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小売店舗におけるオペレーターの戦略:10のケーススタディと分析

小売店舗におけるオペレーターの戦略:10のケーススタディと分析


Operators strategies for retail stores: ten case studies and analysis

「オペレーターは、直接的な販売からサービス提供や顧客サービスへとシフトし、店舗内サービスを改革しなければならない」   本レポートでは、10社の通信事業者が店舗戦略を刷新するために用いた... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2025年6月4日 US$5,499
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
2営業日程度 27 英語

 

サマリー

「オペレーターは、直接的な販売からサービス提供や顧客サービスへとシフトし、店舗内サービスを改革しなければならない」
 
本レポートでは、10社の通信事業者が店舗戦略を刷新するために用いたさまざまなアプローチを研究している。また、店舗での顧客体験を向上させ、実店舗とオンライン・チャネルを統合するためのベスト・プラクティスを学ぼうとしている通信事業者のリテール・戦略チームへの提言も行っている。本レポートは、アナリシスメイソンの社内調査と通信事業者の小売・戦略チームへのインタビューに基づいています。
 
本レポートでお答えする質問
  • 顧客がオンラインで多くの機能を利用できる時代に、通信事業者はどのように小売店舗戦略を強化しているのか?
  • 来店客の店舗内体験を向上させるために、通信事業者はどのようなアプローチを取ることができるか?
  • 通信事業者は小売店舗でどのような革新的テクノロジーやデジタルソリューションを導入しているか?
  • 小売店舗でどのような新しいサービスを提供しているか?
  • 店舗への来店客を増やすために、事業者はどのような戦術を採用できるのか?
以下の企業がケーススタディとして含まれている。
  • ドイツテレコム(Telekom)(ドイツ)
  • e&(UAE)
  • EE(英国)
  • Iliad(Free)(フランス)
  • KPN(オランダ)
  • Movistar(スペイン)
  • Singtel(シンガポール)
  • SK Telekom(韓国)
  • Swisscom(スイス)
  • Virgin Media O2(VMO2)(英国)
 


 

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Summary

"Operators must reinvent their in-store offerings, shifting from direct sales to service delivery and customer service."
 
This report studies the different approaches that ten operators have used to reinvent their retail store strategy. The report also offers recommendations for retail and strategy teams within telecoms operators that are seeking to learn the best practices for enhancing customers’ in-store experience as well as for integrating their physical stores with their online channels. It is based on Analysys Mason’s internal research and interviews with retail and strategy teams within telecoms operators.
 
Questions answered in this report
  • How are telecoms operators enhancing their retail store strategies in an era in which customers can perform many functions online?
  • What approaches can operators take to improve their in-store experience for visitors?
  • What innovative technologies and digital solutions are operators implementing in their retail stores?
  • What new services are operators offering in their retail stores?
  • What tactics can operators employ to boost store traffic?
 
The following companies are included as case studies
  • Deutsche Telekom (Telekom) (Germany)
  • e& (the UAE)
  • EE (the UK)
  • Iliad (Free) (France)
  • KPN (the Netherlands)
  • Movistar (Spain)
  • Singtel (Singapore)
  • SK Telekom (South Korea)
  • Swisscom (Switzerland)
  • Virgin Media O2 (VMO2) (the UK)


 

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Analysys Mason (アナリシスメイソン)は、英国に本社をおく通信市場全般を対象とする調査会社で、ネットワーク技術や通信用ソフトウェアなど、幅広い通信市場に関する調査レポートの出版やカスタム... もっと見る


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2025/06/13 10:27

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