クラウドゲーミング市場:現状分析と予測(2021-2027年)
Cloud Gaming Market: Current Analysis and Forecast (2021-2027)
クラウドゲーミングの世界市場は、予測期間中に約43%という大きな成長が見込まれています。クラウドゲーミングとは、オンラインゲームの一種で、ゲームをプレイヤーのローカルハードウェア上で実行するのではなく... もっと見る
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サマリー クラウドゲーミングの世界市場は、予測期間中に約43%という大きな成長が見込まれています。クラウドゲーミングとは、オンラインゲームの一種で、ゲームをプレイヤーのローカルハードウェア上で実行するのではなく、リモートサーバー上で実行し、インターネットを介してプレイヤーのデバイスにストリーミングすることを指します。この場合、すべての処理はリモートサーバーで行われるため、ローカルでゲームを実行するのに必要なハードウェアスペックを持たないデバイスでも、ハイエンドゲームをプレイすることができます。
クラウドゲーミング市場は、高品質でアクセスしやすいゲーム体験への需要の高まり、モバイルおよびインターネット接続機器の増加、クラウドコンピューティング技術の進歩など、いくつかの要因によって牽引されています。また、5Gネットワークの台頭は、より高速で信頼性の高いインターネット接続を可能にし、シームレスなゲーム体験を可能にするため、クラウドゲーミングの成長において重要な役割を果たしている。例えば、エリクソン社の予測によると、2023年末には全世界で19億の5G加入が見込まれています。また、サブスクリプションベースのゲームサービスの利用が可能になり、オンラインマルチプレイヤーゲームの人気が高まっていることも、クラウドゲーミング市場の成長に寄与しています。また、eスポーツの台頭やプロゲーマーの増加も、効果的な競技を行うために高性能なシステムと低遅延を必要とするため、クラウドゲーミングの成長に寄与しています。より多くのプレイヤーが没入感のあるシームレスなゲーム体験を求めるようになり、クラウドゲーミング市場は今後も成長を続けると予想されます。
報告書に記載された洞察
"提供のうち、ゲームプラットフォームサービスが2020年の市場において過半数のシェアを占める"
クラウドゲーミング市場は、オファリングに基づき、インフラストラクチャーとゲームプラットフォームサービスに区分される。ゲームプラットフォームサービスは、コンテンツとPCサービスの両方の需要が高まっていることから、クラウドゲーミング市場のオファリングで最大のシェアを占めています。クラウドゲーミングは、これまで高価なハードウェアが必要だったPCゲームを、外出先からほぼすべてのデバイスでプレイできるようにします。ソニーのPlayStation、BladeのShadow、GeForce NOW、Blacknutは、ゲームプラットフォームサービスを提供する主要企業の一部です。GoogleのStadiaやMicrosoft XCloudの発売は、プラットフォームサービス市場をさらに活性化させると予想されます。
"デバイスタイプの中では、スマートフォンが予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想される"
デバイスタイプは、スマートフォン、タブレット、ゲーム機、PC・ノートパソコン、スマートテレビ、HMDに区分されます。クラウドゲーミングの世界市場シェアはスマートフォンが独占しており、今後数年間もその優位性を維持すると予想されます。近年、モバイルゲームが急速に普及していることから、今後数年間はスマートフォンが市場を牽引すると予想されます。この技術の利点の一つは、費用対効果に優れていることです。ゲーム機の性能を維持するために、ゲーム機やPCを常にアップグレードするのは、あまりにもコストがかかりすぎる。さらに、スマートフォン専用のゲーム大会の増加も、予測期間中の市場成長に大きな影響を与えると予想されます。
「北米は予測期間中に大きな成長を目撃する"
北米地域は、かなりのCAGRを目撃し、予測期間中も同様の成長を維持すると予想されています。普及が進んでいるのは、主にインターネットの高速化や接続性の向上、ゲーム需要の高まり、新しいゲーム技術などの要因によるものです。さらに、同地域では、手頃な価格のゲーミングデバイスが入手しやすくなっていることも挙げられます。さらに、クラウド技術の進歩や、技術改良のための投資の増加が、予測期間中の市場を牽引すると予想されます。さらに、業界における主要な市場プレイヤーの存在は、予測期間中の市場成長に影響を与えると予想されます。
本レポートを購入する理由
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世界のクラウドゲーム市場は、要件やその他の市場セグメントに応じてさらにカスタマイズすることができます。この他にも、UMIはお客様独自のビジネスニーズがあることを理解しており、お客様の要件に完全に適合したレポートを入手するために、お気軽にお問い合わせください。
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目次 1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Limitation
1.3. Stakeholders
1.4. Currency used in Report
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Cloud Gaming Market
2.2. Research Methodology of the Cloud Gaming Market
2.3. Forecasting Method
2.4. Respondent Profile
2.5. Main Objective of the Cloud Gaming Study
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 CLOUD GAMING MARKET ANALYSIS
6 MARKET INSIGHTS BY OFFERING
6.1. Gaming Platform Service
6.1.1. Content Services
6.1.2. PC Services
6.2. Infrastructure
6.2.1. Compute
6.2.2. Memory
6.2.3. Storage
7 MARKET INSIGHTS BY DEVICE TYPE
7.1. Smartphones
7.2. Tablets
7.3. Gaming consoles
7.4. Pc and laptop
7.5. Smart tv
7.6. HMD
8 MARKET INSIGHTS BY SOLUTION
8.1. Video Streaming
8.2. File Streaming
9 MARKET INSIGHTS BY REGION
9.1. North America
9.1.1. U.S.
9.1.2. Canada
9.1.3. Rest of North America
9.2. Europe
9.2.1. Germany
9.2.2. U.K.
9.2.3. France
9.2.4. Italy
9.2.5. Spain
9.2.6. Rest of Europe
9.3. Asia-Pacific
9.3.1. China
9.3.2. Japan
9.3.3. India
9.3.4. South Korea
9.3.5. Rest of Asia-Pacific
9.4. Rest of World
10 CLOUD GAMING MARKET DYNAMICS
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
10.3. Impact Analysis
11 CLOUD GAMING MARKET OPPORTUNITIES
12 CLOUD GAMING MARKET TRENDS
13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
14 COMPANY PROFILED
14.1. NVIDIA Corporation
14.2. Microsoft
14.3. Amazon.com, Inc
14.4. Advanced Micro Devices, Inc
14.5. Sony Corporation
14.6. Tencent
14.7. IBM
14.8. Alibaba Group Holding Limited
14.9. Shadow
14.10. Intel Corporation
15 DISCLAIMER
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Summary Global Cloud Gaming Market is expected to grow at a significant rate of around 43% during the forecast period. Cloud gaming refers to a type of onlline gaming where the game runs on a remote server and is streamed to the player's device over the internet, rather than being run on the player's local hardware. This allows players to play high-end games on devices that may not have the necessary hardware specifications to run the game locally, as all the processing is done on the remote server.
The cloud gaming market is driven by several factors, including the increasing demand for high-quality and accessible gaming experiences, the growth of mobile and internet-connected devices, and the advancement of cloud computing technology. The rise of 5G networks also plays a significant role in the growth of cloud gaming, as it enables faster and more reliable internet connectivity, allowing for a seamless gaming experience. For instance, according to a forecast by Ericsson, there will be 1.9 billion 5G subscriptions worldwide by the end of 2023. In addition, the increasing availability of subscription-based gaming services and the growing popularity of online multiplayer games also contribute to the growth of the cloud gaming market. The rise of e-sports and the increasing number of professional gamers also contribute to the growth of cloud gaming, as they require high-performance systems and low latency to compete effectively. The cloud gaming market is expected to continue its growth in the coming years, as more and more players demand an immersive and seamless gaming experience.
Insights Presented in the Report “Amongst offering, game platform services accounted for the majority share in the market in 2020” Based on the offering, the cloud gaming market is segmented into, infrastructure and gaming platform services. The game platform services held the largest share in the cloud gaming market offering, owing to the growing demand for both content and PC service. Cloud gaming allows playing PC games on nearly any device on the go, which earlier required expensive flashy hardware. Sony’s PlayStation, Blade’s Shadow, GeForce NOW, and Blacknut are some of the major companies providing gaming platform services. The launch of Google’s Stadia and Microsoft XCloud are expected to further drive the platform service market.
“Amongst Device type, Smartphone is expected to witness highest CAGR during the forecast period” The device type is segmented into smartphones, tablets, gaming consoles, pc and laptops, smart TVs, and HMD. The global cloud gaming market share is dominated by smartphones and is anticipated to maintain its dominance in the upcoming years. With the rapid rise in mobile gaming in recent years, smartphones are anticipated to gain market traction in the coming years. One of the benefits of this technology is its cost-effectiveness. It is way too expensive to constantly upgrade the consoles and PCs to uphold the game performance. Moreover, the growing smartphone-specific gaming tournaments are also expected to significantly influence the market growth during the forecast period.
“North America to witness significant growth during the forecast period” The North America region is expected to witness a considerable CAGR and is expected to maintain similar growth throughout the forecast period. The growing adoption is mainly attributed to the factors such as increasing internet speed and connectivity, growing demand for gaming, and new gaming technologies. Furthermore, the growing availability of affordable gaming devices in the region. Furthermore, the growing advancements in cloud technology and growing investment in the refinement of the technology is expected to drive the market during the forecast period. Furthermore, the presence of key market players in the industry is expected to influence market growth during the forecast period.
Reasons to buy this report: • The study includes market sizing and forecasting analysis validated by authenticated key industry experts. • The report presents a quick review of overall industry performance at one glance. • The report covers an in-depth analysis of prominent industry peers with a primary focus on key business financials, product portfolio, expansion strategies, and recent developments. • Detailed examination of drivers, restraints, key trends, and opportunities prevailing in the industry. • The study comprehensively covers the market across different segments. • Deep dive regional level analysis of the industry.
Customization Options: Global Cloud gaming market can further be customized as per the requirement or any other market segment. Besides this, UMI understands that you may have your own business needs, hence feel free to connect with us to get a report that completely suits your requirements.
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Table of Contents 1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Limitation
1.3. Stakeholders
1.4. Currency used in Report
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Cloud Gaming Market
2.2. Research Methodology of the Cloud Gaming Market
2.3. Forecasting Method
2.4. Respondent Profile
2.5. Main Objective of the Cloud Gaming Study
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 CLOUD GAMING MARKET ANALYSIS
6 MARKET INSIGHTS BY OFFERING
6.1. Gaming Platform Service
6.1.1. Content Services
6.1.2. PC Services
6.2. Infrastructure
6.2.1. Compute
6.2.2. Memory
6.2.3. Storage
7 MARKET INSIGHTS BY DEVICE TYPE
7.1. Smartphones
7.2. Tablets
7.3. Gaming consoles
7.4. Pc and laptop
7.5. Smart tv
7.6. HMD
8 MARKET INSIGHTS BY SOLUTION
8.1. Video Streaming
8.2. File Streaming
9 MARKET INSIGHTS BY REGION
9.1. North America
9.1.1. U.S.
9.1.2. Canada
9.1.3. Rest of North America
9.2. Europe
9.2.1. Germany
9.2.2. U.K.
9.2.3. France
9.2.4. Italy
9.2.5. Spain
9.2.6. Rest of Europe
9.3. Asia-Pacific
9.3.1. China
9.3.2. Japan
9.3.3. India
9.3.4. South Korea
9.3.5. Rest of Asia-Pacific
9.4. Rest of World
10 CLOUD GAMING MARKET DYNAMICS
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
10.3. Impact Analysis
11 CLOUD GAMING MARKET OPPORTUNITIES
12 CLOUD GAMING MARKET TRENDS
13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
14 COMPANY PROFILED
14.1. NVIDIA Corporation
14.2. Microsoft
14.3. Amazon.com, Inc
14.4. Advanced Micro Devices, Inc
14.5. Sony Corporation
14.6. Tencent
14.7. IBM
14.8. Alibaba Group Holding Limited
14.9. Shadow
14.10. Intel Corporation
15 DISCLAIMER
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