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タイ浄水器市場:タイプ別(カウンタートップ、アンダーシンク、蛇口取り付け型、その他{タンクレス、スマート浄水器など})、技術別(RO、UF、UV、メディア、その他{ナノろ過など})、販売チャネル別(小売、販売店、ダイレクト、Eコマース、その他{配管工、請負業者など})、地域別、競合予測&機会、2027年F


Thailand Water Purifier Market, By Type (Counter Top, Under Sink, Faucet Mount & Others {Tankless, Smart Purifier, etc.}), By Technology (RO, UF, UV, Media & Others {Nanofiltration, etc.}), By Sales Channel (Retail, Distributor, Direct, E-Commerce, Others {Plumber, Contractor, etc.}), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2027F

タイの浄水器市場は2020年に2億4,772万米ドルで、予測期間にはCAGR6.98%で成長し、2027Fには約4億1,124万米ドルに達すると予測されています。健康的な飲料水を摂取することによる健康へのメリットに関する消費者... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年2月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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81 英語

 

サマリー

タイの浄水器市場は2020年に2億4,772万米ドルで、予測期間にはCAGR6.98%で成長し、2027Fには約4億1,124万米ドルに達すると予測されています。健康的な飲料水を摂取することによる健康へのメリットに関する消費者の意識の高まり、急速な都市化、国内の汚染水域の増加が、タイ浄水器市場の需要を促進する主な要因となっています。
水を媒介とする疾病の急増により、消費者は予防策を講じ、清潔な水を飲むことに重点を置くようになっています。浄水器は、日常的に使用する安全な飲料水を調達するために手頃な価格です。政府は、水域に存在する汚染物質のレベルを低減し、個々の健康に適切な衛生と衛生の利点についての意識を広めるための措置を講じています。タイ国内のインターネット普及率を高めるためにブロードバンドネットワークを構築するための主要な当局によるイニシアティブは、タイの浄水器市場にプラスの影響を与えることが期待されます。インターネットへのアクセス向上に伴い、消費者はオンライン販売チャネルを利用する機会が増え、eコマース市場に拍車をかけています。また、販売チャネルが多様化し、オンラインプラットフォームによる浄水器の購入が容易になったことで、迅速な配送や交換が可能になり、予測期間中に浄水器の販売が加速するものと思われます。
タイの浄水器市場は、タイプ、技術、販売チャネル、企業、地域分布に分類されます。タイプ別では、カウンタートップ型、アンダーシンク型、蛇口取り付け型、その他に分類されます。カウンタートップ型浄水器は、予測期間において最大の市場シェアを獲得すると予想されます。カウンタートップタイプは、設置の容易さ、コンパクトさ、コストパフォーマンスの高さから、大きな売上が期待されます。
Thiensurat Public Company Limited、Mazuma Thailand Company Limited、Coway Thailand Co, Ltd.、Mitsubishi Rayon Cleansui Co, Ltd.、Amway Thailand Ltd.、Smart Electronic Supply Co, Ltd.、Filter Mart Co, Ltd.、Panasonic Management (Thailand) Co., Ltd., Aqua Cheme Co., and Filter Vision Public Company Limitedはタイ浄水器市場で活動している主要なプレーヤーです。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2017年~2020年
基準年:2021年
推定年:2022年
予測期間:2023年~2027年
調査の目的
- 2017年から2020年までのタイ浄水器市場規模の推移を分析すること。
- 2021年から2027年までのタイ製浄水器市場規模および2027年までの成長率を予測・推計すること。
- タイの浄水器市場をタイプ別、技術別、販売チャネル別、企業別、地域別分布で分類・予測する。
- タイ浄水器市場における支配的な地域やセグメントを特定するため。
- タイ製浄水器市場の促進要因と課題を特定するため。
- タイの浄水器市場における事業拡大、新製品投入、M&Aなどの競争展開を検討する。
- タイの浄水器市場で事業を展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- タイの浄水器市場で市場関係者が採用する持続可能な主要戦略を特定する。
TechSci Research社は、本調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。当初、TechSci Researchは全国のメーカーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を実施した。インタビューしながら、回答者には、競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Research は、サービス提供メーカー、流通チャネル、全国の全主要プレイヤーの存在を分析した。
TechSci Researchでは、様々なエンドユーザーセグメントに関するデータを記録し、将来的な予測を行うボトムアップアプローチを用いてタイの浄水器市場規模を算出しました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体的市場規模を得るためにこれらの製品タイプやアプリケーションの履歴データの分析を通じて外部で検証しました。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- 浄水器メーカー
- 市場調査会社、コンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 浄水器市場に関連する組織、フォーラム、アライアンス
本調査は、メーカー、サプライヤーやパートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資戦略を立て、市場機会を活用する上で有用なものです。
レポートの範囲
本レポートでは、タイの浄水器市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- タイの浄水器市場:タイプ別
o カウンタートップ
o シンク下
o 蛇口取付型
その他
- タイの浄水器市場:技術別
o RO
o UF
o UV
o メディア
o その他
- タイ浄水器市場:販売チャネル別
o 小売
o ディストリビューター
o ダイレクト
o Eコマース
o その他
- タイの浄水器市場(地域別
o バンコク
o 北東地域
o 南部地域
o 北部地域
o 東部地域
o 西部地域
o セントラル・リージョン
競合他社の状況
企業プロフィール。タイ浄水器市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchでは、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加市場プレイヤーの詳細分析およびプロファイリング(最大5社)。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Source of Awareness
5. Thailand Water Purifier Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type ((Counter-Top, Under Sink, Faucet Mount & Others {Tankless, Smart Purifier, etc.}))
5.2.2. By Technology (RO, UF, UV, Media & Others {Nanofiltration, etc.})
5.2.3. By Sales Channel (Retail, Distributor, Direct, E-Commerce, Others {Plumber, Contractor, etc.})
5.2.4. By Region
5.2.5. By Company
5.2.5.1. By Company, By Sales Channel
5.2.5.2. By Company (Top 2 Selling Models) By Model, Selling Price
5.3. Market Map (By Type, By Technology, By Sales Channel & By Region)
6. Thailand Counter Top Water Purifier Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Technology
6.2.2. By Sales Channel
6.2.3. By Company (2021)
7. Thailand Under Sink Water Purifier Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Technology
7.2.2. By Sales Channel
7.2.3. By Company (2021)
8. Thailand Faucet Mount Water Purifier Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Technology
8.2.2. By Sales Channel
8.2.3. By Company (2021)
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Policy and Regulatory Landscape
12. Thailand Economic Profile
13. Impact of COVID-19 on Thailand Water Purifier Market
14. Competitive Landscape
14.1. Thiensurat Public Company Limited
14.2. Mazuma Thailand Company Limited
14.3. Coway Thailand Co., Ltd.
14.4. Mitsubishi Rayon Cleansui Co., Ltd.
14.5. Amway Thailand Ltd.
14.6. Smart Electronic Supply Co., Ltd.
14.7. Filter Mart Co., Ltd.
14.8. Panasonic Management (Thailand) Co., Ltd.
14.9. Aqua Cheme Co., Ltd.
14.10. Filter Vision Public Company Limited
15. Strategic Recommendations

 

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Summary

Thailand water purifier market stood at USD247.72 million in 2020 and is anticipated to grow at a CAGR of 6.98% in the forecast period to reach around USD401.24 million by 2027F. The rise in awareness among consumers regarding the health benefits of consuming healthy drinking water, rapid urbanization, and the growing number of contaminated water bodies in the country are the primary factors driving the demand for the Thailand water purifier market.
The surge in prevalence of water-borne diseases makes the consumers adopt preventive measures and focus on drinking clean water. The water purifier is affordable to procure safe drinking water for daily use. The government is taking steps to reduce the level of pollutants present in the water bodies and spread awareness about proper sanitation and hygiene benefits upon an individual's health. Initiatives taken by the leading authorities to build a broadband network to increase internet penetration in the country are expected to affect the Thailand water purifier market positively. With growing access to the internet, consumers are having increased access to online sales channels, fueling the e-commerce market. Availability of alternate sales channels and the ease of purchasing water purifiers through online platforms owing to quick doorstep facility and easy exchange is expected to accelerate the sales of water purifiers in the forecast period.
Thailand water purifier market is segmented into type, technology, sales channel, company, and regional distribution. Based on type, the market is divided into counter-top, under sink, faucet mount & others. Counter-top water purifier type is expected to capture the largest market share in the forecast period. They are expected to witness huge sales owing to their easy installation, compact size, and cost-effectiveness.
Thiensurat Public Company Limited, Mazuma Thailand Company Limited, Coway Thailand Co., Ltd., Mitsubishi Rayon Cleansui Co., Ltd., Amway Thailand Ltd., Smart Electronic Supply Co., Ltd., Filter Mart Co., Ltd., Panasonic Management (Thailand) Co., Ltd., Aqua Cheme Co., Ltd., and Filter Vision Public Company Limited are the major market players operating in the Thailand water purifier market.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022
Forecast Period: 2023–2027
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth of the market size of Thailand water purifier market from 2017 to 2020.
• To estimate and forecast the market size of Thailand water purifier market from 2021 to 2027 and growth rate until 2027.
• To classify and forecast Thailand water purifier market based on type, technology, sales channel, company, and regional distribution.
• To identify dominant region or segment in the Thailand Water Purifier market.
• To identify drivers and challenges for Thailand water purifier market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in Thailand water purifier market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in Thailand water purifier market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in Thailand water purifier market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the manufacturers who could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the service provide manufacturers, distribution channels and presence of all major players across the country.
TechSci Research calculated the market size of Thailand Water Purifier market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Water Purifier manufacturers
• Market research and consulting firms
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums, and alliances related to water purifier market
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers and partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, Thailand water purifier market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Thailand Water Purifier Market, By Type:
o Counter-Top
o Under Sink
o Faucet Mount
o Others
• Thailand Water Purifier Market, By Technology:
o RO
o UF
o UV
o Media
o Others
• Thailand Water Purifier Market, By Sales Channel:
o Retail
o Distributor
o Direct
o E-Commerce
o Others
• Thailand Water Purifier Market, By Region:
o Bangkok
o North East Region
o Southern Region
o Northern Region
o Eastern Region
o Western Region
o Central Region.
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Thailand water purifier market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Source of Awareness
5. Thailand Water Purifier Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type ((Counter-Top, Under Sink, Faucet Mount & Others {Tankless, Smart Purifier, etc.}))
5.2.2. By Technology (RO, UF, UV, Media & Others {Nanofiltration, etc.})
5.2.3. By Sales Channel (Retail, Distributor, Direct, E-Commerce, Others {Plumber, Contractor, etc.})
5.2.4. By Region
5.2.5. By Company
5.2.5.1. By Company, By Sales Channel
5.2.5.2. By Company (Top 2 Selling Models) By Model, Selling Price
5.3. Market Map (By Type, By Technology, By Sales Channel & By Region)
6. Thailand Counter Top Water Purifier Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Technology
6.2.2. By Sales Channel
6.2.3. By Company (2021)
7. Thailand Under Sink Water Purifier Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Technology
7.2.2. By Sales Channel
7.2.3. By Company (2021)
8. Thailand Faucet Mount Water Purifier Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Technology
8.2.2. By Sales Channel
8.2.3. By Company (2021)
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Policy and Regulatory Landscape
12. Thailand Economic Profile
13. Impact of COVID-19 on Thailand Water Purifier Market
14. Competitive Landscape
14.1. Thiensurat Public Company Limited
14.2. Mazuma Thailand Company Limited
14.3. Coway Thailand Co., Ltd.
14.4. Mitsubishi Rayon Cleansui Co., Ltd.
14.5. Amway Thailand Ltd.
14.6. Smart Electronic Supply Co., Ltd.
14.7. Filter Mart Co., Ltd.
14.8. Panasonic Management (Thailand) Co., Ltd.
14.9. Aqua Cheme Co., Ltd.
14.10. Filter Vision Public Company Limited
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