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UAEの乳製品市場:種類別(乳製品、ギー・バター、アイスクリーム・ミルククリーム、チーズ・スプレッド、ヨーグルト、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、食料品店、オンライン、その他)、地域別、競争予測・機会、2026年


UAE Dairy Products Market, By Type (Dairy Milk, Ghee & Butter, Ice Cream & Milk Cream, Cheese & Spread, Yogurt, Others), By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Grocery Stores, Online & Others), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2026

UAEの乳製品市場は、若年人口の増加、健康志向の高まり、一人当たりの個人所得の高さなどを背景に、2020年には16.6億米ドル、2026年には年率6.89%で24.7億米ドルに達すると予測されています。さらに、UAEの人々の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2021年10月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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84 英語

 

サマリー

UAEの乳製品市場は、若年人口の増加、健康志向の高まり、一人当たりの個人所得の高さなどを背景に、2020年には16.6億米ドル、2026年には年率6.89%で24.7億米ドルに達すると予測されています。さらに、UAEの人々の間では、特に近代的な食料品店やスーパーマーケットのチャネルを通じて、風味豊かな乳製品やオーガニック乳製品に対する需要が高まっており、消費者の消費パターンが変化していることも、UAEの乳製品市場を活性化させる要因となっています。生乳よりも低温殺菌された牛乳を消費することのメリットに対する意識の高まりや、消費者の購買行動の変化がUAEの乳製品市場の成長を促しています。さらに、低脂肪乳製品の人気が高まっていることで、さまざまな人口層から乳製品の需要が生まれ、UAEの乳製品市場の企業に新たな道が開かれています。

乳製品の購買パターンが変化し、人々は食習慣の変化に徐々に適応しています。それに伴い、チーズやバターなどの付加価値の高い乳製品の需要が増加しています。活発で健康的なライフスタイルを求める若年層の間で乳製品の需要が高まっていることが、UAEの乳製品市場を牽引する大きな役割を果たすと予想されます。生活習慣病の増加に伴い、若年層は、不純物や化学物質を含まず、栄養価の高い乳製品を日常的に求めています。また、若い世代は、高濃度の化学物質や農薬を含まないという理由で、乳製品を好んでいます。若い世代は、健康的な乳製品に切り替えることで、生活習慣病を抑制できると考えています。健康問題の増加により、メーカーはこの市場に参入する大きなチャンスを得ました。かつては年配者や労働者に人気のあった乳製品が、今では若い世代にも大きく支持されています。

乳製品は必需品とされていますが、UAEではCOVID-19による厳しい監禁が行われており、小売店の売上に若干の影響を与えています。しかし、オンラインチャネルでは、消費者にとって安全で利用可能な唯一の選択肢であったため、ロックダウン期間中の乳製品の売上は増加しました。乳製品や植物由来の飲料を扱うKoita Foods社では、COVID-19の流行時に自宅で仕事をしていた消費者が電子商取引やより健康的な食生活を受け入れたため、昨年のオンライン売上が350%増加しました。

UAEの乳製品市場は、タイプ、流通チャネル、地域、企業などのセグメントに分かれています。タイプ別では、UAEの乳製品市場は、乳製品ミルク、ギー・バター、アイスクリーム・ミルククリーム、チーズ・スプレッド、ヨーグルト、その他に分けられます。その中でも、2020年のUAEの乳製品市場では、乳製品のミルクが30%前後の市場シェアを占めています。しかし、UAEでは、若い世代を中心にオーガニックミルクや豆乳などの付加価値の高い製品への消費者の嗜好が高まっているため、前年比で乳製品ミルクのトレンドは低下しています。ギー・バター分野は、保存期間が長く、食品業界からの需要が高まっているため、予測期間中に最も成長している分野です。

UAEの乳製品市場は、流通チャネル別に、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、食料品店、オンライン、その他に分類されます。スーパーマーケットでは様々な種類の乳製品が販売されているため、UAEの乳製品市場ではスーパーマーケット/ハイパーマーケットが主流となっています。
UAEの乳製品市場は、地域別にドバイ、アブダビ、シャールジャ、その他の地域に分けられます。中でもドバイは、人口が増加し、国内総所得や一人当たりの個人所得が増加しているため、UAEの乳製品市場の大半のシェアを占めています。
UAEの乳製品市場に参入している主要企業は、Almarai Company、Al Rawabi Dairy Co Llc、Al Ain Farms、Gulf & Safa Dairies Co LLC、Marmum Dairy Farm LLC、その他です。
本レポートで考慮した年数
ヒストリカルイヤー:2016年~2019年
ベースイヤー:2020年
推定年: 2021E
予測期間: 2022F-2026F
本調査の目的
- 2016年から2020年までのUAEの乳製品市場規模の歴史的成長を分析すること。
- 2021年から2026年までのUAEの乳製品市場の市場規模と2026年までの成長率を推定・予測すること。
- UAEの乳製品市場をタイプ別、販売チャネル別、地域別、企業別に定義、分類、予測すること。
- UAEの乳製品市場規模をタイプ別(乳製品、ギー・バター、アイスクリーム・ミルククリーム、チーズ・スプレッド、ヨーグルト、その他)に分析・予測すること。
- 流通チャネル別のUAEの乳製品市場規模を分析・予測する。
- ドバイ、アブダビ、シャルジャ、その他のアラブ首長国連邦の4つの地域別に、詳細な市場区分と市場規模の予測を行う。
- UAEの乳製品市場における事業拡大、新製品の発売、政府の政策や投資、新規参入者などの競合他社の動向を調査すること。
- UAEの乳製品市場で活躍する有力企業を戦略的に紹介する。
TechSci Research社は、本調査のために一次調査と徹底的な二次調査を行いました。最初に、TechSci ResearchはUAEの主要な乳製品企業のリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、企業の担当者に主要製品、製品の価格、競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Researchは、国内のすべての主要な乳製品企業のタイプ、販売チャネル、地域的な存在を分析しました。
TechSci ResearchはUAEの乳製品市場規模をトップダウンアプローチで算出しました。ここではメーカーのタイプ別、流通チャネル別の価値シェアデータを記録し、今後数年間の予測を行いました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、各セグメントの過去の販売データを分析して外部から検証し、全体の市場規模を算出しました。また、企業の年次報告書、世界銀行、国際貿易センター、プレスリリース、業界誌、業界レポート、ニュースデイリー、信頼できる有料データベース、独自のデータベースなど、さまざまな二次資料も調査しました。

主な対象者
- 乳製品メーカー/輸入業者、サプライヤー、流通業者、その他の関係者。
- 乳製品市場に関連する業界団体、組織、フォーラム、アライアンス。
- 規制当局や政策立案者などの政府機関。
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、乳製品メーカー、流通業者、販売業者などの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供するのに役立ちます。また、この調査は、投資を戦略的に行い、市場の成長を利用するために、今後数年間でどの市場セグメントをターゲットにすべきかを決定する際にも役立つでしょう。
レポートの範囲
本レポートでは、UAEの乳製品市場を、以下にも詳述している業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- UAEの乳製品市場、タイプ別
o 乳製品(ミルク
o Ghee & Butter
o アイスクリーム、ミルククリーム
o チーズ・スプレッド
o ヨーグルト
o その他
- UAEの乳製品市場:流通チャネル別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o 食料品店
o オンライン
o その他
- アラブ首長国連邦の乳製品市場:地域別
o ドバイ
o アブダビ
o シャルジャ
o その他のアラブ首長国連邦
競争状況
企業プロフィールUAEの乳製品市場に参入している主要企業の詳細な分析。
利用可能なカスタマイズ
与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートには以下のカスタマイズオプションが用意されています。
チャネルパートナー分析
- すべての主要地域における代理店やディーラーの詳細なリストです。
企業情報
- 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。

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目次

1.製品概要
2.リサーチ・メソドロジー
3.エグゼクティブサマリー
4.お客様の声
4.1.ブランド認知度
4.2.消費パターン
4.3.購買意思決定に影響を与える要因
4.4.情報源
5.世界の乳製品市場の展望
6.UAEの乳製品市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.タイプ別(乳製品、ギー・バター、アイスクリーム・ミルククリーム、チーズ・スプレッド、ヨーグルト、その他)
6.2.2.流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、食料品店、オンライン、その他)
6.2.3.地域別
6.2.4.企業別(2020年
6.3.マーケットマップ(タイプ別、地域別
6.4.UAEの乳製品のトップディストリビューター
7.UAEの乳製品市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.流通チャネル別
7.3.価格分析
8.UAEのチーズとスプレッドの市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.流通チャネル別
8.3.価格分析
9.UAEのヨーグルト市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.流通チャネル別
9.3.価格分析
10.UAEのアイスクリームとミルククリームの市場展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.流通チャネル別
10.3.価格分析
11.UAEのギーとバター市場の展望
11.1.市場規模と予測
11.1.1.金額ベース
11.2.市場シェアと予測
11.2.1.流通チャネル別
11.3.価格分析
12.マーケットダイナミクス
12.1.ドライバー
12.2.課題
13.市場動向と開発状況
14.COVID-19がUAEの乳製品市場に与える影響
15.政策と規制の状況
16.アラブ首長国連邦の経済概要
17.競争環境
17.1.アルマライ・カンパニー
17.2.アル・ラワビー・デイリー社
17.3.アル・アイン・ファームズ
17.4.ガルフ&サファ・デイリーズ社(Gulf & Safa Dairies Co LLC
17.5.マルムムデイリーファームLLC
17.6.Emirates Industry for Camel Milk & Products(エミレーツ・インダストリー・オブ・キャメル・ミルク・アンド・プロダクツ
17.7.オロンテス・デイリー・マニュファクチャリング LLC
17.8.バラード・ファームズ・フード・インダストリーズ LLC
17.9.Unikai Foods PJSC
17.10.イタリアン・デイリー・プロダクツ FZC
18.戦略的提言
19.会社概要・免責事項

 

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Summary

The UAE dairy products market stood at USD1.66 billion in 2020 and is projected to reach USD2.47 billion at a CAGR of 6.89% by 2026 due to the increasing young population, rising health-conscious consumers and strong per capita personal income. Moreover, increasing demand for flavored and organic dairy products among the UAE population, especially through modern grocery and supermarket channels and changing consumption patterns of consumers are other factors that are fueling the UAE dairy products market. Rising awareness of the benefits of consuming pasteurized milk over raw milk and changing consumer buying behavior are driving the growth in the UAE dairy products market. Furthermore, the growing popularity of low-fat dairy products is generating demand for these products from various population segments, and opening new avenues for companies in the UAE dairy products market.

The buying patterns for dairy products have changed and people are slowly adapting to change in food habits and with this the demand for the value-added dairy products such as, cheese, butter and other products etc. has increased. The increasing demand for dairy products among young population looking to lead an active and healthy lifestyle is expected to play a significant role in driving the UAE dairy products market. With increasing number of lifestyle diseases, the young population is demanding dairy products on a daily basis, as these products are free from adulterants and chemicals and are high in nutritional value. The younger generation is also preferring dairy products due to the fact that they do not contain a high concentration of chemicals and pesticides. The younger generation believes that the lifestyle diseases could be controlled by switching to the healthy dairy products. Due to rising health problems, this has given immense opportunities to manufacturers to cater to this market. The dairy products that were once popular with the older generations and menials are now being considered largely by the younger generations.

Although dairy products are believed to be essential items, the strict COVID-19 lockdown imposed in the UAE slightly affected retail store sales. However, the online channel reported higher sales of dairy products during the lockdown period, as it was the only safe and available option for the consumers. Koita Foods, a dairy and plant-based drinks company, saw a 350% rise in online sales last year as consumers working from home during the COVID-19 pandemic embraced e-commerce and healthier diets.

UAE dairy products market is divided into the following segments including type, distribution channel, region, and company. In terms of type, the UAE dairy products market is divided into dairy milk, ghee & butter, ice cream & milk cream, cheese & spread, yogurt and others. Among them, dairy milk dominated the UAE dairy products market with a market share of around 30% in 2020. However, year-on-year trends for dairy milk are declining in the UAE due to increasing consumer preference towards value-added products like organic milk, soy milk, especially among young generations. The ghee & butter segment is the fastest-growing segment in the forecast period due to longer shelf life and growing demand from the food industry.

Based on distribution channel segment, the UAE dairy products market is segmented into supermarket/hypermarket, grocery stores, online & others. Among them, supermarket/hypermarket segment is dominating the UAE dairy products market due to the availability of all variety of dairy products in supermarkets.
Based on region, the UAE dairy products market is segmented into Dubai, Abu Dhabi, Sharjah and rest of UAE. Among which, Dubai accounted for the majority of market share in the UAE dairy products market on account of increasing population and rising gross domestic income, and per capita personal income.
Some of the major players operating in the UAE dairy products market are Almarai Company, Al Rawabi Dairy Co Llc, Al Ain Farms, Gulf & Safa Dairies Co LLC, Marmum Dairy Farm LLC and Others.
Years considered for this report:
Historical Years: 2016-2019
Base Year: 2020
Estimated Year: 2021E
Forecast Period: 2022F-2026F
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of the UAE dairy products market from 2016 to 2020.
• To estimate and forecast the market size of UAE dairy products market from 2021 to 2026 and growth rate until 2026.
• To define, classify and forecast the UAE dairy products market based on type, distribution channel, region, and company.
• To analyze and forecast the UAE dairy products market size with respect to type (dairy milk, ghee & butter, ice cream & milk cream, cheese & spread, yogurt and others)
• To analyze and forecast the UAE dairy products market size with respect to distribution channel.
• To scrutinize the detailed market segmentation and forecast the market size based on four regions, namely – Dubai, Abu Dhabi, Sharjah and Rest of UAE.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, government policy and investments and new entrants in the UAE dairy products market.
• To strategically profile leading players operating in the UAE dairy products market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of leading dairy products companies across the UAE. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the company personnel were also enquired about their key products, prices of products and competitors. Through this technique, TechSci Research was able to include the manufacturers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the type, distribution channel, and regional presence of all major dairy products companies across the country.
TechSci Research calculated the UAE dairy products market size using a top-down approach, where manufacturers’ value share data for type, distribution channel was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical sales data of respective segments to arrive at the overall market size. Various secondary sources such as company annual reports, World Bank, International Trade Centre, press releases, industry magazines, industry reports, news dailies, credible paid databases and proprietary databases were also studied by TechSci Research.

Key Target Audience:
• Dairy products manufacturers/importers, suppliers, distributors, and other stakeholders.
• Trade associations, organizations, forums, and alliances related to dairy products market.
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers.
• Market research and consulting firms.
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for industry stakeholders, such as dairy products manufacturers, distributors and dealers. The study would also help them in deciding which market segments should be targeted over the coming years to strategize investments and capitalize on growth of the market.
Report Scope:
In this report, UAE dairy products market has been segmented into the following categories in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• UAE Dairy Products Market, By Type:
o Dairy Milk
o Ghee & Butter
o Ice Cream & Milk Cream
o Cheese & Spread
o Yogurt
o Others
• UAE Dairy Products Market, By Distribution Channel:
o Supermarket /Hypermarket
o Grocery stores
o Online
o Others
• UAE Dairy Products Market, By Region:
o Dubai
o Abu Dhabi
o Sharjah
o Rest of UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies operating in the UAE dairy products market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Channel Partner Analysis
• Detailed list of distributors and dealers across all major regions.
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Brand Awareness
4.2. Consumption Pattern
4.3. Factors Influencing Purchase Decisions
4.4. Source of Information
5. Global Dairy Products Market Outlook
6. UAE Dairy Products Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Dairy Milk, Ghee & Butter, Ice Cream & Milk Cream, Cheese & Spread, Yogurt, Others)
6.2.2. By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Grocery Stores, Online & Others)
6.2.3. By Region
6.2.4. By Company (2020)
6.3. Market Map (Type and Region)
6.4. Top Distributors of Dairy Products in UAE
7. UAE Dairy Milk Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Distribution Channel
7.3. Pricing Analysis
8. UAE Cheese and Spread Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Distribution Channel
8.3. Pricing Analysis
9. UAE Yogurt Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Distribution Channel
9.3. Pricing Analysis
10. UAE Ice Cream & Milk Cream Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Distribution Channel
10.3. Pricing Analysis
11. UAE Ghee & Butter Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Distribution Channel
11.3. Pricing Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Impact of COVID-19 on UAE Dairy Products Market
15. Policy & Regulatory Landscape
16. UAE Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Almarai Company
17.2. Al Rawabi Dairy Co LLC
17.3. Al Ain Farms
17.4. Gulf & Safa Dairies Co LLC
17.5. Marmum Dairy Farm LLC
17.6. Emirates Industry for Camel Milk & Products
17.7. Orontes Dairy Manufacturing LLC
17.8. Balade Farms Food Industries LLC
17.9. Unikai Foods PJSC
17.10. Italian Dairy Products FZC
18. Strategic Recommendations
19. About Us & Disclaimer

 

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