世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

鉄道テレマティクス市場

鉄道テレマティクス市場


The Railway Telematics Market

解説 本調査は、機関車、マルチプルユニット、貨車を含む鉄道車両の位置と状態の追跡に使用されるテレマティクス・ソリューションの市場を調査したものである。ソリューションプロバイダーによるハ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2025年5月21日 Eur1,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
メール納品:通常2営業日以内 110 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

解説

本調査は、機関車、マルチプルユニット、貨車を含む鉄道車両の位置と状態の追跡に使用されるテレマティクス・ソリューションの市場を調査したものである。ソリューションプロバイダーによるハードウェア、ソフトウェア、サービスの販売による収益を含む、鉄道貨車向けテレマティクスソリューションの市場総額は、2024年に1億7,800万ユーロに達すると推定される。市場価値はCAGR 13.6%で成長し、2029年には3億3,610万ユーロに達すると予測されている。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をお届けします。

 


 

鉄道テレマティクス市場は、世界の鉄道車両追跡・監視市場の最新動向を分析したベルグインサイト初のレポートです。Berg Insight社のこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説を含む110ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定の基礎とします。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする30社のエグゼクティブインタビューからの洞察。
  • 鉄道テレマティクスのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要。
  • 市場動向と主要開発の詳細分析。
  • 主要鉄道車両OEMおよびOEサプライヤー15社のテレマティクス戦略の概要。
  • アフターマーケットテレマティクスソリューションプロバイダー29社のプロファイル。
  • 2029年までの鉄道貨車用追跡装置の出荷台数、設置台数、普及率、市場価値を詳細に予測。

鉄道貨車用追跡装置の設置ベースは、2029年までに130万台以上に達する

19世紀半ば以来、鉄道は欧米諸国の経済成長を牽引する上で重要な役割を果たしてきた。しかし、ここ数十年、北米や欧州の数カ国では、鉄道による貨物輸送の割合が減少している。同じ期間に、より柔軟で配達時間の短い道路輸送がより大きなシェアを占めるようになった。鉄道による物資や旅客の輸送には他にも利点があり、その価値はますます高まっている。例えば、トンキロ当たりの温室効果ガス排出量は、鉄道輸送の方が道路輸送よりも最大6倍少ない。旅客・貨物輸送を道路から鉄道に移行することは、持続可能な目標を達成するために不可欠である。

道路や他の輸送手段とより効果的に競争するためには、鉄道業界は効率性と信頼性を高めるソリューションを導入しなければならない。デジタル化は、この目標を達成するための重要なステップと広く見なされている。鉄道貨物部門における主要なデジタル化の取り組みは、貨車や機関車にテレマティクス機器やセンサーを装備することである。GPSや携帯電話、衛星通信技術を利用し、これらの機器は車両の位置や状態に関するデータを収集し、バックエンドのサーバーやクラウドベースのシステムにリアルタイムで送信する。直感的なユーザー・インターフェースを通じてこのデータにアクセスすることで、鉄道車両運行会社や車両所有者は、運行効率の向上、保守・サービス費用の削減、サービス・レベルの改善を実現できる。

本レポートでは、鉄道で輸送される車両や資産(機関車、マルチユニット、客車、貨車など)向けのテレマティクスとモニタリング・ソリューションを取り上げる。主な対象は在来線、すなわち貨物鉄道、通勤鉄道、地域鉄道、都市間鉄道、高速鉄道であり、地下鉄、ライトレール、モノレール、路面電車は対象外である。また、信号システム、開閉器、その他の線路脇のソリューションなど、鉄道インフラのソリューションは対象外である。また、旅客発券、インフォテインメント、車内Wi-Fi接続ソリューションも対象外である。

動力資産(機関車やマルチプルユニットなど)用に開発されたソリューションと、非動力資産(貨車など)用に開発されたソリューションには基本的な違いがある。非動力資産用のテレマティクス・デバイスは、長持ちするバッテリーを必要とし、長時間作動させるためにソーラーパネルで補完されることが多い。動力資産用の装置は、列車の既存の電気系統から電力を引き出せるため、電力にそれほど制約されない。また、貨物輸送業界と旅客輸送業界の安全規制や運行目標には違いがあり、鉄道テレマティクス市場に影響を及ぼしている。そのため市場は、鉄道貨車向けのソリューションを提供する企業と、機関車や複数ユニット向けのソリューションを提供する企業に大きく分けられる。最新の機関車や旅客列車には通常、何らかの追跡・監視技術が標準装備されている。アルストム(Alstom)、シーメンス・モビリティ(Siemens Mobility)、CAF、日立レール(Hitachi Rail)、スタドラーレール(Stadler Rail)などの大手OEMは、自社の列車向けにコネクテッド・ソリューションを開発している。テレマティクスや列車搭載技術の専門企業数社がアフターマーケット・ソリューションを提供しており、機関車や複数ユニットの位置や健康状態を遠隔監視できるハードウェアやソフトウェアのソリューションを提供している。このカテゴリーの企業には、欧州のEKE-Electronics社(フィンランド)、HaslerRail社(スイス)、Nomad Digital社(英国)、Railnova社(ベルギー)、北米のRailhead社(米国)、Wi-Tronix社(米国)、Quester Tangent社(カナダ)、ZTR Control Systems社(カナダ)などがある。

鉄道貨車用の追跡ソリューションは、主にアフターマーケットソリューションを提供するテレマティクス専門プロバイダーによって提供されている。この分野の主要プロバイダーには、欧州のNexxiot(スイス)、DOT Telematik and Systemtechnik(オーストリア)、Siemens Mobility(ドイツ)、SAVVY Telematic Systems(スイス)、Intermodal Telematics(ベルギー)、Level Systems(チェコ共和国)、Cargomon Systems(オーストリア)、北米のAmsted Rail(米国)、Blackberry(カナダ)などがある。

機関車、マルチプルユニット、貨車用のリアルタイム追跡ソリューション市場は、今後数年間で大きく成長すると予測されている。鉄道テレマティクス業界では、鉄道業界の利害関係者の間で遠隔監視ソリューションに関連するメリットに対する認識が高まっており、楽観的な見方が一般的である。鉄道貨車に搭載される追跡装置の設置台数は、2024年末には世界で77万5,000台に達した。2029年末には、設置台数は130万台に達すると予測されている。年間出荷台数は、2024年の15万台から2029年には約36万台に増加すると推定される。世界全体では、鉄道貨車セグメントにおける追跡装置の普及率は2024年末時点で14.5%に達した。この数字は2029年末には23.3%に達すると推定される。

本レポートは以下の質問に答えている:

  • 鉄道車両テレマティクスソリューションの主要プロバイダーはどこか?
  • 機器ベンダーやサービスプロバイダーはどのような製品を提供しているか?
  • 鉄道車両テレマティクスソリューションの主な顧客は?
  • 鉄道業界のデジタル化の主な原動力は何か?
  • 鉄道車両テレマティクスソリューションの普及を阻む主な障壁は何か?
  • レイルパルスは北米の鉄道貨物業界にどのような影響を与えるのか?
  • 鉄道テレマティクス業界はどのように進化するのか?
  • この市場の今後の動向は?


ページTOPに戻る


目次

目次

目次
図表一覧

要旨

1   貨物輸送と旅客輸送の概要

1.1 貨物輸送
1.1.1 国際貿易
1.1.2 貨物輸送ユニット
1.2 旅客輸送

2 鉄道産業

2.1 概要
2.1.1 車両
2.1.2 機関車、MU、客車、貨車のフリート
2.2 北米
2.3 欧州
2.4 その他の地域

3   鉄道車両テレマティクス・ソリューション

3.1 ソリューションインフラ
3.1.1 デバイスセグメント
3.1.2 ネットワークセグメント
3.1.3 ポジショニングセグメント
3.1.4 サービスセグメント
3.2 コネクテッド鉄道車両ソリューションのメリット
3.2.1 車両管理と予知保全
3.2.2 運行効率
3.2.3 サプライチェーン管理
3.2.4 セキュリティ管理

4   市場予測と分析

4.1 市場予測
4.2 ベンダーの市場シェア
4.3 バリューチェーン分析
4.3.1 テレマティクス・プロバイダー、専門ハードウェア・ソフトウェア・プロバイダー
4.3.2 鉄道車両OEMとOEサプライヤー
4.3.3 鉄道事業者と車両所有者
4.4 市場の推進要因と動向
4.4.1 持続可能性と環境意識の高まりが鉄道業界に恩恵をもたらす
4.4.2 鉄道貨車テレマティクスの普及を後押しするレールパルス
4.4.3 鉄道車両と機関車の老朽化
4.4.4 予知保全が高価な事故のリスクを低減
4.4.5 GSM-RをFRMCSに置き換えることで、様々な新しいアプリケーションが可能になる
4.4.6 DACが欧州の鉄道貨車追跡の市場ダイナミクスを変える

5   企業プロフィールと戦略

5.1 鉄道車両OEMおよびOE
5.1.1 Alstom
5.1.2 Amsted Rail
5.1.3 CAF
5.1.4 Hitachi Rail
5.1.5 Knorr-Bremse
5.1.6 Pesa
5.1.7 Progress Rail
5.1.8 Siemens Mobility
5.1.9 SKF
5.1.10 Stadler Rail
5.1.11 Tatravagónka
5.1.12 The Greenbrier Companies
5.1.13 Trinity Industries
5.1.14 Wabtec
5.1.15 ZF
5.2 アフターマーケットテレマティクスソリューションプロバイダー
5.2.1 3C Telemetry
5.2.2 BlackBerry
5.2.3 Cargomon Systems
5.2.4 Cognid Telematik
5.2.5 DOT Telematik and Systemtechnik
5.2.6 EKE-Electronics
5.2.7 ELTE Group
5.2.8 Franz Kaminski Waggonbau
5.2.9 HaslerRail
5.2.10 Hum Industrial Technology
5.2.11 Icomera
5.2.12 Intermodal Telematics
5.2.13 Level Systems
5.2.14 Nexxiot
5.2.15 Nomad Digital (Alstom)
5.2.16 NRail
5.2.17 ORBCOMM
5.2.18 PJM
5.2.19 Quester Tangent
5.2.20 Railhead
5.2.21 Railnova (Knorr-Bremse)
5.2.22 Railway Metrics and Dynamics
5.2.23 SAVVY Telematic Systems
5.2.24 Transmission Dynamics
5.2.25 Tri-Logical Technologies
5.2.26 Ubidata
5.2.27 Viezo
5.2.28 Wi-Tronix
5.2.29 ZTR Control Systems
5.3  ハードウェアプロバイダー
5.3.1 Belden
5.3.2 Cisco
5.3.3 Duagon
5.3.4 Ependion
5.3.5 Moxa

用語集

ページTOPに戻る


プレスリリース

2025-05-21 プレスリリース
鉄道貨車用追跡装置の設置台数は2024年に77万5000台に達する

世界有数のIoT市場調査会社Berg Insightはこのたび、鉄道テレマティクス市場を対象とした新しい市場調査レポートを発表しました。機関車、複数ユニット、鉄道貨車向けのリアルタイム追跡ソリューション市場は、今後数年間で大きく成長すると予測される。鉄道貨車に搭載される追跡装置の設置台数は、2024年末時点で全世界で77万5,000台に達する。2029年末には、設置台数は130万台に達すると予測され、年平均成長率は11.2%に相当する。年間出荷台数は、2024年の15万台から2029年には約36万台に増加すると予測される。鉄道貨車セグメントにおける追跡装置の普及率は、2024年末時点で世界の14.5%に達した。この数字は2029年末には23.3%に達すると推定される。

鉄道貨車用の追跡ソリューションは、主にアフターマーケット・ソリューションを提供するテレマティクス専門プロバイダーによって提供されている。この分野の大手プロバイダーには、欧州のNexxiot(スイス)、DOT Telematik and Systemtechnik(オーストリア)、Siemens Mobility(ドイツ)、SAVVY Telematic Systems(スイス)、Intermodal Telematics(ベルギー)、Level Systems(チェコ共和国)、Cargomon Systems(オーストリア)、北米のAmsted Rail(米国)、Blackberry(カナダ)などがある。

最新の機関車や旅客列車には、通常、何らかの追跡・監視技術が標準装備されている。アルストム、シーメンス・モビリティ、CAF、日立レール、スタドラー・レールなどの大手OEMは、自社の列車向けにコネクテッド・ソリューションを開発している。テレマティクスや列車搭載技術の専門企業数社がアフターマーケット・ソリューションを提供しており、機関車や複数ユニットの位置や健康状態を遠隔監視できるハードウェアやソフトウェアのソリューションを提供している。このカテゴリーに属する企業には、欧州のEKE-Electronics社(フィンランド)、HaslerRail社(スイス)、Nomad Digital社(英国)、Railnova社(ベルギー)、北米のRailhead社(米国)、Wi-Tronix社(米国)、Quester Tangent社(カナダ)、ZTR Control Systems社(カナダ)などがある。

「デジタル化は、鉄道業界が道路や他の輸送手段との競争に打ち勝つために不可欠です」と、Berg Insight社の主席アナリスト、Martin Apelgren氏は言う。機関車、マルチプルユニット、貨車にテレマティクスデバイスやセンサーを装備することで、鉄道車両の運行会社や所有者の運用コストを削減できるだけでなく、より信頼性の高い安全な輸送が可能になる。また、鉄道事業者は荷主に対して、より正確なETAや、輸送中に遅延や障害が発生した場合の即時通知など、より良いサービスを提供することができる。「鉄道輸送業界の関係者は、鉄道車両の位置や状態に関するリアルタイムのデータの利点をますます認識するようになっており、テレマティクス・ソリューションの採用は今後数年間で急速に拡大するでしょう」とApelgren氏は結論付けている。

 

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Description

This study investigates the market for telematics solutions used for tracking the location and condition of rolling stock, including locomotives, multiple units and wagons. The total market value for rail freight wagon telematics solutions, including revenues generated from the sales of hardware, software and services by solution providers, is estimated to have reached € 178.0 million in 2024. The market value is forecasted to grow at a CAGR of 13.6 percent to reach € 336.1 million in 2029. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

 


 

The Railway Telematics Market is the first report from Berg Insight analysing the latest developments on the rolling stock tracking and monitoring market worldwide. This strategic research report from Berg Insight provides you with 110 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 executive interviews with market leading companies.
  • Comprehensive overview of the railway telematics value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Summary of 15 leading rolling stock OEM and OE supplier telematics strategies.
  • Profiles of 29 aftermarket telematics solution providers.
  • Detailed forecasts on rail freight wagon device shipments, installed base, penetration rate and market value lasting until 2029.

The installed base of tracking devices for rail freight wagons to reach more than 1.3 million by 2029

Since the mid-19th century, railways have played a crucial role in driving economic growth across the Western world. However, in recent decades, the proportion of goods transported by rail has declined in North America and several European countries. During the same period, road transport has gained a larger share, offering greater flexibility and shorter delivery times. Transporting goods and passengers by rail offers other advantages, which are becoming increasingly valued. For instance, per ton-kilometre, rail produces up to six times fewer greenhouse gas emissions than road transport. Transitioning passenger and freight transport from roads to rails is essential for achieving sustainability goals.

To compete more effectively with road and other transport modes, the rail industry must adopt solutions that enhance efficiency and reliability. Digitalisation is widely regarded as a critical step in achieving this goal. A key digitalisation initiative in the rail freight sector involves equipping wagons and locomotives with telematics devices and sensors. Using GPS and cellular or satellite communication technologies, these devices collect and transmit data on the location and condition of the rolling stock to backend servers and cloud-based systems in real-time. Accessing this data through an intuitive user interface enables rolling stock operators and fleet owners to increase operational efficiency, reduce maintenance and service costs, and improve service levels.

This report covers telematics and monitoring solutions for vehicles and assets transported on railways, i.e. locomotives, multiple units, passenger cars and freight cars. The main focus is on conventional railways, i.e. freight, commuter, regional, intercity and high-speed rail, and not on metro, light rail, monorail and trams. The scope does not cover solutions for rail infrastructure such as signalling systems, switches and other trackside solutions. Passenger ticketing, infotainment and on-board Wi-Fi connectivity solutions are also excluded.

There is a fundamental difference between solutions developed for powered assets (e.g. locomotives and multiple units) and unpowered assets (e.g. freight wagons). Telematics devices for unpowered assets require a long-lasting battery and are often complemented by solar panels to operate for an extended period of time. Devices for powered assets can draw power from the existing electrical system of the train and are thus not as power-constrained. There are also differences between safety regulations and operation goals of the freight and passenger traffic industries, which influence the railway telematics market. The market is therefore largely divided into companies offering solutions for rail freight wagons and companies providing solutions for locomotives and multiple units. Modern locomotives and passenger trains typically include some type of tracking and monitoring technology as standard. The large OEMs, such as Alstom, Siemens Mobility, CAF, Hitachi Rail and Stadler Rail, develop connected solutions for their trains. Several specialist telematics and on-board train technology companies provide aftermarket solutions, offering hardware and software solutions that enable remote monitoring of the location and health of locomotives and multiple units. Companies in this category include the European companies EKE-Electronics (Finland), HaslerRail (Switzerland), Nomad Digital (the UK) and Railnova (Belgium), and the North American companies Railhead (USA), Wi-Tronix (USA), Quester Tangent (Canada) and ZTR Control Systems (Canada).

Tracking solutions for rail freight wagons are provided mainly by specialist telematics providers offering aftermarket solutions. Leading providers in this space include the European companies Nexxiot (Switzerland), DOT Telematik and Systemtechnik (Austria), Siemens Mobility (Germany), SAVVY Telematic Systems (Switzerland), Intermodal Telematics (Belgium), Level Systems (Czech Republic) and Cargomon Systems (Austria) as well as the North American companies Amsted Rail (USA) and Blackberry (Canada).

The market for real-time tracking solutions for locomotives, multiple units and rail wagons is forecasted to grow substantially during the coming years. There is a general sentiment of optimism in the railway telematics industry, underpinned by increasing awareness of the benefits associated with remote monitoring solutions among stakeholders in the railway industry. The installed base of tracking devices on rail freight wagons reached 775,000 units worldwide at the end of 2024. By the end of 2029, the installed base is forecasted to reach 1.3 million units. Annual shipments are estimated to grow from 150,000 units in 2024 to around 360,000 units in 2029. Globally, the penetration of tracking devices within the rail freight wagon segment reached 14.5 percent at the end of 2024. This figure is estimated to reach 23.3 percent at the end of 2029.

This report answers the following questions:

  • Which are the leading providers of rolling stock telematics solutions?
  • What offerings are available from device vendors and service providers?
  • Who are the main customers of rolling stock telematics solutions?
  • What are the key drivers behind the digitalisation of the railway industry?
  • What are the main barriers to widespread adoption of rolling stock telematics solutions?
  • What impact will RailPulse have on the North American rail freight industry?
  • How will the railway telematics industry evolve?
  • What are the future trends in this market?


ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Freight and Passenger Transport Overview

1.1    Freight transport
1.1.1    International trade
1.1.2    Cargo carrying units
1.2    Passenger transport

2    The Railway Industry

2.1    Overview
2.1.1    Rolling stock
2.1.2    Fleet of locomotives, MUs, passenger coaches and rail freight wagons
2.2    North America
2.3    Europe
2.4    Rest of the World

3    Rolling Stock Telematics Solutions

3.1    Solution infrastructure
3.1.1    Device segment
3.1.2    Network segment
3.1.3    Positioning segment
3.1.4    Service segment
3.2    Benefits of connected rolling stock solutions
3.2.1    Fleet management and predictive maintenance
3.2.2    Operational efficiency
3.2.3    Supply chain management
3.2.4    Security management

4    Market Forecasts and Analysis

4.1    Market forecasts
4.2    Vendor market shares
4.3    Value chain analysis
4.3.1    Telematics providers and specialised hardware and software providers
4.3.2    Rolling stock OEMs and OE suppliers
4.3.3    Railway operators and fleet owners
4.4    Market drivers and trends
4.4.1    Greater sustainability and environmental awareness benefits the rail industry
4.4.2    RailPulse poised to boost the adoption of rail freight wagon telematics
4.4.3    Ageing fleet of railcars and locomotives
4.4.4    Predictive maintenance reduces the risk of costly accidents
4.4.5    Replacing GSM-R with FRMCS will enable a range of new applications
4.4.6    DAC to change the market dynamics for rail freight wagon tracking in Europe

5    Company Profiles and Strategies

5.1    Rolling stock OEMs and OEs
5.1.1    Alstom
5.1.2    Amsted Rail
5.1.3    CAF
5.1.4    Hitachi Rail
5.1.5    Knorr-Bremse
5.1.6    Pesa
5.1.7    Progress Rail
5.1.8    Siemens Mobility
5.1.9    SKF
5.1.10    Stadler Rail
5.1.11    Tatravagónka
5.1.12    The Greenbrier Companies
5.1.13    Trinity Industries
5.1.14    Wabtec
5.1.15    ZF
5.2    Aftermarket telematics solution providers
5.2.1    3C Telemetry
5.2.2    BlackBerry
5.2.3    Cargomon Systems
5.2.4    Cognid Telematik
5.2.5    DOT Telematik and Systemtechnik
5.2.6    EKE-Electronics
5.2.7    ELTE Group
5.2.8    Franz Kaminski Waggonbau
5.2.9    HaslerRail
5.2.10    Hum Industrial Technology
5.2.11    Icomera
5.2.12    Intermodal Telematics
5.2.13    Level Systems
5.2.14    Nexxiot
5.2.15    Nomad Digital (Alstom)
5.2.16    NRail
5.2.17    ORBCOMM
5.2.18    PJM
5.2.19    Quester Tangent
5.2.20    Railhead
5.2.21    Railnova (Knorr-Bremse)
5.2.22    Railway Metrics and Dynamics
5.2.23    SAVVY Telematic Systems
5.2.24    Transmission Dynamics
5.2.25    Tri-Logical Technologies
5.2.26    Ubidata
5.2.27    Viezo
5.2.28    Wi-Tronix
5.2.29    ZTR Control Systems
5.3    Hardware providers
5.3.1    Belden
5.3.2    Cisco
5.3.3    Duagon
5.3.4    Ependion
5.3.5    Moxa

Glossary

ページTOPに戻る


Press Release

2025-05-21 Press releases
The installed base of tracking devices for rail freight wagons reached 775,000 in 2024

Berg Insight, the world’s leading IoT market research provider, today released a new market report covering the railway telematics market. The market for real-time tracking solutions for locomotives, multiple units and rail wagons is forecasted to grow substantially during the coming years. The installed base of tracking devices on rail freight wagons reached 775,000 units worldwide at the end of 2024. By the end of 2029, the installed base is forecasted to reach 1.3 million units, corresponding to a CAGR of 11.2 percent. Annual shipments are estimated to grow from 150,000 units in 2024 to around 360,000 units in 2029. The penetration of tracking devices within the rail freight wagon segment reached 14.5 percent worldwide at the end of 2024. This figure is estimated to reach 23.3 percent at the end of 2029.

Tracking solutions for rail freight wagons are provided mainly by specialist telematics providers offering aftermarket solutions. Leading providers in this space include the European companies Nexxiot (Switzerland), DOT Telematik and Systemtechnik (Austria), Siemens Mobility (Germany), SAVVY Telematic Systems (Switzerland), Intermodal Telematics (Belgium), Level Systems (Czech Republic) and Cargomon Systems (Austria) as well as the North American companies Amsted Rail (USA) and Blackberry (Canada).

Modern locomotives and passenger trains typically include some type of tracking and monitoring technology as standard. The large OEMs, such as Alstom, Siemens Mobility, CAF, Hitachi Rail and Stadler Rail, develop connected solutions for their trains. Several specialist telematics and on-board train technology companies provide aftermarket solutions, offering hardware and software solutions that enable remote monitoring of the location and health of locomotives and multiple units. Companies in this category include the European companies EKE-Electronics (Finland), HaslerRail (Switzerland), Nomad Digital (the UK) and Railnova (Belgium), and the North American companies Railhead (USA), Wi-Tronix (USA), Quester Tangent (Canada) and ZTR Control Systems (Canada).

“Digitalisation is critical for the railway industry to better compete with road and other transport modes”, says Martin Apelgren, Principal Analyst at Berg Insight. Equipping locomotives, multiple units and wagons with telematics devices and sensors enables not only reduced operational costs for rolling stock operators and owners but also more reliable and safer transport. It also enables rail operators to provide better services to shippers, such as more accurate ETAs and instant notifications in case of delays or disruptions during transport. “Stakeholders in the rail transport industry are increasingly aware of the benefits of real-time data on rolling stock location and condition, and the adoption of telematics solutions will grow rapidly in the coming years”, concludes Mr. Apelgren.

 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート


よくあるご質問


Berg Insight社はどのような調査会社ですか?


スウェーデンの調査会社ベルグインサイト社(Berg Insight)は、モバイルM2Mや位置情報サービス(LBS)、モバイルVAS、次世代技術など、通信関連市場を専門に調査しています。特に、M2Mと位... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/05/22 10:26

144.36 円

163.90 円

196.50 円

ページTOPに戻る