世界のたばこ市場、製品タイプ別(たばこ、葉巻、喫煙用たばこ、無煙たばこ(口腔用たばこ))、流通チャネル別(専門店、コンビニエンスストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、その他(オンライン、カウンターショップ))、地域別、競争状況、予測と機会、2026年Global Tobacco Market, By Product Type (Cigarettes, Cigars, Smoking Tobacco, Smokeless Tobacco (Oral Tobacco)), By Distribution Channel (Specialty Stores, Convenience Stores, Supermarkets/Hypermarkets, and Others (Online, Counter Shops)), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2026 世界のタバコ市場は、2020年に7,299億円となり、予測期間中に3.78%の成長率で推移し、2026年には9,082億9,000万円に達すると予想されています。世界のたばこ市場は、人口増加に加え、経済発展により消費者の購買... もっと見る
サマリー世界のタバコ市場は、2020年に7,299億円となり、予測期間中に3.78%の成長率で推移し、2026年には9,082億9,000万円に達すると予想されています。世界のたばこ市場は、人口増加に加え、経済発展により消費者の購買力が高まっていることが後押ししています。タバコは植物で、その葉を乾燥・発酵させてからタバコ製品を作ります。タバコにはニコチンという中毒性のある物質が含まれているため、多くの人が禁煙に苦労しているのです。また、タバコには他にも多くの危険な化合物が含まれていたり、燃焼時に生成されたりします。タバコの主なユーザーは大人ですが、最近では若い学生も増えてきており、市場シェアの拡大に貢献しています。企業が顧客に提供するタバコ製品には、煙草、噛みタバコ、嗅ぎタバコなどの形態がある。タバコ、葉巻、ビディ、クレテックなどがその例である。また、パイプやフッカーを使ってゆるいタバコを吸う人もいる(水パイプ)。噛みタバコ、スナッフ、スヌースはすべて噛むタバコで、スナッフは唯一嗅ぐことができる。世界のたばこ市場は、製品タイプ、流通チャネル、地域、企業に分けられます。製品タイプに基づいて、世界のたばこ市場は、シガレット、葉巻、喫煙用たばこ、無煙たばこに分類されます。その中でもタバコは、2020年には約40%の市場シェアを獲得し、世界のタバコ市場を席巻しています。ほとんどのたばこの基本構成要素は、たばこ、化学添加物、フィルター、紙巻きです。たばこ産業の拡大には、たばこ製品の普及が寄与しています。女性にアピールするための小型で洗練されたデザイナーズたばこパッケージの開発や、女性をターゲットに様々な割引クーポンを提供するなど、大手企業が採用している革新的なマーケティング手法が、市場の成長を加速させると予測されます。 米国食品医薬品局(FDA)によると、毎日平均して約1,500人の12~17歳の若者が初めてタバコを吸い、200人以上の12~17歳未満の若者が毎日喫煙者になっています。米国では、高校生の4.6%(71万人)、中学生の1.6%(19万人)がたばこを吸っています。先進国における喫煙率の低下は、電子タバコの人気が高まるにつれて市場の発展を制限する可能性がありますが、若者の喫煙率の上昇により、この業界は健全なペースで成長すると予想されます。 世界のたばこ市場は、流通チャネルに基づいて、「コンビニエンスストア」、「専門店」、「スーパーマーケット/ハイパーマーケット」、「その他(オンライン、カウンターショップなど)」に分けられます。その中でも「専門店」は、すべての種類、フレーバー、パッケージが一堂に会していることから、約35%の主要な市場シェアを占めています。また、電子商取引の急速な普及に伴い、オンライン販売を含むその他の流通チャネルが最も急速に成長すると予想されます。 地域別分析では、世界のたばこ市場は、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカに分けられます。中でもアジア太平洋地域は、中国が世界最大のたばこ生産国であり消費国であることから、圧倒的なシェアを誇っています。中国のたばこ市場は、政府の独占企業である中国国家たばこ総公司(CNTC)が支配しており、事実上、中国のたばこ市場全体を握っています。2018年、中国では2.4兆本近くのたばこが販売されました。 世界のたばこ市場で活動している主要企業は、British American Tobacco p.l.c.、PHILIP MORRIS INTERNATIONAL INC.、Imperial Brands PLC、Altria Group, Inc.、JAPAN TOBACCO INC.、PT Gudang Garam Tbk、ITC Limited、KT&G CORPORATION、Swedish Match AB、SCANDINAVIAN TOBACCO GROUP A/Sです。大手企業は、市場での競争力を維持するために、先進的な技術を開発し、タバコ加熱システムIQOSなどの次世代製品を発売しています。 本レポートで考慮した年数 ヒストリカルイヤー:2016年~2019年 ベースイヤー: 2020 推定期間: 2021E 予測期間: 2022F-2026F 本調査の目的 - 2016年から2020年までの世界のたばこ市場規模の過去の成長を分析すること。 - 2021年から2026年までの世界のタバコ市場の市場規模と2026年までの成長率を推定・予測すること。 - 世界のタバコ市場を製品タイプ、流通チャネル、地域別の分布に基づいて分類し、予測すること。 - 世界のタバコ市場における事業拡大、新製品の発売、M&Aなどの競争力のある開発を検討すること。 - 世界のたばこ市場における支配的な地域またはセグメントを特定すること。 - 世界のタバコ市場におけるドライバーと課題を特定すること。 - 世界のたばこ市場で事業を展開している大手企業のプロフィールを特定・分析すること。 - 世界のタバコ市場で市場参加者が採用している主要な持続可能戦略を特定すること。 TechSci Researchはこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査の両方を行いました。まず最初に、TechSci Researchは世界中のメーカーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Researchは、世界中のすべての主要プレイヤーのメーカーと存在を分析しました。 TechSci Researchでは、様々なセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うトップダウンアプローチにより、世界のたばこ市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchは、業界の専門家や企業の代表者からこれらの値を入手し、適切な全体的な市場規模を得るために、これらの製品タイプの過去のデータを分析して外部から検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料も調査しました。 対象となる主なオーディエンス - タバコメーカー/サプライヤー/ディストリビューター - 市場調査会社、コンサルティング会社 - 規制当局や政策立案者などの政府機関 - タバコに関連する組織、フォーラム、アライアンス 本調査は、メーカー、サプライヤーやパートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供するだけでなく、投資戦略や市場機会の活用にも役立つものです。 レポートの範囲 本レポートでは、世界のたばこ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています。 - 世界のたばこ市場、製品タイプ別 o シガレット o シガー o 喫煙用タバコ o 無煙たばこ(口腔用たばこ) - 世界のたばこ市場、流通チャネル別 o 専門店 o コンビニエンスストア o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o その他 (オンライン、カウンターショップなど) - 世界のたばこ市場、地域別 o アジア太平洋地域 中国 インド 日本 韓国 オーストラリア 北アメリカ アメリカ メキシコ カナダ ヨーロッパ ドイツ イギリス フランス スペイン イタリア 南米 ブラジル コロンビア アルゼンチン o 中近東・アフリカ 南アフリカ サウジアラビア アラブ首長国連邦 競合他社の状況 企業プロフィールタバコ市場に参入している主要企業の詳細な分析を行っています。 利用可能なカスタマイズ。 与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションをご用意しています。 企業情報 - 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。 目次1. Product Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on Global Tobacco Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customer 5.1. Factors Influencing Purchase Decisions 5.2. Brand Awareness 5.3. Challenges Faced by Customers 5.4. Preferred Distribution Channels 6. Global Tobacco Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type (Cigarettes, Cigars, Smoking Tobacco, Smokeless Tobacco (Oral Tobacco)) 6.2.2. By Distribution Channel (Specialty Stores, Convenience Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Others (Online, Counter Shops, etc.)) 6.2.3. By Region 6.2.4. By Company 6.3. Market Map 7. Asia- Pacific Tobacco Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type 7.2.2. By Distribution Channel 7.2.3. By Country 7.3. Asia-Pacific: Country Analysis 7.3.1. China Tobacco Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Product Type 7.3.1.2.2. By Distribution Channel 7.3.2. India Tobacco Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Product Type 7.3.2.2.2. By Distribution Channel 7.3.3. Japan Tobacco Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Product Type 7.3.3.2.2. By Distribution Channel 7.3.4. South Korea Tobacco Market Outlook 7.3.4.1. Market Size & Forecast 7.3.4.1.1. By Value 7.3.4.2. Market Share & Forecast 7.3.4.2.1. By Product Type 7.3.4.2.2. By Distribution Channel 7.3.5. Australia Tobacco Market Outlook 7.3.5.1. Market Size & Forecast 7.3.5.1.1. By Value 7.3.5.2. Market Share & Forecast 7.3.5.2.1. By Product Type 7.3.5.2.2. By Distribution Channel 8. North America Tobacco Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type 8.2.2. By Distribution Channel 8.2.3. By Country 8.3. North America: Country Analysis 8.3.1. United States Tobacco Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Product Type 8.3.1.2.2. By Distribution Channel 8.3.2. Mexico Tobacco Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Product Type 8.3.2.2.2. By Distribution Channel 8.3.3. Canada Tobacco Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Product Type 8.3.3.2.2. By Distribution Channel 9. Europe Tobacco Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type 9.2.2. By Distribution Channel 9.2.3. By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1. Germany Tobacco Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Product Type 9.3.1.2.2. By Distribution Channel 9.3.2. United Kingdom Tobacco Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Product Type 9.3.2.2.2. By Distribution Channel 9.3.3. France Tobacco Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Product Type 9.3.3.2.2. By Distribution Channel 9.3.4. Spain Tobacco Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Product Type 9.3.4.2.2. By Distribution Channel 9.3.5. Italy Tobacco Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Product Type 9.3.5.2.2. By Distribution Channel 10. South America Tobacco Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product Type 10.2.2. By Distribution Channel 10.2.3. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Tobacco Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Product Type 10.3.1.2.2. By Distribution Channel 10.3.2. Colombia Tobacco Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Product Type 10.3.2.2.2. By Distribution Channel 10.3.3. Argentina Tobacco Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Product Type 10.3.3.2.2. By Distribution Channel 11. Middle East and Africa Tobacco Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Product Type 11.2.2. By Distribution Channel 11.2.3. By Country 11.3. Middle East and Africa: Country Analysis 11.3.1. South Africa Tobacco Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Product Type 11.3.1.2.2. By Distribution Channel 11.3.2. Saudi Arabia Tobacco Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Product Type 11.3.2.2.2. By Distribution Channel 11.3.3. UAE Tobacco Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Product Type 11.3.3.2.2. By Distribution Channel 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.2. Challenges 13. Market Trends & Developments 14. Competitive Landscape 14.1. British American Tobacco p.l.c. 14.2. Philip Morris International Inc. 14.3. Imperial Brands PLC 14.4. Altria Group, Inc. 14.5. Japan Tobacco Inc. 14.6. PT Gudang Garam Tbk 14.7. ITC Limited 14.8. KT&G Corporation 14.9. Swedish Match AB 14.10. Scandinavian Tobacco Group A/S 15. Strategic Recommendations 16. About Us & Disclaimer
SummaryThe global tobacco market was valued at USD729.90 billion in 2020 and is expected to grow at a rate of 3.78% during the forecast period to reach USD908.29 billion by 2026. The global tobacco market is being pushed by population growth as well as economic development, which is increasing consumers’ purchasing power. Tobacco is a plant, the leaves of which are dried and fermented before being used to make tobacco products. Tobacco includes nicotine, a substance that can lead to addiction, which is why so many people struggle to quit smoking. Many other potentially dangerous compounds can be present in tobacco or are formed when it is burned. Adults are the primary users of tobacco, but a growing number of young students are also now contributing to the growing market share. The tobacco products that the companies offer to their customers come in the form of smoke, chew, or sniff tobacco. Cigarettes, cigars, bidis, and kreteks are examples of smoked tobacco products. Some individuals also use a pipe or hookah to smoke loose tobacco (water pipe). Chewing tobacco, snuff, and snus are all chewed tobacco products, with snuff being the only one that can be sniffed. Table of Contents1. Product Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on Global Tobacco Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customer 5.1. Factors Influencing Purchase Decisions 5.2. Brand Awareness 5.3. Challenges Faced by Customers 5.4. Preferred Distribution Channels 6. Global Tobacco Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type (Cigarettes, Cigars, Smoking Tobacco, Smokeless Tobacco (Oral Tobacco)) 6.2.2. By Distribution Channel (Specialty Stores, Convenience Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Others (Online, Counter Shops, etc.)) 6.2.3. By Region 6.2.4. By Company 6.3. Market Map 7. Asia- Pacific Tobacco Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type 7.2.2. By Distribution Channel 7.2.3. By Country 7.3. Asia-Pacific: Country Analysis 7.3.1. China Tobacco Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Product Type 7.3.1.2.2. By Distribution Channel 7.3.2. India Tobacco Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Product Type 7.3.2.2.2. By Distribution Channel 7.3.3. Japan Tobacco Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Product Type 7.3.3.2.2. By Distribution Channel 7.3.4. South Korea Tobacco Market Outlook 7.3.4.1. Market Size & Forecast 7.3.4.1.1. By Value 7.3.4.2. Market Share & Forecast 7.3.4.2.1. By Product Type 7.3.4.2.2. By Distribution Channel 7.3.5. Australia Tobacco Market Outlook 7.3.5.1. Market Size & Forecast 7.3.5.1.1. By Value 7.3.5.2. Market Share & Forecast 7.3.5.2.1. By Product Type 7.3.5.2.2. By Distribution Channel 8. North America Tobacco Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type 8.2.2. By Distribution Channel 8.2.3. By Country 8.3. North America: Country Analysis 8.3.1. United States Tobacco Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Product Type 8.3.1.2.2. By Distribution Channel 8.3.2. Mexico Tobacco Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Product Type 8.3.2.2.2. By Distribution Channel 8.3.3. Canada Tobacco Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Product Type 8.3.3.2.2. By Distribution Channel 9. Europe Tobacco Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type 9.2.2. By Distribution Channel 9.2.3. By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1. Germany Tobacco Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Product Type 9.3.1.2.2. By Distribution Channel 9.3.2. United Kingdom Tobacco Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Product Type 9.3.2.2.2. By Distribution Channel 9.3.3. France Tobacco Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Product Type 9.3.3.2.2. By Distribution Channel 9.3.4. Spain Tobacco Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Product Type 9.3.4.2.2. By Distribution Channel 9.3.5. Italy Tobacco Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Product Type 9.3.5.2.2. By Distribution Channel 10. South America Tobacco Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product Type 10.2.2. By Distribution Channel 10.2.3. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Tobacco Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Product Type 10.3.1.2.2. By Distribution Channel 10.3.2. Colombia Tobacco Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Product Type 10.3.2.2.2. By Distribution Channel 10.3.3. Argentina Tobacco Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Product Type 10.3.3.2.2. By Distribution Channel 11. Middle East and Africa Tobacco Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Product Type 11.2.2. By Distribution Channel 11.2.3. By Country 11.3. Middle East and Africa: Country Analysis 11.3.1. South Africa Tobacco Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Product Type 11.3.1.2.2. By Distribution Channel 11.3.2. Saudi Arabia Tobacco Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Product Type 11.3.2.2.2. By Distribution Channel 11.3.3. UAE Tobacco Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Product Type 11.3.3.2.2. By Distribution Channel 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.2. Challenges 13. Market Trends & Developments 14. Competitive Landscape 14.1. British American Tobacco p.l.c. 14.2. Philip Morris International Inc. 14.3. Imperial Brands PLC 14.4. Altria Group, Inc. 14.5. Japan Tobacco Inc. 14.6. PT Gudang Garam Tbk 14.7. ITC Limited 14.8. KT&G Corporation 14.9. Swedish Match AB 14.10. Scandinavian Tobacco Group A/S 15. Strategic Recommendations 16. About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポートTechSci Research 社の最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(channel)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/07/26 10:25 155.13 円 168.78 円 202.15 円 |