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エンタープライズメタデータ管理(EMM)の世界市場規模、メーカー、サプライチェーン、販売チャネル、顧客、2025-2031年

エンタープライズメタデータ管理(EMM)の世界市場規模、メーカー、サプライチェーン、販売チャネル、顧客、2025-2031年


Global Enterprise Metadata Management (EMM) Market Size, Manufacturers, Supply Chain, Sales Channel and Clients, 2025-2031

2024年のエンタープライズメタデータ管理(EMM)の世界市場規模は9億5,500万米ドルと推定され、2031年には約3億6,730万米ドルに達すると予測され、予測期間2025-2031年の年平均成長率は21.5%である。 エンター... もっと見る

 

 

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サマリー

2024年のエンタープライズメタデータ管理(EMM)の世界市場規模は9億5,500万米ドルと推定され、2031年には約3億6,730万米ドルに達すると予測され、予測期間2025-2031年の年平均成長率は21.5%である。

エンタープライズ・メタデータ管理(EMM)とは、組織の他の情報やデータ資産に追加情報やコンテキストを与えるメタデータを管理するプロセスである。メタデータは情報資産の様々な側面を説明する情報であり、情報資産の使い勝手を向上させ、ライフサイクル全体を通じてより容易な管理を可能にする。
中国のエンタープライズ・メタデータ管理(EMM)市場規模は2024年に100万米ドル、米国と欧州のエンタープライズ・メタデータ管理(EMM)市場規模はそれぞれ100万米ドル、100万米ドルであった。米国の割合は2024年には%であったが、中国とヨーロッパはそれぞれ%と%であり、中国の割合は2031年には%に達すると予測され、分析期間を通じて年平均成長率は%である。アジアでは日本、韓国、東南アジアが注目すべき市場であり、今後6年間のCAGRはそれぞれ%、%、%である。欧州のエンタープライズ・メタデータ管理(EMM)の展望としては、ドイツが2031年までに100万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは%である。

エンタープライズメタデータ管理(EMM)の世界の主要企業には、オラクル、インフォマティカ、GTOne、SAP、ASGテクノロジーズ、IBM、MarkLogic、Alteryx、TIBCOソフトウェア、キャップジェミニなどが含まれる。2024年、世界の大手5社の売上高シェアは約 %である。
2024年、世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)市場において、オンプレミスセグメントが占めるシェアは%であった。また、この製品セグメントは、2024年の100万米ドルから2031年には100万米ドルに達する見込みである。
エンタープライズ・メタデータ管理(EMM)市場では、金融セグメントが用途の面で重要なシェアを占めており、2025年から2031年にかけて年平均成長率(CAGR)%で2031年までに100万米ドルの収益に達すると予測されている。

レポートの範囲
当レポートは、エンタープライズメタデータ管理(EMM)の世界市場を定量的・定性的分析の両面から包括的に紹介し、読者がビジネス/成長戦略を策定し、市場競争状況を評価し、現在の市場における自社のポジションを分析し、エンタープライズメタデータ管理(EMM)に関する十分な情報に基づいたビジネス上の意思決定を行えるようにすることを目的としています。
エンタープライズメタデータ管理(EMM)の市場規模、推計、予測は、2024年を基準年として、2020年から2031年までの期間の履歴と予測データを考慮し、収益(百万ドル)で提供されます。本レポートでは、世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)市場を包括的にセグメント化しています。タイプ別、用途別、プレイヤー別の製品に関する地域別市場規模も掲載しています。
市場のより詳細な理解のために、競合状況、主要競合企業のプロフィール、それぞれの市場ランクを掲載しています。また、技術動向や新製品開発についても論じています。
本レポートは、企業、製品タイプ、用途、地域別に、市場全体と異なるセグメントにわたるサブセグメントの収益に関する情報を提供し、この市場におけるエンタープライズメタデータ管理(EMM)企業、新規参入企業、産業チェーン関連企業に役立ちます。

市場区分
企業別
オラクル
インフォマティカ
GTOne
SAP
ASGテクノロジーズ
IBM
マークロジック
Alteryx
TIBCOソフトウェア
キャップジェミニ
コリブラ
アーウィン
Alation
タイプ別セグメント
オンプレミス
クラウド
用途別セグメント
金融
小売
医療
メディア
その他
地域別
北米
アメリカ
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
韓国
インド
東南アジア
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
ロシア
北欧諸国
その他のヨーロッパ
ラテンアメリカ
メキシコ
ブラジル
その他のラテンアメリカ
中東・アフリカ
トルコ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
その他のMEA

各章の概要
第1章: レポートのスコープ、各市場セグメント(製品タイプ、アプリケーションなど)の市場規模、今後の発展可能性などのエグゼクティブサマリーを紹介。
第2章:世界および地域レベルでのエンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益。
第3章:エンタープライズメタデータ管理(EMM)企業の競争環境、収益、市場シェア、業界ランキング、最新の開発計画、合併・買収情報などを詳細に分析。
第4章:主要企業のプロフィールを提供し、製品の説明や仕様、エンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益、粗利益率、最近の開発など、市場の主要企業の基本的な状況を詳細に紹介します。
第5章:タイプ別に様々な市場セグメントの分析を提供し、各市場セグメントの収益、発展の可能性をカバーし、読者が異なる市場セグメントにおけるブルーオーシャン市場を見つけるのに役立ちます。
第6章:アプリケーション別の様々な市場セグメントの分析を提供し、各市場セグメントの収益、発展の可能性をカバーし、読者が異なる下流市場のブルーオーシャン市場を見つけるのを助ける。
第7章:北米(米国・カナダ):タイプ別、用途別、国別、セグメント別の収益。
第8章:ヨーロッパ:タイプ別、用途別、国別、セグメント別収益
第9章:アジア太平洋地域:タイプ別、用途別、地域別、セグメント別収益
第10章:ラテンアメリカ:タイプ別、用途別、国別、セグメント別収益。
第11章:中東・アフリカ:タイプ別、用途別、国別、セグメント別収益。
第12章:産業チェーンの分析、販売チャネル、主要原材料、流通業者、顧客。
第13章:市場力学、市場の最新動向、市場の推進要因と制限要因、業界のメーカーが直面する課題とリスク、業界の関連政策の分析を紹介する。
第14章 調査結果と結論


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目次

1 調査範囲
1.1 エンタープライズメタデータ管理(EMM)製品紹介
1.2 タイプ別市場
1.2.1 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)市場規模:タイプ別成長率(2020 VS 2024 VS 2031)
1.2.2 オンプレミス
1.2.3 クラウド
1.3 アプリケーション別市場
1.3.1 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の世界市場規模 用途別成長率(2020年 VS 2024年 VS 2031年)
1.3.2 金融
1.3.3 小売
1.3.4 医療
1.3.5 メディア
1.3.6 その他
1.4 前提条件と限界
1.5 研究目的
1.6 考慮した年
2 エグゼクティブサマリー
2.1 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の世界市場規模の推定と予測
2.2 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の地域別市場規模:2024年対2031年
2.2.1 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の世界地域別売上高:2020年~2025年
2.2.2 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)の地域別収益予測(2026年~2031年)
2.2.3 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)の地域別収益市場シェア(2020年~2031年)
3 市場セグメント
3.1 タイプ別内訳データ
3.1.1 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)のタイプ別収益(2020-2031)
3.1.2 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)のタイプ別収益市場シェア(2020-2031)
3.2 アプリケーション別内訳データ
3.2.1 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益(2020-2031年)
3.2.2 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益市場シェア(2020-2031年)
3.3 タイプ別・用途別クロス分析
3.3.1 オンプレミス型エンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益市場シェア
3.3.2 エンタープライズメタデータ管理(EMM)のクラウド アプリケーション別収益市場シェア
4 企業別エンタープライズメタデータ管理(EMM)の世界市場
4.1 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)の企業別売上高(2020~2025年)
4.2 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)の企業別収益シェア(2020-2025)
4.3 競争環境
4.3.1 世界の主要エンタープライズメタデータ管理(EMM)企業:売上高ランキング
4.3.2 世界のエンタープライズ・メタデータ管理(EMM)市場集中率(CR5とHHI)&(2020-2025年)
4.3.3 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)市場:企業タイプ別シェア(ティア1、ティア2、ティア3)
4.4 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)企業の本社と製品タイプ
4.4.1 世界のエンタープライズ・メタデータ管理(EMM)企業本社
4.4.2 海外企業のエンタープライズメタデータ管理(EMM)市場への参入日
4.4.3 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)企業の製品・サービス
4.4.4 エンタープライズメタデータ管理(EMM)企業別オンプレミス収益市場シェア
4.4.5 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の企業別クラウド収益市場シェア
4.5 世界のエンタープライズメタデータ管理(EMM)のM&A、事業拡大計画
5 企業プロフィール
5.1 オラクル
5.1.1 オラクル社の情報
5.1.2 オラクルの概要、事業概要
5.1.3 オラクルのエンタープライズ・メタデータ管理(EMM)製品の提供
5.1.4 オラクルのエンタープライズ・メタデータ管理(EMM)の収益とグロス・マージン(2020-2025)
5.1.5 2024年の製品別オラクルエンタープライズメタデータ管理(EMM)収益
5.1.6 Oracle Enterprise Metadata Management(EMM)の2024年の用途別収益
5.1.7 2024年の地域別オラクルエンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益
5.1.8 オラクルの最近の動向
5.2 インフォマティカ
5.2.1 インフォマティカ社情報
5.2.2 インフォマティカの概要、事業概要
5.2.3 Informatica エンタープライズメタデータ管理(EMM)製品の提供
5.2.4 インフォマティカのエンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益とグロスマージン(2020-2025)
5.2.5 インフォマティカ エンタープライズメタデータ管理(EMM)の製品別収益(2024年
5.2.6 2024年におけるインフォマティカのエンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益
5.2.7 2024年におけるインフォマティカのエンタープライズメタデータ管理(EMM)の地域別収益
5.2.8 インフォマティカの最近の動向
5.3 GTOne
5.3.1 GTOneの企業情報
5.3.2 GTOneの概要、事業概要
5.3.3 GTOne エンタープライズメタデータ管理(EMM)製品の提供
5.3.4 GTOne エンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益とグロスマージン(2020-2025)
5.3.5 GTOne エンタープライズメタデータ管理(EMM)の2024年の製品別収益
5.3.6 2024年のGTOneのアプリケーション別エンタープライズメタデータ管理(EMM)収益
5.3.7 2024年におけるGTOneの地域別エンタープライズメタデータ管理(EMM)収益
5.3.8 GTOneの最近の動向
5.4 SAP
5.4.1 SAP社情報
5.4.2 SAP の概要、事業概要
5.4.3 SAP エンタープライズメタデータ管理(EMM)製品の提供
5.4.4 SAP エンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益とグロスマージン(2020-2025)
5.4.5 2024 年の SAP エンタープライズメタデータ管理(EMM)の製品別収益
5.4.6 2024 年の SAP エンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益
5.4.7 2024年におけるSAP Enterprise Metadata Management(EMM)の地域別売上高
5.4.8 SAPの最近の動向
5.5 ASGテクノロジーズ
5.5.1 ASGテクノロジーズの情報
5.5.2 ASGテクノロジーズ概要、事業概要
5.5.3 ASGテクノロジーズ エンタープライズメタデータ管理(EMM)製品の提供
5.5.4 ASGテクノロジーズ エンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益とグロスマージン(2020-2025)
5.5.5 ASGテクノロジーズ エンタープライズメタデータ管理(EMM)の2024年の製品別収益
5.5.6 2024年におけるASGテクノロジーズのエンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益
5.5.7 2024年におけるASGテクノロジーズのエンタープライズメタデータ管理(EMM)の地域別収益
5.5.8 ASGテクノロジーズの最近の動向
5.6 IBM
5.6.1 IBMコーポレーション情報
5.6.2 IBM の概要、事業概要
5.6.3 IBM エンタープライズメタデータ管理(EMM)製品の提供
5.6.4 IBM エンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益とグロス・マージン(2020-2025)
5.6.5 IBM エンタープライズメタデータ管理(EMM)の2024年の製品別収益
5.6.6 2024年のアプリケーション別IBMエンタープライズ・メタデータ管理(EMM)収益
5.6.7 IBM エンタープライズ・メタデータ・マネジメント(EMM)の地域別収益(2024年
5.6.8 IBMの最近の動向
5.7 マークロジック
5.7.1 MarkLogic社情報
5.7.2 MarkLogicの概要、事業概要
5.7.3 MarkLogic エンタープライズメタデータ管理(EMM)製品の提供
5.7.4 MarkLogic エンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益とグロスマージン(2020-2025)
5.7.5 MarkLogic エンタープライズメタデータ管理(EMM)の2024年の製品別収益
5.7.6 2024年のアプリケーション別MarkLogicエンタープライズメタデータ管理(EMM)収益
5.7.7 2024年におけるMarkLogicの地域別エンタープライズメタデータ管理(EMM)収益
5.7.8 MarkLogicの最近の動向
5.8 Alteryx
5.8.1 Alteryxコーポレーション情報
5.8.2 Alteryxの説明、ビジネス概要
5.8.3 Alteryx Enterprise Metadata Management (EMM)製品の提供
5.8.4 Alteryx Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.8.5 Alteryxエンタープライズメタデータ管理(EMM)の2024年の製品別収益
5.8.6 Alteryx Enterprise Metadata Management (EMM) 2024年のアプリケーション別収益
5.8.7 Alteryx Enterprise Metadata Management (EMM) 2024年における地域別収益
5.8.8 Alteryxの最近の動向
5.9 TIBCOソフトウェア
5.9.1 TIBCO Software Corporationの情報
5.9.2 TIBCO Softwareの概要、事業概要
5.9.3 TIBCO Software Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.9.4 TIBCO ソフトウェア エンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益とグロス・マージン (2020-2025)
5.9.5 TIBCO ソフトウェア エンタープライズメタデータ管理(EMM)の 2024 年の製品別収益
5.9.6 TIBCO ソフトウェア エンタープライズメタデータ管理(EMM)の 2024 年のアプリケーション別収益
5.9.7 TIBCO ソフトウェア エンタープライズメタデータ管理(EMM)の地域別収益(2024年
5.9.8 TIBCO ソフトウェアの最近の動向
5.10 キャップジェミニ
5.10.1 キャップジェミニの情報
5.10.2 キャップジェミニの概要、事業概要
5.10.3 キャップジェミニ エンタープライズメタデータ管理(EMM)製品の提供
5.10.4 カプジェミニ エンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益とグロスマージン(2020-2025)
5.10.5 2024年におけるキャップジェミニの製品別エンタープライズメタデータ管理(EMM)収益
5.10.6 2024年におけるキャップジェミニのエンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益
5.10.7 2024年におけるキャップジェミニの地域別エンタープライズメタデータ管理(EMM)収益
5.10.8 キャップジェミニの最近の動向
5.11 コリブラ
5.11.1 コリブラ社情報
5.11.2 コリブラ社の概要、事業概要
5.11.3 コリブラ エンタープライズメタデータ管理(EMM)製品の提供
5.11.4 コリブラ エンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益とグロスマージン (2020-2025)
5.11.5 コリブラ エンタープライズメタデータ管理(EMM)の製品別収益(2024年
5.11.6 2024 年のコリブラ エンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益
5.11.7 コリブラ エンタープライズメタデータ管理(EMM)の地域別収益(2024年
5.11.8 コリブラ社の最近の動向
5.12 アーウィン
5.12.1 erwin社情報
5.12.2 erwin 概要、事業概要
5.12.3 erwin エンタープライズメタデータ管理(EMM)製品の提供
5.12.4 erwin エンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益とグロスマージン(2020-2025)
5.12.5 erwin エンタープライズメタデータ管理(EMM)の2024年の製品別収益
5.12.6 erwin エンタープライズメタデータ管理(EMM)の2024年の用途別収益
5.12.7 2024年におけるerwinの地域別エンタープライズメタデータ管理(EMM)収益
5.12.8 erwinの最近の動向
5.13 アレーション
5.13.1 Alation社情報
5.13.2 Alation社の概要、事業概要
5.13.3 Alation エンタープライズメタデータ管理(EMM)製品の提供
5.13.4 Alation エンタープライズメタデータ管理(EMM)の収益とグロスマージン(2020-2025)
5.13.5 Alation エンタープライズメタデータ管理(EMM)の2024年の製品別収益
5.13.6 2024 年のアプリケーション別 Alation エンタープライズメタデータ管理(EMM)収益
5.13.7 2024年 Alation エンタープライズメタデータ管理(EMM)地域別収益
5.13.8 Alationの最近の動向
6 北米
6.1 北米のエンタープライズメタデータ管理(EMM)市場規模前年比成長率 2020-2031
6.2 北米のエンタープライズメタデータ管理(EMM)市場の国別実勢動向(2020~2031年)
6.3 北米 エンタープライズメタデータ管理(EMM)タイプ別収益(2020-2025)
6.4 北米 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益(2020~2025年)
7 アジア太平洋地域
7.1 アジア太平洋地域のエンタープライズメタデータ管理(EMM)市場規模 前年比成長率 2020-2031
7.2 アジア太平洋地域のエンタープライズメタデータ管理(EMM)地域別市場実態(2020年~2031年)
7.3 アジア太平洋地域のエンタープライズメタデータ管理(EMM)のタイプ別売上高(2020年~2025年)
7.4 アジア太平洋地域のエンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益(2020~2025年)
8 欧州
8.1 欧州のエンタープライズメタデータ管理(EMM)市場規模 YoY成長率 2020-2031
8.2 欧州の国別エンタープライズメタデータ管理(EMM)市場規模推移(2020~2031年)
8.3 欧州 エンタープライズメタデータ管理(EMM)のタイプ別収益(2020-2025)
8.4 欧州 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益(2020~2025年)
9 ラテンアメリカ
9.1 中南米のエンタープライズメタデータ管理(EMM)市場規模 前年比成長率 2020-2031
9.2 ラテンアメリカの国別エンタープライズメタデータ管理(EMM)市場規模推移(2020~2031年)
9.3 ラテンアメリカ エンタープライズメタデータ管理(EMM)タイプ別収益(2020-2025)
9.4 ラテンアメリカ エンタープライズメタデータ管理(EMM)の用途別収益(2020~2025年)
10 中東・アフリカ
10.1 中南米のエンタープライズメタデータ管理(EMM)市場規模 YoY成長率 2020-2031
10.2 中東・アフリカ 国別エンタープライズメタデータ管理(EMM)市場規模推移(2020~2031年)
10.3 中東・アフリカ エンタープライズメタデータ管理(EMM)タイプ別収益(2020-2025)
10.4 中東・アフリカ エンタープライズメタデータ管理(EMM)用途別売上高(2020-2025)
11 サプライチェーンと販売チャネル分析
11.1 エンタープライズメタデータ管理(EMM)のサプライチェーン分析
11.2 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の主要原材料と上流サプライヤー
11.3 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の顧客分析
11.4 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の販売チャネルと販売モデルの分析
11.4.1 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の流通経路分析:間接販売 VS 直接販売
11.4.2 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の販売チャネル分析:オンライン販売 VS オフライン販売
11.4.3 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の販売業者
12 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の市場動向
12.1 エンタープライズメタデータ管理(EMM)の業界動向
12.2 エンタープライズメタデータ管理(EMM)市場の促進要因
12.3 エンタープライズメタデータ管理(EMM)市場の課題
12.4 エンタープライズメタデータ管理(EMM)市場の抑制要因
13 調査結果と結論
14 付録
14.1 調査方法
14.1.1 方法論/調査アプローチ
14.1.1.1 調査プログラム/設計
14.1.1.2 市場規模の推定
14.1.1.3 市場分解とデータ三角測量
14.1.2 データソース
14.1.2.1 二次情報源
14.1.2.2 一次情報源
14.2 著者詳細
14.3 免責事項

 

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Summary

In 2024, the global market size of Enterprise Metadata Management (EMM) was estimated to be worth US$ 9554 million and is forecast to reach approximately US$ 36730 million by 2031 with a CAGR of 21.5% during the forecast period 2025-2031.

Enterprise metadata management (EMM) is the process of managing metadata, which gives additional information and context to other information and data assets of an organization. Metadata is information that describes the various facets of information assets, which improves its usability and enables easier management throughout its lifecycle.
China Enterprise Metadata Management (EMM) market size was US$ million in 2024, while the US and Europe Enterprise Metadata Management (EMM) were US$ million and US$ million, severally. The proportion of the US was % in 2024, while China and Europe were % and % respectively, and it is predicted that China proportion will reach % in 2031, trailing a CAGR of % through the analysis period. Japan, South Korea, and Southeast Asia are noteworthy markets in Asia, with CAGR %, %, and % respectively for the next 6-year period. As for the Europe Enterprise Metadata Management (EMM) landscape, Germany is projected to reach US$ million by 2031 trailing a CAGR of % over the forecast period.

The global key companies of Enterprise Metadata Management (EMM) include Oracle, Informatica, GTOne, SAP, ASG Technologies, IBM, MarkLogic, Alteryx, TIBCO Software, Capgemini, etc. In 2024, the global five largest players hold a share approximately % in terms of revenue.
In 2024, On-Premise segment accounted for a share of % in the global Enterprise Metadata Management (EMM) market. And this product segment is poised to reach US$ million by 2031 from US$ million in 2024.
In Enterprise Metadata Management (EMM) market, the Financial segment holds an important share in terms of application, and it is expected to reach a revenue of US$ million by 2031, at a CAGR of % during 2025 and 2031.

Report Scope
This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Enterprise Metadata Management (EMM), with both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Enterprise Metadata Management (EMM).
The Enterprise Metadata Management (EMM) market size, estimations, and forecasts are provided in terms of and revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. This report segments the global Enterprise Metadata Management (EMM) market comprehensively. Regional market sizes, concerning products by Type, by Application, and by players, are also provided.
For a more in-depth understanding of the market, the report provides profiles of the competitive landscape, key competitors, and their respective market ranks. The report also discusses technological trends and new product developments.
The report will help the Enterprise Metadata Management (EMM) companies, new entrants, and industry chain related companies in this market with information on the revenues for the overall market and the sub-segments across the different segments, by company, product type, application, and regions.

Market Segmentation
By Company
Oracle
Informatica
GTOne
SAP
ASG Technologies
IBM
MarkLogic
Alteryx
TIBCO Software
Capgemini
Collibra
erwin
Alation
Segment by Type
On-Premise
Cloud
Segment by Application
Financial
Retail
Medical
Media
Others
By Region
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
India
Southeast Asia
Australia
Rest of Asia-Pacific
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Russia
Nordic Countries
Rest of Europe
Latin America
Mexico
Brazil
Rest of Latin America
Middle East & Africa
Turkey
Saudi Arabia
UAE
Rest of MEA

Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, executive summary of different market segments (product type, application, etc), including the market size of each market segment, future development potential, and so on.
Chapter 2: Revenue of Enterprise Metadata Management (EMM) in global and regional level.
Chapter 3: Detailed analysis of Enterprise Metadata Management (EMM) company competitive landscape, revenue, market share and industry ranking, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 4: Provides profiles of key companies, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product descriptions and specifications, Enterprise Metadata Management (EMM) revenue, gross margin, and recent development, etc.
Chapter 5: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the revenue, and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 6: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the revenue, and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 7: North America (US & Canada) by Type, by Application and by country, revenue for each segment.
Chapter 8: Europe by Type, by Application and by country, revenue for each segment.
Chapter 9: Asia Pacific by Type, by Application and by region, revenue for each segment.
Chapter 10: Latin America by Type, by Application and by country, revenue for each segment.
Chapter 11: Middle East and Africa, by Type, by Application and by country, revenue for each segment.
Chapter 12: Analysis of industrial chain, sales channel, key raw materials, distributors, and customers.
Chapter 13: Introduces the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 14: Research Findings and Conclusion



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Table of Contents

1 Study Coverage
1.1 Enterprise Metadata Management (EMM) Product Introduction
1.2 Market by Type
1.2.1 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Market Size Growth Rate by Type (2020 VS 2024 VS 2031)
1.2.2 On-Premise
1.2.3 Cloud
1.3 Market by Application
1.3.1 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Market Size Growth Rate by Application (2020 VS 2024 VS 2031)
1.3.2 Financial
1.3.3 Retail
1.3.4 Medical
1.3.5 Media
1.3.6 Others
1.4 Assumptions and Limitations
1.5 Study Objectives
1.6 Years Considered
2 Executive Summary
2.1 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Market Size Estimates and Forecasts
2.2 Enterprise Metadata Management (EMM) Market Size by Region: 2024 Versus 2031
2.2.1 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Region: 2020-2025
2.2.2 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue Forecast by Region (2026-2031)
2.2.3 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue Market Share by Region (2020-2031)
3 Market Segments
3.1 Breakdown Data by Type
3.1.1 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Type (2020-2031)
3.1.2 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue Market Share by Type (2020-2031)
3.2 Breakdown Data by Application
3.2.1 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application (2020-2031)
3.2.2 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue Market Share by Application (2020-2031)
3.3 by Type and by Application Crossing Analysis
3.3.1 On-Premise of Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue Market Share by Application
3.3.2 Cloud of Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue Market Share by Application
4 Global Enterprise Metadata Management (EMM) by Company
4.1 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Company (2020-2025)
4.2 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue Share by Company (2020-2025)
4.3 Competitive Landscape
4.3.1 Key Enterprise Metadata Management (EMM) Companies around the World: Ranking by Revenue
4.3.2 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Market Concentration Ratio (CR5 and HHI) & (2020-2025)
4.3.3 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Market Share by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3)
4.4 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Companies Headquarters & Product Type
4.4.1 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Companies Headquarters
4.4.2 Date of International Companies Enter into Enterprise Metadata Management (EMM) Market
4.4.3 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Companies Product & Service
4.4.4 On-Premise Revenue Market Share of Enterprise Metadata Management (EMM) by Company
4.4.5 Cloud Revenue Market Share of Enterprise Metadata Management (EMM) by Company
4.5 Global Enterprise Metadata Management (EMM) Mergers & Acquisitions, Expansion Plans
5 Company Profiles
5.1 Oracle
5.1.1 Oracle Corporation Information
5.1.2 Oracle Description, Business Overview
5.1.3 Oracle Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.1.4 Oracle Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.1.5 Oracle Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.1.6 Oracle Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.1.7 Oracle Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.1.8 Oracle Recent Developments
5.2 Informatica
5.2.1 Informatica Corporation Information
5.2.2 Informatica Description, Business Overview
5.2.3 Informatica Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.2.4 Informatica Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.2.5 Informatica Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.2.6 Informatica Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.2.7 Informatica Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.2.8 Informatica Recent Developments
5.3 GTOne
5.3.1 GTOne Corporation Information
5.3.2 GTOne Description, Business Overview
5.3.3 GTOne Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.3.4 GTOne Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.3.5 GTOne Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.3.6 GTOne Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.3.7 GTOne Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.3.8 GTOne Recent Developments
5.4 SAP
5.4.1 SAP Corporation Information
5.4.2 SAP Description, Business Overview
5.4.3 SAP Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.4.4 SAP Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.4.5 SAP Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.4.6 SAP Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.4.7 SAP Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.4.8 SAP Recent Developments
5.5 ASG Technologies
5.5.1 ASG Technologies Corporation Information
5.5.2 ASG Technologies Description, Business Overview
5.5.3 ASG Technologies Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.5.4 ASG Technologies Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.5.5 ASG Technologies Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.5.6 ASG Technologies Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.5.7 ASG Technologies Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.5.8 ASG Technologies Recent Developments
5.6 IBM
5.6.1 IBM Corporation Information
5.6.2 IBM Description, Business Overview
5.6.3 IBM Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.6.4 IBM Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.6.5 IBM Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.6.6 IBM Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.6.7 IBM Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.6.8 IBM Recent Developments
5.7 MarkLogic
5.7.1 MarkLogic Corporation Information
5.7.2 MarkLogic Description, Business Overview
5.7.3 MarkLogic Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.7.4 MarkLogic Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.7.5 MarkLogic Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.7.6 MarkLogic Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.7.7 MarkLogic Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.7.8 MarkLogic Recent Developments
5.8 Alteryx
5.8.1 Alteryx Corporation Information
5.8.2 Alteryx Description, Business Overview
5.8.3 Alteryx Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.8.4 Alteryx Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.8.5 Alteryx Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.8.6 Alteryx Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.8.7 Alteryx Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.8.8 Alteryx Recent Developments
5.9 TIBCO Software
5.9.1 TIBCO Software Corporation Information
5.9.2 TIBCO Software Description, Business Overview
5.9.3 TIBCO Software Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.9.4 TIBCO Software Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.9.5 TIBCO Software Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.9.6 TIBCO Software Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.9.7 TIBCO Software Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.9.8 TIBCO Software Recent Developments
5.10 Capgemini
5.10.1 Capgemini Corporation Information
5.10.2 Capgemini Description, Business Overview
5.10.3 Capgemini Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.10.4 Capgemini Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.10.5 Capgemini Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.10.6 Capgemini Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.10.7 Capgemini Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.10.8 Capgemini Recent Developments
5.11 Collibra
5.11.1 Collibra Corporation Information
5.11.2 Collibra Description, Business Overview
5.11.3 Collibra Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.11.4 Collibra Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.11.5 Collibra Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.11.6 Collibra Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.11.7 Collibra Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.11.8 Collibra Recent Developments
5.12 erwin
5.12.1 erwin Corporation Information
5.12.2 erwin Description, Business Overview
5.12.3 erwin Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.12.4 erwin Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.12.5 erwin Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.12.6 erwin Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.12.7 erwin Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.12.8 erwin Recent Developments
5.13 Alation
5.13.1 Alation Corporation Information
5.13.2 Alation Description, Business Overview
5.13.3 Alation Enterprise Metadata Management (EMM) Products Offered
5.13.4 Alation Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue and Gross Margin (2020-2025)
5.13.5 Alation Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Product in 2024
5.13.6 Alation Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application in 2024
5.13.7 Alation Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Geographic Area in 2024
5.13.8 Alation Recent Developments
6 North America
6.1 North America Enterprise Metadata Management (EMM) Market Size YoY Growth 2020-2031
6.2 North America Enterprise Metadata Management (EMM) Market Facts & Figures by Country (2020-2031)
6.3 North America Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Type (2020-2025)
6.4 North America Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application (2020-2025)
7 Asia-Pacific
7.1 Asia-Pacific Enterprise Metadata Management (EMM) Market Size YoY Growth 2020-2031
7.2 Asia-Pacific Enterprise Metadata Management (EMM) Market Facts & Figures by Region (2020-2031)
7.3 Asia-Pacific Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Type (2020-2025)
7.4 Asia-Pacific Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application (2020-2025)
8 Europe
8.1 Europe Enterprise Metadata Management (EMM) Market Size YoY Growth 2020-2031
8.2 Europe Enterprise Metadata Management (EMM) Market Facts & Figures by Country (2020-2031)
8.3 Europe Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Type (2020-2025)
8.4 Europe Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application (2020-2025)
9 Latin America
9.1 Latin America Enterprise Metadata Management (EMM) Market Size YoY Growth 2020-2031
9.2 Latin America Enterprise Metadata Management (EMM) Market Facts & Figures by Country (2020-2031)
9.3 Latin America Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Type (2020-2025)
9.4 Latin America Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application (2020-2025)
10 Middle East and Africa
10.1 Latin America Enterprise Metadata Management (EMM) Market Size YoY Growth 2020-2031
10.2 Middle East and Africa Enterprise Metadata Management (EMM) Market Facts & Figures by Country (2020-2031)
10.3 Middle East and Africa Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Type (2020-2025)
10.4 Middle East and Africa Enterprise Metadata Management (EMM) Revenue by Application (2020-2025)
11 Supply Chain and Sales Channel analysis
11.1 Enterprise Metadata Management (EMM) Supply Chain Analysis
11.2 Enterprise Metadata Management (EMM) Key Raw Materials and Upstream Suppliers
11.3 Enterprise Metadata Management (EMM) Clients Analysis
11.4 Enterprise Metadata Management (EMM) Sales Channel and Sales Model Analysis
11.4.1 Enterprise Metadata Management (EMM) Distribution Channel Analysis: Indirect Sales VS Direct Sales
11.4.2 Enterprise Metadata Management (EMM) Distribution Channel Analysis: Online Sales VS Offline Sales
11.4.3 Enterprise Metadata Management (EMM) Distributors
12 Enterprise Metadata Management (EMM) Market Dynamics
12.1 Enterprise Metadata Management (EMM) Industry Trends
12.2 Enterprise Metadata Management (EMM) Market Drivers
12.3 Enterprise Metadata Management (EMM) Market Challenges
12.4 Enterprise Metadata Management (EMM) Market Restraints
13 Research Findings and Conclusion
14 Appendix
14.1 Research Methodology
14.1.1 Methodology/Research Approach
14.1.1.1 Research Programs/Design
14.1.1.2 Market Size Estimation
14.1.1.3 Market Breakdown and Data Triangulation
14.1.2 Data Source
14.1.2.1 Secondary Sources
14.1.2.2 Primary Sources
14.2 Author Details
14.3 Disclaimer

 

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