的・世界的な循環型経済への推進である。バッテリー生産に使用される重要な原材料をリサイクルすることの環境的・経済的価値が認識されつつある。南米の国々は、これらの原材料の採掘や抽出が環境に与える影響をより強く意識するようになっており、その結果、使用済みバッテリーの原材料の再利用に力を入れ始めている。さらに、パリ協定のような国際協定や規制の枠組みが、各国政府に持続可能性を支援し、リサイクルの取り組みを奨励する政策の採用を促している。

市場の課題

- 限られたリサイクルインフラと技術:電池リサイクルの需要が高まっているにもかかわらず、南米の業界が直面している大きな課題のひとつは、電池リサイクルのインフラと技術が限られていることである。電池、特にリチウムイオンやその他の高度な化学物質のリサイクルプロセスには、専門施設と高度な技術が必要である。南米には現在、バッテリー廃棄物を大規模に管理するのに必要な包括的インフラがない。この種の電池を専門に扱うリサイクル工場はほとんどなく、既存の工場はしばしば、貴重な材料を効率的に抽出し再利用する技術を欠いている。
- 規制と政策のギャップ:南米のバッテリー・リサイクル業界にとってのもうひとつの大きな課題は、明確で一貫性があり、強制力のある規制や政策がないことである。チリやブラジルのように、廃棄物管理とリサイクルのための政策策定で前進した国もあるが、まだやるべきことは多い。地域全体でバッテリーの廃棄とリサイクルの慣行が標準化されていないため、リサイクル技術への投資を検討している企業にとって不確実性が生じている。さらに、強力な規制がないため、企業がインフラや研究に投資するインセンティブが低く、適切なリサイクル慣行の実施もほとんど行われていない。

市場動向

- リサイクル技術への投資の増加:南米のバッテリー・リサイクル業界の顕著な傾向は、新しいリサイクル技術への投資の増加である。特に電気自動車分野からのバッテリー需要の増加と持続可能な慣行の必要性から、民間企業や政府は先進的なリサイクル技術の開発に多くの資源を投入し始めている。例えば、企業は使用済みバッテリーからリチウム、コバルト、ニッケルなどの貴重な材料をより効率的に抽出できる新しいプロセスを研究している。
- 地域協力と国際的パートナーシップの強化:南米のバッテリー・リサイクル業界では、地域的な連携と国際的なパートナーシップの強化が進んでいる。南米の国々は、持続可能なバッテリーリサイクルのエコシステムを構築するために協力することの重要性を認識している。リチウム鉱床のような資源を共有し、共通の課題を共同で解決できる可能性があることを考えると、これは特に重要である。リサイクル業界や自動車業界の世界的リーダーとの国際的パートナーシップも一般的になりつつある。


鉛蓄電池のリサイクル工程は、その確立されたインフラ、高い経済価値、強力な規制支援により、南米のバッテリー・リサイクル業界をリードしている。

南米では、鉛蓄電池のリサイクル工程が電池リサイクルの主流となっているが、その主な理由は、同地域での鉛蓄電池の長年の存在感と、経済的・環境的なメリットである。鉛蓄電池は、自動車、産業、エネルギー貯蔵用途で一般的に使用されており、同地域のバッテリー・リサイクル市場の主要な構成要素である。南米のリサイクル産業は、数十年にわたってこの種のバッテリーを扱い、鉛やその他の貴重な部品を回収、処理、再利用する効率的なシステムを確立してきた。鉛と硫酸の両方をリサイクルすることで、環境への影響を最小限に抑え、これらの材料の回収を通じて経済的価値を生み出すという点で、このプロセス自体は非常に有益である。重要で貴重な資源である鉛は、新しいバッテリーの生産に効果的に再利用され、持続可能な材料回収サイクルを提供し、新たな採掘作業の必要性を減らす。これにより、バッテリー生産における環境フットプリントが削減されるだけでなく、原材料の安定供給も確保される。さらに、中和処理による硫酸のリサイクルは、環境への有害な放出を防ぎ、使用済みバッテリーの不適切な廃棄に関連する環境問題に対処する。南米各国の政府は、鉛蓄電池が不適切に廃棄された場合に人体や環境に及ぼす潜在的な危険性を認識し、鉛蓄電池の適切な廃棄とリサイクルを促進する規制を実施している。これらの法律は多くの場合、製造業者、小売業者、消費者が使用済みバッテリーの安全な回収とリサイクルに責任を持つことを義務付けており、強力なリサイクル文化に貢献している。

南米のバッテリー・リサイクル業界における再利用、再梱包、二次電池用途の成長は、費用対効果の高いエネルギー貯蔵ソリューションに対する需要の増加、持続可能性の目標、地域の再生可能エネルギー部門の拡大が原動力となっている。

南米では、手頃な価格で持続可能なエネルギー貯蔵ソリューションに対するニーズの高まりと、経済的、環境的、技術的な要因が見事に合致した結果、リユース、リパッケージング、セカンドライフバッテリー市場が急成長している。太陽光発電と風力発電は、いずれも南米全域で普及が進んでいるが、しばしば断続的なエネルギー生産に関する課題に直面する。このため、信頼性が高く費用対効果の高いエネルギー貯蔵システムが求められており、特に電気自動車(EV)や産業用アプリケーションの中古バッテリーは、完璧なソリューションを提供する。自動車、トラック、その他の機械など、一次的なライフサイクルを終えたバッテリーは、まだかなりの耐用年数が残っていることが多く、太陽光発電所、家庭、企業向けのエネルギー貯蔵システムなど、二次的な用途での再利用に最適です。これらの電池を二次利用することで、新しい電池に代わる安価な電池を提供するだけでなく、原材料を採取する必要性を減らし、資源の枯渇や環境悪化に関する懸念に対処することができる。バッテリーの再利用性は、原材料の採取、製造、輸送の必要性を抑制するため、新しいバッテリー製造の二酸化炭素排出量の削減にも貢献する。南米の政府や規制機関は、こうした慣行の重要性を認識し始めており、企業が再利用や再梱包の選択肢を模索することを奨励するインセンティブを提供したり、規制を導入したりするケースが増えている。さらに、南米では電気自動車の普及が急速に進んでおり、今後数年のうちに大量の電気自動車用バッテリーが耐用年数を迎えると予想されるため、セカンドライフ・アプリケーションの開発に大きなチャンスが生まれる。

南米では自動車保有台数が多く、電気自動車の普及が進んでおり、鉛蓄電池の回収とリサイクルのためのインフラが確立されているため、自動車用電池が南米の電池リサイクル業界をリードしている。

南米では、自動車所有率の高さ、電気自動車(EV)市場の成長、鉛蓄電池のリサイクルインフラが整備されていることから、自動車用電池が電池リサイクル業界の最先端を走っている。この地域は中南米で最も自動車保有率が高く、ブラジル、アルゼンチン、メキシコなどの国々で数百万台の自動車、トラック、バスが使用されている。これらの自動車が老朽化し、バッテリーのライフサイクルが終了すると、この地域の使用済みバッテリーのかなりの部分を占めるようになるため、自動車用バッテリーはリサイクル・プロセスにおける重要なカテゴリーとなる。南米ではほとんどの自動車が、世界で最もリサイクルされている消費者製品の1つである従来の鉛蓄電池に依存しており、南米のリサイクルインフラは、この特定のタイプの電池を効果的に管理するために数十年にわたって進化してきた。南米のリサイクル業界における自動車用バッテリーの重要性は、電気自動車普及の拡大傾向によってさらに高まっている。電気自動車は現在、従来の内燃エンジン(ICE)車と比べると道路を走る車の割合は少ないが、特にブラジル、チリ、アルゼンチンなどの国々で急速に普及が進んでいる。電気自動車の販売台数が増えれば、寿命を迎えたリチウムイオンバッテリーのリサイクルが必要になる数も増えるだろう。EVへのシフトは、自動車用バッテリーのリサイクルの重要性も浮き彫りにしている。なぜなら、これらの自動車は高度なバッテリー技術を使用しており、ライフサイクルの終わりには専門的な処理が必要になるからである。鉛酸からリチウムイオン技術への移行は、この地域のリサイクル工程に新たな課題と機会をもたらす。南米のリサイクル業界は、鉛バッテリーのための既存の確立されたシステムとともに、これらの新しいタイプのバッテリーを取り扱うためのシステムとインフラをすでに開発し始めている。

ニッケルベースのバッテリーは、電気自動車の普及が進んでいること、この地域がクリーンエネルギーを推進していること、新興技術におけるニッケル需要が高いことなどから、南米のバッテリーリサイクル業界で大きく成長している。

南米では、電気自動車(EV)の普及率の上昇、同地域のクリーンエネルギーへの移行加速、新技術におけるニッケル需要の増加などが重なり、バッテリーリサイクル業界においてニッケルベースのバッテリーが大きく成長している。特に自動車分野では、ブラジル、アルゼンチン、チリなどの南米諸国が化石燃料への依存を減らし、大気汚染と闘うために、環境に優しい代替燃料の利用を推進しており、電気自動車の販売が増加している。南米では、太陽光発電や風力発電などの再生可能エネルギーへのシフトも進んでおり、効率的なエネルギー貯蔵ソリューションが必要とされることが多い。ニッケルベースの電池は、充放電効率が高く、サイクル寿命が長く、エネルギー密度が高いため、大規模な再生可能エネルギー貯蔵システムに適しており、エネルギー貯蔵アプリケーションの理想的な候補と考えられている。再生可能エネルギーソリューションの需要が高まるにつれ、ニッケルベースの選択肢を含め、信頼性が高く費用対効果の高い電池技術に対するニーズも高まっている。その結果、ニッケル系電池の需要の高まりは、電池のライフサイクルが終わったときに効率的に処理できるよう、より持続可能なリサイクルシステムの必要性を押し上げている。ブラジル、コロンビア、ベネズエラなどに世界最大級のニッケル埋蔵量を誇る広大な天然資源を持つ南米は、世界のニッケル需要を満たす上で極めて重要な役割を果たしています。ニッケルベースのバッテリーの効率的なリサイクルシステムを開発することで、この地域は新たな採掘作業の必要性を減らし、ニッケルのような貴重な材料を確実に回収して新たなバッテリー生産に再利用することができ、より持続可能で循環型の経済に貢献することができます。


ブラジルは、持続可能な廃棄物管理技術への早い段階からの投資、強力な政府政策、民間企業と研究機関の戦略的提携により、南米のバッテリーリサイクル業界をリードしている。

南米のバッテリー・リサイクル業界におけるブラジルのリーダーシップは、環境の持続可能性と資源管理に対する積極的な姿勢によるところが大きい。ブラジルは、天然資源を保護し、環境汚染を削減する上で、廃 棄物、特にバッテリーのリサイクルが極めて重要であることを認 識していた。過去10年間、ブラジルは先進的な廃棄物管理システムとリサイクル技術の開発に多額の投資を行ってきた。これらの投資は、単にインフラの強化にとどまらず、リチウムイオンバッテリー、鉛蓄電池、ニッケルカドミウムバッテリーなど、さまざまな種類のバッテリーをリサイクルするために必要な技術力の向上にも重点が置かれました。ブラジル政府は、電子廃棄物や、不適切に廃棄されると環境と健康に重大なリスクをもたらすバッテリーなどの有害物質の管理を目的とした強力な政策を実施することで、この進歩に重要な役割を果たしてきました。2010年に制定されたブラジルの国家固形廃棄物政策(PNRS)は、廃棄物の適切な処理とリサイクルを優先したラテンアメリカで最初のもののひとつである。この政策により、バッテリーのリサイクルと廃棄物管理に関する具体的な枠組みが整備され、明確なガイドラインと、企業がリサイクル事業や技術進歩に投資するインセンティブが確立された。さらにブラジル政府は、リサイクル事業に対する税制優遇措置や補助金を通じて民間セクターの参入を奨励し、研究開発への投資を後押ししてきた。民間企業と学術機関の両方が関与することで、強力なイノベーション・エコシステムが構築され、バッテリー・リサイクルの効率を高め、コストを削減するソリューションが推進されている。


本レポートの考察
- 歴史的年:2019年
- 基準年2024
- 推定年2025
- 予測年2030

本レポートの対象分野
- バッテリーリサイクル市場の価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

リサイクルプロセス別
- 湿式冶金プロセス
- 乾式製錬プロセス
- 鉛蓄電池リサイクルプロセス
- リチウムイオン電池リサイクルプロセス

処理状態別
- 材料の抽出
- 再利用、再梱包、セカンドライフ
- 廃棄処理

供給源別
- 自動車用電池
- 産業用バッテリー
- 家電用バッテリー

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に参入している企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要なプレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、農業関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。


***注:ご注文確認後、レポートのお届けまで48時間(2営業日)かかります。

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目次

目次

1.要旨
2.市場ダイナミクス
2.1.市場促進要因と機会
2.2.市場の阻害要因と課題
2.3.市場動向
2.3.1.XXXX
2.3.2.XXXX
2.3.3.XXXX
2.3.4.XXXX
2.3.5.XXXX
2.4.サプライチェーン分析
2.5.政策と規制の枠組み
2.6.業界専門家の見解
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.市場構造
4.1.市場への配慮
4.2.前提条件
4.3.制限事項
4.4.略語
4.5.出典
4.6.定義
5.経済・人口統計
6.南米のバッテリーリサイクル市場展望
6.1.金額別市場規模
6.2.国別市場シェア
6.3.市場規模および予測、リサイクルプロセス別
6.4.市場規模・予測:処理状態別
6.5.市場規模・予測:供給源別
6.6.市場規模および予測:化学別
6.7.ブラジル電池リサイクル市場の展望
6.7.1.金額別市場規模
6.7.2.リサイクル工程別の市場規模と予測
6.7.3.処理状態別の市場規模と予測
6.7.4.供給源別の市場規模と予測
6.8.アルゼンチンのバッテリーリサイクル市場展望
6.8.1.金額別市場規模
6.8.2.リサイクル工程別の市場規模と予測
6.8.3.処理状態別の市場規模と予測
6.8.4.供給源別の市場規模と予測
6.9.コロンビアのバッテリーリサイクル市場展望
6.9.1.金額別市場規模
6.9.2.リサイクル工程別の市場規模と予測
6.9.3.処理状態別の市場規模と予測
6.9.4.供給源別の市場規模および予測
7.競争環境
7.1.競合ダッシュボード
7.2.主要企業の事業戦略
7.3.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
7.4.ポーターの5つの力
7.5.企業プロフィール
7.5.1.グリーンエレトロン
7.5.1.1.会社概要
7.5.1.2.会社概要
7.5.1.3.財務ハイライト
7.5.1.4.地理的洞察
7.5.1.5.事業セグメントと業績
7.5.1.6.製品ポートフォリオ
7.5.1.7.主要役員
7.5.1.8.戦略的な動きと展開
7.5.2.スザノS.A.
7.5.3.トゥピー S.A.
8.戦略的提言
9.付録
9.1.よくある質問
9.2.注意事項
9.3.関連レポート
10.免責事項


図表一覧

図1:電池リサイクルの世界市場規模(億ドル)、地域別、2024年・2030年
図2:市場魅力度指数(2030年地域別
図3:市場魅力度指数(2030年セグメント別
図4:南米のバッテリーリサイクル市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル
図5:南米のバッテリーリサイクル市場国別シェア(2024年)
図6:ブラジルのバッテリーリサイクル市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図7:アルゼンチン電池リサイクル市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図8:コロンビアのバッテリーリサイクル市場規模:金額(2019年、2024年&2030F)(単位:億米ドル)
図9:世界のバッテリーリサイクル市場のポーターの5つの力


表一覧

表1:電池リサイクルの世界市場スナップショット(セグメント別)(2024年・2030年)(単位:億米ドル
表2:バッテリーリサイクル市場の影響要因(2024年
表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表5:外国通貨から米ドルへの平均為替レート
表6:南米の電池リサイクル市場規模・予測:リサイクル工程別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表7:南米のバッテリーリサイクル市場規模・予測:処理状態別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表8:南米のバッテリーリサイクル市場規模・予測:供給源別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表9:南米のバッテリーリサイクル市場規模・予測:化学物質別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表10:ブラジルのバッテリーリサイクル市場規模・予測:リサイクル工程別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表11:ブラジルのバッテリーリサイクル市場規模・予測:処理状態別 (2019〜2030F) (単位:USD Billion)
表12:ブラジルのバッテリーリサイクル市場規模・予測:供給源別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表13:アルゼンチンのバッテリーリサイクル市場規模・予測:リサイクル処理別 (2019~2030F)(単位:億米ドル)
表14:アルゼンチンのバッテリーリサイクル市場規模・予測:処理状態別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表15:アルゼンチンのバッテリーリサイクル市場規模・予測:排出元別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表16:コロンビアのバッテリーリサイクル市場規模・予測:リサイクル処理別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表17:コロンビアのバッテリーリサイクル市場規模・予測:処理状態別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表18:コロンビアのバッテリーリサイクル市場規模・予測:供給元別 (2019~2030F)(単位:USD Billion)
表19:上位5社の競争ダッシュボード(2024年

 

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Summary

South America's demand for battery recycling is largely concentrated in countries like Brazil, Argentina, and Chile, where significant strides are being made to address the challenges associated with battery disposal. The demand for battery recycling in the region has been particularly propelled by the need to handle a growing volume of spent batteries, which, if not properly managed, can pose environmental and health risks due to the hazardous materials contained within them. The rapid increase in demand for electric vehicles in the region has played a pivotal role in amplifying the importance of battery recycling. As the electric vehicle market expands, so does the need to effectively manage the end-of-life cycle of lithium-ion batteries. This demand for sustainable recycling practices has been bolstered by various regional initiatives and regulations that aim to ensure the proper disposal and recycling of batteries. For instance, in Brazil, the National Solid Waste Policy (PNRS) mandates that producers and importers of batteries take responsibility for the recycling process, thus encouraging the development of recycling infrastructure. The country has also introduced extended producer responsibility (EPR) regulations, which require manufacturers to manage the entire lifecycle of batteries, including their collection, recycling, and safe disposal. Special features within the South American market include the development of a robust infrastructure for recycling facilities, with some countries introducing incentives for companies that engage in the sustainable disposal of batteries. For example, Brazil and Argentina have incentivized the creation of collection points for used batteries and provided financial support to recycling facilities. Moreover, partnerships between private companies, government entities, and non-profit organizations are helping to enhance the recycling process, with companies like "Recicla", a recycling platform in Brazil, making substantial efforts to educate the public and streamline the recycling process.

According to the research report "South America Battery Recycling Market Outlook, 2030," published by Bonafide Research, the South America Battery Recycling market is expected to reach a market size of more than USD 1.85 Billion by 2030. The need for battery recycling in South America is driven by the significant environmental impact of improperly disposed batteries, which contain hazardous materials like lead, cadmium, and mercury. These materials, when not recycled properly, can leak into the environment, causing soil and water contamination. As the region embraces renewable energy and electric mobility, the volume of spent batteries, particularly lithium-ion batteries used in electric vehicles and consumer electronics, is steadily increasing. This creates both an opportunity and a responsibility for countries in South America to implement sustainable recycling solutions. Brazil, with its large population and strong industrial base, has introduced policies such as the National Solid Waste Policy, which mandates extended producer responsibility (EPR) for battery manufacturers. This encourages businesses to establish collection and recycling programs for used batteries. In recent years, Brazil has seen an increase in battery recycling companies, with innovative technologies emerging to improve the efficiency of the process. The country is also developing new infrastructure for battery collection, such as dedicated collection points for used batteries, making it easier for consumers and businesses to participate in recycling efforts. South America is beginning to see the development of specialized battery recycling facilities that utilize cutting-edge technologies to extract valuable materials such as cobalt, nickel, and lithium from used batteries. These materials are essential for the production of new batteries, making recycling a critical part of the region’s growing green economy. By focusing on developing efficient and sustainable recycling processes, South America is positioning itself as a key player in the global transition to a circular economy.


Market Drivers

• Growing Demand for Electric Vehicles (EVs): One of the most significant drivers of the battery recycling industry in South America is the increasing demand for electric vehicles (EVs). As countries such as Brazil, Chile, and Argentina begin to embrace sustainable transportation, the need for lithium-ion batteries in electric vehicles has surged. EVs use large quantities of batteries, which in turn leads to a rising volume of end-of-life batteries that require recycling. This trend is especially evident as governments and companies move toward reducing their carbon footprints and meeting international sustainability commitments.
• Push for Circular Economy and Sustainability: Another critical driver of battery recycling in South America is the regional and global push toward a circular economy. There is increasing recognition of the environmental and economic value of recycling critical raw materials used in battery production. Countries in South America are becoming more conscious of the environmental impact of mining and extracting these materials, and as a result, they are starting to focus on reusing materials from end-of-life batteries. In addition, international agreements and regulatory frameworks, such as the Paris Agreement, are prompting governments to adopt policies that support sustainability and encourage recycling initiatives.

Market Challenges

• Limited Recycling Infrastructure and Technology: Despite the growing demand for battery recycling, one of the major challenges facing South America’s industry is the limited infrastructure and technology for recycling batteries. The recycling processes for batteries, particularly for lithium-ion and other advanced chemistries, require specialized facilities and sophisticated technology. South America currently lacks the comprehensive infrastructure required to manage battery waste at scale. There are few recycling plants dedicated to handling these types of batteries, and the existing ones often lack the technology to efficiently extract and reuse valuable materials.
• Regulatory and Policy Gaps: Another significant challenge for the battery recycling industry in South America is the lack of clear, consistent, and enforceable regulations and policies. While some countries in the region, like Chile and Brazil, have made progress in developing policies for waste management and recycling, there is still much work to be done. There is a lack of standardization in battery disposal and recycling practices across the region, which creates uncertainty for businesses looking to invest in recycling technologies. Moreover, the absence of strong regulations means that there are fewer incentives for companies to invest in infrastructure and research, and there is little enforcement of proper recycling practices.

Market Trends

• Increased Investment in Recycling Technologies: A noticeable trend in the South American battery recycling industry is the increasing investment in new recycling technologies. With the growing demand for batteries, particularly from the electric vehicle sector, and the need for sustainable practices, private companies and governments are beginning to pour more resources into the development of advanced recycling technologies. For instance, companies are researching new processes that can more efficiently extract valuable materials from used batteries, such as lithium, cobalt, and nickel.
• Strengthening Regional Collaboration and International Partnerships: A growing trend in South America’s battery recycling industry is the increase in regional collaboration and international partnerships. Countries in South America are recognizing the importance of working together to build a sustainable battery recycling ecosystem. This is particularly important given the shared resources in the region, such as lithium deposits, and the potential for collaborative solutions to common challenges. International partnerships with global leaders in the recycling and automotive industries are also becoming more common.


The lead-acid battery recycling process is leading the battery recycling industry in South America due to its well-established infrastructure, high economic value, and strong regulatory support.

In South America, the lead-acid battery recycling process has become the dominant method for battery recycling, primarily because of its long-standing presence in the region and the economic and environmental benefits it offers. Lead-acid batteries, commonly used in automotive, industrial, and energy storage applications, are a key component of the region's battery recycling market. The South American recycling industry has developed over decades of handling these types of batteries, establishing efficient systems for collecting, processing, and reusing lead and other valuable components. The process itself is highly beneficial because it recycles both lead and sulfuric acid, minimizing the environmental impact and creating economic value through the recovery of these materials. Lead, being a critical and valuable resource, is effectively reused in the production of new batteries, providing a sustainable cycle of material recovery and reducing the need for new mining operations. This not only reduces the environmental footprint of battery production but also ensures a steady supply of raw materials. Furthermore, the recycling of sulfuric acid, through neutralization processes, prevents harmful releases into the environment, addressing environmental concerns associated with the improper disposal of used batteries. Governments across South American countries have implemented regulations that promote the proper disposal and recycling of lead-acid batteries, recognizing the potential hazards they pose to human health and the environment when improperly discarded. These laws often require manufacturers, retailers, and consumers to take responsibility for the safe collection and recycling of used batteries, contributing to a strong recycling culture.

The growth of reuse, repackaging, and second-life battery applications in South America's battery recycling industry is driven by the increasing demand for cost-effective energy storage solutions, sustainability goals, and the region's expanding renewable energy sector.

In South America, the reuse, repackaging, and second-life battery market is rapidly growing as a result of a perfect storm of economic, environmental, and technological factors that align with the region’s increasing need for affordable and sustainable energy storage solutions. Solar and wind power generation, both of which are growing in popularity across South America, often face challenges related to intermittent energy production. This creates a demand for reliable and cost-effective energy storage systems, and used batteries, especially from electric vehicles (EVs) and industrial applications, offer a perfect solution. When batteries reach the end of their primary life cycle—whether in a car, truck, or other machinery—they often still have a considerable amount of useful life remaining, making them ideal candidates for reuse in secondary applications such as energy storage systems for solar power plants, homes, and businesses. By repurposing these batteries for second-life use, they not only provide a cheaper alternative to new batteries but also reduce the need for extracting raw materials, addressing concerns related to resource depletion and environmental degradation. The reusability of batteries also helps reduce the carbon footprint of new battery production, as it curtails the need for raw material extraction, manufacturing, and transportation. Governments and regulatory bodies in South America are beginning to recognize the importance of these practices and are increasingly offering incentives or introducing regulations that encourage companies to explore reuse and repackaging options. Furthermore, with the rapid growth of electric vehicle adoption in South America, large numbers of EV batteries are expected to reach their end-of-life phase in the coming years, creating a significant opportunity for the development of second-life applications.

Automotive batteries are leading the South American battery recycling industry due to the region's high vehicle ownership, increasing electric vehicle adoption, and the well-established infrastructure for collecting and recycling lead-acid batteries.

In South America, automotive batteries are at the forefront of the battery recycling industry, driven by a combination of widespread vehicle ownership, a growing electric vehicle (EV) market, and a robust infrastructure for recycling lead-acid batteries. The region has one of the highest rates of vehicle ownership in Latin America, with millions of cars, trucks, and buses in use across countries like Brazil, Argentina, and Mexico. As these vehicles age and their batteries reach the end of their life cycle, they represent a substantial portion of used batteries in the region, making automotive batteries a key category in the recycling process. Most of the vehicles in South America still rely on traditional lead-acid batteries, which are one of the most recycled consumer products in the world, and the recycling infrastructure in South America has evolved over decades to manage this specific type of battery effectively. The importance of automotive batteries in South America’s recycling industry is further amplified by the growing trend of electric vehicle adoption. While EVs currently make up a smaller proportion of vehicles on the road compared to traditional internal combustion engine (ICE) vehicles, the adoption rate is increasing rapidly, especially in countries like Brazil, Chile, and Argentina. As more electric vehicles are sold, there will be an increase in the number of lithium-ion batteries that require recycling once they reach their end of life. The shift towards EVs also highlights the importance of automotive battery recycling because these vehicles use advanced battery technology that needs specialized handling at the end of its lifecycle. The shift from lead-acid to lithium-ion technologies poses a new set of challenges and opportunities for recycling processes in the region. The South American recycling industry is already beginning to develop systems and infrastructure to handle these new types of batteries alongside the existing well-established systems for lead-acid batteries.

Nickel-based batteries are significantly growing in South America's battery recycling industry due to the increasing adoption of electric vehicles, the region's push towards clean energy, and the high demand for nickel in emerging technologies.

In South America, nickel-based batteries are experiencing significant growth within the battery recycling industry, driven by a combination of rising electric vehicle (EV) adoption, the region’s accelerating transition to clean energy, and the increasing demand for nickel in new technologies. The automotive sector, in particular, has seen an increase in electric vehicle sales, with South American countries like Brazil, Argentina, and Chile pushing for greener alternatives to reduce dependence on fossil fuels and combat air pollution. South America is also witnessing a growing shift toward renewable energy sources, such as solar and wind power, which often require efficient energy storage solutions. Nickel-based batteries are seen as ideal candidates for energy storage applications because they offer high charge/discharge efficiency, longer cycle life, and greater energy density, making them suitable for large-scale renewable energy storage systems. As the demand for renewable energy solutions increases, the need for reliable and cost-effective battery technologies, including nickel-based options, is also growing. Consequently, the rise in demand for nickel-based batteries is pushing the need for a more sustainable recycling system to ensure that these batteries can be processed efficiently at the end of their life cycle. South America, with its vast natural resources, including some of the world’s largest nickel reserves in countries like Brazil, Colombia, and Venezuela, plays a pivotal role in meeting global demand for nickel. By developing efficient recycling systems for nickel-based batteries, the region can reduce the need for new mining operations and ensure that valuable materials, like nickel, are recovered and reused in new battery production, contributing to a more sustainable and circular economy.


Brazil is leading the South American battery recycling industry due to its early investments in sustainable waste management technologies, robust government policies, and strategic collaborations between private enterprises and research institutions.

Brazil's leadership in the South American battery recycling industry is largely attributed to its proactive stance on environmental sustainability and resource management. The country recognized the critical importance of recycling waste materials, particularly batteries, in preserving natural resources and reducing environmental pollution. Over the past decade, Brazil has invested heavily in developing advanced waste management systems and recycling technologies. These investments were not just limited to enhancing infrastructure but also focused on advancing the technological capabilities needed to recycle various types of batteries, including lithium-ion, lead-acid, and nickel-cadmium batteries. The Brazilian government has played a key role in this progress by implementing strong policies aimed at managing e-waste and other hazardous materials, such as batteries, that pose significant environmental and health risks when improperly disposed of. Brazil’s National Solid Waste Policy (PNRS), enacted in 2010, was one of the first in Latin America to prioritize the proper disposal and recycling of waste products. This policy laid the groundwork for developing specific frameworks for battery recycling and waste management, establishing clear guidelines and incentives for companies to invest in recycling operations and technological advancements. Furthermore, the Brazilian government has encouraged private sector participation through tax incentives and subsidies for recycling projects, boosting investments in research and development. The involvement of both private enterprises and academic institutions has created a strong innovation ecosystem, driving forward solutions that increase efficiency in battery recycling and reduce costs.


Considered in this report
• Historic Year: 2019
• Base year: 2024
• Estimated year: 2025
• Forecast year: 2030

Aspects covered in this report
• Battery Recycling Market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Recycling Process
• Hydrometallurgical Process
• Pyrometallurgical Process
• Lead Acid Battery Recycling Process
• Lithium-ion Battery Recycling Process

By Processing State
• Extraction Of Material
• Reuse, Repackaging, & Second Life
• Disposal

By Source
• Automotive Batteries
• Industrial Batteries
• Consumer & electric appliance Batteries

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to agriculture industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.


***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.3.1. XXXX
2.3.2. XXXX
2.3.3. XXXX
2.3.4. XXXX
2.3.5. XXXX
2.4. Supply chain Analysis
2.5. Policy & Regulatory Framework
2.6. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. South America Battery Recycling Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Recycling process
6.4. Market Size and Forecast, By Processing state
6.5. Market Size and Forecast, By Source
6.6. Market Size and Forecast, By Chemistry
6.7. Brazil Battery Recycling Market Outlook
6.7.1. Market Size by Value
6.7.2. Market Size and Forecast By Recycling process
6.7.3. Market Size and Forecast By Processing state
6.7.4. Market Size and Forecast By Source
6.8. Argentina Battery Recycling Market Outlook
6.8.1. Market Size by Value
6.8.2. Market Size and Forecast By Recycling process
6.8.3. Market Size and Forecast By Processing state
6.8.4. Market Size and Forecast By Source
6.9. Colombia Battery Recycling Market Outlook
6.9.1. Market Size by Value
6.9.2. Market Size and Forecast By Recycling process
6.9.3. Market Size and Forecast By Processing state
6.9.4. Market Size and Forecast By Source
7. Competitive Landscape
7.1. Competitive Dashboard
7.2. Business Strategies Adopted by Key Players
7.3. Key Players Market Positioning Matrix
7.4. Porter's Five Forces
7.5. Company Profile
7.5.1. Green Eletron
7.5.1.1. Company Snapshot
7.5.1.2. Company Overview
7.5.1.3. Financial Highlights
7.5.1.4. Geographic Insights
7.5.1.5. Business Segment & Performance
7.5.1.6. Product Portfolio
7.5.1.7. Key Executives
7.5.1.8. Strategic Moves & Developments
7.5.2. Suzano S.A.
7.5.3. Tupy S.A.
8. Strategic Recommendations
9. Annexure
9.1. FAQ`s
9.2. Notes
9.3. Related Reports
10. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Global Battery Recycling Market Size (USD Billion) By Region, 2024 & 2030
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2030
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2030
Figure 4: South America Battery Recycling Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 5: South America Battery Recycling Market Share By Country (2024)
Figure 6: Brazil Battery Recycling Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 7: Argentina Battery Recycling Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 8: Colombia Battery Recycling Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 9: Porter's Five Forces of Global Battery Recycling Market


List of Tables

Table 1: Global Battery Recycling Market Snapshot, By Segmentation (2024 & 2030) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Battery Recycling Market, 2024
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: South America Battery Recycling Market Size and Forecast, By Recycling process (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 7: South America Battery Recycling Market Size and Forecast, By Processing state (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 8: South America Battery Recycling Market Size and Forecast, By Source (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 9: South America Battery Recycling Market Size and Forecast, By Chemistry (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 10: Brazil Battery Recycling Market Size and Forecast By Recycling process (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 11: Brazil Battery Recycling Market Size and Forecast By Processing state (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 12: Brazil Battery Recycling Market Size and Forecast By Source (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 13: Argentina Battery Recycling Market Size and Forecast By Recycling process (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 14: Argentina Battery Recycling Market Size and Forecast By Processing state (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 15: Argentina Battery Recycling Market Size and Forecast By Source (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 16: Colombia Battery Recycling Market Size and Forecast By Recycling process (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 17: Colombia Battery Recycling Market Size and Forecast By Processing state (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 18: Colombia Battery Recycling Market Size and Forecast By Source (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 19: Competitive Dashboard of top 5 players, 2024

 

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