世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

サウジアラビアの自動車部品市場:車種別(乗用車、商用車)、部品タイプ別(ブレーキシステム、エアインテークシステム、車体部品、車体電装品、空調システム、冷却システム、ドライブシャフト&アクスル、その他)、チャネル別(DIFM(Do it for Me)、OE(代行))、地域別、競合、予測、機会:2018-2028年


Saudi Arabia Automotive Components Market By Vehicle Type (Passenger Car, Commercial Vehicle), By Part Type (Brake System, Air Intake System, Auto Body Parts, Body Electricals, Air Condition System, Cooling System, Driveshaft & Axle, Others), By Channel (DIFM (Do it for Me), OE (Delegating)), Regional, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028

サウジアラビアの自動車部品市場は2022年に56億2,000万米ドルと評価され、予測期間の年平均成長率は7.64%と堅調な成長が見込まれる。 サウジアラビアの自動車部品市場は、国内の自動車産業において重要なセクタ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
77 英語

 

サマリー

サウジアラビアの自動車部品市場は2022年に56億2,000万米ドルと評価され、予測期間の年平均成長率は7.64%と堅調な成長が見込まれる。
サウジアラビアの自動車部品市場は、国内の自動車産業において重要なセクターである。中東最大級の自動車市場であるサウジアラビアの自動車部品市場の特徴は、その規模と戦略的重要性にある。ここでは、この市場の包括的な概要を紹介する:
サウジアラビアの自動車部品市場は、同国の大規模かつ拡大する自動車セクターから利益を得ている。サウジアラビアの自動車部品市場は、同国の大規模で拡大する自動車セクターから利益を得ており、消費者基盤が強固で、乗用車と商用車の需要が伸びていることから、市場は着実な成長を示している。この拡大には、人口増加、都市化、産業活動の活発化などの要因が寄与している。
サウジ政府は自動車産業の発展を積極的に推進しており、これには自動車とその部品の現地生産・組立の奨励も含まれている。現地生産への奨励金、輸入関税の引き下げ、その他の政策により、自動車部品メーカーにとって有利な環境が醸成されている。
サウジアラビア市場には、国内外の自動車部品メーカーやサプライヤーが混在している。地元企業が大きな存在感を示す一方で、国際的な企業もサウジアラビアを有望な市場と見ている。これらの国際企業は、市場参入を強化するため、しばしば現地企業とパートナーシップを結んでいる。
同市場は、エンジン部品、電子機器、内装・外装部品、トランスミッション・サスペンション部品、安全システムなど、幅広い自動車部品をカバーしているが、これらに限定されるものではない。製品の多様性は、アフターマーケット部門と相手先ブランド製造業者(OEM)の両方のニーズに対応している。
サウジ市場では、品質と国際規格への適合が重視されている。規制機関は、自動車部品が安全、品質、環境基準を満たしていることを保証している。このような品質重視の姿勢は、市場の信頼性と安全性に対する評価に貢献している。
サウジアラビアの自動車部品市場におけるアフターマーケット分野は、特に活気に満ちている。サウジアラビアは既存の自動車保有台数が多いため、交換部品やアクセサリーの需要が常に高い。このため、アフターマーケット部品メーカーには有利な機会が生まれる。サウジアラビアの自動車産業はまた、持続可能性と先端技術へのシフトを目の当たりにしている。ハイブリッド車や電気自動車の部品は、世界的な持続可能性のトレンドに沿った形で脚光を浴びている。さらに、コネクテッド・カー・システムやスマート・コンポーネントなど、技術主導のイノベーションが市場に不可欠となっている。
まとめると、サウジアラビアの自動車部品市場は継続的な成長と多様化が見込まれている。成長する自動車部門、政府の支援、多様な製品群、品質基準、盛況なアフターマーケット、持続可能性と技術への注力などが相まって、この地域の自動車産業における同市場の重要性に寄与している。サウジアラビアの広範な経済多様化と産業化の取り組みにおいて、自動車産業は重要な位置を占めている。
主な市場牽引要因
政府の取り組み
サウジアラビア政府による自動車セクターへの積極的な支援は、大きな推進力となっている。輸入関税の引き下げ、現地生産への優遇措置、国内での自動車生産を促進する政策などの取り組みが、自動車部品メーカーやサプライヤーにとって好都合な環境を作り出している。
成長する自動車部門
サウジアラビアでは、人口増加、都市化、産業活動の活発化により、自動車部門が拡大している。この成長は、乗用車と商用車の両方とそれを支える部品に対する需要の増加につながります。
品質とコンプライアンス
サウジアラビア市場では、品質と国際規格の遵守が重視されている。規制機関は、自動車部品が厳格な安全、品質、環境基準を満たしていることを保証し、市場の信頼性と安全性に対する信頼を確立している。
国内外のプレーヤー
この市場には、国内外の自動車部品メーカーとサプライヤーが混在している。地元企業は大きな存在感を示しており、国際的なプレーヤーはしばしば地元企業と提携して市場進出を図っている。
部品の多様性
同市場は、エンジン部品からエレクトロニクス、内外装部品、トランスミッション、サスペンション部品、安全システムに至るまで、幅広い自動車部品を提供している。この多様性は、アフターマーケット部門と相手先ブランド製造業者(OEM)の両方のニーズに対応している。
アフターマーケットの成長
アフターマーケット分野は、市場の活力ある牽引役である。サウジアラビアでは既存の自動車人口が多いため、交換部品やアクセサリーの需要は常に高い。これは、アフターマーケット部品メーカーに有利な機会をもたらしている。
持続可能性と技術シフト
業界は持続可能性と先端技術へのシフトを目の当たりにしている。ハイブリッド車や電気自動車の部品への注目が高まっていることは、世界的な持続可能性のトレンドと一致している。さらに、コネクテッド・カー・システムやスマート・コンポーネントといった技術主導のイノベーションは、進化する自動車の状況を反映し、市場に不可欠なものとなりつつある。
消費者需要
サウジアラビアの人口が増加し都市化が進むにつれ、自動車に対する需要が高まっている。ライフスタイルの変化や可処分所得の増加といった要因に後押しされたこの需要は、自動車部品市場の成長に大きく寄与している。消費者は自動車に信頼できる高品質の部品を求めており、堅調な市場を育んでいる。
これら8つの要因は、サウジアラビア自動車部品市場のダイナミックで有望な性質を浮き彫りにしている。サウジアラビアの産業発展における戦略的役割と、世界の自動車トレンドとの整合性から、同市場はサウジアラビアにおける広範な自動車産業の重要な構成要素となっている。
主な市場課題
原油価格への依存
サウジアラビア経済の石油収入への歴史的な依存は、自動車部品市場に脆弱性をもたらしている。石油価格の変動は、政府支出や消費者の購買力に影響を与え、自動車セクターの成長に影響を与える可能性がある。この問題を軽減するためには、経済の多角化が不可欠である。
輸入依存
サウジアラビア政府は現地生産を推進しているが、自動車部品は依然として輸入に大きく依存している。この輸入依存は、潜在的なサプライチェーンの途絶、為替レートの変動、輸入コストに関連する課題をもたらしている。この依存度を下げ、現地生産を促進することは継続的な課題である。
グローバルブランドとの競争
市場は、国際的な自動車部品メーカーとの強い競争に直面している。これらのグローバル・ブランドは、多様な製品を提供し、大きな市場シェアを占めているため、現地メーカーが競争に打ち勝つのは困難である。現地での能力構築とブランド力の強化が不可欠である。
規制の複雑さ
厳しい品質・安全基準を満たすことは不可欠だが、中小企業や新規参入企業にとっては課題となりうる。進化する国際規制や現地基準を遵守するためには、技術やインフラに多額の投資が必要になることもある。規制情勢をナビゲートすることは、継続的な課題である。
技能と労働力
高品質の自動車部品を生産できる熟練労働力の育成は、現地メーカーにとってハードルである。エンジニアリングや自動車技術などの専門分野における熟練労働力の不足は、生産と技術革新に影響を与える可能性がある。労働力の育成と訓練への投資は極めて重要である。
環境問題への懸念
排出ガスや持続可能性など、環境問題に対する世界的な意識の高まりは、自動車部品市場に課題を突きつけている。環境基準を満たし、環境に優しい部品を生産することの重要性はますます高まっており、研究開発への投資が必要となる。
市場の細分化
市場は細分化されており、中小規模のプレーヤーが多数存在する。このような断片化は、非効率、価格競争、規模の経済を達成する上での課題につながる可能性がある。この問題に対処するためには、提携や統合が必要かもしれない。
技術の進化
自動車業界の急速な技術進歩に対応し続けることは、絶え間ない課題である。電気自動車や自律走行車の部品、コネクテッド・カー・システム、先端材料などの革新技術に対応し続けることは、市場競争力にとって極めて重要である。
こうした課題に対処するには、政府、業界関係者、教育機関が協調して、石油収入と輸入への依存を減らしつつ、技術革新、人材育成、規制遵守を促進する必要がある。これらの課題を克服することは、サウジアラビア自動車部品市場の長期的な成長と持続可能性を確保する上で極めて重要である。
主要市場動向
電気自動車(EV)部品
世界的な電気自動車へのシフトはサウジアラビアにも波及している。持続可能なモビリティの導入を目指すサウジアラビアでは、バッテリー、電気モーター、充電インフラなどのEV用部品の需要が高まっている。
先進材料
軽量複合材料や高強度合金などの先端材料の採用が増加している。これらの材料は、自動車の効率を高め、重量を軽減し、燃費と性能の向上に貢献する。
コネクテッド・カー・システム
コネクテッドカー技術の統合が勢いを増している。これらのシステムは、ナビゲーション、エンターテインメント、遠隔診断、リアルタイムのデータ共有などの機能を提供し、運転体験と車両の安全性を高める。
スペアパーツとアフターマーケットの成長
アフターマーケット部門は、自動車オーナーが高品質のスペアパーツや部品を求めることから、大幅な成長を遂げている。この傾向は、既存の自動車保有台数が多く、自動車のメンテナンスに重点を置いていることに起因している。
自律走行車用部品
まだ初期段階であるが、自律走行車のコンセプトが市場に影響を与えている。センサー、レーダー、ソフトウェアなど、自律走行に関連する部品が研究開発されている。
ハイブリッド技術
内燃エンジンと電気推進力を組み合わせたハイブリッド車が人気を集めている。この傾向はハイブリッド・コンポーネントの需要を押し上げ、完全な電気自動車への移行への道を開く。
カスタマイズとパーソナライゼーション
消費者はますますカスタマイズ・オプションを求めるようになっており、メーカーはオーダーメイドの部品やアクセサリーを提供するようになっている。この傾向は、個人の嗜好やライフスタイルに対応するものである。
現地生産への取り組み
サウジアラビア政府は、自動車や部品の現地生産と組み立てを推進しており、現地生産の拡大を促している。この取り組みは、輸入依存度を減らし、国内の自動車産業を強化することを目的としている。
輸出の可能性
サウジアラビア市場は、国内市場だけでなく、中東・北アフリカ(MENA)地域の国際市場に向けた部品輸出の機会を模索している。この傾向は、同市場が地域の自動車ハブになる可能性を浮き彫りにしている。
これらの傾向は、サウジアラビア自動車部品市場の進化を反映している。同産業が技術の進歩を受け入れ、持続可能性へとシフトする中、国内外のプレーヤーが同国の自動車セクターの成長と発展に貢献する機会が数多くもたらされている。
セグメント別インサイト
自動車タイプ別
サウジアラビアの自動車部品市場では、乗用車が最大のセグメントを占めている。先進運転支援システム(ADAS)や改良型エアバッグシステムなど、安全機能を強化する傾向が強まっている。これは、より安全な自動車を求める消費者の需要によるもので、世界的な安全基準にも合致している。さらに、サウジアラビアでは高級車の販売台数が増加しているため、ハイエンドで技術的に高度なコンポーネントの需要がある。コネクテッド・カー・システムと高級内装部品の統合は、このセグメントにおける顕著な傾向である。
トラックやバスを含む商用車には、市場特有の傾向がある。燃費効率はこのセグメントにとって最重要事項であり、軽量素材や先進エンジン技術などの部品需要を牽引している。サウジアラビアの意欲的な物流・輸送部門に伴い、テレマティクスや車両管理システムへの関心が高まっている。これらの技術は、商用車両の効率と安全性の向上に役立っている。長距離輸送の厳しい条件に耐える堅牢で耐久性のあるコンポーネントの開発も顕著な傾向だ。
砂漠が広がるサウジアラビアでは、オフロード車や4WD車の人気が高い。この分野では、ヘビーデューティ・サスペンション・システム、強化タイヤ、耐久性の高い足回り保護装置など、オフロード専用部品の需要が急増している。さらに、砂漠での冒険や砂丘でのバッシングに適した高度なナビゲーション・システムや通信システムを装備する傾向も強まっている。
サウジアラビアでは、オートバイとスクーターがニッチ市場を形成している。この分野の市場動向は、性能と操縦性を向上させるための安全性の強化と軽量コンポーネントに重点を置いている。また、世界的な電動モビリティへのシフトに伴い、電動モーターサイクルやスクーターが徐々に関心を集めている。
重要なセグメントではないが、自転車は持続可能で健康的な交通手段として都市部で関心が高まっている。この傾向により、軽量フレーム、高精度ギア、先進ブレーキシステムなど、高品質な自転車部品の需要が高まっている。
サウジアラビア自動車部品市場の各車両セグメントは、独自の消費者嗜好と業界の需要を反映している。これらのセグメント内のトレンドは、乗用車の安全性や高級感から商用車の耐久性や効率性、オフロード車の頑丈な性能まで、多様なニーズに対応する市場の適応性を示している。この国の自動車情勢が進化するにつれ、こうしたトレンドが市場の方向性を形成し続けている。
このセグメントでは、エンジン、トランスミッション、パワートレインシステムなどの重要部品を扱っている。燃費を向上させ、排出ガスを削減するために、効率的で軽量かつ技術的に先進的なパワートレインを求める傾向が強まっている。
自動車への技術統合が進むにつれて、高度な電子・電気部品の需要が増加している。これには、インフォテインメント、コネクティビティ、安全システム用部品や電気自動車関連部品が含まれる。
美的魅力と快適性は消費者にとって不可欠である。内装、ダッシュボード、エンターテインメント・システムなどの内装部品が求められている。エクステリアでは、車両性能を向上させ空気抵抗を減らすために、先進的な素材とエアロダイナミクスに焦点が当てられている。車両の安定性とハンドリングは非常に重要である。サスペンション・システムやステアリング・コンポーネントなど、このセグメントのコンポーネントは、安全性、乗り心地、精密な制御のために設計されている。
安全性は最優先事項であり、エアバッグ、ブレーキシステム、先進運転支援システム(ADAS)などのコンポーネントの需要が増加している。トレンドは、より高度で効果的な安全機能に向かっている。
トランスミッションシステムやドライブトレインコンポーネントは、ハイブリッド車や電気自動車に対応できるように進化している。このセグメントでは、電気モーター、回生ブレーキシステム、高度なトランスミッション技術に対する需要が増加している。環境問題への関心がこの分野の技術革新を促進している。触媒コンバーターや排気システムを含む排ガス制御用コンポーネントは、より効率的で環境に優しくなっている。
地域的洞察
サウジアラビアの首都であり最大の都市であるリヤドは、自動車部品市場の主要拠点である。この地域には数多くのディーラー、ショールーム、サービスセンターがあり、部品やアクセサリーを求める自動車所有者にとって格好の目的地となっている。リヤド市場は、高級車用の高級部品からオフロード車用の耐久部品まで、多様な消費者の需要を反映している。サウジアラビア政府による現地生産の推進に伴い、リヤドでは自動車部品の生産設備が増加している。
ジッダはサウジアラビアの商業の中心地であり、著名な港湾都市として、自動車部品の輸入と流通に重要な役割を果たしている。その戦略的立地と活気ある港湾は、国際的な部品やコンポーネントの到着を容易にしている。ジッダの市場は、商用車と乗用車の両方を含む多様な消費者層に対応している。さらに、この地域の経済活動は、フリートやロジスティクス企業向けの高品質部品の需要を促進している。
ダンマームをハブとする東部州は、サウジの産業活動において重要な役割を担っていることから、サウジ自動車部品市場にとって不可欠である。この地域は、自動車部品の製造と組み立てに力を入れていることで知られており、輸入依存度を下げるという政府の取り組みと一致している。特にダンマームは、特に大型産業車両に使用される部品やコンポーネントの生産拠点となっている。
サウジアラビアの西部と南部は、自動車部品市場において明確な選好を示している。これらの地域は、砂漠の景観やレクリエーション地域に近いことから、オフロード車や4WD車の部品の需要が強いことが多い。これらの地域では、強化タイヤ、サスペンション・システム、オフロード用ナビゲーション・ツールなどの特殊部品が人気である。同市場は、冒険愛好家や砂漠探検家のコミュニティの拡大に対応している。
TabukやHailといった北部地域は、遠隔地かつ困難な地形のため、市場のユニークな傾向を示している。これらの地域では、極限のオフロード性能のために設計された部品が非常に求められている。この地域の車両オーナーは、悪路や岩だらけの地形を走破するために、保護用の足回り部品や専用タイヤに投資することが多い。
リヤド、ジッダ、メッカなどのサウジアラビアの都市部では、電気自動車(EV)用部品の需要が急増している。持続可能な都市モビリティを目指す傾向から、EV充電インフラ、電動自転車、Eスクーターが登場している。これらの都市部は、排出ガスを削減し、よりクリーンな輸送を促進するために、EV技術とコンポーネントを採用する最前線にいる。
こうした地域的な洞察は、サウジアラビアの自動車部品市場を形成する多様な特徴と消費者の嗜好を浮き彫りにしている。都市部のEVトレンドから砂漠地帯でのオフロード冒険まで、地域のさまざまな需要に適応する市場の能力は、サウジアラビア全土の消費者と産業の多様なニーズに応える多用途性を浮き彫りにしている。
主要市場プレイヤー
ロバート・ボッシュ
株式会社デンソー
ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
トヨタ紡織株式会社
マグナ・インターナショナル
ヴァレオ
現代モービス
マツダ株式会社
フォルシアSE
リア・コーポレーション
レポートの範囲
本レポートでは、サウジアラビアの自動車部品市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- サウジアラビアの自動車部品市場:自動車タイプ別
o 乗用車
o 商用車
- サウジアラビアの自動車部品市場:部品タイプ別
o ブレーキシステム
o エアインテークシステム
o 車体部品
o 車体電装品
o エアコンシステム
o の冷却装置
o ドライブシャフト及びアクスル
o その他
- サウジアラビアの自動車部品市場、チャネル別
o DIFM (Do it for Me)
o OE(委任)
- サウジアラビアの自動車部品市場:地域別
o 北部・中部
o 東部
西部
o 南部
競合状況
企業プロフィール:サウジアラビアの自動車部品市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
サウジアラビアの自動車部品市場レポートは所定の市場データに基づいて、Tech Sci Research社は企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.COVID-19のサウジアラビア自動車部品市場への影響
5.顧客の声分析
5.1.ブランド認知度
5.2.ブランド満足度
5.3.購買決定要因
6.サウジアラビアの自動車部品市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.数量・金額別
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.車種別市場シェア分析(乗用車、商用車)
6.2.2.部品タイプ別市場シェア分析(ブレーキシステム、エアインテークシステム、車体部品、車体電装品、空調システム、冷却システム、ドライブシャフト&アクスル、その他)
6.2.3.チャネル別市場シェア分析(DIFM(Do it for Me)、OE(Delegating)
6.2.4.地域別市場シェア分析
6.2.4.1.北部・中部市場シェア分析
6.2.4.2.東部市場シェア分析
6.2.4.3.西部市場シェア分析
6.2.4.4.南部市場シェア分析
6.2.5.企業別市場シェア分析(上位5社、その他-金額ベース、2022年)
6.3.サウジアラビアの自動車部品市場マッピングと機会評価
6.3.1.自動車タイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.2.部品タイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.3.チャネル別市場マッピングと機会評価
6.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
7.サウジアラビアの乗用車部品市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.数量・金額別
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.部品タイプ別市場シェア分析
7.2.2.チャネル別市場シェア分析
8.サウジアラビアの商用車部品市場展望
8.1.市場規模・予測
8.1.1.数量・金額別
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.部品タイプ別市場シェア分析
8.2.2.チャネル別市場シェア分析
9.SWOT分析
9.1.強み
9.2.弱み
9.3.機会
9.4.脅威
10.市場ダイナミクス
10.1.市場促進要因
10.2.市場の課題
11.市場の動向と発展
12.政策と規制
13.サウジアラビアの経済プロフィール
14.競争環境
14.1.企業プロフィール(主要10社まで)
14.1.1.ロバート・ボッシュGmbH
14.1.1.1.会社概要
14.1.1.2.主要製品
14.1.1.3.最近の動向
14.1.1.4.主要経営陣
14.1.2.株式会社デンソー
14.1.2.1.会社概要
14.1.2.2.主要製品
14.1.2.3.最近の動向
14.1.2.4.主要経営陣
14.1.3.ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
14.1.3.1.会社概要
14.1.3.2.主要製品
14.1.3.3.最近の動向
14.1.3.4.主要経営陣
14.1.4.トヨタ紡織株式会社
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.主要製品
14.1.4.3.最近の動向
14.1.4.4.主要経営陣
14.1.5.マグナ・インターナショナル
14.1.5.1.会社概要
14.1.5.2.主要製品
14.1.5.3.最近の動向
14.1.5.4.主要経営陣
14.1.6.ヴァレオ
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.主要製品
14.1.6.3.最近の動向
14.1.6.4.主要経営陣
14.1.7.現代モービス
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.主要製品
14.1.7.3.最近の動向
14.1.7.4.主要経営陣
14.1.8.マツダ株式会社
14.1.8.1.会社概要
14.1.8.2.主要製品
14.1.8.3.最近の動向
14.1.8.4.主要経営陣
14.1.9.フォーレシアSE
14.1.9.1.会社概要
14.1.9.2.主要製品
14.1.9.3.最近の動向
14.1.9.4.主要経営陣
14.1.10.リア・コーポレーション
14.1.10.1.会社概要
14.1.10.2.主要製品
14.1.10.3.最近の動向
14.1.10.4.主要経営陣
15.戦略的提言
15.1.重点分野
15.1.1.対象地域
15.1.2.車種別ターゲット
15.1.3.部品タイプ別ターゲット
16.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Saudi Arabia Automotive Components Market has valued at USD 5.62 Billion in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 7.64%.
The Saudi Arabia Automotive Components Market is a vital sector within the nation's automotive industry. As one of the largest automobile markets in the Middle East, Saudi Arabia's automotive component market is characterized by its considerable size and strategic importance. Here's a comprehensive overview of this market:
The Saudi Arabia Automotive Components Market benefits from the country's large and expanding automotive sector. With a strong consumer base and a growing demand for vehicles, both passenger and commercial, the market has exhibited steady growth. This expansion is fueled by factors such as population growth, urbanization, and increased industrial activities.
The Saudi government has been actively promoting the development of the automotive industry, which includes encouraging local manufacturing and assembly of vehicles and their components. Incentives for local production, reduced import duties, and other policies have fostered a favorable environment for automotive component manufacturers.
The Saudi Arabian market features a mix of local and international automotive component manufacturers and suppliers. While local companies have a significant presence, international players also see the country as a promising market. These international companies often enter into partnerships with local entities to enhance their market reach.
The market covers a wide array of automotive components, including but not limited to engine parts, electronics, interior and exterior components, transmission and suspension parts, and safety systems. The diversity in product offerings caters to the needs of both the aftermarket sector and original equipment manufacturers (OEMs).
The Saudi market places a premium on quality and compliance with international standards. Regulatory bodies ensure that automotive components meet safety, quality, and environmental standards. This emphasis on quality contributes to the market's reputation for reliability and safety.
The aftermarket segment in Saudi Arabia's Automotive Components Market is particularly vibrant. As the country has a significant existing vehicle population, the demand for replacement parts and accessories remains consistently high. This creates lucrative opportunities for aftermarket component suppliers. The automotive industry in Saudi Arabia is also witnessing a shift toward sustainability and advanced technologies. Hybrid and electric vehicle components are gaining prominence, aligning with global sustainability trends. Additionally, technology-driven innovations, such as connected car systems and smart components, are becoming integral to the market.
In summary, the Saudi Arabia Automotive Components Market is poised for continued growth and diversification. A combination of a growing automotive sector, government support, a diverse product range, quality standards, a thriving aftermarket, and a focus on sustainability and technology contributes to the market's significance within the regional automotive industry. It remains a vital part of Saudi Arabia's broader economic diversification and industrialization efforts.
Key Market Drivers
Government Initiatives
The Saudi government's proactive support for the automotive sector is a significant driver. Initiatives such as reduced import duties, incentives for local manufacturing, and policies promoting domestic vehicle production create a conducive environment for automotive component manufacturers and suppliers.
Growing Automotive Sector
The expanding automotive sector in Saudi Arabia, driven by population growth, urbanization, and increased industrial activities, is a primary driver. This growth translates into a higher demand for vehicles, both passenger and commercial, and the components that support them.
Quality and Compliance
The Saudi market places a strong emphasis on quality and adherence to international standards. Regulatory bodies ensure that automotive components meet rigorous safety, quality, and environmental standards, establishing trust in the market's reliability and safety.
Local and International Players
The market boasts a mix of local and international automotive component manufacturers and suppliers. Local companies have a substantial presence, and international players often partner with local entities to expand their market reach.
Diversity of Components
The market offers a wide range of automotive components, from engine parts to electronics, interior and exterior components, transmission and suspension parts, and safety systems. This diversity caters to the needs of both the aftermarket sector and original equipment manufacturers (OEMs).
Aftermarket Growth
The aftermarket segment is a vibrant driver of the market. With a significant existing vehicle population in Saudi Arabia, the demand for replacement parts and accessories remains consistently high. This presents lucrative opportunities for aftermarket component suppliers.
Sustainability and Technology Shift
The industry is witnessing a shift toward sustainability and advanced technologies. The growing focus on hybrid and electric vehicle components aligns with global sustainability trends. Additionally, technology-driven innovations, such as connected car systems and smart components, are becoming integral to the market, reflecting the evolving automotive landscape.
Consumer Demand
As the Saudi population continues to grow and urbanize, there is a rising demand for automobiles. This demand, fueled by factors like changing lifestyles and increasing disposable incomes, contributes significantly to the growth of the automotive component market. Consumers seek reliable, quality components for their vehicles, fostering a robust market.
These eight drivers collectively highlight the dynamic and promising nature of the Saudi Arabia Automotive Components Market. The market's strategic role in the country's industrial development and its alignment with global automotive trends make it a crucial component of the broader automotive landscape in Saudi Arabia.
Key Market Challenges
Dependence on Oil Prices
The Saudi economy's historical reliance on oil revenues creates vulnerability for the automotive components market. Fluctuations in oil prices can influence government spending and consumer purchasing power, impacting the automotive sector's growth. Economic diversification remains crucial to mitigate this challenge.
Import Dependence
While the government promotes local manufacturing, Saudi Arabia still heavily relies on imported automotive components. This import dependence presents challenges related to potential supply chain disruptions, exchange rate fluctuations, and import costs. Reducing this reliance and fostering local production is an ongoing challenge.
Competition from Global Brands
The market faces strong competition from established international automotive component manufacturers. These global brands offer a diverse range of products and hold significant market share, making it challenging for local manufacturers to compete. Building local capabilities and strengthening branding is imperative.
Regulatory Complexity
Meeting stringent quality and safety standards is essential but can pose challenges for smaller and newer market entrants. Compliance with evolving international regulations and local standards may require significant investments in technology and infrastructure. Navigating the regulatory landscape is a continuous challenge.
Skills and Workforce
Developing a skilled workforce capable of producing high-quality automotive components is a hurdle for local manufacturers. A shortage of skilled labor in specialized fields, such as engineering and automotive technology, can impact production and innovation. Investing in workforce development and training is crucial.
Environmental Concerns
Growing global awareness of environmental issues, including emissions and sustainability, poses challenges for the automotive components market. Meeting environmental standards and producing eco-friendly components is increasingly important, requiring investment in research and development.
Market Fragmentation
The market can be fragmented, with numerous small and medium-sized players. This fragmentation can lead to inefficiencies, price wars, and challenges in achieving economies of scale. Collaborations and consolidation may be necessary to address this issue.
Technological Evolution
Keeping pace with rapid technological advancements in the automotive industry is a constant challenge. Staying up-to-date with innovations such as electric and autonomous vehicle components, connected car systems, and advanced materials is crucial for market competitiveness.
Addressing these challenges requires a coordinated effort from the government, industry stakeholders, and educational institutions to foster innovation, workforce development, and regulatory compliance while reducing dependency on oil revenues and imports. Overcoming these challenges will be instrumental in ensuring the long-term growth and sustainability of the Saudi Arabia Automotive Components Market.
Key Market Trends
Electric Vehicle (EV) Components
The global shift toward electric vehicles has found resonance in Saudi Arabia. There is a growing demand for EV components, such as batteries, electric motors, and charging infrastructure, as the country aims to embrace sustainable mobility.
Advanced Materials
The adoption of advanced materials, including lightweight composites and high-strength alloys, is on the rise. These materials enhance vehicle efficiency, reduce weight, and contribute to better fuel economy and performance.
Connected Car Systems
The integration of connected car technologies is gaining momentum. These systems offer features like navigation, entertainment, remote diagnostics, and real-time data sharing, enhancing the driving experience and vehicle safety.
Spare Parts and Aftermarket Growth
The aftermarket sector is witnessing substantial growth as vehicle owners seek quality spare parts and components. This trend is driven by a large existing vehicle population and a focus on vehicle maintenance.
Autonomous Vehicle Components
While still in the nascent stage, the concept of autonomous vehicles is impacting the market. Components related to autonomous driving, such as sensors, radars, and software, are being explored and developed.
Hybrid Technologies
Hybrid vehicles, combining internal combustion engines with electric propulsion, are gaining traction. This trend boosts demand for hybrid components and paves the way for a transition to full electric vehicles.
Customization and Personalization
Consumers are increasingly seeking customization options, prompting manufacturers to offer tailor-made components and accessories. This trend caters to individual preferences and lifestyles.
Local Manufacturing Initiatives
The Saudi government's push for local manufacturing and assembly of vehicles and components is encouraging more local production. This initiative aims to reduce import dependence and bolster the domestic automotive industry.
Export Potential
The market is exploring opportunities for component exports, serving not only the domestic market but also international markets in the Middle East and North Africa (MENA) region. This trend highlights the market's potential to become a regional automotive hub.
These trends collectively reflect the evolving landscape of the Saudi Arabia Automotive Components Market. As the industry embraces technological advancements and shifts toward sustainability, it presents numerous opportunities for both local and international players to contribute to the nation's automotive sector's growth and development.
Segmental Insights
By Vehicle Type
Passenger cars represent the largest segment in the Saudi Arabia Automotive Components Market. There is a growing trend towards enhanced safety features, including advanced driver-assistance systems (ADAS) and improved airbag systems. This is driven by consumer demand for safer vehicles, and it aligns with global safety standards. Additionally, as Saudi Arabia experiences an increasing number of luxury car sales, there is a demand for high-end and technologically advanced components. The integration of connected car systems and premium interior components is a notable trend in this segment.
Commercial vehicles, including trucks and buses, have specific trends in the market. Fuel efficiency is a paramount consideration for this segment, driving the demand for components such as lightweight materials and advanced engine technologies. With Saudi Arabia's ambitious logistics and transportation sector, there is an increasing interest in telematics and fleet management systems. These technologies help improve the efficiency and safety of commercial fleets. The development of robust and durable components to withstand the challenging conditions of long-haul transportation is also a prominent trend.
Given the country's expansive desert landscapes, off-road and 4x4 vehicles are popular in Saudi Arabia. This segment witnesses a surge in demand for specialized off-road components, including heavy-duty suspension systems, reinforced tires, and durable undercarriage protection. Moreover, there is a growing trend in equipping these vehicles with advanced navigation and communication systems tailored for desert adventures and dune bashing.
Motorcycles and scooters have a niche market in Saudi Arabia. The market trends in this segment focus on safety enhancements and lightweight components to improve performance and maneuverability. Additionally, electric motorcycles and scooters are gradually gaining interest, in line with the global shift toward electric mobility.
While not a significant segment, bicycles are seeing increased interest in urban areas as a sustainable and healthy mode of transportation. This trend has driven the demand for high-quality bicycle components, including lightweight frames, precision gears, and advanced braking systems.
Each vehicle segment in the Saudi Arabia Automotive Components Market reflects unique consumer preferences and industry demands. The trends within these segments demonstrate the market's adaptability to cater to diverse needs, from safety and luxury in passenger cars to durability and efficiency in commercial vehicles, and rugged performance in off-road vehicles. As the country's automotive landscape evolves, these trends continue to shape the direction of the market.
This segment covers essential components, including engines, transmissions, and powertrain systems. There's a growing trend toward efficient, lightweight, and technologically advanced powertrains to improve fuel efficiency and reduce emissions.
With the increasing integration of technology in vehicles, the demand for advanced electronics and electrical components is on the rise. This includes components for infotainment, connectivity, and safety systems, as well as electric vehicle-related components.
Aesthetic appeal and comfort are vital for consumers. Interior components like upholstery, dashboards, and entertainment systems are in demand. For exteriors, there's a focus on advanced materials and aerodynamics to enhance vehicle performance and reduce drag. Vehicle stability and handling are critical. Components in this segment, such as suspension systems and steering components, are designed for safety, ride comfort, and precision control.
Safety is a top priority, and components like airbags, braking systems, and advanced driver-assistance systems (ADAS) are seeing increased demand. The trend is toward more sophisticated and effective safety features.
Transmission systems and drivetrain components are evolving to accommodate hybrid and electric vehicles. This segment is witnessing increased demand for electric motors, regenerative braking systems, and advanced transmission technologies. Environmental concerns are driving innovation in this segment. Components for emissions control, including catalytic converters and exhaust systems, are becoming more efficient and environmentally friendly.
Regional Insights
As the capital and largest city of Saudi Arabia, Riyadh is a major hub for the Automotive Components Market. The region hosts numerous dealerships, showrooms, and service centers, making it a prime destination for vehicle owners seeking components and accessories. The market in Riyadh reflects diverse consumer demands, ranging from premium components for luxury cars to durable components for off-road vehicles. With the Saudi government's push for local manufacturing, Riyadh is witnessing growth in automotive component production facilities.
Jeddah, as the country's commercial center and a prominent port city, plays a crucial role in the import and distribution of automotive components. Its strategic location and bustling seaports facilitate the arrival of international components and parts. The market in Jeddah caters to a diverse consumer base, including both commercial and passenger vehicles. Additionally, the region's economic activity drives demand for high-quality components for fleets and logistics companies.
The Eastern Province, with Dammam as its hub, is vital for the Saudi Automotive Components Market, given its significant role in the country's industrial activities. This region is known for its focus on manufacturing and assembling automotive components, aligning with the government's initiatives to reduce import dependence. Dammam, in particular, is a hub for the production of parts and components, especially those used in heavy-duty industrial vehicles.
The western and southern regions of Saudi Arabia exhibit distinct preferences in the Automotive Components Market. These areas often have a stronger demand for off-road and 4x4 vehicle components, given their proximity to desert landscapes and recreational areas. Specialized components, such as reinforced tires, suspension systems, and off-road navigation tools, are popular in these regions. The market caters to a growing community of adventure enthusiasts and desert explorers.
Northern regions, such as Tabuk and Hail, showcase unique trends in the market due to their remote and challenging terrains. In these areas, components designed for extreme off-road performance are highly sought after. Vehicle owners here often invest in protective undercarriage components and specialized tires to navigate rough and rocky terrains.
Saudi Arabia's urban centers, including Riyadh, Jeddah, and Mecca, are witnessing a surge in the demand for electric vehicle (EV) components. The trend toward sustainable urban mobility has led to the emergence of EV charging infrastructure, electric bicycles, and e-scooters. These urban areas are at the forefront of embracing EV technology and components to reduce emissions and promote cleaner transportation.
These regional insights underscore the diverse characteristics and consumer preferences that shape the Saudi Automotive Components Market. The market's ability to adapt to varying regional demands, from urban EV trends to off-road adventures in desert regions, highlights its versatility in catering to the diverse needs of consumers and industries across Saudi Arabia.
Key Market Players
Robert Bosch GmbH
DENSO Corporation
ZF Friedrichshafen AG
Toyota Boshoku Corporation
Magna International Inc.
Valeo
Hyundai Mobis
A Mazda Motor Corporation
Faurecia SE
Lear Corporation
Report Scope:
In this report, the Saudi Arabia Automotive Components Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Saudi Arabia Automotive Components Market, By Vehicle Type:
o Passenger Car
o Commercial Vehicle
• Saudi Arabia Automotive Components Market, By Part Type:
o Brake System
o Air Intake System
o Auto Body Parts
o Body Electricals
o Air Condition System
o Cooling System
o Driveshaft & Axle
o Others
• Saudi Arabia Automotive Components Market, By Channel:
o DIFM (Do it for Me)
o OE (Delegating)
• Saudi Arabia Automotive Components Market, By Region:
o Northern & Central
o Eastern
o Western
o Southern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the Saudi Arabia Automotive Components Market.
Available Customizations:
Saudi Arabia Automotive Components Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Automotive Components Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Brand Satisfaction
5.3. Factors Affecting Purchase Decision
6. Saudi Arabia Automotive Components Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume & Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Commercial Vehicle)
6.2.2. By Part Type Market Share Analysis (Brake System, Air Intake System, Auto Body Parts, Body Electricals, Air Condition System, Cooling System, Driveshaft & Axle, Others)
6.2.3. By Channel Market Share Analysis (DIFM (Do it for Me), OE (Delegating))
6.2.4. By Regional Market Share Analysis
6.2.4.1. Northern and Central Market Share Analysis
6.2.4.2. Eastern Market Share Analysis
6.2.4.3. Western Market Share Analysis
6.2.4.4. Southern Market Share Analysis
6.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. Saudi Arabia Automotive Components Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Part Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. Saudi Arabia Passenger Car Components Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume & Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Part Type Market Share Analysis
7.2.2. By Channel Market Share Analysis
8. Saudi Arabia Commercial Vehicle Components Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume & Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Part Type Market Share Analysis
8.2.2. By Channel Market Share Analysis
9. SWOT Analysis
9.1. Strength
9.2. Weakness
9.3. Opportunities
9.4. Threats
10. Market Dynamics
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
11. Market Trends and Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Saudi Arabia Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
14.1.1. Robert Bosch GmbH
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Key Product Offered
14.1.1.3. Recent Developments
14.1.1.4. Key Management Personnel
14.1.2. DENSO Corporation.
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Key Product Offered
14.1.2.3. Recent Developments
14.1.2.4. Key Management Personnel
14.1.3. ZF Friedrichshafen AG
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Key Product Offered
14.1.3.3. Recent Developments
14.1.3.4. Key Management Personnel
14.1.4. Toyota Boshoku Corporation
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Key Product Offered
14.1.4.3. Recent Developments
14.1.4.4. Key Management Personnel
14.1.5. Magna International Inc.
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Key Product Offered
14.1.5.3. Recent Developments
14.1.5.4. Key Management Personnel
14.1.6. Valeo
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Key Product Offered
14.1.6.3. Recent Developments
14.1.6.4. Key Management Personnel
14.1.7. Hyundai Mobis
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Key Product Offered
14.1.7.3. Recent Developments
14.1.7.4. Key Management Personnel
14.1.8. A Mazda Motor Corporation
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Key Product Offered
14.1.8.3. Recent Developments
14.1.8.4. Key Management Personnel
14.1.9. Faurecia SE
14.1.9.1. Company Details
14.1.9.2. Key Product Offered
14.1.9.3. Recent Developments
14.1.9.4. Key Management Personnel
14.1.10. Lear Corporation
14.1.10.1. Company Details
14.1.10.2. Key Product Offered
14.1.10.3. Recent Developments
14.1.10.4. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations
15.1. Key Focus Areas
15.1.1. Target Region
15.1.2. Target By Vehicle Type
15.1.3. Target By Part Type
16. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(auto)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/19 10:26

158.49 円

173.02 円

207.86 円

ページTOPに戻る