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触媒コンバーターの世界市場概要、2025-30年

触媒コンバーターの世界市場概要、2025-30年


Global Catalytic Convertor Market Overview, 2025-30

自動車が賢くなり始めるずっと前から、排気システムはシャシーの下で静かに革命を起こしていた。1970年代後半、科学者とエンジニアは、内燃エンジンから放出される有毒ガスのカクテルを浄化するコンパクトな装置... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2025年5月31日 US$4,950
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サマリー

自動車が賢くなり始めるずっと前から、排気システムはシャシーの下で静かに革命を起こしていた。1970年代後半、科学者とエンジニアは、内燃エンジンから放出される有毒ガスのカクテルを浄化するコンパクトな装置を初めて発表した。排気システムに直接取り付けられたこの装置は、化学反応の連鎖を引き起こし、一酸化炭素、窒素酸化物、炭化水素のような有害なガスを、二酸化炭素、窒素、水蒸気のような有害でない排出ガスに変換する。彼らはこれを触媒コンバーターと呼んだ。初期のシステムは単純な酸化プロセスを使用していたが、排出ガス規制の高まりにより、研究者たちはさらなる技術革新を迫られ、二元触媒、三元触媒、ディーゼル酸化触媒、そして後に選択的触媒還元やリーンNOxトラップのような高度なソリューションの開発につながった。これらのシステムが最初に大量に統合されたのは乗用車だったが、需要はすぐに商用車、オートバイ、オフロード車、重建設機械にも波及した。技術的には、触媒コンバーターは、セラミック製ハニカム構造の上にコーティングされた触媒として、プラチナ、パラジウム、ロジウムなどの貴金属に依存している。これらの金属は、それ自体が消費されることなく、高温での化学変換を促進する。フォード、トヨタ、ゼネラルモーターズなどの自動車メーカーは、Tenneco、Faurecia、Eberspächerなどのサプライヤーと提携し、触媒の配合を改良し、ウォームアップ時間を短縮し、効率を損なうことなく貴金属の装填量を低減した。近年では、エンジン始動後の動作を高速化するクローズ・カップルド・コンバーターや、背圧を低減する軽量基材を各社が導入している。デジタル・シミュレーション・ツールは、エンジニアがコンバータの性能をリアルタイムでモデル化し、テスト段階を加速するのに役立っています。米国、欧州、およびアジア太平洋地域の排ガス規制は引き続き強化されており、自動車メーカーは後処理システムの改良を通じてその遵守を推進しています。顧客は現在、より長寿命でより軽量な、より小型の触媒システムを期待している。このような期待により、OEMとアフターマー ケットの各分野で、技術革新サイクルが速いペースで進んでいる。

Bonafide Research社の調査レポート「触媒コンバータの世界市場概要、2025-30年」によると、触媒コンバータの世界市場規模は2024年に824億5,000万米ドル以上となった。この成長はいくつかの要因によってもたらされる。第一に、世界的な排ガス規制の厳格化により、自動車メーカーは高度な排ガス制御技術の統合を余儀なくされている。第二に、特に新興国における自動車の生産と販売の増加が、触媒コンバーターの需要を押し上げている。さらに、消費者の環境意識の高まりと持続可能な輸送ソリューションの推進が市場拡大に寄与している。市場の最近の動きとしては、ジョンソン・マッセイが触媒テクノロジー事業を18億ポンドでハネウェルに売却したことが挙げられる。触媒コンバーターの世界市場における主なプレーヤーには、BASF Catalysts LLC、Marelli Holding Co.Ltd.、双葉工業株式会社、Tenneco Inc.、Benteler International AG、HJS Emission Technology GmbH & Co.KG、Yutaka Giken Company Limited、BOSAL、Eberspächer、Jetex Exhausts Ltd.、Sango Co., Ltd.、Standard Motor Products Europe Ltd .これらの企業は、多様な排ガス規制と車両要件を満たすように設計された幅広い製品を提供し、その技術的専門知識とグローバルなプレゼンスを活用して幅広い顧客基盤に対応している。ハイブリッド車や電気自動車の採用が増加しており、排出ガスが少ないとはいえ、内燃コンポーネントに触媒コンバーターが必要であることから、市場機会が生じている。さらに、使用済みコンバーターから貴金属をリサイクルすることが重視されるようになっていることも、市場関係者にとって有利な道を示している。この市場では、排出基準の遵守が重要である。カリフォルニアのような地域では、カリフォルニア大気資源委員会(CARB)がアフターマーケット用触媒コンバーターに特定の認証を義務付けており、厳しい排出削減要件を満たすことを保証している。こうした規制は、大気質基準を維持し、交換部品が自動車の排ガス性能を損なわないようにするのに役立つ。


市場促進要因

- アジア太平洋地域における厳しい排ガス規制インドや中国などの国々では、大気汚染と闘うために、それぞれバーラト・ステージVIとチャイナVIという厳しい排ガス規制を実施している。これらの規制では、自動車が排出する汚染物質の量を減らすことが求められており、高度な触媒コンバーターの使用が必要となっている。自動車メーカーは、この規制を遵守するために車両をアップグレードしなければならず、コンバーターの需要増につながる。この需要の急増は生産を刺激し、企業の製造能力拡大を促す。その結果、自動車サプライチェーンは成長を遂げ、地域経済にプラスに寄与する。
- 北米における高い自動車保有率と買い替え率北米、特に米国では、自動車の保有率が高く、買い替え頻度も高い傾向にある。このような行動が、触媒コンバーターを装備した新車に対する一貫した需要を牽引している。さらに、厳しい環境保護庁(EPA)規制が効率的な排ガス制御技術の使用を義務付けており、需要をさらに押し上げている。メーカー各社は増産によってこれに対応し、地域内の雇用創出と経済活動を支えている。

市場の課題

- 貴金属価格の変動:触媒コンバーターは、プラチナ、パラジウム、ロジウムなどの貴金属に依存している。これらの金属の価格は非常に変動しやすく、予測不可能な製造コストにつながっている。生産者にとって、この変動は予算編成と価格戦略を複雑にする。消費者は、自動車や交換部品の価格上昇に直面する可能性があり、需要を減少させる可能性がある。
- 欧州における電気自動車(EV)の台頭欧州では、触媒コンバー ターを必要としない電気自動車への移行が著しい。この移行は、触媒コンバーターの主要市場が減少するため、触媒コンバーター・メーカーにとって課題となる。生産者は新しい技術や市場に軸足を移す必要があり、追加コストが発生する可能性がある。消費者はよりクリーンな代替燃料から恩恵を受けるが、伝統的な触媒コンバーター産業は衰退の可能性に直面し、このセクターの雇用と経済貢献に影響を与える。

市場動向

- 日本におけるハイブリッド車との統合日本の自動車産業は、内燃エンジンと電気推進力を組み合わせたハイブリッド車に注力している。こうしたハイブリッド車には依然として触媒コンバーターが必要であるが、さまざまなエンジン負荷に対応するために特殊な設計が施されている。消費者は、燃費の良さと排出ガスの少なさからハイブリッド車を好む。メーカーはこうした嗜好を満たすために技術革新を行っており、触媒コンバーター技術の進歩につながっている。この傾向は継続的な需要を支え、自動車製造の経済活動を刺激している。
- 欧州におけるリサイクルの取り組み欧州では、貴金属を回収して環境への影響を低減するため、触媒コンバーターのリサイクルを重視している。消費者の環境意識は高まっており、持続可能なライフサイクルを持つ製品が好まれている。リサイクル・プログラムにより、生産者は貴重な材料を再生利用することができ、生産コストと採掘への依存度を下げることができる。このアプローチは、エコフレンドリーな消費者にアピールするだけでなく、循環型経済を促進し、経済の回復力を高める。


三元触媒コンバーター(TWC)が世界の触媒コンバーター市場をリードしているのは、コスト、効率、厳格な環境規制への適合のバランスをとりながら、世界の自動車生産の大部分を占めるガソリン・エンジンからの有害な排出ガスを効果的に削減するからである。

三元触媒コンバーターは、ガソリン車の排気システムに取り付けられ、一酸化炭素(CO)、窒素酸化物(NOx)、炭化水素(HC)の3つの主要汚染物質を同時に低減する装置である。プラチナ、パラジウム、ロジウムなどの貴金属を主成分とする触媒を使って化学反応を起こし、これらの有害ガスを二酸化炭素、窒素、水蒸気などの毒性の低い物質に変換する。この技術は、米国EPAの第3次排気ガス規制、欧州のユーロ6、中国の第6次排気ガス規制など、世界各国の政府によって設定された厳しい排気ガス規制を満たすための、信頼性が高く費用対効果の高いソリューションを提供するため、乗用車や小型商用車の標準となっている。トヨタ、フォード、フォルクスワーゲン、ホンダなどの自動車ブランドは、コンプライアンスを確保し燃費を維持するために、ガソリン車モデルにTWCを広く採用している。ジョンソン・マッセイ、BASF、ユミコアなどの触媒コンバーターメーカーは、触媒の耐久性を向上させ、貴金属の使用量を減らして平均販売価格(ASP)を下げるイノベーションを紹介し、積極的な販売促進活動を行っている。TWCが広く受け入れられているのは、多くの地域市場を支配している既存のガソリンエンジン技術との互換性にもよる。よりクリーンな自動車を求める消費者の嗜好と政府の義務付けが、自動車メーカーにTWCの継続的な使用と改良を促している。TWCのバランスのとれた性能、手頃な価格、環境上の利点が高い需要を生み出し、メーカーに生産能力の増強を促している。

ロジウムは、世界的に規制が強化されている窒素酸化物(NOx)排 出量の削減に重要な役割を果たしているため、世界の触媒コンバー ター市場で最も急速に成長している金属である。

ロジウムは、スモッグや酸性雨の原因となる有害な汚染物質である窒素酸化物を特にターゲットとする触媒コンバーターの触媒として使用される希少貴金属である。ロジウムは、NOxを無害な窒素ガスと酸素ガスに変換するのを助けることで機能し、欧州のユーロ6、中国の6、米国の3次規制などの厳しい環境規制を満たすために不可欠な金属である。プラチナやパラジウムのような他の金属に比べて、ロジウムはNOxの排出を抑制する効率が高いため、高価で希少であるにもかかわらず、なくてはならない存在となっている。トヨタ、フォルクスワーゲン、ゼネラルモーターズといった大手を含む世界中の自動車メーカーは、特にガソリン車とディーゼル車の触媒コンバーターにロジウムを組み込み、厳しい排ガス規制を遵守している。ジョンソン・マッセイやBASFなどの触媒コンバーター・ メーカーは、製品の有効性を強調するため、マーケティングや技 術資料でロジウムの含有量を強調することが多い。ロジウムの平均販売価格(ASP)は、その希少性と重要な機能を 反映して、他の貴金属よりも高いのが普通である。これはコンバーターの総コストを押し上げるが、メーカーと規制当局にとって譲れないコンプライアンスを確保することになる。各国がより厳しい排ガス規制を採用し、消費者がより排ガスのクリーン な自動車を好むにつれて、ロジウムの需要は増大する。業界の展示会や提携関係における販売促進活動は、耐久 性の向上とコスト削減のためにロジウムの使用を最適化するこ とに重点を置いており、自動車メーカーを惹きつけている。T

乗用車は世界の自動車生産・販売台数で最大のシェアを占め ているため、触媒コンバーターの世界市場をリードしている。

乗用車は、世界的に道路を走る最も一般的なタイプの自動車であり、ガソリン・エンジンやディーゼル・エンジンからの有害な排出ガスを削減するために触媒コンバーターに大きく依存している。これらのコンバーターは、プラチナ、パラジウム、ロジウムなどの貴金属を触媒として使用し、一酸化炭素、窒素酸化物、炭化水素などの汚染物質を有害性の低いガスに変換する重要な部品である。世界各国の政府が、欧州のユーロ6、中国のユーロ6、米国のEPA第3次排気ガス規制など、より厳しい排気ガス規制を実施する中、自動車メーカーは、ほぼすべての新型乗用車に効率的な触媒コンバーターを装備しなければならない。トヨタ、フォード、ヒュンダイ、フォルクスワーゲンなどのブランドは、先進の触媒技術を人気モデルに搭載して市場をリードしており、マーケティング・キャンペーンや持続可能性イベントを通じて、よりクリーンな空気へのコミットメントをアピールしている。乗用車の触媒コンバーターの平均販売価格(ASP)は、コンバーターの種類や貴金属の含有量によって異なるが、各社はコストを管理しながら性能を最適化するための技術革新に絶えず取り組んでいる。この需要は、規制だけでなく、環境にやさしく燃費の良い車を好む消費者によっても牽引されている。乗用車の普及は、触媒コンバーターの大規模かつ安定した市場を生み出し、メーカーやサプライヤーの増産を促している。触媒コンバーターの利点には、大気質の改善や法的基準への準拠などがあり、これらは購入者と規制当局の双方にアピールするものである。


アジア太平洋地域は、圧倒的な自動車生産台数、厳しい排ガス規制、急速な都市化により、世界の触媒コンバーター市場をリードし、最も急成長している地域である。

アジア太平洋地域は、いくつかの重要な要因によって触媒コンバーター市場の世界的リーダーとして浮上している。この地域は世界の自動車生産の50%以上を占めており、中国、インド、日本といった国々がその先頭を走っている。中国だけでも、2025年までに約3,200万台の自動車が生産されると予測されており、自動車産業における重要な役割が強調されている。このような大規模な生産規模は、当然、自動車からの有害な排出ガスを削減するために不可欠な部品である触媒コンバーターに対する高い需要につながる。環境問題への関心の高まりを受けて、アジア太平洋地域の各国政府は厳しい排ガス規制を実施している。例えば、中国とインドはそれぞれ、欧州のEuro VI基準に相当するChina VIとBS-VI基準への移行を進めている。これらの規制は高度な排ガス制御技術の使用を義務付けているため、高性能触媒コンバーターの需要を押し上げている。さらに、この地域では急速な都市化と可処分所得の増加により、自動車保有台数が急増している。都市人口が増加するにつれて、効率的で環境に優しい輸送ソリューションに対するニーズも高まっている。この変化により、排ガス基準を満たし大気汚染を削減するために、先進的な触媒コンバーターを装備した自動車の採用が加速している。




本レポートの考察
- 歴史的年:2019年
- 基準年2024
- 推定年2025
- 予測年2030

本レポートの対象分野
- 触媒コンバーター市場の価値とセグメント別予測
- さまざまな推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- 二元触媒コンバーター
- 三元触媒(TWC)
- ディーゼル酸化触媒(DOC)
- その他(選択触媒還元(SCR)&リーンNOxトラップ(LNT)

材料タイプ別
- プラチナ
- パラジウム
- ロジウム

自動車タイプ別
- 乗用車
- 商用車
- オートバイ・オフロード車
- 産業・建設機械

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、二次調査は市場の把握と市場に存在する企業のリストアップに使用された。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要なプレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、この業界に関連する団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。


***注:ご注文確認後、レポートのお届けまで48時間(2営業日)かかります。

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目次

目次

1.エグゼクティブ・サマリー
2.市場ダイナミクス
2.1.市場促進要因と機会
2.2.市場の阻害要因と課題
2.3.市場動向
2.3.1.XXXX
2.3.2.XXXX
2.3.3.XXXX
2.3.4.XXXX
2.3.5.XXXX
2.4.サプライチェーン分析
2.5.政策と規制の枠組み
2.6.業界専門家の見解
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.市場構造
4.1.市場への配慮
4.2.前提条件
4.3.制限事項
4.4.略語
4.5.出典
4.6.定義
5.経済・人口統計
6.触媒コンバーターの世界市場展望
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.地域別市場シェア
6.3.地域別市場規模および予測
6.4.市場規模・予測:タイプ別
6.5.市場規模・予測:材料タイプ別
6.6.市場規模・予測:用途別
6.7.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.北米触媒コンバーターの市場展望
7.1.市場規模:金額別
7.2.国別市場シェア
7.3.市場規模および予測、タイプ別
7.4.市場規模・予測:材料タイプ別
7.5.市場規模・予測:用途別
7.6.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.欧州触媒コンバーターの市場展望
8.1.市場規模:金額別
8.2.国別市場シェア
8.3.市場規模および予測、タイプ別
8.4.市場規模・予測:材料タイプ別
8.5.市場規模・予測:用途別
8.6.市場規模・予測:自動車タイプ別
9.アジア太平洋地域の触媒コンバーター市場展望
9.1.市場規模:金額別
9.2.国別市場シェア
9.3.市場規模および予測、タイプ別
9.4.市場規模・予測:材料タイプ別
9.5.市場規模・予測:用途別
9.6.市場規模・予測:自動車タイプ別
10.南米の触媒コンバーター市場展望
10.1.市場規模:金額別
10.2.国別市場シェア
10.3.市場規模および予測、タイプ別
10.4.市場規模・予測:材料タイプ別
10.5.市場規模・予測:用途別
10.6.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.中東・アフリカ触媒コンバーターの市場展望
11.1.市場規模:金額別
11.2.国別市場シェア
11.3.市場規模および予測、タイプ別
11.4.市場規模・予測:材料タイプ別
11.5.市場規模・予測:用途別
11.6.市場規模・予測:自動車タイプ別
12.競争環境
12.1.競合ダッシュボード
12.2.主要企業の事業戦略
12.3.主要プレーヤーの市場シェアの洞察と分析、2024年
12.4.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
12.5.ポーターの5つの力
12.6.企業プロフィール
12.6.1.株式会社マレリ・ホールディングス
12.6.1.1.会社概要
12.6.1.2.会社概要
12.6.1.3.財務ハイライト
12.6.1.4.地理的洞察
12.6.1.5.事業セグメントと業績
12.6.1.6.製品ポートフォリオ
12.6.1.7.主要役員
12.6.1.8.戦略的な動きと展開
12.6.2.フォービアSE
12.6.3.コーニング・インコーポレイテッド
12.6.4.テネコ・インコーポレーテッド
12.6.5.BASF SE
12.6.6.ベンテラー・インターナショナルAG
12.6.7.世宗実業
12.6.8.フリードリッヒ・ボイセン社
12.6.9.カトコンS.A. デC.V.
12.6.10.サンゴ株式会社サンゴ
13.戦略的提言
14.付属資料
14.1.よくある質問
14.2.注意事項
14.3.関連レポート
15.免責事項

 

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図表リスト

図表一覧


図1:触媒コンバーターの世界市場規模(億ドル)、地域別、2024年・2030年
図2:市場魅力度指数(2030年地域別
図3:市場魅力度指数(2030年セグメント別
図4:触媒コンバーターの世界市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル
図5:触媒コンバーターの世界市場地域別シェア(2024年)
図6:北米の触媒コンバーター市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図7:北米触媒コンバーターの国別市場シェア(2024)
図8:欧州の触媒コンバーター市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図9:欧州触媒コンバーターの国別市場シェア(2024年)
図10:アジア太平洋地域の触媒コンバーター市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図11:アジア太平洋地域の触媒コンバーターの国別市場シェア(2024年)
図12:南米の触媒コンバーター市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図13:南米の触媒コンバーター市場国別シェア(2024年)
図14:中東・アフリカの触媒コンバーター市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図15: 中東・アフリカ触媒コンバーター市場国別シェア(2024年)
図16:触媒コンバーターの世界市場におけるポーターの5つの力
 


表一覧

表1:触媒コンバーターの世界市場スナップショット、セグメント別(2024年・2030年)(単位:億米ドル)
表2:触媒コンバーター市場の影響要因(2024年
表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表5:外国通貨から米ドルへの平均為替レート
表6: 触媒コンバーターの世界市場規模および予測、地域別 (2019~2030F) (単位:億米ドル)
表7:触媒コンバーターの世界市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表8:触媒コンバーターの世界市場規模・予測:素材タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表9:触媒コンバーターの世界市場規模・予測:用途別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表10:触媒コンバーターの世界市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表11:北米の触媒コンバーター市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表12:北米の触媒コンバーター市場規模・予測:素材タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表13:北米の触媒コンバーター市場規模・予測:用途別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表14:北米の触媒コンバーター市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表15:欧州の触媒コンバーター市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表16:欧州の触媒コンバーター市場規模・予測:素材タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表17:欧州の触媒コンバーター市場規模・予測:用途別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表18:欧州の触媒コンバーター市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表19:アジア太平洋地域の触媒コンバーター市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表20:アジア太平洋地域の触媒コンバーター市場規模・予測:素材タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表21:アジア太平洋地域の触媒コンバーター市場規模・予測:用途別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表22:アジア太平洋地域の触媒コンバーター市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表23:南米の触媒コンバーター市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表24:南米の触媒コンバーター市場規模・予測:素材タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表25:南米の触媒コンバーター市場規模・予測:用途別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表26:南米の触媒コンバーター市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表 27:中東・アフリカの触媒コンバーター市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表 28:中東・アフリカの触媒コンバーター市場規模・予測:素材タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表29:中東・アフリカ触媒コンバーターの市場規模・予測:用途別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表30:中東・アフリカ:触媒コンバーターの市場規模・予測:自動車タイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表31:中東・アフリカの触媒コンバーター市場上位5社の競争ダッシュボード(2024年
表32:主要プレイヤーの市場シェア触媒コンバーター市場における主要企業の市場シェアに関する洞察と分析(2024年

 

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Summary

Long before vehicles started getting smarter, exhaust systems quietly began a revolution beneath the chassis. In the late 1970s, scientists and engineers first introduced a compact device that could clean up the toxic cocktail of gases released by internal combustion engines. This device, fitted directly into the exhaust system, triggered a chain of chemical reactions that converted harmful gases like carbon monoxide, nitrogen oxides, and hydrocarbons into less harmful emissions such as carbon dioxide, nitrogen, and water vapor. They called it a catalytic converter. Early systems used simple oxidation processes, but growing emissions norms pushed researchers to innovate further, leading to the development of Two-Way, Three-Way, Diesel Oxidation Catalysts, and later advanced solutions like Selective Catalytic Reduction and Lean NOx Traps. Passenger cars were the first to see mass integration of these systems, but demand soon spilled over into commercial fleets, motorcycles, off-road vehicles, and heavy construction equipment. Technically, catalytic converters rely on precious metals like platinum, palladium, and rhodium as catalysts coated over ceramic honeycomb structures. These metals facilitate chemical conversions at high temperatures without being consumed themselves. Over time, carmakers like Ford, Toyota, and General Motors partnered with suppliers such as Tenneco, Faurecia, and Eberspächer to enhance catalyst formulations, reduce warm-up time, and lower precious metal loadings without compromising efficiency. In recent years, companies have introduced close-coupled converters that operate faster after engine start and lightweight substrates that reduce backpressure. Digital simulation tools now help engineers model converter performance in real time, accelerating testing phases. Emissions regulations in the US, Europe, and Asia-Pacific continue to get tighter, and automakers are pushing for compliance through improved aftertreatment systems. Customers now expect even smaller catalytic systems that last longer and weigh less. These expectations drive a fast-paced innovation cycle across OEM and aftermarket segments.

According to the research report "Global Catalytic Converter Market Overview, 2025-30," published by Bonafide Research, the Global Catalytic Converter market was valued at more than USD 82.45 Billion in 2024. This growth is driven by several factors. Firstly, the increasing stringency of emission regulations worldwide compels automakers to integrate advanced emission control technologies. Secondly, the rising production and sales of vehicles, especially in emerging economies, boost the demand for catalytic converters. Additionally, growing environmental awareness among consumers and the push for sustainable transportation solutions contribute to market expansion. Recent developments in the market include Johnson Matthey's sale of its Catalyst Technologies business to Honeywell for £1.8 billion, a move that underscores the strategic realignments within the industry to focus on core competencies and adapt to evolving market demands . Major players in the global catalytic converter market include BASF Catalysts LLC, Marelli Holding Co., Ltd., Futaba Industrial Co., Ltd., Tenneco Inc., Benteler International AG, HJS Emission Technology GmbH & Co. KG, Yutaka Giken Company Limited, BOSAL, Eberspächer, Jetex Exhausts Ltd., Sango Co., Ltd., and Standard Motor Products Europe Ltd . These companies offer a range of products designed to meet diverse emission standards and vehicle requirements, leveraging their technological expertise and global presence to cater to a broad customer base. Opportunities in the market arise from the increasing adoption of hybrid and electric vehicles, which, while producing fewer emissions, still require catalytic converters for their internal combustion components. Furthermore, the growing emphasis on recycling precious metals from used converters presents a lucrative avenue for market players. Compliance with emission standards is critical in this market. In regions like California, the California Air Resources Board (CARB) mandates specific certifications for aftermarket catalytic converters, ensuring they meet stringent emission reduction requirements. Such regulations help maintain air quality standards and ensure that replacement parts do not compromise vehicle emission performance.


Market Drivers

• Stringent Emission Regulations in Asia-PacificCountries like India and China have implemented strict emission standards Bharat Stage VI and China VI respectively to combat air pollution. These regulations require vehicles to emit fewer pollutants, necessitating the use of advanced catalytic converters. Automakers must upgrade their vehicles to comply, leading to increased demand for these converters. This surge in demand stimulates production, encouraging companies to expand manufacturing capacities. Consequently, the automotive supply chain experiences growth, contributing positively to the regional economy.
• High Vehicle Ownership and Replacement Rates in North AmericaIn North America, particularly the United States, there is a high rate of vehicle ownership and a tendency to replace vehicles more frequently. This behavior drives consistent demand for new vehicles equipped with catalytic converters. Additionally, stringent Environmental Protection Agency (EPA) regulations mandate the use of efficient emission control technologies, further boosting demand. Manufacturers respond by increasing production, which supports job creation and economic activity within the region.

Market Challenges

• Volatility in Precious Metal PricesCatalytic converters rely on precious metals like platinum, palladium, and rhodium. The prices of these metals are highly volatile, leading to unpredictable manufacturing costs. For producers, this volatility complicates budgeting and pricing strategies. Consumers may face higher prices for vehicles or replacement parts, potentially reducing demand.
• Rise of Electric Vehicles (EVs) in EuropeEurope is witnessing a significant shift towards electric vehicles, which do not require catalytic converters. This transition poses a challenge for catalytic converter manufacturers, as their primary market diminishes. Producers may need to pivot to new technologies or markets, incurring additional costs. Consumers benefit from cleaner alternatives, but the traditional catalytic converter industry faces potential decline, impacting employment and economic contributions in this sector.

Market Trends

• Integration with Hybrid Vehicles in JapanJapan's automotive industry is focusing on hybrid vehicles, which combine internal combustion engines with electric propulsion. These hybrids still require catalytic converters, but with specialized designs to accommodate varying engine loads. Consumers prefer hybrids for their fuel efficiency and lower emissions. Manufacturers are innovating to meet these preferences, leading to advancements in catalytic converter technology. This trend supports continued demand and stimulates economic activity in automotive manufacturing.
• Recycling Initiatives in EuropeEurope is emphasizing the recycling of catalytic converters to recover precious metals and reduce environmental impact. Consumers are increasingly environmentally conscious, favoring products with sustainable life cycles. Recycling programs enable producers to reclaim valuable materials, lowering production costs and dependence on mining. This approach not only appeals to eco-friendly consumers but also fosters a circular economy, enhancing economic resilience.


Three-Way Catalytic Converters (TWC) lead the global catalytic converter market because they effectively reduce harmful emissions from gasoline engines, which dominate worldwide vehicle production, while balancing cost, efficiency, and compliance with strict environmental regulations.

A three-way catalytic converter is a device installed in the exhaust system of gasoline-powered vehicles that simultaneously reduces three key pollutants: carbon monoxide (CO), nitrogen oxides (NOx), and hydrocarbons (HC). It uses a catalyst made mainly from precious metals like platinum, palladium, and rhodium to trigger chemical reactions that convert these harmful gases into less toxic substances such as carbon dioxide, nitrogen, and water vapor. This technology has become standard in passenger cars and light commercial vehicles globally because it offers a reliable and cost-effective solution to meet tough emission standards set by governments worldwide, including regulations like the US EPA Tier 3, Euro 6 in Europe, and China 6 standards. Automotive brands such as Toyota, Ford, Volkswagen, and Honda widely adopt TWCs in their gasoline vehicle models to ensure compliance and maintain fuel efficiency. Producers of catalytic converters, including Johnson Matthey, BASF, and Umicore, actively engage in promotional activities, showcasing innovations that improve catalyst durability and reduce precious metal use to lower average selling prices (ASP). The widespread acceptance of TWCs also comes from their compatibility with existing gasoline engine technology, which dominates many regional markets. Consumer preference for cleaner vehicles and government mandates push automakers to continue using and improving TWCs. Their balanced performance, affordability, and environmental benefits drive high demand, encouraging manufacturers to increase production capacity.

Rhodium is the fastest growing metal in the global catalytic converter market because it plays a crucial role in reducing nitrogen oxides (NOx) emissions, which are increasingly regulated worldwide, and its demand rises as stricter emission standards push automakers to use more rhodium in converters.

Rhodium is a rare and precious metal used as a catalyst in catalytic converters to specifically target nitrogen oxides, harmful pollutants that contribute to smog and acid rain. It works by helping convert NOx into harmless nitrogen and oxygen gases, making it essential for meeting stringent environmental regulations such as Euro 6 in Europe, China 6, and US Tier 3 standards. Compared to other metals like platinum and palladium, rhodium’s efficiency in controlling NOx emissions makes it indispensable, even though it is more expensive and rarer. Car manufacturers across the globe, including big names like Toyota, Volkswagen, and General Motors, incorporate rhodium in their catalytic converters, especially in gasoline and diesel vehicles to comply with tough emission rules. Catalytic converter producers such as Johnson Matthey and BASF often highlight rhodium content in their marketing and technical literature to emphasize their products’ effectiveness. The average selling price (ASP) of rhodium is typically higher than other precious metals, reflecting its rarity and critical function. This pushes up the overall cost of converters but ensures compliance, which is a non-negotiable aspect for manufacturers and regulators. Demand for rhodium grows as countries adopt tougher emission standards and consumers prefer vehicles with cleaner exhaust emissions. Promotional efforts in industry exhibitions and partnerships focus on optimizing rhodium use to improve durability and reduce costs, which attracts automakers. T

Passenger cars lead the global catalytic converter market because they make up the largest share of vehicle production and sales worldwide, creating steady demand for emission control technologies that meet tightening environmental regulations.

Passenger cars are the most common type of vehicle on the roads globally, and they rely heavily on catalytic converters to reduce harmful emissions from their gasoline and diesel engines. These converters are essential components that use precious metals like platinum, palladium, and rhodium as catalysts to transform pollutants such as carbon monoxide, nitrogen oxides, and hydrocarbons into less harmful gases. As governments across the world implement stricter emission standards such as Euro 6 in Europe, China 6, and the US EPA Tier 3 car manufacturers must equip nearly all new passenger vehicles with efficient catalytic converters. Brands like Toyota, Ford, Hyundai, and Volkswagen lead the market by integrating advanced catalytic technologies in their popular models, often promoting their commitment to cleaner air through marketing campaigns and sustainability events. The average selling price (ASP) for catalytic converters in passenger cars varies depending on the type of converter and precious metal content, but companies continuously work on innovations to optimize performance while managing costs. This demand is driven not only by regulation but also by consumers who prefer environmentally friendly and fuel-efficient cars. The widespread use of passenger cars creates a large, consistent market for catalytic converters, encouraging manufacturers and suppliers to increase production. The benefits of catalytic converters include improved air quality and compliance with legal standards, which appeal to both buyers and regulators.


Asia-Pacific leads and is the fastest-growing region in the global catalytic converter market due to its dominant vehicle production, stringent emission regulations, and rapid urbanization.

Asia-Pacific has emerged as the global leader in the catalytic converter market, driven by several key factors. The region accounts for over 50% of global vehicle production, with countries like China, India, and Japan at the forefront. China alone is projected to produce approximately 32 million vehicles by 2025, underscoring its significant role in the automotive industry. This massive production scale naturally leads to a high demand for catalytic converters, essential components for reducing harmful emissions from vehicles. In response to growing environmental concerns, governments in Asia-Pacific have implemented stringent emission standards. For instance, China and India are transitioning to China VI and BS-VI norms, respectively, which are equivalent to the Euro VI standards in Europe. These regulations mandate the use of advanced emission control technologies, thereby driving the demand for high-performance catalytic converters. Furthermore, rapid urbanization and increasing disposable incomes in the region have led to a surge in vehicle ownership. As urban populations grow, so does the need for efficient and eco-friendly transportation solutions. This shift has accelerated the adoption of vehicles equipped with advanced catalytic converters to meet emission standards and reduce air pollution.




Considered in this report
• Historic Year: 2019
• Base year: 2024
• Estimated year: 2025
• Forecast year: 2030

Aspects covered in this report
• Catalytic Convertor Market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Two-Way Catalytic Converter
• Three-Way Catalytic Converter (TWC)
• Diesel Oxidation Catalyst (DOC)
• Other(Selective Catalytic Reduction (SCR) & Lean NOx Trap (LNT) )

By Material Type
• Platinum
• Palladium
• Rhodium

By Vehicle Type
• Passenger Cars
• Commercial Vehicles
• Motorcycle & Off-Road Vehicle
• Industrial & Construction Equipment

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to this industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.


***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.3.1. XXXX
2.3.2. XXXX
2.3.3. XXXX
2.3.4. XXXX
2.3.5. XXXX
2.4. Supply chain Analysis
2.5. Policy & Regulatory Framework
2.6. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global Catalytic Converter Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Geography
6.4. Market Size and Forecast, By Type
6.5. Market Size and Forecast, By Material Type
6.6. Market Size and Forecast, By Application
6.7. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
7. North America Catalytic Converter Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Type
7.4. Market Size and Forecast, By Material Type
7.5. Market Size and Forecast, By Application
7.6. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
8. Europe Catalytic Converter Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Type
8.4. Market Size and Forecast, By Material Type
8.5. Market Size and Forecast, By Application
8.6. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
9. Asia-Pacific Catalytic Converter Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Type
9.4. Market Size and Forecast, By Material Type
9.5. Market Size and Forecast, By Application
9.6. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
10. South America Catalytic Converter Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By Type
10.4. Market Size and Forecast, By Material Type
10.5. Market Size and Forecast, By Application
10.6. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
11. Middle East & Africa Catalytic Converter Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast, By Type
11.4. Market Size and Forecast, By Material Type
11.5. Market Size and Forecast, By Application
11.6. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2024
12.4. Key Players Market Positioning Matrix
12.5. Porter's Five Forces
12.6. Company Profile
12.6.1. Marelli Holdings Co., Ltd.
12.6.1.1. Company Snapshot
12.6.1.2. Company Overview
12.6.1.3. Financial Highlights
12.6.1.4. Geographic Insights
12.6.1.5. Business Segment & Performance
12.6.1.6. Product Portfolio
12.6.1.7. Key Executives
12.6.1.8. Strategic Moves & Developments
12.6.2. Forvia SE
12.6.3. Corning Incorporated
12.6.4. Tenneco Inc.
12.6.5. BASF SE
12.6.6. Benteler International AG
12.6.7. Sejong Industrial Co., Ltd.
12.6.8. Friedrich Boysen GmbH & Co
12.6.9. Katcon S.A. de C.V.
12.6.10. Sango Co. Ltd
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer


 

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List of Tables/Graphs

List of Figures

Figure 1: Global Catalytic Converter Market Size (USD Billion) By Region, 2024 & 2030
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2030
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2030
Figure 4: Global Catalytic Converter Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Catalytic Converter Market Share By Region (2024)
Figure 6: North America Catalytic Converter Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Catalytic Converter Market Share By Country (2024)
Figure 8: Europe Catalytic Converter Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 9: Europe Catalytic Converter Market Share By Country (2024)
Figure 10: Asia-Pacific Catalytic Converter Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 11: Asia-Pacific Catalytic Converter Market Share By Country (2024)
Figure 12: South America Catalytic Converter Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 13: South America Catalytic Converter Market Share By Country (2024)
Figure 14: Middle East & Africa Catalytic Converter Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 15: Middle East & Africa Catalytic Converter Market Share By Country (2024)
Figure 16: Porter's Five Forces of Global Catalytic Converter Market
 


List of Tables

Table 1: Global Catalytic Converter Market Snapshot, By Segmentation (2024 & 2030) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Catalytic Converter Market, 2024
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Geography (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 7: Global Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 8: Global Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Material Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 9: Global Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 10: Global Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 11: North America Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 12: North America Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Material Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 13: North America Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 14: North America Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 15: Europe Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 16: Europe Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Material Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 17: Europe Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 18: Europe Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 19: Asia-Pacific Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 20: Asia-Pacific Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Material Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 21: Asia-Pacific Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 22: Asia-Pacific Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 23: South America Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 24: South America Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Material Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 25: South America Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 26: South America Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 27: Middle East & Africa Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 28: Middle East & Africa Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Material Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 29: Middle East & Africa Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Application (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 30: Middle East & Africa Catalytic Converter Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 31: Competitive Dashboard of top 5 players, 2024
Table 32: Key Players Market Share Insights and Anaylysis for Catalytic Converter Market 2024

 

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2025/08/28 10:28

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