世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

コネクテッドカーの世界市場展望、2029年


Global Connected Car Market Outlook, 2029

自動車業界は変革期を迎えており、最先端技術の統合によってコネクテッドカーの時代が到来している。コネクテッドカーは、スマートカーやモノのインターネット(IoT)車両とも呼ばれ、外部環境、他の車両、インフ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年2月29日 US$4,950
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
176 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

自動車業界は変革期を迎えており、最先端技術の統合によってコネクテッドカーの時代が到来している。コネクテッドカーは、スマートカーやモノのインターネット(IoT)車両とも呼ばれ、外部環境、他の車両、インフラとの相互作用を可能にする高度な通信システムを搭載している。自動車とテクノロジーの融合は、安全性、効率性、総合的な運転体験を向上させ、かつてない進歩への道を開いた。コネクテッドカー業界は近年大きな牽引力を得ており、コネクティビティ機能を組み込んだ自動車が増えている。これらの機能は、GPSナビゲーションやBluetooth接続といった基本的な機能から、リアルタイム・データ・モニタリング、V2X(Vehicle-to-Everything)通信、自律走行機能といったより高度なシステムまで多岐にわたる。5Gネットワークの導入は、コネクテッド・カー業界にとって画期的なことだ。5Gが提供する高速で低遅延な接続性は、車両、インフラ、クラウド間のシームレスな通信を可能にし、リアルタイムの交通情報、高精細マッピング、没入型車内エンターテインメントなどの高度なアプリケーションをサポートする。自律走行技術の追求は、コネクテッドカー産業の原動力となっている。センサー、カメラ、AIアルゴリズムを搭載した車両は、人間の介入なしにナビゲーションや意思決定を行うことができる。これは安全性を高めるだけでなく、モビリティ・サービスや輸送効率に新たな可能性をもたらす。自動車のコネクテッド化が進むにつれ、強固なサイバーセキュリティ対策が最重要課題となっている。業界は、コネクテッドカーを潜在的なサイバー脅威から守り、重要なシステムの完全性を確保し、ユーザーデータを保護するための高度なセキュリティ・プロトコルの開発に注力している。

Bonafide Research社の調査レポート「コネクテッドカーの世界市場展望、2029年」によると、市場は2023年の871億4000万米ドルから2029年には1900億米ドルを超えると予測されている。同市場は2024年から29年までに年平均成長率14.22%で成長すると予測されている。コネクテッド・カーは、衝突検知、自動緊急ブレーキ、車線逸脱警告などの機能を通じて交通安全の向上に貢献する。これらのシステムは、センサーと通信ネットワークを活用して潜在的な事故を予測・防止し、交通事故死者数を減少させる。コネクテッド・カーにおけるテレマティクス・システムは、車両性能、燃費効率、メンテナンスの必要性に関連するリアルタイムのデータ収集と送信を可能にする。このデータは遠隔診断、予知保全、効率的な車両管理に活用され、消費者と企業双方のコスト削減につながる。インターネット接続機能を備えた高度なインフォテインメント・システムは、最近の多くの自動車に標準装備されている。これらのシステムは、ストリーミング・サービス、ナビゲーション・アプリ、ソーシャル・メディア・プラットフォームへのアクセスを乗客に提供し、車内体験を一変させる。コネクテッド・カーにエッジ・コンピューティングを統合することで、車両内で直接、より高速なデータ処理と意思決定が可能になる。これにより、クラウドベースのサービスへの依存度が下がり、コネクテッドカー・システムの全体的な応答性が向上する。コネクテッド・カーは、スマート・シティの進化において重要な役割を果たす。V2X通信により、車両は交通信号、駐車インフラ、その他の都市モビリティの要素とデータを共有することができ、より効率的な交通の流れと渋滞の緩和に貢献する。AIを活用したパーソナライゼーションが普及し、車内体験を個人の好みに合わせることができるようになる。空調の設定からエンターテインメントの推奨まで、コネクテッド・カーはドライバーと同乗者それぞれの好みに適応するようになる。

市場ドライバー

- 通信技術の進歩:通信技術の継続的な進化、特に5Gネットワークの展開は、コネクテッド・カー市場の主要な推進要因である。5Gは高速で低遅延の接続性を提供し、車両と広範なインフラ間のシームレスな通信を可能にする。これによりリアルタイムのデータ交換が容易になり、車車間(V2V)通信、ナビゲーションサービスの強化、総合的な安全性の向上などのアプリケーションをサポートする。また、5Gの帯域幅の拡大は、コネクテッドカーが生成する大量のデータの処理を可能にし、より洗練された機能やサービスへの道を開きます。

- 自動車の安全性と効率性の重視の高まり:交通安全性の向上と全体的な輸送効率の改善が世界的に重視されるようになっており、コネクテッド・カーはこうした目標を達成する上で極めて重要な役割を果たします。先進運転支援システム(ADAS)とコネクテッド機能は、リアルタイムの警告、衝突回避、自動緊急対応を提供することで、より安全な運転に貢献している。テレマティクスと遠隔診断機能は、効率的な車両管理、ダウンタイムの削減、燃料消費の最適化に役立つ。規制機関や消費者が安全性と効率性を優先する中、コネクテッドカー・ソリューションの需要は高まると予想される。

市場の課題

- サイバーセキュリティへの懸念:自動車の接続性が高まるにつれ、サイバー脅威の影響を受けやすくなり、コネクテッド・カー市場にとって重大な課題となっている。自動車の相互接続が進み、ソフトウェアシステムに依存するようになると、サイバー攻撃の潜在的な標的になる。セキュリティ侵害は、不正アクセスやデータ操作、さらには重要な車両機能の侵害につながる可能性がある。メーカーは、暗号化、安全なソフトウェア更新、侵入検知システムなど、強固なサイバーセキュリティ対策に投資し、コネクテッドカー・システムの完全性を守り、ユーザーデータを保護する必要がある。

- 細分化された規制環境:世界のコネクテッド・カー市場は、異なる地域間で標準化された規制がないため、課題に直面している。それぞれの国や地域がコネクテッド・カー技術に関する独自の規則や標準を定めている場合があり、断片的な規制環境が形成されている。このような統一性の欠如は、コネクテッドカー・ソリューションの世界的なシームレスな統合と展開を妨げる可能性がある。規制を調和させ、データプライバシー、サイバーセキュリティ、通信プロトコルの明確な基準を確立することは、まとまりのある相互運用可能なコネクテッドカー・エコシステムを育成する上で極めて重要です。

市場動向

- 自律走行とAIの統合:自律走行へのトレンドはコネクテッド・カー市場の重要な推進力である。コネクテッド・カーには、車線維持支援、アダプティブ・クルーズ・コントロール、自動駐車などの機能を実現するために人工知能(AI)アルゴリズムや機械学習を活用した先進運転支援システム(ADAS)が搭載されるようになってきている。AIの統合は安全性を高めるだけでなく、完全自律走行車の開発にも貢献する。このトレンドは、人間の介入なしに複雑な環境をナビゲートできる自動運転車の実現という、より広範な業界の目標に沿ったものである。

- データの収益化とパーソナライズされたサービス:コネクテッド・カーによって生成される膨大なデータは、データの収益化とパーソナライズされたサービスの提供の機会を開く。自動車メーカーやサービス・プロバイダーは、コネクテッド・カーから収集したデータを分析して、パーソナライズされた車内エンターテインメント、ターゲット広告、位置情報サービスなど、カスタマイズされた体験を提供することができる。この傾向は、ユーザー体験を向上させるだけでなく、コネクテッド・カー・エコシステムの関係者に新たな収益源を生み出す。しかし、データ・プライバシーに関する懸念も生じており、倫理や規制の枠組みを慎重に検討する必要がある。

Covid-19の影響

世界のコネクテッドカー市場は、複雑で相互接続されたサプライチェーンに依存している。パンデミックは世界中の製造業とサプライチェーンの業務を混乱させ、コネクテッドカーの部品の生産と流通に遅れをもたらした。必要不可欠な電子部品の不足や物流の課題は、自動車のタイムリーな納入に影響を及ぼし、生産と販売の減速につながった。パンデミック(世界的大流行)に起因する経済的不確実性は個人消費の減少につながり、コネクテッドカー市場を含む自動車産業に影響を与えた。消費者は新車の購入を延期またはキャンセルし、コネクテッドカー技術の採用に影響を与えた。景気低迷と金融不安により、一部の消費者は、先進的な車両機能への裁量的支出よりも必要経費を優先するようになった。パンデミックにより、コネクテッドカー・サービスや技術の展開や統合が阻害された。自動車メーカー、テクノロジー企業、サービス・プロバイダー間の開発プロジェクトや提携は遅延したり、保留されたりした。焦点は当面の課題に対処することに移り、長期的な技術革新や開発努力から資源が流用された。新技術を紹介し、協力関係を促進する上で重要な役割を果たす自動車関連のイベント、会議、展示会は、中止されるか、バーチャルなプラットフォームに移行した。直接顔を合わせるイベントがなくなったことで、ネットワーキングの機会が制限され、コネクテッドカー業界におけるアイデアやイノベーションの交換が遅れた。パンデミックは消費者の優先順位と嗜好を変化させ、健康、安全、非接触型体験への注目が高まった。安全性や遠隔監視に関連するコネクテッドカー機能が重要性を増す一方で、車内エンターテイメントや豪華さに関連する非本質的な機能は需要が減少した。

技術別では、4G/LTEセグメントが市場貢献度が最も高く、予測期間中に顕著なCAGRで成長すると推定される。

自動車メーカー向け技術の主要メーカーは、コネクテッドカーで使用される新しい車両追跡技術を生産するために協力している。例えば、2018年11月には、測位および無線通信技術のトップ・メーカーであるユーブロックスが、自動車市場向けの技術および製品開発企業であるERM Electronic Systems Ltd.と協業し、4GおよびWi Fi技術を含む先進的な車両追跡装置を生産しています。コネクテッド・カーにおける4GとLTEを使用した高度で高速な車両追跡技術の開発と生産は、コネクテッド・カーにおける4G/LTE技術の採用を促進します。4G/LTE技術を使用したリアルタイム・アプリケーション用の自動接続車の生産は、市場の主要プレーヤーにとって大きな成長機会である。しかし、いくつかの自動車メーカーは、状況に応じて3G/4Gサービスも提供する5G対応コネクテッドカー・ソリューションに切り替えつつある。5G対応のコネクテッド・カー・デバイスとサービスは、他のデバイスに比べてやや高価だが、提供されるデータ転送速度の速さと帯域幅の増加により、その市場は成長を遂げている。自動車メーカーは、4G/LTE対応のコネクテッドカー・ソリューションから5G対応デバイスへの切り替えを進めている。しかし、5G対応接続を備えた自動車は、テレマティクス、遠隔操作アクセス、インフォテインメント、GPS追跡など、複数の価値あるサービスを提供できる。これらの5Gソリューションは使いやすく、手頃な価格で、自動車の遠隔診断を容易にするため、市場で優位に立つことができる。複数の通信会社が、コネクテッドカーと外部機器間の通信を改善するための高度な5Gネットワークを開発している。5G Automotive Associationによると、シームレスな5Gネットワークがあれば交通事故の60%以上を回避できるという。例えば、韓国とEUは、15億米ドル以上を投じて地域プロジェクト用の5Gネットワークを開発するために提携している。これにより、交通事故の増加を抑制できると期待されている。

統合コネクティビティ・ソリューションがコネクテッド・カー市場で成長しているのは、統一された相互接続フレームワーク内で安全性、娯楽性、効率性を兼ね備えた、シームレスで包括的なユーザー体験が求められているためである。

今日のドライバーや同乗者は、もはや自動車を単なる交通手段としてではなく、デジタル・ライフスタイルの延長として認識している。その結果、安全性、エンターテインメント、ナビゲーション、効率性を一体的に包含する、孤立した機能を超越した包括的かつ合理的な運転体験に対するこだわりが高まっている。統合コネクティビティ・ソリューションは、この需要に対する戦略的な対応として登場し、統一されたプラットフォームの中で様々な機能がシームレスに絡み合うパラダイムを提示している。このような統合ソリューションを搭載したコネクテッド・カーを考えてみよう。効率的なナビゲーションのためにリアルタイムの交通情報を提供するだけでなく、同時に多様な車内エンターテインメント・オプションも提供する。一方、高度な運転支援機能をシームレスに統合し、路上での安全性を高めている。この統合されたアプローチの素晴らしさは、スタンドアロン・システムにありがちなバラバラさを感じることなく、ユーザーが運転体験のさまざまな側面を楽に移行できる能力にある。このような統合コネクティビティ・ソリューションの追求は、現代のドライバーと同乗者の多面的な要求に応えるコネクテッド・エコシステムの必要性を業界が認識していることを強調している。自動車メーカーとテクノロジー・プロバイダーは、個々の機能を超えた、統一された直感的なドライビング・エクスペリエンスの実現を目指し、こうした統合ソリューションの開発と改良に熱心に取り組んでいる。

ドライバー支援アプリケーションは、交通安全の強化、事故の削減、ドライバーの利便性と快適性の追加提供において極めて重要な役割を果たすため、コネクテッド・カー市場の成長を目の当たりにしている。

コネクテッド・カー市場における運転支援アプリケーションの人気と採用の急増は、基本的に、より安全で、より効率的で、楽しい運転体験の追求に根ざしている。道路がますます混雑し、都市環境の複雑さが増すにつれ、先進技術がリスクを軽減し、全体的な交通安全を向上させる上で重要な役割を果たすという認識が、自動車業界や消費者の間で高まっている。ドライバー支援アプリケーションは、アダプティブ・クルーズ・コントロール、車線逸脱警告、自動緊急ブレーキ、駐車支援などの機能を包含し、ドライバーにリアルタイムの支援と介入を提供するバーチャルな副パイロットとして機能する。これらのアプリケーションは、多数のセンサー、カメラ、レーダー、ライダー・システムを活用して車両の周囲を監視し、安全性を高めるために瞬時の判断を下す。例えば、アダプティブ・クルーズ・コントロールは交通の流れに基づいて車速を調整し、車線逸脱警告はドライバーが意図せずに車線を逸脱した場合に警告を発する。自動緊急ブレーキは、衝突を防止または軽減するために介入し、事故の可能性を大幅に低減します。安全面での利点に加え、ドライバー支援アプリケーションは利便性を高め、ドライバーの疲労を軽減することで、全体的な運転体験にも貢献する。駐車支援のような機能は狭い場所での操縦をより扱いやすくし、半自律運転機能はよりリラックスした快適な運転体験への道を開く。センサー技術や人工知能の進歩と相まって、交通安全が重視されるようになっていることが、コネクテッド・カー市場における運転支援アプリケーションの拡大に拍車をかけている。

OEM(相手先ブランド製造)最終市場は、最適な性能、信頼性、車両設計全体との互換性を提供する、シームレスに統合された工場設置型コネクテッドカー機能に対する消費者需要の高まりにより、コネクテッドカー市場で成長している。

コネクテッドカー分野におけるOEM最終市場の堅調な成長は、今日の消費者の嗜好の変化と密接に結びついている。現代の自動車購入者は、先進技術、コネクティビティ、スマート機能を運転体験全体の不可欠な要素としてシームレスに統合した自動車を求めるようになっている。相手先商標製品メーカー(OEM)は、車両の設計とアーキテクチャに緊密に統合された、工場でインストールされたコネクテッドカー機能を提供することによって、この需要に応える上で極めて重要な役割を果たしている。アフターマーケット・ソリューションとは異なり、OEMに統合されたコネクテッドカー機能は一から設計され、最適な性能、信頼性、車両の既存システムとの互換性を保証します。消費者は、コネクテッドカー機能が製造工程でシームレスに統合されていることの利便性と信頼性に惹かれている。こうした統合システムには、ダッシュボード内のインフォテインメント・システム、先進運転支援機能、テレマティクス・ソリューションなどが含まれることが多い。OEM最終市場の成長も、コネクテッド機能が車両の美観と機能性をシームレスに補完するような、統一されたまとまりのあるユーザー体験に対する要望によって後押しされている。その結果、消費者は、より合理的で審美的に好ましい統合を保証し、車両のインテリアデザインを乱さない工場設置型ソリューションをますます重視するようになっている。さらに、OEMは、包括的なコネクテッドカー・ソリューションを提供するために、車両設計、エンジニアリング、安全基準に関する深い理解を活用するのに有利な立場にある。製造段階でこれらの機能をシームレスに統合することで、全体的なユーザーエクスペリエンスが向上するだけでなく、コネクテッド・コンポーネントが特定の車種に最適化され、性能と信頼性の向上に寄与することが保証される。

コネクテッド・カー市場は、主に消費者の高い意識、強固な技術インフラ、イノベーションに注力する自動車業界の力強さによって北米で盛況を呈しており、その結果、先進的なコネクテッド・カー機能やサービスに対する需要が高まっている。

北米がコネクテッド・カー市場で顕著な成長を遂げたのは、コネクテッド・カー技術を採用するための肥沃な土壌を形成する要因が複合的に重なったためと考えられる。第一に、この地域は消費者の新興技術に対する認識と受容度が高く、革新的で技術に精通したソリューションを積極的に求める目の肥えた市場を誇っている。このような消費者の関心の高まりが、車載インフォテインメント、リアルタイム・ナビゲーション、安全性向上アプリケーションなどの高度なコネクティビティ機能を搭載した自動車に対する需要を促進している。第二に、北米は強固な技術インフラの恩恵を受けており、コネクテッドカー・ソリューションの導入に強固な基盤を提供している。高速インターネットが広く普及し、4Gおよび5Gネットワークの展開が進んでいるため、コネクテッドカー・サービスの信頼性と効率が向上している。このインフラは、車両、クラウド、外部システム間のシームレスな通信を容易にし、無線アップデート、リアルタイムの交通情報、遠隔診断などの機能を実現する。さらに、北米の自動車産業は、技術革新と技術進歩への強いコミットメントを示してきた。この地域の自動車メーカーや技術プロバイダーは、最先端のコネクティビティ・ソリューションを自動車に組み込むための研究開発に積極的に投資している。このような技術革新への注力は消費者の期待に沿うものであり、さまざまな車両セグメントでコネクテッド・カー機能の採用を促進している。交通安全と環境への配慮を促進する政府の規制や取り組みも、北米のコネクテッド・カー市場の成長に一役買っている。先進運転支援システム(ADAS)に対する規制支援とスマートインフラの整備は、この地域のコネクテッドカーと自律走行車に対する先進的な姿勢に貢献している。さらに、北米には主要な業界プレーヤー、技術ハブ、研究機関が存在するため、コネクテッドカー技術の開発と実装を加速させる協力的なエコシステムが育まれている。自動車メーカー、技術系企業、新興企業のパートナーシップは、消費者にアピールする包括的で洗練されたコネクテッドカー・エコシステムの構築に貢献している。


コネクテッドカー市場の競争環境はダイナミックで、自動車メーカー、テクノロジー企業、通信プロバイダー、新興企業など、多様なプレーヤーの存在によって特徴付けられる。これらの企業は、コネクテッドカー技術の開発、統合、普及に貢献している。伝統的な自動車メーカーは、コネクティビティ機能を自動車に直接組み込むことで、コネクテッド・カー市場で重要な役割を果たしている。ゼネラル・モーターズ、フォード、トヨタ、BMW などの企業は、高度なインフォテインメント・システム、テレマティクス、運転支援技術を車両に組み込んでいる。OEM各社は、コネクテッド・カーを強化するため、テクノロジー・パートナーと協業することも多い。テクノロジー大手は、ソフトウェア、人工知能、クラウド・コンピューティングの専門知識を活用し、コネクテッドカー分野への参入を増やしている。アップル、グーグル(アンドロイド・オートを通じて)、マイクロソフトなどの企業は、コネクテッド・カーとシームレスに統合し、音声操作、ナビゲーション、車内エンターテインメントなどのサービスを提供するプラットフォームやエコシステムを開発している。コネクテッドカーの成功は、強固な通信ネットワークに大きく依存している。ベライゾン、AT&T、ボーダフォンなどの通信会社は、4Gや5Gネットワークなど、必要な接続インフラを提供することで重要な役割を果たしている。これらのプロバイダーは、リアルタイムのデータ転送、無線アップデート、その他のコネクテッドカー・サービスを可能にする上で極めて重要な役割を担っている。自動車部品サプライヤーは、しばしばティア1サプライヤーと呼ばれ、コネクテッド・カーに不可欠な部品やシステムを提供している。ボッシュ、コンチネンタル、デンソーのような企業は、センサー、通信モジュール、その他コネクテッド・カー・テクノロジーの機能に不可欠なハードウェアの提供を専門としている。これらのサプライヤーはOEMと緊密に連携し、先進システムをシームレスに統合している。コネクテッド・カー市場はまた、コネクティビティの特定の側面に特化した多数の新興企業やニッチ・プレーヤーの影響を受けている。これらには、コネクテッドカー向けのサイバーセキュリティ(Argus Cyber Securityなど)、AIを活用したナビゲーション(WayRayなど)、先進運転支援システム(Mobileyeなど)に注力する企業が含まれる。これらのプレーヤーは、しばしば市場にイノベーションと俊敏性をもたらし、市場全体のダイナミズムに貢献している。

- 2022年4月 - コネクテッドビークルサービスの世界的リーダーであるAirbiquity®は、自動車メーカーがコネクテッドビークルデータを管理し収益化するためのサービスやツールに対するニーズの高まりに対応するため、エッジデータ管理ソリューションのスイートであるDATAmatic®を発表しました。このスイートには、DATAmatic Edge Data PlatformとDATAmatic Edge Data Loggerが含まれます。

- 2022年1月-コネクテッド・ビークル・サービスの世界的リーダーであるAirbiquity®は、先進半導体ソリューションのトップサプライヤーであるルネサスとの協業を進展させることを発表しました。この技術統合の拡大には、ルネサスのR-Car S4システムオンチップ(SoC)とAirbiquity OTAmatic®ソフトウェア管理プラットフォームが含まれます。

- 2022年4月、オビゴ社(Obigo Inc.)と韓国電気技術研究院(KETI)は、コネクテッドカーおよび自律走行車向けの5G-NR-V2X技術の開発で協力した。

- 2022年1月、Aptiv PLCはドライバーレス自動車と電動化自動車向けの次世代先進運転支援システム(ADAS)を発表した。Aptivのスケーラブルなアーキテクチャは、ソフトウェア駆動型自動車のコスト削減に貢献する。

本レポートの考察

- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面

- コネクテッドカー市場の展望とセグメント別の市場価値と予測
- さまざまな推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

テクノロジー別

- 4G/LTE
- 3G
- 5G

コネクティビティ・ソリューション

- 統合
- 組み込み型
- テザリング

アプリケーション別

- ドライバー支援
- セーフティ
- インフォテインメント
- テレマティクス
- フリートマネジメント(車両)
- モビリティ・マネジメント
- その他

エンドマーケット別

- 相手先ブランド製造(OEM)
- アフターマーケット

レポートのアプローチ

本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために使用した。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源から成る。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手したら、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者

本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、コネクテッドカー業界関連組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。***ご注意:ご注文確認後、レポートのお届けまでに48時間(2営業日)かかります。

ページTOPに戻る


目次

目次

1.エグゼクティブサマリー
2.市場ダイナミクス
2.1.市場促進要因と機会
2.2.市場の阻害要因と課題
2.3.市場動向
2.4.コビッド19効果
2.5.サプライチェーン分析
2.6.政策と規制の枠組み
2.7.業界専門家の見解
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.市場構造
4.1.市場への配慮
4.2.前提条件
4.3.制限事項
4.4.略語
4.5.出典
4.6.定義
5.経済・人口統計
6.コネクテッドカーの世界市場展望
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.地域別市場シェア
6.3.地域別市場規模および予測
6.4.市場規模・予測:技術別
6.5.市場規模および予測:接続ソリューション別
6.6.市場規模・予測:アプリケーション別
6.7.市場規模・予測:エンドマーケット別
7.北米コネクテッドカー市場展望
7.1.市場規模:金額別
7.2.国別市場シェア
7.3.市場規模および予測、技術別
7.4.市場規模・予測:接続ソリューション別
7.5.市場規模・予測:アプリケーション別
7.6.市場規模・予測:エンドマーケット別
7.7.米国コネクテッドカー市場の展望
7.7.1.金額別市場規模
7.7.2.技術別の市場規模と予測
7.7.3.接続ソリューション別市場規模・予測
7.7.4.エンドマーケット別市場規模・予測
7.8.カナダのコネクテッドカー市場展望
7.8.1.金額別市場規模
7.8.2.技術別の市場規模と予測
7.8.3.接続ソリューション別の市場規模および予測
7.8.4.エンドマーケット別市場規模・予測
7.9.メキシコのコネクテッドカー市場展望
7.9.1.金額別市場規模
7.9.2.技術別の市場規模と予測
7.9.3.接続ソリューション別市場規模・予測
7.9.4.エンドマーケット別市場規模・予測
8.欧州コネクテッドカー市場展望
8.1.金額別市場規模
8.2.国別市場シェア
8.3.市場規模および予測、技術別
8.4.市場規模・予測:接続ソリューション別
8.5.市場規模・予測:アプリケーション別
8.6.市場規模・予測:エンドマーケット別
8.7.ドイツのコネクテッドカー市場展望
8.7.1.市場規模(金額別
8.7.2.技術別の市場規模と予測
8.7.3.接続ソリューション別市場規模・予測
8.7.4.エンドマーケット別市場規模・予測
8.8.イギリスのコネクテッドカー市場展望
8.8.1.金額別市場規模
8.8.2.技術別の市場規模と予測
8.8.3.接続ソリューション別の市場規模および予測
8.8.4.エンドマーケット別市場規模・予測
8.9.フランスコネクテッドカー市場展望
8.9.1.金額別市場規模
8.9.2.技術別の市場規模と予測
8.9.3.接続ソリューション別市場規模・予測
8.9.4.エンドマーケット別市場規模・予測
8.10.イタリアのコネクテッドカー市場展望
8.10.1.金額別市場規模
8.10.2.技術別の市場規模と予測
8.10.3.接続ソリューション別の市場規模および予測
8.10.4.エンドマーケット別市場規模・予測
8.11.スペインのコネクテッドカー市場展望
8.11.1.金額別市場規模
8.11.2.技術別の市場規模と予測
8.11.3.接続ソリューション別市場規模・予測
8.11.4.エンドマーケット別市場規模・予測
8.12.ロシアのコネクテッドカー市場展望
8.12.1.金額別市場規模
8.12.2.技術別の市場規模と予測
8.12.3.接続ソリューション別市場規模・予測
8.12.4.エンドマーケット別市場規模・予測
9.アジア太平洋地域のコネクテッドカー市場展望
9.1.金額別市場規模
9.2.国別市場シェア
9.3.市場規模および予測、技術別
9.4.市場規模および予測:接続ソリューション別
9.5.市場規模および予測、用途別
9.6.市場規模・予測:最終市場別
9.7.中国コネクテッドカー市場の展望
9.7.1.市場規模(金額ベース
9.7.2.技術別の市場規模と予測
9.7.3.接続ソリューション別市場規模・予測
9.7.4.エンドマーケット別市場規模・予測
9.8.日本コネクテッドカー市場の展望
9.8.1.金額別市場規模
9.8.2.技術別の市場規模と予測
9.8.3.接続ソリューション別の市場規模および予測
9.8.4.エンドマーケット別市場規模・予測
9.9.インドのコネクテッドカー市場展望
9.9.1.金額別市場規模
9.9.2.技術別の市場規模と予測
9.9.3.接続ソリューション別市場規模・予測
9.9.4.エンドマーケット別市場規模・予測
9.10.オーストラリアのコネクテッドカー市場展望
9.10.1.金額別市場規模
9.10.2.技術別の市場規模と予測
9.10.3.接続ソリューション別の市場規模および予測
9.10.4.エンドマーケット別市場規模・予測
9.11.韓国のコネクテッドカー市場展望
9.11.1.金額別市場規模
9.11.2.技術別の市場規模と予測
9.11.3.接続ソリューション別市場規模・予測
9.11.4.エンドマーケット別市場規模・予測
10.南米・中東・アフリカのコネクテッドカー市場展望
10.1.金額別市場規模
10.2.地域別市場シェア
10.3.市場規模および予測、技術別
10.4.市場規模・予測:接続ソリューション別
10.5.市場規模・予測:アプリケーション別
10.6.市場規模・予測:エンドマーケット別
11.競争環境
11.1.競合ダッシュボード
11.2.主要企業の事業戦略
11.3.主要プレーヤーの市場シェアの洞察と分析、2022年
11.4.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
11.5.ポーターの5つの力
11.6.企業プロフィール
11.6.1.ロバート・ボッシュGmbH
11.6.1.1.会社概要
11.6.1.2.会社概要
11.6.1.3.財務ハイライト
11.6.1.4.地理的洞察
11.6.1.5.事業セグメントと業績
11.6.1.6.製品ポートフォリオ
11.6.1.7.主要役員
11.6.1.8.戦略的な動きと展開
11.6.2.AT&T Inc.
11.6.3.ビステオン・コーポレーション
11.6.4.株式会社デンソー
11.6.5.トムトムN.V.
11.6.6.テスラ
11.6.7.フォード・モーター・カンパニー
11.6.8.フォルクスワーゲン
11.6.9.メルセデス・ベンツ グループAG
11.6.10.バイエルン自動車株式会社
11.6.11.サムスングループ
11.6.12.アプティブPLC
11.6.13.コンチネンタルAG
11.6.14.マグナ・インターナショナル
11.6.15.タタ・エルクシ・リミテッド
11.6.16.シエラワイヤレス
11.6.17.インフィニオンテクノロジーズAG
11.6.18.パナソニックホールディングス
11.6.19.ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェン
11.6.20.宇野ミンダ
12.戦略的提言
13.付録
13.1.よくある質問
13.2.注意事項
13.3.関連レポート
14.免責事項

図表一覧

図1:コネクテッドカーの世界市場規模(億ドル)、地域別、2023年・2029年
図2:市場魅力度指数(2029年地域別
図3:市場魅力度指数(2029年セグメント別
図4:コネクテッドカーの世界市場規模(金額ベース)(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル
図5:コネクテッドカーの世界市場地域別シェア(2023年)
図6:北米のコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図7:北米のコネクテッドカー市場 国別シェア(2023年)
図8:米国のコネクテッドカー市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図9:カナダのコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図10:メキシコのコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図11:欧州コネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図12:欧州コネクテッドカー市場 国別シェア(2023年)
図13:ドイツのコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029F)(単位:億米ドル)
図14:イギリスのコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029F)(単位:億米ドル)
図15:フランスのコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図16:イタリアのコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図17:スペインのコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図18:ロシアのコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図19:アジア太平洋地域のコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図20:アジア太平洋地域のコネクテッドカー市場 国別シェア(2023年)
図21:中国コネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図22:日本 コネクテッドカー市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図23:インドのコネクテッドカー市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図24:オーストラリアのコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図25:韓国のコネクテッドカー市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図26:南米・中東・アフリカのコネクテッドカー市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図27:南米・中東・アフリカのコネクテッドカー市場 国別シェア(2023年)
図28:南米、中東、アフリカのコネクテッドカー市場上位5社の競争ダッシュボード(2023年
図29:主要企業の市場シェア(2023年
図30:コネクテッドカーの世界市場におけるポーターの5つの力

表一覧

表1:コネクテッドカーの世界市場スナップショット(セグメント別)(2023年・2029年)(単位:億米ドル
表2:コネクテッドカー市場の影響要因(2023年
表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表5:外国通貨から米ドルへの平均為替レート
表6:コネクテッドカーの世界市場規模および地域別予測(2018年~2029年)(単位:億米ドル)
表7:コネクテッドカーの世界市場規模・予測:技術別(2018年~2029年)(単位:億米ドル)
表8:コネクテッドカーの世界市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表9:コネクテッドカーの世界市場規模・予測:用途別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表10:コネクテッドカーの世界市場規模・予測:エンドマーケット別(2018年~2029年)(単位:億米ドル)
表11:北米のコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018年~2029F)(単位:億米ドル)
表12:北米のコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表13:北米のコネクテッドカー市場規模・予測:用途別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表14:北米のコネクテッドカー市場規模・予測:エンドマーケット別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表15:米国のコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018年~2029F)(単位:億米ドル)
表16:米国のコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表17:米国のコネクテッドカー市場規模・予測:エンド市場別 (2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表18:カナダのコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表19:カナダのコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティソリューション別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表20:カナダのコネクテッドカー市場規模・予測:最終市場別 (2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表21:メキシコのコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表22:メキシコのコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティソリューション別 (2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表23:メキシコのコネクテッドカー市場規模・予測:最終市場別 (2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表24:欧州コネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表25:欧州コネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表26:欧州コネクテッドカー市場規模・予測:用途別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表27:欧州のコネクテッドカー市場欧州コネクテッドカーの市場規模・予測:エンドマーケット別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表28:ドイツ コネクテッドカーの市場規模・予測:技術別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表29:ドイツのコネクテッドカー市場ドイツのコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表30:ドイツのコネクテッドカー市場ドイツのコネクテッドカー市場規模・予測:エンドマーケット別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表31:イギリスのコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表32:イギリスのコネクテッドカー市場規模・予測イギリスのコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表33:イギリスのコネクテッドカー市場規模・予測:エンド市場別 (2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表34:フランス コネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表35:フランスのコネクテッドカー市場フランスコネクテッドカーの市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表36:フランスのコネクテッドカー市場フランスコネクテッドカーの市場規模・予測:最終市場別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表37:イタリアイタリアのコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表38:イタリアのコネクテッドカー市場イタリアのコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表39:イタリアのコネクテッドカー市場イタリアのコネクテッドカー市場規模・予測:エンド市場別 (2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表40:スペインのコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表41:スペインのコネクテッドカー市場スペインのコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表42:スペインのコネクテッドカー市場規模・予測スペインのコネクテッドカー市場規模・予測:エンド市場別 (2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表43:ロシアのコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表44:ロシアのコネクテッドカー市場ロシア コネクテッドカーの市場規模・予測:コネクティビティソリューション別 (2018~2029F)(単位:億米ドル)
表45:ロシアのコネクテッドカー市場規模・予測:最終市場別 (2018~2029F)(単位:億米ドル)
表46:アジア太平洋地域のコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表47:アジア太平洋地域のコネクテッドカー市場規模・予測アジア太平洋地域のコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表48:アジア太平洋地域のコネクテッドカー市場規模・予測:用途別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表49:アジア太平洋地域のコネクテッドカー市場規模・予測アジア太平洋地域のコネクテッドカー市場規模・予測:エンドマーケット別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表50:中国コネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表51:中国コネクテッドカーの市場規模・予測中国コネクテッドカーの市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表52:中国コネクテッドカーの市場規模・予測中国コネクテッドカーの市場規模・予測:エンドマーケット別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表53:日本日本のコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表54:日本のコネクテッドカー市場日本のコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表55:日本のコネクテッドカー市場日本のコネクテッドカー市場規模・予測:エンドマーケット別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表56:インドインドのコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表57:インドのコネクテッドカー市場インドのコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表58:インドのコネクテッドカー市場インドのコネクテッドカー市場規模・予測:エンドマーケット別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表59:オーストラリアオーストラリア コネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表60:オーストラリア コネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティソリューション別(2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表61:オーストラリアのコネクテッドカー市場規模・予測オーストラリア コネクテッドカー市場規模・予測:エンド市場別 (2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表62:韓国 コネクテッドカーの市場規模・予測:技術別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表63:韓国のコネクテッドカー市場規模・予測韓国コネクテッドカーの市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表64:韓国のコネクテッドカー市場規模・予測:エンド市場別 (2018年~2029F) (単位:億米ドル)
表65:南米・中東・アフリカのコネクテッドカー市場規模・予測:技術別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表 66:南米・中東・アフリカのコネクテッドカー市場規模・予測:コネクティビティ・ソリューション別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表67:南米・中東・アフリカのコネクテッドカー市場規模・予測:用途別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表 68:南米・中東・アフリカのコネクテッドカー市場規模・予測:エンドマーケット別(2018~2029F)(単位:億米ドル)

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The automotive industry is undergoing a transformative shift, with the integration of cutting-edge technologies giving rise to the era of connected cars. Connected cars, also known as smart cars or Internet of Things (IoT) vehicles, are equipped with advanced communication systems that enable them to interact with the external environment, other vehicles, and infrastructure. This convergence of automotive and technology has paved the way for unprecedented advancements, enhancing safety, efficiency, and overall driving experience. The connected car industry has gained significant traction in recent years, with an increasing number of vehicles incorporating connectivity features. These features range from basic functionalities like GPS navigation and Bluetooth connectivity to more advanced systems such as real-time data monitoring, vehicle-to-everything (V2X) communication, and autonomous driving capabilities. The implementation of 5G networks is a game-changer for the connected car industry. The high-speed, low-latency connectivity offered by 5G enables seamless communication between vehicles, infrastructure, and the cloud, supporting advanced applications such as real-time traffic updates, high-definition mapping, and immersive in-car entertainment. The pursuit of autonomous driving technology is a driving force behind the connected car industry. Vehicles equipped with sensors, cameras, and AI algorithms can navigate and make decisions without human intervention. This not only enhances safety but also opens up new possibilities for mobility services and transportation efficiency. As vehicles become more connected, the need for robust cybersecurity measures becomes paramount. The industry is focusing on developing advanced security protocols to protect connected cars from potential cyber threats, ensuring the integrity of critical systems and safeguarding user data.

According to the research report, “Global Connected Car Market Outlook, 2029” published by Bonafide Research, the market is anticipated to cross USD 190 Billion by 2029, increasing from USD 87.14 Billion in 2023. The market is expected to grow with 14.22% CAGR by 2024-29. Connected cars contribute to improved road safety through features like collision detection, automatic emergency braking, and lane departure warnings. These systems leverage sensors and communication networks to anticipate and prevent potential accidents, reducing the number of road fatalities. Telematics systems in connected cars enable the collection and transmission of real-time data related to vehicle performance, fuel efficiency, and maintenance needs. This data is then utilized for remote diagnostics, predictive maintenance, and efficient fleet management, leading to cost savings for both consumers and businesses. Enhanced infotainment systems with internet connectivity have become a standard feature in many modern vehicles. These systems provide passengers with access to streaming services, navigation apps, and social media platforms, transforming the in-car experience. The integration of edge computing in connected cars will enable faster data processing and decision-making directly within the vehicle. This reduces reliance on cloud-based services and enhances the overall responsiveness of connected car systems. Connected cars will play a crucial role in the evolution of smart cities. Through V2X communication, vehicles can share data with traffic signals, parking infrastructure, and other elements of urban mobility, contributing to more efficient traffic flow and reduced congestion. AI-driven personalization will become more prevalent, tailoring the in-car experience to individual preferences. From climate control settings to entertainment recommendations, connected cars will adapt to the unique preferences of each driver and passenger.

Market Drivers

• Advancements in Communication Technologies: The continuous evolution of communication technologies, particularly the rollout of 5G networks, is a major driver for the connected car market. 5G provides high-speed, low-latency connectivity, enabling seamless communication between vehicles and the broader infrastructure. This facilitates real-time data exchange, supporting applications like vehicle-to-vehicle (V2V) communication, enhanced navigation services, and improved overall safety. The increased bandwidth of 5G also enables the handling of massive amounts of data generated by connected cars, paving the way for more sophisticated features and services.

• Growing Emphasis on Vehicle Safety and Efficiency: There is a growing global emphasis on enhancing road safety and improving overall transportation efficiency, and connected cars play a pivotal role in achieving these objectives. Advanced driver assistance systems (ADAS) and connected features contribute to safer driving by providing real-time alerts, collision avoidance, and automated emergency response. Telematics and remote diagnostics functionalities help in efficient fleet management, reducing downtime, and optimizing fuel consumption. As regulatory bodies and consumers prioritize safety and efficiency, the demand for connected car solutions is expected to rise.

Market Challenges

• Cybersecurity Concerns: The increasing connectivity in cars makes them susceptible to cyber threats, posing a significant challenge for the connected car market. As vehicles become more interconnected and rely on software systems, they become potential targets for cyber-attacks. Security breaches could lead to unauthorized access, data manipulation, or even the compromise of critical vehicle functions. Manufacturers must invest in robust cybersecurity measures, including encryption, secure software updates, and intrusion detection systems, to safeguard the integrity of connected car systems and protect user data.

• Fragmented Regulatory Landscape: The global connected car market faces challenges due to the lack of standardized regulations across different regions. Each country or region may have its own set of rules and standards for connected car technologies, creating a fragmented regulatory landscape. This lack of uniformity can hinder the seamless integration and deployment of connected car solutions globally. Harmonizing regulations and establishing clear standards for data privacy, cybersecurity, and communication protocols is crucial to fostering a cohesive and interoperable connected car ecosystem.

Market Trends

• Autonomous Driving and AI Integration: The trend towards autonomous driving is a significant driver for the connected car market. Connected cars are increasingly equipped with advanced driver assistance systems (ADAS) that utilize artificial intelligence (AI) algorithms and machine learning to enable features such as lane-keeping assistance, adaptive cruise control, and automated parking. The integration of AI not only enhances safety but also contributes to the development of fully autonomous vehicles. This trend aligns with the broader industry goal of creating self-driving cars capable of navigating complex environments without human intervention.

• Data Monetization and Personalized Services: The vast amount of data generated by connected cars opens up opportunities for data monetization and the delivery of personalized services. Automotive manufacturers and service providers can analyze the data collected from connected cars to offer customized experiences, such as personalized in-car entertainment, targeted advertising, and location-based services. This trend not only enhances the user experience but also creates new revenue streams for stakeholders in the connected car ecosystem. However, it also raises concerns about data privacy, requiring careful consideration of ethical and regulatory frameworks.

Covid-19 Impacts

The global connected car market relies on complex and interconnected supply chains. The pandemic disrupted manufacturing and supply chain operations worldwide, causing delays in the production and distribution of connected car components. Shortages of essential electronic components and logistical challenges affected the timely delivery of vehicles, leading to a slowdown in production and sales. Economic uncertainties resulting from the pandemic led to reduced consumer spending, impacting the automotive industry, including the connected car market. Consumers deferred or canceled purchases of new vehicles, affecting the adoption of connected car technologies. The economic downturn and financial uncertainties prompted some consumers to prioritize essential expenses over discretionary spending on advanced vehicle features. The pandemic disrupted the deployment and integration of connected car services and technologies. Development projects and collaborations between automotive manufacturers, technology companies, and service providers were delayed or put on hold. The focus shifted towards addressing immediate challenges, diverting resources from long-term innovation and development efforts. Automotive events, conferences, and exhibitions, which play a crucial role in showcasing new technologies and fostering collaborations, were either canceled or moved to virtual platforms. The absence of in-person events limited networking opportunities and slowed down the exchange of ideas and innovations within the connected car industry. The pandemic has altered consumer priorities and preferences, with an increased focus on health, safety, and contactless experiences. While connected car features related to safety and remote monitoring gained importance, non-essential features related to in-car entertainment and luxury experienced reduced demand.

Based on the technology, the 4G/LTE segment was the highest contributor to the market and is estimated to grow at a prominent CAGR during the forecast period.

Leading producers of technologies for automotive manufacturers are collaborating to produce new vehicle tracking technologies to be used in connected cars. For instance, in November 2018, a top positioning and wireless communication technology producer, u-blox, is collaborating with a technology and product developer for the automotive market, ERM Electronic Systems Ltd., to produce an advanced vehicle tracking device that includes 4G and Wi Fi technologies. The development and production of advanced and fast vehicle tracking technologies using 4G and LTE in connected cars fuel the adoption of 4G/LTE technologies in connected cars. Production of automatically connected cars for real-time applications using 4G/LTE technology is a significant growth opportunity for the key players in the market. However, several automobile manufacturers are switching to 5G enabled connected cars solutions that also offer 3G/4G service, depending on the situation. Although 5G-supported connected car devices and services are a bit expensive compared to other devices, their market is experiencing growth due to the fast data transfer speed and increased bandwidth offered. Automobile manufacturers are switching from 4G/LTE enabled connected cars solutions to 5G enabled devices. Yet a car with a 5G-enabled connection can provide multiple valuable services such as telematics, remote control access, infotainment, GPS tracking, and others. These 5G solutions are easy to use, affordable, and facilitate remote diagnostics of a vehicle, giving it an upper hand in the market. Several telecommunication companies are developing advanced 5G networks for better communication between connected vehicles and external devices. According to the 5G Automotive Association, more than 60% of road accidents can be avoided with the help of a seamless 5G network. For instance, South Korea and the EU have partnered to develop a 5G network for local projects by investing more than USD 1.5 billion. This is expected to curb the rising number of road accidents.

Integrated connectivity solutions are growing in the connected car market due to the demand for seamless, all-encompassing user experiences that combine safety, entertainment, and efficiency within a unified and interconnected framework.

Today's drivers and passengers no longer perceive their vehicles as mere modes of transportation but as extensions of their digital lifestyles. Consequently, there is a growing insistence on a comprehensive and streamlined driving experience that transcends isolated features, encompassing safety, entertainment, navigation, and efficiency in a cohesive manner. Integrated connectivity solutions emerge as a strategic response to this demand, presenting a paradigm where various functionalities are seamlessly intertwined within a unified platform. Consider a connected car equipped with these integrated solutions: it not only provides real-time traffic updates for efficient navigation but also simultaneously offers a diverse array of in-car entertainment options. Meanwhile, it seamlessly integrates advanced driver assistance features, augmenting safety on the road. The beauty of this integrated approach lies in its ability to allow users to transition effortlessly between different facets of their driving experience without encountering the disjointedness often associated with standalone systems. This pursuit of integrated connectivity solutions underscores the industry's recognition of the need for a connected ecosystem that caters to the multifaceted requirements of modern drivers and passengers. Automotive manufacturers and technology providers are fervently developing and refining these integrated solutions, aiming to create a unified and intuitive driving experience that goes beyond individual features.

Driver assistance applications are witnessing growth in the connected car market due to their pivotal role in enhancing road safety, reducing accidents, and providing an added layer of convenience and comfort for drivers.

The surge in the popularity and adoption of driver assistance applications within the connected car market is fundamentally rooted in the pursuit of a safer, more efficient, and enjoyable driving experience. As roadways become increasingly congested and the complexity of urban environments rises, there is a growing realization within the automotive industry and among consumers that advanced technologies can play a crucial role in mitigating risks and improving overall road safety. Driver assistance applications, encompassing features like adaptive cruise control, lane departure warnings, automatic emergency braking, and parking assistance, act as virtual co-pilots, providing real-time assistance and interventions to the driver. These applications leverage an array of sensors, cameras, radar, and lidar systems to monitor the vehicle's surroundings and make split-second decisions to enhance safety. For instance, adaptive cruise control adjusts the vehicle's speed based on the flow of traffic, while lane departure warnings alert the driver if they unintentionally drift out of their lane. Automatic emergency braking intervenes to prevent or mitigate collisions, significantly reducing the likelihood of accidents. In addition to safety benefits, driver assistance applications also contribute to the overall driving experience by offering added convenience and reducing driver fatigue. Features like parking assistance make maneuvering in tight spaces more manageable, while semi-autonomous driving functionalities pave the way for a more relaxed and comfortable driving experience. The growing emphasis on road safety, coupled with advancements in sensor technologies and artificial intelligence, has fueled the expansion of driver assistance applications within the connected car market.

The Original Equipment Manufacturer (OEM) end market is growing in the connected car market due to an increasing consumer demand for seamlessly integrated, factory-installed connected car features that offer optimal performance, reliability, and compatibility with the overall vehicle design.

The robust growth of the OEM end market within the connected car sector is intricately tied to the shifting preferences of today's consumers. Modern car buyers are increasingly seeking vehicles that seamlessly integrate advanced technologies, connectivity, and smart features as integral components of the overall driving experience. Original Equipment Manufacturers (OEMs) play a pivotal role in meeting this demand by offering factory-installed connected car features that are tightly integrated into the vehicle's design and architecture. Unlike aftermarket solutions, OEM-integrated connected car features are designed from the ground up, ensuring optimal performance, reliability, and compatibility with the vehicle's existing systems. Consumers are drawn to the convenience and reliability of having connected car functionalities seamlessly integrated during the manufacturing process. These integrated systems often include in-dash infotainment systems, advanced driver assistance features, telematics solutions, and more. The OEM end market's growth is also fueled by the desire for a unified and cohesive user experience, where connected features complement the vehicle's aesthetics and functionality seamlessly. As a result, consumers are increasingly valuing factory-installed solutions that don't disrupt the vehicle's interior design, ensuring a more streamlined and aesthetically pleasing integration. Furthermore, OEMs are well-positioned to leverage their deep understanding of vehicle design, engineering, and safety standards to deliver comprehensive connected car solutions. The seamless integration of these features at the manufacturing stage not only enhances the overall user experience but also ensures that the connected components are optimized for the specific vehicle model, contributing to better performance and reliability.

The connected car market is flourishing in North America primarily due to a high level of consumer awareness, robust technological infrastructure, and a strong automotive industry focus on innovation, resulting in a growing demand for advanced connected car features and services.

North America's notable growth in the connected car market can be attributed to a combination of factors that collectively create a fertile ground for the adoption of connected car technologies. Firstly, the region boasts a high level of consumer awareness and acceptance of emerging technologies, with a discerning market that actively seeks innovative and tech-savvy solutions. This heightened consumer interest drives demand for vehicles equipped with advanced connectivity features, such as in-car infotainment, real-time navigation, and safety-enhancing applications. Secondly, North America benefits from a robust technological infrastructure, providing a solid foundation for the implementation of connected car solutions. The widespread availability of high-speed internet and the ongoing deployment of 4G and 5G networks enhance the reliability and efficiency of connected car services. This infrastructure facilitates seamless communication between vehicles, the cloud, and external systems, enabling features like over-the-air updates, real-time traffic information, and remote diagnostics. Furthermore, the North American automotive industry has demonstrated a strong commitment to innovation and technological advancement. Automakers and technology providers in the region are actively investing in research and development to integrate cutting-edge connectivity solutions into their vehicles. This focus on innovation aligns with consumer expectations, driving the adoption of connected car features across various vehicle segments. Government regulations and initiatives promoting road safety and environmental consciousness also play a role in the growth of the connected car market in North America. Regulatory support for advanced driver assistance systems (ADAS) and the development of smart infrastructure contribute to the region's progressive stance on connected and autonomous vehicles. Additionally, the presence of key industry players, technology hubs, and research institutions in North America fosters a collaborative ecosystem that accelerates the development and implementation of connected car technologies. Partnerships between automakers, tech companies, and startups contribute to the creation of comprehensive and sophisticated connected car ecosystems that appeal to consumers.


The competitive landscape of the connected car market is dynamic and characterized by the presence of diverse players spanning automotive manufacturers, technology companies, telecommunications providers, and startups. These entities contribute to the development, integration, and proliferation of connected car technologies. Traditional automotive manufacturers play a significant role in the connected car market by integrating connectivity features directly into their vehicles. Companies such as General Motors, Ford, Toyota, and BMW are incorporating advanced infotainment systems, telematics, and driver assistance technologies into their vehicles. OEMs often collaborate with technology partners to enhance their connected car offerings. Technology giants are increasingly entering the connected car space, leveraging their expertise in software, artificial intelligence, and cloud computing. Companies like Apple, Google (through Android Auto), and Microsoft are developing platforms and ecosystems that seamlessly integrate with connected vehicles, providing services such as voice-activated controls, navigation, and in-car entertainment. The success of connected cars relies heavily on robust communication networks. Telecommunications companies like Verizon, AT&T, and Vodafone play a crucial role by providing the necessary connectivity infrastructure, including 4G and 5G networks. These providers are pivotal in enabling real-time data transfer, over-the-air updates, and other connected car services. Automotive suppliers, often referred to as Tier 1 suppliers, contribute essential components and systems to connected cars. Companies like Bosch, Continental, and Denso specialize in providing sensors, communication modules, and other hardware crucial for the functioning of connected car technologies. These suppliers work closely with OEMs to integrate advanced systems seamlessly. The connected car market is also influenced by a multitude of startups and niche players specializing in specific aspects of connectivity. These include companies focusing on cybersecurity for connected vehicles (e.g., Argus Cyber Security), AI-powered navigation (e.g., WayRay), and advanced driver assistance systems (e.g., Mobileye). These players often bring innovation and agility to the market, contributing to its overall dynamism.

• April 2022 – Airbiquity®, a global leader in connected vehicle services, launched DATAmatic®, a suite of edge data management solutions to address the increasing need for services and tools that help automakers manage and monetize connected vehicle data. The suite includes the DATAmatic Edge Data Platform and DATAmatic Edge Data Logger.

• January 2022 – Airbiquity®, a global leader in connected vehicle services, announced an advancement in its collaboration with Renesas, a premier supplier of advanced semiconductor solutions. This expanded technology integration involves the Renesas R-Car S4 system-on-chip (SoC) and the Airbiquity OTAmatic® software management platform.

• In April 2022, Obigo Inc. (Obigo) and Korea Electric Technology Institute (KETI) collaborated to develop 5G-NR-V2X technologies for connected and autonomous automobiles.

• In January 2022, Aptiv PLC announced a next-generation advanced driver-assistance system (ADAS) for driverless and electrified vehicles. Because of Aptiv's scalable architecture will help to reduce the cost of software-driven automobiles.

Considered in this report

• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report

• Connected Car market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Technology

• 4G/LTE
• 3G
• 5G

By Connectivity Solutions

• Integrated
• Embedded
• Tethered

By Application

• Driver Assistance
• Safety
• Infotainment
• Telematics
• Fleet Management (Vehicle)
• Mobility Management
• Others

By End Market

• Original Equipment Manufacturer (OEMs)
• Aftermarket

The approach of the report:

This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience

This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Connected Car industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.4. Covid-19 Effect
2.5. Supply chain Analysis
2.6. Policy & Regulatory Framework
2.7. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global Connected Cars Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Geography
6.4. Market Size and Forecast, By Technology
6.5. Market Size and Forecast, By Connectivity Solutions
6.6. Market Size and Forecast, By Application
6.7. Market Size and Forecast, By End Market
7. North America Connected Cars Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Technology
7.4. Market Size and Forecast, By Connectivity Solutions
7.5. Market Size and Forecast, By Application
7.6. Market Size and Forecast, By End Market
7.7. United States Connected Cars Market Outlook
7.7.1. Market Size By Value
7.7.2. Market Size and Forecast By Technology
7.7.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
7.7.4. Market Size and Forecast By End Market
7.8. Canada Connected Cars Market Outlook
7.8.1. Market Size By Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Technology
7.8.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
7.8.4. Market Size and Forecast By End Market
7.9. Mexico Connected Cars Market Outlook
7.9.1. Market Size By Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Technology
7.9.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
7.9.4. Market Size and Forecast By End Market
8. Europe Connected Cars Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Technology
8.4. Market Size and Forecast, By Connectivity Solutions
8.5. Market Size and Forecast, By Application
8.6. Market Size and Forecast, By End Market
8.7. Germany Connected Cars Market Outlook
8.7.1. Market Size By Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Technology
8.7.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
8.7.4. Market Size and Forecast By End Market
8.8. United Kingdom Connected Cars Market Outlook
8.8.1. Market Size By Value
8.8.2. Market Size and Forecast By Technology
8.8.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
8.8.4. Market Size and Forecast By End Market
8.9. France Connected Cars Market Outlook
8.9.1. Market Size By Value
8.9.2. Market Size and Forecast By Technology
8.9.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
8.9.4. Market Size and Forecast By End Market
8.10. Italy Connected Cars Market Outlook
8.10.1. Market Size By Value
8.10.2. Market Size and Forecast By Technology
8.10.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
8.10.4. Market Size and Forecast By End Market
8.11. Spain Connected Cars Market Outlook
8.11.1. Market Size By Value
8.11.2. Market Size and Forecast By Technology
8.11.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
8.11.4. Market Size and Forecast By End Market
8.12. Russia Connected Cars Market Outlook
8.12.1. Market Size By Value
8.12.2. Market Size and Forecast By Technology
8.12.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
8.12.4. Market Size and Forecast By End Market
9. Asia-Pacific Connected Cars Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Technology
9.4. Market Size and Forecast, By Connectivity Solutions
9.5. Market Size and Forecast, By Application
9.6. Market Size and Forecast, By End Market
9.7. China Connected Cars Market Outlook
9.7.1. Market Size By Value
9.7.2. Market Size and Forecast By Technology
9.7.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
9.7.4. Market Size and Forecast By End Market
9.8. Japan Connected Cars Market Outlook
9.8.1. Market Size By Value
9.8.2. Market Size and Forecast By Technology
9.8.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
9.8.4. Market Size and Forecast By End Market
9.9. India Connected Cars Market Outlook
9.9.1. Market Size By Value
9.9.2. Market Size and Forecast By Technology
9.9.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
9.9.4. Market Size and Forecast By End Market
9.10. Australia Connected Cars Market Outlook
9.10.1. Market Size By Value
9.10.2. Market Size and Forecast By Technology
9.10.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
9.10.4. Market Size and Forecast By End Market
9.11. South Korea Connected Cars Market Outlook
9.11.1. Market Size By Value
9.11.2. Market Size and Forecast By Technology
9.11.3. Market Size and Forecast By Connectivity Solutions
9.11.4. Market Size and Forecast By End Market
10. South America, Middle East & Africa Connected Cars Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Region
10.3. Market Size and Forecast, By Technology
10.4. Market Size and Forecast, By Connectivity Solutions
10.5. Market Size and Forecast, By Application
10.6. Market Size and Forecast, By End Market
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Dashboard
11.2. Business Strategies Adopted by Key Players
11.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
11.4. Key Players Market Positioning Matrix
11.5. Porter's Five Forces
11.6. Company Profile
11.6.1. Robert Bosch GmbH
11.6.1.1. Company Snapshot
11.6.1.2. Company Overview
11.6.1.3. Financial Highlights
11.6.1.4. Geographic Insights
11.6.1.5. Business Segment & Performance
11.6.1.6. Product Portfolio
11.6.1.7. Key Executives
11.6.1.8. Strategic Moves & Developments
11.6.2. AT&T Inc
11.6.3. Visteon Corporation
11.6.4. Denso Corporation
11.6.5. TomTom N.V.
11.6.6. Tesla, Inc.
11.6.7. Ford Motor Company
11.6.8. Volkswagen AG
11.6.9. The Mercedes-Benz Group AG
11.6.10. Bayerische Motoren Werke AG
11.6.11. Samsung Group
11.6.12. Aptiv PLC
11.6.13. Continental AG
11.6.14. Magna International Inc
11.6.15. Tata Elxsi Ltd.
11.6.16. Sierra Wireless
11.6.17. Infineon Technologies AG
11.6.18. Panasonic Holdings Corporation
11.6.19. ZF Friedrichshafen AG
11.6.20. Uno Minda Limited
12. Strategic Recommendations
13. Annexure
13.1. FAQ`s
13.2. Notes
13.3. Related Reports
14. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Connected Cars Market Size (USD Billion) By Region, 2023 & 2029
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2029
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2029
Figure 4: Global Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Connected Cars Market Share By Region (2023)
Figure 6: North America Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Connected Cars Market Share By Country (2023)
Figure 8: US Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 9: Canada Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 10: Mexico Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 11: Europe Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 12: Europe Connected Cars Market Share By Country (2023)
Figure 13: Germany Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 14: UK Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 15: France Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 16: Italy Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 17: Spain Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 18: Russia Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 19: Asia-Pacific Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 20: Asia-Pacific Connected Cars Market Share By Country (2023)
Figure 21: China Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 22: Japan Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 23: India Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 24: Australia Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 25: South Korea Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 26: South America, Middle East & Africa Connected Cars Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 27: South America, Middle East & Africa Connected Cars Market Share By Country (2023)
Figure 28: Competitive Dashboard of top 5 players, 2023
Figure 29: Market Share insights of key players, 2023
Figure 30: Porter's Five Forces of Global Connected Cars Market

List of Tables

Table 1: Global Connected Cars Market Snapshot, By Segmentation (2023 & 2029) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Connected Cars Market, 2023
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Connected Cars Market Size and Forecast, By Geography (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 7: Global Connected Cars Market Size and Forecast, By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 8: Global Connected Cars Market Size and Forecast, By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 9: Global Connected Cars Market Size and Forecast, By Application (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 10: Global Connected Cars Market Size and Forecast, By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 11: North America Connected Cars Market Size and Forecast, By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 12: North America Connected Cars Market Size and Forecast, By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 13: North America Connected Cars Market Size and Forecast, By Application (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 14: North America Connected Cars Market Size and Forecast, By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 15: United States Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 16: United States Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 17: United States Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 18: Canada Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 19: Canada Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 20: Canada Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 21: Mexico Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 22: Mexico Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 23: Mexico Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 24: Europe Connected Cars Market Size and Forecast, By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 25: Europe Connected Cars Market Size and Forecast, By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 26: Europe Connected Cars Market Size and Forecast, By Application (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 27: Europe Connected Cars Market Size and Forecast, By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 28: Germany Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 29: Germany Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 30: Germany Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 31: United Kingdom Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 32: United Kingdom Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 33: United Kingdom Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 34: France Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 35: France Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 36: France Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 37: Italy Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 38: Italy Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 39: Italy Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 40: Spain Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 41: Spain Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 42: Spain Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 43: Russia Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 44: Russia Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 45: Russia Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 46: Asia-Pacific Connected Cars Market Size and Forecast, By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 47: Asia-Pacific Connected Cars Market Size and Forecast, By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 48: Asia-Pacific Connected Cars Market Size and Forecast, By Application (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 49: Asia-Pacific Connected Cars Market Size and Forecast, By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 50: China Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 51: China Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 52: China Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 53: Japan Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 54: Japan Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 55: Japan Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 56: India Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 57: India Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 58: India Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 59: Australia Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 60: Australia Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 61: Australia Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 62: South Korea Connected Cars Market Size and Forecast By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 63: South Korea Connected Cars Market Size and Forecast By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 64: South Korea Connected Cars Market Size and Forecast By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 65: South America, Middle East & Africa Connected Cars Market Size and Forecast, By Technology (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 66: South America, Middle East & Africa Connected Cars Market Size and Forecast, By Connectivity Solutions (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 67: South America, Middle East & Africa Connected Cars Market Size and Forecast, By Application (2018 to 2029F) (In USD Billion)
Table 68: South America, Middle East & Africa Connected Cars Market Size and Forecast, By End Market (2018 to 2029F) (In USD Billion)

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/16 10:26

159.45 円

174.07 円

209.46 円

ページTOPに戻る