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通信業界におけるAIエージェントの理解

通信業界におけるAIエージェントの理解


Understanding AI agents in the telecoms industry

"AIエージェントは、通信事業者が自律的なネットワークと運用ビジョンのサポートなど、自動化の目標を達成する上で重要な役割を果たすだろう。"   通信事業者はAIエージェントの導入を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2025年3月28日 US$2,199
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2営業日程度 8 英語

 

サマリー

"AIエージェントは、通信事業者が自律的なネットワークと運用ビジョンのサポートなど、自動化の目標を達成する上で重要な役割を果たすだろう。"
 
通信事業者はAIエージェントの導入を始めている。しかし、多くの通信事業者は、これらの新しいAIツールについて、現在のAIツールとの違いや、この明確性の欠如がどのように採用の妨げになるかについて、いくつかの疑問を持っている。
 
本レポートに含まれるトピック
  • AIエージェントとは何か、なぜオペレータの自動化ジャーニーにとって重要なのかについての概要。 
  • AIエージェントを実装する際に大規模言語モデル(LLM)が果たす役割の評価。
  • AIエージェントを導入する際にオペレータが直面しやすい課題の評価 。


 

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Summary

"AI agents will play an important role in enabling telecoms operators to achieve their automation goals, including supporting their autonomous network and operations vision."
 
Telecoms operators are beginning to adopt AI agents. However, many operators have several questions about these new AI tools, how they differ from current AI tools and how this lack of clarity will hinder adoption.
 
Topics included in this report
  • An overview of what AI agents are and why they are important to operators’ automation journeys. 
  • An assessment of the role that large language models (LLMs) can play when implementing AI agents.
  • An assessment of the challenges that operators are likely to face when deploying AI agents. 


 

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